آمنه بهرامی چشمان مجید را به او بخشید


آمنه بهرامی چشمان مجید را به او بخشید

آمنه بهرامی که دو چشم خود را در یک انتقامجویی عاطفی از دست داده بود از قصاص متهم صرفنظر کرد و چشمان مجید موحدی را به او بخشید. این حکم قرار بود صبح روز یکشنبه ۹ مرداد اجرا شود که با بخشش آمنه بهرامی متوقف شد.

براساس گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در حالی که قرار بود بدون هیچ‌گونه اطلاع‌رسانی خبری حدود ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه صبح امروز ­­- یکشنبه ۹ مرداد – خانم آمنه بهرامی‌ در بیمارستان دادگستری تهران و با حضور پزشکان متخصص قانونی و دادیار اجرای احکام دادسرای امور جنایی پایتخت، حکم قصاص مجید موحدی را اجرا کند، از انجام قصاص منصرف شد.

بر اساس گفته‌ی اطرافیان آمنه که در بیمارستان حضور داشتند، آمنه از قصاص مجید گذشت کرده و این حکم جنجالی اجرا نشده است. ایسنا نوشته است، آمنه چشمان مجید را که منتظر اجرای حکم قصاص بود دوباره به او بخشید.

آمنه بهرامی‌نو، قربانی انتقامجویی عاطفی از سوی مردی به نام مجید موحدی است که او را یکسویه دوست داشت اما وقتی پاسخ منفی شنید، در غروب ۱۲ آبان سال ۸۳ در منطقه سیدخندان تهران بی‌رحمانه به صورت آمنه اسید پاشید و چشمان و صورت زیبای او را از او گرفت و زندگی‌اش را تباه کرد.

مجید موحدی  پس از ارتکاب جنایت  فرار می‌کند اما چند روز بعد دستگیر و پس از اقرار به عمل خود راهی زندان می‌شود.

قضات شعبه ۷۱ دادگاه کیفری  استان تهران روز ۶ آذرماه ۸۷ پس از اخذ اظهارات متهم و شاکی، حکم قصاص دو چشم به شیوه‌ مورد درخواست شاکی، یعنی ریختن اسید در چشم متهم و پرداخت دیه‌ جراحات وارده پس از پرداخت تفاضل دیه از سوی شاکی را صادر کردند. این رای در اسفند ماه ۸۷ توسط دیوان عالی کشور تایید گردید.

آمنه گفته است که از تصمیم امروز خود خوشحال است



خانم بهرامی پیشتر در تشریح احساس خود از صدور این حکم به دویچه‌وله گفته بود: «این حکم را نه برای خودم بلکه برای اصلاح اجتماع ایران می‌گیرم. من قصاص خواستم چون این پسر به من گفت مرا دار می‌زنند و راحت می‌شوم. اما من می‌خواهم ببیند که نه، من را می‌سوزاند، من رنج می‌کشم، او هم رنج بکشد.»

پیش از این قرار بود حکم قصاص در ساعت ۱۲ ظهر (به‌ وقت تهران) در روز شنبه (۲۴ اردیبهشت/۱۴ مه) به اجرا گذاشته شود، اما به دلایلی که اعلام نشد اجرای قصاص متوقف شد.

دلایل انصراف از قصاص

آمنه بهرامی: از اینکه مجید را بخشیدم احساس خوبی دارم

خانم بهرامی روز یکشنبه (۹ مرداد ۱۳۹۰) به خبرگزاری ایسنا گفت، «به چهار دلیل امروز از اجرای حکم مجید منصرف شدم. اول به خاطر اینکه خداوند در سوره نوح که درباره قصاص سخن به میان آورده در پایان آن به بخشش توصیه کرده است و بخشش را بسیار بزرگتر از قصاص دانسته است و من نیز خواستم کار بزرگتر را انجام دهم.»

