دولت فعالان اقتصادی را به زندان تهدید می کند


تهدید فعالان اقتصادی به زندان،
در صورت تبعیت نکردن از سیاستهای اقتصادی دولت

یکی از نمایندگان اصولگرای مجلس، ابعادی از اجرای قانون هدفمند‌ کردن یارانه‌ها را بیان کرد که پیش از این در رسانه‌های دولتی مطرح نشده بود. او فاش کرد که دولت با تهدید مستقیم فعالان اقتصادی به زندان، در صورت عدم تبعیت از دولت، این قانون را اجرا کرده است.

به گزارش خبرآنلاین، احمد توکلی با بیان اینکه در اجرای قانون هدفمند‌کردن یارانه‌ها هم‌چنین به شکل کاملا امنیتی به تولیدکنندگان فشار وارد آمد تا تولیدکنندگان قیمت‌ها را بالا نبرند، گفت: “مثلا یک مقام بلندپایه دولت، اعضای اتاق بازرگانی و صنایع و معادن را جمع کرد به آن‌ها گفت که همه بسته‌های سیاستی ما آماده است، زندان هم آماده است ، من فکر نمی‌کنم در تاریخ ایران چنین حرفی سابقه داشته باشد و بعد از انقلاب حتما سابقه نداشته و قبل از آن هم تا جایی که اطلاع دارم، به عوامل اقتصادی از این حرف‌ها نمی‌زدند که با تهدید زندان به هم‌کاری وادارشان کنند.”

وی افزود: “در یکی از شهرهای بزرگ سنگبر‌ها را احضار کرده بودند و گفته بودند که نباید قیمت سنگ را بالا ببرید و در عین حال، حق ندارید کار را تعطیل کنید. در یکی دیگر از شهر‌ها هم این اتقاق افتاد. اگر قرار است با گزمه و وزارت اطلاعات کار اقتصادی کنیم، کار افتخارآمیزی نیست، ضمن آن‌که واردات بی‌حساب و کتاب هم آغاز شد. یعنی با فشار امنیتی مانع انعطاف قیمت تولیدکنندگان شدند و دست به واردات بی‌رویه نیز زدند که قطعا تولید آسیب می‌بیند دوام نحواهد داشت.”

آقای توکلی ادامه داد: “روش آقای احمدی‌نژاد این‌گونه است که تصمیمی را می‌گیرد و سپس دلایل برای آن جمع می‌کند، نه اینکه از مقدمه شروع کند. در این مباحثات هم صحت استدلال ما مشخص شد، ولی چون به‌خاطر شرایط سیاسی کشور، فشار دولت بیشتر بود، حرف خود را پیش برد.”

نماینده تهران در مجلس اضافه کرد: “سیری که از هدفمند کردن یارانه‌ها بیان شد بخوبی آشکار می‌کند که آقای احمدی‌نژاد وقتی به تصمیمی می‌رسد نظر دیگران برای او مهم نیست و فکر می‌کند هرچه خودش می‌گوید باید اجرا کند و نجات‌بخش است و هرکس هم که با آن مخالفت کند و راه دیگری ارایه دهد، قابل قبول نیست و مثلن همین که الان بر خلاف قانون اصرار دارند حقوق کارگران را ثابت نگه دارند و حقوق کارمندان را هم چندان ارتقا‌ نداده‌اند‌‌ همان ماده ۱۳ لایحه است که مجلس رد کرد.”


khosh bavar - ایران - یزد
یکی از عوامل شکست اقتصادی بلوک شرق و شوروی سابق, " دولتی " بودن اقتصاد ان کشورهاست, زیرا واکنشها و تصمیم گیری در برنامه های اقتصادی یک کشور در مقابل تحولات اقتصادی بازار دنیا بسیار خشک و غیرقابل انعطاف میباشد و به زمان طولانی نیاز دارد !
دوشنبه 8 فروردین 1390

