تدابیر امنیتی برای چهارشنبه سوری؛ تردد موتورسیکلت ها در تهران ممنوع شد


تدابیر امنیتی برای چهارشنبه سوری؛
تردد موتورسیکلت ها در تهران ممنوع شد

با فرا رسیدن روز چهارشنبه سوری در ایران، هشدارهای مقام های انتظامی و قضایی جمهوری اسلامی ایران در مورد آنچه هنجارشکنی، اخلال در نظم عمومی و ایجاد مزاحمت برای مردم نامیده اند، افزایش یافته است.

حسین رحیمی، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ، روز سه شنبه و چند ساعت پیش از آغاز مراسم سنتی چهارشنبه سوری در شهرهای ایران اعلام کرد که تردد موتورسیکلت ها از ساعت ۱۶ همین روز در تهران ممنوع است.

وی اشاره ای به دلیل ممنوعیت تردد موتور سیکلت ها در پایتخت ایران نکرد و در عین حال گفت:مأموران راهنمایی و رانندگی، از ساعت ۱۴ برای تسهیل در عبور و مرور شهروندان، آماده باش هستند و با خودروهایی که مسیر تردد مردم را مسدود می کنند، برخورد می کنند.

پیشتر نیز گزارش شده بود که مدارس نوبت بعدازظهر شهر تهران، دو ساعت زودتر تعطیل می شوند.

در این حال، عباس جعفری دولت آبادی، دادستان عمومی و انقلاب تهران ، آنچه که اخلال در نظم عمومی و ایجاد مزاحمت برای مردم را در هر فصل و روز نامید، را جرم دانست و گفت: کسانی که در شب چهارشنبه آخر سال ، برای مردم مزاحمت ایجاد و به اموال عمومی تعرض کنند، تحت تعقیب قرار می گیرند.

وی با اعلام اینکه پلیس مکلف است این افراد را به مراجع قضایی معرفی کند، افزود: این موضوع به معنای مخالفت با برخی مسائل اجتماعی نیست، بلکه شهروندان باید بیاموزند که تحت لوای قانون اقدام کنند.

دادستان عمومی و انقلاب تهران با اشاره به جلسه روز دوشنبه ستاد جرایم خاص گفت: در این جلسه، بر اقدامات پیشگیرانه پلیس و مرجع قضایی تاکید شد.

پیش از دادستان عمومی و انقلاب تهران، علیرضا آوایی، رئیس کل دادگستری تهران، نیز گفته بود که قضات برای برخورد با کسانی که متخلفان در چهارشنبه سوری نامید، دارای اختیارات ویژه ای هستند.

وی گفته بود: دشمنان قصد دارند تا از احساسات جوانانی که اصلا انگیزه ضد انقلابی ندارند، سوء استفاده کند و از بین آنها وارد شود.

این سخنان در واکنش به برخی فراخوان های معترضان و مخالفان دولت برای اعتراض به بازداشت میر حسین موسوی و مهدی کروبی، رهبران معترضان، و همسرانشان، در روزهای سه شنبه آخر سال ابراز شده اند.

در همین حال، روزنامه روزگار نوشت:کلیک کردن روی سایت خبرگزاری ها و سایت های خبری همراه است با اخباری که از آماده باش تا دندان مسلح تمام سازمان های شهری و انتظامی برای مقابله با حوادث چهارشنبه سوری گزارش می دهند.

به نوشته این روزنامه، رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ «نسبت به رعایت خطوط قرمز از سوی افراد در برگزاری مراسم چهارشنبه سوری» هشدار داده و گفته است: مردم مراسم چهارشنبه سوری را در محله ها و کوچه ها برگزار کنند، وارد معابر اصلی نشوند، ترافیک ایجاد نکنند و به گفته او، آسیبی به مردم و بیت المال نرسانند.

روزنامه ابتکار نیز به نقل از بهمن کارگر، معاون اجتماعی نیروی انتظامی، نوشت بر اساس نظرسنجی انجام شده توسط نیروی انتظامی، ۴۰ درصد از مردم با برگزاری مراسم چهارشنبه سوری موافق و ۴۶ درصد هم با روشن کردن آتش در شب چهارشنبه آخر سال موافق بودند، و ۴۶ درصد دیگر از مردم، برگزاری مراسم چهارشنبه سوری را مهم ارزیابی کرده اند.»

وی در عین حال گفت: « البته ۲۷ درصد مردم هم خواستار برخورد با افرادی بودند که اقدام به اخلال آرامش می‌شوند.»