آمنه بهرامی می‌گوید، «هفت سال تلاش کردم تا بتوانم اجرای حکم قصاص را بگیرم و ثابت کنم که اسیدپاشی حکمش قصاص است اما امروز گذشت کردم. این حق من بود. شاید فردا کسی گذشت نکند.»

به گفته‌ی آمنه دومین دلیل عدم اجرای قصاص نگاه جهان به کشورش بود. وی افزود: «چرا که به نظر می‌رسید همه کشورهای جهان منتظر بودند ببینند ما چه می‌کنیم.»

آمنه بهرامی سومین دلیل عدم اجرای قصاص را دو عزیز و خانواده‌اش معرفی کرده و گفته است: «به خاطر دو عزیزی که خیلی دوستشان دارم و خانواده‌ام از این قصاص گذشتم. برای آرامش خودم که چهارمین دلیل بود تصمیم گرفتم تا این کار را انجام ندهم.»

آمنه بهرامی‌نوا (راست، ایستاده) و مجید موحدی (نشسته بین دو سرباز) در جلسه دادگاه



آمنه در پایان این گفت‌وگوی خود با خبرگزاری ایسنا تاکید کرده است: «احساس بسیار خوبی دارم. خوشحالم که چنین کاری کردم. پیش از اجرای قصاص مجید به من فحاشی می‌کرد، اما زمانی که او را بخشیدم به دست و پایم افتاد و طلب بخشش کرد. بسیار خوشحالم که امروز در این شرایط قرار دارم.»

عفو ‌بین‌الملل در ماه مه گذشته و در آستانه موعد نخست اجرای حکم قصاص، از دستگاه قضایی ایران خواسته بود که از قصاص مجید موحدی، مجرم این پرونده جلوگیری کند. این سازمان حقوق بشری «کور کردن موحدی از طریق چکاندن اسید در چشمانش» را «مجازاتی غیرانسانی و غیرقابل قبول» خوانده بود. سخنگوی عفو بین‌الملل تصریح کرد که «مقامات جمهوری اسلامی با التزام به قوانین بین‌‌المللی موظفند از اجرای حکم قصاص جلوگیری کنند».

raha1984 - المان - هامبورگ
عزیزم با اون قلب رعوفی که داری برایت ارزوی ارامش و بهترینها رو میکنم و برای اون ظالم وحشی درد و بلای اسمانی وزجر و خواری و خفیفی برای تمام عمرش
یکشنبه 9 مرداد 1390

rushid - امریکا - سن دیگو
زمانی که این مطلب را خواندم متوجه شدم که در چشمانم اشک جاری شد حال نمی دانم چرا ؟ شاید اشک خوشحالی برای یک مجرم و یا اشک خوشحالی برای یک زن و شاید اشک برای این که در ایران هم این چنین افراد خود گذشت هم پیدا میشوند به هر حال خوشحالم که زنی با توجه به اینکه تا آخر عمرش باید نابینا باشد ولی در هر لحظه از عمرش به خودش افتخار میکند که جنایتی را که کس دیگر انجام داده را او تکرار نمی کند و مایه افتخار او خواهد بود که با این کارش" نه "بزرگی به این حکومت مردم فریب جمهوری اسلام اشغالی ایران گفته است
یکشنبه 9 مرداد 1390

romano - ایران - تهران
خانم جان ثابت کردی اگه ظاهر رو بتوان نابود کرد باطن بزرگ و سیرت پاک رو نمی‌توان نابود کرد. بتمام معنا یک عمر درس از رفتارت گرفتم. بعضی وقتها هم به خودم خیلی غره می‌شدم ولی با اینکار تو آدمهای پر مدعایی مثل من خورد می‌شن و می‌فهمن یه کوره سواد و دوتا کتاب خوندن تنها حمالیه و باری به گردن نه به عقل و می‌فهمم که سالها باید راه رفت تا برخی مواقع به بزرگی یک زن که در صف نانوایی ایستاده رسید. آنقدر در این جامعه بخشش ندیدیم که وقتی چیزی اینگونه اتفاق میفته مثل زنی که از بار بچه خلاص میشه دردی به اندازه طول عمرم از روحم در یک لحظه خارج میشه و برای روزها لذتش رو می‌برم. بخودم می‌گم آدمیت کمش هم چقدر بزرگه و چقدر کیمیاست. کاشکی منهم شعور ترا داشتم. سعی می‌کنم ازت تقلید کنم اگر این خودخواهی بزاره.
یکشنبه 9 مرداد 1390

