آلودگی نفتی در گستره بیست و پنج کیلومتری سواحل دیلم


آلودگی نفتی در گستره بیست و پنج کیلومتری سواحل دیلم

محمدباقر نبوی، معاون دریایی سازمان حفاظت محیط زیست کشور ادامه آلودگی نفتی بیست و پنج کیلومتر خطوط ساحلی دیلم در استان بوشهر را تایید کرد.

معاون دریایی سازمان حفاظت محیط زیست کشور همچنین گفت پاکسازی این خطوط ساحلی آلوده به نفت، باوجود گذشت سه ماه از حادثه، زمان بر است.»

این در حالی ست که این مقام دولتی در اوایل بهمن ماه و به هنگام ترکیدگی خط لوله نفت در دیلم بوشهر وعده داده بود کار پاکسازی لکه های نفتی سواحل بوشهر دو ماهه به پایان رسد.

این مقام دولتی رقم زیان های ناشی از آلودگی نفتی در منطقه را موکول به پس از پاکسازی کامل سواحل دیلم دانست.

مدیران شرکت نفت گفته اند پدید شدن سوراخ دواینچی لوله انتقال نفت دیلم ناشی از کهنگی و قدیمی بودن لوله های انتقال نفت است.

کارشناسان نفتی گفته اند وزارت نفت ایران بودجه ناچیزی را برای بازسازی و نوسازی خطوط انتقال نفت و مقابله با آلودگی های نفتی اختصاص می دهد.

کارشناسان حفظ محیط زیست دریایی هشدار داده اند جان آبزیان بزرگ دریایی منطقه ساحلی دیلم در خطر است و بسیاری از بزرگ ماهیان براثر این آلودگی مرده اند.

همچنین موارد مسمومیت ناشی از مصرف ماهیان صیدشده از این منطقه ساحلی آلوده به مواد سمی گزارش شده است.

سازمان حفاظت محیط زیست کشور رسما اعلام کرد بیش از چهارصد هکتار زمین های کشاورزی منطقه دیلم بوشهر نیز دچارآلودگی نفتی شده است.

سال گذشته و به هنگام نشت نفت ناشی از انفجار دکل حفاری شرکت نفت «بی پی» در خلیج مکزیک، روابط عمومی سپاه پاسداران، به نقل از سردار رستم قاسمی، فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء اعلام کرد: «در صورتی که آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها و نیز شرکت‌های غربی خود را در مهار لکه نفتی ناتوان می‌دانند از ایران درخواست کنند، می‌توانیم با بررسی‌های لازم، متخصصین قرارگاه خاتم الانبیاء سپاه را جهت کمک به جلوگیری از ادامه این فاجعه بزرگ و پایان بخشیدن به بحران زیست محیطی و مهار لکه نفتی به منطقه اعزام کنیم.»

razmandeh - سوئد - استکهلم
متخصصین قرارگاه خاتم الانبیاء !!!!! را خوب اومدی !!!! اینا اب دماغ شونو نمیتونن پاک کنند چه رسد به لکه نفتی !!! خودشون لکه اند !! اونم لکه ننګ
دوشنبه 5 اردیبهشت 1390

sourena.de - آلمان - اشتوتگارت
اگه کل مملکت هم آلوده بشه برای نظام مقدس اهمیت نداره که هیچ خوشحال هم میشه که ایران رو نابود کرده. مرگ بر مقام عظمای وقاحت خامنه ای و نظام مقدسش
دوشنبه 5 اردیبهشت 1390

بابک خرم دین - آلمان - هامبورگ
به این میگویند . شکر اضافی خوردن سپاه . سپاه پاسداران در اره و گوزن کردن نمره بیست را گرفتند .
دوشنبه 5 اردیبهشت 1390

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.