نویسنده سوری به جرم انتقاد از تقلب در انتخابات ایران به زندان محکوم شد


نویسنده سوری به جرم انتقاد از تقلب در انتخابات ایران به زندان محکوم شد

علی عبدالله، از امضاء کنندگان «اعلامیه دمشق» است که خواستار اصلاح قانون اساسی و پایان حاکمیت ۵۰ ساله حزب بعث بر سوریه شده است.

یک دادگاه نظامی در سوریه روز یکشنبه، علی عبدالله، نویسنده و فعال سیاسی، را به جرم انتقاد از سیاست دولت این کشور در قبال ایران و لبنان به ۱۸ ماه زندان محکوم کرد.

آقای عبدالله که ۶۱ سال دارد، قرار بود تابستان گذشته پس از پایان دوره ۳۰ ماه محکومیتش، آزاد شود، اما دولت سوریه او را به آسیب زدن به روابط خارجی این کشور متهم کرد.

این فعال سوری به اتهام فراخوان برای دمکراسی در سوریه در زندان به سر می‌برد.

وی متهم شده بود که در زندان از تقلب در انتخابات ریاست جمهوری ایران انتقاد کرده است.

مخالفان و معترضان در ایران، انتخابات دهم ریاست جمهوری ایران را «ناسالم» و نتیجه آن را که به معرفی محمود احمدی نژاد منجر شد ناشی از «تقلب گسترده» و «مهندسی آراء» اعلام کردند.

اعتراض های پس از انتخابات با سرکوب شدید نیروهای امنیتی و بازداشت وسیع فعالان سیاسی و مدنی روبرو شد و بسیاری از بازداشت شدگان به زندان های طولانی محکوم شدند.

گروه های حقوق بشری روز یکشنبه در بیانیه‌ای، حکم جدید صادره علیه علی عبدالله را «ناعادلانه» خوانده و آن را نشانه «سختگیری مقام های سوری علیه فعالان سیاسی» ارزیابی کرده اند.

این گروه ها خواستار لغو حکم آقای عبدالله و آزادی فوری وی شده‌اند.

در بیانیه آنها آمده است: «ما از حکومت می خواهیم که به صورت جدی کلیه موانع فعالیت های سیاسی را بردارد.»

گروه های حقوق بشری که این بیانیه را امضاء کرده‌اند شامل اتحادیه دفاع از حقوق بشر در سوریه، ناظران حقوق بشر در سوریه، سازمان ملی برای حقوق بشر در سوریه و سازمان عربی برای حقوق بشر در سوریه هستند.

علی عبدالله، از امضاء کنندگان «اعلامیه دمشق» است که خواستار اصلاح قانون اساسی و پایان حاکمیت ۵۰ ساله حزب بعث بر سوریه شده است.
khosh bavar - ایران - یزد
ولایت وقیح از نوع شامی ( سوریه ای ) که بمدت 40 سال بر مردمش حکومت میکند ! چنین اینده ای هم گریبانگیر ما هم خواهد شد اگر ضحاک ساندیسی را روانه کوفه نکنیم, ماربچه جانشین پدرش خواهد شد ! شاد و کاوه باشیم .
دوشنبه 23 اسفند 1389

سمانه خانم - ایران - تهران
حالا همین مونده بود ایشون بیاد در مورد انتخابات ایران نظر بده.همونطور که مقام معظم رهبری هم فرمودن انتخابات با سلامت کامل بر گزار شد و همه اسناد و مدارک سالم بودنش در یوتوب موجود است.27 میلیون رای اقای احمدی نژاد یک تو دهنی محکم برای امریکا و اسراییل و حماسه با شکوه ملت انقلابی ایران مشت محکمی بر دهان یاوه گویان
دوشنبه 23 اسفند 1389

saitama - ژاپن - توکیو
اما دولت سوریه او را به آسیب زدن به روابط خارجی .....نفت مفتی که دارند میبرند اسیب میبینه
دوشنبه 23 اسفند 1389

ARTEMIS-SW - فرانسه - پاریس
اسلامیونی که به حالت موروثی در خاندان شاهان اعتراض دارند دقیقا به همان روش در کوبا کره ی شمالی سوریه و دیگر کشورها نیز نظری بیندازند در ضمن بشار و حافط اسد هم دو جانور اسلامی هستند مثل ملایان با عمامه و بی عمامه در ایران. این حکم زندان هم عجیب نیست.
دوشنبه 23 اسفند 1389

علی محمودی نژاد - ایران - تهران
سمانه خانم - نمازت را به عربی بخوان!
دوشنبه 23 اسفند 1389

سبز کم رنگ - امریکا - امریکا
سمانه خانم - ایران - تهران راستش رو بهم بگو چی اینهمه اذیتت میکنه. راست میگن دروغگو حافظه اش ضعیف هست. در عرض کمتر از دو سال 23 میلیون شد 27 میلیون. من حاظر با هزینه شخصی خودم تو رو ببرم دکتر.
سه‌شنبه 24 اسفند 1389

Pezhman - اتریش - وین
ضحاک علی دیکتاتور.کهریزک به ریشت چسبید.دزد آرای مردم .جوجه حجت الاسلام. ملا پنجزاری.بقول دانشجویان:مرگ بر دیکتاتور
سه‌شنبه 24 اسفند 1389

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.