فعالیت دانشگاه بهائیان «غیرقانونی» اعلام شد

فعالیت دانشگاه بهائیان «غیرقانونی» اعلام شد

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران، فعالیت دانشگاه مجازی بهائیان (BIHI) را «غیرقانونی» اعلام کرد.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دفتر گسترش آموزش عالی وزارت علوم اعلام کرده «دانشگاه مجازی BIHE هیچ‌گونه مجوزی از این دفتر اخذ نکرده و هرگونه فعالیت آن غیرقانونی است.»

وزارت علوم همچنین مدارک این دانشگاه را «فاقد ارزش قانونی» دانسته است.

پیش‌تر مأموران امنیتی با پلمپ مراکز علمی و آزمایشگاهی دانشگاه علمی آزاد بهائیان (BIHI) در تهران، شماری از مسئولان این دانشگاه را در چند شهر ایران بازداشت کرده بودند.

جامعه بین‌المللی بهائیان تعداد بازداشت‌شدگان مسئولان دانشگاه بهائیان در اول خرداد ۱۳۹۰ را در شهرهای تهران، کرج، اصفهان و شیراز را دست‌کم ۳۰ نفر اعلام کرده است.

شاهین نگاری، رامین زیبایی، کامران مرتضایی، فواد مقدم، وحید مختاری، محمود بادوام، افروز فرمانبرداری و سهیل قنبری از جمله افرادی هستند که بازداشت شده‌اند.

دانشگاه علمی آزاد بهائیان سال ۱۳۶۶ از سوی جامعه بهائیان ایران تشکیل شد و افراد محروم از تحصیل به صورت آن لاین در آن آموزش می‌دیدند.

با اینکه قانون اساسی ایران، حق ادامه تحصیل را برای همگان به رسمیت شناخته اما شهروندان بهائی، به دلیل عقاید مذهبی از حق ادامه تحصیل در دانشگاه‌های ایران محروم هستند.

همچنین با وجود زندگی ۳۰۰ هزار بهایی در ایران، حکومت ایران آیین بهائیت را به رسمیت نمی‌شناسد.
 
پیروان این دین در طول سال‌های گذشته با مشکلات بسیاری در ایران مواجه بوده‌اند.

مهر ماه سال ۱۳۷۷ نیز مأموران امنیتی با حمله به منزل افرادی که برخی کلاس‌های دانشگاه بهائیان در آنجا برگزار می‌شد، تعدادی از دانشجویان و اساتید این دانشگاه را بازداشت کردند.
 
اسفند ماه سال گذشته نیز شماری از شهروندان بهائی در بم، کرمان و تهران به دلیل «ترویج وگسترش برنامه‌های خود در پوشش کارهای آموزشی فرهنگی در تعدادی از مهد کودک‌ها» بازداشت شدند.
 
پس از وقایع دهمین انتخابات ریاست جمهوری ایران در سال گذشته نیز شمار زیادی از شهروندان بهائی از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شدند.
 
همچنین هفت رهبر بهائی در ایران که از دو سال پیش در زندان هستند، سال گذشته به ۲۰ سال حبس محکوم شده‌اند.

ari jojeh - ایران - تهران
دانشگاه بهائیان در ایران از نظر مواد درسی و سطح کیفی دروس در حد استاندارد های بین المللی است و طی چندین سال گذشته تعداد زیادی از این دانشجویان در المپیاد های علمی شرکت کردند و رتبه های بالائی اوردند که باعث شرمندگی اقایان می شد و در تمامی موارد رتبه های انها را باطل نمودند و صدایش را در نیاوردند. از سوی دیگر تمامی مدارک این دانشگاه و دانشجویان مورد تایید تمای دانشگاههای دنیا می باشد که این مسئله برای اقایان با ان دانشگاههای از رده خارج و بی محتوی ایران قابل حضم نیست.
یکشنبه 15 خرداد 1390

darkoob - ایران - تهران
کار خوبی کردن. دقیقا مثله اینه حزب الله لبنان بخواد تو اسراییل شعبه بزنه. طبق قوانین ایران بهاییت دین رسمی نیست و طرفدار های اون حق هیچ گونه . فعالیتی ندارن. مسلمان، زرتشتی، مسیحی و کلیمی تو ایران قانونی هستند و . می تونن مدرسه و باشگاه تاسیس کنن مانند ارارات
یکشنبه 15 خرداد 1390

