سه مرجع تقلید، اعزام ورزشکاران زن به خارج را حرام اعلام کردند


سه مرجع تقلید، اعزام ورزشکاران زن به خارج را حرام اعلام کردند

از راست: آیت الله حسینی زنجانی، علوی گرگانی و صافی گلپایگانی

رادیو فردا , مهدی رستم پور : آیت‌ الله صافی گلپایگانی، علوی ‌گرگانی و حسینی زنجانی، از مراجع تقلید ایران،در پاسخ به استفتاء یک خبرگزاری دولتی، اعزام ورزشکاران زن ایرانی به رقابت‌های برون مرزی را «مخالف عفاف» و حرام اعلام کردند.

پیش از این نیز جمعی از روحانیون تندرو در جمهوری اسلامی ایران از جمله حجت الاسلام علم الهدی امام جمعه مشهد و سیداحمد خاتمی امام جمعه تهران، در تریبون های نماز جمعه شدیداً نسبت به اعزام ورزشکاران زن ایرانی به رقابت های برون مرزی اعتراض کرده بودند.

وقتی هما حسینی قایقران ایرانی به عنوان پرچمدار کاروان ورزش ایران در المپیک ۲۰۰۸ پکن برگزیده شد، علم الهدی در نماز جمعه مشهد این انتخاب مسئولین ورزش ایران را «جنگ با ارزش ها» دانست و از آن به عنوان «آماده سازی مردم برای فرج امام زمان» یاد کرد.

سید احمد خاتمی تا آنجا پیش رفت که حتی تماشای ورزش کشتی از صدا و سیمای جمهوری اسلامی را برای زنان ایرانی حرام اعلام کرد.

در همین راستا، حجت‌الاسلام سیدمحمد غروی، عضو شورای مرکزی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز با انتقاد از صدا و سیما به خاطر پخش تصاویر مربوط به ورزش بانوان در رقابت های گوانجو گفته بود: «از مسئولان می ‌خواهم که در مورد حضور بانوان در مسابقات جهانی تجدیدنظر کنند. باید توجه داشت که مسابقات به خصوص جهانی آمیخته با یکسری لوازم و ملزومات است که با ارزش‌های اسلامی ما سازگار نیست. از این رو به صورت جدی از مسئولان ورزشی خواسته می شود که در مورد این حضور یعنی حضور بانوان در مسابقات جهانی تجدیدنظر کنند.»

دامنه انتقادات غروی، از سازمان تربیت بدنی تا سازمان صداوسیما را در بر گرفت.

او تاکید کرد: «مسئولان باید بدانند، پیامد راهی که در پیش گرفته ‌اند قابل کنترل نیست. شاهد آن نیز برخی از کارهایی است که در مسابقات صورت گرفت و در تلویزیون نیز مردم آن را مشاهده کردند و این اقدامات با اندیشه اسلامی سازگار نبود و از تلویزیون جمهوری اسلامی ایران این انتظار نبود که برخی از تصاویر را نشان دهد و باعث خدشه‌دار شدن قلوب دین‌داران شود.»

اما واکنش اخیر مراجع تقلید درباره اعزام ورزشکاران زن به رقابت های بین المللی که صریح و قاطع بوده است، در پاسخ به استفتای خبرگزاری ایسنا منتشر شده است.

آیت الله گلپایگانی نه تنها اعزام ها را «حرام» دانسته بلکه خواستار محاکمه مسئولینی شده است که هزینه های این مسافرت ها را پرداخته اند.

حسینی زنجانی نیز تاکید کرده است که «انجام ورزش بانوان در محیط سربسته و مختص بانوان ایرادی ندارد.»

این خبرگزاری در سوال مشترک ارسالی به مراجع فوق، جویای دیدگاه ایشان درباره اعزام بانوان ورزشکار به رقابت‌های ورزشی برون‌مرزی شده بود. پاسخ مراجع تقلید نیز به تفکیک، در زیر آمده است.

آیت‌ الله صافی‌گلپایگانی: «تشویق و اعزام زنان مسلمان به میادین مسابقات خارجی با وضع لباس و پوشش ورزشکاران و حضور نامحرمان و اختلاط زن و مرد در مراحل مختلف، بر خلاف موازین شرعی و حرام است و کسانی که مخارج آن را از بیت‌المال مسلمین می‌پردازند ضامن‌اند و قاضی واجد شرایط باید حقوق بیت‌المال را از آنان پس بگیرد.»

آیت‌ الله علوی ‌گرگانی: «اعزام زنان ورزشکار به رقابت‌های بین‌المللی را مخالف عفاف زن می‌دانیم و لذا جایز نمی‌دانیم.»

