پرفسور هاوکینز : چرا خداباوران عقیده به برتری دین بر دانش را دارند


پرفسور هاوکینز : چرا خداباوران عقیده به برتری دین بر دانش را دارند

پرفسور استفان هاوکینز، کسی که تا سال 2009 که ریاست بخش ریاضی کمبریج را به عهده داشت ( این کرسی زمانی در اختیار نیوتن بوده است) و کسی که بسیاری عقیده دارند او بزرگترین فیزیکدان زمان است و او را انشتین زمانه لقب داده اند، در کتاب جدیدش گفته است که هستی توسط خدا ساخته نشده است.


پرفسور هاوکینز، معروف ترین فیزیکدان انگلیسی عقیده اسحاق نیوتن را مبنی بر لزوم طراحی هستی توسط خدا به چالش کشیده است.

پرفسور هاوکینز اضافه کرده است : در تئوری ساخته شدن هستی، جایی برای خدا نیست!

البته که پرفسور هاوکینز بر اساس درک منحصر به فرد خود از فیزیک نظری ، این سخن را بر زبان رانده است و البته که می دانیم پشت چنین سخنی، نگرشی یکتا به هستی وجود دارد.

البته منطق حکم می کند کسانی که مدعی وجود خدا هستند ، دلایل خود را بیاورند، نه اینکه مخالفان وجود خدا بدنبال دلیل بگردند !

برتراند راسل در مثال زیبای خود معروف به قوری چای راسل، می گوید:


اگر من مدعی می‌شدم که در منظومه شمسی میان زمین و مریخ یک قوری چینی دور خورشید می‌گردد، هیچ کس قادر نبود مدعای مرا رد کند، مشروط به آنکه حواسم می‌بود که در ادامه بگویم این قوری آنقدر کوچک است که حتی با قوی ترین تلسکوپ‌ها هم قابل رویت نیست. اما اگر تا آنجا پیش می‌رفتم که می‌گفتم چون مدعای من ابطال ناپذیراست جایز نیست عقل بشر به آن شک کند، به حق به یاوه گویی متهم می‌شدم. با این حال، اگر وجود این قوری در کتب قدما تایید شده بود و آن را حقیقتی قدسی شمرده و هر یکشنبه در کلیسا درباره آن به وعظ می‌پرداختند و در مدارس آن را به ذهن کودکان فرو می‌کردند، تردید در وجود آن نشانه نامتعارف بودن تلقی می‌شد و شخص شکاک را در عصر روشنگری به نزد روانپزشک و در دوره پیش از آن به دادگاه تفتیش عقاید می‌فرستادند.


مهمترین و محکم ترین دلیلی که برای وجود خدا از طرف خداباوران ذکر شده است، این است که :(برای ساختن هر چیزی نیاز به یک خالق است، خالق ما و هستی پس باید یک خدایی باشد)

البته که جواب این دلیل بچه گانه این است که: پس خالق خدا کیست؟! اگر خدا خالقی دارد، ما مایل به پرستش او هستیم و اگر خالقی ندارد و همینجوری (!) به وجود آمده است، پس دنیا نیز بدون خالق ساخته شده است.

چرا خدایی که اینقدر توانا است، عاجز از فرستادن یک پیامبر جدید است؟ چرا تمام معجزه ها در زمانی رخ داده است که وسایل فیلم برداری و ضبط واقعه نبوده است؟!

البته که در تاریخ بشر بعد از دوران غار نشینی و آغاز به کشاورزی، افرادی شیاد با معرفی خود به نام جادوگر اقدام به فریفتن انسان ها می کردند و در نتیجه خود زندگی راحتی می داشتند، البته بعد از مدتی و پیشرفت جامعه، جامعه تاب این کلاه برداری را نیاورد و این انسان های شیاد، جای خود را به پیامبران دادند، پیامبرانی که می گفتند:

یک نفر در آسمان است، او بسیار قدرتمند است، همه شما را ساخته است و از شما می خواهد به دستورات او عمل کنید. هزاران نفر در طول تاریخ ادعای پیامبری را کرده اند و البته معدودی از آنان موفق شده اند که جایگاهی پیدا کنند.

براستی چگونه است که محمد با یک خر (!) می توانست به فرمان و قدرت خدا تا آسمان هفتم برود ، اما این خدا قادر نیست الان یک معجزه کند تا ما ببینم که واقعا وجود دارد !؟

ادیان بنا شده بر داستان های وهم گونه ای از هزاران سال پیش هستند، بسیاری از این داستانها، سینه به سینه نقل شده است و در این میان تغییرات بسیار یافته است. بسیاری از این قصه ها، با عقل و منطق جور در نمی آید؛ اما خداباوران با چشمانی بسته آنرا می پذیرند و حاضر به فکر کردن در اینباره نیز نیستند.

در اسلام اگر بر هر کدام از این قصه ها نیز شک کنی، با مجازات مرگ روبرو می شوید ، چرا که مرتد خواهید بود.

اما دانش اساسش بر تفکر دوباره، شک کردن بر همه چیز، داشتن شواهد کافی برای ادعا و آزمایش چندباره بنا شده است. لذا می توان هم بر یافته های دانش هم اعتماد نسبی داشت و هم بی هیچ گناهی بر آن شک کرد.

artaxerxes - ایران - تهران
نمی دانم این اواخر نوشته را هم جناب هاوکینز بیان فرمودند یا خیر.به کتاب های دیگر کاری ندارم.ولی این معجزاتی که در قرآن نام برده شده اند کاملا ادراکی است.یعنی مرده ای که عیسی زنده میکند کسی است که عقلش مرده و کوری که شفا می دهد کسی است که نعمت های خداوند را درک نمی کند. دریایی که بر موسی باز میشود یعنی سختی ها بر پیامبر آسان میشود.آتشی که گلستان میشود یعنی به امر خداوند دشواری ها سهل میگردد.
جمعه 8 بهمن 1389

artaxerxes - ایران - تهران
اگر به ظاهر آیات نگاه کنیم فرمایش حضرات درست است ولی در الزمر-23 از قرآن به نام کتاب دو وجهی و متشابه نام برده شده.متشابه یعنی باید تفسیر شود. نه توسط حوزوی ها که اسیر خرافاتند که توسط اهل اندیشه.این که کل مسلمانان در طریق خطا به سر میبرند ناشی از عدم تفکر است نه اینکه ایراد از خداوند باشد. کسرویست-تهران-تهران
جمعه 8 بهمن 1389

iranazadiran - ایران - تهران
او اعتقاد دارد : در تئوری ساخته شدن هستی، جایی برای خدا نیست! خداوند خندیده می گوید : این چیزیست که می خواستم مقاومت و تلاش برای کشف راز هستی با توانایهایی که در بشری ناتوان چون تو از خود باقی گذاردم دوست دارم راهت را بیهوده نروی تا شاهد مقصود را در آغوش کشی آنوقت است که نیاز به هیچ کس یا موجودی نداری آن وقت است که نقاب از رخ افکنده و خود را خود به تو می نمایم تا بدانی که زبان دل و زبان علم زمانی. همسو و مشترک میشوند که از هر دو کار بکشی و در کشف هر دو تلاش و جدیت نشان دهی. نه اینکه آن یک را قربان این یک کنی و انتظار شناخت داشته باشی. چگونه می خواهی از دری که آن را بسته ای و قفل سنگینی از منطق و استدلال بر آن نهادی وارد شوم. آن در را باز کن وفتی که ورودم را مشاهده و لمس کردی حال ببینم چگونه با زبان علمی برجسته خود میتوانی آن را شرح دهی.
جمعه 8 بهمن 1389

مهرداد2538 - ایران - تهران
منطقی است.
جمعه 8 بهمن 1389

cat - اتریش - وین
اینقدر کفر نگید,من بچه مسلمونم و بدون هیچ شکی اسلام رو قبول دارم و احترام خاصی هم برای دینها ی دیگه قائل هستم و دوست دارم همونقدر که من به دینهای دیگه احترام میذارم بقیه هم به اسلام احترام بزارن من که دینم رو با دنیا عوض نمیکنم این 4 تا دلیل علکی که هیچی نیست,حالا هر کی هر چی دلش میخواد بیاد به من بگه.
جمعه 8 بهمن 1389

armin53 - انگلیس - لیدز
شکل برون خبر دهد از حال برون ، برای اونایی متاسفم که حرفای اینو قبول دارن. پیامبر جدید؟ ما در ثانیه های آخراین دنیا زندگی میکنیم، بزودی درهای نجات بسته میشه ...از طریق عیسی مسیح به خداوند پناه ببریم . یوحنا ۱۷-۳
جمعه 8 بهمن 1389

دورود لرستان - ایران - دورود
موندم حرف تو رو باور کنم یا قران رو جناب استاد.
جمعه 8 بهمن 1389

romano - ایران - تهران
و اگر روزی شود که اثبات شود همه قوانین و شرایط جهان به یک منشا فیزیکی مثلا انرژی مطلق مادر همه جهان برگردد که جاویدان است و به ماده تبدیل می‌شود و مجددا به خودش آنموقع چطور با چه دلیل علمی می‌توان اثبات کرد که او همان خدا نیست و اگر نظام طبیعت که سیستمش بر اساس بینظمی استوار است و بر اساس حادثه می‌تواند اینگونه نظم آفرین باشد چرا ما الان انسانی با 6 کلیه نداریم چرا دو جفت از هر چیز به قرینه در بدن بوجود آمده و چرا چهارتایی یا ششتایی نشده. چرا در مقابل هر پدیده طبیعی مخرب جفت خنثی کننده نداریم. سلول بنیادی از کجا می‌فهمد که خب اکنون دیگر باید متوقف شوم تا جنین طول دستش دو متر نشود. اینها چیزهایی هستند که آقای هاپکینز باید بیشتر در موردشان فکر کند و چرا با این قانون هرج و مرج نظم آفرین هاپکینز انسان تنها موجود پستاندار ناطق است چرا دو یا چند نوع این اتفاق روی زمین نیفتاده. علم تنها زمان هاپکینز نبوده خیام در زمان خود محاسبه تقویم تا 12 رقم اعشار داشت آیا یک نفر صاحب علم است و چرا باز تئوری هاپکینزها به یکتایی کنترل در عالم می‌رسد و نه به چندتایی.
جمعه 8 بهمن 1389

romano - ایران - تهران
خدا نه خدای سید علی است نه قانون هاپکینز یک سوال است که از روز اول در ذهن انسان بوده و مادر علوم شده و اصلا شکاف در علم بر این اساس بوجود آمده. سوال منشا٫ در ذهن انسان بوده قدیم به آن می‌گفته‌اند خدا امروز می‌گویند قانون یکتای کنترل عالم.
جمعه 8 بهمن 1389

poles - هه و لیر - هه و لیر
بزرگترین معضل بشری اعتقاد هست اعتقاد یعنی اوج یقین . ودر این حالت است که انسان بنا به اعتقادش انسانهای دیگر کشد یا به خودش بمب وصل کند و همراه با انفجارخودش دیگرا را نیز به کشتن میدهد
جمعه 8 بهمن 1389

freedom-is-not-free doom - ایران - تهران
به جرات میگم یکی از زیبا ترین و منطقی ترین مطالبی بود که تو این چند ساله تو این سایت آپلود شده..این سوال ها ممنوعه است چرا که کار،کاسبی و اعتبار و سابقه خیلی ها در صورت اثباتش زیر سوال میره!! ممنونم که تمام بحث ها و نظریات رو در مورد دین و خدا مطرح میکنید.
جمعه 8 بهمن 1389

mashady - انگلیس - منچستر
به ما چه که خدایی هست وقتی جز ضرر چیز دیگه ای برای ما نداره . وقتی90 درصد دیندارها مشکل جنسی دارند وقتی اکثر کشورهای دینی ضعیف و بدبختند وقتی اکثرن خار و ذلیل و ناتوانند وقتی اکثرن سنگدل و بی رحم و زورگو و بی اخلاقند ما باز خودمونو بزنیم به خرییت و بگیم دین چیز خوبییه
جمعه 8 بهمن 1389

