اجازه ندهید ترس شما را تبدیل به یک انسان منفعل کند

اجازه ندهید ترس شما را تبدیل به یک انسان منفعل کند

افراد موفق کارهای متفاوت انجام نمی‌دهند، بلکه کارها را به‌گونه‌ای متفاوت انجام می‌دهند.
وقتی پای صحبت خیلی از هم سن و سال‌های خودمان می‌نشینیم، چنان از اوضاع روزگار گله می‌کنند که بعضی وقت‌ها فکر می‌کنیم هیچ نقطه روشنی در زندگی آن‌ها وجود ندارد. البته درست است که ما جوان‌ها در زمینه‌های مختلف با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنیم، ولی این مسائل نباید موجب شود که به طور کامل از زندگی ناامید شویم و نگاهمان به همه مسائل تیره و تار و با بدبینی باشد.


اگر همین حالا به زندگی خودتان با دقت نگاه کنید متوجه می‌شوید که هر چقدر هم که اوضاع خراب باشد بازهم نکات مثبت کوچکی وجود دارند که می‌شود به آن‌ها دل خوش کرد. اشکال کار این جاست که ما جوان‌ها گاهی اوقات آن قدر به مشکلات و کمبودها فکر می‌کنیم و آن‌ها را برای خود بزرگ می‌کنیم که اصلا موارد مثبت و امیدوارکننده زندگی‌مان را کاملا فراموش می‌کنیم.


کارتان را آغاز کنید، توانایی انجامش به دنبال می‌آید.


اگر مرتبا به کمبودها و شکست‌ها و ناتوانی‌هایمان فکر کنیم، به غیر از این‌که اعصاب خود و اطرافیان‌مان را خرد کنیم هیچ نتیجه دیگری نخواهیم گرفت، زیرا این طرز فکر موجب می‌شود ما خود را افرادی ناتوان که مجبورند تسلیم شرایط شوند ببینیم. ولی ما جوانیم، توانایی‌ها و فرصت‌های زیادی داریم و می‌توانیم اوضاع را حتی اگر خیلی هم قمر در عقرب باشد به نفع خودمان تغییر دهیم.


اگر انرژی ذهنی خودمان را بر امکاناتی که داریم و موفقیت‌هایی که در گذشته کسب کرده‌ایم متمرکز کنیم، به جای آه و حسرت و افسوس سعی خواهیم کرد که مشکلاتمان را حل کنیم.


یکی از علت‌هایی که موجب می‌شود جوانان به جای امیدوارانه تلاش کردن گوشه‌ای بنشینند و فقط غُر بزنند، ترس است. ترس از شکست موجب می‌شود که کلا دست به هیچ کاری نزنیم. اجازه ندهید ترس شما را تبدیل به یک انسان منفعل کند. برای رسیدن به موفقیت باید از ترس بگذرید.


به آرزوها و هدف‌هایتان فکر کنید و برای رسیدن به آن‌ها برنامه‌ریزی داشته باشید. حتی اگر در این راه شکست بخورید، احساس خیلی بهتری خواهید داشت، نسبت به زمانی که اصلا تلاشی نکرده‌اید. یادتان باشد که اتفاقات خوب شانسی را به وجود نمی‌آورند، باید آن‌ها را به وجود بیاوریم!

مسلمان ایرانی - ایران - شیراز
یا راهی خواهم یافت یا راهی خواهم ساخت.. مطلب فوق العاده توپی بود. مرسی سایت
چهار‌شنبه 11 خرداد 1390

مسلمان ایرانی - ایران - شیراز
با سلام خدمت دوستان عزیز در سایت. عجالتا چون در تاپیک زیر امکان نظر دادن برداشته شد، و ادامه ی کامنتهایم را نتوانستم بگذارم لطفا در صورت امکان در همانجا آنها را قرار دهید و در غیر اینصورت در همینجا تایید کنید. با تشکر /// https://www.iranianuk.com/article.php?id=63720 ***. 2. قرآن صریحا بیان میدارد که پس از مرگ مجددا انسان بصورت سه بعدی زندگی میکند. معاد جسمانی که میگویند همین است. متاسفانه شما و خیلی از منتقدان و حتی پیروان اسلام اطلاع کافی از اسلام ندارند. چرا نباید جمع آوری استخوانهای انسان برای زندگی در دنیای بعدی غیرعقلانی باشد؟ حتی غیرعقلانی هم باشد خداوند اینرا در قرآن بیان کرده است که ما قادریم این کار را بکنیم ( سوره یس: ۷۸ و ۷۹. ) حتی در آیه ای بیان می دارد که نه تنها قادریم آن موجود را دوباره زنده کنیم بلکه قادریم سر انگشتانش را هم مثل روز اول مرتب بکنیم! و همچنین در آیات مختلف بر معاد جسمانی تاکید شده است. بیان قرآن از میوه ها و درختهای بهشتی مثل انار و نخل و انگور و.. دال بر همین موارد دارد. یعنی معاد علاوه بر جنبه ی روحانی جنبه ی سه بعدی ( جسمانی ) هم دارد.
پنج‌شنبه 12 خرداد 1390

مسلمان ایرانی - ایران - شیراز
3. از فیلسوفان بزرگ اسلامی کسی مثل ملاصدرا در کتاب مفاتیح الغیب کاملا بر معاد جسمانی تاکید دارد؛ یعنی همان چیزی که مد نظر شماست. دلیل شما بر انجام کارهای خیر مانند کمک به فقیر و ساختن مدرسه و دانشگاه و کارهای عام المنفعه چیست؟ من مسلمان و باخدا دلیلم رضایت خدا ، که به تبع ان رضایت خلق هم بوجود می اید ( چون که صد آید نود هم پیش ماست ) و بردن ثواب هم در این دنیا و هم در دنیای بعدیست، دلیل شما چیست؟
پنج‌شنبه 12 خرداد 1390

مسلمان ایرانی - ایران - شیراز
3. از فیلسوفان بزرگ اسلامی کسی مثل ملاصدرا در کتاب مفاتیح الغیب کاملا بر معاد جسمانی تاکید دارد؛ یعنی همان چیزی که مد نظر شماست. دلیل شما بر انجام کارهای خیر مانند کمک به فقیر و ساختن مدرسه و دانشگاه و کارهای عام المنفعه چیست؟ من مسلمان و باخدا دلیلم رضایت خدا ، که به تبع ان رضایت خلق هم بوجود می اید ( چون که صد آید نود هم پیش ماست ) و بردن ثواب هم در این دنیا و هم در دنیای بعدیست، دلیل شما چیست؟ .. شاد و پیروز باشید دوست عزیز...
پنج‌شنبه 12 خرداد 1390

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.