این آمار، ناقض گفته های حسین ساجدی‌نیا، فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ، است که عنوان کرده بود «بیش از ۹۵ درصد مردم تمایلی به برگزاری مراسم چهارشنبه‌ سوری ندارند.»
*Fanoos* - ایران - خرم آباد
******بیا در غروب آخرین 3 شنبه سال برای گردگیری افکارمان آتشی بیافروزیم !. کینه ها رو بسوزانیم , زردی خاطرات بد را به آتش و سرخی عشق را از آتش بگیریم و آتش نفرت را در وجودمان خاموش کنیم . 4شنبه سوری مبارک . ******
سه‌شنبه 24 اسفند 1389

siamaktg - ایران - تهران
من امروز داشتم از هفت تیر بر میگشتم خونه .. خیلی شلوغ بود !!!. وحشتناک!!!!!!!!!!!!!!!!!. دم شهرک غرب . دور میدون طوری جمع شده بودن که انگار میخواد آمریکا حمله کنه!!!. همه ی سرباز سوسکی ها بلا استثنا شهرستانی بودند و لپ قرمزی!!!. ولی باز اونا زیاد خطر ناک به نظر نمی رسیدند!!. بالاتر از میدون نرسیده به خیابون سیمای ایران .. 5 تا ون بود که بسیجی ها توش داشتن یه چی می خوردند!!!!. خلاصه هر کی قرار مداری داشت با کسی به هم میخورد ... چون اجازه نمی دادند وای سیم!!!. یه ماشینی هم واسه اولین بار دیدم .. نمیدونم چی بود .. از بغل شبیه این نیسان وانت ها بود!! ولی جلوش یه چیزی بود برای از میان بر داشتن معبر و سنگ ها بتنی فکر کنم!!!. من تا 7 وایسادم اما مردم جرات نکردن ... یه کم این ور و اون ور شدم .. رفتم سعادت آباد خیابون یکم .. بزن برقص بود. ولی .. با این افسردگی که نظام انداخته به جونمون .. همون جا سرش رو کج کردم و رفتم خونه!!. مرگ بر دیکتاتور ...
سه‌شنبه 24 اسفند 1389

sourena.de - المان - اشتوتگارت
از موقعی که خمینی کثافت با افکار شیطانی اش وارد ایران شد شادی و نشاط بر مردم حرام و فساد وجنایت برای مزدورانش حلال شد. مرگ بر خامنه ای و مزدوران جنایتکارش
سه‌شنبه 24 اسفند 1389

saitama - ژاپن - توکیو
بلکه شهروندان باید بیاموزند که تحت لوای قانون اقدام کنند......شما به همین قانون مسخره خودتان هم پایبند نیستید
سه‌شنبه 24 اسفند 1389

خانه به دوش - سوئد - استکهلم
باز هم 2 باره بذل و بخشش و گندکاری دیگر رژیم جنگ طلب و آشوب خواه آخوندی.اسرائیل روز سه‌شنبه یک کشتی باری را که حامل تسلیحات رژیم ایران بوده و برای تروریسهای فلسطینی ساکن نوار غزه ارسال می‌شد، در دریای مدیترانه توقیف کرده.به گزارش خبرگزاری رویترز،هچنین ارتش اسرائیل اعلام کرده که تکاوران دریایی اسرائیل این کشتی آلمانی را که نام آن «ویکتوریا» است، در ۳۲۰ کیلومتری اسرائیل توقیف کرده اند و سه محموله تسلیحاتی در این کشتی کشف شده است. این تسلیحات از بندر «لاذقیه» در سوریه ارسال شده و پس از یک توقف در بندر مرسین ترکیه به سمت اسکندریه مصر در حرکت بود.یعنی این جنایتها به کمک سوریه و ترکیه بوده.بعد 1 سال پیش ترکیه میگفت کشتی بشردوستانه را اسراییل اشغال کرده و خدمه ها را گروگان گرفته.ای تف به ذات هر چی انسان خرابکار
سه‌شنبه 24 اسفند 1389

Ezhaq - ایران - تهران
جای دوستان خارج از کشور خیلی، خیلی، خالی روز خیلی خوبی بود پدر، پدر، سوخته بسیجیها رو در آوردیم. کلی فیلم گرفتم. کلی آتش بازی کردیم. نامرداها بیشتر سطل زباله ها رو جمع کرده بودند ولی خیلیها جاش وسایل کهنه از خانه هاشانمی آوردند و آتش می زدند. بسیجها چند دفعه یورش بردند اما بچه فرایشان دادند بار آخر باسلحه امدند کلی گیج شده بودند این چهارشنبه سوری بهترین چهارشنبه سوری بود که تا به حال دیده بودم زنده باد خودم و دوستان. چشم هر چی آال بیت رهبری کور.
سه‌شنبه 24 اسفند 1389