saitama - ژاپن - توکیو
کاری به عقاید پوچشان ندارم ولی ادمهای خوبی هستند
یکشنبه 15 خرداد 1390

khode_khoda - فنلاند - هلسینکی
به امید روزی که همه ی ادیان و همه ی انسان ها چه زن چه مرد در تمام عرصه های اجتماعی بتونن حرفشون رو بزنن . درود بر همه ی زنان و مردان بی خدایان مسیحیان زرتشتیان مسلمانان هندویان بودیست ها جینیزم ها بهائیان بابیان شیطان پرستان موش پرستان و .. به جز کسانی که با اعمال عقایدشون کارایی میکنن که جان و مال دیگران رو به خطر میندازن.
یکشنبه 15 خرداد 1390

khosh bavar - ایران - یزد
برای اینکه خود را مردمی و انسانی نشان دهید و دم از اسلام جعلی نمیزنید, این وظیفه هر شخص " مسئول " مملکتیست که صدای " اعتراضش " را بلند کند, تا مردم و بقیه ادیان به " صداقت و همدوستی " تان اطمینان داشته باشند ! و از طرفی, مگر علم بهایی باعث پیشرفت و سلامتی جامعه نمیشود ?! شاید یک مریض بهایی از یک دکتر مسلمان که تربیت اسلامی دارد وحشت داشته باشد,که خود را تحت معالجه قرار دهد, یعنی همانطوریکه شما ارتجاعیون از دکتر بهایی ترس دارید که خود را تحت معالجه قرار دهید ! این ره که شماها میروید به ال قاعده و طالبان ختم خواهد شد ! شاد و عاقل باشیم .
یکشنبه 15 خرداد 1390

pelle - سوئد - استکهلم
مگر نمی گوئید ، پیامبر اسلام گفته ز گهواره تا گور دانش بجوی ؟؟؟
یکشنبه 15 خرداد 1390

8888016400 - هنروستان - ناسیک
هر چی بی آزار باشی ، برای روحانیون خطرناکتر هستی !!!!!!!!!!!!!
یکشنبه 15 خرداد 1390

Azadi-19 - فرانسه - پاریس
ما رو که به دانشگاه راه نمیدید , خودمان با هزینه خصوصی دانشگاه تاسیس میکنیم اونو ممنوع اعلام میکنید - عدالت اسلامی یعنی این !? مردم چطور زندگی کنند ? نه حق کار ونه حق تحصیل , به کدام محکمه باید شکایت کرد ?
یکشنبه 15 خرداد 1390

Azadi-19 - فرانسه - پاریس
darkoob - ایران - تهران. در فرانسه هیچ دینئ به رسمیت شناخته نمی شود - چون یک کشور لاییک هست. ولی همه ادیان ازادی دارند که دین خود را ترویج کنند و حتی در چند مورد دولت با بودجه خود برای مسلمان هامسجد ساخته که مسلمانان فرانسه بتوانند ازادانه مشغول انجام اداب و رسوم مذهبی خود باشند! در حالی که دانشگاه بهاییان خصوصی است و ما انتظار نداریم که دولت مدرک این دانشگاه را به رسمیت بشناسد, ولی جلوگیری از سواد اموزی و دانش اندوزی انهم در بخش خصوصی و بدون استفاه از بودجه دولت - یک امر غیر قابل درک است !! ما در قرن زندگی میکنیم برادر من !!
یکشنبه 15 خرداد 1390

pelle - سوئد - استکهلم
saitama - ژاپن - توکیو- دوست عزیز من اطلاعی از این دین ندارم ،ولی اگربقول شما آنها آدمهای بی آزاری هستند ،پس نمی تواند عقایدشان پوچ باشد ،زمانی عقاید پوچ است که محصولی مانند جنتی و خاتمی تحویل میدهد .
یکشنبه 15 خرداد 1390

khayyaam - استرالیا - ملبورن
زاهدا من که به میخانه نشستم بتو چه ساغرو باده بود بر کف دستم بتو چه تو که پا بند بتقلد و ریایی چه بمن من که از ورطه اوهام برستم بتو چه اتش دوذخ اگر روی بما وتو کند تو که خشکی چه بمن من که تر هستم بتو چه..........
دوشنبه 16 خرداد 1390