آیت ‌الله حسینی زنجانی: «انجام ورزش به وسیله بانوان در محیط مختص بانوان اشکالی ندارد ولی اعزام بانوان به مجامع مختلط و انجام ورزش در معرض دید اجانب، در شان زن مسلمان نبوده و جایز نیست.»

پیش از این، آیت الله ناصر مکارم شیرازی از دیگر مراجع تقلید در ایران، در پاسخ به این پرسش گفته بود: «در صورتی که شرایط شرعیه از جمله مسائل مربوط به حجاب و عفاف کاملاً رعایت شود و این کار پیامد منفی نداشته باشد، جایز است.»
pelle - سوئد - استکهلم
تو را بخدا به قیافه این سه جوکر پاسور نگاه کنید .آخر اینها آدم هستند که بخواهند در مورد زنان ورزشکارایران تصمیم بگیرند، زنها این سه کله پوک را حتی لنگه کفششان هم حساب نمی کنند.
یکشنبه 17 بهمن 1389

benjamin86 - انگلیس - اکسفورد
واقعا دیگه فردا پس فردا میگن زن و شوهر هم نباید هم دیگه رو نگاه کنن حرامه
یکشنبه 17 بهمن 1389

ben 15 munich - المان - مونیخ
من اینارو دیدم دیگر متنو نخوندم ولی توصیه من اینست عکسهای این 3 تارو باید +18 نشون بدن.
یکشنبه 17 بهمن 1389

پهلوون مفرد - آلمان - کلن
چهرۀ کریه این فسیل‌های تاکسی‌برگشتی، هر ابهامی در خصوص نظریۀ سنگواره‌های داروین را برطرف می‌سازد!
یکشنبه 17 بهمن 1389

اتیلا - ژاپن - توکیو
من نمی دونم این زنان ایرانی چه هیزم تری به اسلامیون فروختند که همیشه بد و بیراه نثارشان میشود ؟؟؟ . به امید نابودی این فسیلهای دوران بربریت .!؟
یکشنبه 17 بهمن 1389

khosh bavar - ایران - یزد
pelle - سوئد - استکهلم : صحیح است, صحیح است, صحیح است, شاد و خوش باور باشید !
یکشنبه 17 بهمن 1389

محمداصلی - ایران - تهران
یک بار دیگر عقب مانده بودن تفکر آخوندهایی که خود را علما و فضلا و مراجع عظام می خوانند اثبات شد . این جماعت جاهل و نادان بنا به گفته خودشان به اندازه بزغاله هم فهم و شعور ندارند . اما عجیب آن است که هنوز عده ای هستند که از اینها پیروی می کنند و چرندیاتشان را عین دستورات الهی می پندارند ! و از همه بدتر حاکمیت اینها تثبیت می کنند .
یکشنبه 17 بهمن 1389

salarkhan - آمریکا - لس آنجلس
خوشم میاد بعضیا می گفتند این صافی آخوند روشنفکره!!بیاین بخورید اینم از آخوند خوب!!
یکشنبه 17 بهمن 1389

1k adame sadegh - کانادا - تورنتو
بروید افت الله های اسهالی فکر نان کنید که خربزه اب . انقدر فکر و ذکرتان کثیف هست که دنیا را به گند کشیده اید.
یکشنبه 17 بهمن 1389

amirpersia - سوئد - استکهلم
من فکر میکردم نسل دایناسور ها دیگه منقرض شده!!!.
یکشنبه 17 بهمن 1389

rezashah1919 - ایران - تهران
تجسمی که من در بچگی از شیطان داشتم شبیه همین سه نفر بود. این سه دلقک را حتی مردها هم به چیزشان حساب نمیکنند. دور حوضه قم را باید دیوار بکشند و از این ابنها بعنوان جانوران در حال انقراض محافظت کنند. فقط بدرد ترساندن بچه های بی تربیت میخورند.
یکشنبه 17 بهمن 1389

red.boy - ایران - تهران
والله تو فیلم های مربوط به تاریخ صدر اسلام میخواهند قیافه شمر و معاویه و عمروعاص رو درست کنن دقیق میشه مثل این سه مرجع تقلید. کراهت از چهرشون میباره.
یکشنبه 17 بهمن 1389

porharfi - هلند - آرنم
فُسیــــــــــــــل ها.گورتان را از سرزمینمان گم کنید!!.عقب افتاده های پِهِن. به کَلِه!!!...
یکشنبه 17 بهمن 1389

nikiniki12 - المان - ماینز
زنان ایرانی قویترازاین حرفهاهستندوگرنه سالهابیش چادرهاروبسرمینداختند باوجودیکه موافق ارایش زیادنیستم ولی حتی این روش یکنوع مبارزست!. جدابه مبارزه زنان داخل ایران بهرنهوی ورزش;تحصیل:ارایش و... درمقابل این جانوران بایداحترام گذاشت!!!!!!
یکشنبه 17 بهمن 1389

