دامنه گسترش اعتیاد به کراک در ایران


دامنه گسترش اعتیاد به کراک در ایران

وزیر کشور جمهوری اسلامی و دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر در گفتگو با رسانه ها اعلام کرد: «در سالهای اخیر مصرف کراک در میان جوانان تهرانی رتبه اول را داشته و پس از آن مصرف شیشه و تریاک رتبه‌های بعدی را به خود اختصاص داده است.»

دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر با اشاره به شیوع اعتیاد به کراک در مدارس کشور گفت: «اطلاع‌رسانی نادرست در حوزه مواد مخدر به خصوص مواد مخدر صنعتی موجب جهت‌گیری و کنجکاوی دانش‌آموزان و جوانان می‌شود بر همین اساس باید تحقیق و پژوهش‌های گسترده‌ای در حوزه اطلاع رسانی و آگاه سازی برای جوانان انجام شود.»

یک روانشناس اجتماعی نوشته است: «گسترش اعتیاد با کاهش آزادیهای اجتماعی رابطه ای معکوس دارد، هرزمان آزادیهای اجتماعی و شادابی سیاسی در جامعه ساری شده (همانگونه که تا ماه ها پس از انتخابات ریاست جمهوری بود) گرایش به مصرف مواد مخدر کاهش چشمگیری یافته است. اما دولتیان میان کاهش موادمخدر و کاهش آزادیهای اجتماعی همواره دومی را انتخاب می کنند و سپس به موعظه های مذهبی پیرامون مضرات موادمخدر می پردازند. موعظه هایی که خریداری ندارد.»

عباس دیلمی زاده مدیرعامل جمعیت خیریه تولد دوباره می گوید: « مرکز ترک اعتیاد شیشه با نام "آهنگ" در شرق تهران راه اندازی شد.»

این مدیر جمعیت افزود راه اندازی یک مرکز برای مقابله با دامنه رو به گسترش اعتیاد به شیشه کافی نبود در نتیجه مرکز دوم نیز راه اندازی شد.

یک آسیب شناس نیز به ناخالصی های موجود در مواد مخدر اعم از سنتی و صنعتی اشاره و تاکید کرد: «مخلوط کردن انواع مواد مخدر از مدفوع انسان تا خون حیوانات در تریاک و انواع قرص های روانگردان و هروئین، همچنین استفاده از اسیدهایی مانند لوله بازکن ها در تولید شیشه و تریاک باعث مرگ بیشتر معتادان شده است.»

این کارشناس افزود: براساس آمار منتشره از سوی پزشکی قانونی کشور در سال گذشته دو هزار و ۶۳۳ نفر بر اثر سوء مصرف مواد مخدر جان خود را از دست دادند که از این تعداد صدوبیست ونه نفر زن هستند.

SSEPEHR - ایران - زیر گنبد کبود
مافیای موادمخدر درسرزمین پاکمان ریشه دوانده و جوانان عزیز این مرز وبوم را قربانی اهداف شوم وسیری ناپذیر خود کرده اینان پست ترین ورذل ترین دیو صفتان روی زمین هستند که فقط به فکر سود سرشار این تجارت خانمانسوز وانسان سوز!! هستند . هیچ حیوانی به حیوانی نمیدارد روا آنچه این نامردمان با جان انسان میکنند. عجیب است که بااینهمه مبارزه با مواد مخدر در ایران روز به روز بر آمار معتادین افزوده میشود!!!!ا
دوشنبه 15 فروردین 1390

بیگلی بیگلی - ایران - مشهد
آقا کسی هست به من بگه کشیدن ماریجوانا بیشتر حال میده یا کراک چون تو آمریکا ماریجوانا رو خیلیها میکشن ولی مصرف کننده هاش اینجوری مثل کراک به این وضع نمیوفتن اتفاقا خیلیاشون آدمای سرزنده و شادابین . حالا اگه ماریجوانا هم حال میده پس به جوانان عشق دود عزیز ماریجوانا بدن بکشن حال کنن . فقط یه نکته ما از نظر ماریجوانا هم تحریمیم ؟
دوشنبه 15 فروردین 1390

مهر آب شیدا - ایران - شمال
چه کسی از خمار بودن ما سود خاهد برد / چه کسی از بخاب رفتن ما لزت خاهد برد / در رگهای ما اگر زندگی جریان پیدا نکند چه کسی زوق خاهد کرد / اسیر یک لقمه نان بودن سزاوار ما نیست / سیر شدن ما هم به سلاه برخی نیست / شکم سیر لباس و خانه و ماشین میخاهد / چه کسی ما را گرسنه میخاهد / این بختک اعتیاد را چه کسی به جان ما انداخت / آب شدم جوانان به سود چه کسی است / جوانانی که باید سرشار از شور و انرژی باشند
دوشنبه 15 فروردین 1390

bache shapoor - سوئد - یوسدال
بیگلی بیگلی-ایران مشهد. ماریخوانا همان گراس خودمان است. طبیعی ترین و کم ضررترین مواد مخدر! البته اگه بشه اسمشو گذاشت مواد مخدر.
دوشنبه 15 فروردین 1390

feri gonzales - بلژیک - بروکسل
بیگلی بیگلی - ایران - مشهد این چه کامنتیه? ازمسئولین سایت متعجبم چرا گذاشتن رو پیج. مگه فرقی هم بین موادها هست طرف هیچکدومش نباید رفت
سه‌شنبه 16 فروردین 1390

sourena.de - آلمان - اشتوتگارت
اعتیاد به مواد مخدر بعد از ان قلاب صدها یا صدها هزار برابر شده. از زمانی که سه پاه پاسداران قاچاق و پخش مواد مخدر رو بعهده گرفته(دوستانی که با سه پاهی ها آشنا هستند میتونن بپرسن) به معتادها هم اضافه شده. این کثافتها مخصوصا جامعه رو درگیر مواد مخدر میکنن تا احساسات جوانی رو اینجوری سرکوب کنن. مثلا هروئین که از تریاک ساخته میشه توی ایران ارزونتر از خود تریاکه!!! یعنی چی؟!!! کدوم قاچاقچی میاد هروئین که از حدود 10 کیلو تریاک درست میشه رو ارزونتر بفروشه؟!!!
سه‌شنبه 16 فروردین 1390

kiyanoosh - مالزی - صباح
نمونده از جوونیام نشونی پیر شدم پیره توی ای جوونی
سه‌شنبه 16 فروردین 1390

بیگلی بیگلی - ایران - مشهد
feri gonzales - بلژیک - بروکسل - شرمنده ولی من دیدم بین بد و بدتر آدم باید بد رو انتخاب کنه نه بدتر رو مثل ما ایرانیا . بعدشم ماریجوانا خوبه ها بیا بیا یه پک بزن :d
سه‌شنبه 16 فروردین 1390

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.