مشکلات جنسی عامل اصلی طلاق‌های ایران


مشکلات جنسی عامل اصلی طلاق‌های ایران

مدیر مرکز سلامت خانواده گفت: بر اساس آمارهای رسمی 50 درصد علت طلاق در کشور به عدم آگاهی‌ها درباره مسائل جنسی مربوط می‌شود ولی آمارهای این مرکز عدد بیشتری را نشان می‌دهد.

به گزارش فارس نسرین تهرانی اظهار داشت: در بحث مشاوره قبل از ازدواج در این مرکز بر اساس بررسی‌هایی که روی فاکتوری طلاق داشتیم طرحی را به نام قاعده بازی طراحی کرده‌ایم تا بتوانیم این فاکتورها را به نوعی کنترل کنیم.

وی با بیان اینکه اگر کسی بخواهد شطرنج بازی کند باید قاعده آن را بداند تا بتواند از صفحه شطرنج و مهره‌های آن به درستی استفاده کند تصریح کرد: اگر کسی قواعد زندگی متاهلی را نداند قطعاً با شکست مواجه خواهد شد.

تهرانی با بیان اینکه یکی از عوامل مهم طلاق مسائل جنسی است تصریح کرد: عدم آگاهی‌ها در این زمینه موجب بدکارکردهای جنسی می‌شود به طوری که براساس آمارهای رسمی پژوهش‌ها نشان می‌دهند 50 درصد علت طلاق مشکلات جنسی است اما بر اساس آمارهای این پژوهشکده بالای 78 درصد علت طلاق به مسائل جنسی مربوط می‌شود.

این رواشناس خانواده یادآور شد: متاسفانه مسائل جنسی در کشور به نوعی تابو بوده و هست لذا باید ادبیاتی را تدوین و ایجاد کنیم که با توجه به عقاید مذهبی، فرهنگی، اجتماعی و نظام سیاسی حاکم بر جامعه و با لحاظ کردن همه نیازهای خانواده بتواند ضمن آنکه تمام این فاکتورها را لحاظ کند جوابگوی نیازهای زوجین هم باشد.

وی با بیان اینکه هیچ کدام از این فارکتورها را نباید نادیده گرفت ادامه داد: ‌در این مرکز به کمک این ادبیات توانستیم در درمان مشکلات ناشی از مسائل جنسی درباره طلاق موفقیت‌هایی دست یابیم لذا باید در کشور متخصصان بیشتری در این زمینه تربیت کنیم که با حساسیت بالا این فاکتورها را کنار هم قرار دهد و با تعهد و مسئولیت در این زمینه ارائه خدمت کنند که در این صورت می‌توان این عامل طلاق را کنترل کرد.

تهرانی گفت: با نداشتن متخصص در این زمینه، افرادی که متخصص نیستند یا به لحاظ مشکلات شخصی وارد این حیطه شده‌اند یا نمی‌توانند فاکتورها را در کنار هم قرار دهند و وارد این حوزه می‌شوند و با این روند در آینده با مشکلات بیشتری مواجه خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: مرکز سلامت خانواده، خانواده را به عنوان یک سیستم کلی در نظر گرفته و همه افراد خانواده تک تک و به صورت مجزا به شکل زیرسیستم مورد بررسی قرار می‌دهد.

pesar shoja - استرالیا - استرالیا
متخصص که زیاد در این زمینه هست. این همه اخوند حیوان صفت بس بوقند. اینها نه تنها در این 32 سال مشغول به این کار شریف بودند بلکه جد اندر جد بچه های صیغه و زن خیابانی و حرومزاده -و منظور سردوگرم چشیده روزگار در این رشته اند.
یکشنبه 15 اسفند 1389

کاسیت - ایران - خرم اباد
به نظره من 98 درصد به این مشکل بزرگ تو ایران ربط داره
یکشنبه 15 اسفند 1389

محمداصلی - ایران - تهران
من فکر می کنم دلیل اصلی طلاق در ایران دخالت آخوندها در امور شخصی مردم و سعی آنها در تحمیل روش های خاص زندگی به خانواده هاست . روش هایی که از ژرفای تاریخ اقوام عرب وحشی در صدها سال قبل بیرون کشیده شده و امروزه نمیتواند کاربرد داشته باشد . یکی از نمونه های بارز آن تفکیک جنسیتی و ایجاد مانع در هرگونه ارتباط پسران و دختران است که منجر به عدم شناخت طرفین از یکدیگر و ایجاد عقده ها و سرخوردگی می شود . نمونه دیگر القای تفکر مالکیت مرد بر زن از طریق محدودسازی زنان است که در بسیاری از امور حق تصمیم گیری ندارد و باید از مرد خود کسب اجازه کند . اگر آخوندهای نادان در روند طبیعی و منطقی تکامل جامعه دخالت نمی کردند خیلی از مشکلات را مردم خودشان حل می کردند .
یکشنبه 15 اسفند 1389

iranazadiran - ایران - تهران
جوامع عقب افتاده مانند حکومت ایران در بین مردمی مدرن و خواهان پیشرفت در عصر ارتباطات چنان با مسائل جنسی بر خورد می کند که راه برای هر گونه آموزش درست بر روی زوجی که فصد یک عمر زندگی شراکت در مسائل جنسی و غیره را دارند بسته است. متاسفانه مردان با دیدن فیلمها و غیره سطح توقعشان از همسر خود به مانند یک روسپی ست و زنان هم که همواره زشترین اعمال از سوی جامعه که به آنها تحمیل شده اعمال جنسی بوده یشت سدهایی که ایجاد شده گیر کرده اند که توازن بسیار نامتعادل شده و شکل نمی گیرد . عده ای از زنان هم که حق و حقوق خود را متوجه شده اند با مردانی خسته از کار و مشکلات عصبی بی حوصله مواجهند و یا یرتوقع که باز هم توازن برقرار نیست. این حکومت همه چیز را قبضه کرد. تنها کسانی از روابط خود لذت میبرند که بشدت سنتی رشد کرده و بسته و هر دو طرف اینگونه اند . آنها دنیا را در قالب خانه ی خود دیده و مشاهده میکنند. زمان به سرعت به پیش میرود بی محاباتر از گذشته اما این عقب افتادها سعی شان بر این بود زمان را به عقب برگردانند.
یکشنبه 15 اسفند 1389

*fanoos* - ایران - خرم آباد
اما اگه زوجین یک ذره تو این طور مسائل کوتاه بیان و سازگار باشند فکر نکنم اتفاق خاصی بیفته..همه چیز که به مسا ئل جنسی ربط نداره . زندگی اینقدر پستی و بلندی و سختی و مشکلات داره دیگه مسائل جنسی پیش کش !!!
یکشنبه 15 اسفند 1389

فریاد - ایران - بم
همه بازی شطرنج می دانند ولی عیب کار این است بدون در نظر گرفتن نقش و موقعیت سایر مهره ها ؛ می خواهیم که در همان ابتدای بازی از مهره وزیر استفاده کنیم.
یکشنبه 15 اسفند 1389

akbarjeni_shikar - المان - برلین
والا از بس خانومای ایرانی ادا و اصول داران که مردا میگن نخواستیم، و میرن دنباله یکی دیگه .
یکشنبه 15 اسفند 1389

*fanoos* - ایران - خرم آباد
یکی از دلایل عمدش هم سرکوب کردن میل جنسی در دوران مجردی هم میتونه باشه ...
یکشنبه 15 اسفند 1389

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.