موسوی: نقطه آغاز اعتراض‌ اعراب تظاهرات میلیونی مردم ایران است


موسوی: نقطه آغاز اعتراض‌ اعراب تظاهرات میلیونی مردم ایران است

در حالی که مقام‌های جمهوری اسلامی و تلویزیون دولتی ایران اعتراض‌های مردم در کشورهای عربی را «پس‌لرزه‌های انقلاب اسلامی» یا «خیزش اسلامی» خوانده‌اند، میرحسین موسوی، از رهبران مخالفان دولت در ایران، نقطه آغاز این اعتراض‌ها را تظاهرات میلیونی مردم تهران در اعتراض به نتیجه انتخابات دانست.

به نوشته وب‌سایت خبری کلمه،‌ میرحسین موسوی،‌ از رهبران مخالفان دولت در ایران، روز شنبه در بیانیه‌ای با اشاره به تحولات اخیر در برخی کشورهای عربی، از جمله مصر،‌ نوشت: «بدون هیچی شکی نقطه آغازین آنچه در خیابان‌های تونس و صنعا و قاهره و اسکندریه و سوئز شاهد هستیم را باید در تظاهرات چند میلیونی ۲۵ و ۲۸ و ۳۰ خرداد تهران جستجو کرد، روزهایی که مردم با شعار "رای من کجاست؟" به خیابان‌ها آمدند و مسالمت‌جویانه حقوق از دست رفته خود را پی گرفتند.»
آقای موسوی ضمن ادای احترام به مردم تونس و مصر با اشاره به شعار معترضان به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری در ایران افزوده است:‌ «امروز دامنه شعار "رای من کجاست؟" مردم ایران، به شعار "الشعب یرید اسقاط النظام" در قاهره و سوئز و اسکندریه رسیده است.»

میرحسین موسوی همچنین آورده است:‌‌ «برای کشف راز این پیوندها و مشابهت‌ها لازم نیست جای دوری برویم. کافی است شیوه انتخابات اخیر مصر را با انتخابات خود مقایسه کنیم و این که رئیس شورای نگهبان از بی‌نیازی به آرای میلیون‌ها شهروند سبز سخن می‌راند.»

این رهبر مخالفان دولت در ایران همچنین با اشاره به شباهت‌های موجود میان حکومت‌های ایران و مصر در قطع اینترنت و سایر کانال‌های ارتباطی در آستانه اعتراض‌های ضد حکومتی نوشته است:‌ «اگر به نظام‌های در حال سقوط جهان عرب و خاورمیانه با دقت نگاه کنیم، خواهیم دید در همه این نظام‌ها به یک سان شبکه‌های اجتماعی و عرصه مطبوعات و فضای مجازی مورد حمله قرار می‌گیرند و به شکل حیرت‌انگیزی اس‌ام‌اس‌ها و تلفن‌ها و اینترنت قطع و قلم‌ها در هم شکسته و معترضین به زندان‌ها برده می‌شوند. متاسفانه منافعِ پشت سر ایدئولوژی حاکم در کشور، اجازه نمی‌دهد واقعیت‌ها آن چنان که هستند خود را نشان دهند.»

میرحسین موسوی همچنین در واکنش به موضع‌گیری‌های برخی از امامان جمعه و رسانه‌های جمهوری اسلامی که اعتراض‌های مردم کشورهای عربی را به «انقلاب اسلامی» پیوند داده و از آن با عنوان «خیزش اسلامی»‌ یاد کرده‌اند  نوشته است:‌ «خطیبان و تریبون‌های گوش‌به‌فرمان به عملکرد مفسدانه فرعون مصر که با بازداشت، اعتراف‌گیری‌، پرونده‌سازی‌ و غارت مردم از طریق باندها و اطرافیان این شرایط انفجاری را در مصر ایجاد کرده توجهی نشان نمی‌دهند.»

آقای موسوی همچنین در این بیانیه اخیر به موج اعدام‌ها در ایران اشاره کرده و آن را ابزاری برای ایجاد ترس در مردم دانسته است.