zhaleh_r - آمریکا - ساکرامنتو
وقتی در مورد وجود خداوند و پیدایش جهان هستی زیاد کنجکاوی کنیم به بم بست میرسیم و بعد هم مغز عاجز ما شروع میکنه به پرت و پلا گفتن,وجود خداوند را نمیشه انکار کرد,چون با دیدن هر موجود زنده ای میشه به قدرت برتر و حضور خداوند پی برد.اما امروز انسان به تکاملی رسیده که نیازی به اعجاز نداره,اگه1000 سال پیش میگفتند که با فشار دادن یک کلید میشه هزاران کیلومتر اون طرف تر را دید بدون اینکه از تختت بیایی پایین!. می گفتند فقط خدا قادر به این کاره, و همین طور اعجاز اون زمان باورش برای ما سخته.نشانه هایی هست که میتونه ثابت کنه که بارها همه چیز از بین رفته و دوباره زندگی شکل گرفته,بنا هایی که علم امروز عاجزه در ساختش,عجایب هفت گانه.شهر گمشده اتلانتیس.کشف کشتی نوح در ارتفاعات ارارات,که برای ساختش از تیر اهن خمیده استفاده شده بوده!خداوند تنها با اتما و حیات سرو کار دارد او هیچگاه در گیر اشیا و نماد ها نیست.! فیزیک دانی که بادیدن این همه نشانه منکر خداوند بشه حتما نیاز به استراحت مطلق داره
جمعه 8 بهمن 1389

atheist - هند - هند
زنده باد حرف حساب
جمعه 8 بهمن 1389

cantona - ایران - شاهین شهر
درود بر پروفسور هاوکینز و دیگر دانشمندان شجاعی که با سند و مدرک حرفشان را اثبات می کنند . نه با شمشیر و زور و جنگ و لشکر کشی به کشور های همسایه. نه با دلایل واهی از جمله شق القمر!! تبدیل عصا به اژدها!! شکافتن رود نیل با چوب دست !! متولد شدن از یک باکره!! و هزار اراجیف دیگر.. اینها را یک کودک 5 ساله هم باور نمی کند اما افسوس ....
جمعه 8 بهمن 1389

saeed85 - ایران - تهران
بنده معتقدم که بین دین واقعی و عملکرد دین داران تفاوت وجود دارد. آنچه امروزه به نام دین انجام می شود مجموعه ای از خرافات وتعصبات است که توسط پیروان بی خرد اعمال می شود. متاسفانه مردم نیز همین ظواهر را می بینند.
جمعه 8 بهمن 1389

mad158 - ایران - تهران
من موندم خدایی که ما شناختیم اگرم دروغ باشه مگه چی خواسته جز خیر و خوبی و پاکی برای ادمیان در دستوراتش چیز دیگه ای نیست حالا اینکه افرادی مثله اخوندها و کشیش ها و امثالهم خودشونو کردن جانشین خدا و برای خودشون امپراطوری درست کردن و هزار و یک غلطکاری دیگه میکنند چه ربطی به خدا داره خدا جز انسان بودن هیچ خواسته ای از انسان ها نداره اگه از حیوان ها انتظاری نداره چون حیوان از حیوان بودنش سرپیچی نمیکنه اما انسان ها از حیوون خییلی پست تر هم میشن چون خدا بهشون حق انتخاب داده اختیار بشینید فک کنید
جمعه 8 بهمن 1389

1مهندس - ایران - شیراز
کافر واقعی به این میگن.....میشه جناب پرفسور بگی پس روح یا حتی وقتی خواب میبینیم و روح بمدت کوتاه از بدن خارج میشه هم توضیح بدی؟؟؟؟ دوم حضرت عیسی هم که خواهد آمد...سوم همه مردم دین دارن حالا مسلمان مسیحی هندو...یهودی و......ولی همگی به خالق اعتقاد دارن...
جمعه 8 بهمن 1389

saman911 - ایران - تهران
قسمت اول: اولا این همه ایرانی که میان اروپا مسیحی میشوند بعد از اینکه بر میگردند کدامشان کشته شدند!?در هیچ جای قران نیامده کسی که از دین خارج میشه باید کشته بشه بلکه خداوند فرمودند (نیست اکراهی در دین و بدرستیکه پیدا شده راه راست از گمراهی سوره بقره ایه257)مطمئنا هاوکینگ در زمانی که سالم بود یک بار هم قران مطالعه نکرده.دوم:یک نفر از منکران خداوند پاسخ بده چگونه در قران 1400سال پیش مطالب علمی بیان شده که تازه چند سال توسط دانشمندان کشف شده مثل:1.میزان آب و خشکی زمین2حـرکـت وضـعـی زمـیـن3.بارشهای سنگین اولیه و شقه شقه شدن زمین4.حـرکـت زمین5.راهـنـمـای مـسـیـر یـابـی زمین6.تشبیه زمین به حیوان خوش سواری7.زمـیـن مانند جـو هـفـت طبقه است8.خطوط دفاعی آسمان9.سـقـف بـودن جـو 10.گردش زمین به دور خود وخورشید.وصدها مطالب علمی دیگر....ادامه دارد
جمعه 8 بهمن 1389

saman911 - ایران - تهران
قسمت دوم:اکثر همین دانشمندان هم مطالبشون از قران گرفتند ولی بیان نمیکنند.1میزان آب و خشکی زمینواژه «بَـحْـر» به معنی دریا 41 بار در قـرآن بکار رفـته و واژه «بَـرّ» به معنی خشکی 12 بار. «12» بـار 29 درصـد «41» بار است. خشکی سـطح زمـیـن نیز 29 درصد است و 71 درصد بـقـیه آن آب است.)تعداد روزهای سال که در قران365بار امده که تقویم از روی همین ساختند.2.زمـیـن مانند جـو هـفـت طبقه است:«خـدا آن است که هـفـت جـو را آفـریـد و از زمـیـن نـیـز چیزی مانـنـد آنهـا.سوره طلاق12)همانطور که قـرآن مطرح کرده زمین در واقع از 7 قشر (7 لایه) تشکیل می شود:1ـــ قشر خارجی زمین. 2ـــ قشر زیر قشر خارجی3ـــ سومین قشر زمین در عمق میان 400 تا 700 کیلومتری قرار دارد.4.5.6.7.چون مطالب زیاده علاقه مندان میتواد به این سایت مراجعه کنندquranologyدات کام .تمام مطالبی که در قسمت اول نوشتم در سایت موجود.(مطلب اخربرای به معراج رفتن پیامبر(ص). نیاز به خر نبود!!!فقط خودشان باجبرائیل بودند.یاعلی(ع)
جمعه 8 بهمن 1389

zehna.bastas - ایران - مشهد
این اصلا معنی نداره که پرفسور استفان هاوکینز نظریه وجود خدا رو به چالش کشیده چون دلیلیش کاملا بی منطق . تعداد دانشمندان و عالمان و مخترعان و بزرگان معتقد به خدا خیلی خیلی بیشتر از کسایی مثل هاوکینز . باید مطالعه عمقی داشت تا حقایق رو فهمید و باید عمقی فکر کرد تا فهمید بعد تازه اون موقعه که خدا رو میتونیم حتی حس کنیم و اون موقعه که دیگه صرف دلیل واسه اثبات خدا دیگه واسه ما مطرح نیست چون داریم اونو حس میکنیم. البته ناگفته نماند به وجود آمدن انسان از بزرگترین نشانه های وجود خداست .
جمعه 8 بهمن 1389

hameshehbahar - انگلستان - انگلستان
حالا خدا یک طرف این امام درچاه فرو رفته را چطوری باید هضم کرد!!! شایدبهکمک نوشیدن ساندیس......!!!!
جمعه 8 بهمن 1389

zebelkhan - آمریکا - لوس آنجلس
جناب استیون هاوکینگ! باور کن به جان عزیزت بنده و بسیاری از دوستان خردمند در همین وب سایت به این خدا باوران و پوچ گرایان همین مطالب را گفتیم! من بارها به این آخوند زاده پسر شجاع بسیجی گفتم چرا شما مذهبیون نظام علت و معلول را تا رسیدن به خدای خیالی قبول دارید اما برای وجود خدا هیچ دلیلی لازم نیست؟! باور کن جناب هاوکینگ این بندگان بی مقدار خدای خیالی از فهم این استدلالهای ساده عاجزند و تنها آنچیزی را که عده ای به نام پیامبر و امام تحت عنوان وحی و کتب آسمانی یا بقول ولتر (دروغهای آسمانی) به خوردشان داده اند باور دارند. بقول معروف نرود میخ آهنین بر سنگ!پاینده باشی استاد بزرگوار. تمدن را دانشمندان و خردمندان ساخته اند و نه رمالان و جادوگران و پیامبران! از سخنرانی شما در دانشگاه برکلی بسیار لذت بردیم.
جمعه 8 بهمن 1389

Pezhman - اتریش - وین
در تئوری ساخته شدن هستی، جایی برای خدا نیست! حضرات مدعی وجود موهومات نوش جانتان.عاقلانه بیدیشید وخود را از تفکرات ماقبل جغرافیا برهانید.روزی کروی بودن زمین را انکار میکردید.حال یک قدم عقب نشاندیمتان به زبان خوش حقیقت را بپذیرید دست از مزخرفات چاه جمکران بردارید.این چاه در دین زرتشت دریا بوده.شما عرب زدگان (تازی مسلکان) آنرا تبدیل به چاه کردید. مچ تان باز شده حنای تان رنگ ندارد...بشتابید که جهالت موجب پشیمانیست.درود برفردی که این اطلاعات را درسایت قرار داد.خدا یک در دنیا صد درآخرت بهتان پاداش دهد یک حوری هشتاد متری هم کنارش.مرسی
جمعه 8 بهمن 1389

a.ahooraei - المان - کلن
من میدانم ومن که من در سنین نوجوانی این سؤال برای من همیشه مد نظر بود که: پس خود خدا را کی بوجود آورد , اگه اون همه چیز را ساخته؟ تا اینکه فهمیدم ای بابا من این خدا را خودم درون خودم خلق کردم و تزریق افکار بزرگان و پیشینگان نیز بی تآثیر نبوده. زمانیکه بچه بودیم و هی میگفتند: بچه جان از خدا بترس و یکی نبود بگه, بچه جان از این بترس که دیگران تو را انسان حساب نکنند و در جمع حیوانات رقم بزنند. تو باید انسان باشی و خودت رو از حیوانات تمیز بدی. اخلاق انسانی برای محبوبیت و احترام داشتن در جامعه ملزوم هست و امروزه کسی نیاز به شلاق و شمشیر نداره که انسانی فکر و عمل کنه و در هر جامعه پیشرفته ای قوانینی برای جامعه وجود دارد که کسی اجازۀ تخطی از این قوانین را ندارد و برای همزیستی در کنار یکدیگر لازم و ملزومند. آنسان باشیم و خدا رو از این وظیفه معاف کنیم اگر هنوز به وجودش نیازمندید.
جمعه 8 بهمن 1389

jamal_2010 - عراق - اربیل
با حرفاش کاملا موافقم..دو دشمن دیرینۀ تاریخ بشریت دین و علم....خرافات و حقیفت....مردان دینی (کشیشها،خاخامها، ملاهاو.....) و فیلسوفها و دانشمندها
جمعه 8 بهمن 1389

potatis - سوئد - مالمو
با تمام مطالب گفته شده در بالا موافقم ،فقط یک سوالم هنوز بی جواب مونده ، سرنوشت انسان بعد از مرگ چیه؟
جمعه 8 بهمن 1389

armin53 - انگلیس - لیدز
منظورم حال درون بود :*
جمعه 8 بهمن 1389

feminism - انگلستان - لندن
درود بر پروفسور هاوکینز دانشگر ِاستثنائی و سنجیده گفتار .خدایان ساخته و پروردۀ ذهن و گاه دستِ انسان میباشند که درزمان درماندگی و ناتوانی از او و یا آن خواسته ها یشان را طلب میکنند. و ادیان نیز ذهن , قوتِ درک و دریافت انسان را معلول, ناتوان ,بی رحم و بی منطق میکنند. علم و مذهب کاملأ متضاد یکدیگر میباشند. چنانچه علم و دانش برای معالجۀ سرطان صدقه دادن و دعا کردن را راه ِچاره و درمان نمیداند.
جمعه 8 بهمن 1389

اینترنت ندیده - ایران - ایران
آقای هاوکینز این کلمات (( از کجا آمده ؟ یا کی هست و کجاهست و ...)) این چندتا کلمه با معانی مختلف در زبانهای مختلف خیلی کم و کوچکند تا بتوانند ندای درون آدمی را بازگو کنند و هنوز کلمه یا جمله ای که بتوان خدارا به تصویر فیزیکی کشید وجود ندارد اما اگر نیست پس این سوالات چیست؟ خدا هست اما اینی که شما ها یا پیامبران به ذهن مردم انداختید این خدا نیست چون که شما خیلی کوچکید لااقل تا الان که چنین بوده (ساده بگم من تنها در یک صورت قبول میکنم که خدا نیست که ثابت کنید شیطان ( بدیها ) وجود ندارند.
شنبه 9 بهمن 1389

