هشدار مطهری به احمدی‌نژاد در مورد مکتب ایرانی و حجاب


هشدار مطهری به احمدی‌نژاد در مورد مکتب ایرانی و حجاب

علی مطهری می‌گوید دعوت از سران کشورهای دیگر برای برگزاری جشن نوروز، یادآور جشن‌های ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی است

علی مطهری، نماینده اصولگرای مجلس ایران می‌گوید اگر محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری این کشور، همچنان تز 'مکتب ایرانی' را مطرح کند و به 'بی‌حجابی' بی‌توجه باشد، سوال از او در دستور کار مجلس قرار می گیرد.

آقای مطهری در نطق میان دستور روز چهار شنبه ۱۸ اسفند (۹ مارس) گفت: "برای جشن‌های نوروز امسال از سران دوازده کشور برای حضور در تخت جمشید دعوت شده است و یکی از آن‌ها پادشاه اردن است که مردم این کشور در حال حاضر به وی اعتراض دارند."

او این جشن‌ها را یادآور جشن های ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی ایران دانست و گفت که هم اکنون تز مکتب ایرانی، انقلاب اسلامی را تهدید می‌کند.

این نماینده مجلس گفت که آقای احمدی نژاد، "فهم ایرانی از اسلام" را مطرح کرده است، "حال اگر بعدا فهم عربی، مصری و اندونزیایی از اسلام مطرح شود چه بلایی سر اسلام خواهد آمد"؟

علی مطهری در ادامه سخنانش در مجلس گفت: "تا بحث مکتب ایرانی و گزارش کوی دانشگاه و بودجه مترو را پیش می کشیم می گویند بحث فرعی است. پس چه چیزی اصلی است؟ حتما باقی ماندن من و دوستانم در قدرت."

آقای مطهری مطرح کردن بحث های "مکتب ایرانی، منشور نوروز و برتری نژاد ایرانی" را در زمان اوج نهضت های اسلامی در منطقه اشتباه دانست و گفت که مبدع مکتب ایرانی رحیم مشائی است که آقای احمدی‌نژاد به دلیل "ضعف بینش اسلامی و ارادت به مشائی" آن را مطرح می کند.

سخنان آقای احمدی‌نژاد درباره نقش ایران و ایرانیان در اسلام و تمجید او از کوروش، شاه هخامنشی به عنوان نمونه مدیریت ایرانی در جهان، بار‌ها با انتقاد‌های تند محافظه کاران رو به رو شده است.

او در سخنرانی پنج شنبه هفته گذشته خود در لرستان بار دیگر "شناخت ایرانیان از مفهوم ولایت" را بر اساس "فهم ایرانی از اسلام" دانست بود و گفته بود که نتیجه این فهم از اسلام در طول ۱۴۰۰ سال فردی مانند آیت الله خمینی است، "در حالیکه اسلام دیگران، نتیجه دیگری داشته است".

منتقدان آقای احمدی‌نژاد می‌گویند که او و اطرافیانش با تأکید بر ملی گرایی ایرانی، از جمله تجلیل کم سابقه از کورش هخامنشی، قصد دارند آرای مخالفان حکومت مذهبی ایران را در انتخابات آینده ریاست جمهوری، به نفع طیف خود جذب کنند.

این گونه انتقاد‌ها به ویژه پس از آن شدت گرفت که اسفندیار رحیم مشایی، رئیس دفتر آقای احمدی‌نژاد از "مکتب ایرانی" در اسلام سخن گفت و آن را ستایش کرد.

'بی اعتنایی رئیس جمهوری به بی‌حجابی'

آقای مطهری در ادامه سخنان خود در مجلس گفت: "بعد از مصاحبه چند ماه پیش آقای احمدی‌نژاد درباره حجاب، پوشش اسلامی رو به انحطاط نهاد و این روز‌ها حتی به بلوز و شلوار رسیده است."

این نماینده مجلس ایران گفت که اگر تغییری در مسائل مطروحه ایجاد نشود، طرح سوال از رئیس جمهوری که به دلیل اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها متوقف شده بود، مجددا در دستور کار مجلس قرار خواهد گرفت.

