سوریه به کردها شهروندی اعطا می کند


سوریه به کردها شهروندی اعطا می کند

بشار اسد، رییس جمهوری سوریه به ده ها هزار کرد که در شمال شرقی کشور زندگی می کنند، شهروندی اعطا کرده است.

این اقدام جدید ترین تلاش دولت برای راضی ساختن معترضانی است که در تظاهراتی در سراسر کشور خواهان اصلاحات سیاسی گسترده هستند.

رسانه های دولتی سوریه صدور فرمان شهروندی از سوی اسد را اعلان کردند. وی یک هفته پیش کمیته ای را برای بررسی سرشماری سال ۱۹۶۲ که کردها را از شهروندی محروم می ساخت، تشکیل داد.

کردهای سوریه شکایت کرده اند که دولت در مورد آنها تبعیض روا می دارد و نداشتن شهروندی گاهی کردها را از گرفتن شغل بازداشته است.

تلویزیون دولتی همچنین می گوید اسد فرماندار استان حمس را، که در هفته های اخیر شاهد اعتراضات ضد دولتی بوده برکنار کرده است.

این اقدام یک روز پس از آن انجام می گیرد که دولت سوریه با بستن تنها کازینوی کشور و لغو تصمیمی که آموزگاران زن را از پوشیدن حجاب اسلامی ممنوع می ساخت، سعی کرد به مسلمانان محافظه کار نزدیک شود.

بشار اسد سلسله اصلاحاتی را پیشنهاد کرده است، از جمله تغییراتی در رهبری و بررسی امکان لغو قانون اضطراری کشور که تجمعات را ممنوع می سازد. اما پیشنهادها نتوانسته است اپوزیسیون را راضی کند.

فعالان مخالف دولت از مردم خواسته اند در مراسم یادبود بیش از ۶۰ تن که در اعتراضات اخیر علیه حکام سوریه کشته شدند شرکت کنند.

khosh bavar - ایران - یزد
حق گرفتنیست نه دادنی, خواستن توانستن است ! شاد و مصمم باشیم.
جمعه 19 فروردین 1390

iranazadiran - ایران - تهران
اگر بشار اسد نوکر حکومت ضد ایرانی ضد جمهوری و ضد اسلامی ضحاک به موقع بیدار شود و خود را از آفت این دجالان کنار بکشد می تواند کشورش را نجات دهد. هر چقدر از جیب مردم ایران کوفت کردید باید جوابگو باشید اما از هر جای ضرر برگشتن منفعت است. دوستی با این خبیثان غیر از نکبت و سرنگونی چیزی به همراه ندارد. اگر اقتصاد سوریه عوض شد و رو به بهبود رفت برکت سرمایه ی مردم ایران بود نه شومی این جغدان ویرانه که غیر از دزدی و ترور و تقلب حرفه ای دیگر ندارند.
جمعه 19 فروردین 1390

h.k - دانمارک - اودا
farzad تبریز.دوست من.لطفایکباردیگرکامنت مرابخوان تابهترمتوجه ,,شوی.انجملات .نقل قول دیگرافرادنااگاه بودند.نظرمن عکس انست.که شما ,,کاما,,راندیدید.باتشکر.
جمعه 19 فروردین 1390

arashbehdin - امریکا - اتلانتا
مردک نژادپرست فاشیست چگونه این همه سال مردم کرد را از حق داشتن شناسنامه دریغ داشتی، اکنون که همه چه کرد چه عرب شوریده اند از ترس ورافتادن حکومت ننگینت به تکاپو افتاده و اینها را ادم انگاشتی!! نه دیگر دیر است!
جمعه 19 فروردین 1390

