۱۲۳ کشته در ناآرامی‌های یک ماه اخیر در سوریه


۱۲۳ کشته در ناآرامی‌های یک ماه اخیر در سوریه

در حالی که در سوریه تظاهرات اعتراضی علیه حکومت بلامنازع چهار دهه ای خانواده اسد و ریاست جمهوری کنونی بشاراسد ادامه دارد، فدراسیون بین المللى حقوق بشر اعلام کرده است که طی یک ماه نا آرامى هاى سوریه ۱۲۳ نفر کشته شده اند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، در سوریه تظاهرات اعتراضی علیه حکومت بلامنازع چهاردهه ای خانواده اسد و ریاست جمهوری کنونی بشاراسد ادامه دارد.

بر اساس این گزارش، دولت پاریس امروز باردیگر خشونت هایی را، که همچنان قربانی می گیرد، محکوم کرد و خواستارانجام تحقیقات شفاف درمورد رویدادهای خونین روزهای اخیرگردید.

برنارد والرو سخنگوی وزارت امورخارجه فرانسه، امروز درمورد بحران داخلی سوریه گفت: ما روزگذشته در دیداری با خانم سفیرسوریه درپاریس، انتظارات خود، و اروپا، پیرامون چگونگی عملکرد دولت دمشق را بیان داشتیم.

برناروالرو افزود: دولت فرانسه امیدوار است نخست وزیرجدید سوریه سیاست های اصلاحی جدی ای را در کشوراعلام وبه اجرا بگذارد. به گفته وی: فرانسه همچنین امیدوار است، کلیه دستگیرشدگان روزهای اخیر در سوریه هرچه زودتر آزادی خود را بازیابند.

از سوی دیگر ریباه الاسد پسرعموی بشاراسد که درتبعید اسپانیا به سرمی برد، درگفت و گوئی با یک رادیوی اسپانیائی، درمورد بروزیک جنگ داخلی درسوریه به عموزاده خود، بشاراسد، هشدارداد.

ریبا الاسد، فرزند رفعت اسد برادر حافظ اسد است که در دهه هشتاد میلادی به علت رقابت دو برادر بر سر حیطه قدرت سیاسی، در سوریه، از کار برکنار و مجبور به زندگی در تبعید گردید.

ازسوی دیگر، یک گزارش ازداخل سوریه نشان می دهد که با ادامه چندین هفته بحران داخلی، وبروز اختلال در زندگی عادی دراین کشور، نشانه های رکود دراقتصاد سوریه خودرا نشان می دهد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، اختلال درخرید و فروش ارز، سقوط معاملات دربورس دمشق، عدم اشتیاق سرمایه گزاران به سرمایه گزاری، کاهش مصرف عمومی و بالاخره صعود میزان خطرپذیری سرمایه گزاری در سوریه، از سوی محافل مالی و بانکی بین المللی، ازجمله پیامدهائی است که دراوضاع کنونی سوریه قابل رویت است.

بنا بر اعلامیه اى که فدراسیون بین المللى حقوق بشر منتشر کرده است در مدتى نزدیک به یک ماه طى نا آرامى هاى سوریه ۱۲۳ نفر کشته شده اند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، در این اعلامیه اسامى کشته شدگان منتشر شده است، اما فعالان حقوق بشر در سوریه این تعداد را بیش از ۱۳۰ نفر مى دانند.

گفتنی است بیشتر این افراد در دو شهر درعا و لاذقیه توسط نیروهای امنیتی سوریه کشته شده اند.

بابک - ایران - سبزوار
عامل کشتار سپاه پاسداران می باشد.
چهار‌شنبه 17 فروردین 1390

iranazadiran - ایران - تهران
چاه نکن بهر کسی اول خودت دوم کسی. حکومت سوریه و حکومت خائن ضد ایرانی ایرانمان تمام مدت در حال فتنه انگیزی بودند کاش سقوط همه ی دیکتاتورها و حامیان را شاهد باشیم و مدام درگیر باشند همانگونه که به مردم خیانت کرده و باعث شده اند زندگی عادیشان را از دست بدهند. البته حکومت سوریه بیشترین جفا را به ملت ایران کرد وگرنه که از قبل حکومت دزد غاصب ملایان به نان و نوا رسید احتمالا دست حکومت ملایان هم به گونه ای در کار است تا یک ملا به جای اسد دیلاق کراواتی بنشیند مثل اینکه اسد دیگر به دردشان نمی خورد.
چهار‌شنبه 17 فروردین 1390

ekman - ‫ایران - شیراز
‫اگر سوریه هم منابع نفتی و طبیعی همچون لیبی و عراق میداشت،او هم از سوی انسان دوستان اروپائی و آمریکا !!!به بهانه دفاع از غیر نظامیان سوری اشغال میشد.
پنج‌شنبه 18 فروردین 1390

YAS ABI - بلژ - برسل
حکومت لائیک سوریه همین کارها را میکند. تنها نقطه مثبت سوریه ایستادگی دربرابر اسرائیل است. بهمین دلیل رابطه اش با ایران هم خوبست که البته به نفع ایران هم هست. تنها کشورعربی که با صدام مخالف بود . اگر در سوریه اسلامگرایان سر کار بیایند منطقه متحول میشود.
پنج‌شنبه 18 فروردین 1390

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.