سخنان آقای مطهری درباره حجاب در حالی مطرح می‌شود که پنجشنبه گذشته محمد تقی رهبر، رئیس فراکسیون روحانیون مجلس هم با انتقاد از وضع حجاب در کشور گفته بود که نمایندگان مجلس ممکن است برای اجرای قانون حجاب و عفاف، تا سوال از رئیس جمهوری هم پیش بروند.

آقای رهبر در مصاحبه با سایت خبر آنلاین گفته بود: "متاسفانه نگاه دولت به مسئله بد حجابی قابل قبول نیست و هر بار که فشار می‌آوریم می‌گویند کار فرهنگی می کنیم. دولت اصولا نگاه نظارتی حکومتی بر حجاب را قبول ندارد."

او با انتقاد از نقش آقای رحیم مشایی در این رویکرد دولت گفته بود: "وقتی رئیس دفتر رئیس جمهور با هنرپیشه های هزار قلم رنگ و لعاب می‌نشیند و می‌گوید و می‌خندد و پول می‌دهد، چه انتظاری باید از دولت داشته باشیم؟"

رئیس فراکسیون روحانیون مجلس به گلایه علما و مراجع درباره وضعیت حجاب در جامعه اشاره کرد و گفت: "من الان که زمستان است و هوا سرد، زن‌ها را با بلوز کوتاه و شلوار تنگ چسبان و موهای افشان در حال قدم زدن در خیابان‌ها می‌بینم و متاسفانه هیچ کس، چه مردم و چه پلیس به این زنان نیمه برهنه تذکر نمی دهد."

او سکوت فعلی نمایندگان مجلس را ناشی از اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها دانست و گفت: "خانواده‌های خود آقایان دولتی محجبه و چادری هستند و فقط نصف صورتشان پیدا است، آنوقت همین آقایان در برابر زنانی که بجای اینکه محجبه باشند مکشفه هستند، سکوت می‌کنند."

طرح 'عفاف و حجاب'

اجرای طرح موسوم به "عفاف و حجاب "در ایران، طی سالهای گذشته، محل مناقشه در بین جناح‌های سیاسی ایران بوده است.

پس از دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ایران، برخی منابع محافظه کار از بی‌میلی رئیس جمهوری ایران به اجرای طرح جامع گسترش فرهنگ حجاب و عفاف و نارضایتی رهبر جمهوری اسلامی از عدم اجرای این طرح خبر داده بودند.

این در حالی است که اجرای طرح "توسعه فرهنگ عفاف و حجاب"، که در سال ۱۳۸۲ با وجود نظر نامساعد دولت محمد خاتمی به تصویب "شورای عالی انقلاب فرهنگی" رسیده بود، با روی کار آمدن دولت آقای احمدی‌نژاد دوباره در دستور کار قرار گرفت.

مطابق قانون مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی، طرح جامع گسترش فرهنگ حجاب و عفاف شامل محورهای مختلفی می‌شود که از برخورد نیروی انتظامی با افراد "بدحجاب "گرفته تا تلاش برای "بالا بردن فرهنگ عفاف" توسط سازمان‌ها و وزارتخانه‌های مختلف را در بر می‌گیرد.

pelle - سوئد - استکهلم
مرده شور اون قیافه بدترکیب و آن معز نخودیت، از همچون پدرالاغی باید چنین پسر کره الاغی درست شود.
چهار‌شنبه 18 اسفند 1389

khosh bavar - ایران - یزد
مطهری: چون بچه اخوند هستی, یک چیزهایی طوطی واری از جزوه حجاب رساله ملا نخاله حفظ کردی و داری بلغور میکنی و دم از " هشدار " میزنی ! مردم و جامعه شناسان ایرانی بشماها هم بمدت 32 سال " هشدار " میدهند که این راهی که میروید به ناکجااباد است. شاد و هشداردهنده باشیم !
چهار‌شنبه 18 اسفند 1389

arashbehdin - امریکا - اتلانتا
مردم ایران هم از شماها بدشان میاید و خواستار رفتن تان هستند، موجود زشت روی زشت نهاد، که مانند نیاکانت دشمن ایران و ایرانزمین و فرهنگ ایران هستی. ای تازی پرستان که سرزمین ایران را اشغال کرده اید و آنرا به ویرانی کشانده اید، بزودی روزی برسد که ایرانیان به فرهنگ راستین خود بازگردند. ای کاش ایرانیان جشنهای سده و مهرگان را در کنار نوروز با شکوه برگزار کنند، تا این دیو نهادان دهان گندیده شان فروبندند.
چهار‌شنبه 18 اسفند 1389

