گزارش لحظه به لحظه از اعتراض‌های دهم اسفند - ۲


گزارش لحظه به لحظه از اعتراض‌های دهم اسفند - 2

۱۰ اسفند - ۱۹:۳۴ابراز نگرانی رئیس پارلمان اروپا درباره دستگیری موسوی‌ها و کروبی‌

او «تلاش حکومت ایران برای نقض حقوق فردی بزرگ‌ترین نمایندگان طرفداران دموکراسی در این کشور» را محکوم کرده و «کوشش برای ارعاب مخالفان سیاسی» را مصداق بارز خشونت در نقض اصول اولیه دموکراسی و عدالت دانسته است.

به نوشته او، سرکوب سنگین مخالفان حکومت ایران که خواسته‌هایی دموکراتیک را مطرح می‌کنند، بار دیگر چهره واقعی حکومت را نشان داده است.

آقای بوزک، دستیابی به آزادی به جای حکومتی استبدادی را مهم‌ترین آرمان جنبش‌های دموکراسی‌خواهانه در ایران برشمرد که به اعتقاد او، با واکنش عصبی حکومت استبدادی ایران پاسخ گرفته است.

* ۱۰ اسفند - ۱۹:۲۵ : واکنش رئیس پارلمان اروپا: هر حکومتی تسلیم خواست ملت خود می‌شود

‫یرژی بوزک، رئیس پارلمان اتحادیه اروپایی، از حکومت ایران خواست مهدی کروبی، میرحسین موسوی و همسران دربند آنها را آزاد کند.

آقای بوزک با ابراز «نگرانی عمیق» در مورد «بازداشت» این دو چهره سرشناس مخالف دولت در بیانیه ای که امروز صادر شد، رفتار حکومت ایران را تحت هر معیاری، ناعادلانه نامیده است.

یرژی بوزک، سیاست‌مدار لهستانی و از چهره‌های مخالف حکومت کمونیستی در سال‌های پیش از فروپاشی کمونیسم در اروپا، در بیانیه خود گفته است سرکوب شدید معترضان دموکراسی‌خواه، دیگر بار چهره واقعی حکومت ایران را نشان می‌دهد.

آقای بوزک می‌گوید: هر حکومتی در نهایت و در درازمدت در برابر خواست ملت خود تسلیم می‌شود.


* ۱۰ اسفند - ۱۹:۱۳ : دستگیری گسترده معترضان توسط نیروهای امنیتی

یک شاهد عینی از تهران به تلویزیون فارسی بی‌بی‌سی گفت که به نظر می‌رسد نیروهای امنیتی برای سرکوب اعتراض‌ها تلاش می‌کنند معترضان و هر شهروند که ممکن است برای اعتراض به خیابان‌ها آمده باشد را دستگیر کنند. به گفته این شاهد عینی، تعداد فراوانی از ون‌های نیروهای انتظامی و امنیتی به همین خاطر در خیابان‌ها و میدان‌های اصلی تهران حضور داشتند.


* ۱۰ اسفند - ۱۹:۱۱ : افزایش شمار معترضان در میدان فردوسی و خیابان‌های نواب و بهبودی

کلمه گزارش داده که تجمع‌های مردم نقاط مختلف شهر تهران از جمله میدان فردوسی و خیابان‌های نواب و بهبودی گسترده شده است.

گزارش یکی از خبرنگاران کلمه از میدان فردوسی حاکی از آن است که حضور معترضان در این میدان پرشمار است و بر شمار آنان در این میدان افزوده می‌شود.

گزارش خبرنگار دیگر کلمه از خیابان‌های نواب و بهبودی در تقاطع خیابان آزادی تهران نیز حاکی است مردم در این خیابان‌ها با سکوت تجمع کرده اند و کمتر شعار می‌دهند.

* ۱۰ اسفند - ۱۹:۰۹ : اعتراض‌ها در تبریز و شیراز

از تبریز و شیراز خبر می‌رسد که تجمعاتی از معترضان شکل گرفته است ولی نیروهای امنیتی در این شهرها نیز با معترضان برخورد می‌کنند.


* ۱۰ اسفند - ۱۹:۰۷ : اینترنت کُند و VPN قطع شده است

از تهران گزارش شده که سرعت اینترنت کاهش پیدا کرده و همین‌طور وی‌پی‌ان ها قطع شده‌اند.


