پرونده هیلا صدیقی در دادگاه انقلاب


پرونده هیلا صدیقی در دادگاه انقلاب

ندای سبز آزادی: هیلا صدیقی، شاعر جوان و فعال مدنی و سیاسی که بعد از انتخابات شعرهایی با مضامین اجتماعی - سیاسی سروده بود همزمان توسط وزارت اطلاعات و سپاه پاسداران احضار و پرونده اش به دادگاه انقلاب ارسال شده است.
این شاعر جوان که در انتخابات سال 88 از جمله طرفداران میرحسین موسوی بود از آذرماه امسال به وزارت اطلاعات احضار شده بود و روزانه ده تا 11 ساعت مورد بازجویی قرار می گرفت. در عین حال همزمان پرونده ای از او در سازمان اطلاعات سپاه نیز تشکیل شده است و ماموران امنیتی با حضور در منزل وی، به جست و جوی خانه پرداختند و اطلاعات شخصی او را نیز ضبط کردند.
او در پاسخ به خبرنگار ما در مورد این بازجویی ها گفت که ترجیح می دهد سکوت کند و منتظر تشکیل دادگاهش بماند. خانم صدیقی در عین حال اضافه کرد که هیچ اتهامی را نمی پذیرد و همواره چه پیش و چه پس از انتخابات در چارچوب قوانین رسمی کشور فعالیت کرده است.
خانم صدیقی از جمله فعالان انتخاباتی در ستاد 88 و رئیس ستاد باران بود و شعرهایی از این شاعر جوان به صورت کلیپ در دوران انتخابات پخش شد که معروف ترین آن "شکست سکوت" با مطلع "از خاک سکوت آتش فریاد بسازیم، من با تو و ما میهنی آباد بسازیم" بود. شعار تبلیغاتی اصلاح طلبان در جریان گرلمیداشت سالگرد دوم خرداد در استادیوم 12 هزارنفری آزادی با عنوان "صد واقعه چون دوم خرداد بسازیم" نیز توسط هیلا صدیقی ارائه شده بود.
از جمله شعرهای خانم صدیقی که با استقبال بسیار زیادی هم مواجه شد می توان به "زن ایرانی"،" کلاس درس خالی مانده از تو"،  "شب آیینه ها"، گل مریم"، "بابا" و "سبزست دوباره" اشاره کرد.
هیلا صدیقی که در یکی از سازمان های شهرداری تهران کار می کرد تابستان امسال به دلیل فشارهای سیاسی، خارج از محیط کار مجبور به استعفا شد.

ehsan_2nd_time - یوکی - لندن
هنوز نظر کسی رو ندیدم ولی شرط می بندم الان سمانه میاد از زور حسادتش به زیبایی این شاعر ، یه حرف چرتی می زنه و باز خودشو مضحکه مردم می کنه
یکشنبه 22 اسفند 1389

feminism - انگلستان - لندن
هیلای زیبا رو و زیبا سخن هزاران آفرین بر تو و به شجاعت شعور و دانش تو. درود بر تو که با چکامه و سروده هایت غم نامۀ مادران داغدیده و عزیز از دست داده و همچنین ظلم و ستم اسلامیان فاشیست را بر کاغذ درج نمودی. ننگ و نفرین بر خامنه ای و طرفدارانش .
یکشنبه 22 اسفند 1389

sourena.de - آلمان - اشتوتگارت
امیدوارم رژیم ضد بشری ولی وقیح به هیلا صدیقی صدمه ای نزنه. یه موی گندیده از این هنرمندان و شاعران به صدها هزار رژیم ولی وقیح می ارزه. مرگ بر خامنه ای و اراذل و اوباشش
یکشنبه 22 اسفند 1389

artosh - ایران - تهران
این رژیم با زیبایی ظاهری و درونی مخالف است. رژیمی که نمایندهء زشترین های جهان هستی هست. امیدوارم هیچ مشکلی برای این بانوی عزیز پیش نیاد. بنده چند کلیپ از سروده هاشون رو دیدم و واقعاً تحت تاثثیر قرار گرفتم. بسیار پر احساس هست شعرهاشون.
یکشنبه 22 اسفند 1389

feminism - انگلستان - لندن
سمانۀ سمّی- پیغامی که برای من در تبادل نظر پرنیان به نام "ویرانگر" گذاشتی جوابی برات فرستادم که به محض خوندنش آب و روغن قاطی میکنی! ببین تو اونقدر درک وجود و جُربُزه نداری که جواب کامنتهای من رو بنویسی بعد میری توی پستو اظهار نظر میکنی ! فقط بهت بگم ویرانگر که هیچ عصیان گر چپاولگر فتنه گر و یا هر گری که باشی گداخته و ذوب خواهی شد. حالا برو یه دخیل به رهبرت ببند که شاید حاجت امشبت روا گردد.
یکشنبه 22 اسفند 1389