ehsan_2nd_time - یوکی - لندن
آخه به تو چه کی چی می پوشه آقای اسلام دین آزادی! عرضه ندارید کشور رو از بدبختی نجات بدید بجاش زورتون رو به زنها نشون میدید و باعث و بانی حشری شدن کل جامعه میشید
چهار‌شنبه 18 اسفند 1389

khodemanitar - اسکاتلند - آبدین
شما تو مجلسی اقای مطهری برای حجاب خانم ها به تو چه مربوطه راست میگی دست بذار روی مشکلات کشور. اخرش اخوندزاده ای
چهار‌شنبه 18 اسفند 1389

ایران ازاد-انگلیس - انگلیس - لندن
این نکبت احمق تر از پدر خویش با این به اصطلاح انتقاد خود می خواهد احمقی نژاد را یک فرد ملی میهنی به خورد ملت دهد غافل از اینکه ملت ایران از همه این مزدوران و دشمنان ایران زمین بیزار هستند
چهار‌شنبه 18 اسفند 1389

elektris - فرانسه - پا ریس
صد رحمت به میمون
پنج‌شنبه 19 اسفند 1389

saitama - ژاپن - توکیو
رئیس فراکسیون روحانیون مجلس به گلایه علما و مراجع درباره وضعیت حجاب در جامعه اشاره کرد و گفت: "من الان که زمستان است و هوا سرد، زن‌ها را با بلوز کوتاه و شلوار تنگ چسبان و موهای افشان در حال قدم زدن در خیابان‌ها می‌بینم و متاسفانه هیچ کس، چه مردم و چه پلیس به این زنان نیمه برهنه تذکر نمی دهد."....چه نگاه تیزبینی!!! انهمه بدبختی این اقا کجاها را می بیند!!! چشمتو......
پنج‌شنبه 19 اسفند 1389

kiarash2020 - ایران - تهران
شماها دین اسلام را هم طبق خواسته خودتان تحریف کردید والا در دین اسلام پیروان سایر مذاهب باید بتوانند بدون حجاب رفت و امد کنند
پنج‌شنبه 19 اسفند 1389

ARTEMIS-SW - فرانسه - .پاریس
بر وزن//گرگ زاده عاقبت گرگ شود//تازیزاده عاقبت تازی شود..گر چه با ایرانی بزرگ شود//
پنج‌شنبه 19 اسفند 1389

ARTEMIS-SW - فرانسه - .پاریس
عوضی با ان قیافه ی تاکسی بر گشته ات/شما کثافتها را چه به تخت جمشید و ایرانیت..برو به وطن پدریت عربستان زر زر کن مردک.
پنج‌شنبه 19 اسفند 1389

bache shapoor - سوئد - یوسدال
بچه ها بهترین موقع برای تظاهراتهای خیابانی در ایام نوروز است. به چند دلیل, اول اینکه از 12 کشور کله گنده هاشون میان ایران و این رژیم با تظاهرات مردم ابرویی که ندارن بیشتر میریزه, دوم اینکه دولت برای خودنمایی جلوی این مهمانها نیروهای نظامی (ارتش, سپاه,نیروی انتظامی و بسیج) را برای رژه و نمایش های نظامی به شیراز میبره تا توسط این نیروها خودی نشان بدهند.در نتیجه شهرهای دیگر مقدار کمتری نیروی نظامی باقی میماند. سوم اینکه احتمالا در روزهای نوروز مقداری از این نیروها مخصوصا فرمانده هاشون برای رفتن به شهرهاشون و دیدن قوم و خویش و خانواده هاشون مرخصی میگیرند و همانطور که گفتم در شهرها نیروهای نظامی و ضد شورش کمتر میمانند. البته این نظر من هست, شاید هم درست نباشد. به هر حال به امید پیروزی.
پنج‌شنبه 19 اسفند 1389

feminism - انگلستان - لندن
مردک حماقت, نادانی و سفیه بودنش را از پدر ِ آتش در گور شده اش به میراث برده ! پدر سقط شده اش نیز جشن چهارشنبه سوری را جشن احمق ها و دلیل خریت پدران ایرانی ها میدانست. خودتان ببینید و قضاوت کنید . https://www.youtube.com/watch?v=l_uTfuI2Pt8
پنج‌شنبه 19 اسفند 1389