Ezhaq - ایران - تهران
khosh bavar - ایران - یزد . زیاد حرف می زنی، امیدوارم به حرفات اعتقاد داشته باشید.
سه‌شنبه 9 فروردین 1390

black chador - امریکا - ولدن
خوب کاری میکنن. همه رو زندان کنید. دانشجوها. استادها. زنهای بدحجاب. بلاگ نویسها. خبرنگارها. مادرها . بچه ها. همه رو زندان کنید تا بتونید قدرتتون رو نگه دارید.
سه‌شنبه 9 فروردین 1390

khosh bavar - ایران - یزد
Ezhaq - ایران - تهران: مقصر من نیستم که صفت خوش باوری و پرحرفی را در سایت پیشه خود کردم, بلکه مقصر اعمال اشتباه رژیم و نبود فضای ازاد سیاسی است که به خوش باورها اجازه " ازادی بیان " را نمیدهد و تا زمانیکه خدای مهربان و مسئولان محترم سایت این اجازه را بمن بدهند, دست از خوش باوری و پرحرفی نخواهیم کشید و " نکته " بسیار مهم را فراموش نکن که این نوشتنها به " نیرو و انرژی " فوق العاده ای احتیاج داره که اگر در درجه اول " عشق " به وطنم ایران عزیز و در درجه دوم عشق به مردم عزیزم نبود, بارها شده بود که تصمیم گرفتم که از این سایت خداحافظی کنم, ولی " عذاب مسئولیت " مانع ان شد و خوشبختانه پشتیبانی و دلگرمی دوستانم تاییدی بر نوشته هایم است که باز مانع فرارم میشه و بمن انرژی میده و تا زمانیکه ننویسم و نگویم, متوجه فکر و عملم نمیشم که ایا درست فکر میکنم و یا نه, که امثالی مثل شما و بقیه دوستان مرا " تصحیح " کنند. شاد و عاشق باشیم !
سه‌شنبه 9 فروردین 1390

بیگلی بیگلی - ایران - مشهد
آقا من یه پیشنهاد به دولت دارم بیاید به خاطر اینکه تعداد زندانیها داره کم کم از تعداد آزادها بیشتر میشه یه شهرک درست کنین (مثل فیلم شهرک شماره 13 ) ولی خیلی بزرگتر مثلا در حد تهران باشه دیگه نه ؟ آره خلاصه همه رو بریزین اون تو خیال همه رو راحت کنین
سه‌شنبه 9 فروردین 1390

Ezhaq - ایران - تهران
khosh bavar - ایران - یزد .فرار ؟! کسی فرار نکرده. اگر فرض ایجانب منظور شما باشه که یکی از دلایل دسترسی محدود به اینترنت و نداشتن جای مشخص(بعلت مسافر بودن) برای نظر دادن هست، دلیل دیگر که به آن تاکید دارم بلفعل کردن آنها در حیطه اختیارات هست توصیه می کنم، خوش باوری را کنار بگذاری و به باور برسید. (کسی نگفته حرف نزنید! حرف بزنید ولی کمی به آنها عمل کنید.)
چهار‌شنبه 10 فروردین 1390

khosh bavar - ایران - یزد
Ezhaq - ایران - تهران : من به اعمال و رفتار همه کاربران احترام میگذارم و دلیلی نمی بینم ایده نوشته و گفته خودم را بر انان تحمیل کنم ! از من گفتن و نوشتن, از دیگران نشنیدن و بی اعتنا بودن ! راستی, کامنت اولم, درس ترم 1 هر دانشگاه اقتصادی هست, یعنی الفبای اقتصاد ! شاد و خوش باور باشیم .
پنج‌شنبه 11 فروردین 1390

Ezhaq - ایران - تهران
khosh bavar - ایران - یزد . بعد از گذارند هفت سال بصورت تخصوصی رشته اقتصاد و گذراندن چند ترم علوم ارتباطات گرایش روزنامه نگاری، اشنا به چند زبان زنده دنیا با سابقه مفید و کارامد و آشنا به چند رشته فنی به صورت حرفه ای، باید اعتراف کنم ادم باسودی در زمینه های کاریم هستم (از دید کسانی که با آنها رفت آمد میکنم) ولی آیا ارزش داره خودم به شما ثابت کنم . به یک دلیل جواب شما رو دادم ، آن هم بخاطر یک کلمه (یزد) زادگاه پدر و پدر بزرگم و .. البته بگذریم . خیلی چیزها قابل درک نیست سعی کن درک کنی . موفق باشید.
جمعه 12 فروردین 1390

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.