میوه هایی عجیب و شگفت انگیز - عکس


میوه هایی عجیب و شگفت انگیز

عجایب دنیای زمینی ما پایانی ندارد. آیا تا حالا این میوه‌ های شگفت‌ انگیز را دیدید؟

میوه‌ های عجیب و غریب، بیشتر در  نواحی گرمسیری رشد می ‌کنند. میوه‌ هایی با‌ اشکال و طعم‌ های متفاوت با آن چه که ما تا به امروز می‌ شناختیم. کشورهایی مانند؛ تایلند، مالزی، فلیپین، تاهیتی، هنگ کنگ، سنگاپور، ویتنام، آفریقای جنوبی.... میزبانان اولیه این میوه‌ ها هستند.

میوه‌ هایی با شکل و شمایل عجیب، بوهای بد و تند، طعم‌ های تلخ و گزنده و قیمت‌ های بسیار بالا دارای فواید بسیار برای انسان و حیوانات هستند.

در اینجا به معرفی تعدادی از این میوه ‌ها می ‌پردازیم:

نونی

میوه ‌ای است که در مناطق معتدل استوایی مانند تاهیتی رشد می ‌کند. پرندگان عاشق این میوه هستند. این میوه برای بیماری‌ های پوستی، درد، سرماخوردگی، فشار خون بالا، افسردگی، ورم مفاصل، آسم، دیابت، سرطان و ... مفید است.






جک فروت

میوه ی بومی جنگل های پُر باران جنوب و جنوب شرقی آسیا است. کاشت این میوه به دلیل خواص آن به بسیاری از نقاط مانند؛ هند، جنوب شرق آسیا، مرکز و شرق آفریقا و فیلیپین گسترش یافته است.

این میوه، بزرگ ترین میوه ی درختی جهان شناخته شده است. پوستی بسیار ضخیم دارد و رسیده ی آن 36 کیلوگرم وزن و تا 90 سانتیمتر طول و 50 سانتیمتر قطر دارد. گوشت آن زرد یا نارنجی است. طعم شیرین و خوشمزه دارد.






دوریان

میوه ای با بوی تند و قوی است! بعضی افراد بوی آن را زننده و بد می دانند. طعمی شبیه آواکادو دارد. با این وجود پُر فایده، خوشمزه و گران است. عنوان پادشاه میوه‌ ها را در جنوب و شرق آسیا به خود اختصاص داده است. این میوه از ارزش صادراتی بالایی برخوردار است. آبنبات ‌های آن هم در سوپر مارکت ‌ها موجود است.






منگوستین

منشاء اولیه ی این میوه ی ناشناخته است. عده‌ای بر این باورند که این میوه متعلق به جزایر ساندا یا جنگل‌ های مالایا است. این میوه به عنوان  " ملکه میوه هایی استوایی " شناخته شده است. گوشت این میوه سفید رنگ است و طعم شیرین و تند دارد.






پیتایا یا اژدها میوه

از میوه‌ های ویتنام و مناطق گرمسیری است. میوه‌ ای از گونه ‌های مختلف کاکتوس که  تنها شب‌ ها شکوفه‌ به رنگ سفید می ‌دهد. به همین دلیل به آن "ملکه شب" هم می ‌گویند. اژدها میوه در دو رنگ رشد می کند. هر دو رنگ دارای دانه های خال دار کوچک سیاه و سفید هستند. رنگ سفید آن، کمی طعم ترش دارد و رنگ قرمز تیره کمی طعم شیرین دارد.






رمبوتان

میوه ای است شیرین با پوست مودار، ضخیم و قرمز رنگ که گوشت آن سفید با یک هسته بزرگ در وسط آن است. این میوه در کشورهای آسیای جنوب شرقی یافته می‌ شود. این میوه دارای خواص دارویی است. بومیان برای آن دستورات خاصی دارند.






