نگرانی خانواده های زندانیان سیاسی زن از فاجعه انسانی در رجایی شهر


نگرانی خانواده های زندانیان سیاسی زن از فاجعه انسانی در رجایی شهر

در اعتراضات پس از انتخابات ریاست جمهوری، زنان حضور مهمی داشتند

گروهی از خانواده های زندانیان سیاسی زن در بازداشتگاه رجایی شهر طی نامه ای به صادق لاریجانی از ناامنی، تجاوز، قتل و مسائل بهداشتی ابراز نگرانی کرده اند.

در این نامه که روز یکشنبه در سایت های اصلاح طلب کلمه و سحام نیوز منتشر شده آمده است که بیش از 10 زندانی سیاسی زن در کنار حدود 200 زندانی دیگر زن با جرایم مختلفی از قبیل قتل، قاچاق و دزدی نگهداری می شوند و همه این جمعیت تنها یک سرویس بهداشتی و یک حمام برای استفاده دارند.

این نامه می افزاید: "در چندین مورد زندانیان جوان تر پس از اینکه از سوی زندانیان شرور به انحاء مختلف مورد تجاوز قرار گرفته اند، از سوی آنان به قتل رسیدند."

خانواده های این زندانیان نوشته اند که اکنون فردی در همسایگی اتاق زندانیان سیاسی نگهداری می شود که تاکنون سه زندانی را پس از تجاوز به قتل رسانده و با این وجود مسئولین زندان تاکنون اقدامی برای تامین امنیت زندانیان نکرده اند.

آنها گفته اند هرگاه یکی از زندانیان سیاسی به حمام می رود، دو نفر دیگر باید بعنوان مراقب پشت در حمام باشند تا مورد حمله قرار نگیرد.

در این نامه از صادق لاریجانی، رئیس قوه قضائیه پرسیده شده است: "آیا عزیزان ما که به جرم داشتن اندیشه های متفاوت محکوم به حبس و تبعید شده اند، در این زندان محکوم به مرگ تدریجی اند؟ آیا آنچه در بند زنان زندان رجایی شهر اتفاق می افتد، یک فاجعه انسانی نیست؟ ... آیا جرم عزیزان ما بیش از اندیشیدن است؟"

فرشته قاضی فعال حقوق بشر و زندانی سابق در ایران می گوید اتهام های اکثر این ده زندانی "محاربه" و "ارتباط با سازمان مجاهدین خلق" بوده و حکم آنها تبعید بوده و به همین دلیل به زندان رجایی شهر منتقل شده اند.

بسیاری از فعالان و معترضان سیاسی در ایران می گویند دولت ایران به دروغ آنها را متهم به ارتباط با گروه هایی همچون سازمان مجاهدین خلق می کند.

در قانون اساسی ایران جرم سیاسی تعریف نشده است و حکومت ایران همواره گفته است که زندانی سیاسی ندارد، بلکه این افراد زندانی "امنیتی" هستند.

فرشته قاضی می گوید قوه قضائیه ایران با استناد به این موضوع، اصل تفکیک زندانیان و جدا نگهداشتن زندانیان سیاسی را از زندانیان شرور نمی پذیرد.

وی که با خانواده های بسیاری از زندانیان رجایی شهر در تماس بوده به بی بی سی فارسی گفت که زندان رجایی شهر تبعیدگاه محکومان شهرهای مختلف است که زندانی عادی نیستند و این ده زندانی سیاسی زن نیز بعنوان تنبیه و محکومیت "مضاعف" به این بازداشتگاه فرستاده شده اند.

تصویر ماهواره ای زندان رجایی شهر

در پایان نامه خانواده های این ده زندانی خطاب به رئیس قوه قضائیه گفته شده: "شما احتمالا در تدارک گذران تعطیلات نوروزی خود هستید، ما شبها و روزهایمان را با این ترس میگذرانیم که آیا می توانیم هفته بعد، دختران و زنانمان را سالم از پشت شیشه ها در سالن ملاقات مشاهده کنیم؟"

پیش از این نیز برخی زندنیان و یا چهره های سیاسی به آقای لاریجانی نامه های سرگشاده نوشته و خواهان حفظ استقلال این قوه قضائیه و رسیدگی به نقض حقوق بنیادین زندانیان شدند.

در آبان گذشته محمد نوری زاد یکی از زندانیان سیاسی طی نامه ای به صادق لاریجانی نوشت که ماموران وزارت اطلاعات سرش را در "چاه مستراح" فروکردند تا از او "اقراری بگیرند که برحقانیت اعتراض ما خط بکشد و پایه لرزان قدرت حاکمیت را مستحکم کند."

