تجمع کارگران لاستیک البرز مقابل دفتر ریاست جمهوری


تجمع کارگران لاستیک البرز مقابل دفتر ریاست جمهوری

کارگران لاستیک البرز در یکی از تجمع های اعتراضی خود

گزارش ها از تهران حاکی است که صدها کارگر شرکت لاستیک البرز، کیان‌تایر سابق، صبح روز یکشنبه در اعتراض به پرداخت نشدن چند ماه دستمزدشان در مقابل دفتر ریاست جمهوری در تهران تجمع کرده‌اند.

تجمع کارگران ناراضی لاستیک البرز همراه با سر دادن شعارهایی از سوی آنان بود.

پیشتر، کارگران لاستیک البرز اعلام کرده بودند که در صورت پرداخت نشدن حقوق معوقه خود در مقابل دفتر ریاست جمهوری دست به تجمع خواهند زد.

این کارگران اکنون خواستار دخالت ریاست جمهوری برای حل مشکل پرداخت حقوق معوقه خود شده‌اند که در مورد برخی از کارگران به ۱۰ ماه می‌رسد.

یکی از کارگران این کارخانه به رادیو فردا گفت: مسئولان دفتر ریاست جمهوری به کارگران قول دادند حقوق بهمن ماه و نیز ۵۰ درصد از عیدی ۱۳۰۰ کارگر لاستیک البرز به زودی به آنها پرداخت شود.

پیشتر نیز وزارت صنایع به کارگران لاستیک البرز چندین بار قول پرداخت حقوق معوقه آنان را داده بود که انجام نشد و به گفته این کارگر لاستیک البرز، آنان تصمیم گرفتند هشدار قبلی خود برای تجمع در مقابل دفتر ریاست جمهوری را عملی کنند.

کارخانه لاستیک البرز پس از واگذاری به بخش خصوصی، به دلیل مشکلات مدیریتی، از یک واحد سودده به واحدی زیان‌ده تبدیل شد و در سه سال اخیر، بارها حقوق و مزایای کارگران آن پرداخت نشده است.

این موضوع نیز باعث اعتراض‌های گسترده ۱۳۰۰ کارگر این کارخانه طی این سال‌ها شده است.

کارخانه لاستیک البرز، تنها واحد تولیدی نیست که با مشکل پرداخت حقوق کارگران مواجه است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، مهدی نوری زمانی، دبیر اجرایی خانه کارگر ساوه، روز یکشنبه گفت که حقوق و مطالبات ۱۱۰۰ کارگر کارخانه‌های پروفیل صفا، پروفیل ساوه، آلومینویم پارس و فولاد کاوه پرداخت نشده است.

وی افزود: حقوق و عیدی پایان سال مطالبات این کارگران، از یک تا سه ماه، متغیر است.

به گزارش رسانه‌های رسمی ایران، پرداخت نشدن حقوق و مزایای کارگران در مناطق گوناگون، اعتراض‌ها و اعتصاب‌هایی را در شهرهای تهران، آبادان، کرمانشاه، رشت، اهواز، اصفهان و شیراز به دنبال داشته است.
1k adame sadegh - کانادا - تورنتو
حتما این مردم را هم اسرائیل و امریکا به خیابانها اورده. این حکومت اسهالی کیسه کیسه پولهای این ملت را به کشورهای تروریست پرور هدیه میکند ولی حقوق ملت ایران را که ماهها و حتی سالها عقب افتاده را نمیپردازند.چهار شنبه سوری بایدکار این نظام اسهالی را یکسره کنید.
دوشنبه 23 اسفند 1389

saitama - ژاپن - توکیو
این کارگران اکنون خواستار دخالت ریاست جمهوری برای حل مشکل ......ریشه همه مشکلات همین ریاست جمهوریست
دوشنبه 23 اسفند 1389

asheghe vatan - استرالیا - ملبورن
قیصرمنم - ایران - اصفهان خدا خفه نکنه تو رو ،کامنت غذاهای خاور دور رو که گذاشتی دیدم ،مردم از خنده.با حال بود.البته بعدش کلی واسه نامه خانواده زندانیا گریه کردم،الهی درد و بلای اون زندانیا بخوره تو سر این نجاست ها که اگه اسمشون رو بنویسم سایت رو نجس میکنن.
دوشنبه 23 اسفند 1389

feminism - انگلستان - لندن
احمدی نژاد عروسکِ خیمه شب بازئی بیش نیست. این مردکِ از زمان عقب مانده تنها امری را که اجرا میکند این است که مال و مکنتِ کارگران و زحمتکشان ایرانی را با هر دو دست شوم و نحسش به سپاه قُلدران (پاسداران) تقدیم کند! و بعد با کمال بیشرمی و گستاخی دهانِ لقش را باز میکند و میگوید که ما در این مملکت فقیر و تنگدست نداریم و هیچ فردی در شب سر گرسنه بر بالین نمیذاره . دینشان, مرامشان, شرعشان و آئینشان سر تا سر دروغ است .
دوشنبه 23 اسفند 1389

سبز کم رنگ - امریکا - امریکا
سمانه خانم - ایران - تهران پس کجایی. بیا از افاضاتت همه را بهرهمند بکن. ایران کسی نیست که سر گرسنه شب به بالش بذاره. احمدی نژاد (ره)
سه‌شنبه 24 اسفند 1389

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.