ARTEMIS-SW - فرانسه - .پاریس
potatis - سوئد - مالمو . عزیز مگر می اندیشی که بر سر پرنده اهو چه می اید????هیچ/وهیچ/به چیزی در پوسیدگی و غربت واصل گشتن.همین
شنبه 9 بهمن 1389

Sharafyabi - انگولا بیمبه - بیمبه
در جواب پرفسور S. Howkins فقط این را میگویم. عربی باد بگیر و قران را بخوان. شاید ببینی که بسیاری از مسائل علم نوین که تو هم از ان اگاهید در این کتاب اشاره شده در 1400 سال پیش. بگز,یم از اینکه شعری که قران با ان بیان شده است بی نطیر در کائنات میباشد , دیگران هم بخوانند متوجه خواهید شد اسلام این مزخرفات بسیاری از این اخوندها و گوسفندهای بیسواد و بزدلشان نمیباشد.
شنبه 9 بهمن 1389

*پسر شجاع* - ایران - تهران
zebelkhan - آمریکا - لوس آنجلس . برو بابا دلت خوشه ..تو رو چه به خدا شناسی تو که دست چپ و راستت رو نمی شناسی انتظار داری که به عنوان یک مخلوق وارد حریم خالق بشی در حالی که بسیاری از مفاهیم مثل علت و معلول و هست و نیست بودن یا زمان از مختصات مخلوق هست نه خالق ...بارها به تو گفتم ولی متاسفانه نفهمیدی که بامیکروسکپی کردن موضوعات اهمیت آنها کم نمیشه مثلا با اثبات اینکه دنیا از ذرات بنیادین بوجود آمده اهمیت خلقت دنیا کم نمیشه چون اگر بر فرض دنیا از ذرات بنیادین هم بوجود آمده باشد اتفاقا اهمیت اینکه این ذرات توسط چه کسی از هیچ خلق شده بیشتر میشه چون ارزش این ذرات دقیقا به اندازه ارزش کل جهان هستی هست چون جهان هستی از این ذرات بوجود آمده و برای همین خالق این ذرات هم دارای قدرت و هوشمندی زیاد هست....
شنبه 9 بهمن 1389

Pezhman - اتریش - وین
potatis - سوئد - مالمو ...خواب ومرگ برادرند.مانند بیهوشی.اما بدون پایان.مرخصی دائم وآسودگی از رنجها.درست مثل بیهوشی کامل.
شنبه 9 بهمن 1389

ARTEMIS-SW - فرانسه - .پاریس
نی نی ها به مهد کودک ادیان بیائید با یک پستانک در دهان- یک ادم بود یک حوا دو شاه پسر داشتند یک شاه پسر دیگری را کشت- ماند ادم حوا و یک پسر هر دو بجان حوا افتادند و 4 نژاد مختلف بوجود اوردند و شد 6 میلیارد امروزی خوب قصه تمام شد حالا لا لا .
شنبه 9 بهمن 1389

soheilorange - انگلستان - بیرمینگهام
دوستان سلام:من نظرات تمام شما را خواندم بسیار جالب بود.نشان میدهد که این مسئله برای همه مهم است.من هم روزی به دنبال حقیقت میگشتم واز یک راه عملی انرا پیدا کردم.شما که از جانب خدا صحبت میکنید بعضی ها میگویید که خدا هست و بعضی دیگر میگویید نیست!!بیایید مثل زمانی که وارد جای تاریکی میشود وقادر به دیدن نیستید عمل کنید,که میگوییم:ایا کسی اینجا هست? اگر کسی نباشد که جواب نمیدهد اگر باشد میگوید که من هستم وشما بدون اینکه او را ببینید باور میکنید که هست پس باشنیدن هم میتوان به وجود کسی باور داشت حال میتوانید اینطور از خداوند بخواهید که وجودش را اعلام کند ای خداوندی که میگویند زمین واسمان را افریدی وجود خود را به من اعلام کن.اگر انسان که به این ضعیفی است میتواند حضور خود را اعلام کند خداوند قادر نمیتواند?باور کنید که خداوند کسانی را که در پی او هستند خودش را به انها نشان خواهد داد هزاران نفر از این روش عملی به خدا رسیدند نه خرافات است نه جادو امتحان ان 100% رایگان میباشد.تشکرازشما که این مطلب را خواندید.
شنبه 9 بهمن 1389

cyrus0007 - استرالیا - بریزبن
cat - اتریش - وین, دورود لرستان - ایران - دورود, saman911 - ایران - تهران, zhaleh_r - آمریکا - ساکرامنتو, armin53 - انگلیس - لیدز, هر کس که نداند و نداند که نداند، در جهل مرکب ابد و دهر بماند.
شنبه 9 بهمن 1389

zebelkhan - آمریکا - لوس آنجلس
1مهندس - ایران - شیراز. عقب مونده ذهنی واقعی هم به امثال شماها میگن! میشه اول جواب سوال رو بدید و بجای دری وری گفتن و سفسطه کردن همین یک سوال ساده رو جواب بدید که به چه دلیل ادعا میکنید خدایی وجود دارد و چه چیزی آن خدا را خلق کرده؟ اگر خدای خیالی شما نیاز به علت وجودی ندارد بهمین ترتیب کل جهان آفرینش نیز نیاز به علت وجودی ندارد. این چرندیاتی که در ذهن شما مسلمانان و خداباوران کرده اند به جز مشتی یاوه و مهملات و دروغهای آسمانی نیست!
شنبه 9 بهمن 1389

zebelkhan - آمریکا - لوس آنجلس
artaxerxes - ایران - تهران. تو هم معلومه که چیزی از این دروغهای آسمانی نمیدانی و مهملات و تفسیرهای احمقانه مشتی آخوند را نقل میکنی. اولا جهت اطلاع شما خدا باوران و پوچ گرایان و سفسطیون حرفه ای, حقیقت نیاز به تفسیر ندارد. تنها مهملات و چرندیات است که مثل فال قهوه نیاز به تفسیر دارند. تا حالا دیده اید که دانشمندی در باب کشفبات علمی 40 کتاب تفسیر بنویسد؟ علامه بی مغز مجلسی و طباطبایی و تمام این دیوانگان برای کتابی 40 جلد تفسیر نوشته اند! ثانیا داستان مرده زنده کردن عیسی در آیین یهود تعبیری و ادراکی نیست و آنها از قول خودشان حقیقتی تاریخی را نقل کرده اند و از قول شاهدان عینی! البته نیک میدانیم که تمامی اینها جز مهملات چیزی نیست. بقول پروفسور هاوکینگ چرا یکی از این پیامبران در عصر حاضر نیست تا یکی از این معجزات بکند و همه دانشمندان ایمان بیاورند؟!
شنبه 9 بهمن 1389

ARTEMIS-SW - فرانسه - .پاریس
اوه باز خل و چلهای اسلام زده هجوم اوردند با چرندیات کودکانه//عمر کهکشانها حدود///13000000000/// میلیارد سال انوقت خدای فرضی شما در 4000 سال اخیر 3 دین اورد که بجای نزدیکی انسانها عامل بزرگترین قتل عامهای تاریخ شد...cat - اتریش - وین //عاشق اسلامی خوب باش سایت مسجد نیست
شنبه 9 بهمن 1389

ARTEMIS-SW - فرانسه - .پاریس
zebelkhan - آمریکا - لوس آنجلس . دوست گرامی دامنه ی خرافات اسلامی چنان سیمانی بر مغز این عقب افتاده ها کشیده که مته ی چاههای نفت نیز قادر به نفوذ در ان نیست . چشمان کورررر و گوشها کر در برابر دهها دستور جنایت در دینشان / کافران را هر کجا دیدید با زجر و شکنجه بکشید و زمین را از خونشان رنگین کنید..قران// باز با وقاحت دم از رافت و عدالت خدایشان می زنند
شنبه 9 بهمن 1389

artaxerxes - ایران - تهران
zebelkhan - آمریکا - لوس آنجلس هموطن! امیدوارم که روزی تحمل دیدگاه مخالف را در خویش بارور سازیم و دیگر کسی را عقب مانده نخوانیم ..هم بنده و هم شما و از این خصلت های جهان سومی دست برداریم..هر جای عالم که باشیم. با احترام و آرزوی رستگاری برای شما.
شنبه 9 بهمن 1389

Davidoff - اوکراین - خارکوف
1-من به عنوان یک دکترای علوم فضایی ساعتها روزها و حتی سالها در این مورد فکر کردم! کتاب خواندم! تحقیق کردم! سعی کردم از طریق علم (ریاضیات و فیزیک) وجود خدا را برای خودم اثبات کنم! به خیلی از کشورها سفر کردم و با تمامی روحانیان ادیان مختلف گفتگو کردم! کتب دینی تمامی ادیان بزرگ را خوانده ام! و در آخر به این نتیجه رسیدم که خدا وجود دارد! ولی چیزی بنام دین وجود ندارد و دروغ است!
شنبه 9 بهمن 1389

zebelkhan - آمریکا - لوس آنجلس
*پسر شجاع* - ایران - تهران. متاسفانه همانطور که دوست خردمندمان ARTEMIS-SW - فرانسه - .پاریس فرمودند هیچ درمانی برای جنون مذهبی و توهمات و پریشان گویی شما متعصبین مذهبیون وجود ندارد. ما میگیم نره تو میگی بدوش! تو مخبط از خود راضی اول باید وجود خدا را اثبات کنی! کسی که ادعا میکند موظف به آوردن دلیل است نه کسی که ادعایی ندارد! شما مذهبیون بیسواد که معلوماتتان در حد علوم پایه هم نیست ادعا میکنید همه چیز را در مورد خلقت میدانید! بسیار خوب وجود خدا را بدون استناد به تازینامه و بقیه مهملات و جفنگیات بطور منطقی ثابت کنید تا ما هم ایمان بیاوریم. این که مخلوق نمیتواند به حیطه خالق وارد شود بجز هذیان و دری وری بی پایه چیز دیگری نیست. این را در علم روانشناسی فرافکنی و در علم منطق سفسطه و مغلطه میگویند که تو آخوند زاده استاد آن هستی. شماها اول باید وجود خالق را اثبات کنید که البته فیلسوفان بزرگتر از تو هم نتوانسته اند. تو آخوندک بیسواد که جای خود داری!
شنبه 9 بهمن 1389

artaxerxes - ایران - تهران
zebelkhan - آمریکا - لوس آنجلس . هموطن! اولا که خواهشمندم پتک مجلسی و طباطبایی و غیره را بر سر و مغز بنده نکوبید.شما یک تاریخ بیهقی را که بخوانید بر آن تفسیر میرود چه برسد به قرآنی که مدت مدیدی از زمان آن گزشته و در پشت بسیاری از آیات آن حادثه ای روی داده.داستان عیسی را هم که فرمودید، خوب است که خود اذعان دارید شاهدان عینی دروغگویند حال اگر بنده بگویم دروغگویند راستگو می انگاریدشان؟. معجزه را هم همان که عرض کرده ام خدمتتان تفسیر می طلبد وقتی خود کتاب می گوید نیازمند تفسیر است بگوییم نه؟از جانب بنده هم به جناب هاوکینز سلام برسانید و همین ها را خدمتشان بفرمایید.با احترام
شنبه 9 بهمن 1389

odin - بلژیک - انتورپن
romano - ایران - تهران -عزیز جان شما قبل از هی چیز سعی کن از نوشته های دیگران و کسانیکه بخدای شما اعتقاد نداشتن برای اثبات نظرات خودت سوءاستفاده نکنی و دوم اینکه سلولها مثل بنده و شما قدرت اراده و تصمیم گرفتن ندارن که مثلآ الان هوس کنن برن هواخوری فردا سیگار رو ترک کنن و یا اینکه دلشون بخواد دستشون یک متر بشه یا شش متر! در اخر خیام در همه رباعیهاش یک کلام از در تایید دین و اسلام و خرافات ننوشته و برعکس هر چه نوشته در ضدیت با این اراجیف بوده اعداد اعشاری او هم 9رقم بود نه 12رقم. اما جناب saman911 - ایران - تهران یا مسلمان ایرانی که اسم عوض کردن! عزیز جان قبلآ هم این سایت قران و لوژی شما را دیده بودم و نوشته بودم حال که در همه زمینه های علمی دروغها و اشتباهات قران رو میبینید بجای اینکه صادق باشید و اعتراف کنید که اشتباه میکردید چرا جعل و تقلب در ترجمه میکنید؟ در کجای قران نوشته زمین گرد بوده یا جو هفت طبقه است؟از کی تا حالا«سماء» بمعنی اسمان و بشهادت هرچی عرب در دنیاست اسمش شده جو؟ در همین سایت شما جای دیگه سماء را بعنوان منظومه شمسی ترجمه میکنه!
شنبه 9 بهمن 1389

odin - بلژیک - انتورپن
saman911 - ایران - تهران-اما از همه بامزه تر این جریان تقویم بود که نتونستم جلوی خنده خودم رو بگیرم. اگر سال در قران 365 روز بوده پس چرا اسلام عزیز تقویمش قمری و 10 روز کمتر از سال واقعیه؟ بابا بخدا اینقدر دروغگویی و تو چشم ملت نگاه کردن و دروغ گفتن رو میخواد.شما هفت طبقه زمین و «جو»!!را اسم ببر ما هم بشناسیم ببینیم قران و ترجمه جدید شما چی میگه؟اما جالب اینکه شما حالا میای همه چیزهایی که باسم معجزه 2000ساله ملت را با ان فریب دادین منکر میشی و توجیه میکنی؟ پس داستان شق القمر چی شد؟تمام روایتهای و احادیث که ابزار حکومت دین بوده را با این جمله خودت که معراج اینجوری نبوده یا مرده زنده نشده را که منکر شدی شما!! واقعآ ادم از این همه رنگ عوض کردن شماها و توجیه های من دراوردیتون حیرون میشه.
شنبه 9 بهمن 1389