او می‌گوید: «اینان به روز "خشم مردم" مصر اشاره می‌کنند ولی نمی‌گویند که روز غضب نتیجه ناکارآمدی و فساد در بالاترین سطح حکومت و حیف و میل کردن بیت‌المال و همچنین بستن دهان‌ها و شکستن قلم‌ها و اعدام‌ها و بر پا کردن چوبه‌های دار برای ایجاد خوف در میان مردم است.»

وی همچنین نوشته است: «و نمی‌گویند اگر حکومت به حاکمیت مردم بر سرنوشت خود احترام می‌گذاشت و در انتخابات چند ماه پیش مصر آرای مردم را نمی‌دزدید، کار به شعار "اسقاط نظام" از سوی شعب عزیز مصر نمی‌رسید. و شاید هم متوجه نیستند که ادامه سیاست غلبه به وسیله ایجاد خوف، نهایتاً در نقطه‌ای به ضد خود تبدیل و آن گاه آمدن "روز خشم" و روزهای غضب ملی اجتناب‌ناپذیر می‌شود. فراعنه معمولاً زمانی صدای ملت را می‌شنوند که بسیار دیر شده است.»

میرحسین موسوی در پایان آورده است:‌ «ملت ما به انقلاب عظیم مردم شجاع تونس و قیام حق‌طلبانه مردم مصر و یمن و دیگر کشورهای منطقه احترام می‌گذارد. ما به همه مردم دلیر و آگاه و مبارز مصر و تونس و اردن و یمن درود می‌فرستیم و از خداوند منان پیروزی آنان را در مبارزات حق‌طلبانه‌شان آرزو می‌کنیم.»
ARTEMIS-SW - فرانسه - پاریس
درد شما فقط درد قدرت است و مسند از دست رفته ی رئیس جمهوری--- که از هر اتفاقی به نفع خود بهره برداری سیاسی می کنید عجیب اینکه از 32 سال جنایت ممتد رژیم 31 سال انرا خفه خون مرگ گرفته بودید و بناگهان بر اثر تقلب انتخابات وجدان به خواب مرگ رفته ی شما بیدار شد...خودتانید!!!!!حالا زیاد هم به این حرکات بها ندهید بعید نیست یک حکومت اسلام ننگین بدتر از عنقلاب!!!! ایران به قدرت برسد.
شنبه 9 بهمن 1389

sangdel - انگلستان - لندن
عجب زر مفتی زده مردمی که نتونستن برا خودشون کاری بکنن چطور الگوی دیگران می شن
شنبه 9 بهمن 1389

red.boy - ایران - تهران
جناب میرحسین موسوی هیچ دیکتاتوری موندنی نیست. مردم ایران هم پیروز میشوند. انشالله روزی شما و اقای کروبی و اقای خاتمی را در راس سه قوه خواهیم دید. مرگ بر دیکتاتور
شنبه 9 بهمن 1389

سبز کم رنگ - امریکا - امریکا
ما ایرانی ها متاسفانه عادت داریم خودمون رو گول بزنیم. بابا بخدا کسی از ما یاد نگرفت تظاهرات کند بلکه باید ما یکم از خود راضی بودنمان دست برداریم و از تونس و مصر یاد بگیریم چطور دیکتاتور ها را بیرون کنیم. من خودم با یک تونسی هم اتاقم و استادم هم مصری هست از هر دو پرسیدم که جنبش ایران چقدر روی حرکت شما تاثیر داشته که هر دو منکر اثر جنبش ما شدند. بابا بیائید یکم واقع بین باشیم. اقای موسوی بجای این حرفا بیا از رهبران تونس ومصر یاد بگیر که وقتی مردم گرم تظاهرات شدند نگی برید خونه هاتون.
شنبه 9 بهمن 1389