*Fanoos* - ایران - شهمیرزاد
حالا که این کامنت را ثبت می کنم اشک در چشمانم جمع شده است و به خاطر این کار بزرگ آمنه،. او را ستایش می کنم و از خداوند بزرگ شفای آمنه را آرزو می کنم این گذشت یک حرکت بزرگی است و........ این گذشت بسیار زیبا و بزرگوارانه بود. جنایت این فرد را خداوند در روز جزا پاسخگو خواهد بود. آمنه عزیز من به شجاعت ،شهامت ،بردباری ،صبر ،انساندوستی ،وجواب به جامعه حقوق بشریت که دردنیا نظیرنداردافتخار می کنم آمنه جان باهمان نیتی که ازقصاص گذشتی وچشمانت را به اودادیدمطمئن باش که خدواوندتمام زیبائیهایت رابه توبازخواهدگرداند .
یکشنبه 9 مرداد 1390

*Fanoos* - ایران - شهمیرزاد
خودم با خواندن این مطلب گریه کردم. آمنه جان تو ثابت کردی کشوری که به پهلوان ها و شیر زن های خودش می‌بالید هنوز کاملا سقوط نکرده است. خدایا ازت متشکرم که بهم ثابت کردی هنوز شیرزنانی مثل آمنه وجود دارند. ممکن چهره ات و زیباییت از بین رفته یا کم شده باشه اما مطمئن باش با این کارت بر زیبائی معنوی و اون دنیای خودت صدها برابر اضافه کردی. آفرین.این زیبائیها روزی از بین خواهند رفت اما اون زیبائیها در تارک هردو جهان ثبت شد و ماند. شرمنده آن که بد کرد. او روسیاه است و تا آخر عمر شرمنده روی تو و شرمنده تر بخاطر گذشت تو خواهد ماند و خواهد مرد و آن دنیا با روئی زشت محشور خواهد شد. آمنه ی مهربانم: تو رو خیلی دوست دارم. خدا این کارتو بی جواب نمی ذاره. تو آخر فداکاری هستی. عفو امنه و روح بزرگ این خانم در تاریخ میماند. امیدوارم عفو و بزرگی آمنه سرآغازی برای پایان بخشیدن به خشونت باشد. همین عذاب وجدان مجید تا پایان عمرش مجازاتی بزرگ است. هرگز انتقام و قصاص پایانی بر جرم و جنایت نبوده و نیست. درود بر آمنه.
یکشنبه 9 مرداد 1390

*Fanoos* - ایران - شهمیرزاد
امروز رو باید روز جهانی بخشش ثبت کنیم ..درود بر تووووو . در تاریخ ماندگار شدی و انسانیت رو معنا بخشیدی . درود بر تو که انقدر بزرگواری . آرزو میکنم به زودی همه جهانیان دست در دست هم برای بازیابی سلامتیت تلاش کنند .
یکشنبه 9 مرداد 1390

