اجاره ۲۵ ساله معدن فیروزه با ۱۸۰ میلیون تومان!


اجاره 25 ساله معدن فیروزه با 180 میلیون تومان!

آخرین نیوز: نماینده‌ اتحادیه‌ تراش سنگ‌های قیمتی و تزیینی خراسان رضوی گفت: معدن فیروزه‌ نیشابور با 180میلیون تومان برای 25 سال اجاره شده و این موضوع، تهیه‌ فیروزه‌ نیشابوری را محدود و سخت کرده است.

محمود کفاش با بیان این‌که سنگ‌تراش‌ها برای تهیه‌ مواد اولیه مشکل دارند، اظهار کرد: نیشابور یک معدن دارد که سال‌ها پیش آن را به مدت 25 سال با 180میلیون تومان اجاره دادند. صاحبان این معدن این پول را به‌شکل قسطی پرداخت می‌کنند، اما معدن را به نوعی تصرف کرده‌اند. آن‌ها برای فروش سنگ‌های فیروزه‌ این معدن مزایده برگزار می‌کنند، قیمت سنگ‌ها نیز در مزایده به‌شکل تهاجمی افزایش می‌یابد.

او با بیان این‌که برای ما خرید این سنگ‌ها دشوار شده است، ادامه داد: قیمت فیروزه‌ نیشابور ثابت نیست و کسی هم روی تعاونی اجاره‌کننده‌ این معدن نظارت ندارد.


این هنرمند سنگ‌تراش گفت: در کرمان نیز معدنی وجود دارد که فیروزه‌های مرغوبی از آن به‌دست می‌آید، ولی مجوز فروش ندارد.

او درباره‌ این‌که سنگ‌تراش‌ها با این وضعیت چگونه مواد اولیه خود را تهیه می‌کنند؟ بیان کرد: ما به تراش سنگ‌های متفاوت می‌پردازیم. علاوه بر این از قدیم، سنگ‌های فیروزه‌یی را داریم که به پدران ما متعلق بوده است و آن‌ها را تراش می‌دهیم؛ اما به‌دلیل وجود محدودیت در خرید فیروزه نمی‌توانیم فیروزه‌تراشی را گسترش دهیم و افراد جوان‌تر را جذب کار کنیم.


khosh bavar - ایران - یزد
چقدر ارزان و مفت کرایه دادند !? باورنکردنیه, که برای 180 میلیون تومان که معادل صدهزار یورو امروزیست معدن فیروزه را بمدت 25 سال کرایه بدهند !? مدیریت جهانی یعنی نفت را بده و عوضش پشم بگیر و یا بمدت 25 سال معدن فیروزه را کرایه بدهید = باج و خوشرقصی در مقابل دیگران که " فقط " شماها را تحویل بگیرنند ! از 18 میلیارد رشوه به ترکیه و کمکهای چند میلیاردی به نصرالله ال وزغ بگذریم !
شنبه 21 خرداد 1390

sourena.de - آلمان - اشتوتگارت
حتما یکی از اراذل و اوباش حکومتی اجاره کرده!!!
شنبه 21 خرداد 1390

zartusht67 - المان - فرانکفورت
این رقم دزدی های کوچکشان است
شنبه 21 خرداد 1390

محموداحمدی نژاد - ایران - گنبدکاووس
با1تیکه از اون اک میتونه میم بشه وصاحب10زن!
شنبه 21 خرداد 1390

علی بی غم - ایران - تهران
هوار هوار بردن --- دارو نداره مارو --- از دست ما گرفتن -- فیروزه ای بی گناهو
شنبه 21 خرداد 1390

bawafa1385 - المان - هامبورگ
وقتی که رئیس اجرائی یک کشوری در سفر های استانی خود برای مردم اجتماع کننده در سخنرانی از نماز و روزه میگوید.وقتیکه زمامداران ان بجای برنامه ریزی اصولی برای کشور و مردم در فکر جن و رمالی هستندزمانیکه مسئولین کشور از مسئولیت و برنامه ریزی چیزی نمیدانند و نمی خواهند بدانند و دانایان ان کشور را بنام دشمن و جاسوس و ملحد و کافر و هزار نام و اتهام دیگر از کشور اواره میکنندحالا توقع دارید که معادن ان بنحو اصولی بهره برداری شود و یا اینگونه صنایع توسعه یابد و جوانان و نسل های اینده این کشور همانند مردم کشور های پیشرفته ترقی و تعای داشته باشند . مهم این است که معدن در اختیار افرادی باشد که نماز و روزه انها درست خوانده میشودکشور کدام است . معدن چه معنی میدهد. جوان یا نسل اینده که از نماز و روزه چیزی نمیداند چرا باید معدن یک کشور اسلامی را هدایت کند . مگر ایادی اقایان وایادی واعظ طبسی ها مرده اند که معدن ما رشد کند و یا صنایع جانبی ان توسعه یابد . این حرف کدام است اقا . ما باید سعی کنیم اسلام حفظ شود. اسلام پیاده شود چرا متوجه نیستسد شما
یکشنبه 22 خرداد 1390

jengir - کره - سئول
یه خورده کنکاش کنی میبینی تهش میرسی به یکی از این اقا.......اخ ببخشید میرسی به یکی از این حر ------ ام ----------زادهها ................
یکشنبه 22 خرداد 1390

Royan - المان - المان
حراج ,حراج؛ نرخ رو ارزون کردیم, بزن و ببر مال بابام که نیست ... ملت فعالا جیب من پر شه آینده بچه های ایران بدرک . بیشرفها
یکشنبه 22 خرداد 1390

sora.sefid - ایران - تهران
خیلی وقت که فیروزه و الماس و زعفرون و خیلی چیزای دیگرو مفت میدن میره کسی خبر دار نمیشه. خلیج فارسم اضافه کنید یا دم رفت.
یکشنبه 22 خرداد 1390

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.