مدیرکل سیاسی وزارت کشور می‌گوید معترضان حق شرکت در انتخابات را ندارند


مدیرکل سیاسی وزارت کشور می‌گوید
معترضان حق شرکت در انتخابات را ندارند

محمود عباس‌زاده مشکینی، مدیرکل سیاسی وزارت کشور، امروز ۲۱ اسفندماه گفت که جریان «فتنه» اجازه شرکت در انتخابات را ندارد.

محمود عباس‌زاده مشکینی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری فارس گفت که تمام جریانات سیاسی داخل نسبت به هم اپوزیسیون و پوزیسیون هستند. اما به گفته او تفاوت بین جریان اصلاحات و جریان «فتنه» تفاوت بین اپوزیسیون و برانداز است که اپوزیسیون، برخلاف جریان برانداز، امکان حضور در رقابت‌های انتخاباتی را خواهد داشت.

آقای مشکینی گفت که تمام جریانات سیاسی قابل تعریف در چارچوب ساختار و قانون اساسی چه اصلاح‌طلب و چه اصولگرا به صورت طبیعی می‌توانند در انتخابات شرکت کنند.

مدیرکل سیاسی وزارت کشور تاکید کرد که منظور او از اصلاح‌طلبان کسانی است که «هم در عرصه نظری و گفتمانی و هم در آن مدتی که عملا مسئولیت قوه مجریه را عهده‌دار بودند به نوعی سعی داشتند خود را در چارچوب قانون و ساختار نظام مقید کنند.»

او با اشاره به این‌که جریان «برانداز» از رقابت عبور کرده، مدعی شد که هیچ ملتی اجازه حضور به براندازان را نمی‌دهد.

«فتنه» واژه‌ای است که افراطیون و اصول‌گرایان در حکومت جمهوری اسلامی در مورد اعتراضات گسترده سال گذشته در ایران به کار می‌برند. «سران فتنه» نیز در مورد چهره‌های اصلی مخالف دولت در ایران کسانی چون میرحسین موسوی و مهدی کروبی گفته می‌شود.

در حالی که قرار است در اسفند سال آینده، انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شود، حدود دو ماه پیش احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان در واکنش به شروط محمد خاتمی برای شرکت اصلاح‌طلبان در انتخابات گفت که نیازی به حضور آن‌ها در انتخابات نیست. آن‌ها خواب‌هایی می‌بینند که بی‌تعبیر است. مردم آن‌ها را قبول ندارند و بهتر است همان‌گونه که کنار کشیدند، کنار بمانند و به کارهایی که کرده‌اند پاسخ دهند.

احمد جنتی، این سخنان را در واکنش به مطالبات محمد خاتمی، رئیس‌جمهوری پیشین ایران برای حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی اعلام کرد.

رئیس‌جمهوری پیشین ایران، آزادی زندانیان و ایجاد فضای آزاد برای همه احزاب و گروه‌ها را از شرایط اصلاح‌طلبان برای حضور در انتخابات اعلام کرده بود.

پس از موضع‌گیری‌های احمد جنتی و چند چهره اصولگرایای دیگر درباره عدم لزوم شرکت اصلاح‌طلبان در انتخابات و احتمال رویگردانی مردم از آن‌ها در صورت شرکت در انتخابات آقای خاتمی گفت: ‌آن‌ها چه کاره‌اند که بگویند مردم کی را می‌خواهند و کی را نمی‌خواهند‌.

آقای جنتی ۲۲ بهمن ماه نیز مخالفان حکومت را «عده‌ای افراد ناباب منافق صفت» خطاب کرد و هشدار داد: «به آن‌ها اجازه نمی‌دهیم کمترین پستی را در کشور اداره کنند».

هنوز تاریخ دقیق برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی تعیین نشده است.

kasra persia - انگلیس - لندن
شما غاصبین از خدا بیخبر از روز اول هر غلط و جنایتی رو که خاستید مرتکب بشید از مردم مایه گزاشتید این مردمی که شما ازشون نام میبرد یا عده معدودی احمق و نادان هستند و یا تعدادی مزدور جیره خوار و خائن ، شما تمام اهرم های قدرت رو غصب کردید اعم از رادیو تلویزیون ، مخابرات ، ارتش ، تمام اموال بجا مانده از رژیم قبلی، ذخایر کشور و ...... هر کس هم که کوچکترین اعتراضی داشته باشه میشه فتنه گر ، محارب ،منافق و...آخه شما بگید که این ملت بیچاره چطور میتونه ابراز عقیده کنه .شما ممکنه که برای مدتی این حکومت غاصبانه رو ادامه بدید با زور و ایجاد وحشت و... ولی این پایدار نخواهد بود و اگر ذره ای شعور داشته باشید و به تاریخ مراجعه کنید خواهید دید که حکومت های از شما ظالمتر و مقتدر تر بوده و سرنگون شدند
یکشنبه 22 اسفند 1389

kasra persia - انگلیس - لندن
ولی این پایدار نخواهد بود و اگر ذره ای شعور داشته باشید و به تاریخ مراجعه کنید خواهید دید که حکومت های از شما ظالمتر و مقتدر تر بوده و سرنگون شدند .ماموریت شما چند چیز عمده همراه داشت غارت و چپاول و تجاوزو راندن مردم از دین که متاسفانه در این قسمت آخر بسیار موافق بودید براستی که هیچ حکومتی در طول تاریخ ایران نتوانسته بود مردم را اینگونه دین گریز کند که شما کردید .شما خودرا برگزیدگان از طرف خدا وند میدانید کا در طول تاریخ هیچ انسانی بجز پیغمبران چنین ادعایی نداشتند .شما به طور دائم دم از حفظ نظام میزنید این نظام چی هست که به خاطر حفظش باید جان ، مال ، ناموس و ایمان مردم توسط شما تکه پاره بشه .
یکشنبه 22 اسفند 1389

kamina - کلمبیا - بوگوتا
برید بمیرید.خوابشو ببینید که انتخاباتی باشه................
یکشنبه 22 اسفند 1389

گوش آزاد - ایران - تهران
شما یک انتخابات آزاد به ما نشان بدهید ... شرکت نکردنش با ما ..!!
یکشنبه 22 اسفند 1389

iranazadiran - ایران - تهران
میگیرمت که نگیریم. حکایت این بزمجه ها ست. انتخابات ها ها ها خیلی بدبخت حقیر الاغ هستین و یابو.
یکشنبه 22 اسفند 1389

ذوب در ولایت - ایران - مشهد
این احمقها که ادعا میکنند دیگر اصلاح طلبان جایگاهی در بین مردم ندارند اگه راست میگویند اجازه دهند که آنها هم آزادانه در انتخابات شرکت کنند تا به این کودنهای رژیم ثابت بشه......
یکشنبه 22 اسفند 1389

ghalamfarsai - سوئد - مالمو
کدام قانون اساسی? کار به جایی رسیده که قانون اساسی که خود اخوند ها نوشتند برا ی حکومت قابل تحمل نیست. همین قانون اساسی هم زیادی برای حکومت مدرن شده !! انتخابات چیه خرج و دعوای بیخودی. تا حالا یک خاصیت مردم فریبانه داشت که حالا ان را هم نداره.
سه‌شنبه 24 اسفند 1389

ساعت 12 - ایران - تهران
حالا کی شرکت میکنه ؟؟؟ سگه را تو ده راهش نمی دادند سراغ خانه کدخدا را می گرفت.
سه‌شنبه 24 اسفند 1389

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.