Azadikhah - هلند - تکسل
درود به شرف وشجاعت هیلا صدیقی
یکشنبه 22 اسفند 1389

سمانه خانم - ایران - تهران
این خانم که فقط بلده هفت قلم ارایش کنه و هزار تا عشوه بیاد تا بلکه نظر یه مردو به خودش جلب کنه.باید باهاش برخورد جدی بشه تا دیگه هر مزخرفی به زبون نیاره و به ارزشهای نظام توهین نکنه
یکشنبه 22 اسفند 1389

ghasideh - کانادا - تورنتو
هیلای عزیزم واقعا دوست دارم و برای شهامت و شجاعتت احترام وارزش فوق العادهای قائلم. در پاسخ شعر زیبای کلاس درس خالی مانده از تو که به شدت مرا تحت تاثیر قرار داد شعری گفته ام که برایت در یو تیوب قرار خواهم داد. نازنینم دل قوی دار که صبح نزدیک است اخرین بیت شعری که برای تو گفته ام را تقدیمت میکنم تا بعد.. به یزدان صبح روشن این حوالیست / سلاح عشق در دستان خالیستکانادا
یکشنبه 22 اسفند 1389

گوش آزاد - ایران - تهران
من اسم این خانم رو شنیده بودم ولی با چهره شون آشنا نبودم .. ضمن اظهار تأسف از گرفتاری ایشون در بند عمال خبیث .. از صمیم قلب برای ایشون آرزوی آزادی و سلامتی می کنم .. آزادیِ فردای ایران زمین ، از آنِ این جوانان بی باک و شجاع است ..
یکشنبه 22 اسفند 1389

freedomforiran - انگلستان - لندن
مـلـت بی غیرت و نمکنشناس ایران اگر کمی شجاعت و غیرت هیلا را داشتید کشور عزیزمان ایران بدست یک عده ملا بی سواد و بی لیاقت عرب صفت اداره نمی شد ولی فکر می کنم لیاقتان همین ملا ها هستند و از سرتان هم زیاد است
یکشنبه 22 اسفند 1389

h.k - دانمارک - اودا
من فکرمیکردم.ایشان خارج ازکشورهستند.افرین به این شجاعت.وشهامت.بانوی شیردل.اشعارش مثل خودش زیباهستند.وبسیارجذاب.
یکشنبه 22 اسفند 1389

سمانه خانم - ایران - تهران
feminism - انگلستان - لندن من اگه بخوام جواب تو رو بدم به اسم خودم اینکارو میکنم نه یه اسم دیگه مگه من از تو میترسم دیگم نبینم منو تهدید کنی وطن فروش غربزده همون انگلیس بمون در مورد ایران ما اظهار نظر نکن تا رهبر عزیزمون هست جایی واسه شماها نیست ما هم در ارامشو امنیت وجود اقاییم
یکشنبه 22 اسفند 1389

anely_usa - امریکا - لوس انجلس
سمانه خانم - ایران - تهران: از تو و رهبرت متنفرم..... لیاقتت همونه فقط
دوشنبه 23 اسفند 1389

ehsan_2nd_time - یوکی - لندن
خداییش نگفتم الانه که سمانه بیاد و به زیبایی این شاعر حسادت کنه. (اولین کامنت مال منه) دقیقا سمانه اومده همون کاری رو که می گفتم انجام داده. ها ها ها. سمانه جون ما شما و امثال شما رو خوب میشناسیم. دیگه دست بچه آخوندها رو شده واسه این ملت
دوشنبه 23 اسفند 1389

ehsan_2nd_time - یوکی - لندن
سمانه - آرامش و امنیت حاصل از وجود آقا رو می بینیم: تهران شده پادگان نظامی !!!! اگه یه روز اومدی تو همین انگلیس می فهمی آرامش و امنیت یعنی چی دخترک. انقده ما رو نخندون با این خزعبلاتت. آرامش و امنیت وجود آقا !!!!! ها ها ها ها
دوشنبه 23 اسفند 1389

