زیباترین دره های دنیا - عکس


زیباترین دره های دنیا   
 

در سرتاسر جهان دره های مختلفی وجود دارند که هر کدام زیبایی های خاص خود را دارند اما بیشتر آن ها به دلیل ناشناخته بودن برای گردشگران کم کم در حال فراموشی هستند. بیشتر گردشگران تنها دره ی بزرگ (grand canyon) کالیفرنیا را می شناسند و با دره های دیگر جهان به هیچ وجه آشنایی ندارند. به همین خاطر در این مطلب 10 دره ی تماشایی و زیبای جهان را به شما معرفی می کنیم که تا به حال حتی نام آن ها را نشنیده اید.

1- دره ی آنتلوپ - آمریکا

آنتلوپ کنیون (Antelope Canyon) پارکی طبیعی در ایالت آریزونا در ایالات متحده آمریکا است. این پارک حاوی صخره‌هایی دیدنی است که توسط آب و هوا در طول سالیان بگونه‌ای غریب فرسایش یافته و در ساعاتی مخصوص از روز خالق مناظری با نورپردازی‌های نایاب می‌شوند. این پارک همانند مانیومنت ولی متعلق به زمین‌های قبیله ناواهو می‌باشد.





2- دره ی بلاید ریور - آفریقای جنوبی

دره ی بلاید ریور یکی از زیباترین جاذبه های طبیعی آفریقای جنوبی است که در پومالانگا قرار دارد. در این دره که طولی حدود 26 کیلومتر(16 مایل) و عمقی در حدود 800 متر دارد ، سنگ ها بیشتر به رنگ قرمز هستند. بلندترین نقطه ی این دره به نام ماری اپسکوپ 1944متر و پایین ترین نقطه ی آن 560 متر بالاتر از سطح دریاست. این دره بعد از دره ی بزرگ (grand canyon) در آمریکا و دره ی فیش ریور در نامبیا سومین دره ی بزرگ جهان و دومین دره ی بزرگ آفریقاست.





3- دره ی چارین – قزاقستان

دره ی چارین با وسعت 80 کیلومتر بر روی رودخانه ی چارین در قزاقستان، به فاصله ی 200 کیلومتری از مرز چین قرار دارد. این دره مرکز جذب گردشگری در پارک ملی چارین واقع در قزاقستان است.





4- دره ی کولکا - پرو

دره ی کولکا در جنوب کشور پرو قرار دارد، جایی که رودخانه ای به همین نام از آن می گذرد. این دره با عمق 4160 متری دو برابر عمیق تر از دره ی بزرگ(grand canyon) است.





5- دره ی کوپر - مکزیک

دروه کوپر مجموعه ای از دره ها شامل شش دره ی جدا از هم است که در جنوب غربی ایالت چیهوهوا در مکزیک قرار دارد. این دره از لحاظ وسعت و عمق بزرگتر از دره ی بزرگ در کالیفرناست. این دره ها توسط شش رودخانه ی عظیم بوجود آمده اند که از قسمت های غربی سیرا تاراهومارا سرچشمه گرفته اند. این شش رود همگی به داخل رود فوئرته می ریزند و سپس در دریای کورتز راه خود را ادامه می دهند.





6- دره ی گلن - آمریکا

دره ی گلن که به معنی دره ی تنگ کوهستانی است در جنوب شرقی و مرکزی یوتا و شمال غربی آریزونا قرار دارد و رودخانه ی کلورادو از میان این دره می گذرد. صخره های قرمز رنگ و رنگ عجیب آب رودخانه یکی از زیبایی هایی است که چشم هر گردشگری را نوازش می کند.





7- دره ی پادشاهان – استرالیا

دره پادشاهان(kings) بخشی از پارک ملی واتارکا در تریتوری شمالی واقع در استرالیاست. این دره در غرب انتهای george gill range و فاصله ی 323 کیلومتری جنوب غربی alice springs قرار دارد. ارتفاع دیواره های این دره به 300 متر می رسد.





8- دره ی ماتکا – مقدونیه

ماتکا به معنی بطن یا رحم نام دره ای در غرب اسکوپیه ، پایتخت مقدونیه است. این دره که وسعتی در حدود 5 هزار هکتار دارد و یکی از زیباترین جاذبه های طبیعی مقدونیه است چند صومعه ی قدیمی را نیز در خود جای داده است. در این دره ده غار وجود دارد که کوچک ترین آن ها 20 متر و طولانی ترین آن ها 176 متر طول دارد. این دره که محل عبور رودخانه ای به همین نام است چند دریاچه ی کوچک و بزرگ هم دارد که به زیبایی های این منطقه اضافه می کنند.





9- دره ی وا ایمئا – هاوایی

دره ی وا ایمئا (Waimea) که به عنوان دره ی بزرگ اقیانوس آرام نیز شناخته می شود با طولی در حدود 16 کیلومتر و عمق 900 متر یکی از بزرگترین دره های جهان است. این دره در شمال کااوا در جزابیر هاوایی قرار دارد. این دره مسیر عبور رودخانه ای به همین نام شکل است و توسط این رودخانه شکل گرفته است.





