نیروهای سپاه پاسداران در سوریه


مقاله وورلد تریبون درباره دفاع نیروی نظامی ایران از بشار اسد

نیروهای سپاه پاسداران در سوریه


به گفته مخالفان، ایران برای محافظت از رژیم بشار اسد رئیس جمهوری سوریه، 10هزار نیروی سپاه به این کشور اعزام کرده که از هفته گذشته عملا کنترل کشور را در دست گرفته است.

به گزارش نشریه میدل ایست نیوزلاین، حزب اصلاحات سوریه (آر- پی- اس) اعلام کرد ایران برای تقویت دفاعی سوریه، نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به این کشور اعزام کرده است. این گروه مخالف که در واشنگتن مستقر است، اعلام کرد سپاه پاسداران 10هزار نیرو در سوریه دارد و مرکز فرماندهی آن نیز در استان شمالی هومز قرار دارد.

فرید قدری سخنگوی حزب اصلاحات سوریه گفت: "در اصل، سپاه پاسداران سوریه را اشغال کرده است و به حاکم واقعی آن تبدیل شده است. سوریه به سی و دومین استان ایران تبدیل شده است."

در درگیری 10 آوریل میان نیروهای امنیتی و معترضان در سراسر سوریه، دست کم پنج نفر کشته شدند. تمامی کشته شدگان به جز یک نفر، غیرنظامی شناخته شده اند.

حزب اصلاحات سوریه که یک گروه معتبرو شناخته شده محسوب می شود، اعلام کرد سپاه پاسداران ایران در حال ایفای یک نقش مسلط برای حفظ امنیت رژیم و دفاع از دولت سوریه است.

سپاه پاسداران ابتدا اعتراضات بر ضد بشار اسد را زیر نظر گرفته بود. اما به گفته حزب اصلاحات سوریه، سپاه پاسداران از 4 آوریل به این سو، هدایت تمامی عملیات های امنیتی و نیز محافظت از خانواده اسد را از طریق مرکز فرماندهی خود در هومز برعهده گرفته است.

حزب اصلاحات  اعلام کرد: "تمامی ژنرال های امنیتی ارشد بشار اسد، از 4 آوریل به این سو مستقیماً به سپاه پاسداران گزارش می دهند. تمامی ژنرال های ارتش اسد و چهره های امنیتی، خصوصاً ژنرال های علوی، نظیر ماهر اسد، از بیم دست زدن به کودتای نظامی، به شدت تحت نظر هستند."

گفته می شود بردار جوانتر ماهر اسد در بالا گرفتن ناآرامی های سوریه نقش مؤثری داشته است. حزب اصلاحات اعلام کرد سپاه پاسداران در عملیاتی به سرپرستی هشام بخیتار به استراق سمع تلفن ها و ردیابی خودروی مقامات ارشد دولت مشغول بوده است.

ضمناً گفته می شود سپاه پاسداران ایران درعملیات امنیتی انجام گرفته در شهر جنوبی درعا، نقش کلیدی داشته است. فرماندهان ارشد سپاه پاسداران ، نیروهای امنیتی سوریه را به شلیک آتش مستقیم واداشته اند و این خود، کشته شدن حدود 30 غیرنظامی در درعا در آوریل 8 و 9 را به دنبال داشته است.

حزب اصلاحات سوریه در 9 آوریل اعلام کرد: "شهر درعا به عنوان هدف انتخاب شد زیرا سپاه پاسداران بر این اعتقاد بوده است که در صورت شکستن مقاومت مردم درعا، سایر شهرها نیز بر سر جای خود خواهند نشست."

zartusht67 - المان - فرانکفورت
یک مشت حرام زاده
چهار‌شنبه 24 فروردین 1390

mansourehtaghavi - ترکیه - ازمیر
البته این امر موقتی است.مردم سوریه هم خدمت سپاه خواهند رسید اونجا ساندیسی کمه.عرب ها ی کله اند.
چهار‌شنبه 24 فروردین 1390

khosh bavar - ایران - یزد
بهترین موقعیت برای جنبش سبز که اصلا خبری از ان نیست, مردم را به تظاهرات دعوت کند ! شاد و فرصت طلب باشیم .
چهار‌شنبه 24 فروردین 1390

haghighatgo - آلمان - برلین
اون دوتا ناوچه ایران که با فشار انگلیس بر اسرائیل توانست به سوریه برود پر بود اوباشان و سربازان جیره خور و مزدور مثتعمره گر انگلیس"پاسدارها" که با دستور انگلیس ها بردنشون به سوریه از ملک انگلیس ها دفاع کنن !!.
چهار‌شنبه 24 فروردین 1390