اما رئیس قوه قضائیه تاکنون از سیاست های حکومت پیروی کامل کرده و چندی پیش به مخالفان سیاسی هشدار داد:"نظام اسلامی در عین رافت و صبرپیشگی، هیچگاه ضربه به آرمان های اصیل انقلاب اسلامی، تضعیف نظام و اخلال در امنیت کشور و خدشه در حیثیت نظام را تحمل نمی کند. "


متن کامل نامه خانواده‌های زندانیان سیاسی زن زندان رجایی‌شهر

ریاست محترم قوه قضائیه

جناب آیت الله صادق لاریجانی

با احترام

این نامه را در حالی برای شما می‌نویسیم که ماه‌هاست پیگیری‌های ما برای بهبود وضعیت عزیزان زندانی‌مان، بی‌نتیجه و بی‌پاسخ مانده است. ما جمعی از خانواده‌های زندانیان سیاسی زن زندان رجایی‌شهر کرج هستیم که لازم دانستیم با توجه به شرایط اسفبار زندانیانمان، ضمن ارائه گزارشی از وضعیت این زندان، از شما درخواست کنیم با فرستادن نماینده‌ای به این زندان شرایط زندانیان را از نزدیک مشاهده کرده و نسبت به بهبود وضعیتشان اقدام کنید.

هم‌اکنون بیش از ۱۰ زندانی سیاسی زن، در بند زنان زندان رجایی‌شهر نگه‌داری می‌شوند. این بند در حال حاضر ۲۰۰ زندانی زن با جرایم مختلف از قبیل، قتل، قاچاق، دزدی و … دارد، این در حالی است که با وجود جمعیت بالا، تنها یک سرویس بهداشتی و یک حمام برای استفاده زندانیان وجود دارد. در حالی که آب معمولا قطع است و فقط چند ساعت از شبانه‌روز ‌امکان استفاده از سرویس بهداشتی برای زندانیان فراهم است. زندانیان زندان رجایی‌شهر، به طور روزانه، تنها یک ساعت از آب گرم برخوردارند و در سایر ساعات روز، در صورت استحمام، می‌بایست از آب سرد استفاده کنند.

مساله دیگری که موجب نگرانی بسیاری از خانواده‌های زندانیان سیاسی شده است، وجود زندانیان شرور در این زندان است، که در مواردی در زندان دست به کشتار دیگر زندانیان زده‌اند. مسائل خلاف اخلاق، به وفور در این زندان مشاهده می‌شود به طوری‌که در چندین مورد زندانیان جوان‌تر پس از اینکه از سوی زندانیان شرور به انحاء مختلف مورد تجاوز قرار گرفته‌اند، از سوی آنان به قتل رسیدند. هم‌اکنون فردی در همسایگی اتاق زندانیان سیاسی نگه‌داری می‌شود، که تابحال ۳ زندانی را پس از تجاوز به قتل رسانده است و مسئولان زندان، جهت تأمین سلامت جانی زندانیان، هیچ‌گونه اقدامی را انجام نمی‌دهند.

ابعاد این خطر، به حدی است که زندانیان سیاسی جهت استحمام با مشکل مواجه بوده و همیشه با نگرانی حمله زندانیان شرور مواجه‌اند، به طوری‌که جهت استحمام یک زندانی می‌بایست دو تن دیگر به عنوان مراقب پشت در حمام حضور داشته باشند تا مورد حمله قرار نگیرند.

جناب آقای لاریجانی

 

وجود چنین مسائل اسف‌باری در زندان‌هایی که می‌بایست تحت نظر سازمان زندان‌ها و قوه قضائیه باشد، تنها از عمق بی‌توجهی مسئولان به شرایط زندانیان خبر می‌دهد. آیا عزیزان ما، که به جرم داشتن اندیشه‌های متفاوت محکوم به حبس و تبعید شده‌اند، در این زندان، محکوم به مرگ تدریجی‌اند؟ آیا آنچه در بند زنان زندان رجایی‌شهر اتفاق می‌افتد، یک فاجعه انسانی نیست؟

بر اساس کدام ماده و آیین‌نامه، برای ۲۰۰ زندانی، تنها یک سرویس بهداشتی در نظر می‌گیرند؟ بر اساس کدام قانون، زندانیان ما از داشتن آب گرم محرومند؟ بر اساس کدام آیین، زندانیان ما باید هر لحظه در بیم حمله زندانیان شرور به سر برند؟
آیا جرم عزیزان ما بیش از اندیشیدن است؟ آیا بر اساس آیین‌نامه سازمان زندانها، تفکیک جرایم یک اصل پذیرفته شده نیست؟

جناب آقای لاریجانی

در حالی که تنها چند روز به‌ آغاز سال نو باقی مانده است و شما احتمالا در تدارک گذران تعطیلات نوروزی خود هستید، ما شبها و روزهایمان را با این ترس می‌گذرانیم که ‌آیا می‌توانیم هفته بعد، دختران و زنانمان را سالم از پشت شیشه‌ها در سالن ملاقات مشاهده کنیم؟

اگر هنوز ذره‌ای از عدالت و انسانیت در دستگاه قضایی تحت امر شما باقی مانده است، به درخواست خانواده‌های زندانیان سیاسی پاسخ دهید و جهت بهبود وضعیت بند زنان زندان رجایی‌شهر، اقدام کنید.