10- دره ی پارلونگ زانگبو – چین

دره ی بزرگ یارلونگ زانگبو که دره ی سانگپو هم شناخته می شود در مسیر رودخانه ی یارلونگ سانگپو در تبت چین قرار دارد. این دره که عمیق ترین دره ی جهان است با طول 150 مایل یعنی 7756 متر طولی بیشتر از دره ی بزرگ کالیفرنیا دارد و به همین دلیل یکی از طولانی ترین دره های جهان است. رودخانه ی یارلونگ سانگپو معمولاً با نام زانگبو یا سانگپو شناخته می شود که به معنی پاک کننده است.





yashainiran - ایران - ایران
از این خوشگلتراش تو مسیر چالوس زیاده
پنج‌شنبه 30 تیر 1390

harrp - اتریش - وین
از بالای هر کدوم 50 تا آخوند پرت کنیم پائین هم واسه کفتار‌ها خوبه هم واسه کلِّ دنیا
پنج‌شنبه 30 تیر 1390

*Fanoos* - ایران - شهمیرزاد
دره اول و 2 ومین عکس از زیبایی به رمان شبیه شده . بسیاز زیبا بودن
پنج‌شنبه 30 تیر 1390

شعبون بی مخ - انکلستان - لیدز
کارمندان محترم ایرانیان uk خواهش میکنم درتمام عکسهایی که إز سراسر دنیا میگزارید عکسهایی إز ایران. نیز باشد...!اگر ازکشوری بخاطر زیبایی وغیره...تمجید و تحلیل میکنید نام کشور عزیزمان باشد..!که باید پرچم ایران ومردم ایران وفرهنگ ایران را و....به تمام دنیا نشان دهیم واین وظیفه یکایک ماست....!مر٣٠. قربون همه اونایی که پرچم دارن.....!سرم داره گیج مره کتابی حرف زدم....؟؟؟؟؟؟ 
پنج‌شنبه 30 تیر 1390

بنده ی تنهای خدا - قطر - دوحه
عجب ترس و لذتی با هم امیخته شده اینجا :-) خدایا قربون عظمتت و شکرت. :-*
پنج‌شنبه 30 تیر 1390

nilofar_uk - انگلستان - لندن
همه خیلی زیبا بودند ولی ایران خودمون صدها دره زیباتر از اینها داره
پنج‌شنبه 30 تیر 1390

khan agha - المان - هامبورگ
دلم میخواد از یکی از ان درهای زیبا خودم را پرتاب کنم تا دیگه این دنیای کثیف رو نبینم
پنج‌شنبه 30 تیر 1390

Azadikhah - هلند - تکسل
عجب دره های خوشکلی.ادم دوست داره بره اونجا زندگی کنه
پنج‌شنبه 30 تیر 1390

zoroye iran - اتریش - وین
اینقدر دره های زیبا با مناظر چشم نواز در اتریش زیاده که همشون از اینها قشنگترند به نظر من اتریش قشنگترین کشور دنیاست
پنج‌شنبه 30 تیر 1390

setareye shomal - انگلستان - لندن
khan-agha-المان-هامبورگ-طبیعت زیباست ولی بی رحم -چرا میخوای خودت و پرت کنی پایین دردوبلات بخوره تو جون مموتی و خرمنه ای
پنج‌شنبه 30 تیر 1390

raha1984 - المان - هامبورگ
من که از دره گلن فقط خوشم امد !
پنج‌شنبه 30 تیر 1390

Shomali - ایران - لاهیجان
ماخیلی خوشگل تر ازاینهارا داریم!
پنج‌شنبه 30 تیر 1390

porharfi - هلند - آرنم
افسوس! عکاسان .پژوهشگران وگردشگران..و..و .."با ایران زیبا آشنایی و شناخت ندارند!!...
پنج‌شنبه 30 تیر 1390

kian ahvaz - ایران - اهواز
باور کنید دوستان در همین رشته کوههای زاگرس ایران دره ها و ابشار هایی وجود دارد که از هر نظر یه سر وگردن از این تصاویر بالاتر هستند ولی افسوس این مناطق در تصویر امنیت هست در ایران اخوند زیاد هست که دشمن هرچی زیبایی و تفریح و شادی و نظم و هارمونی و سمفونی هستند و عاشق پسرفت و عقب ماندگی وجهل و جور فساد هستند و خفقان و نا اگاهی مردم و کشورمان هستند چون ابزاری بهتر از جهل برای حکومت برای این دجالان نیست....
جمعه 31 تیر 1390

felora - ایران - تهران
....ای کاش ما هم میتوانستیم مانند گیاهان هواذی" با بوی خوش زمین زندگی کنیم.. و تنها روشنی خورشید" غذای ما باشد...
شنبه 1 مرداد 1390

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.