عبدالحسین روح الامینی :انتظار می رفت دولت از دادن پست به مرتضوی خودداری کند


عبدالحسین روح الامینی :
انتظار می رفت دولت از دادن پست به مرتضوی خودداری کند

انتظار می رفت دولت به احترام خون کشته شدگان جنایت کهریزک از دادن پست به مرتضوی خودداری کند و واگذاری مسئولیت مهم دولتی به مرتضوی در واقع بی احترامی به خون کشته شدگان جنایت کهریزک بود.

دکتر عبدالحسین روح الامینی پدر یکی از جان باختگان حوادث بازداشتگاه کهریزک در گفت وگو با روزنامه خراسان با بیان این مطلب افزود: انتظار نداشتیم که قبل از رسیدگی به اتهام های مرتضوی در دادگاه و با توجه به تعلیق قضایی، وی در یک مسئولیت مهم قوه مجریه به کار گرفته شود اما با وجود تعلیق قضایی، مخالفت قوه قضاییه و افکار عمومی، به این شخص در یک پست بالای دولتی مسئولیت داده شد.

وی افزود: از دولت انتظار می رفت که به احترام خون کشته شدگان در جنایت کهریزک و به احترام افکار عمومی از واگذاری مسئولیت مهم دولتی به مرتضوی خودداری کند و در واقع این اقدام دولت بی احترامی به خون کشته شدگان در جنایت کهریزک بود.

وی با اشاره به این که دادسرای کارکنان دولت در حال رسیدگی به پرونده کهریزک است، گفت: در پیشگاه قانون همه باید حاضر شوند، در این مورد تفاوتی بین افراد وجود ندارد.

مجدانه پی گیر محاکمه آمران هستیم


وی با بیان این که مهم ترین هدف ما اصلاح رویه هاست تا چنین ماجرایی برای دیگران تکرار نشود تاکید کرد: همین که دستگاه مسئول تقصیرش را پذیرفت نشان می دهد در بحث اصلاح رویه پیشرفت داریم، می دانید که یکی از پیشگامان بازجویی و معرفی مباشران نیروی انتظامی به سازمان قضایی نیروهای مسلح، بازرسی ناجا بود که همکاری اولیه باعث هوشیاری و اصلاح خیلی روندها در این تشکیلات شد.

به عقیده وی وقتی در قوه قضاییه به کسی قدرت قضایی داده می شود باید مسئولیت پذیری با پاسخگویی همراه باشد.

وی ادامه داد: پی گیری پرونده باعث شد افرادی که روزگاری در بالاترین سمت های قضایی مسئولیت داشتند تعلیق شوند و همین تعلیق شدن از مقام قضایی قابل تامل است، هر چند هنوز محاکمه صورت نگرفته است، ما مجدانه پی گیر محاکمه آمران هستیم ولی در نهایت حکم قانون را هرچه باشد می پذیریم چون نمی خواهیم ذره ای فراتر از قانون جلو برویم.

وی افزود: افرادی که حکم تعلیق را صادر کردند عضو دادگاه عالی انتظامی قضات هستند، دادگاهی که تنها مرجع رسیدگی به تخلفات قضات در کشور است و در بررسی حادثه کهریزک برای اولین بار در تاریخ فعالیت قوه قضاییه قبل یا بعد از انقلاب بود که دادستان مرکز به عنوان بالاترین مقام قضایی دستگاه دادستانی تعلیق شد البته در گذشته شکایت های زیادی از این افراد شده بود اما تنها شکایتی که ادله محکم و مستدل داشت و منجر به حکم تعلیق مقام قضایی شد، این مورد بود.

مراجع مربوط باید تخلف از دستور صریح رهبری برای تعطیلی کهریزک را پیگیری کنند


وی گفت: اگر این ماجرا برای افراد دیگر نیز اتفاق می افتاد می توانستند در احقاق حقوق موفق شوند چون خیلی از ابعاد پرونده روشن است به عنوان مثال سوالی که مطرح کرده و پیگیری می کنیم این است که فرزندان ما را 4 روز قبل از شهادت شان به بازداشتگاه برده بودند در صورتی که مقام معظم رهبری موافق بردن افراد به کهریزک نبودند و چند روز قبل از جنایت پیغام داده بودند که حتی اگر مکانی برای نگهداری بازداشت شدگان ندارید آنان را آزاد کنید اما آقایان به موقع اقدام نکردندکه مراجع مربوط، باید این مسئله را پی گیری کنند.