ehsan_2nd_time - یوکی - لندن
آقای موسوی تو از همون روز اول گفتی جمهوری اسلامی نه یه کلمه کمتر نه یه کلمه بیشتر. اگه تو نبودی که ترمز مبارزات مردم ایران رو بکشی که امروز تو کشور ما هم دموکراسی حاکم بود. جمهوری اسلامی باید حیاتش رو از تو بدونه. خیانتی کخ تو به مردم ایران بخصوص تهران کردی بدتر از خیانت آخوندهاست. حالا برای مردم تونس و مصر تبریکات می فرستی. خواهشا خودتو ننداز جلو و اینو تو گوشت فرو کن مردم ایران طالب جمهوری ایرانی هستن که درش هر ایرانی از هر قوم و با هر عقیده ای بتونه با دموکراسی زندگی کنه. اون جمهوری اسلامی هم که دنبالش هستی بخوره تو کله پوکت
شنبه 9 بهمن 1389

iranesabz - هلند - امستردام
درود موسوی و کروبی.
شنبه 9 بهمن 1389

artosh - ایران - تهران
درود به موسوی با این همه شجاعت. در این فضا اینگونه بی پرده صحبت کردن شجاعت بسیاری میخواهد.
شنبه 9 بهمن 1389

ساعت 12 - ایران - تهران
20
شنبه 9 بهمن 1389

khosh bavar - ایران - یزد
افرین موسوی ! باید بیشتر و بلندتر داد بزنی تا 1/2 وجبیهای تازه به دوران رسیده پوزشان بسته شود و بقیه را مقصر نداند !
یکشنبه 10 بهمن 1389

red.boy - ایران - تهران
ARTEMIS-SW - فرانسه - پاریس _ درد موسوی درد قدرته؟ اون که هم انتخابات دوره بعدی رو از دست داد و هم پست و مقامی که قبل از انتخابات داشت. میتونست سکوت کنه در برابر تقلب و پستش حفظ بشه و ممکن بود 4 سا بعد هم بزار بشه رییس جمهور. ننگ بر افراد عوام فریب. درود بر موسوی
یکشنبه 10 بهمن 1389

red.boy - ایران - تهران
iranesabz - هلند - امستردام _ artosh - ایران - تهران _ ساعت 12 - ایران - تهران _ درود. اندکی صبر تا صبح سحر نزدیک است. ehsan_2nd_time - یوکی - لندن _ شما سخنگوی مردمی؟ نمیدونم مردم اگه سخگو انتخاب کردن چرا به ما معرفی نکردن. به گفته جناب سیدمحمد خاتمی رفراندوم مشخص میکنه که مردم چه حکومتی میخواهند. پس از الان سر نوع حکومت چانه نزنید صندوق رای ایرانی یا اسلامی بودن یا پادشاهی بودن حکومت رو مشخص میکنه این حرفا تفرقه میندازه.من هم خودم ممکنه جمهوری ایرانی بخوام ولی از الان نمیگم.
یکشنبه 10 بهمن 1389

farzad_s - ایران - تبریز
اینم از خودشونه وفقط فیوز اطمینان رژیم هست و برای همین کاری باهاش ندارن والا اگه یه آدم معمولی بگه حرف رهبر غلطه و ماست سفید هست به جرم محاربه اعدامش میکنن
یکشنبه 10 بهمن 1389

iranazadiran - ایران - تهران
درود بر تو مرد شریف و آزاده. کسی که بتواند خود را از دستگاه فرعونی حکومت ایران دور نگه دارد و در زمان مقتضی تنها به خاطر احساس ضرورت به میدان بیاید ستودنیست. مرد بزرگی هستید آقای موسوی خداوند شما را در پناه خود حفظ کند. کسی که از مال و مقام بگذرد از جان نیز میگذرد. این است فرق آزادگان با شبکوران ساکن در ویرانه های خود پرستی خود ساخته. صد در صد مردم دنیا حرکت مردم ایران را الگوی خود قرار می دهند. ما بکاریم تا دیگران بخورند هر ریشه ی ظلم که در هر گوشه از جای در آید جای بسی افتخار و سر بلندی برای کل بشریت دارد چرا که بنی آدم اعضای یک پیکرند. مهم و بخش سخت هر کاری شروع آن است ما شروع بسیار قهرمانانه و جوانمردانه ای داشتیم بنابراین پایان کارمان هم به همینگونه خواهد بود. ما با افتخار پیروز میشویم تا تابوهای فلاکت و ظلم در هر کجا از بین برود. این وعده ی خداوند است.
یکشنبه 10 بهمن 1389

