کدام غذاها برای کدام اعضای بدن مفید هستند؟


کدام غذاها برای کدام اعضای بدن مفید هستند؟

کارشناسان تغذیه معتقدند که هر یک از مواد غذایی برای بخش خاصی از بدن مفید هستند و تشخیص و آگاهی از چگونگی این ارتباط می‌تواند در انتخاب صحیح غذا و مناسب برای سلامت اعضای خاصی از بدن موثر باشد.

در این مقاله که در سایت تخصصی استینیگ فیت منتشر شده فهرستی از مواد غذایی ارائه شده است که هر کدام برای حفظ سلامت یک عضو مشخص از بدن همزمان با بالارفتن سن مفید هستند. در این مقاله آمده است:

 
-‌ برای قوی و سالم ماندن استخوان‌ها، مصرف پنیر توصیه می‌شود. مصرف مواد حاوی کلسیم فقط مختص به دوران جوانی نمی‌شود بلکه افراد حتی با بالارفتن سن باز هم به این گره از مواد غذایی نیاز دارند. متخصصان توصیه می‌کنند که با افزودن پنیر به رژیم غذایی روزانه مقدار کلسیم مورد نیاز بدن خود را به طور روزانه تامین کنید.

 
-‌ برای حفظ سلامت و توان عضلات نیز مصرف پروتئین‌های سالم مثل پروتئین سویا توصیه می‌شود.

 
- یکی از ریزمغذی‌های مفید برای سلامت چشم‌ها، لوتین و زئاکسانتین هستند که در اسفناج و پرتقال به وفور یافت می‌شوند. همچنین بسیاری از مولتی ویتامین‌ها و مکمل‌های رژیمی املاح مغذی حاوی لوتین هستند.

 
-‌ ذرت نیز یک منبع مرغوب از غلات سبوس‌دار است که مصرف آن برای حفظ سلامت و عملکرد مناسب قلب توصیه می‌شود.

 
- برای بهبود عملکرد مغز و تقویت این عضو خوردن ماهی آزاد و ماهی تن توصیه می‌شود. علاوه بر این موارد تفکر و اندیشه مثبت و فعالیت بدنی منظم نیز کلید اصلی حفظ سلامتی در هر گروه سنی است.

yashainiran - ایران - ایران
......فعالیت بدنی منظم نیز کلید اصلی حفظ سلامتی در هر گروه سنی است...... با این مطلب آخری کاملا موافقم اما برای رفتن به دم در خونه خانوم سریعا میگه با ماشین بریم و یا جای دیگه ای که کاملا نزدیک هست با ماشین باید بریم خب با این اوصاف میشه نتیجه گیری کرد که ما مردان زودتر از موعد خواهیم مرد البته از دست خانوم هایمان!!
یکشنبه 5 تیر 1390

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.