haghighatgo - آلمان - برلین
قبرستان در ایران و یا محل بی احترامی به مردگان..چون مرده و حرفی نمیزند باید با پا و کفش از روی بدنش رد شد همانطور که اسلام با ریش و عمامه از روی هیکلتان رد میشود !! در کشور آلمان هیچکس روی قبر کس دیگری راه نمی رود و هر قبری برای خودش تحریمی داشته و سنگ قبر رو زمین قرار دارد ولی در بهشت زهرا سنگ قبر هم سطح زمین قرار دارد و دائما افراد رو قبرها درحال رفت و آمد هستند که هربار موجب ناراختی و تنفر بنده از این نوع رفت و آمد در قبرستان است !! . عبدالحسین روح الامینی چون پسرت رو کشتن کهریزک شناس و مرتضوی شناس شدی ؟ حالا تازه اول و شروع و کشت و کشتارهای حکومت استبدای اسلامی واقعیه و از این به بعد صدها شبیه به مرتضوی ها و خلخالی ها استخدام خواهند شد !! خیال کردی برای چی به تو پول مفت میدادن که شپشی دوسر سوراخی مثل تو عبدالحسین روح الامینی گول زن و قصه گوی مسجد بشه !!! .
شنبه 9 بهمن 1389

سبز کم رنگ - امریکا - امریکا
خاک بر سر بی عرضه ات که پسرت رو کشتن ولی باز آقا آقا میکنی. مرد تو مثلا غیرت داری؟ هرکی بود تا الان دق کرده بود تو دیگه کی هستی میری پابوس قاتل پسرت و هی میگی آقا اون رو گفته بود این رو گفته بود. فکر میکنی اگه پسرت زنده بود این رفتار تو رو تایید میکرد؟ خاک عالم تو اون سرت که هنوز نوکر نظامیی. تا امثال شما هستند خامنه ای شب ها راحت میخوابه نگران نباشید
شنبه 9 بهمن 1389

احتراز - آلمان - دورف
چقدر تو خری، مرتضوی کیه؟ همه اینا به دستور رهبرته.
شنبه 9 بهمن 1389

محمداصلی - ایران - تهران
باید از پدر شهید عزیز محسن روح الامین سوال کرد آیا هنوز خونخوار بودن رژیم برای شما به اثبات نرسیده است و به احقاق حقوق ملت در این نظام امیدوار هستید ؟ چه رفتار دیگری باید ببینید که ستمگر بودن رژیم برایتان مسجل شود ؟
شنبه 9 بهمن 1389

poriyaye_vali - قطر - دوحه
از تو هم انتظار میرفت با دولت همکاری نکنی ولی......
شنبه 9 بهمن 1389

hafeze shirazi - ایران - تهران
آقای روح الامینی تو گول این نظام رو خوردی که هم پسرت رو نابود کردن و هم به قاتلش مقام و منصب دادن . پسرت از تو عاقل تر بود. خدا رحمتش کنه
شنبه 9 بهمن 1389

iranazadiran - ایران - تهران
حتما دنبال اینکار را بگیر حداقل برای احترام و عزت خون پاک پسرت. رحمت به شیر پاکی که خورد. او می توانست خود را معرفی و از دست جنایتکاران خلاص شود اما ترجیح داد علی وار رفتار کند و یک گونه قضاوت شود او ترجیح داد همانگونه که جوان هم وطنش به جرم عدالت خواهی شکنجه و به فجیع ترین وضع کشته میشود او هم این سرنوشت را برای خود بپذیرد و خونش را رنگین تر از بقیه نبیند. اگر از وابستگان کل نظام افراد بیشتری مانند این جوانمرد شیر پاک خورده بودند و با عدالت و مردم همراه چه بسا وضعیت ایرانیان تغییر میکرد و آنوقت انسانها بر آنها حکومت کرده و خدمت میکردند. اما جای بسی تاسف که فرزندان مسئولین نظام از خودشان خونخوارتر و مال مردم خورترند.
شنبه 9 بهمن 1389

اتیلا - ژاپن - توکیو
پاچه خواری از صورت إبلیس وار این مرد نامرد میبارد .! با اینکه پسرش را کُشتند و مادر را به عزا نشاندند ولی باز هم حق را به رهبر الدنگ میدهد !!؟ اگر خط و مش خامنه ضحاک برایت اولویت دارد چرا پیگیر قضیه هستی ،؟؟ در کنار قاتل و با قاتل در جستجوی قاتل فرزندت هستی ؟؟؟ پدرجان !! یا نمی فهمی یا اینکه اینکه واقعاً نفهمی یا اینکه می ترسی که بفهمی .! مرگ بر اصل ولایت فقیح خونخوار
شنبه 9 بهمن 1389

bawafa1385 - المان - هامبورگ
چه انتظار بی جائی اقای روح الامینی . واقعا انتظار بی جا . البته بعد ها این ملعون را از کار بر کنار کردند مسلما همان خضور سرکار در دولت بوده و الا سابقه این جوانک حاکی از بی شرفی تمام در دستگاه های قضائی است و از شهر بابک یزد یک مرتبه بمقام والای دادستانی یک کشوری رسید . و مسلما همین ارتقا مقام را هم شما نه بلکه همپالگی های شما بان دادند. از زمانی این جانور اخی شد که نور چشم شما شهید شد و الا قبل از ان کارهائی که این جوانک یزدی میکرد یک انجام وظیفه شرعی بوده که مسلما مورد قبول شما هم بوده . بله اقای روح الامین نازنین . ایشان از زمانی گرگ شد که جوان شما دستش از دنیا کوتاه شد. بله اقا منصف باش نازنین
شنبه 9 بهمن 1389

hassan5 - ایران - تهران
اقای روح الامینی پسر شما با دستور مستقیم رهبر بقتل رسیده است تا جنبش در نطفه خفه شده و اشتباه شاه در سال 57 بود تکرار نشود. بیشتر از این خودتان را گول نزنید.مرتضوی یک عامل مزدور است
شنبه 9 بهمن 1389