جمعی از خانواده‌های زندانیان سیاسی زن زندان رجایی‌شهر کرج

1k adame sadegh - کانادا - تورنتو
چهار شنبه سوری را باید عزای حکومت اسهالی کنید تا این نظام را به ذبال دان تاریخ افکنیم تا نه فقط ملت ایران بلکه دنیا از دست این رژیم تروریستی راحت شود.
دوشنبه 23 اسفند 1389

behrooz_f16 - انگلیس - منچستر
کو گوش شنوا حیف کاغذ جوهر خودکار .,,,الکی الکی می بیند چطور جون مردم دست این بی وجدانها اخوند افتاده
دوشنبه 23 اسفند 1389

ayoobirani - ایران - رشت
خانما هم تجاوز میکنن مگه؟!
دوشنبه 23 اسفند 1389

l3e4uty9irl - امریکا - بربنک
اینا یه عمره کارشون تجاوزه حالا فکر می کنید این نامه چیزی رو عوض میکنه. اب
دوشنبه 23 اسفند 1389

bita tehrani - کانادا - ویکتوریا
"مسئولان زندان، جهت تأمین سلامت جانی زندانیان، هیچ‌گونه اقدامی را انجام نمی‌دهند"...این حکومت کثیف برای از سر راه برداشتن دگر اندیشان به ادمهای هرزه و قاتلان چراغ سبز نشان داده که کارش را راحت تر کنند.واقعا ناراحت کننده است.ادم تهوعش میگیرد که به روز انسانها میاورند این مریدان ولایت الله بر زمین.
دوشنبه 23 اسفند 1389

behnam2009 - انگلستان - لندن
تف به گورت خمینی
دوشنبه 23 اسفند 1389

saitama - ژاپن - توکیو
اگر هنوز ذره‌ای از عدالت و انسانیت در دستگاه قضایی تحت امر شما باقی مانده است، ....حاشا اسلام و عدالت
دوشنبه 23 اسفند 1389

imanfaz - ایران - تهران
واقعا زندان رجایی مخوفه البته بد نیست حقحق بشر به گوانتانمو هم یه نگاهی بکنه.!!!
دوشنبه 23 اسفند 1389

sobat - ایران - تهران
آی خامنه ای احمق می شنوی یا مرده ای....بی شرف بی آبرو بی سواد نادان ....این کارها داره به اسم اسلام انجام میشه......آبروی اسلام داره میره 1400 سال آبرو داری کرده در حکومت تو..نالایق اسلام داره نابود میشه ...آی نفهم میشنوی ؟؟؟!!!خر احمدی نژاد ...نفهم بدتراز یزید...بی شعورتراز ابوموسی اشعری......اسلام را نابود کردی الهی زیرورو شوی.......الهی مشایی منافق باعث سکتت بشه.....برو یه گوشه بتمرگ تا خدا مرگت بده...دست از سر ملت ایران واسلام بردار......مرده شور عبا وعمامه ات رو ببره
دوشنبه 23 اسفند 1389

goli jon - اسپانیا - قناری
من نمیدونم چرا اینجا خبری از این سمانه خانوم نیست احتمالا ۲حالت داره یه خودش الان آنجاست و در حال.........هست یه اینکه روش نمی‌شه بید اینجا و بازم حرف مفت بزنه.
سه‌شنبه 24 اسفند 1389

سبز کم رنگ - امریکا - امریکا
سمانه خانم - ایران - تهران بیا افاضه بکن دیگه. اسلام برتر را به دنیا عرضه کرده این چلاقعلی.
سه‌شنبه 24 اسفند 1389

ARTEMIS-SW - فرانسه - .پاریس
imanfaz - ایران - تهران. ای کیو- گوانتانامو به تو چه مربوط/ در گوانتانامو تعدادی خونخوار و تروریست تشنه خون اسلامت زندانی هستند به درک اسفل السافلین هر بلائی به سرشان بیاید.ایا در زندانهای شما هم تروریست زندانی هست یا تعدادی با شرف ایرانی????
سه‌شنبه 24 اسفند 1389

Royan - المان - المان
مرگ یه بار شیون یه بار باید همه چهاشنبه سوری بیان بیرون و وطن را از دست این بی ناموسها نجات بدهند بعد حسابشونو با لاریجانی تسویه کنند.
سه‌شنبه 24 اسفند 1389

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.