Neda02 - کانادا - اتاوا
خیلی بزرگواری عزیزم. نمی‌دونم چه احساسی دارم. هم همیشه از خشونت و انتقام بیزار بوده‌ام و هم خیلی از این حیوان که حتی بعد از کاری که با صورت قشنگ تو کرد به جای ابراز پشیمانی، خوشحال هم بود و تازه برات شاخ و شانه می‌کشید که کاری از دستت برنمی‌اید حالم به هم می‌خورد. تصمیم قشنگی گرفتی.
یکشنبه 9 مرداد 1390

dook - امارات - دبی
خیلی کار خوبی کردین.خداوند به شما پاداش دهد
یکشنبه 9 مرداد 1390

dannni - سوئد - استکهلم
اخه چرا بخشش جاش بودم دوتا چشماش از حلقه درمیاوردم این نامرد زندگی برای این تموم کرد
یکشنبه 9 مرداد 1390

ARTEMIS-SW - فرانسه - پاریس
درود به شرفت دختر خوب --گرچه تقاص این دین ننگین حیوانی بود ولی امیدوارم این جانور کثیف مدتهای طولانی در زندان بماند تا مغز خرش بفهمد که پاشیدن اسید کثیفترین نوع انتقام است قبل ازعنقلاب شکوهمند تنها یک مورد اسید پاشی در مورد داریوش خواننده بود چون اجتماع 80 در صد سالمتر بود ماهها همه شوکه بودند مثل قتلهای سریالی که فقط یک مورد در قبل از 1357 اتفاق افتاد در مدت50 سال پهلوی و به لطف ملایان سوسمار زاده در هر سال چند مورد// مرگ بر خشونت بخصوص در مورد زنان/
یکشنبه 9 مرداد 1390

iran-esfahan-ario barzan - ایران - اصفهان
واقعا عجب شخصیت و عزت نفسی داشته خانم آمنه بهرامی خیلی سخته که آدم بدونه که قیافه ی زیباش به چه روزی افتاده و اونوقت مجرم رو ببخشه.به نظر من حکم قصاص برای اینجور حیوانات خیلی هم لازمه.بازم میگم که کاره خانم آمنه خیلی بزرگی منش می خواست و کار خیلی زیبایی بود به دور از کار وحشیانه ی او حیوون.در ضمن اینجور حیوون ها رو یا باید به یک طریق از جامعه دور کرد حالا چه با حبس ابد یا با اعدام و یا همون بلایی رو به سرشون آورد که با بقیه کردند
یکشنبه 9 مرداد 1390

marka - گرگان - ایران
زیبایی به صورت نیست و به سیرت زیباست و تو زیباترین دختر روی زمینی . بخشش بزرگترین زیبایی بود که تو به همه مردم ایران هدیه دادی و به همگان فهماندی قلبت به وسعت دریا بیکران و بزرگ است
یکشنبه 9 مرداد 1390

wildpiony - مجارستان - بوداپست
بعد از دیدن این همه نامردمی ها از هوطنانم...این همه دروغ و تزویر..این همه ریا کاری...و این همه بی غیرتی...این کار بزرگ آمنه واقعا هیجان زده م کرد...خوش به حالش با این دل بزرگی که داره!
یکشنبه 9 مرداد 1390

fariborzkhan - ایران - ایران
تا رفتار انسان های بزرگ را نبینیم به کوچکی خود پی نمی بریم.
یکشنبه 9 مرداد 1390

Jacki55 - انکلستان - لندن
لذوی که در عفو است در انتقام نیست.افرین به تو که قلبی به این بزرکی داری. مطمین باش که خدا اجر ت را نواخب داد.تو درس نوبی به همه ما دادی.زنده و شاد باشی.من اکه جای مجید بودم همیشه مثل یک نوکر در خدمتت بودم به امید بخششهاشی دیکر و أزاد شدن کسانی که انتظار قصاص میکشند
یکشنبه 9 مرداد 1390

ukguy4u - بریتانیا - لندن
مطمئنم روزی علم بینایی و زیبایی رو بتو برمیگردونه آمنه عزیز دوست داریم.
یکشنبه 9 مرداد 1390