کارامبولا، ستاره میوه یا پنج انگشتی

میوه ی ستاره‌ ای شکل و بومی جنوب شرقی آسیا مالزی است. این میوه توسط پرتغالی ها به مناطق مختلف برده شده است. میوه های کوچک و شیرین مانند مرکبات هستند که طعم خوشمزه و تازه ‌ای دارند این میوه خواص درمانی در افسردگی و شادابی و نشاط بدن دارد.






لیچی

میوه‌ ای گرمسیری است که در آفریقای جنوبی رشد می کند. این میوه طعم شیرینی دارد. شکل قلب و به رنگ قرمز یا صورتی است. بافت داخل پوست سفید و آب دار که دارای یک هسته سیاه است.

این میوه منبع غنی از ویتامین C، کلسیم، پتاسیم و فسفر است. این میوه برای درمان سرفه، زخم های گوارشی و استحکام بدن پیشنهاد می‌ شود.





کیوانوملون یا خربزه شاخدار

جزء میوه های استوایی است. این میوه‌ ظاهری خشن، طعمی بین لیمو و موز دارد. در واقع از خانواده ی خیار است. تازه ی آن سالاد یا دسر را بسیار خوش طعم می‌ کند.






بودا هندز یا دست بودا

میوه‌ ی مرکباتی است. این میوه عجیب، غریب و غیر معمول ‌ترین میوه ی کشت شده در جهان است. همچنین از قدیمی ترین دانه‌ های مرکباتی در کشاورزی محسوب می‌ شود. دست بودا، میوه ‌ی بزرگ، سنگین با پوست ضخیم است که مانند دست بودا ظاهر می شود. جزء میوه‌ های شیرین است.







DARYA_R - انگلستان - لیورپول
یعنی اون پیتایا یا اژدها میوه فاجعه است . ادم رو دچار حالت تهوع میکنه .
سه‌شنبه 16 فروردین 1390

porharfi - هلند - آرنم
کارامبولا و لیچی ..با مزه آنها آشنام....خوشمزه اند ..اما شکل میوه ها پیش از. بُرش .در میوه فروشیها و بازار ها .دلربا و خوشگل نیست!.واسه همین پیش از. ارزش و بهایش .." یه سنـــگکوب!!..به دل میزنند!!...(دروغ پس از 13)...!!!
سه‌شنبه 16 فروردین 1390

*Fanoos* - ایران - خرم آباد
واقعا زیباست من که لذت بردم
سه‌شنبه 16 فروردین 1390

zorro - هند - میسور
جک فروت خوشمزه است. دوست دارم.
سه‌شنبه 16 فروردین 1390

زبل خان_تهرون - ایران - تهران
اکثر این میوه ها رو من تو فیلیپین که بودم تست کردم خوشمزه هستن و خیلی هم ارزون هندوانه ما اونجا دوبرابر تهرانه.ولی تا دلت بخواد از اینجور میوه ها میبینیومیخوای بخری بخوری.به به.نمی دونم چند نوع موز تو دنیا هست ولی من نزدیک 10نوع رو دیدم واقعا خداوند با ضرافت خاصی این عالم هستی رو خلق کرده همین جا به خدا خسته نباشی میگم و دم همتون ولرم.
سه‌شنبه 16 فروردین 1390

nader46 - انگلیس - لندن
لیچی اگرهسته داخلش بزرگ نباشه خیلی باحال وابدار و شیرینه.
سه‌شنبه 16 فروردین 1390

asheghe vatan - استرالیا - ملبورن
لطفا تصحیح کنید 36 کیلو جک فروت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟یه خورده زیاد نیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟
سه‌شنبه 16 فروردین 1390

asheghe vatan - استرالیا - ملبورن
zorro - هند - میسور سلام دوست جون ،منم فوق لیسانسمو میسور خوندم.ماناسا گنگو تری.واقعا یادش بخیر.چقد هندیا مهربون بودن.
سه‌شنبه 16 فروردین 1390

