مرغ تندوری


مرغ تندوری

مرغ تندوری یکی از مشهورترین غذاهای هندی است که در اکثر نقاط دنیا طرفداران زیادی دارد و تهیه آن نسبتا آسان می‌باشد. البته اگر عاشق غذاهای تند هستید و معده خودتان و خانواده‌تان به آن سازگار بود این مرغ تندوری را میل کنید.

مواد اولیه:
ران مرغ متوسط هشت عدد
ماست کم‌چرب دو پیمانه
سیر له‌شده سه حبه
پودر زیره یک قاشق غذاخوری
پودر هل و دارچین و زعفران ساییده شده و نمک و فلفل قرمز از هر کدام نصف قاشق چایخوری
پودر زنجبیل یا زنجبیل تازه آسیاب‌شده یک قاشق چایخوری


طرزتهیه:
ابتدا ماست و تمامی ادویه‌ها را در یک کاسه بزرگ چینی یا استیل مخلوط می‌کنیم. پوست و چربی‌های اضافی مرغ را گرفته، ساق و انتهای ران مرغ را از هم جدا کرده با چاقو شکاف‌های کوچکی در اطراف گوشت مرغ ایجاد می‌کنیم. تکه‌های مرغ را با مخلوط ادویه و ماست خوب ورز داده و آنها را با سلفون بسته و در یخچال به مدت 12 الی 18 ساعت می‌گذاریم تا بماند.

تکه‌های مرغ را مانند جوجه‌کباب به سیخ زده و برروی ذغال می‌پزیم، یا این‌که آنها را داخل سنی فر چیده و چند قاشق روغن در اطراف و روی مرغ‌ها می‌ریزیم و سینی را داخل فر داغ با حرارت 180 درجه سانتی‌گراد به مدت 30 الی 40 دقیقه قرار می‌دهیم تا کاملا مغز پخت و سرخ شود.

حال مرغ‌ها را داخل دیس چیده و اطراف آن را با سبزیجات و لیمو تزیین کنید. در صورت تمایل می‌توان کمی سس‌کچاپ بر روی مرغ‌های تندوری ریخت.


sepherdad - استرالیا - سیدنی
مرغ تندوری! یا همان مرغ تنوری! مرغ را به سیخ میکشن و در کنار تنور نان قرار میدهندتا ابش گرفته شود, بعد کمی رنگ صنعتی قرمز با فرچه رو ان میزنن تا حسابی قرمز شود(که البته تلخ مزه و سرطان زا هست) مزه تلخش رامردم بخاطر فلفل زیاد نمی فهمند, سرطانش را هم که بمامربوط نیست!! .
جمعه 4 شهریور 1390

shirzan48 - بلژیک - بروکسل
ما که در رستوران هندی سرو کردیم خیلی بد بود. توصیه میکنم اگر گذرتون به رستوران هندی افتاد بعد از غذا حتما دسر(( گلاب جامون )) و بخورید. بامیه به شکل جام در گلاب و شیره داغه!!
شنبه 5 شهریور 1390

*Fanoos* - ایران - شهمیرزاد
sepherdad - استرالیا - سیدنی سلام سپهر جان خوبی ولی من به خاطر فلفل زیادش میخورم ...
شنبه 5 شهریور 1390

homa-ir - المان - هامبورگ
sepherdad - استرالیا - سیدنی . . خوبی سپهر جون - چه جالب نوشتی درمورد مرغ تندوری . پس اکثر هندیها . سرطان دارند. یا برای فروش وتبلیغ دررستورانها برای فروش اینکار را میکنند. در. ازطرف اداره بهداشت رستورانها و سوپرمارکتها کلا کنترل میکنند وبخصوص . غافلگیری . خوشحالم که اینجائی . بازهم بیا
شنبه 5 شهریور 1390

shiva safapour - ایران - تهران
خدایا: مگذار که: ایمانم به اسلام و عشقم به خاندان پیامبر، مرا با کسبه دین، با حمله تعصب و عمله ارتجاع، هم آواز کند. که آزادی ام اسیر پسند عوام گردد. که "دینم"، در پس "وجهه دینی‌ام"، دفن شود، که آنچه را "حق می‌دانم"، بخاطر آنکه "بد می‌دانند" کتمان نکنم. . ایران تهران
شنبه 5 شهریور 1390

felora - ایران - تهران
تیکه های این مرغها بزرگه, توی فر پخته تر وخوشمزه تر از زغال میشه. این مرغها جوجه کبابی نیست ولی چه خوش اب ورنگه!
شنبه 5 شهریور 1390

*Fanoos* - ایران - شهمیرزاد
felora - ایران - تهران آفرین فلورا جونم این عکس تحریک بر انگیزه اشتها آدم رو برای غذا خیلی زیاد میکنه نوش جونت عزیزم
یکشنبه 6 شهریور 1390

sepherdad - استرالیا - سیدنی
درودبر شما هماجان و الهام نازئین, من خوبم و بسیار خوشحالم که شما دوستان را مثل همیشه سر وحال وکوشا می بینم, الهام جان, بهترین غذا ان نیست که دوستش داریم! هما جان, متاسفانه رنگ همیشه در بازاریابی حرف اول را میزند, در موردکنترل, در استرالیا همیشه باید حداقل یکماه زودتر اطلاع دهند.
یکشنبه 6 شهریور 1390

felora - ایران - تهران
Fanoos* - سلام خانم گل. هوای تهران بارونی شده وکم کم داره بوی پاییز میاد. پس کی بریم دربند؟ کباب وریحون ومیگم یادت که هست؟هر وقت بیایی خوشحالم میکنی
یکشنبه 6 شهریور 1390

*Fanoos* - ایران - شهمیرزاد
felora - ایران - تهران سلام فلورا جونم خوبی عزیزم ,امسال پاییز زود رس داشتیم خیلی عالیه سمنان الان 2 روز پی در پی داره بارون میزنه ..و همچنین شهمیرزاد ....عزیزم ممنون از لطف و محبت شما ای به روی چشم هر وقت مسیرم به تهران خورد مزاحم خانم ماهی مثل شما میشم ..و منم بارها گفتم هر وقت به سمنان تشریف آوردید کلبه درویشی ما قابل وجودت رو نداره ..الهی که همیشه پاینده باشید .
یکشنبه 6 شهریور 1390

*Fanoos* - ایران - شهمیرزاد
sepherdad - استرالیا - سیدنی سپهر جان منم خیلی خوشحالم شما روشاد و سرحال میبینم ..سربلند و موفق باشید
یکشنبه 6 شهریور 1390

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.