آخرین لحظه‌های زندگی مرد آهنین از زبان عامل جنایت


آخرین لحظه‌های زندگی مرد آهنین از زبان عامل جنایت

علیرضا 18 ساله در بازجویی‌ ها با اعتراف به قتل، به تشریح ماجرا پرداخت و گفت: مقتول در 45 متری گلشهر جلوی خودروی ما قرار گرفته بود که با بوق ممتد از او خواستیم کنار برود چرا که خیلی عجله داشتیم. هنگام رد شدن از کنار ماشین مرحوم داداشی، یکی از دوستانم به او فحاشی کرد که درگیری از همانجا آغاز شد.

روزنامه ایران نوشت: پرونده قتل قوی‌ترین مرد ایران پس از بازسازی صحنه جنایت و بررسی سلامت روحی، روانی متهمان برای محاکمه به دادگاه کیفری استان البرز فرستاده خواهد شد.

سه پسر جوان که کمتر از 20 سال دارند، شامگاه شنبه 25 تیر در جریان یک درگیری خیابانی روح‌الله داداشی- 30 ساله- قوی‌ترین مرد ایران را با سه ضربه کارد از پا درآورده و گریختند.

روح‌الله داداشی نیز پس از انتقال به بیمارستان به علت شدت جراحت‌ها و خونریزی‌ شدید جان سپرد. به دنبال این جنایت، تیمی از کارآگاهان به سرپرستی سرهنگ رحمانی، رئیس اداره جنایی پلیس آگاهی استان‌های البرز و تهران، رسیدگی به پرونده را در دستور کار ویژه قرار داده و با کمک تنها شاهد جنایت، به چهره‌نگاری از متهمان پرداختند.

از سوی دیگر، بررسی دوربین‌های مداربسته موجود در محل حادثه، سرنخ‌های خوبی از خودروی پراید عاملان جنایت به پلیس داد. سرانجام کارآگاهان در دو عملیات جداگانه، سه متهم پرونده را در عملیات ضربتی دستگیر کردند. آنها نیز در تحقیقات به درگیری با روح‌الله داداشی و قتل او اعتراف کردند. از سوی دیگر، با دستور دادستان عمومی و انقلاب کرج، رسیدگی سریع به پرونده در دستور کار بازپرس ویژه قتل کرج قرار گرفت.

براین اساس، بازپرس رضایی با حضور در اداره آگاهی، به تحقیق از متهمان پرداخت. علیرضا 18 ساله در بازجویی‌ ها با اعتراف به قتل، به تشریح ماجرا پرداخت و گفت: مقتول در 45 متری گلشهر جلوی خودروی ما قرار گرفته بود که با بوق ممتد از او خواستیم کنار برود چرا که خیلی عجله داشتیم. هنگام رد شدن از کنار ماشین مرحوم داداشی، یکی از دوستانم به او فحاشی کرد که درگیری از همانجا آغاز شد. بعد از طی مسافتی کوتاه با خودرو سد راه آنها شدیم. من هم با کارد به سوی راننده حمله‌ور شده و قبل از این که او کاری انجام دهد، سه ضربه زدم.

او قوی‌هیکل بود و اگر با کارد حمله نمی‌کردم، کتک می‌خوردم. بنابراین در یک لحظه کنترلم را از دست داده و این حادثه تلخ ناخواسته رخ داد. پس از فرار، روز بعد به محل حادثه رفته و از مرگ راننده باخبر شدیم. در حال فرار از استان بودیم که از سوی مأموران غافلگیر و دستگیر شدیم.

تنها شاهد حادثه نیز در بازجویی‌ها اظهار داشت: مرحوم داداشی قصد آرام کردن سه پسر جوان را داشت اما آنها در یک لحظه به طرفش حمله‌ور شده و قوی‌ترین مرد ایران را با کارد زدند. از سوی دیگر، پزشکی قانونی هم در گزارشی، قطع شریان‌های حیاتی مقتول و خونریزی شدید را علت مرگ روح‌الله داداشی اعلام کرد.

به گفته یک مقام آگاه، قرار است متهمان بزودی با انتقال به محل جنایت، صحنه قتل را بازسازی نمایند و پس از بررسی وضعیت سلامت روحی و روانی‌شان از سوی متخصصان پزشکی قانونی، پرونده با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری استان البرز فرستاده خواهد شد.

حمله به داداشی با برنامه قبلی نبوده است

فرمانده انتظامی شهرستان کرج هم گفت: حمله به مرحوم روح‌الله داداشی و قتل وی، از پیش طراحی شده نبود.

