لطفا رمز ۱۲۳۴۵۶۷۸ را فراموش کنید


لطفا رمز 12345678 را فراموش کنید

با بروز سرقت‌های مداوم رمزهای عبور، بسیاری از کارشناسان امنیتی به کاربران پیشنهاد می‌کنند که از کلمات عبور سخت‌تر یا طولانی‌تر استفاده کنند. در همین راستا، مایکروسافت هم برای اینکه کاربران ایمیلش با مشکلات امنیتی مواجه نشوند، پیشنهادهایی به کاربران ارایه داده و در ابتدا اعلام کرده که هیچگاه از رمز عبور «12345678» استفاده نکنید و رمزهای عبور دشوارتری را انتخاب کنید. به همین دلیل، کاربران سرویس ایمیل مایکروسافت که رمزهای عبور معمولی و ساده‌یی را برای استفاده از این سرویس انتخاب کرده‌اند طی برنامه جدید مایکروسافت برای بالا بردن ایمنی این سرویس محبوب ارتباطی به ناچار باید رمزهای عبور خود را تغییر دهند. مایکروسافت قصد دارد استفاده از رمز عبور «123456» و «ilovecats» را که به راحتی قابل شناسایی و نفوذ هستند، ممنوع کرده و به این شکل امکان نفوذ هکرها و استفاده از تکنیک آزمون و خطا برای ورود به حساب کاربری کاربران سرویس Hotmail را کاهش دهد. به گفته دیک کراداک، مدیر گروه برنامه‌های سرویس هات‌میل مایکروسافت، این برنامه جدید به زودی اجرا خواهد شد تا از انتخاب رمزهای عبور بسیار ساده برای ورود به حساب شخصی کاربران جلوگیری شود. در صورتی که کاربری در حال حاضر رمز عبور ساده‌یی انتخاب کرده باشد در آینده‌یی نزدیک از وی درخواست خواهد شد تا آن را به سرعت تغییر دهد. رمزهای عبور قوی رمزهای طولانی و ترکیبی از حروف بزرگ و کوچک، اعداد و دیگر نشانه‌ها هستند. این رمزها نباید بر اساس واژه‌های لغتنامه‌ای یا اطلاعات شخصی از قبیل تاریخ تولد باشند. مطالعه روی چگونگی نفوذ هکرها به رمزهای عبور نشان می‌دهد کاربران معمولا رمزهای عبور بسیار ضعیفی را انتخاب می‌کنند. زمانی که هکرها توانستند به شبکه وبلاگی Gawker آمریکا نفوذ کنند، دو نمونه از رایج‌ترین رمزهای عبور «123456» و «12345678» اعلام شدند.

مایکروسافت علاوه بر دشوارتر کردن قوانین رمز عبور، برنامه‌یی را در سرویس ایمیل‌های خود قرار خواهد داد تا کاربران بتوانند با استفاده از آن دریافت هرزنامه و هک شدن حساب کاربری دوستان خود را گزارش دهند. بر اساس این برنامه، کاربر می‌تواند هرزنامه‌های دریافتی خود را با استفاده از برچسب «دوست من هک شده است» نشانه‌گذاری کند که این نشانه‌ها سیستم امنیتی هات‌میل را هوشیار کرده و از خطر حمله هکرها آگاه می‌کند. سپس از فردی که هک شده درخواست خواهد شد تا رمز عبور خود را تغییر داده و مانع از نفوذ هکرها شود.

مایکروسافت می‌گوید این پیام‌های هشدار در سرویس‌های ایمیل گوگل و یاهو نیز به اشتراک گذاشته می‌شوند تا در صورت دریافت هرزنامه از جانب سرویس‌های جی‌میل و یاهو میل، کاربران بتوانند آنها را گزارش دهند.

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.