* ۱۰ اسفند - ۱۹:۰۵ : محمدتقی کروبی: با ما مثل خانواده حکیم و صدر رفتار می‌شود

محمد تقی کروبی پسر مهدی کروبی در نامه ای که در سحام نیوز منتشر شده نوشته است که روز تولد پیامبر اسلام برادرش علی و همسر او از سوی نیروهای امنیتی به محل سکونت پدرشان فراخوانده شده اند و شاهد محبوس شدن مهدی کروبی در طبقه اول و فاطمه کروبی در طبقه پنجم بوده اند. آقای کروبی نوشته است که نیروهای امنیتی حاضر از همسر علی کروبی بازجویی کرده اند. 

او سکوت «نسل انقلاب و جنگ» را در برابر برخوردهایی که با خانواده آنها می شود «شرم آور» دانسته و نوشته که آنها برای بهره جستن از متاع ناچیز حکومتی«همچون کب سر به زیر برف کرده اند.»

محمد تقی کروبی در عین حال نوشته است که منزل برادرش تحت کنترل است و فرزندانش از ترس نیرو های امنیتی جرات رفتن به مدرسه را ندارند، الباقی هم خطوط ارتباطی قطع و امنیت ندارند و هر لحظه منتظر یورش و دستگیری هستند. «خلاصه کلام فرزند احمد و نوادگانش حکم خانواده حکیم وصدر در عراق گذشته را پیدا کرده اند.»



* ۱۰ اسفند - ۱۸:۵۱ : درگیری مردم با نیروهای امنیتی

یک شاهد عینی به مردمک گفته است که معترضان در خیابان‌ انقلاب با نیروهای امنیتی درگیر شده‌اند و در برخی نقاط مثل تقاطع خیابان ولی عصر و حافظ می‌کوشند با هواداران حکومت مقابله کنند. معترضان تنها به سردادن شعار بسنده نکرده و با همراه با تلاش برای  گرفتن باتوم‌های نیروهای امنیتی وارد یک برخورد تن به تن با آنها شده‌اند. 


* ۱۰ اسفند - ۱۸:۴۲ : بازداشت ده نفر در مشهد

سایت جرس از بازداشت ده نفر از معترضان مشهدی به دست نیروهای امنیتی خبر داده است. این بازداشتها با حضور گسترده نیروهای امنیتی در سطح این شهر همراه شده است. معترضان در اطراف میدان آزادی و خیابان احمدآباد حضور دارند. 


* ۱۰ اسفند - ۱۸:۳۹ : اشک‌آور در انقلاب و موتورسوارها در پیاده‌روها

شاهدان عینی به مردمک از شلیک گاز اشک‌آور در میدان انقلاب و در مقابل دانشگاه تهران خبر داده‌اند.

به گفته حاضران در محل، نیروهای امنیتی سوار بر موتور، با شدت در پیاده‌روها با معترضان برخورد می‌کنند.


* ۱۰ اسفند - ۱۸:۳۰ : گاز اشک آور در برخورد با معترضان

نیروهای امنیتی در خیابان انقلاب تهران کوشیده‌اند با استفاده از گاز اشک آور جمعیت معترضان به بازداشت موسوی‌ها و کروبی‌ها را پراکنده کنند. این نیروها که از ظهر امروز در نقاط مختلف شهر مستقر شده‌اند با استفاده از باتوم و گاز اشک آور مانع از تجمع مخالفان دولت در میادین مرکزی شهر تهران شده‌اند. 

* ۱۰ اسفند - ۱۸:۱۷ : حضور معترضان در نقاط مختلف تهران

شاهدان عینی از تهران خبر می‌دهند که معترضان درخیابان‌های منتهی به خیابان آزادی و انقلاب یافته‌اند. همچنین میدان هفت تیر و میدان رسالت شاهد حضور مخالفان دولت است. نیروهای امنیتی تلاش می‌کنند مانع از دسترسی معترضان به حوالی زندان حشمتیه و همین طور خیابان‌ آزادی و انقلاب شوند. 

* ۱۰ اسفند - ۱۶:۳۳ : «برای خرید آزادی، به انقلاب می‌رویم»

شماری از فعالان و معترضان در شبکه‌های اجتماعی همچون توییتر و فیس‌بوک نوشته‌اند: «امروز همگی ساعت ۵ عصر برای خرید عید به خیابان ها می‌رویم.» گروهی نیز در این شبکه‌ها نوشته‌اند: «برای خرید آزادی، به انقلاب می‌رویم».