*پسر شجاع* - ایران - تهران
مثلا تو طرفدار جنبش سبز بودی ؟؟!!!...هر روز که میگذره بیشتر از پدرش مطهری با اون افکار مزخرفش بدم میاد ...تو یکی از سخنرانیهاش بد جور به آیینهای ملی ایرانی مخصوصا چهار شنبه سوری توهین کرده ...
پنج‌شنبه 19 اسفند 1389

ali bidin - ایران - تهران
اصلیت این آقای مطهری افغانی است و چه خوب است که اکنون که کشور ایشان آزاد شده و حکومت مردمی در آن برقرار می باشد ایشان به همراه خانواده به افغانستان بازگردند و خدمات خود را به میهن خود ارائه دهند. دست از سر ایرانی بردارید.
پنج‌شنبه 19 اسفند 1389

طاطا - ایران - تهران
از اون پدر احمق نباید تعجب کرد که چنین پسر احمق تری داره . آخه الدنگ این همه رئیس جمهور الدنگ تر تون ....ده به این مملکت جرات سوال و جواب ندارید شما .ه میخورید که به حجاب و پوشش ما کار داریدکی میشه از شر شما دایناسورها راحت شیم؟
پنج‌شنبه 19 اسفند 1389

maryam-germany-71 - المان - برلین
خفه بمیر بچه اخوند
پنج‌شنبه 19 اسفند 1389

iranazadiran - ایران - تهران
.. خدای شیعه ی واقعی را هم که مانند همیشه ی تاریخ به بند و زندان کشیده اید باشد تا خدای کوروش کبیر همتی کرده التفات کند. کوروش کبیر با آنهمه عظمت و شوکت و قدرت درایت و سیاست لحظه ای از فکر مردم و خداوند یکتا و رضایت آنها غافل نبود و چنان . حکومتی بر جا گذاشت که هنوز در دنیا کسی نتوانسته مانند آن را اجرا کند. کوروش کبیر پدر ملت ایران این سگ درگاهتان و توله هایش را به خاطر ما مردم بپذیرید که از عقده و بی اعتنایی مرد. یک تکه نان جلویش بیندازید صواب دارد.
پنج‌شنبه 19 اسفند 1389

mehrnush-iran - ایران - شیراز
مرده شورتونو ببرن ک به همه چی کار دارین با این کارا روز ب روز ملتو از خودتون زده میکتند ک اصلا ب نفعتون نیست برو آب حوضتو خالی کن مردک بیسواد با اون ریختت شماها اگه اسلام دین حجاب حالیتون بود ک ب ناموس مردم دست درازی نمیکردین ک آخر گندشم در بیادو یکی از قماش خودتون فتوا بده تجاوز کردن در صورت اعتراف گرفتن جرم نیست...تاسف داره
پنج‌شنبه 19 اسفند 1389

iranazadiran - ایران - تهران
اون میمون و رهبرش ضحاک داره شماها رو هم دور میزنه . اشکال نداره حق همه ی شما هایی که عاشق قدرت و ثروت هستید همین است آنهم از گرده ی مردم. فقط به میمون و کابینه اش توصیه میشود حال که برای کسب سر سوزنی اعتبار به درگاه و دربار کوروش کبیر و تخت جمشید پناهنده شده هنگام رسیدن به آن محوطه کفشهایش را در آورده مانند سگ چهر دست و پا . زبانش را به نشانه ی نوکری و نیاز در آورده پارسهای خفیف کند. و از درگاه کوروش بزرگ استدعا کند تا نزد خداوند شفاعت او را کرده تا ذره ای از انسانیت را به او هدیه کند تا حداقل قبل از به درک رفتن محروم از کشیدن نفسی از سر انسانیت نباشد. خدای جمهوری اسلامی و اسلام ولایت فقیه که غیر از سبوعیت دروغ و دزدی چیزی را به عواملش هدیه نکرد....
پنج‌شنبه 19 اسفند 1389

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.