رها راد - مالزی - کوالالامپور
وای همشون مزه های بدی دارن!! ولی بی دلیل نیست 100 سال عمر میکنند , همین چیرا رو میخورند دیگه
سه‌شنبه 16 فروردین 1390

mr_mojtaba - ایران - کرمان
من تجربه جک فروت، پیتایا، دوریان، منگوستین، رمبوتان، میوه ستاره ای رو داشتم...از همه جالب تر دوریان هست که علاوه بر حالت تهوعی که در ابتدا به آدم دست می دهد از بوی پیاز مانندش، بعد از چند بار تجربه کردن، اعتیاد آور هم می شود و ممکن هست در هر مرحه بیش از دوتا رو بخورید! . اما باور کنید میوه های ایران عزیز خودمون رو هیچ جا نمی شه به این تازگی با این تنوع یافت
سه‌شنبه 16 فروردین 1390

TAAT - ایران - اردبیل
فکر می کنم دوستان عزیزم در سایت ایرانیان ، عکس میوه اولی (نونی) را با میوه آخری (دست بودا) جا به جا در سایت گذاشته اند. توضیحاتی که در مورد میوۀ دست بودا در سایت هست متعلق به عکس اولی است که به رنگ زرد و دقیقاً شبیه دست بوده و به همین جهت به دست بودا معروف شده است. امیدوارم دوستان آن را اصلاح کنند.
سه‌شنبه 16 فروردین 1390

SarayeAzadi - انگلیس - لندن
میوه های جالبی اند. میرسی.خیلی دوست داشتم بعضی از این میوه های سرشار از ویتامین رو امتحان کنم.
سه‌شنبه 16 فروردین 1390

wildpiony - ایران - تهران
تو همه ی اینا مزه ی منگوستین عالیه...من خیلی دوست دارم
چهار‌شنبه 17 فروردین 1390

abi6156 - مالزی - ایبو
رمبوتان ومنگوسین را امتحان کردم خیلی خوشمزه هستند میخوام مقداری از هردو را هفته اینده ببرم ایران تا خونواده ام تست کنندجای همه شماعزیزان خالی
چهار‌شنبه 17 فروردین 1390

niloofar80 - فیلیپین - مانیل
من همشو امتحان کردم دوریان بد بو ولی خوشمزه.
چهار‌شنبه 17 فروردین 1390

8888016400 - هنروستان - ناسیک
جک فروت . میوه خوبیه و ابش حرف نداره. ما تو خیابون یکی دوتا میخریم و تا خونه می خوریم جلوی گرمازدگی را می گیره و اب میوش هم که واقعا حرف نداره ( اینو 2بار گفتم)
چهار‌شنبه 17 فروردین 1390

دل نیا - ایران - بوکان
نونی مثل هشت می مونه .
چهار‌شنبه 17 فروردین 1390

دختر ایرانزمین - انگلستان - لندن
از پوست میوه منگوستین عصاره ای درست میکنن که بهترین نوشیدنی برای درمان خیلی از دردهاست و همینطور عصاره جوان سازی و باز سازی پوست هست. در حال حاضر در امریکا به فروش میرسه.
چهار‌شنبه 17 فروردین 1390

piade - ایران - تهران
همه اینا جای خود اما انار یک چیز دیگس
چهار‌شنبه 17 فروردین 1390

بیگلی بیگلی - ایران - مشهد
mr_mojtaba - ایران - کرمان - منم از اینا که الان گفتی خوردی میخوام اسماشون سخته نمیتونم بگم . کجا میشه خرید ؟ ناقلا نکنه قاچاقی رد کردین اینور :d
چهار‌شنبه 17 فروردین 1390

vip136 - مالزی - کوالا لامپور
من اکثرشو خوردم دوریان که وحشتناکه طعمش
چهار‌شنبه 17 فروردین 1390

potatis - سوئد - مالمو
این میوه‌ ظاهری خشن، طعمی بین لیمو و موز دارد. در واقع از خانواده ی خیار است. تازه ی آن سالاد یا دسر را بسیار خوش طعم می‌ کند.بالاخره این چه میوه ای است
چهار‌شنبه 17 فروردین 1390