SATTARKHAN - کانادا - تورونتو
باز این خدا باوران شروع به مزخرف گویی کردن.بابا جان بحث علمیه.
شنبه 9 بهمن 1389

salarkhan - آمریکا - لس آنجلس
درود به پرفسور هاوکینگ و درود به دانشمند گرامی سایتzebelkhan من موندم چه چیزی باعث میشه بعضیا مخشون آکبند بمونه حتی دوستانی که تو ایران نیستند!!
شنبه 9 بهمن 1389

derbanco - ایران - مشهد
با سلام . چرا حتی اندیشمندان هم این اشتباه را قائل می گردند که خدا همیشه در سمت دین ایستاده خدا خود راه مستقیم هر انسانی است و نیاز به واسطه و ارتباط غیر مستقیم ندارد آن شیطان است که نیازمند واسطه و ارتباط غیر مستقیم است تا بتواند در پس این ارتباطات استحاله شده و تغییر شکل دهد .
شنبه 9 بهمن 1389

آوای کوروش - ایران - تهران
saman911 - ایران - تهران ،. عزیزم اینایی که میگی رو تا حالا خودت یه بار نشستی بشماری؟ ما که یه بار شمردیم همش چرند از آب در اومد.
شنبه 9 بهمن 1389

Davidoff - اوکراین - خارکوف
2-اگر خدا دین را برای ما انسانها فرستاد چرا از ابتدای وجود انسان تا حال میلیونها نفر بدلیل مخالفتهای دینی و جنگها مذهبی کشته شدند! آیا خدا این را می خواست؟ خیلی از مسائلی که ما به خدا نسبت می دهیم (مانند نعمت - دعا - نجات - سعادت و ...) به هیچ عنوان به خدا مربوط نمی شود! نیروی طبیعت (قوانین طبیعت) که شامل تبادل انرژی هاست (مسائلی مانند چشم زخم و دعا و . چیزی جز انرژی مثبت و منفی نیست) کاملا بر زندگی ما احاطه دارد و اگر طبق این قوانین پیش بروید موفق خواهید شد و اگر بر خلاف قوانین اقدام کنید بر ضرر خودتان خواهد بود! و این اصلا ربطی به خدا ندارد! (البته هر کسی تجربه و فهم و درک خودش را از خدا دارد و نباید ایده خود را بست داد!) موفق باشید
شنبه 9 بهمن 1389

*پسر شجاع* - ایران - تهران
zebelkhan - آمریکا - لوس آنجلس. اتفاقا یاوگویی را شما بیخداها می گویید چون ادعایی میکنید که نمی توانید آنرا ثابت کنید ..ادعا می کنید این دنیا بدون علت از هیچ بوجود آمده ولی قادر نیستید که حتی یک ذره از هیچ به این دنیا اضافه کنید چون کسی که کمی فیزیک خوانده باشد می داند که مقدار ماده و انرژی در دنیا ثابت هست...مهمترین اثبات ادعای خدا برای خدا باوران همان وجود این دنیا هست که کاملا وجود خالق را تایید میکند ....
شنبه 9 بهمن 1389

benjamin86 - انگلیس - اکسفورد
پرفسور استفان هاوکینز بزار بیاد من میدونم چجوری نظریه مسخرش رو به چالس بکشم براش , فکر کرده همه چیز توی دنیا ریاضی و فیزیک و جادو جنبله , بزار بیاد یه دور با من حرف بزنه بهش میگم خدا کجاست , نظریه اعراب زمان حضرت محمد و قومی که حضرت موسی و حضرت عیسی رو قبول نداشتن بیان کرده .
شنبه 9 بهمن 1389

potatis - سوئد - مالمو
ARTEMIS-SW - فرانسه - .پاریس .Pezhman - اتریش - وین .دوستان ممنون که جواب دادین ولی این جواب ها بدرد کسانی میخوره که میخوان خود کشی کنند اگه نیوتون هم مثل شما هستی خودشو فقط اون ۶۰ سال زندگی میدونست که عمرا این همه دنبال علم نمیرفت.
شنبه 9 بهمن 1389

benjamin86 - انگلیس - اکسفورد
zebelkhan - آمریکا - لوس آنجلس اینکه بپرسی خدا کجاست اصلا گناه نیست , خود خداوند بزرگ گفته برو و بگرد و پیدا کن , عزیز اگه دوست داری من حاضرم بهت بگم خدا کجاست ,اما به شرطی که انجام بدی طبق گفته های که برات مینویسم , برو توی یه اتاق تاریک و بی سروصدا , طوری بی سرو صدا که حتی صدای نفسهات رو به زور بشنوی , به مدت 24 روز به صورت مداوم در اون اتاق بمون , برای اینکه بتونی زنده بمونی از گشنگی 24 دانه خرما رو با خودت نگه دار , البته یادت باشه 24 دانه خرما بدون اب , بعد که این کار رو انجام دادی بیا نظرت رو همینجا خودت بگو عزیزم که چه اتفاقی برات افتاد :) یادت باشه در طول 24 روز هیچ سر و صدایی نباید بیاد و درها هم از پشت بسته باشن طوری که با دیدن هر اتفاقی توی اون اطاق تاریک فرار نکنی , من هم مثل شما همیشه سوالهایی ذهنم رو گرفته بود اما این راه رو یه شخصی به من نشون داد که خیلی برام عزیز همینطوری هم گفت, مطئنم میتونی جواب رو بگیری :)
شنبه 9 بهمن 1389

hamed-irooni - ایران - سیستان
بالاخره سر منشا هستی با یه چیزی باشه که خلق نشده باشه و از اول بوده, اگه دنیا در ابتدا یه ماده متراکم و خیلی ریز بوده که با بیگ بنگ گسترش پیدا کرده، پس اون ماده متراکم از کجا به وجود اومده؟ یا باید بگیم اون ماده ازلی بوده یا خالقی داشته. پس دوتا جواب داریم اگه قبول کنیم که ماده اون ماده ازلی بوده، تمام قوانین موجود در این عالم هستی زیر سوال بردیم، چون قانون ونظم این عالم بر اساس مرتبط بودن عناصر اون به هم دیگست.
شنبه 9 بهمن 1389

benjamin86 - انگلیس - اکسفورد
Davidoff - اوکراین - خارکوف شما دکترای فیزیک و ریاضیات رو دارید بنده انسانی هستم خیلی ساده , حالا من یک سوال از شما دارم همین انرژی مثبت و منفی که شما بیان میکنید درباره دعا ایا میتونید توضیح بدید ؟اما به شرط اینکه بتونی از راه فیزیک و ریاضی با فرمول برام توضیح بدی ,البته توضیح میخوام ;) در ضمن فکر نکنم کتابهای دینی رو خونده باشی به صورت کامل وگرنه میفهمیدی که دلیل اینهمه کشت و کشتار بین ادیان سر چی بود :) بهتره یه دور دیگه بخونی اقای دکتر .
شنبه 9 بهمن 1389

hamed-irooni - ایران - سیستان
قسمت دوم- اگه قبول کنیم که اون ماده خالقی داشته و خالق اون، خالق تمام این جهان هستی و عناصر و قوانین هست، حل موضوع خلقت منطقی تر به نظر میاد، چون قبول می کنید که خالق دنیا از محیط و جهان دیگریست که اونجا قوانین اینجا رو نداره( مثل همین قانون علت و معلول) و برای ما که از اول در این دنیا زندگی کردیم تو این محیط بزرگ شدیم به دنیا اومدیم و میمیریم طبیعی هست که سخت باشه درک کنیم میشه کسی باشد که خلق نشده باشد
شنبه 9 بهمن 1389

avinam - سوئد - استکهلم
saman911 - ایران - تهران // یک دلیل دیگر برای اثبات وجود خدا اینه که خداوند تمام زنهای عرب را بر محمد حلال کرد چون زنهای او حاظر نشدند با او همبستر شوند, عایشه از شنیدن این خبر که ایه ای رسیده و محمد ازاده با هر زنی بخوابه ناراحت شده و گفت مثل اینکه خداوند در رساندن امداد به شما خیلی عجله داره - چون خیلی قرانی هستی میفهمی منظورم کدام سوره است.
شنبه 9 بهمن 1389

robo - امریکا - لوس انجلس
جالبه همه خدا باوران حرف هاشون بر پایه دیدگاهشون روی زمینه !!! کاملا مشخصه که قصه های قرآن و انجیل و تورات از زبان یک انسان که از روی زمین به هستی اطراف نگاه میکنه نوشته شده زمین را ساختیم ۷ آسمان روش گذاشتیم بعدش ستاره هارو چیدیم اونطرف دریا رو با چوب باز کردیم بدش کور رو بینا کردیم نهر آب روان کردیم تشنتون نشه !!!! هستی یعنی همین؟؟؟ همین زمین خودمون؟؟؟ خدا همینو ساخته واسه ما ؟؟؟ بدش فقط ماییم؟؟؟هیچ جاندار زنده هیچ جای هستی خارج از زمین نیست؟ اینا رو تو قرآن تون ننوشته؟ نمیدونسته چه خبره بیرون از این نقطه کوچولو؟ که اسمش تو هستی بیکران... که حالا همین بیکران هم تعریفی داره واسه خودش .. خداوند مسول زمین و ادماشه؟ واسه هیچ موجوده زنده احتمالی هیچ جای دیگه نسخه نپیچیده هنوز؟ ببینم حضرات خداباور میتونن ثابت کنن که هیچ جای دیگه تو این هستی هیچ سیاره که در ان حیات باشه نیست؟
شنبه 9 بهمن 1389

robo - امریکا - لوس انجلس
ادامه .. لابد خدا واسه اونا پیامبر جداگونه میفرسته که به لسان خودشون!!! حرف بزنه عینه محمد که به فارسی سلیس و البته اگه فرصت میشد اسپانیولی هم حرف میزد .. حیف اونا فهمیدن گند اسلامتون چیزی دست کم از مسیحیت نداره ...هاوکینز گفته جایی و نیازی به خدا نیست شما نیازشو که میدونید هست !!! چون بهش کلا نیاز دارین فقط جاشو نمیتونین پیدا کنین .. پیش حوری ها و قلمان هاست که به آدمکش های تاریخ بشارتش رو داده .. شما هم به همین دل خوش کن زندگیت رو از دست بده ۴ تا عوضی طبق روال تاریخ ازش استفاده کنن .. من دارم از زندگیم لذت میبرم
شنبه 9 بهمن 1389

saman911 - ایران - تهران
.odin - بلژیک - انتورپن:تو نگفتی قران چطور ایات علمی را در باره زمین گفته!!چرا فرار میکنی از پاسخ دادن??حداقل بگو چگونه قران بیان کرده زمین میچرخه و دارای7طبقه هست??دوم:سازمان فضانوردی ناسا ” به پدیده دو نیمه شدن کره ی ماه و سپس پیوند خوردن این دو قسمت به یکدیگر پی برد. https://dajjall.mihanblog.com/post/6. هر سال قمری تقریبا 10 روز و 21 ساعت از سال شمسی کوتاه تر است ، در نتیجه بر مبنای محاسبه سال قمری ، از مبدا تاریخ اسلام ، یعنی هجرت پیامبر اکرم (ص) تا کنون ، در مقایسه با سال شمسی 41 سال بیشتر گذشته است و به تعبیر دیگر هر 33 سال شمسی ، 34 سال قمری است . بنابر این برای تبدیل سال قمری به سال شمسی و بالعکس از اعداد 33 و 34 به روش زیر استفاده می شود :. 1414 = 41 + 1373 <= 41 = 33 : 1373 . 1373 = 41 – 1414 <= 41 = 34 : 1414 .
شنبه 9 بهمن 1389