سرهنگ ناصر اصلانی اظهار داشت: در تحقیقات صورت گرفته پلیس از سه متهم، مشخص شده که این اقدام برنامه‌ای از پیش طراحی شده نبوده و مرگ تأسف‌بار این ورزشکار، نتیجه یک درگیری بوده است.

وی با تکذیب شایعاتی مبنی بر این که قاتلان ورزشکار کرجی با اهداف خاص و طبق برنامه‌ای مشخص در نیمه‌های شب به وی حمله‌ور شده‌اند، گفت: این پرونده در مراحل نخست بررسی و تحقیق قرار دارد و هنوز ابعاد کاملی از آن ترسیم نشده است. فرمانده پلیس کرج تأکید کرد: به همین دلیل برای اطلاع از دلایلی که منجر به درگیری قاتلان با روح‌الله داداشی شده است، باید منتظر پایان تحقیقات اطلاعاتی و پلیسی شد.

parniyan_215 - ایران - اصفهان
چه عجب اسم 1 قاتل علی رضا.قبلا که همه قاتل ها کورش و داریوش و ..... بودند.
چهار‌شنبه 29 تیر 1390

YAS ABI - بلژ - برسل
بیشعور و عوضی. قویترین مرد جهان رو سر هیچی کشتند. فکر کنم داداشی باورش نمیشده که یهو با چاقو بریزن سرش. حتی شاید فکر کرده که میشناسنش و عذر هم میخوان. اونا معلوم نیس مال کدوم گوری بودند که نشناختنش . چه درسهایی تو زندگی هست.
چهار‌شنبه 29 تیر 1390

rizali_dehghan_fadakar - هندوستان - پونا
کسی که آدمی رو میکشه دیگه ترسش از این کار میریزه و احتمال تکرار زیاده باید با اشد مجازات باشون برخورد کنند
چهار‌شنبه 29 تیر 1390

kaveh irani - پارسیان - تهران
انگار دنبال جعبه سیاه هواپیماوترجمه ان هستند بعدازمدتی هم مردم از یادشان میره
چهار‌شنبه 29 تیر 1390

zartusht67 - المان - فرانکفورت
تربیت جمهوری اراذل و اوباش تازی این سرنوشت جامعه ایران.
چهار‌شنبه 29 تیر 1390

persian_aria75 - انگلستان - شفیلد
وقتی هر بچه 18 ساله چاقو جیبش بزاره و سر هر اتفاق عادی از چاقو استفاده کنه ، معلومه وضع مملکت چیه دیگه ، بجای اینکه نیروی انتظامی مردم رو بخاطر حجاب و پوشش اسلامی بازرسی کنه بهتر به کسانی که سلاح سرد حمل میکنند گیر بده که دیگه شاهد این اتفاقات نباشیم ، آخه بگو کجای مملکت درسته که اینجاش درست باشه ، خدا رحمت کنه داداشی حیف اون جوون نازنین
چهار‌شنبه 29 تیر 1390

amir_shahsavari2129 - ایران - تهران
ببین 3 تا جوون احمق چه جوری سرمایه مملکتو به کشتن دادن.................
چهار‌شنبه 29 تیر 1390

zas - ایران - طهران
معلوم نیست این عوضیا توی کدوم دیوونه خونه ای بزرگ شدن و زیر سایه کدوم پدر و مادر احمقی بزرگ شدن باید همون بلایی که سر داداشی آووردن سر خودشون بیارن که حساب کار بیاد دستشون وگرنه فردا همینا ازدواج میکنن و جوجه قاتلایی پست تر از خودشون تحویل جامعه میدن....لعنت بهشون........
چهار‌شنبه 29 تیر 1390

yasi jon - آمریکا - بورین
واقعا متعا سف شدم معلوم شد قهرمان غافلگیر شده و اصلا اهل دعوا و شرارت نبوده وگرنه زدن سه تا بچه ریقو براش کاری نداشت روحش شاد
چهار‌شنبه 29 تیر 1390