akbarjeni_shikar - المان - برلین
زرشک
یکشنبه 10 بهمن 1389

علی محمودی نژاد - ایران - تهران
سبز کم رنگ - امریکا - امریکا اینجوری بگو: اقای موسوی بجای این حرفا بیا از شاهزاده رضا یاد بگیر که وقتی مردم گرم تظاهرات شدند نمیگه برید خونه هاتون.
یکشنبه 10 بهمن 1389

Sheema - کانادا - تورونتو
من با ARTEMIS-SW و ehsan_2nd_time موافقم. لیاقت و شجاعت این دو دوست عزیز از همه برای رهبری جنبش بیشتر است. اگه شاهزاده فقط ۱۰۰ نفر دور و بری مثل این دو دوست عزیز داشتن ایران را فتح میکردند.
یکشنبه 10 بهمن 1389

علی محمودی نژاد - ایران - تهران
ای مرتیکه قاتل. 30 سال پیش تا میتونست واسه امام جونش ماها رو میکشت. حالا شده رهبر.
یکشنبه 10 بهمن 1389

bluestar - ایران - تهران
مهمترین برتری جنبش سبز ایران بر انقلابهای عربی اینست که ما دقیقا میدانیم که چه میخواهیم ولی عربها فقط میدانند که چه نمیخواهند. عربها امروز دقیقا در نقطه ای ایستاده اند که ما 32 سال پیش. ما هدف از جنبش آینده جنبش رهبر جنبش و ... همه را پیش بینی کرده ایم. ولی عربها هنوز ممکن است از چاله به چاه بیفتند.
یکشنبه 10 بهمن 1389

arashbehdin - امریکا - اتلانتا
خوشم اومد برادعی هی فریاد کشید مرا رهبر جنبش کنید و چه و چه، هیچکس تحویلش نگرفت آخرش هم توی مسجد خیس و آب کشیده دستگیرش کردند. مردم مصر دنبال رهبر و منبر نیستند.
یکشنبه 10 بهمن 1389

علی محمودی نژاد - ایران - تهران
red.boy - ایران - تهران اینطوری بگو: جناب میرحسین موسوی هیچ دیکتاتوری موندنی نیست. مردم ایران هم پیروز میشوند. انشالله روزی شما و اقای کروبی و اقای خاتمی را در راس اعدامیان خواهیم دید.
یکشنبه 10 بهمن 1389

nima13591111 - ایران - تهران
درود بر موسوی مرد شجاع و نترس. بعضی از این خارج نشین ها و عوامل رژیم و برخی افراد ساده لوح درک نمیکنند بزرگی این مرد رو. بعضیا هی گیر میدن به اتفاقات دوران موسوی اینکه اعدام ها شده و . ولی چرا به شرایط اون زمان توجه نمیکنن . اصلاً فرض کنین موسوی متحول شده. چه کسی غیر از او میتونست این چنین تحولی در جامعه بوجود بیاره. کمی منصف باشیم. کسانی که خارج گود هستند هرگز نمیتونند کاری از پیش ببرند
یکشنبه 10 بهمن 1389