saman911 - ایران - تهران
odin - بلژیک - انتورپن : همانا خدا کسانى را که ایمان آورده و کارهاى شایسته کرده‏اند به باغهایى داخل میکندکه از پای [درختانش] نهر ها جاری است [حال آنکه] کسانى که کافر شده‏اند [در ظاهر چند صباحی]بهره میجویند و می خورند همانگونه که چارپایان مى‏خورند ولى[سرانجام ] جایگاه آنها آتش است. (۱۲) سوره ۴۷: محمد - جزء. . کسی که معتقد چیزی از دست نمیده بلکه بدست میاره.
شنبه 9 بهمن 1389

saman911 - ایران - تهران
آوای کوروش - ایران - تهران : همانا خدا کسانى را که ایمان آورده و کارهاى شایسته کرده‏اند به باغهایى داخل میکندکه از پای [درختانش] نهر ها جاری است [حال آنکه] کسانى که کافر شده‏اند [در ظاهر چند صباحی]بهره میجویند و می خورند همانگونه که چارپایان مى‏خورند ولى[سرانجام ] جایگاه آنها آتش است. (۱۲) سوره ۴۷: محمد - جزء. . کسی که معتقد چیزی از دست نمیده بلکه بدست میاره!!!!??
شنبه 9 بهمن 1389

saman911 - ایران - تهران
آوای کوروش - ایران - تهران :شما به سایتی که من نوشتم سر بزنید بعد نظر بدهید!!??quranologyدات کام. در ضمن تعصب جهل میاره.
شنبه 9 بهمن 1389

mahdi_iranianuk - ایران - تهران
سلام متاسفانه علم هم اکنون همان اشتباهی را می کند که یک زمان مذهب مرتکب آن شده بود . خداوند پاسخی به چگونگی ساخت جهان نیست بلکه به چرایی آن است لطفا توجه کنید که خداوند هیچ چیز را از عدم خلق نکرد بلکه هر چه خلق شد قبلا وجود علمی داشته یعنی خلقت جهان اینگونه نبوده که یک دفعه از "هیچ" "چیز" به وجود بیاید قدرت به هیچ تعلق نمی گیرد. پس اگر علم شما بی نهایت باشد مطمئنا دلایل علمی و قوانین و فرمول های ساخت جهان را هم کشف خواهید کرد دوست عزیز
شنبه 9 بهمن 1389

saman911 - ایران - تهران
آوای کوروش - ایران - تهران:چند کلاس سواد داری???چراخودت به نفهمی میزنی!!!یکی از مطالبی که بنده از قران بیان کردم و نکته علمی نداشت بگو?. چطور در قران امده زمین در حال چرخش در حالی که 200سال دانشمندان به این موضوع پی بردند.ویا7طبقه بودن زمین ودیگر مطالب ذکر شده اگه وجود داری جواب بده??!! ولی جوابی نداری که بدی هههههههه
شنبه 9 بهمن 1389

ARTEMIS-SW - فرانسه - پاریس
نه توهین است نه انتقاد فقط سوال??همین امروز زهرا بهرامی بی گناه بر بالای دار جان باخت مثل دهها هزار ایرانی فقط در ایران///گرگی به اهوئی حمله می کند و از پای حیوان بدبخت شروع بخوردن// الاغی در ایران از تب می سوزد و زبان ندارد که بگوید 100 کیلو بار بدوشش به شلاق به پیش می رود// کودکی اسیر یک جاوز پدوفیل در زیر اتش شهوت مردی دست و پا می زند سنگسارها و هزاران کوفت و زهر مار دیگر////خدای عادل مهربان شما در این پروسه کجاست?????چرا به جای تغذیه از گوشت حیوانات کاری نکرد که از اکسیژن هوا سیر شویم???
شنبه 9 بهمن 1389

iranazadiran - ایران - تهران
ARTEMIS-SW - فرانسه - .پاریس. خدای را سپای گزارم که خود چنین کافران را به ما می نماید. اطلاق کافر به معنای کفران نعمت و ناسپاسی ست یا در اصل بی چشم و رویی و کور باطنی در برابر حکیم یگانه و مخلوقات او. در باور من امثال خامنه ای فرعون طغیان گر به خدا دولت خدا نشناس حاکم ایادی و سپاهیان و کل نیروهای مسلح ضد مردمی کافر هستند و کفران نعمت و توانایی که خداوند به آنها امانت داد می کنند. اما چون همواره خود اذعان داری و اعتراف به کافر بودنت داری باید این نکته را یاد آوری کنم که ای کافر خدا نشناس این سایت هم کافرستان نیست و یا اینکه جای تنها کافران نیست که به دوستمان خرده میگیری که اینجا مسجد نیست. کسی که در برابر خداوند کافر باشد و کفران کند قطعا در برابر مخلوقات و بندگان او همین رویه را در پیش میگیرد. به کفر خود که عمرت را به آن خو کرده ای خوش باش اما برای دیگران نسخه مپیچ که خود بیماری و گم کرده راه. به جای آن در علاج خود بکوش تا حداقل از کفرت خود بهره مند و یاغی شوی و به دیگران حمله نکنی.
شنبه 9 بهمن 1389

jp55 - ژاپن - توکیو
من 1 مسلمان هستم من 1 مسیحی هستم من1 بودایی هستم 1 عده میگن خاک بر سر مسلمانان 1 عده میگن خاک بر سر مسیحیها اخه ما همه ادم هستیم پس مثله ادم در مورد این موضوع نظر بدیم این اقا 1 عمر تحقیق کرده درس خونده این شده این اگر بیسواد بود چی می شد اگر مرد بودی 1 نظر هم در مورد مسیح میدادی نه اینکه وصلش کنی به محمد وخرش خر از تو بیشتر حالیشه
شنبه 9 بهمن 1389

artaxerxes - ایران - تهران
robo - امریکا - لوس انجلس جناب روبو این را که شما می فرمایید پیامبر نباید پاسخ دهد.امثال جناب هاوکینز میدانند.پیامبر بشر را به طریق زندگانی پاک می خوانند. انا بشر مثلکم الا ما یوحی الی یعنی جناب پیامبر تنها آنچه را که از طریق جبرئیل عقل به ایشان وحی می شده برای هدایت بشر بیان می کردند.نه دانشمند بوده اند و نه فیلسوف و نه مورخ.اگر هم سیارات دیگر قابلیت حیات داشته باشند این دیگر بستگی دارد به اینکه عقل آن موجودات حضور خداوند را درک کرده است یا خیر.با عرض ادب به شما هموطن عزیز
شنبه 9 بهمن 1389

feminism - انگلستان - لندن
*پسر شجاع*-ایران-تهران . علم به تحقیق است نه به تقلید . گَرد زَنگار سیاه ِافسانۀ خدا و دین ذهنت را پوشانده و نتیجتأ هضم و تحلیل ِ عدم ِموجودیت (جسم , موجود نامرئی و یا شئی) بنام خدا را نه تنها باور نداری بلکه حتی اندیشیدن و گفتار راجع به آن را ,گناه کبیره میدانی که همینگونه اندیشیدن رشته ای از ایمان و اعتقاد به دین و نیز قبول و باور وجود افسانه ای (او ویا آن) است .
شنبه 9 بهمن 1389

saman911 - ایران - تهران
avinam - سوئد - استکهلم :تو اینهمه آیات علمی‌ قرآن که بنده بیان کردم و سایتش را هم لینک کردم نمیبینی که چطور در ۱۴۰۰ سال پیش اینهمه مطلب علمی‌ بیان شده،در زمین شناسی‌،ستاره شناسی‌،جنین شناسی‌ ،غذا خوردن و هزاران مورد دیگه .درمورد اینها تفکر نمیکنی‌!،آن وقت خدایی که آن زمان نکات علمی‌ در قرآن بیان میکرد و مردم نمیدانستند الان هم تو با یک روخوانی ساده که همه چیز در سکس میبینی‌ بیان میکنی‌!،درصورتی که خداوند میداند چه‌کسی پیامبر باشد و چه‌کسی نباشد و قرار نیست خداوند آیات قرآن را طبق سلیقه مردم بیان کنه که چه‌کسی خوشش میاد یا بدش میاد؟؟دلیلش چه می‌تونه باشه خودت بگو؟؟قرآنی که هنوز هم دانشمندان با تفسیر آن نکات علمی‌ کشف میکنند،تفسیر المیزان قرآن کریم ۲۰ سال طول کشید که ۲۰ جلده توسط آیت‌الله طباطبایی نوشته شده.آن‌زمان که مشرکین پیشنهاد دادند حاضر هستند پست و مقام و هرچه که بخواهد به پیامبر(ص) میدهند به شرطی که دست از رسالتش بر دارد.. ادامه دارد
شنبه 9 بهمن 1389

saman911 - ایران - تهران
avinam - سوئد - استکهلم ،قسمت دوم:پیامبر (ص)فرمودند: اگر ماه را بر دست چپ من و خورشید را در دست راست من بگذارند از رسالتم دست بر نمیدارم.انوقت تو چی‌ داری میگی‌ واقعا خند داره!! هرموقع تونستی از لحاظ علمی بگویی که ایه های قران علمی نیست انموقع حق با توست!!??در عهد قدیم هم نوشته حضرت سلیمان ۷۰۰ تا زن داشته ۳۰۰ تا هم صیغه ای و حضرت یعقوب ۱۸ تا همسر داشته.اگر میبینی‌ آیات ۱۴۰۰ سال پیش قرآن از نظر علمی درست هستند چه چیز باعث میشود که ایمان نیاوری!!؟؟بدون تعصب تفکر کن!!یک بار هم شده به این سایت سر بزن ضرر نمیکنی. quranologyدات کام .
شنبه 9 بهمن 1389

ARTEMIS-SW - فرانسه - پاریس
iranazadiran - ایران - تهران . . تو در پوچیهای زیستن خود و باورهای سخیف خود غرق باش ----- از نظر من فرقی بین تو و دیگران نیست فقط همان افکار رژیمی ها را در ورای شاهدوستی و ایران دوستی پنهان کرده ای...
شنبه 9 بهمن 1389

ARTEMIS-SW - فرانسه - پاریس
وقتی محمد شما با ماریه کنیز مشغول بود و عایشه سر رسید او را بر خود حرام کرد شب خدای .ندا داد///چرا چیزی را که بتو حلال کرده ایم حرام کردی تمام کنیزان!!!تو دختر عموها و دختران فامیل به تو حلال همینطور زنان به غنیمت گرفته شده در جنگ پس از کشتن شوهرانشان.شرم کنید چاپلوسان اسلامی نواده ی عربهای حجاز.
شنبه 9 بهمن 1389