samy1221 - قطر - دوحه
بجای توهین به اسلام ببینید که در قرآن و اسلام قصاص را بصاحب ضرر داده و در قرآن بخشش ر اخیلی بالا تر از قصاص میدونه و وقتی انسان خودش ببخشه احساس آرمش میکنه نه وقتی قاضی حکمی بده که صاحب ضرر ازش ناراضی باشه ولی باید فرهنگ سازی بشه و مردم اینو بدونند
یکشنبه 9 مرداد 1390

ezatdf - ایران - تهران
بعد یکماه تحمل خبر تجاوز و قتل همین خبر رو کم داشتیم که "امروز صبح آمنه هم تو چشم طرف اسید ریخت".
یکشنبه 9 مرداد 1390

zhandark - انگلستان - میدلزبرو
خاک بر سرت آمنه! برات متاسفم! همین دلسوزی های احمقانه و جو گیر شدن های تحت فشار سازمان عفو بین الملل ننر آخرش میشه همین بیشتر شدن نا امنی و قربانی شدن بیشتر دخترانی مثل خودت به دست اون بی پدر مادر خون آشام! اگه قرار بود هرکی هر غلطی میکنه بخشیده بشه پس بفرمایین همگی تو جنگل زندگی کنید! اینهمه قتل و تجاوز تو زندان ها و خیابون ها اتفاق میوفته سازمان عفو بین الملل خفه خون گرفته!حالا کور کردن، اونم تو بیهوشی و بدون درد واسه اون حیوان رذل شده غیر انسانی!!!!!
یکشنبه 9 مرداد 1390

iran-esfahan-ario barzan - ایران - اصفهان
ARTEMIS-SW - فرانسه - پاریس ‏. شما که مشکل داری چرا مدام به اسلام بدوبیراه میگی؟تو اگه مرد بودی به جای اینکه انقدر جوون های مردم رو شیر کنی بفرستی تو خیابون تا پرونده دار و یا بی گناه کشته بشن پا میشدی میومدی ایران تا به اصطلاح حقت رو بگیری نه اینکه اونور آب بشینی و وقتی رژیم عوض شد عین کفتار بیای ایران تا زمین و دارایی هایی که از زمان شاه ننه بابات چپاول کردن و حالا این حکومت داره چپاول میکنه تو چپاول کنی.هه کور خوندی بچه کفتار
یکشنبه 9 مرداد 1390

sharafYabi - انگولا - بیمبه
یک پولدار با قلبی بزرگ پیدا نشد تا به این دختر زیبا با پول دلجوئی کند. متاسف شدم وقتی شنیدم که ایشان میگفت تا موقعی که پول دیه را ندهد باید در زندان بماند.مشخصا نیازمند میباشند.
یکشنبه 9 مرداد 1390

h2s_2001 - ایران - مشهد
چرا بخشش؟؟؟؟ .
یکشنبه 9 مرداد 1390

zartusht67 - المان - فرانکفورت
درود بر شرفت ولی این بی شرف نامرد را چند سالی بگذار اب خنک بخورد
یکشنبه 9 مرداد 1390

shirzan48 - بلژیک - بروکسل
iran-esfahan-ario barzan - ایران - اصفهان .. اقای محترم , خانم ARTEMIS-SW - جزو معدود کسانی است که همیشه با اطلاعات کامل کامنت میگذارند و این نشانگر مطالعه و تحقیقشان است وتا به لینکی واقف نباشند, نظری نمی دهند. در این کامنتشان هم ابتدا این عمل امنه را ستوده بعد اسیدپاش را مورد کیفرخواست جامعه قرار داده بعد امار این عمل را قبل وبعد از انقلاب بررسی کرده بعدهم خداخیرش بده از زنان دفاع کرده.والسلام
یکشنبه 9 مرداد 1390

akhund chaaal kon - ایران - شیراز
به جایگاهی که با این بخشش و رحم و گذشتت پیش درگاه خداوند پیدا کردی حسودیم میشه... جماد بودم-نبات شدم-حیوان شدم-انسان شدم-انسان شدم-انسان شدم-.... مطمعنم که خدا هم به اینکه بنده ی پاکش تویی امروز افتخار کرد..
یکشنبه 9 مرداد 1390