محمداصلی - ایران - تهران
بهتر است مسایل را سیاه یا سفید مطلق نبینیم . موسوی در حال حاضر یکی از مخالفان رژیم حاکم می باشد و دیدگاه ویژه خود را دارد که با دیگر مخالفان رژیم متفاوت است . عامل اصلی خیزش مردم مصر هم فقر اقتصادی است اما انگیزه اصلی جنبش سبز آزادی سیاسی و اجتماعی می باشد .
یکشنبه 10 بهمن 1389

hasti.farzin - ایران - تهران
1/2/3. فقط تو تو تویی تو همه چیم تو همه چیم تو دنیای من فقط تو عاشقیام فقط تو تو تو همیشه در قلب منی . الهی زنده باشی نخست وزیر ایران رهبر سبز ایران . درود بر خامنه ای موسوی خاتمی کروبی هاشمی لاریجانی ودرود بر مردم سبز ایران اندکی صبر سحر نزدیک است بزودی خامنه ای احمدی عهو عهو را عزل میکنه ان موقع دیگه باید ببریش کهریزک و نوشابه براش باز کنیم
یکشنبه 10 بهمن 1389

*پسر شجاع* - ایران - تهران
arashbehdin - امریکا - اتلانتا. اتفاقا اونطور که بوش میاد مردم مصر دنبال رهبر و منبر هستند که رهبری البرادعی رو قبول نکردند دنبال رهبران اخوان المسلمین هستند ....
یکشنبه 10 بهمن 1389

Dionysos - فرانسه - پارسی
ایا از خودتون پرسیدید که کروبی و موسوی اگه به قدرت می رسیدند چه برنامه هایی برای ایران داشتند؟ آیا به ولایت فقیه و اصل نظام معتقد نیستند؟ ایا تنها حزب اسلامی اصلاح طلب یا اصولگرا برای اداره ایران کافیه؟ به نطرشما موسوی یا کروبی اگه به قدرت می رسیدند با جدایی دین از سیاست موافقت می کردند؟ با بازگشت احزاب مخالف به ایران موافقت می کردند و ایا حاضر بودند تقسیم قدرت بین احزاب بکنند؟ ایا حاضر می شدند جنایاتی رو که بعد از انقلاب انجام شد محکوم کنند و به عدالت بسپرند؟ ایا حاضر می شدند مفسدان مالی رو به زندان بیندازند؟ ایا حاضر می شدند قوانین اسلامی رو از قوانین جزایی و کیفری وعمومی حذف کنند؟ اگه پاسخی برای این سوالات ندارید بهتر نیست تجدید نظری در خط مشی سیاسی خودتون بکنید؟
یکشنبه 10 بهمن 1389

gogoli - ایران - تهران
علی محمودی نژاد - ایران - تهران .. خدا خر رو میشناخت که بهش شاخ نداد! تو که هنوز قدرت دستت نیست اینجوریمیپرونی و رجز میخونی، اگه به قدرت برسی چکار میکنی؟! . .
دوشنبه 11 بهمن 1389

bluestar - ایران - تهران
Dionysos - فرانسه - پارسی - آیا از خودتون پرسیدید یک رییس جمهور هرچقدر قدرتمند و سیاستمدار از لحاظ قانونی توانایی انجام کارهایی رو که گفتید داره؟ آیا میدونید تنها یک مورد از اصلاحاتی رو که ذکر کردید ((تقسیم قدرت بین احزاب)) آن هم تا قسمتی در اختیار یک رییس جمهور قرار داره؟ آیا میدونید اکثر این موارد در اختیار قوای مقننه و قضاییه قرار داره؟ اگر پاسخی برای این سوالات ندارید بهتر نیست با مطالعه سطح آگاهی سیاسی خودتون رو بالا ببرید؟
دوشنبه 11 بهمن 1389

mehraeen - ایران - تهران
اگر قیام مردم تونس و مصر نتیجه میده تنها و تنها به علت نبودن سازمان مخوف سپاه و بسیج در آن کشورهاست . وگرنه مردم ما بیشتر کشته دادند و ماهها در خیابانها ریختند و هنوزم آثار آن وجود دارد
دوشنبه 11 بهمن 1389

nader-khan - ایران - تهران
این بابا هنوز متوهمه؟؟؟؟
دوشنبه 11 بهمن 1389

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.