ARTEMIS-SW - فرانسه - پاریس
iranazadiran - ایران - تهران . ابجی زینب شاهی فکر کردی چون طرفدار شاه هستی می توانی مثل دیگر همکارانت دینی را که دودمان ایرانی را برباد داده تبلیغ کنی همان کافر کافر که می نویسی معلوم است چکاره ای.اخرین بارت باشد به من کامنت می نویسی.
شنبه 9 بهمن 1389

saman911 - ایران - تهران
avinam - سوئد - استکهلم :قسمت سوم:یکی‌ از دلایل تعداد همسران در آن زمان حمایت آنها و تحت پوشش قرار دادن زنها بود آنموقع که مثل الان نبود زنهایی که شوهرانشان را در جنگ از دست میدادند دیگر سرپناهی نداشتند آن هم در زندگی‌ قبیله‌ای آن زمان حضرت سلیمان ۱۰۰۰ تا زن خود را برای اینکه آنها را تحت پوشش قرار بده و به فساد نیفتند اینکارو میکرد حضرت محمد( ص )هم به غیر از عایشه همه همسرانش پیر و سالخورده بودند.ولی‌ پادشاهان اینطور نبودند آنها حرمسرا داشتند خسرو پرویز ۳۰۰۰ تا زن داشت فقط ۵۰۰ تا خواجه حرمسرا داشت.سوال کردن حق هر انسانی‌ هست به شرطی که دنبال حقیقت باشد نه اینکه وقتی‌ واقعیت فهمید دوباره جهل و تعصب را پیش کند خداوند در قرآن فرموده به چیزی که بهش علم نداری دنبالش نرو.اهل حقیقت همیشه تعدادشان کم بود و هست.
شنبه 9 بهمن 1389

artaxerxes - ایران - تهران
ARTEMIS-SW - فرانسه - پاریس این که شما می فرمایید اساسا با قضای الهی ناسازگار است.یعنی پیروی از یک سری اعمال طبیعتا نتایجی را خواهد داشت.تکامل انسانها را بدین جا کشانده که به اکسیژن نیاز دارند.این که انسانی یافت شود که بی نیاز باشد به اکسیژن ،با قضای خداوند که این نیروها (فرشتگان) را قرار داده ناسازگار است.قدر را نیز ما تعیین می کنیم.اگر در کشور ظالمان باشیم و سرنوشت خویش را عوض نکنیم همین اعدامها خواهد بود.(خداوند سرنوشت هیچ گروهی را عوض نمی کند مگر توسط خود آنها). پاینده باشید
شنبه 9 بهمن 1389

odin - بلژیک - انتورپن
saman911 - ایران - تهران ببین پسر جان بیشتر از این از خودت ابرو ریزی نکن تو هر دفعه که مطلب علمی ای اینجا منتشر میشه میای و دروغهای اینجوری شاخدار میگی، نمونه اش همین ابروریزی ای که دوباره از خودت کردی! میگی:(ناسا گفته ماه دو نیمه بوده و پیوند خورده اما میری از سایت «دجال» سند میاری!!! من شرط میبندم حتا نمیدونی سایت خبری ناسا کدومه اگر هم بدونی غیر از اینکه این اراجیف تحریف شده و دروغ رو از همین وبلاگهای دروغگو و توجیه گر که برای مستند کردن چرندیاتشون الکی مینویسن ناسا گفته!!! چیزی نخوندی.بچه جون تئوریهای علمی زیادی در توضیح وجود ماه در مدار زمین هست و یکیشون اینه که ماه از رینگ ذرات و اجسام فضایی در مدار زمین و خورشید درست شده و در مدار زمین قرار گرفته(البته این ضعیفترین تئوری است)ولی نه در 1400سال پیش و نه از دونیمه بلکه بین 5/3 تا 4میلیارد سال پیش درثانی محمداقای شما ماه رو در شق القمر نصف کرد نه اینکه دو نیمه رو بهم چسبونده باشه.
یکشنبه 10 بهمن 1389

odin - بلژیک - انتورپن
saman911 - ایران - تهران -مگر اینکه شما در ترجمه های جدیدت شمشیر محمدخان رو الوده بچسب اوهو ترجمه کرده باشی!اما مغلطه قبلیت، قران کجا نوشته که زمین گرده یا از جو و اتمسفر حرف زده که شما اون داستانها رو درست کردی؟ ببین عزیز جان شیوه شما کهنه شده و دیگه کار نمیکنه، اینکه بیای یه دروغی بگی و بعد بر پایه همون دروغ استناد کنی و از توش سوال هم در بیاری!!! برو عزیز جان قبل از حتا مطالعه که من مطمئنم یکذره هم نداری اول با خودت و مردم صادق باش بعد بیا به مسائلی که ازشون سر سوزنی اطلاع نداری دخالت کن.قران کجا از منظومه شمسی حرف زده؟ کجا از لایه های زمین حرف زده این اقا پیغمبر شما ازسر جهل و دروغگویی اومد گفت اسمون (سماء)7طبقه است و بهشت در اونجاست و قرینه اون را زمین قرار داد و گفت جهنم هم 7طبقه زیر زمینه!!! اخه ادم دروغ پرست زمین کجا اون پایین مکانی بعنوان جهنم داره؟ اونجا در مرحله اخر هسته زمینه که از حرارت بالا چیزی اونجا نمیتونه بحالت جامد باشه و همه چی مذابه حتا اهن.حالا شما باز بیا بگو نه منظورش جهنم و طبقه 7بوده!!! خوب مگه مریض بوده که با گوشه و کنایه حرف بزنه؟
یکشنبه 10 بهمن 1389

odin - بلژیک - انتورپن
saman911 - ایران - تهران - مگه شماها نمیگین این کتاب برای همه دورانه پس چرا بزبان جاهلیت و نادانها گفته جهنم؟خوب مگه مریض بوده که نگفته هسته زمین؟مگه مریض بوده که بجای منظومه شمسی گفته سما؟در حالیکه این کلمه ترکیبی اصلآ عربی هم هست! برو عزیز من خودت رو بذار سرکار تا الان ده بار این بحثها رو با اسمهای مختلف با من کردی حتا یکبار هم یکی از سوالهای من رو و بقیه دوستان رو جواب ندادی اما دائم از این دست سوالها که بالاتر گفتم چطور طرح میشن و اساسشون روی مغلطه و دروغه طرح کردی و با اینکه دهها بار جواب گرفتی باز هم از رو نرفتی و به این کار زننده و دروغپردازی ادامه دادی. شما در بخش قبلی هم گفتم حتا اسم لایه های جو و زمین یاتعدادشون،زخامتشون مقدار رقیق بودنشون رو نمیدونی اما میای در موردش از وب لاگهای بیسر وته دروغگوهای بسیج سند میاری!!!یک بار هم نشده برای اثبات ادعاهات از سایتهای معتبر مثل خود ناسا،ناسیونال جغرافی یا سی ان ان و غیره مدرک بیاری. یا برای گفته هات از این ببعد مدرک مستند بیار یا سکوت کن و نه خودت رو مضحکه کن و نه مارو خسته.
یکشنبه 10 بهمن 1389

*پسر شجاع* - ایران - تهران
feminism - انگلستان - لندن . اتفاقا من یک سوال علمی پرسیدم آن هم این بود که طبق قوانین فیزیک مقدار ماده و انرژی در جهان ثابت هست یعنی انسان هیچوقت قادر به خلقت یک ماده جدید از هیچ نخواهد بود وحتی یک ذره هم نخواهد توانست به مقدار ماده و انرژی جهان اضافه کند پس وقتی قادر به انچام کاری نیست ادعای انجام دادن آن یک نوع عوامفریبی هست...
یکشنبه 10 بهمن 1389

طاطا - ایران - تهران
خدا ، سرمنشا، خالق، هستی،... هر چی که هست چه ربطی به دین داره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ چرا بعضی ها قاطی میکنن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ اینا فقط یه اسم هستن. ولی دین فرق میکنه. چرا بحثو خراب میکنین با پیش کشیدن دین؟؟؟؟؟؟؟؟؟
یکشنبه 10 بهمن 1389

طاطا - ایران - تهران
saman 911 تمام اینا که نوشتی (زمین شناسی جنین شناسی ستاره شناسی .....) توی قران نوشته؟؟؟؟؟؟؟؟؟ پس هرکی قرانو تاآخر بخونه یه پادانشمنده!!!!!!!!!!!!!!!!!!! پس بگو چرا هرسال شماها یه دوره قران خونی دارین؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ چندتا دکترا داری کلک؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
یکشنبه 10 بهمن 1389

iranazadiran - ایران - تهران
ARTEMIS-SW - فرانسه - پاریس. چرا اینقدر این کلمه به هذیون گویی وادارت کرده تو که از شنیدن کلمه ای که بارها خود اقرار و اعتراف به آن کرده و خود را اینگونه معرفی کردی وحشت داری این فیلمها را برای چه بازی میکنی. میدونی دو مدل زینب داریم یکی مثل خواهرای هم اخلاق و مسلک تو که قلدر خشن و بزن بهادرین. یکی هم مانند ملکه زینب که پیام آور و بیان کننده حقایق کربلا و افشای ظلم است. بله براستی من اینگونه ام و نمی دونی چه افتخاری داره که آدم کافر نباشه و بنده مخلص خدا باشه. نظرت رو برا خودت نگه دار نظر افراد خودپرست و خود شیفته ای امثال تو برای من پشیزی اهمیت ندارد تنها خواستم به تو یاد آوری کنم که سالها در مهد دمکراسی زندگی کردن باید تو را از آبجی های بزن بهادرت که تو ایران مدام بهمه میپرن دور کرده باشه. ترک عادت موجب مرض است کار خودت را بکن فقط پاتو اندازه گلیم محدود خود دراز کن همین. کارهای مهمتر از سر وکله زدن با انسانهای هیستیریک دارم.
یکشنبه 10 بهمن 1389

robo - امریکا - لوس انجلس
saman911 - ایران - تهران بکشید آنها (کافران) را هر کجا که یافتید .. این که دیگه تو قرآن تون نوشته؟ ننوشته ؟ کجا میکشن؟ قضیه % خشکی و آب هم قدیمی شده عزیز دریا ۴۱ بار خشکی ۱۲ بار این چرتو پرت ها چیه ؟.. این مال اون زمان بوده که مردم بیسواد بودن علما این چرتو پرت هارو به خوردشون میدادن میگفتن که حالا کی سواد داره بره بشمره ؟ ولی حالا من و تو میتونیم بریم و بشمریم باور نداری خودت برو تو سایت https://www.parsquran.com/ قرآن الکترونیکی میتونی این کلمه هارو خودت جستجو کنی قبل اینکه این جفنگیات رو بنویسی بهتر بود این کارو میکردی ، واسه اینکه وقته شریفت رو نگیرم اینم نتیجه اش: دنیا ۱۴۳ آخرت ۱۰۷ زندگی ۹۲ مرگ ۸۴ نماز ۹۰ ماه ۵۶ روز ۶۵۸ خشکی ۱۲ دریا ۶۲ حالا بشینین باز از این خزعبلات بنویسین بگین همه دانشمندان انگشت به دهان موندن از معجزات قرآن .
یکشنبه 10 بهمن 1389

robo - امریکا - لوس انجلس
artaxerxes - ایران - تهران ،هموطن عزیزم ممنونم که برام کامنت گذشتی لطفآ این سوال من رو منطقی جواب بده و قبلش یک کمی بیطرف فکر کن . شما که مدعی هستید قرآن کتابیست برای تمام فصول ، منطق، فلسفه، سیاست، علم، دانش و غیره ، جوابی برای سؤال من نیست که چطور همه داستانهای این کتابها از زبان یک انسان زمینی نوشته شده و محصول تفکر انسان زمین ، نه خدای آسمان و زمین . تمام تعریف های این کتاب کاملا زاییده تفکر یک انسان زمینی در ۱۴۰۰ سال پیش ، با شما موافقم که جواب سوال من رو نباید پیامبر بده، چون پیامبر دانش این حرفها رو نداره ، لطفآ شما هم ادعا نفرمایید که قرآن کتاب علمی فلسفی فلان و فلانه .. یک کتاب داستان و افسانه، ترکیبی از تورات و انجیل که یک کم داستانهاشون رو پر و بال داده . این کتاب بالاخره علمی فلسفی هست؟ میتونه جواب بده؟ یا نیست نمیتونه جواب بده؟ یا نکنه میگین هست برای زمین ، پس تکلیف بقیه هستی چی میشه؟ خدا بقیه هستی رو خودش نساخته مسوولش هم نیست؟یا نمیخواد اطلاعتی از قوانین الهی حاکم بر دیگر سیارات که احتمالا حیات درش هست به ما بده؟ یا نمیدونه اونجا چه خبره ؟
یکشنبه 10 بهمن 1389

