طرح استیضاح صالحی برای جلوگیری از نفوذ سرویس های جاسوسی


طرح استیضاح صالحی برای جلوگیری از نفوذ سرویس های جاسوسی

نمایندگان در نامه استیضاح آقای صالحی آورده اند: "هیچ وزیری حق ندارد فردی را به معاونت نصب کند که با اتهامات متعدد مالی و غیرمالی در شرف بازداشت است"

نمایندگان استیضاح کننده وزیر امور خارجه ایران، اقدام خود را در جهت مقابله با تلاشی دانسته اند که "سازمان‌های جاسوسی برای نفوذ در وزارت امور خارجه دارند".

سی و سه نماینده امضا کننده نامه استیضاح علی اکبر صالحی، دلیل اصلی این اقدام را انتصاب محمدشریف ملک‌زاده به عنوان معاون اداری و مالی وزارت خارجه ذکر کرده و چنین انتصابی را با توجه به "جایگاه مهم این معاونت در چیدمان نیروی انسانی در سفارتخانه‌ها" موجب نگرانی دانسته اند.

در همین ارتباط، روز دوشنبه خبرگزاری فارس نیز از مخالفت کتبی وزارت اطلاعات با انتصاب محمد شریف ملک زاده به سمت معاونت اداری - مالی وزارت امور خارجه خبر داد.

به نوشته فارس، این مخالفت پس از آن اعلام شد که علی اکبر صالحی در یک جلسه کمیسیون امنیت ملی مجلس قول داد که سوابق آقای ملک‌زاده را از وزارت اطلاعات استعلام و در صورت مخالفت آن وزارتخانه، در انتصاب وی تجدید نظر کند.

ملک زاده، "در شرف بازداشت"

سایت خانه ملت، امروز ۳۱ خرداد (۲۱ ژوئن) گزارش کرده است که نمایندگان در نامه استیضاح وزیر امور خارجه نوشته اند که "هیچ وزیری حق ندارد فردی را به معاونت نصب کند که اکثریت همکارانش در دوره مدیریت قبلی‌ وی بازداشت شده و خود او نیز با اتهامات متعدد مالی و غیرمالی در شرف بازداشت است."

نمایندگان استیضاح کننده افزوده اند: "این امر را دادستان محترم تهران به وزیر امور خارجه هشدار داده، اما وی اعتنایی نکرده است".

در همین ارتباط، روز گذشته هم احمد توکلی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس گفته بود که عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران، تصمیم دستگاه قضایی برای بازداشت محمدشریف ملک زاده را تلفنی به وزیر خارجه اطلاع داده است.

آقای ملک زاده، که پیش از این دبیر شورای عالی ایرانیان و معاون اسفندیار رحیم مشایی در زمان ریاست وی بر سازمان میراث فرهنگی بوده است، دیروز با رد اتهامات طرح شده علیه خود، از منتقدانش خواست تا اگر سندی علیه وی دارند منتشر کنند.

محمد شریف ملک زاده از افراد نزدیک به آقای مشایی محسوب می شود که هواداران رهبر ایران او را سردسته "جریان انحرافی" می دانند.

haghighatgo - آلمان - برلین
جاسوس ....جاسوس....می کنند انگار که مثل هیتلر صنایع جنگی و صنعتی دارن که یکی پاشه بیاد اونجا تو اون "طویله" جاسوسی ...!. منظور دولتی ها جاسوس بودن و جاسوسی کردن در تشکیلات...حیون خونخوارمنه ایست "خامنه ای" که برای حفظ سلطنت جاودانیش قرادادهای منفور و نفرت و اسارت آوری را با خارجی ها از بویژه با چینی هاست و اروپائی ها و روس هاست بسته است و کشور را قطعه قطعه به آنها واگذار کرده ترس از آن دارد که دشمنانش "ایرانی ها" این قراردادها را برملا کنند !! .
سه‌شنبه 31 خرداد 1390

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.