واکنش آیت الله خامنه ای به شایعه بیماری خود

رهبر ایران به شایعاتی که چند هفته پیش در مورد بیماری و احتمال مرگ وی در رسانه های غربی مطرح شده بود واکنش نشان داد.
آیت الله خامنه ای
آیت الله خامنه ای در جمع نفرات نیروی هوایی به سخنرانی پرداخت

آیت الله خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی طی سخنرانی در جمع فرماندهان و شماری از اعضای نیروی هوایی ارتش که به مناسبت روز نیروی هوایی به دیدار وی رفته بودند گفته است: "دشمنان نظام اسلامی شایعات مختلفی درباره فوت و بیماری درست می‌ کنند تا شاید چند روزی روحیه ملت ایران را تضعیف کنند اما آنها نمی‌ دانند که در ایران با یک شخص روبرو نیستند، بلکه با ملتی روبرو هستند که در پاسخ به توطئه‌ ها و حیله ‌های دشمن روز ۲۲ بهمن در سراسر کشور به خیابانها می ‌آید و با فریادهای پرشور، قدرت و هوشیاری و استقامت خود را در دفاع از اسلام و انقلاب و ایران نشان خواهد داد".

شماری از مخالفان جمهوری اسلامی مدتهاست عنوان می کنند که رهبر ایران به سرطان مبتلاست و حالش خوب نیست.

اوائل سال جاری میلادی، شایعه وخامت وضع جسمی آیت الله خامنه ای پس از آن قوت گرفت که مایکل لدین، یکی از مخالفان سرسخت حکومت ایران و از نظریه پردازان سرشناس جریان فکری نومحافظه کاران در آمریکا آن را تأیید کرد.

غیبت آیت الله خامنه ای از مراسم عید قربان نیز بر قوت این شایعه افزود.

این شایعه تکذیب سخنگوی وزارت امورخارجه ایران را به همراه داشت اما آیت الله خامنه ای همچنان به مدت دو سه هفته ای در دیدارهای عمومی دیده نشد.

در این میان، برای نخستین بار گزارشی از وضعیت جسمی آیت الله خامنه ای از طریق خبرگزاری فارس منتشر شد که به محافل محافظه کار ایران منسوب است.

این خبرگزاری شایعه وخامت وضع جسمی آیت الله خامنه ای را با شایعاتی که گاه با عنوان دروغ سال منتشر می شوند و همچنین با شایعاتی مقایسه کرد که پس از انقلاب 1979 درباره وضع جسمی آیت الله خمینی بنیانگذار جمهوری اسلامی مطرح می شد اما در عین حال خبر داد که آیت‌ الله خامنه ای مدتی دچار سرماخوردگی نسبتاً شدید بوده و به همین دلیل، از تعداد برنامه های وی با توصیه پزشکان کاسته شده است.

هشدار علیه حمله به ایران

آیت الله خامنه ای در سخنرانی در جمع نفرات نیروی هوایی همچنین موضوع احتمال حمله به ایران را مطرح کرده و آن را شایعه ای دیگر دانسته که "دشمن" به دلیل "دچار شدن به ضعف و استیصال" مطرح کرده است.

او در عین حال هشدار داده که هرگونه حمله به ایران، "عکس العمل همه جانبه" ملت ایران را نسبت به حمله کنندگان و منافع آنان در همه نقاط جهان به دنبال خواهد داشت و در پاسخ به کسانی نیز که می گویند قدرت دشمن را دست کم نگیرید گفته است: "این حرف درستی است و در فرهنگ عمیق ملت ایران نیز مورد تأکید است اما آیا عاقلانه است که دشمن را دست کم نگیریم اما در مقابل، عظمت و تواناییهای ملت ایران را نادیده بگیریم"؟

آیت الله خامنه ای درباره حمله به ایران افزود: "معتقدیم هیچ کس، چنین بی‌عقلی و خطایی نخواهد کرد و کشور و منافع خود را به خطر نخواهد انداخت، البته برخی می گویند رئیس جمهور آمریکا، اهل محاسبه و در نظر گرفتن عواقب کارهایش نیست، اما این جور اشخاص را هم می‌ توان سرعقل آورد و تحلیلگران و سیاست سازان آمریکایی این را می‌ فهمند که ملت ایران هیچ تعرضی را بدون پاسخ نخواهد گذاشت".

رهبر ایران ادامه داده که: "ملت ایران را با این مسائل نترسانند، زیرا مگر تا به حال آمریکا به ایران حمله نکرده است"؟

افزایش تحریمها

او همچنین به تهدید مقامات آمریکایی اشاره کرده که می گویند در صورت پافشاری ایران بر ادامه دادن به فعالیتهای حساس اتمی با تصویب قطعنامه های تازه ای در شورای امنیت، به میزان تحریمهایی که علیه ایران اعمال شده خواهند افزود.

آیت الله خامنه ای چنین تهدیدهایی را موضوعی تکراری خوانده و گفته است: "آمریکا و برخی کشورهای دیگر از سالها پیش جمهوری اسلامی ایران را تحریم کرده ‌اند اما ملت ایران در همین فضای تحریم به پیشرفتهای درخشان علمی- فناوری و موفقیتهای فراوان رسیده است؛ بنابراین این ملت بزرگ را از تحریم نترسانید چرا که وقتی ملتی بیدار شد و تواناییهای خود را کشف کرد هیچ چیز قادر نخواهد بود او را متوقف کند

+4
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.