آپامه - استرالیا - سیدنی
این سه تا فسیل احمق که از ابتدای خلقت هم اندکی مغز نداشته اند حالا باید در مورد ورزش زنان اظهار نظر کنند. همین قدر که این زنان بیچاره را در کلی لباس و روسری میپیچند بس نیست شروع به زر زدن زیادی هم میکنند.ولی از جماعت آخوند کثیف تر پیدا نمی شود. لابد این ورزشکارها را با مانتو و مقنعه دیدند و حشری شدند که این فتوای احمقانه را صادر کردند.حالا به کسی که از اینها بخواهد تقلید کند چه باید گفت ؟
یکشنبه 17 بهمن 1389

avareh swed - سوئد - بوروس
فسیلها رانگاه کنید نکبت از سر و روی انها میبارد .نمیتوانند با یک موبایل ساده کار کنند یا کامپیوتر .شکر مفت میخورند واظهار وجود میکنند .کاری بجز فکردن از کمر به پائین ندارند .در عروسی ها دقت کنید چطور به خانومها نگاه میکنند که دستگاهای اسکن فرودگاها انطور عمل نمیکند ...
یکشنبه 17 بهمن 1389

*پسر شجاع* - ایران - تهران
بهتر بود می نوشتید 3 فسیل مخالف اعزام ورزشکاران زن...باور کنین خیلی از توهمات اینا بخاطر بیسوادیشون هست حتی بچه ها هم به حرفای اینا میخندند ...بزرگترین خدمت به بشریت این هست که یکی به اینا حالی کنه که خیلی بیسوادند ...
یکشنبه 17 بهمن 1389

طالب حق - ایران - تهران
والا اگه به اینها باشه که خلقت زن توسط خداوند رو هم حرام اعلام میکنند. من که یک مرد هستم دارم خجالت میکشم از مرد بودنم. جالب میشد اگه این وضعیت برعکس بود و این زنها بودند که برای مردها تصمیم میگرفتن. نمیدونم چطور اسم خودشون رو میذارن مسلمون درحالی که خدا صریحا در قرآن به تساوی زن و مرد اشاره کرده ولی اینها به خودشون حق میدن در مورد زنها تصمیم بگیرند.
یکشنبه 17 بهمن 1389

ARTEMIS-SW - فرانسه - .پاریس
کثافتها که فکر و ذکرتان اندیشیدن به زیر شکم و استثمار زنان است.مرگ... که ایران را بستر خوف و جنایت دزدی و کثافت کرد
یکشنبه 17 بهمن 1389

massoudoslo - نروژ - اسلو
این ۳ غلط کردند !
یکشنبه 17 بهمن 1389

razm - امارات - دوبی
یکی به این سه تافسیل بگه آخه با این سن وسال شما اصلا فرق زنو مردو میفهمین ؟حالا تصور کنید سه زن این پشمکا چه شکلین !
یکشنبه 17 بهمن 1389

alireza_pa - ایران - تهران
حالا این که خوبه یکی دیگشون گفته بود تلوزیون حرامه .. هرگونه ساز موسیقی حرامه.موسیقی حرامه .. دیگه یهو بگو نفس کیشدنم حرامه راحتمون کن دیگه.
یکشنبه 17 بهمن 1389

Ezhaq - عراق - بغداد
این سنگ واره ها را از کجا پیدا کردید!...
یکشنبه 17 بهمن 1389

Punisher - ایران - شیراز
این کثافت ها نمیخوان بمیرن ....؟!!!!
یکشنبه 17 بهمن 1389

iranazadiran - ایران - تهران
جالبه اینها برای زنان ورزشکار و شرکت آنها در مجامع عمومی اضهار نظر و فتوی صادر می کنند اما چشمان کور و بی حیایشان سی سال دزدی بیت المال جنایات ظاهر و پنهان درست کردن بت و فرعون سازی را نمی بیند. خدا دیگر کسی را مانند شما ها بد عاقبت نکند پیرانی که پای همتون لبه گوره اما ذره ای شرم و حیا از مسئولیتی که بر شانه داشتید و انجام ندادید ندارید.
دوشنبه 18 بهمن 1389

zartusht67 - المان - فرانکفورت
مرجع تقلید این احمقها فکر کردند مردم مثل خود .. میمون هستند
دوشنبه 18 بهمن 1389

yashainiran - ایران - ایران
اینها از زن چی می فهمند فقط وسیله ای برای ارضای جنسی خود نه چیز دیگر!
دوشنبه 18 بهمن 1389

Pezhman - اتریش - وین
هرسه را باید از ریش آویزان کرد.
سه‌شنبه 19 بهمن 1389

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.