Arash_Barcelona - اسپانیا - بارسلونا
افرین امنه .افرین.من میدونستم که تو خیلی مرامت بالاست .میدونستم که در اخرین لحظه نشون میدی که شادی دربخشش نه در انتقام.خدا بهت صبر و تحمل بده.
یکشنبه 9 مرداد 1390

setareye shomal - انگلستان - لندن
تو نیکی میکن و در دجله انداز / که ایزد در بیابانت دهد باز
یکشنبه 9 مرداد 1390

لیلی ایرانی - ایران - تهران
افرین به امنه که به خاطر ابروی ایران نذاشت این حکم اسلامی وحشیانه اجرا بشه.این دلیلش از همه باارزشتر بود یه تو دهنی به مریضای اسلامی که منتظر اجرای این حکم بودن و الان هم به این بخشش اعتراض دارن مثل zhandark - انگلستان - میدلزبرو
یکشنبه 9 مرداد 1390

louisette - فرانسه - مارسی
آفرین بر تو دختر.آفرین بر تو.اون جوان تا زنده است هم شرمنده وهم عبرت آموخته است.روح بزرگ تو قابل ستایشه.
یکشنبه 9 مرداد 1390

persian_aria75 - انگلستان - شفیلد
آمنه عزیز قلب میلیونها انسان امروز برای تو طپید و تو با این کار نشان دادی چقدر بزرگوار و شریفی، همه ما برای به دست آوردن سلامتی برایت دعا میکنیم من پیشنهاد میکنم امروز را به احترام ایشان روز بخشش و بزرگواری به نامه روز آمنه در تقویم ثبت شود تا درسی شود برای آیندگان .
یکشنبه 9 مرداد 1390

ARTEMIS-SW - فرانسه - پاریس
samy1221 - قطر - دوحه . iran-esfahan-ario barzan - ایران - اصفهان . ماله کشی ممنوع/ اینجا هم مسجد نیست/قتل/ بردن زنان کافر بعد از کشتن شوهرانشان به بستر-- بردن دختر 9 ساله به بستر . انسانها را به انسان ازاد و برده تقسیم کردن/ زن را نیمه ی مرد دانستن از دین عصر حجری شماست/ایران اصفهان بلال حبشی//فکر می کنی با نام اریو برزن می توانی ملت را فریب دهی کور خوانده اید/
یکشنبه 9 مرداد 1390

Don Mario - کلمبیا - بوگوتا
از خدا میخواهم که بزودی وسائل و شرایط سلامتی و زیبایی این شیرزن که درس گذشت را به خیلی‌ از ما یاد آوری کرد را فراهم آورد ، آمین
دوشنبه 10 مرداد 1390

امیراردلان - ایران - تهران
بادرود به عزیزیان درود بر شرافت آمنه جان به امید روزیکه تمام مردم دنیا از امثال مثل شما درس بگیرند بدرود
دوشنبه 10 مرداد 1390

ARTEMIS-SW - فرانسه - پاریس
shirzan48 - بلژیک - بروکسل . گرامی یکبار دیگر سپاس باور کنید کسانی که بلافاصله بعد از هر کامنت من برای یک حمله ی گاز انبری!!! بسیج می شوند فقط بدلیل اینکه این اگاهی یا انتقاد از سوی یک زن هست دیده اید که در اکثر موارد جرات مقابله با اقایان منتقد اسلام یا ملا را ندارند تعجب هم نیست اجتماعی که زن خیانت دیده از شوهر و بخشش او را نشان شخصیت یک زن و برعکس مردیکه اشتباه زن را ببخشد بی شرف تلقی می کند ایا انتظار دیگریست و این مورد هم در مورد قبل هم بعد از عنقلاب صادق است/روزگارت نیکو/
دوشنبه 10 مرداد 1390