آپامه - استرالیا - سیدنی
هیلای عزیز امیدوارم هرچه زودتر آزاد شوی. وقتی خبر دستگیری هیلا را شنیدم به خودم لرزیدم . شاعری به این توانایی و شجاعت و طبع لطیف و ظاهر و باطن زیبا شاید هر قرن فقط یکبار بدنیا بیاید. به امید پیروزی مردم آزاده ایران
دوشنبه 23 اسفند 1389

LiliRose - کانادا - تورنتو
من نیم نگاه و نیم رخ را بیشتر از سمانه خانم دوست داشتم. این سمانه خانم دیگه خیلی کامنتهاش مصنوعی و الکی شده. عزیزم اگه می خواهی یک جو مخالف موافق توی این سایت درست کنی لااقل یک کم روی کامنتهایت فکر کن. شعرهای خانم هیلا صدیقی بسیار زیباست. امیدوارم مشکلی برایش پیش نیاد.
دوشنبه 23 اسفند 1389

yasi_tanha - ایران - تهران
سمانه خانم - ایران - تهران: ... باید بیشتر از این بشنوی. تو چرا اومدی توی این سایت؟ بهتره بری توی گشت ارشاد و مثل اون فاطی کماندوهای سبیلو از این طریق عقده هاتو خالی کنی !
دوشنبه 23 اسفند 1389

feminism - انگلستان - لندن
سمانه آقا- برو چادرتو ببند دور گردنت شُله زردتو درست کن , .. بازی برای من در نیار که دود میشی. ,ما به خاطر کاسه لیسهائی مثل تو از وطن خودمون رونده شدیم, مثل تو دستمال بدست نیا یستادیم ! ایران مگر ارث پدر پدرته که اینطوری میکنی. جای تو و امثال تو در باتلاق ِ آغا جونته که عفونتش به مزاج این سایت سازگار نیست .
دوشنبه 23 اسفند 1389

*Fanoos* - ایران - خرم آباد
feminism - انگلستان - لندن سلام عزیزم خوبی توروخدا اعصابت رو به خاطر سمانه جمکرانی خرد نکن اون یک عقب مونده بیش نیست حیف شما نیست که جواب حرفهای اراجیف و بی ارزشش سمانه یا همون رقیه سادات جمکرانی رو میدی . اون میخواد فقط فقط اعصاب همه ما رو خرد کنه . feminism عزیزم خیلی دوست دارم
دوشنبه 23 اسفند 1389

feminism - انگلستان - لندن
Fanoos جان درست میگی .....! از محبت و لطفت ممنونم . منهم دوستتون دارم عزیز .
دوشنبه 23 اسفند 1389

ساعت 12 - ایران - تهران
سمانه جون حالت خوبه؟ کاش می شد روزی ترا ببینم .
دوشنبه 23 اسفند 1389

ضد خ.ر - ایران - تهران
ای کاش زودتر از ایران بره ]حیف دختری اینچنین تیز هوش و زیباست که در دست دژخیمان اسیر شود ،هیلا جان از ایران فرار کن و از بی دادگاه آن چشم عدل و عدالت نداشته باش که شدیداً ضرر میکنی،حیف ایران که چنین نو گل پاک سرشتی را از دست بده.
دوشنبه 23 اسفند 1389

iranazadiran - ایران - تهران
این رژیم خون آشام زشت خو دشمن هر چه زیبایی و مهر است. اعمال سیاه این دیو سرتان چنان بر صورت و سیرتشان اثر گذاشته که زشتی و پستی جز لاینفک وجود آنها شده است این است که هیچ زیبایی صورت و سیرت را بر نمی تابند و با غرض بغض و سرکوب به مقابله ی آن میروند. حکومت اهریمیتان سرنگون باد و زیبایی هنر عشق صفا و آبادی بر سرزمین مهر حکمفرما باد.
دوشنبه 23 اسفند 1389

*Fanoos* - ایران - خرم آباد
feminism - انگلستان - لندن خواهش میکنم. این سمانه جمکران حتی ارزش کل کل رو هم نداره ...واقعا حض کردم عجب جواب های خوبی بهش دادی اونم جواب دندون شکم محکم و قاطع .افرین به شما که اینقدر روشن فکر و واقع بینی عزیزم. feminism عزیزم پیشاپیش 4 شنبه سوری رو به شما تبریک میگم کاشکی ایران بودی و دور هم کلی صفا و اتیش بازی میکردیم آش میخوردیم ..و............. صد افسوس امیدوارم لندن به شما خوش بگذره مراسم 4 شنبه سوری .
سه‌شنبه 24 اسفند 1389

+1
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.