Davidoff - اوکراین - خارکوف
benjamin86 - انگلیس - اکسفورد - دوست عزیز! بنده هیچ گونه الزامی برای اثبات مسئله ای به کسی ندارم! صرفا نظر و تجربه خودم را بیان کردم و در آخر هم نوشتم که "هر کسی تجربه و فهم و درک خودش را از خدا دارد و نباید ایده خود را بست داد!" بله! قادر به توضیح این مسئله از راه علمی هستم! در ضمن اصلا برایم مهم نیست که شما فکر بکنید من کتابی خوانده ام یا خیر! اگر از نوع لفظ گفتار شما متوجه می شدم که فردی هستید منطقی و محترم حتما با شما وارد بحث می شدم ولی لفظ همراه با متلک شما اصلا محترمانه نبوده پس بنابراین وقت خودم را برای امثالهم تلف نمی کنم! با احترام
یکشنبه 10 بهمن 1389

benjamin86 - انگلیس - اکسفورد
Davidoff - اوکراین - خارکوف اتفاقا اقای دکتر شما اشباه گرفتید , من نه به کسی بی احترامی میکنم نه حرفی میزنم , اگه گفتن دکتر هم به شما متلکه منظور من فقط و فقط از باب احترام بوده و بس چون خود شما گفتید من دکترای ریاضی و فیزیک رو دارم , اگه اشتباهی شده من شرمنده , اما نه جدی خیلی دوست دارم بدونم چجوری میشه از لحاظ فرمول این واقعه ای رو که میگید شرح کرد , من مطمینم نه بنده بلکه خیلی از دوستان دیگر هم حتما دوست دارن بدونن ؟
یکشنبه 10 بهمن 1389

zebelkhan - آمریکا - لوس آنجلس
benjamin86 - انگلیس - اکسفورد. این مهملاتی که سر هم بندی کردی برای یافتن خدا بدرد یک مشت بیسواد عقب مونده ذهنی و متعصب مذهبی مثل خودتون میخوره. خجالت نمیکشید مشتی یاوه را باور میکنید و فکر میکنید تمام حقیقت را میدانید. هیچیک از شما مخبطان اسلامی حتی مقاله بالا را نخواندید و جرات جواب دادن به یکی از سوالات مطرح شده را ندارید. واقعا تهی مغزید به تمام معنا!
یکشنبه 10 بهمن 1389

odin - بلژیک - انتورپن
saman911 - ایران - تهران- من فقط اینو فهمیدم که جواب دادن به مذخرفات شماها و سوالهای زیر پایه دروغ شماها تنها وقت طلف کردن جواب دادن به سوالهای مجنون وار و پریشانه. اون جناب robo - امریکا - لوس انجلس خوشبختانه جایی رو معرفی کرد که تعداد شمارش این کلمات زمین و اب و غیره رو در اورده و نشون داد که از پایه دروغ میگین برای اثباتش هم اینجوری خودتون رو بزمین و زمان میزنید.بابا جان دروغ در این دین شما تقیه کردن یکی از ستونهای اصلیه.ترجمه میکنید، دروغ میگین، شمارش رو دروغ مینویسین، نامه اینشتاین رو برعکس ترجمه میکنید،
یکشنبه 10 بهمن 1389

odin - بلژیک - انتورپن
saman911 - ایران - تهران- همین پروفسور هاوکینگ رو جنابعالی و این اقای دانشمند پسر شجاع چند سال در موردش دروغ نوشتین که خداباوره؟ چندبار عقایدش رو بدروغ برعکس جلوه دادین که برای خودتون و عقاید پوسیدتون پشتوانه بسازین؟یک بار ازتون سوال شد که حداقل یه کتابش رو معرفی کنید یا فقط بگین چند صفحه است توش موندین و فحش دادین بجای جواب. حتا اسم این دانشمند رو درست نمیدونستین و با اسم انتونی هاپکینز مخلوطش میکردین.(نمونه اش لبخند«ژاکن»)ا0000ا بابا جان بس کنید دیگه تا کی شماها با دروغ و چرندگویی برای خودتون توجیه ابکی میسازین؟اما این جین شناسی دیگه نوبر بود.محمد میفرماید: 3 چیز است که کسی غیر از الله از ان اگاه نیست،1 جنس بچه در شکم مادر 2 زمان بارش باران،3 نتیجه تجارت! حالا اقا برامون ژنتیست هم شد؟ روتو برم
یکشنبه 10 بهمن 1389

zebelkhan - آمریکا - لوس آنجلس
*پسر شجاع* - ایران - تهران. ! چرا فرا فکنی میکنی؟ چرا جواب یک سوال ساده رو نمیدی؟ به چه دلیل خدای خیالی شما مخبطان اسلامی نیاز به علت وجودی ندارد؟ جواب بده ! چرا دری وری بهم میبافی؟ دلایل عدم اثبات نیاز جهان هستی به وجود خدا را در سخنرانی فیزیک دان معروف Lawrence Krauss در لینک زیر میتوانی ببینی اگر سواد انگلیسی داری که بعید میدونم بیشتر از دروس سطح حوزه یا دیپلم ردی سواد داشته باشی!. https://www.youtube.com/watch?v=7ImvlS8PLIo. حالا تو جواب اون سوال ساده بالا رو بده!
یکشنبه 10 بهمن 1389

zebelkhan - آمریکا - لوس آنجلس
artaxerxes - ایران - تهران. saman911 - ایران - تهران. *پسر شجاع* - ایران - تهران . iranazadiran - ایران - تهران. و بقیه عقب ماندگان اسلامی که نام شما را از قلم انداختم! بواسطه وجود موجوداتی مسخ شده و بی منطق و متعصب و به معنای واقعی عقب مانده و متحجر چون شماست که اسلام در دنیا ریشه داده. به واسطه وجود امثال شماست که این همه جنایت و فلاکت و بدبختی تحت لوای خدا و دین رخ میدهد. به واسطه وجود بی خردانی چون شماست که این همه آزادیخواه در زندانها از سوی بانیان دین و مذهب شکنجه و قتل عام میشوند. این همه جنایت در طول تاریخ به واسطه حمایت مشتی جاهل و بی خرد و بی دانش مثل شما رخ داده. امثال شما بی خردان مذهبی شریک جرم تمام جنایات مذهبی در طول تاریخ هستید. اگر ذزه ای خرد و دانش در وجود شما راه داشت به این فلاکت و سرگشتگی و پوچ گرایی دچار نمیشدید که موجودی خیالی به نام خدا و کتابی سراسر دروغ و یاوه و مهمل راهنمای اعمال و زندگی شما قرار بگیرد.
یکشنبه 10 بهمن 1389

zebelkhan - آمریکا - لوس آنجلس
((مجموعه دروغها و تناقضات و مطالب خلاف علم و طبیعت در قرآن)) -- * روزهای خدا برابر با چند سال است؟. 1000سال(سوره سجده5). 50000سال(سوره معراج4). *خدا زمین را در چند روز افرید؟. کلا 6روز(سوره اعراف آیه ۵۴)و(سوره فرقان آیه ۵۹). *در جایی دیگر میگوید 8 روز,2روز آفرینش زمین و دو روز آسمان و 4روز چیزهای دیگر جمعا میشود 8روز(سوره ی فصلت آیات 9تا12). * آسمان زودتر آفریده شد یا زمین؟. آسمان(سوره نازعات آیات ۲۷ تا ۳۲). زمین(سوره بقره آیه ۱۹). * چند مشرق وجود دارد؟. یک مشرق(سوره الشعرا آیه 28). دو مشرق(سوره الرحمن آیه 17). مشرق های بی شمار(سوره المعراج آیه40). -* چند مغرب وجود دارد؟. یک مغرب(سوره الشعرا آیه 28). دو مغرب(سوره الرحمن آیه 17). مغربهای بی نهایت(سوره المعراج آیه40). *-آیا آسمان و زمین از هم جدا بودند یا به هم چسبیده شده بودند؟. در جایی قرآن ادعا میکند که انها به هم پپیوسته بودند و از هم جدا شدند(انبیاء ایه ی 30). و در جایی دیگر می گوید که آنها از هم جدا بودند و به هم پیوستند(فصلت آیه ی11).
یکشنبه 10 بهمن 1389

zebelkhan - آمریکا - لوس آنجلس
(( دروغها و تناقضات و مطالب خلاف علم و طبیعت در قرآن - قسمت دوم )). 1ـ حسابداری عجیب الله شنوا و دانا و بینا:. (سوره 4 آیه 11-12) و (سوره 4 آیه 176) در مورد قوانین وراثت صحبت میکند. اگر یک مرد فوت شود، و از او سه دختر و دو والد و یک همسر باقی بماند؛ دختران 2/3 سهم، والد ها 1/3 سهم (هردو بر اساس سوره 4 آیه 11) و همسر 1/8 سهم (بر اساس سوره 4 آیه 12) از ارث را دریافت میکند که از میزان ارث بیشتر میشود. مثال دوم، مردی فوت میشود و از او یک مادر و یک همسر و دو خواهر باقی میماند، مادر 1/3 سهم (سوره 4 آیه 11) همسر 1/4 (سوره 4 آیه 12) و خواهران 2/3 (سوره 4 آیه 176) که مجموع آنها 15/12 کل ارث است. 2) چند فرشته برای مریم فرستاده شده بودند؟ . وقتی قرآن در مورد باردار شدن مریم و میلاد مسیح در (سوره 3 آیه 42 و 45) راجع به چندین فرشته صحبت میکند اما در (سوره 19 آیه 17-21) تنها از یک فرشته صحبت میکند.
یکشنبه 10 بهمن 1389

zebelkhan - آمریکا - لوس آنجلس
(( دروغها و تناقضات و مطالب خلاف علم و طبیعت در قرآن - قسمت سوم )). 3) اختلافات عددی بیشتر. آیا روزهای الله برابر 1000 روز بشر است (سوره 22 آیه 47، سوره 32 آیه 5) یا برابر 50000 روز بشر است (سوره 70 آیه 4) ؟. چند باغ در بهشت وجود دارد؟ یک (سوره 39 آیه 73، سوره 41 آیه 30، سوره 57 آیه 21، سوره 79 آیه 41) یا زیادتر (سوره 18 آیه 31، سوره 22 آیه 23، سوره 35 آیه 33)؟. در (سوره 56 آیه 7) ادعا میکند که در روز قیامت مردم سه دسته میشوند، اما در (سوره 90 آیات 18-19، سوره 99 آیات 6-7) تنها دو گروه را بر میشمرد. در مورد اینکه چه کسی روح را در هنگام مرگ از انسان میگیرد نیز تناقضی آشکار وجود دارد، فرشته مرگ (سوره 32 آیه 11)، یک فرشتگان (جمع) (سوره 47 آیه 27) و همچنین "این الله است که روح را از انسانها در هنگام مرگ میگیرد" (سوره 39 آیه 42). صحیح بخاری ادعا میکند که جبرئیل 600 بال داشت (جلد چهارم بخش 54 شماره 455) در حالی که قرآن در (سوره 35 آیه 1) میگوید فرشتگان 2، 3 یا 4 بال دارند.
یکشنبه 10 بهمن 1389

zebelkhan - آمریکا - لوس آنجلس
(( دروغها و تناقضات و مطالب خلاف علم و طبیعت در قرآن - قسمت چهارم )). 4) الله چند روز برای نابودی قوم عاد نیاز داشت؟. یک روز (سوره 54 آیه 19) یا چندین روز (سوره 41 آیه 16، سوره 69 آیات 6-7). 5) خلقت شش روز بود یا هشت روز؟ . (سوره 7 آیه 54، سوره 10 آیه 3، سوره 11 آیه 7 و سوره 25 آیه 59) به روشنی اعلام میکند که الله زمین و آسمانها را در 6 روز آفرید. اما در (سوره 41 آیات 9-12) جمع روزهایی که الله بدانها اشاره میکند 8 روز است. منتظر باشید تا بقیه را هم عرض کنم. ..آخه یک جو که چه عرض کنم یک دانه ارزن عقل اگر در مغز مسلمین باشد هم دنبال این مهملات و جفنگیات و افسانه های سینه به سینه نقل شده و ناشیانه جعل شده نمیرود!
یکشنبه 10 بهمن 1389

zebelkhan - آمریکا - لوس آنجلس
(( دروغها و تناقضات و مطالب خلاف علم و طبیعت در قرآن - قسمت پنجم )). 6) آفرینش سریع بود یا کند؟ . الله آسمانها و زمین را در 6 روز آفریده است (سوره 7 آیه 54) و مسلمانانی که میخواهند به قرآن چهره علمی بدهند میگویند این 6 روز منظور 6 دوره است، اما (سوره 2 آیه 117) میگوید که "الله به صورت آنی خلق میکند". 7) اول زمین یا اول آسمان؟ کدام یک زود تر آفریده شد؟ . اول زمین و بعد آسمان (سوره 2 آیه 29)، اول آسمان و بعد زمین (سوره 79 آیه 27-30). (این یکی دیگه خیلی شاهکاره...!!!). 8) به هم چسباندن یا از هم جدا کردن؟. در مورد روش ایجاد زمین و آسمان قرآن یکجا میگوید که آنها از هم جدا بودند و بعد به هم گرویدند (سوره 41 آیه 11) اما در (سوره 21 آیه 30) میگویند که آنها ابتدا یکی بودند و بعداً از یکدیگر جدا شدند. (معرکه است نه؟ جمع اضداد!!!) . واقعا ..مرغ پخته را هم به خنده وا میدارد. باز هم ادعا کنید تمام علم جهان در قرآن است!!!
یکشنبه 10 بهمن 1389