SarayeAzadi - انگلیس - لندن
جشن باستانی چهارشنبه سوری یادآور "پیروزی روشنایی بر تاریکی" بر همه ی شما دوستان/کاربران خوبم و تمام ایرانیان عزیز , مدیریت محترم و دست اندرکاران سایت ایرانیان - انگلستان شاد باد. برای ایران و ایرانی آرزوی پیروزی - آزادی - آبادی و شادی همگان دارم.
چهار‌شنبه 25 اسفند 1389

bache shapoor - سوئد - یوسدال
از ترس خودشان را خیس کردن!!! الان چند وقت است که پوشک(پمپرز) تو ایران کمیاب و گران شده بخاطر اینکه 90% پوشکها را نیروهای انتظامی و افراد مربوط به حکومت اسهالی به خودشان اختصاص دادن. ایرانیان عزیز اول باید این روز فرخنده را به شما تبریک بگویم و بعد بگم خوش به حالتان که در ایران هستید و این روز و شب را جشن میگیرید. جای ماها را که خارج از ایران هستیم خالی کنید. خدا پشت و پناهتان.
چهار‌شنبه 25 اسفند 1389

siamaktg - ایران - تهران
قابل توجه بعضی ها :. از یکی از رفقا شنیده بودم که یکی از بسیجی های دانشگاهمون (معتبر فنی) تو لواسان تو این روز با گرفتن 25 هزار تومن از هر نفر هر چه میخوان در اختیار بچه ها می زارن که عشق و حال کنن!!!. هم مشروب و هم دختر و هم ...!!!. جالب بود که واسه اولین بار اونم تو روز 4 شنبه سوری ...!!!. اونم از دست بسیجی که به قول تعریف کننده دستش به دست علی خورده!!!. متاسفانه شنیدم خیلی ها هم رفتن!!! به قدری هم موثق بود که امروز در این سایت مطرح کردم. به امید رفتن دیکتاتور!
چهار‌شنبه 25 اسفند 1389

Taraneه - کانادا - کبک
. .... روزگاری دزدها هم با شرف بودند. گویند روزی دزدی در راهی، بسته ای یافت که در آن چیز گرانبهایی بود و دعایی نیز پیوست آن بود. آن شخص بسته را به صاحبش برگرداند. او را گفتند : چرا این همه مال را از دست دادی؟ گفت: صاحب مال عقیده داشت که این دعا ،مال او را حفظ می کند و من دزد مال او هستم ، نه دزد اعتقاد او. اگر آن را پس نمی دادم ، عقیده صاحب آن مال ، خللی می یافت ، آن وقت من، دزد باورهای او نیز بودم و این کار دور از انصاف است. کشف الاسرار.
چهار‌شنبه 25 اسفند 1389

atena10 - ایران - تهران
ولی قیطریه که تا پارسال میدان جنگ بود امسال هیچ خبری نبود فقط آتیش بازی اینم تو کوچه ها
چهار‌شنبه 25 اسفند 1389

feminism - انگلستان - لندن
Ezhang- جان از لطف و محبتت ممنون که جای ما را در جمع با صفا پُرشور و صمیمی تان خالی دیدی .درود بر تو و همراهانِ تو که به مزدوران و نوچه های خامنه ای نشان دادید که هیچ قدرت و نیروئی جلودارحرکتِ آزادیخواهانه و هدف دار شما نخواهد بود. پایدار و پاینده باشی عزیزم.
چهار‌شنبه 25 اسفند 1389

خانه به دوش - سوئد - استکهلم
راستی قرار بود مموتی و مزدورانش در تخت همیشه جمشید. مراسم 4 شنبه سوری را جشن بگیرند آیا شیرازیها خبری دارند??????.
چهار‌شنبه 25 اسفند 1389

سرلشکر - ایران - تهران
به امید اینکه چهارشنبه سوری سال آینده رو بدون این آشغالا جشن بگیریم. نمیدونم آخرش کی می تونه ما ایرانی ها رو از دست این آشغالای عرب پرست نجات بده. دیگه کل اعتقاداتم رو هم دارم روز بروز زیر سوال میبرم که اگه خدا هست پس چرا ساکته ؟
چهار‌شنبه 25 اسفند 1389

cat - اتریش - وین
سوختن غصه هاتون تو اتیش ارزومه , 4شنبه سوریه همه مبارک
چهار‌شنبه 25 اسفند 1389

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.