123esfand - لبنان - بیروت
اگر زره ای غیرت داشتی خون ان عزیز از دست رفته را ایچنین پایمال نمیکردی. خلی لطف به خقت کنند بعد از کشتن خودت یک کوچه یا یک پل را به اسمت نامگذاری میکنند
شنبه 9 بهمن 1389

bita tehrani - کانادا - ونکوور
دوستان خبری خواندم به این تاپیک مربوط است: به گزارش کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی ، مهدی محمودیان روزنامه نگار دربند سالن 12 بند 4 زندان رجایی شهر کرج، صبح امروز دچار عارضه قلبی گردید. وضعیت جسمانی وی خطرناک گزارش شده و با وجود درخواست های مکرر زندانیان برای انتقال وی به بهداری، مسئولان زندان تا لحظه تنظیم این خبر از انتقال وی به بهداری زندان حودداری کرده اند. محمودیان پیش از این نیز به علت مشکلات ریوی و بی توجهی مسئولان زندان دچار عفونت حاد ریوی شده بود. مهدی محمودیان روزنامه نگار و عضو کمیته اطلاع رسانی جبهه مشارکت و انجمن دفاع از حقوق زندانیان و نخستین کسی است که در مورد وضعیت اسفبار بازداشتگاه کهریزک پیش از انتخابات اطلاع رسانی کرده بود.لطفا اطلاع رسانی کنید.
شنبه 9 بهمن 1389

sourena.de - آلمان - اشتوتگارت
مرتضوی و آشغالهایی مثل او نور چشم حکومت ولی وقیح هستند و تا این حکومت هست امثال مرتضوی هم به خدمات خودشون ادامه میدن. انتظار نداشته باشید تا ولی وقیح با حذف آدمکشان و مزدوران ضد ایرانی اش باعث سرنگونی خودش بشه. ولی وقیح از طریق همین اراذل و اوباش بقدرت رسید و برای ادامه حیات ننگینش به آنها نیاز دارد. آقای روح الامینی بهتره شما چشمهاتون رو باز کنید.
یکشنبه 10 بهمن 1389

pelle - سوئد - استکهلم
haghighatgo - آلمان - برلین. دوست گرامی من هم باشما موافقم ،اغلب مردم بدون توجه و احترام به درگذشتگان از روی قبرها راه میروند که گاهی با کفشهای کثیف باعث آلوده به گل و شل شدن قبر آنها میشوند. احترام گذاشتن به قبر مرده ها احترام بیک انسان درگذشته است که دستش از دنیا کوتاه است.
یکشنبه 10 بهمن 1389

iranazadiran - ایران - تهران
bita tehrani - کانادا - ونکوور. ممنون از احساس مسئولیت شما. به واقع لازم است که آقایان کروبی و موسوی و طیف مردمی کاملا دنباله ی ماجرا را بگیرند. خصوصا آقای کروبی که تلاش بسیاری برای بسته شدن و لو رفتن جنایات کهریزک انجام داد. از سویی مدافعان حقوق بشر این مسائل را کاملا باز تاب دهند. امثال آقای اوباما هم که واقعا به جای اینکه نقطه ی عطفی در تاریخ سیاه پوستان باشند لکه ی ننگی برایشان شده اند کمی حساسیت حداقل نسبت به اعتبار رنگین پوستان نشان دهند نه اینکه سالن فشن در کاخ سفید راه بیاندازند. از کارتر هم حزب خود حق خواهی در باره ی مردم ایران را بیاموزند . جای تاسف دارد که سرشان را در برف فرو برده اند.
یکشنبه 10 بهمن 1389

avareh swed - سوئد - بوروس
همچی از علی وعلی وار سخن میگوئید .که ادم فکر میکند .علی یک فرشته بوده .نه بابا علی همان علی است که در یک روز گردن 700 ویا به روائتی 4000 هزار نفر رادر یک روز گردن زد .یکی از همین علی ها .علی خامنه ای است که دستش به خون هزاران انسان الوده است .کدام اسلام .کدام علی وار .اسلام به زور شمشیر وکشتار را شما علی وار میگوئید ..
یکشنبه 10 بهمن 1389

ARTEMIS-SW - فرانسه - پاریس
علی در یک روز سر 700 تن را برید و دستانش تا بازو غرق خون کفار بود که با اب برایش می شست تو هم دنبال علی بازی و خامنه اای خودت باش..شک دارم پسری که کشته شد واقعا پسر تو رژیمی باشد.زنده نامش !!
یکشنبه 10 بهمن 1389

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.