دل نیا - ایران - بوکان
امیداوارم هر چه زودتر سرنگون بشه حکومتت چونکه حق کردها تا به امروز پایمال کردی و اونها را از کوچکترین حق, که داشتن شناسنامه و حق شهروندی است محروم کردید وبماند که چه جنایت های و قتل و عامهای که نسبت به اونها کردی ; خونخوار عوضی امیدوارم به بدترین شیوه ئ ممکن بمیری.
جمعه 19 فروردین 1390

love-iran - ایران - مشهد
iranazadiran - ایران - تهران . خسته نباشید سکته میکونید به خودتون فشار نیارید تمام دانشمندان جهان میگن کسی که عصبی هست از اینکه موفق نیست شروع میکنه به توهین و نصیحتی که در حد اون نیست شما لطف کن از طرفه کل ایران حرف نزن من نه طرف اخوند نه مخالف اخوند من طرف کشورم هست مرگ به همون رهبر قاتل اش مرگ بر همون سبزها به اصطلاح جنبش که بجر ابرو ریزی چیزی نداشت چه جنبشی بود که مهش تو 3 تا شهر بود ایران بالای 500 شهر داره عزیزم با این بادها کاری نمیشه زور نزنید مردم ناراضی هستن اما تو این وضع هر اشوبی مساوی به برد امریکاست و هیچی خوشش نمییاد دشمن کل جهان خوشحال بشه بجز تعدادی مثل منافقین
جمعه 19 فروردین 1390

h.k - دانمارک - اودا
دل نیا.بوکان.یعنی کامنتت واقعییت دارد?اینکه خیلی فاجعه بوده.وباورش دردنیای امروزی مشکل.باتشکرازشما.
شنبه 20 فروردین 1390

h.k - دانمارک - اودا
iove iran به نظرشماجمهوری اسلامی نعمت بزرگی است.که خداوندبه ایرانیان عطافرموده.وتاابدماندگاروپاینده باشدوهمنگونه درخدمت مردم وکشورایران.لذت بردیم.خداحفظتان کند.ماهاکه نمیدانستیم.اگاهمان کردی.امام میگفت.جنگ نعمت است.باورنمیکردیم.دردنیاکسی نگفته.وکسی هم نخواهدگفت.بنابراین.i love you
شنبه 20 فروردین 1390

دل نیا - ایران - بوکان
h.k-دانمارک نکنه تو طرفدار حکومت سوریه هستی یا اصلا خبر نداری که کردهای سوریه چه ظلمی در حقشون شده اکثریت کردها شناسنامه و پاسپورت ندارند چون گفتن کرد هستند و نخواستن که به انها بر چسب عرب بودن را بزنند و انها نمی توانند تحصیل و چیزهای دیگه داشته باشند و کلا رو هوا معلق هستنند تو بودی چه نظری می دادی در ضمن من همیشه چیزی را میگم که راجبش میدونم دوست عزیز با تشکر.
شنبه 20 فروردین 1390

haghighatgo - آلمان - برلین
love-iran - ایران - مشهد. کلمه "لاو ایران" برای مشهدی بهتر است "لاو عرب" باشد !! . اولا که مشهدی هستی که من چه تو ایرانش وچه تو آلمانش با این جماعت چه از لحاظ شغلی و چه در دانشگاه که از زهر زهرتر بودند "دورو کلگ باز دروغگو و دزد" و همشون میگفتن صیدن و اولاد پیغمبرن مشکل داشتم! اینکه ملا دوست نداری و مرگ بر این و مرگ بر آن ول می کنی و بلاخره .. از .. گماشته های عمامه پوش انگلیسی و یا ملاها رو ...واقعا مسخرس !! ایران به یه گرد گیری عظیم سیاسی گماشته گان انگلیس و فرانسه احتیاج داره که باید از مشهد شروع بشه !!! تو برای تمام ایران حرف نزن ملا پرست !!
شنبه 20 فروردین 1390

h.k - دنمارک - اودا
دل نیا.بوکان.متشکرم.واقعااطلاع نداشتم.که دراین عصرحاضرچنین ظلمی به قوم وملتی که تنهاخواسته انهاحفظ هویتشان است بشود.لعنت برچنین حکومتی.ایام به کام.
شنبه 20 فروردین 1390

bijan tani - انگلستان - لندن
بلاخره اقای اسد هم بیدار شد اما با تو سری دیگه دیره جا رزرو کن باید بری پیش مبارک و بن علئ
یکشنبه 21 فروردین 1390

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.