*Fanoos* - ایران - شهمیرزاد
رمانده انتظامی شهرستان کرج هم گفت: حمله به مرحوم روح‌الله داداشی و قتل وی، از پیش طراحی شده نبود????باور کردنش از محالاته !!
چهار‌شنبه 29 تیر 1390

az mast ke bar mast ! - نروژ - سرد
چرا اینقدر اینا میخوان اصرار کنن که قضیه از پیش طراحی شده نبوده . تو هر بخش خبری صد بار میگن ! ! ! ! ! من نمیگم بوده یا نه ولی تابلو بازیه اینا خیلی جالب و عجیبه . . در ضمن غول کلمه بدی نیست , تشبیهی از بزرگیه بیش از حد میشه غوله هر چیزی . مثل هواپیمای غول پیکر , خونه غول پیکر , انسان غول پیکر , درخت غول پیکر , و . و. و
چهار‌شنبه 29 تیر 1390

alexxx - اتریش - وین
ما که اصلا" داخل ایران نیستیم اینقدر زیاد از این نوع حوادث باخبر میشیم و میشنویم حالا ببینید واقعا" تو کشور چه خبره و داخل شهرای بزرگ روزی چندتا از این اتفاقات تاسف بار میافته. چی شد ایران? چرا اخه? این گناه کی بود? تا کی قراره ادامه داشته باشه? .......
چهار‌شنبه 29 تیر 1390

oghab - فنلاند - هلسینکی
قاتل 18 سال دارد . وبدون تردید باید قصاص شود . اعدام بدونه تردید .
چهار‌شنبه 29 تیر 1390

fdsa60 - ایران - تهران
اینها انگلها و تفالهای اجتماع هستند. این انگلها رو نباید اعدام کرد اعدام خیلی برای این حیوانات وحشی کمه . باید اونها رو زجر کش کرد البته شنیدم خانوادش شبانه از کرج فرار کردن.تمام خیابانهای کرج پر از پوسترهای جهان پهلوان داداشی شده . درمورد قتلش هم که تنها شاهد ماجرا که یک خبر نگار بوده گفته که این ماجرا کاملا برنامه ریزی شده بود.
چهار‌شنبه 29 تیر 1390

a.ahooraei - المان - کلن
Parniyan 215- تو این مملکتی که اسلام بمانند طاعون به جون ملت افتاده و همه اسمها تازی شده, نمیشه از نام کسی اصالت رو بازیابی کرد. در نتیجه هم قاتل و هم مقتول همشهری و اصالتا از یک دیار بودن اما مهم اینه که چرا توی این سرزمین هنوز جوی رایج هست که کسی احساس امنیت نمیکنه و از وحشت روبروی حریف, دست به آلات قتاله میبره؟. فرهنگ خیلی ضعیف و کاملا غریبه, اینه دلیل اغلب جهالتها.
چهار‌شنبه 29 تیر 1390

Pull.over - قطر - دوحه
بد کردی جوون.
پنج‌شنبه 30 تیر 1390

neda.2009 - سوئد - استکهلم
اگر اشتباه نکنم در خبرهای قبلی، خبرنگاری که همراه مرحوم روح الله داداشی بود اذعان داشته که قاتل بعد از حملە و وارد کردن ضربات قمه به داداشی، به دوستانش گفته بچەها بریم، زدمش. به نظر شخصی من این میتونه نقشەی ترور بوده باشه که عملیش کردند. روح این قهرمان و پهلوان و ورزشکار دلاور شاد باشه. حیف حیف حیف
پنج‌شنبه 30 تیر 1390

Ebraz - المان - مونیخ
این قاتل تفلکی از اون روز تا الان 3 جور حرف عوز کرده.
پنج‌شنبه 30 تیر 1390

MIRZADEH E ESHGHI - دوسلدورف - دوسلدورف
اعدام.والسلام.
پنج‌شنبه 30 تیر 1390

zagros_finland - فنلاند - هلسینکی
ghab عقاب - فنلاند - هلسینکی برات متاسفم تو که تو اروپا هستی و اینقد از اعدام حرف می زنی اخه مرد حسابی 32 سال جمهوری اسلامی اعدام کرده ایا از جرم و جنایت کم شده !؟؟ نه خودت بگو امسال نسبت به پارسال چطوره ؟؟ اعدام چاره کار نیست بگو ببینم تو اروپا جرم و جنایت بیشتره یا ایران که اعدام هست .؟؟؟. اعدام تو کشورهای استبدادی و توتالیتر برای سرکوب بیشتر مخالفان است . یغیر امریکا اونم بعضی ایالت هاش تو کدوم کشور دمکرات اعدام وجود داره !؟؟؟. زیاد هم غصه نخور جمهوری اسلامی 14 و 15 ساله هم اعدام کرده نمی خواد دلت شور بزنه . قصاص هم مثل دیگر احکام اسلامی بربریت و نادانی است . سخن آخر با روی کار امدن یک حکومت دمکرات و آزاد در ایران باید فرهنگ سازی بشه و مردم اگز زندگی شاد و امیدواری داشته باشند و از اینده خود و بچه هاشون مطمئن باشند، کار باشه و فقیر کم باشه مسلما جرم و جنایت هم کم و کمتر میشه . اگر این 3 نوجوان هم اعدام بشن که امیدوارم نشن اما از حکومت جنایت و اعدام خمینی بعیده ، باز هم جرم و جنایت در این حکومت روز به روز بیشتر و بیشتر تر میشه .
پنج‌شنبه 30 تیر 1390