zhandark - انگلستان - میدلزبرو
لیلی ایرانی ایران-تهران عزیز، اعتراض من نه از جهت طرفداری از خشونت بلکه از جهت این ژست مظلوم ستیز است که تفکر های دیکتاتوری دائم در حال تبلیغش هستند تا فقط فریاد حق خواهی رو در گلو خفه کنند! من اگر خودم جای آمنه بودم شاید میبخشیدم، ولی اون خون آشام لیاقت گذشت رو نداشت! من ۷ ساله که دارم اخبار مربوط به آمنه رو دنبال میکنم، و میدونم که مجید موحدی و خانواده اش چه موجودات وقیح و بی شرمی بودند و حتی یکبار هم از عمل زشتشون ابراز پشیمانی نکردند! باز هم به قضاوت شما احترام میگذارم!
دوشنبه 10 مرداد 1390

monairan - ایران - تهران
امیدوارم امنه بهبود یابد و روحا بهتر باشد ولی این حیوان لایق بخشش نبود و. باید مجازات شدیدی می شد. و تنها موردی که قصاص را در اسلام تایید می کردم همین مورد بود .سازمانهای بین المللی هم به جای دفاع از یک حیوان خون اشام بهتر بود از حقوق زندانیان سیاسی اینجور دفاع می کردند. ایران تهران
دوشنبه 10 مرداد 1390

smehdim - ایران - چالوس
امنه ادم بزرگ و یک فرشته است که اینگونه می بخشد.اما بخشیدن گرگهایی چون مجید ظلم به تمام دختران ایران است که در معرض این خطر قراردارند.کار اشتباهی بود.و به شعور همه می خندد.دیروز بدترین روز زندگی من بود
دوشنبه 10 مرداد 1390

maryam-germany-71 - المان - برلین
امنه چشم تو جام شراب منه, امنه قهر نکن که قلب من میشکنه,دیریم دارام دیریم رام.......
دوشنبه 10 مرداد 1390

kianyamanashi - ژاپن - یاماناسی
آهای آنهایی که به آمنه احسنت گفتید ودلداری دادید !!!!و خواستید که خداوند بهش صبرو تحمّل به دهد!!!! می خواهم به دانمکه: آیا این بلا اگر به سر شما ها می امد چه می کردید!!! این کثافت باید تا آخ عمر در زندان باشدو از دیدن دنیای بیرون به کلی محروم گردد!!!! ما ایرانیها درمورددوست داشتن دیگران واقعاً که عقب افتاده هستیم !! لا اقل از حیوانات یاد به گیریم!! دوست داشتن یکطرفه یعنی چه!!!!!!!!!!!!!لابد این هم از فر مایشات اللّه مدینه است !!!چونکه عورت هیچ اختیاری ندارد!!!!!!!!!!!!!
دوشنبه 10 مرداد 1390

ملاصدرا - ایران - شیراز
از کار آمنه واقعا خوشحال شدم و گریه ام گرفت اما نمیدانم مجید چطوری میخواد تا آخر عمرش با این عذاب وجدان کنار بیاد!!!!. البته اگر وجدانی و عذاب وجدانی درکار باشه!!!!
دوشنبه 10 مرداد 1390

felora - ایران - تهران
امنه جون تو یه فرشته ای هستی روی زمین ! اومدی تا انسانها یاد بگیرن که مرز بین انسان و فرشته شدن, هم چه نزدیک" است و هم چه بسیار دور....
دوشنبه 10 مرداد 1390

gol andam - سویس - زوریخ
فقط اشک ریختم...وبس...
دوشنبه 10 مرداد 1390

Azadikhah - هلند - تکسل
درود بر آمنه .من که در مقابل ایشان تعظیم میکنم
دوشنبه 10 مرداد 1390