rezashah1919 - ایران - تهران
متاسفانه در ایران آنقدر انسان های ساده و عوام و دهن بین هستند که بدون اطلاع و آگاهی از چیزی/ آنرا بدون جهت محکوم میکنند. اغلب آنهائی که دین بهائی را بد میدانند فقط بخاطر اطلاعاتی است که از آخوندها گرفته اند. آخوند ها هم از نقطه ضعف مردم که همان خوش باوری و اعتماد به طبقه آخوند است / حد اکثر سوئ استفاده را کرده و اراده و اندیشه مردم ساده اندیش را با دروغ پراکنی و تهمت های بی اساس / مورد نفوذ خود قرار میدهند. من که خودم قبلا مذهب شیعه داشتم و به اندازه کافی هم از این مذهب اطلاع دارم/ میتوانم با دلایل و شواهد زیادی که دارم / به یقین بگویم که ... ترین فرقه ای که من در دنیا میشناسم/ متاسفانه همین فرقه شیعه است. شاید علت اینکه فرقه شیعه توانسته است که در ایران رشد کند/ همین ساده اندیشی ماست.
دوشنبه 16 خرداد 1390

rezashah1919 - ایران - تهران
بعضی وقتها من این احساس را دارم که ما ایرانیها آدمهای با انصاف و رو راستی نیستیم. اینکه وضع ما اینگونه شده که هیچ جائی در ملل دنیا نداریم باید علتش را در مرحله اول در خودمان بجوئیم. همه جامعه ملل جهان در حال پیشروی هستند و سعی میکنند که بهتر شوند . در حالیکه ما علاقه پیدا کرده ایم که در مسجدی در پای روضه امام حسین بنشینیم و تو سر خودمان بزنیم. ملتی اینگونه غریبه پرست در کجای دنیا پیدا میشود؟ پیروان بهائی را که مفیدترین و مهم ترین اعضای جامعه ایران بوده و هستند / به بدترین وضع تحت فشار اجتماعی قرار میدهیم و تروریست های عربی مانند حسن نصرالله و یا مقتدا صدر را پر و بال میدهیم. اعراب همیشه با ما دشمن بودند. چند روز پیش بود که اهالی سوریه پرچم ایران را آتش زدند.متاسفانه آنقدر آلوده به تعصب و خرافات شده ایم که دیگر بدبختیها و تیرکی های خودمان را هم نمیبینیم. باید ضربه ای به اندیشه خودمان بزنیم و آنرا بیدار کنیم. این بهائی ها هستند که برادران و خواهران ما میباشند. وظیفه هر یک از ماست که از این هموطنان خوبمان حمایت کنیم.
دوشنبه 16 خرداد 1390

saitama - ژاپن - توکیو
pelle-سوئد گرامی بهائیگری شادروان احمد کسروی را مطالعه کن.بهائیگری هم مثل مصیبت شیعیگریست که ایرانیها برای انکه از اسلام فرار کنند به دامش افتاده اند.از چاله به چاه.پایدار باشی دوست گرامی.
دوشنبه 16 خرداد 1390

SSEPEHR - ایران - ایران
ما بهاییان به این بگیر و ببندها عادت کردیم اما هرگز وهرگز نا امید و سرخورده نشدیم و برای هدف والای که پیش رو داریم از جانمان مایه گذاشته و میگذاریم هدف ما فقط وفقط خدمت به عالم انسانی است و خدمت به سرزمینمان ایران و مردمانش. هر چند که بی مهری دیده ایم و میبینیم اما این بیان روشن و زیبای دینمان را فراموش نمیکنیم که :" به چشم بیگانگان یکدیگر را نبینید همه بار یک دارید و برگ یک شاخسار." یرای آبادانی ایران تلاش خواهیم کرد و دست از دانش اندوزی و یادگیری علم بر نخواهیم داشت.
دوشنبه 16 خرداد 1390