هفته گذشته حیدر مصلحی، وزیر اطلاعات ایران، درباره اعتراض‌های ۲۵ بهمن و ۱ اسفند گفته بود که «صرفا ازدحام خرید شب عید نوروز» بوده است.

* ۱۰ اسفند - ۱۶:۲۹ : حضور نیروهای امنیتی و لباس‌شخصی در بعدازظهر

با نزدیک‌شدن به ساعت پنج عصر، زمانی که برای تجمع‌ها و اعتراض‌های خیابانی اعلام شده است، شاهدان عینی می‌گویند که حضور نیروهای امنیتی و لباس شخصی در خیابان‌های تهران رو به افزایش دارد.


* ۱۰ اسفند - ۱۶:۰۰ : خانه آزادی: زندان حشمتیه به بدرفتاری با زندانیان معروف است

سازمان فریدام هاوس [خانه آزادی] در بیانیه‌ای که روی وبسایتش آمده، خواستار آزادی فوری میرحسین موسوی، مهدی کروبی، و همسران این دو شد.

در بیانیه این سازمان آمده است که بازداشتگاه حشمتیه درباره بدرفتاری با زندانیان، بدنام است.


* ۱۰ اسفند - ۱۵:۴۳ : اعتراض گزارشگران بدون مرز به بازداشت موسوی و کروبی و همسران آنان

سازمان گزارشگران بدون مرز امروز در بیانیه‌ای، از مقامات ایران خواست محل بازداشت میرحسین موسوی و مهدی کروبی و همسرانشان را «به فوریت و رسما اعلام کند».

این سازمان یادآوری کرده است: بنا بر اصل ٣٢ قانون اساسی ایران موضوع اتهام با ذکر دلایل باید به متهم ابلاغ و تفهیم شود... و حداکثر ظرف مدت بیست و چهار ساعت پرونده مقدماتی به مراجع صالحه قضایی ارسال و مقدمات محاکمه در اسرع وقت فراهم گردد.

گزارشگران بدون مرز از شورای حقوق بشر سازمان ملل خواست تا در اجلاس آینده خود در ماه جاری میلادی، ایران را به خاطر «نقض فاحش حقوق بشر» محکوم و گزارشگر ویژه‌ای را برای بررسی و گزارش از وضعیت حقوق بشر در ایران تعیین کند.


هایرژی بوزک، رئیس پارلمان اروپا، در بیانیه‌ای از دستگیری میرحسین موسوی و مهدی کروبی ابراز نگرانی کرد.
aria-aria-nl - هلند - روتردام
یکبار برای همیشه بساط اینها را برچینید.
سه‌شنبه 10 اسفند 1389

sourena.de - آلمان - اشتوتگارت
حیف نیست این همه نیروی مخالف دست خالی به جنگ جانوران ولی وقیح میرن؟!!! مردم باید مسلح بشن و لاشه نیمه جان ولی وقیح رو به فاضلآب بفرستند. مرگ بر خامنه ای و مزدورانش
سه‌شنبه 10 اسفند 1389

Fereschteh.p - اتریش - وین
خرمنه ای حساب کار خودش را کرده. مرگ بر خرمنه ای و طرفداران کثیفش. هرچی فاحشه چادری و حرومزاده، شدن طرفدار این جنایتکار. لعنت خدا به پدر و مادرش که این دیو را به دنیا آوردند.
سه‌شنبه 10 اسفند 1389

dannni - سوئد - استکهلم
مردم باید استراجیشون عوض کنند به جای روز شبها تضاهرات بپردازن چون مسلط تر هستن بر اوضاع و شناسائی نمیشن
سه‌شنبه 10 اسفند 1389

massoudoslo - نروژ - اسلو
دینگوهای حکومتی در این سایت مینبینید که کارتان را مردم به کجا کشانده اند !؟ از قذافی هم که وحشی تر باشید حسابتان را تمام خواهید دید ! میدانید به چه این حرکت ضد حکومتی امروز ایران افتخار میکنم !!؟ نه فقط به پیروزی اش به زودی ، بلکه که شما را با همه آسمان و زمینتان مجبور به دروغگویی و تزویر کرده ؛) . در واقع شما هرگز شانس و فرصت قذافی را نخاهید یافت . جوانان ایران از این پس کاری ندارند جز اینکه در خیابان ها هر چه بیشتر شما را بی ابرو کنند!دنیای غرب هم که دیگر تریبون های خودش را برای((قات نامه)) خواندن های احمدی نژاد بست!!شما تنهایید و بازنده !اراده مردم هر چیزی را تغیر میدهد !.
سه‌شنبه 10 اسفند 1389