elham_ch - سویس - زوریخ
لیچی قوای جنسی رو هم زیاد می کنه .!!!من نمیگم دکترا میگن
چهار‌شنبه 17 فروردین 1390

mona-holland - هلند - دنهاخ
من زیاد اهل میوه نیستم
چهار‌شنبه 17 فروردین 1390

Taraneه - کانادا - کبک
میوه نونی اینه:https://en.wikipedia.org/wiki/Morinda_citrifolia. دست بودا اینیکیه :https://en.wikipedia.org/wiki/Buddha's_hand
چهار‌شنبه 17 فروردین 1390

sahar2002 - مالزی - کوالالامپور
همش خوبه جز جک فروت و اون دوریان نکبت
چهار‌شنبه 17 فروردین 1390

khanoom - کویت - کویت
من تقریبان همه اینها رو تست کردم بعضیهاشون خیلی خوشمزه و ابدارند
چهار‌شنبه 17 فروردین 1390

iranazadiran - ایران - تهران
فقط لیچی رو تست کردم و خیلی هم دوست دارم البته هسته ی درشتش حرص آوره چون گوشت میوه خیلی کمه ولی واقعا دوست دارم و هر دفعه یه عالمه میخورم مخصوصا که تنها مشتریش خودمم.
چهار‌شنبه 17 فروردین 1390

مسلمان ایرانی - ایران - شیراز
فقط لیچی و رمبوتان رو خوردم. کسی توی ایران از اینا ندیده؟
چهار‌شنبه 17 فروردین 1390

ps-t - امارات عربی متحده - دبی
میوه پنجمی پیتایا نیست اسمش هست دراگون فروت. پیتایا شبیه دراگونه ولی کوچکتر وزرد رنگ وبر خلاف دراگون خیلی خوشمزه واز کلمبیا میاد
چهار‌شنبه 17 فروردین 1390

fred1540 - بلژیک - هرنه
خاصیت تمام این میوهها رو از احمدی نژاد خامنه رفسنجانی ...بپرسید که دوست دارن به اندازه سن نوح عمر وحکومت کنند و از مجریان برنامه خواهش دارم در مورد چیزههایی که خیلی از خانوادهها ماهی یکبار هم توانای خرید لا اقل میوه معمولی مثل سیب خیار ندارن توضیح بدن خریدنش سخت ولی فهمیدنش سخت نیست تا با این گرانی بهتر بتونن موقع خرید انتخاب کنن
چهار‌شنبه 17 فروردین 1390

zayandehroodi - دانمارک - کبنهاک
منگوستین شبیه یک سیر در دل بادمجان است.
چهار‌شنبه 17 فروردین 1390

Raha1984 - المان - هامبورگ
چقدر هم که واقعا خوشمزه هستند !
پنج‌شنبه 18 فروردین 1390

pariha - کویت - کویت
من همه رو بغیر از بودا هندز یا دست بودا خوردم راستش خوشم نیامد یک انار یا گلابی یا زردألو شکم پاره ایران به تمام اینها میارزه . من عاشق میوه های ایران هستم
پنج‌شنبه 18 فروردین 1390

mansourehtaghavi - ترکیه - ازمیر
بجای رواج دادن این نوع میوه ها وگسترش کشت وزرع وانتقال آگرونومی به کشور ووارد کردن سرمایه های سالم وآشنا کردن مردم به کشتهای گوناگون جهانی ،مشغول نفاق اندازی و... .ملت بدی هستیم.خلایق هر چه لایق.
پنج‌شنبه 18 فروردین 1390

کلاه قرمزی و صمدآقا - ایران - اصفهان
چند تا عکس هم از هندوانه-طالبی-گرمک-خربزه میگذاشتید و در مورد خواص آنها در تابستان توضیح میدادید.....سنتی حال کنید...:D
شنبه 20 فروردین 1390

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.