کلینتون: حکومت مصر باید به حقوق شهروندانش احترام بگذارد


کلینتون: حکومت مصر باید به حقوق شهروندانش احترام بگذارد

هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا، روز جمعه از حکومت مصر خواست تا به حقوق شهروندان این کشور احترام بگذارد و اصلاحات سیاسی و اقتصادی را آغاز کند.

خانم کلینتون که همزمان با اعلام حکومت نظامی در  مصر با خبرنگاران صحبت می کرد، خواستار آرامش و پرهیز از هرگونه خشونت در این کشور شد.

هیلاری کلینتون تصریح کرد: آنچه که در مصر می گذرد مساله مردم مصر است و حکومت این کشور می بایست با مردم خود گفت وگو را آغاز کند.

خانم کلینتون گفت: «در آخرین سفری که به مصر داشتم، با نمایندگان زیادی از جامعه مدنی دیدار کردم و بیشتر آن ها تقاضای اصلاحات و تغییر در کشور داشتند. دولت حاکم مصر باید با مردم خود وارد گفت وگو شود چرا که پاسخ شکایت مردم را نمی توان با زور و نیروی نظامی داد.»

دولت مصر همزمان با گسترش تظاهرات در قاهره و دیگر شهرهای بزرگ این کشور اینترنت را قطع کرده است.

هیلاری کلینتون گفت:«ما از دولت مصر می خواهیم که اجازه برگزاری تظاهرات مسالمت آمیز را بدهد و وسایل ارتباط جمعی را که قطع کرده دوباره وصل کند.»

هیلاری کلینتون همچنین گفته است:«ما عمیقا نگران استفاده از خشونت توسط نیروهای امنیتی و پلیس علیه تظاهرات کنندگان هستیم. ما از دولت مصر می خواهیم هر چه درتوان دارد برای پرهیز از خشونت به کار گیرد.»

باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا، نیز روز پنجشنبه با اشاره به این که «خشونت پاسخ حل مسائل مصر نیست» گفته بود: «اصلاحات سیاسی و اصلاحات اقتصادی برای بهروزی و رفاه بلندمدت مصر مطلقا حیاتی است.»

تظاهرات اعتراضی در مصر روز جمعه وارد مرحله تازه ای شد و به رغم هشدارهای وزارت کشور مصر هزاران معترض برا ی چهارمین روز در خیابان های قاهره و شهرهای بزرگ مصر دست به تظاهرات زدند.

تظاهرات کنندگان خواهان برکناری حسنی مبارک هستند که از ۳۰ سال پیش تاکنون زمام امور را در این کشور در دست دارد.

به گزارش شبکه «سی ان ان» تلویزیون دولتی مصر از مقررات منع رفت و آمد شبانه در قاهره، سوئر و اسکندریه خبر داد. ولی با این حال مردم مقررات اعلام شده را نادیده گرفتند و در خیابان ها دست به تظاهرات زدند.

سناتور جان کری نیز روز جمعه از حکومت حسنی مبارک خواست تا به خشونت در این کشور پایان داده و تضمین کند که انتخابات در سال ۲۰۱۱ «انتخاباتی آزاد و دمکراتیک» خواهد بود.

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، نیز روز جمعه از حکومت مصر خواسته است اجازه دهد تا تظاهرات مسالمت در این کشور برگزار شود.

خانم مرکل گفته است:«ما با مشاهده تصاویری که از مصر می بینیم بسیار نگرانیم و از همه کسانی در این مساله مشارکت دارند و از جمله دولت مصر و حسنی مبارک می خواهیم اجازه دهند تظاهرات مسالمت آمیز برگزار شود.»
haghighatgo - آلمان - برلین
بازم اومد این پیره زنه.....جهودها بهت گفتن از این ببعد اونجام مال خودمونه برو خدا روزیت رو جای دیگه حواله کنه !!. حواب بودی خانم خرت با کراواتش رفت !!. سی سال است گه جلوی گله راه افتادید بودید ..و هم حالا دنبال گله.....!!. بازم غذات خوردی قهوت رو هم زدی بر بدن و یه دست لباس آبی پوشیدی که آهای دزده رو بگیرید ما نبودیم !!! ... رو که نیست سنگ پایه قزوینه !!
شنبه 9 بهمن 1389

bawafa1385 - المان - هامبورگ
هر وقت که این جنابان سیاستمداران دنیا در رابطه با مردم یک کشوری دلسوزی میکنند و دایه مهربان تر از مادر میشوند . من یاد دلسوزی های برادرانه جناب کارتر عظیم اشان میافتم که در وطن ما مهمان شاه کشور مان بود و انگاه معلم اخلاق برای شاه و زمامداران انزمان ایران شده بود و از حقوق بشر صحبت میفرمودند و هکذا اماپس از تشریف فرمائی اقایان ملا ها و تسلط انها به همه چیز ملک وملت و کشتار روزانه 1000 تا 4000 نفر از بهترین فرزندان ان اب و خاک صدائی از این حامیان حقوق بشر و داعیان مهربان تر از ننه جان شنیده نشد که نشد
یکشنبه 10 بهمن 1389

danial nabi - سوئد - استکهلم
پیر زن جادوگر دو هفته پیش در مصر سر مسئله فلسطین و اسرائیل با مبارک مخلوع چانه میزد.
یکشنبه 10 بهمن 1389

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.