Azadi-19 - فرانسه - پاریس
saitama - ژاپن - توکیو. دوست گرامی, من بهاییگری کسروی را به اصرار دوستان ایرانی مسلمانم خوانده ام ( و ای کاش نمی خواندم! ). این کتاب افتضاحی در حد فاجعه است ! کسروی به موضوعی حمله میکند که درست انرا نمیشناسد, و چون از منطق و استدلال کم می اورد دست به دروغ و حتی تحریف میزند ! به عنوان مثال از نگارش عربی حضرت بهاالله ایراد میگیرد ! کسی که خودش یک مقدار عزبی ر سطح کلاسهای عربی حوزه علمیه قم میداند (!?) از کسی ایراد میگیرد که صاحب سبکی جدید و بی نظیر در این زبان است. نمونه دیگر انکه هرگز ادعای حضرت بهاالله ( موعود همه ادیان )را نقد نمیکند - احتمالا چون که خود از بشارت ادیان دیگر چیزی نمیداند ! شما که این کتاب را خوانده اید , انصاف حکم میکند که چند کتاب از اثار حضرت بهالله را بخوانید و بعد قضاوت کنید - مثلا کتاب ایقان, که به راحتی از طریق اینترنت در دسترس شماست. موفق و پیروز باشید.
دوشنبه 16 خرداد 1390

saitama - ژاپن - توکیو
azadi-19 دوست گرامی حرف شما کاملا متین هست.از اینکه زود پیشداوری کردم پوزش میخوام. بروی چشم من عاشق کتابم ایقان را تهیه کرده میخوانم .راستش الان دارم درهمین مورد , رگ تاک , دلارام مشهوری را میخوانم.سپاسگزام.پایدار باشید.
سه‌شنبه 17 خرداد 1390

SSEPEHR - ایران - ایران
azadi 19 فرانسه پاریس هموطن خوبم درود بر شما اگر اشتباه نکنم شما هم چون من بهایی هستید. امیدوارم بزودی زود در ایران ببینمتان و آرزوی روزی را دارم که همه ما ایرانیان جدای از باورها واندیشه هایمان دست در دست هم برای پویایی و آبادانی سرزمینمان به جان بکوشیم. برایتان بهترینها را آرزو میکنم.
سه‌شنبه 17 خرداد 1390

Azadi-19 - فرانسه - پاریس
saitama - ژاپن - توکیو. دوست گرامی, ممنون از جواب متین و منصفانه شما. کتاب رگ تاک چند سال پیش در فرانسه به چاپ رسید و الحق که از نظر تحلیل علمی و بی طرفانه در مورد جنبش های اجتماعی دو قرن اخیر ایران کم نظیر است. در اخر جلد اول این کتاب تصویر ستاره ای را می بینید که توسط حضرت باب طراحی شده و فوق العاه زیباست - این ستاره هیکل انسانی رادر ذهن تداعی میکند, اشاره به این مطلب که زیباترین و درخشانترین ستاره عالم هستی همانا انسان است. امیدوام که بزودی با مطالعه کتاب ایقان استفاده لازم از ان راببرید. موفق و پیروز باشید.
سه‌شنبه 17 خرداد 1390

Azadi-19 - فرانسه - پاریس
SSEPEHR - ایران - ایران. دوست عزیز من, بله منهم بهایی و پیرو این ایین نازنین هستم. بزرگترین ارزوی من بازگشت به مام میهن ,و جبران این سالهای جدایی است. امیدوارم که روزی این فرصت فراهم شود که موفق به خدمت به اب و خاک ابا و اجدادی ام شوم. برای ما لطفا دعا کنید, ..
سه‌شنبه 17 خرداد 1390

ssepehr - ایران - ایران
azadi19 فرانسه پاریس هم میهن خوبم امیدوارم به آرزوی قشنگتان برسید ما که محتاج دعاییم اما به روی چشم. ودر ضمن کتاب رگ تاک آیا به فارسی ترجمه شده وآیا میتوان آن را تهیه کرد؟ ممنون میشوم اگر که راهنماییم کنید. بدرود دوست گرامی
چهار‌شنبه 18 خرداد 1390

Azadi-19 - فرانسه - پاریس
ssepehr - ایران - ایران. دوست عزیز من, کتاب رگ تاک در اصل به زبان فارسی ( در دو جلد ) نوشته شده است. انرا میتوانید از طریق سایتی به همین نام ازادانه و قانونی دونلواد کنید. https://ragetak.com - نویسنده کتاب بهایی نیست ولی این بانوی فرهیخته کاری کارستان در زمینه تحقیق ارایه داده. اگر موفق به دانلواد نشدید شاید بتوانم از طریق سرور ftp شخصی خودم انرا به شما برسانم. موفق و پیروز باشید.
چهار‌شنبه 18 خرداد 1390

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.