bita tehrani - کانادا - ویکتوریا
کلا توی اون مملکت هر ''ترین''ی باشی یا جات توی زندانه یا زیر خاک...قویترین,محبوبترین,نخبه ترین, و از همه تلخ تر پاک ترین.
پنج‌شنبه 30 تیر 1390

romano - ایران - تهران
چاقوی چینی دونه دوهزار تومن نبود. خوبه حداقل 2 دلار تو این معامله گیر چین اومد. کلاشینکف 30 دلار نبود. سکس تویز از یک دلار نبود. هی از روستا پاشدین اومدین پایتخت زمینا رو فروختین نون لواش بخورین نفری یکدونه چاقو یک پراید. ای وای ای وای عجب. بعدم عجیب نیست تو این شهر به این عظمت این جوونا هیچ کسی رو نکشن بعد یکدفه بیان داداشی رو بکشن.
پنج‌شنبه 30 تیر 1390

tamana - ایران - تهران
مگه میشه بدون هیچ دلیلی کسی به ادم اینطوری گیر بده یک بهانه مسخره .طرف از قبل میدونسته همش نمایشه.عجله داشته میخواسته کجا بره که دعوا راه انداخته و هرگز به مقصد فکر نکرده که خودشو باید به اونجا برسونه. وقمه اماده و در چند ثانیه :این دعوا ساختگی بوده اینها دلیلی برای قتل نبوده این ادما انگیزه قبلی برای قتل داشتن.چون حاضر و اماه بودن و دعوا بوجوداوردن.
پنج‌شنبه 30 تیر 1390

oghab - فنلاند - هلسینکی
zagros فنلاند/ خوب حرف شما در رابطه با قتل در اروپانسبت به ایران درست . و این مربوط به ناهنجاری های اجتماعی مثل دعواو چاقوکشی است که متاسفانه در ایران سالهای سال قهرمانان فیلمها چاقوکش ها و ارازل بودند .ولی فیلمهای قدیم فنلاندی هم چاقوکشی ندارد . ولی نسبت به جرم تجاوزسال 2009 رقم تجاوز در فنلاند 432 فقره بوده .باجمعیت 5 میلیون . حالاداگر جمعیت 70میلیون بود . چند برابر می شد .متاسفانه چاقو و سلاح سرد در بین اورینتالها رواج است. بخاطر نداشتن قدرت کافی وبنیه قوی . برای دفاع ونداشتن شعورکافی برای دفاع غیرفیزیکی . واقعا جهنم جتماع یعنی ایران .
پنج‌شنبه 30 تیر 1390

Shomali - ایران - لاهیجان
امنیت کامل برکشورحکمفرماست!
پنج‌شنبه 30 تیر 1390

*پسر شجاع* - ایران - تهران
alexxx - اتریش - وین. باور کن شما که خارج از ایران هستید تقریبا بهتر از مردم داخل از آمار جنایات خبر دارید ...چون در یک مملکت 70 میلیونی هر روز میشه چند تا خبر اینطوری پیدا کرد ..مخصوصا که بعضی سایتها و شبکه ها هم فقط دنبال اینجور خبرها هستند ..وگرنه من قول میدم اگه قرار باشه خبرهای جنایت رو در کشورهای اروپایی دنبال کنیم آنجا خیلی بیشتر میشه از این خبرها دید ..والا! من خودم تا بحال درمحله و اطرافی که زندگی میکنم در کل عمرم خیلی کم شنیدم که قتلی باشه ..و تا بحال هم بطور نزدیک شاهد چنین چیزی نبودم .
پنج‌شنبه 30 تیر 1390

dastan2012 - انگلستان - لندن
متاسفانه این مشکل همه ما ایرانیاست کم طاقتیم واسه همین هم دچار مشکل میشیم چون جامعه یاد داده که خشن زندگی کنیم و نتیجه روداریم مبینیم
جمعه 31 تیر 1390

PARVANE1 - انگلستان - برنموث
bita tehrani - کانادا - ویکتوریا. بیتا جون عجیب درست و دردناک گفتی. صد افسوس. که (ترین) های دیگر جاشون همه جا هست بجز زندان و گورستان. دلم به درد میاد. X
شنبه 1 مرداد 1390

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.