zartusht67 - المان - فرانکفورت
ما پیروزیم و اهریمن 1400 ساله را از میهن اهورایی به زباله دان تاریخ میندازیم تا روح ابا و اژدادمان شاد شود
سه‌شنبه 10 اسفند 1389

bluestar - ایران - تهران
مردم امروز در مواقعی که فرصت پیدا میکردند شعار ((یاحسین میرحسین)) میدادند. پس لطفا انقدر دری وریهای خودتون رو به مردم نسبت ندید.
چهار‌شنبه 11 اسفند 1389

h.k - دانمارک - اودا
sourena di سلام.حرفت سند.وdanni عزیز.حق باشمات.فیلم مادروپسرش راکه حتم دیدید.اگه هموطنان ما.حمله ودفاع ازهمدیگر راچاشنی کارکنند.وواردکوچهای فرعی نشوند.اجازه ندهند.براحتی کسی رادستگیروببرند.وتداوم داشته باشه.تازمانی که اعتصابهاشروع بشود.انموقع روزمرگ جمهوری ننگین اسلامی رسیده.به امیدتداوم.
چهار‌شنبه 11 اسفند 1389

hurriyet - ایران - تبریز
تبریز رو قاطی این ماجرا نکنین ؛ دیشب تبریز خبری نبود که نوشتین تو تبریز شلوغی شده و .
چهار‌شنبه 11 اسفند 1389

ابرقدرت ایران , مرکز جهان - ایران - ایران تهران
https://www.youtube.com/watch?v=TytvUjlp19Y
چهار‌شنبه 11 اسفند 1389

zartusht67 - المان - فرانکفورت
hurriyet ایران - تبریز مثل اینکه چون وطن پرست تو اذرابادگان زیاد هست امثال تو خائن را اذیت میکنه دوما مگر تو نماینده مردم تبریز هستی که فضولی میکنی اقای پانترک بی هویت
چهار‌شنبه 11 اسفند 1389

hurriyet - ایران - تبریز
zartusht67 - المان - فرانکفورت من نه پانترکم نه طرفداریه کسی رو میکنم و نه نماینده تبریزم مردم تبریز آگاهن و خودشونو علاف کارای پوچ نمیکنن . و آخر اینکه در شان یه ایرانی نیست اینجوری به هموطنش توهین کنه
چهار‌شنبه 11 اسفند 1389

zartusht67 - المان - فرانکفورت
hurriyet ایران - تبریز من از شما پوزش میخواهم ولی موقعه ای که شما میگویی تبریز را قاطی این ماجرا نکنید چه معنی دارد یعنی تبریز جزو ایران نیست یا برداشت من اشتباه است ما همه ایرانی هستیم و باید کشورمان را ازاد کنیم حالا میخواد تبریز باشه یا زاهدان یا تهران همه با هم
پنج‌شنبه 12 اسفند 1389

red.boy - ایران - تهران
bluestar - ایران - تهران _ درود بر تو. بقول دکتر نوری زاده میگفت:( فراخوان تظاهرات 25 بهمن ر چه کسی داد؟) اینا با میرحسین عزیزمون و شیخ شجاعمون مخالفند ولی باز هم میان در جنبش سبزی که مال ماست شرکت میکنند و حرفهی ارزون میزنن. وجود امثال اینها برای جنبش سبز از وجود بسیجی و لباس شخصی مضر تره. شما هم شاد باشی.
پنج‌شنبه 12 اسفند 1389

hurriyet - ایران - تبریز
zartusht67 - المان - فرانکفورت دوست عزیز نقشه ایران رو به شکل گربه ای ترسیم کن که روی خلیج فارس نشسته و سر این گربه آذربایجانه اگه این سر جدا بشه نه بدن گربه زنده می مونه و نه سرش دوام می یاره من تبریز رو از ایران جدا نکردم فقط این خبر رو تکذیب کردم . تاریخ ثابت کرده مردم تبریز هر موقع قیام کردن انقلاب رو شکل دادن و به اون مسیر دادن ولی امروز مطمئن از این هستن که فعلا این حرکت ها فایده ای نداره
پنج‌شنبه 12 اسفند 1389

zartusht67 - المان - فرانکفورت
hurriyet ایران - تبریز ثابت کردی همشهری بابک خرمدین و ستار خان و باقر خان هستی به امید ازادی میهن از دست اهریمنان پاینده باشی
جمعه 13 اسفند 1389

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.