بچه شمرون - هلند - روتردام
بی شرفا هوای همو دارن اون میفرسته ایران ملاها هم میفرستن سوریه خلاصه بده بستون دارن باهم.
چهار‌شنبه 24 فروردین 1390

hesammh1 - ایران - تهران
متاسفانه این اخبار کذب در همه جا پخش شده است .سپاه پاسداران چکار داره به سوریه .اطمینان داشته باشید اگر خبری بود تا حالا صد بار ایران را. رسوا می کردند .
چهار‌شنبه 24 فروردین 1390

Alborzi - ایران - کرج
هورا یه استان دیگه !!!
چهار‌شنبه 24 فروردین 1390

ehsan_2nd_time - یوکی - لندن
ما اینجا یه نظری دادیم که کلی حال کردیم که سپاه سوریه رو اشغال کرده و امیدواریم یه روز خود مکه رو هم بگیریم و عربها رو شیعه کنیم. چی شد نظرمون؟ بسیجی ها هرچی بخوان میگن و درج میشه چرا؟ ولی سانسور گردن ما رو میزنه
چهار‌شنبه 24 فروردین 1390

aziz iran - دانمارک - کپنهاک
جانیان و دیکتاتورها نون بهم قرض میدهند . قاتلین ملت ایران اینک در برابر ملتی خسته از دیکتاتوری و غارتگر دست باسلحه برده و بعد از اینکه ملل منطقه و اعراب از صدور تروریسم و تروریست پروری و اسلام آخوندی استقبال نکردند اینک بصورت عریان عناصر جانی و آدمکش خود را روانه ممالک دیگر نموده اند, نمونه های دخالت این مزدوران در کشورهای حوزه ی خلیج فارس و سوریه و عربستان بخوبی روشنگر روحیه حیوانی و ضد ایرانی این جانیان است . جانوران درنده ئی که از ریختن خون ملتها ابائی ندارند. با اتحاد و همبستگی ملی این اراذل و اوباش آخوند جنایتکار را از خاک پاک ایران زمین , زمینی که کوروش و داریوش و زردتشت و سعدی و حافظ و عمرخیام و بوعلی سیناها و ستار و باقر خانها .... در آن زاده شده و پا گرفته و رشد کرده اند جا و جایگاه آخوند حرام لقمه و حرام زادهء ضد ایران و ایرانی نیست .
چهار‌شنبه 24 فروردین 1390

iranazadiran - ایران - تهران
جای شما همان جاست. همان جا بمانید از همان جا با اسرائیل هر غلطی می خواهید انجام دهید بلاخره یک عمر پول و سرمایه ی ملت ایران را به حلقوم آنها ریخته اید. همانجا هم ساکن شوید به عراق و عربستان لبنان و فلسطین هم نزدیکید و از صبح تا شب فداشون بشید و پیشمرگشون. دست رهبر ضحاک و اعوان و انصارش را هم بگیرید همه با هم همانجا خوش باشید. دست از سر ایران ما هم بر دارید. کل مردم ایران از همه تان متنفرند ماندنت مساوی با هلاکت همه تان است گورتان را زودتر گم کنید می دانید که دیگر نمی توانید در ایران حکومت کنید.
پنج‌شنبه 25 فروردین 1390

h.k - دانمارک - اودا
اینهافکرمیکنند که عربهاهم مثل مردم ایران هستند.که هم کتک بخورند.وهم تجاوز.وبرگردندسرخانه زندگیشان.نتق کسی هم درنیاد!کورخواندن.
پنج‌شنبه 25 فروردین 1390

ARTEMIS-SW - فرانسه - .پاریس
aziz iran - دانمارک - کپنهاک . جمله ای را که در ذهن داشتم شما نوشتید قرض دادن نان بین جانیان اسلامی/ فلسطینی حزب الله از خراب شده ی خود برای سرکوب به ایران می ایند و بر عکس /با امید اینکه بلائی را که بر سر هیتلر و همفکرش موسولینی امد بر سر این جنایتکاران بیاید.
پنج‌شنبه 25 فروردین 1390

arashbehdin - امریکا - اتلانتا
همه جهان در حال پیشرفت تکنولوژی و اقتصادی، خاورمیانه های نادان در حال بر سرهم کوبیدن و برخ کشیدن شیعه و سنی و ادعای برتری داشتن و جنگ و ترساندن و گسترش شیعه گری و سنی گری و وهابی گری و ....
پنج‌شنبه 25 فروردین 1390

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.