معرفی و خلاصه داستان مهمترین فیلم های جشنواره کن

 
 

معرفی و خلاصه داستان مهمترین فیلم های جشنواره کن

«نیمه‌شب در پاریس» - وودی آلن:
داستان:
داستان آن در سال‌های 1920 روی می‌دهد و درباره خانواده‌ای است که سفری کاری به پاریس زندگی آنها را از این رو به آن رو می‌کند. تیری فرمو مدیر عامل جشنواره کن، گفت: «نیمه‌شب در پاریس» یک نامه عاشقانه فوق‌العاده به پاریس است. وی همچنین افزود: این فیلمی‌است که وودی آلن در آن نگاهی عمیق‌تر به مضامینی دارد که در چند فیلم آخر خود مطرح کرده است. ارتباط ما با تاریخ، هنر، لذت و زندگی. چهل و یکمین فیلم بلند آلن بار دیگر منبع الهام او را نشان می‌دهد.
بازیگران:
اوون ویلسن، ریچل مک‌آدامز و ماریون کوتیار،کتی بیتس، آدرین برودی، مایکل شین و کارلا برونی(همسر سارکوزی رئیس جمهور فرانسه)
حاشیه:
«نیمه شب در پاریس» فیلم افتتاحیه جشنواره کن بود.

«نیمه‌شب در پاریس» یکی از سه فیلمی‌است که با قرارداد بین شرکت گراویر پروداکشنز متعلق به آلن با مدیاپرو در بارسلونا ساخته ‌شده است.

«پوستی که در آن زندگی می‌کنیم» - پدرو آلمودووار:
داستان:
این فیلم قصه ترسناک زندگی دکتر جراحی را به تصویر می‌کشد که درصدد انتقام‌جویی از مردانی است که دخترش را مورد سوء‌استفاده‌ جنسی قرار داده‌اند. آخرین ساخته «آلمودوار» اقتباسی است از رمانی با عنوان «رطیل» نوشته تیه ری ژانکه نویسنده فرانسوی که با بودجه ای معادل 13 میلیون دلار تولید شده است. باندراس در این فیلم نقش یک جراح پلاستیک را بر عهده دارد که از مردانی که به دخترش تعرض کرده اند انتقام می‌گیرد.
بازیگران:
آنتونیو باندراس – النا آنایا – مارسیا پاردس
حاشیه:
این فیلمساز اسپانیایی که سابقه درخشانی در جشنواره کن دارد از هم اکنون به عنوان یکی از صاحبان بخت دریافت نخل طلایی جشنواره امسال شناخته می‌شود.
باندراس و آلمودوار حدود بیست سال پیش در دو فیلم «مرا ببند مرا باز کن» و «زنان در آستانه فروپاشی عصبی» با یکدیگر همکاری کرده بودند.
آلمودوار در سال ‌١٩٩٩ برای فیلم «همه چیز درباره مادرم»، جایزه بهترین کارگردانی جشنواره کن را گرفت. در سال ‌٢٠٠٣ برای فیلم «با او حرف بزن» جایزه اسکار بهترین فیلم‌نامه اصلی را از آن خود کرد که البته نامزد بهترین کارگردانی هم بود. وی در سال 2007 نیز برای «بازگشت» موفق به کسب نخل طلایی شده بود.

« مالیخولیا» - لارنس فون تریه:
داستان:
لارنس فون تریر در کنفرانسی خبری که با موضوع معرفی فیلم جدیدش برگزار شد، کار جدیدش را یک اثر روانشناسانه با روایتی از یک واقعه ناگوار و فاجعه‌آمیز خواند و تأکید کرد مالیخولیا پایان خوشی نخواهد داشت. وی همچنین اشاره کرد، پیرنگ اصلی فیلمنامه درباره سیاره‌ای ناشناخته است که به شکلی غیرطبیعی به کره زمین نزدیک می‌شود و این امر منجر به بروز اختلالات روانی نزد چند شخصیت می‌شود. او در ادامه «مالیخولیا» را یک اثر زیبا درباره پایان جهان خواند.
بازیگران:
شارلوت دامپلینگ، جان هورت، الکساندر اسکار گارد، استیلن اسکار گارد، جسپر کریستنسن، یود و کایر، کامرون اسپور و برادی‌ کوربت
حاشیه:
فون تریر معتقد است یک فیلم خوب باید همچون ریگی در کفش شما را اذیت کند.
فون تریر دانمارکی که سال 2009 با فیلم جنجالی «ضد مسیح» در کن حضور داشت که با هوی تماشاچیان پس ازتماشای جدیدترین فیلمش «ضد مسیح» در بخش مسابقه جشنواره سینمایی کن روبه‌رو شد
فون تریر درسال ‌٢٠٠٠ با فیلم «رقصنده در تاریکی» نخل طلای کن را گرفت و آثار معروفی چون «عنصر جنایت»، «اروپا»، «شکستن امواج»، «داگویل» و «مندرلی» از دیگر ساخته‌های او هستند.

