دیوان محاسبات ایران: کسی نمی‌داند مجموع درآمدهای کشور چقدر است


دیوان محاسبات ایران: کسی نمی‌داند مجموع درآمدهای کشور چقدر است

دیوان محاسبات کشور موسسه ای است که در امور مالی و اداری مستقل است و زیر نظر مجلس شورای اسلامی به عنوان بازوی نظارتی آن عمل می کند

عبدالرضا رحمانی فضلی، رئیس دیوان محاسبات ایران می گوید که "بی انضباطی مالی" بزرگترین مشکل اقتصادی این کشور است و هیچ کس نمی تواند رقم دقیق مجموع درآمدهای کشور را محاسبه کند.

آقای رحمانی فضلی گفت: "در حال حاضر، بودجه ای که در کشور اعلام می شود فقط درآمد حاصل از نفت و مالیات است، در حالی که هم اکنون کانون های درآمدی و هزینه ای در کشور وجود دارد که درآمدهای زیادی دارند و به تبع آن هزینه های بسیاری نیز پرداخت می کنند."

او نظارت جزء به جزء دیوان محاسبات کشور بر درآمدهای کشور را "کاری غلط" توصیف کرد، اما گفت که این دیوان برای تدوین سیاست گذاری های هزینه ای باید از مجموعه درآمدها و هزینه های کشور مطلع باشد.

دیوان محاسبات کشور موسسه ای است که در امور مالی و اداری مستقل است و زیر نظر مجلس شورای اسلامی به عنوان بازوی نظارتی آن عمل می کند.

این دیوان به کلیه حساب‌های وزارتخانه ها، موسسات، شرکت‌های دولتی و سایر دستگاه‌هایی که به نحوی از بودجه کل کشور استفاده می‌کنند رسیدگی می‌کند.

'زمان انجام پروژه ها طولانی است'

عبدالرضا رحمانی فضلی، رئیس دیوان محاسبات ایران

به گزارش خبرگزاری مهر، آقای رحمانی فضلی که روز گذشته (پنجشنبه هفتم مهر) در اصفهان با مدیران این استان سخن می گفت، با اشاره به نحوه هزینه کردن درآمدها گفت که "قیمت تمام شده محصولات" در ایران بالاست و کلاهای تولید شده در این کشور، در حال حاضر قدرت رقابت در بازارهای بین المللی را ندارند.

او همچنین از طولانی بودن زمان انجام پروژه ها در ایران انتقاد کرد و عملیات احداث تونل کوهرنگ را نمونه ای از طولانی شدن اجرای پروژه های عمرانی دانست.

به نظر می رسد که اشاره آقای رحمانی فضلی، به تونل شماره ۳ کوهرنگ است که عملیات احداث آن از سال ۱۳۷۷ آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

دیوان محاسبات ایران، بنابر شرح وظایفش، حساب‌ها، اسناد و مدارک مربوط به نهادهای دولتی، پروژه های بزرگ اجرایی و سایر موسسات را برابر قانون جمع‌آوری و گزارش نحوه اجرای قانون بودجه توسط دولت را هر سال به مجلس ایران تسلیم می‌ کند.

نروژ.پ - نروژ - اسلو
ببخشید تیتر بالا اشتباه است باید نوشت کسی نمیداند مجموع در آمدهای ملایان چقدر است!
شنبه 9 بهمن 1389

bache shapoor - سوئد - یوسدال
من بارها و بارها از سالها پیش با کسانی که سنگ این حکومت ننگین را به سینه میزنند در این رابطه بحث و گفتگو میکردم که ایران به غیر از درامد نفتی درامدهای بسیار زیادی از تولیدات و منابع غیر نفتی دارد که این درامدها به علت دزدی های بیشمار نا پیداست و هیچ خبری از این درامدها نیست! درامد صادرات طبیعی ایران و درامد تولیدات ایران به کشورهای منطقه و کشورهای غیر منطقه ای دست کمی از درامد نفتی ایران ندارد ولی به علت دزدیهای دولت و مسئولین هیچ خبری از این درامدها وجود ندارد! 80% از تولیدات مواد غذایی و لبنیات و تره و بار کشورهای عربی و غیر عربی همسایگان ایران از این کشور تامین میشود و اگر این درامدها را به روی ماشین حساب بیاوریم ارقامی نجومی به دست میاید. من در اینجا فقط به تولیدات طبیعی اشاره کردم و صحبتی از تولیدات صنعتی نکردم. ننگ و نفرت بر دزدان و غارتگران اسلام و حکومت اسهالی ایران.
شنبه 9 بهمن 1389

siya48 - آلمان - کلن
خب به کسی‌ که ربطی‌ نداره بدونه!!!!!!!!مگه این پولا که میره لبنان و فلسطین بابتش شما رسید میگیرید؟
شنبه 9 بهمن 1389

avareh swed - سوئد - بوروس
اصلا بشما چه . فردا وقتی عوض شدی میفهمی که پا تو کفش احمدی نژاد ورهبر معظم وشان وسپاه کردن یعنی چه مرد حسابی گول بعضی ها نخور تو را میاندازن جلو کار که بیخ پیدا کرد کی بود کی بود من نبودم در میارند .بچه نشو .این لاریجانی را این طور نبین .یک دفعه میبینی زیر پات خالی است اصلا به مجلس چه ارتباطی دارد .انها سرشان توی بد وبستانهای خودشان را بگیرند واخر هر ماه هم حقوق ومزایا را .انها را چه بحساب وکتاب مملکت .چندر غاز درامد نفت ومالیات وگمرک .باید این مملکت وفلسطین وحزب الله وافغانستان وعراق وونزوئلا اروگوه و20 کشور افریقائی با ید حقوق داد .25 میلیون دولار فقط حزب الله لبنان زپرتی درماه باید پرداخت کرد .انصاف هم خوب چیزی هست ..
شنبه 9 بهمن 1389

hassan5 - ایران - تهران
در مملکتی که کارفرما (دولت)دزد .پیمانکار (که سپاه باشد)دزد. مسئولین دزد و جنایتکار مثل محصولی و رحیمی باشند چطور تونل کوهرنگ یا تونل کندوان یا بزرگراه شمال بموقع و با هزینه واقعی تمام شود؟؟؟؟؟
شنبه 9 بهمن 1389

avareh swed - سوئد - بوروس
یک داستان واقعی .پیمان کاری فکر کنید 300 میلیارد تومان از شرکتهای سوری سپاه .واگذار میشود به یک شرکت پائین تر سپاه به 200 میلیاد تومان .واین شرکت پیمان را واگذار مکند به یک شرکت دیگر از سپاه به 100 .این شرکت پیمان را واگذار میکند به پیمانکار کننده کار به 30 میلیارد تومان. این شرکت 3 میلیارد تومان سود برده .با اجاز ه شما در کانادا کیف میکند .این را میگویند یک کار حلال اسلامی . باز هم میخواهی بگوئی دروغ است.
یکشنبه 10 بهمن 1389

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.