صنعت تولید پیله ابریشم، در حال نابودی است


صنعت تولید پیله ابریشم، در حال نابودی است

نماینده لنگرود در مجلس با استناد به بند ۱۱ ماده ۲۳ آیین نامه داخلی در مورد مشکل صنعت تولید پیله ابریشم در استان گیلان به وزیر جهاد کشاورزی تذکری شفاهی داد.

به گزارش ایسنا، مهرداد لاهوتی در تذکر خود در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس گفت: درحالی که در گذشته در دو استان گیلان و خراسان حدود هفت‌هزارتن پیله ابریشم تولید می‌شد، به دلیل سهل‌انگاری‌های صورت‌گرفته این میزان در سال گذشته به ۵۰۰ تن رسید، به طوری که اکنون به جای صادرکننده ابریشم، از واردکنندگان آن به شمار می‌آییم.

وی افزود: در این رابطه علی‌رغم تاکیدات دکتر احمدی‌نژاد برای حل این مشکل، به نظر می‌رسد که این صنعت با وجود امکانات در دو استان گیلان و خراسان درحال نابودی است.

نماینده لنگرود با تاکید بر اینکه در سال «جهاد اقتصادی» باید با تقویت ظرفیت‌های داخل کشور واردات از کشورهای دیگر کاهش یابد، ادامه داد: وزیر جهاد کشاورزی باید موضوع پیله‌های ابریشم در کشور را که درحال نابودی است، جدی بگیرد و با برگزاری جلسه‌ای کارشناسی در اسرع وقت این مشکل حل و این صنعت نجات یابد.

شهاب‌الدین صدر در پاسخ به این تذکر شفاهی تاکید کرد که هیات‌رئیسه مجلس در این زمینه پیگیری جدی خواهد کرد تا این مشکل حل شود.

SSEPEHR - ایران - زیر گنبد کبود
اخه یکی بیاد بگه چه چیزی در حال نابودی نیست!!!!!کشاورزی منابع طبیعی وiهمه همه حتی شوربختانه انسانیت هم دراین سرزمین میرودکه به فراموشی سپرده شود چه بر سرمان آمده!!خدا می داند.
پنج‌شنبه 18 فروردین 1390

sourena.de - آلمان - اشتوتگارت
چی در حال نابودی نیست؟!!! وقتی این حکومت از جهاد حرف میزنه یعنی نابودی بیشتر در اون زمینه. مثل جهاد سازندگی، جهاد کشاورزی، جهاد دانشگاهی، .. حالا هم جهاد اقتصادی شروع شده!!!
جمعه 19 فروردین 1390

Royan - المان - المان
تنها چیزی که تو ایران بعد از انقلاب تا حالا نابود نشده مخ گندیده اخونداست. تا اینها سر کار هستند ایران رو به فنا و نابودی میره.
جمعه 19 فروردین 1390

pesar shoja - استرالیا - استرالیا
به جاش از چین نایلون وارد کنید!
جمعه 19 فروردین 1390

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.