« یک روش خطرناک » - دیوید کراننبرگ
داستان:
داستان این فیلم که همچون تمامی ‌آثار کارگردان خود لحنی معما گونه دارد از شب آغاز جنگ جهانی اول در اروپا شروع می‌شود. این فیلم که براساس نمایش‌نامه‌ای از «کریستوفر هامپتون» به نام «طول درمان» ساخته خواهد شد و با موضوع دوستی میان زیگموند فروید و کارل گوستاو یونگ به تصویر کشیده می‌شود. «کایرا نایتلی» نقش یک بیمار روانی را بازی خواهد کرد که گفته می‌شود الهام‌بخش بزرگ‌ترین کشفیات «زیگموند فروید» و «کارل گوستاویانگ» بوده است. در این فیلم مایکل فاسبندر نقش کارل گوستاو یونگ و ویگو مورتنسن نقش زیگموند فروید را بر عهده دارند.
بازیگران:
«ویگو مورینتس» و «کایرا نایتلی»و «ساراپولی»، «کریستف والتز» و «نورمن جویسون»
حاشیه:
کراننبرگ در باره این فیلم می‌گوید: مدت ها بود که به داستان زندگی فروید و یونگ علاقه مند شده بودم تاریخ به یافته‌های این دو پزشک در زمان روانشناسی و پزشکی بسیار مدیون است. فیلم من به این دستاورد های ارزشمند می‌پردازد.
این فیلم با قرار‌داد مالی ‌‌٦/١ میلیون دلاری شرکت «او‌ام‌دی‌سی»، مقابل دوربین رفته است.
«شیوه خطرناک» اولین فیلم «کراننبرگ» در سه سال اخیر خواهد بود.
کراننبرگ برنده خرس نقره‌ای جشنواره برلین که هم‌اکنون درحال ساخت فیلم «شیوه خطرناک» است و قصد دارد پس از آن دو اقتباس سینمایی از رمان‌های «جهان» نوشته «دون دلیلو» و «دایره ماتاریس» انجام دهد. همچنین «دیوید کراننبرگ» در نظر دارد برای پروژه فیلم آتی خود، با اقتباس از رمان «وقتی از میز بالا می‌رفت» نوشته «جاناتان لتم»، آن را به دنیای سینما بیاورد. فیلمی‌که «کراننبرگ» به دنبال ساخت آن است، داستان مردی است که زن مورد علاقه‌اش را در یک خلاء بدون شکل از دست می‌دهد.

«درخت زندگی» - ترنس مالیک
داستان:
داستان یک خانواده با سه پسر در دهه 50 میلادی است که به بخشی‌هایی از زندگی یکی از پسر‌ها در دوران بزرگسالی ‌اشمی ‌پردازد. فیلمی ‌آمریکایی با ژانر علمی-تخیلی، درام و حماسه‌ای، که در زمینه مسائل رفتاری و رشد فکری و روانی ساخته شده است.
بازیگران:
براد پیت - شان پن - جسیکا چستین
حاشیه:
آخرین ساخته فیلمساز کم‌کار آمریکایی برای اولین بار در دنیا در شصت و چهارمین جشنواره فیلم کن به نمایش درمی‌آید.
اتفاقات فیلم درخت زندگی در ایالت تگزاس فیلمبرداری شده و مربوط به دهه ۱۹۵۰ می‌باشد. این فیلم در فرمت های مختلف تولید شده است
وقتی پارسال مشخص شد تازه‌ترین ساخته کارگردان فیلم‌های «برهوت»، «روزهای بهشت» و «خط قرمز باریک» برای نمایش در کن 63 آماده نمی‌شود، خیلی‌ها فکر کردند اولین نمایش جهانی «درخت زندگی» در ونیز، تورنتو یا نیویورک خواهد بود، اما مشخص شد مالیک که به وسواسی بودن معروف است، هنوز فیلم را تمام نکرده است. کار به جایی رسید که این سئوال مطرح شد فیلم مالیک اصلا هیچگاه روشنایی روز را خواهد دید؟

«بی قرار» - گاس ون سانت
داستان:
داستان فیلم به زندگی دختر و پسر جوانی می‌پردازد که فکر و ذکرشان معطوف به مساله مرگ و زندگی شده است
بازیگر شاخص:
میا واسیکووسکا
حاشیه:
«برایان گریزر»، «ران هاوارد» و «برینس هاوارد» این پروژه را تهیه کرده اند. طرح ساخت فیلمی ‌بر اساس یک نمایشنامه از آنجا شکل گرفت که برینس هاوارد و جیسون لو در دانشگاه نیویورک این پروژه را به صورت نمایشنامه اجرا کردند و بر این اساس تصمیم گرفتند تا آنرا به فیلم نامه ای بر همین اساس تبدیل کنند.برینس این طرح را به پدر خود «ران هاوارد » پیشنهاد می‌کند و او گاس ون سنت را پیشنهاد می‌کند.
ون سنت در سال گذشته با ساخت فیلم «میلک» که در مورد گرایشات همجنسگرایانه یک عضو سابق کنگره آمریکا بود واکنش‌های متفاوتی را در سراسر جهان برانگیخت
ون سنت ، فیلمسازی را بسیار به نجوم و ستاره شناسی نزدیک می‌داند و معتقد است اینکه فیلم را سه شنبه شروع کنی یا چهار شنبه بسیار فرق می‌کند و این تفاوت، نه فقط به لحاظ بخت و اقبال، بلکه به این خاطر است که باید شروع فیلمسازی با تناسب و هماهمنگی کامل همراه باشد و الا همه چیز از دست رفته و خراب می‌شود.

karaji - سوئد - گتنبرگ
خاور میانه ............ باراک اوباما..............بازیگران , خامنه ای , قذافی , حافظ اسد , مبارک و غیره . این فیلم ساخته یکی از بزرگترین کمپانی های غربی است که با هزینه میلیاردی ساخته شده و به گفته برخی از اهالی فن فیلمی تاریخی است که سرگذشت مردم بدبختی را به تصویر میکشد که سالها بازیچه دست کمپانی های غربی بوده اند .
جمعه 30 اردیبهشت 1390

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.