mashady - انگلیس - منچستر
samy1221 - قطر - دوحه سامی جون احکام باید در جهت کم شدن جرم در جامعه باشه پلیس و قاضی و قانون گذار و.... هدفشون از بین رفتن یا حد اقل کم شدن جرم و جنایته نه خنک کردن دل خدا و متشاکی . اسلام عزیز انقدر عقب افتاده و بدوییه که تمام دستوراتش با دید عقده گشایی و عقده ای دیدن ادمها و دل خدا رو خنک کردنه کاری با پس رفت جامعه نداره
دوشنبه 10 مرداد 1390

iran-esfahan-ario barzan - ایران - اصفهان
ARTEMIS-SW - فرانسه - پاریس. بیچاره توهم بسیج برت داشته اینقدر پاچه میگیری؟؟!!اما کفتار که نمی تونه ذاتش رو پنهان کنه که;حالا تو هر چقدر می خوای گرد و خاک کن ولی فکر نکن که این گرد و خاک میتونه ذات خبیثت رو تا ابد پنهان کنه.ولی باز هم کور خوندی که بتونی با چرت و پرت هات ادای انسان های متمدن و مدرن رو در بیاری!تو که الان برای ثروت از دست رفته و چپاول شده ای که نسل قبلیت از نسل قبل ملت ایران بالا کشیده داری میسوزی کاری و حرص می خوری جز اینکه خودت رو به هرجا بکوبی و پاچه بگیری نداری.اما بدون که عوض شدن شرایط حاکمیت هیچ سودی برای تو امثال تو که کمین کردین برای چپاول این ملت نداره.حالا هر انگی رو که یاد گرفتی به این و اون بچسبون.شما ... ها اونور واسه هم ماله بکشید.اما یادت باشه حوله هایی رو که باهاشون ماله میکشی رو تند تند بشور که کثافت از سرو رو ...میباره.
دوشنبه 10 مرداد 1390

iran-esfahan-ario barzan - ایران - اصفهان
shirzan48 - بلژیک - بروکسل. دوست عزیز من با این بچه سره این کامنت آشنا نشدم.ایشون قبلا پاچه گیری فرمودند.
دوشنبه 10 مرداد 1390

iran-esfahan-ario barzan - ایران - اصفهان
shirzan48 - بلژیک - بروکسل. دوست عزیز من با این تو این کامنت آشنا نشدم.ایشون قبلا هم سابقه پاچه گیری داشتند.
دوشنبه 10 مرداد 1390

ممقلی - ایران - شیراز
نباید به این راحتی ولش کنه .. باید بخشش موقتی می داد تا هر لحظه می خواست حکم قصاص رو دو مرتبه به جریان بیندازد و در لحظه اعدام مجددا ببخشد ......تصور کنید بهترین راه قصاص همینه
سه‌شنبه 11 مرداد 1390

Coco - کانادا - تورنتو
ARTEMIS-SW - فرانسه - پاریس ..با سلام و درود بر شما ، من همیشه از خوندن کامنت‌های شما لذت می‌برم، و می‌دونم که شما بی‌ جهت کامتِ بیخودی نمینویسید،،خواستم اینو بدونید. آمنه جان، امیدوارم که پاینده باشی‌،،بذار اون نامرد تو زندون بپوسه، بیرون بیاد که چی‌ بشه این حیوانِ روانی‌؟؟. دوست دارم به تو کمک کنم می‌شه یکنفر آدرس حساب بانکی‌ ایشون را برامون اینجا بذاره؟ می‌تونم از متصدیان این سایتِ قشنگ خواهش کنم که این اطلاعات را در اختیارمون بزن؟؟ می‌دونم که خیلی‌ کسان دیگه میخوان به ایشون کمک کنن واسه جراحیها شون. پیشا پیش سپاس. کانادا تورنتو.
سه‌شنبه 11 مرداد 1390

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.