zebelkhan - آمریکا - لوس آنجلس
(( دروغها و تناقضات و مطالب خلاف علم و طبیعت در قرآن - قسمت ششم )). 9) انسان از چه ساخته شده بود؟ . از لخته خون (سوره 96 آیات 1-2) آب (سوره 21 آیه 30، سوره 24 آیه 45، سوره 25 آیه 54) "چیزی مانند سفال" (سوره 3 آیه 59، سوره 30 آیه 20، سوره 35 آیه 11). (الله سرگیجه بنفش گرفته یا محمد؟). 10) ناقص یا با جزئیات کامل؟. قرآن در جاهایی ادعا میکند که کامل است و تمامی جزئیات را دارا میباشد و هیچ چیز باقی نمانده است که در آن نباشد (سوره 6 آیه 38، سوره 6 آیه 114، سوره 12 آیه 11، سوره 16 آیه 89 و...) اما چیزهای بسیاری هستند که قرآن آنها را ناتمام باقی میگذارد، . 11) پرستش یک خدا یا یک خدای دیگر؟. به محمد دستور میدهد که به ناباوران بگوید، شما چیزی را نمیپرستید که من میپرستم (سوره 109 آیه 3). هرچند سوره های دیگر در قرآن بطور مشخص اشاره میکند که آن ناباوران در واقع خدایی را پرستش میکنند که همان الله است!!!
یکشنبه 10 بهمن 1389

zebelkhan - آمریکا - لوس آنجلس
(( دروغها و تناقضات و مطالب خلاف علم و طبیعت در قرآن - قسمت هفتم )). 12) شفاعت کردن یا شفاعت نکردن، مسئله این است!. قرآن در مورد اینکه آیا در روز آخرت شفاعتی وجود خواهد داشت یا نه دچار تناقض میشود، در آیات (سوره 2 آیه 122-123، سوره 254 آیه 6-51، سوره 82 آیات 18-19 و...) میگویند شفاعتی وجود ندارد و آیات (سوره 53 آیه 26، سوره 43 آیه 86، سوره 34 آیه 23، سوره 20 آیه 109) و البته هر دو این پاسخ ها را میتوان با احادیث مختلف پشتیبانی کرد. 13) الله و تخت او کجاست؟. الله از رگ گردن به انسان نزدیکتر است (سوره 50 آیه 16) و در عین حال او بر روی تختش نشسته است (سوره 57 آیه 4) تختی که روی آب بنا شده است (سوره 11 آیه 7) و در عین حال بقدری دور است که رسیدن به او بین 1000 و 50000 سال طول میکشد (سوره 32 آیه 5، سوره 70 آیه 4). 14) ریشه بیچارگی کجاست؟. آیا شر و مصیبت از طرف شیطان است (سوره 38 آیه 41) ؟ از خود ماست (سوره 4 آیه 79) ؟ یا از طرف الله (سوره 4 آیه 78) ؟.
یکشنبه 10 بهمن 1389

zebelkhan - آمریکا - لوس آنجلس
(( دروغها و تناقضات و مطالب خلاف علم و طبیعت در قرآن - قسمت هشتم )). 14) ریشه بیچارگی کجاست؟. آیا شر و مصیبت از طرف شیطان است (سوره 38 آیه 41) ؟ از خود ماست (سوره 4 آیه 79) ؟ یا از طرف الله (سوره 4 آیه 78) ؟. 15) رحمت الله چقدر است؟. الله رحمت را بر خود مقرر کرده است (سوره 6 آیه 12) هرچند بعضی از اشخاص را هرچند که میتواند هدایت نمیکند (سوره 6 آیه 35، سوره 14 آیه 4). 16) آیا در بهشت بازجویی خواهد بود یا نه؟ . از یکدیگر سوال نخواهند کرد (سوره 23 آیه 101)، اما همچنان در یک پرس و جوی دو جانبه شرکت خواهند کرد (سوره 52 آیه 25) و از یکدیگر سوال خواهند کرد (سوره 37 آیه 27). 17) آیا فرشتگان محافظ هستند؟ . هیچ حافظی بجز الله وجود ندارد (سوره 2 آیه 107، سوره 29 آیه 22)، اما (سوره 41 آیه 31) فرشتگان خود میگویند "ما محافظان شما در اینجا و در آن دنیا هستیم." همچنین در سوره های دیگر نقش آنها بعنوان نگاهبان (سوره 13 آیه 11 و سوره 50 آیه 17-18) و محافظان (سوره 82 آیه 10) اعلام میشود. سوره 28 آیه 71-74، سوره 18 آیه 50)، همچنین در جاهای دیگری در مورد بسیاری از موجودات که از فرمان الله سرپیچی میکنند.
یکشنبه 10 بهمن 1389

zebelkhan - آمریکا - لوس آنجلس
باز هم از دروغها و مهملات قرآن برایتان عرض کنم؟ فقط همین یک آیه که تخت خداوند بر آب قرار دارد کافی است که هر انسان عاقلی از این کتاب سراسر دروغ و مهمل روگردانی کند. آخر کتابی از این مسخره تر هم وجود دارد که شما مسلمانهای بی خرد دارید گلوی خودتان را برایش پاره می کنید؟!! قدیمیها فکر میکردند که در آسمان آب وجود دارد چون آسمان هم مثل دریا آبی است! بنا بر این فرض میکردند که خدا که جایش در آسمان است تختش بر آب قرار دارد! این معنی سوره هود به زبان ساده و بر اساس افسانه های قدیمی است! به همین سادگی چنین مهملی را به صورت آیه ای خدایی در آورده اند! بابا مسلمانها شرم کنید! ماله کشان اسلامی! این کتاب سراسر مهمل و دروغ را نمیتوانید به نام معجزه و راز عالم به خورد مردم خردمند عصر حاضر بدهید! شیادی و شارلاتان بازی کافیست!
یکشنبه 10 بهمن 1389

persian lost - ایران - تهران
من نمی دانم شماها چه اصراری دارید که خدا را فقط در دین ببینید. اکثر کسانی که منکر وجود خدا هستند دلایل انکارشان را ضعف های موجود در دین و رفتار های نادرست دینداران می دانند واین همه نشانه وجود خدا را نمی بینند. نمی دانم فیزیکدانی که معتقد است جهان هستی بر پایه قوانین فیزیکی بنا شده ؛ درک نمی کند که همین قوانین فیزیکی را خدا بوجود آورده است.
یکشنبه 10 بهمن 1389

zehna.bastas - ایران - مشهد
من نظر تمام مخالفین وجود خدا رو خوندم و اینو فهمیدم که اینا دوست ندارن حقیقت رو بشنون . کسی که خوابه رو میشه بیدار کرد ولی کسی که خودشو به بیخوابی زده هرگز.
یکشنبه 10 بهمن 1389

saman911 - ایران - تهران
odin - بلژیک - انتورپن:میدونی تو اگه هرجا بری با دیگران اینطور بحث کنی سریع متوجه شخصیتت میشوند و از تو فاصله میگیرند,ادب از که اموختی از بی ادبان هیچ انسان باشعوری با امثال تو بحث نمیکنه مگه یکی مثل خودت,اگه مطالب من دروغ نیاز نداره اینهمه بترسی.اگه مذهبی رو قبول نداری حق هم نداری توهین کنی!?هیچ انسان متشخصی توهین نمیکنه اگر نقد میکنه مودبانه وبا سند ومدرک نقدمیکنه.نه که چاله میدونی بحث کنه.پیروز و موفق باشید!!
یکشنبه 10 بهمن 1389

saman911 - ایران - تهران
طاطا - ایران - تهران :تو خدا رو قبول داری ولی علمش قبول ندری!!
یکشنبه 10 بهمن 1389

farid turkeh - ایران - تهران
Davidoff - اوکراین - خارکوف. شما وجود خدا برایتان اثبات شده.یا فقط به این نتیجه رسیدید که خدا وجود دارد.
یکشنبه 10 بهمن 1389

artaxerxes - ایران - تهران
robo - امریکا - لوس انجلس هموطن عزیزم. لازم است نکته ی کوتاهی را خدمتتان عرض کنم.کسی که به مقام پیامبری می رسد یعنی به کمال عقل و روح رسیده و عقل او بر غرایزش غلبه دارد. حال که این فرد به کمال عقل رسیده به این عقل کامل جبرئیل می گویند که هر حرفی که از آن ناشی می شود از سوی انسان کامل است و چون از سوی انسان کامل است و سخن درستی است پس می شود از جانب خداوند. آیا خداوند جز از طریق عقل با بشر ارتباط برقرار می کند؟
یکشنبه 10 بهمن 1389

artaxerxes - ایران - تهران
قرآن کریم کتاب علم نیست اگر هم باشد علم اخلاق است.حال شما بگویید آیا آنگاه که انسانی بر خویش مسلط گشته است یعنی علم غیب دارد؟ یعنی میداند در کرات دیگر چه خبر است؟اما بر خلاف نظر شما بنده معتقدم علیرغم اینکه این کتاب در 1400 سال پیش نازل شد ولی نیازهای حیاتی بشر در طول تاریخ یکسان است.بشر همواره باید به راستی گراید،همواره باید بیندیشد،همواره باید از ربا پرهیز کند و...پس میتوان آنرا کتاب اخلاقیات برای همه ی زمانها در نظر گرفت
یکشنبه 10 بهمن 1389

artaxerxes - ایران - تهران
حال جناب robo بنده از شما می پرسم اگر کسی برای بیان مطالبش از کتب دیگر استفاده کند خطا کرده است؟ نه قرآن معجزه ی علمی دارد و نه کتاب افسانه است.کتاب هدایت است همین و بس و دین نیز برای راحتی زندگانی این دنیاست البته نه فقط راحتی خودمان که رفاه همه ی بشریت.پیامبر بزرگوار اسلام هم علم غیب نداشتند که بدانند در سیارات دیگر چه خبر است. اصل رفاه و رستگاری همه ی بشریت است.امیدوارم با دانش اندک خویش پاسخ شما را داده باشم.پاینده باشید هموطن
یکشنبه 10 بهمن 1389

ARTEMIS-SW - فرانسه - .پاریس
iranazadiran - ایران - تهران . ابجی زینب سبز !!!و همزمان شاهی !!من قبل از بودن در مهد دموکراسی به تعفن دینت پی برده بودم و همان مفهوم دموکراسی مرا وامی دارد به کثیفترین دین تاریخ بشر مروج خونریزی پدوفیلی تحقیر زن///تعدد زوجات// تحقیر انسان//کنیز و غلام// کشتن مرتد و هزاران کوفت و زهر مار دیگر نه !!!!!!بگویم که مغز بیمار اسلامیت قادر به درک ان نیست تعدادی اصل خود را با کامنت افشا می کنند تعدادی چون تو با موذیگری در عین مخالفت با ملا در پی حقنه ی دین ننگین.شرم کن دیگران را با مظلوم نمائی گول زده ای..مرا نه!!!!!علی وار.تکیه کلامت یعنی اعدام یک. نفر نه 700/700/ بکشید چون او.
یکشنبه 10 بهمن 1389

salarkhan - آمریکا - لس آنجلس
باز دوباره یه خل و چل اسلامی دیگه پیدا شد!(saman911)قبلا یکی از این مخبط ها بود به اسم مسلمون ایرانی!!که نمیدونم یه سری خزعبلات رو به اسم معجزه به قرآن نسبت میداد اون زمان دوست دانشمندم zabelkhanبا دلیل بهش ثابت کرد که چیزا رو از کجاش در می آورد کاری که الانrobo خان انجام میده.ایراد مسلمونا(که خودمم یه روزی جزوشون بودم)اینه که تعصب کورشون کرده و هیچی نوفهمند!
یکشنبه 10 بهمن 1389

ARTEMIS-SW - فرانسه - پاریس
odin - بلژیک - انتورپن . دوست عزیز من فکر میکنم باز امثال این سامان قابل تحمل تر هستند تا کسانی که برای شاه و ایران سینه می زنند و در هر کامنتی تجلیل از اسلام و علی/// مغز اینها اکبند است اگر فقط یک جو عقل بود وقتی در کتابشان نوشته//تنها الله از جنسیت جنین در زهدان مادر با خبر است// و این خدا نمی دانست 1400 سال بعد هر پزشک زنان جنسیت جنین را می تواند تعیین کند سر از شرم در گریبان فرو می بردند//بگذار افتند و بینند سزای خویش. روزگارت نیکو.در ضمن گور بابای زینبی که یک ابجی زینب فریبکار در بالا معرفی کرد.
یکشنبه 10 بهمن 1389

iranazadiran - ایران - تهران
zebelkhan - آمریکا - لوس آنجلس. جناب چون بنده سر سفره ی پدر و مادر خود که انسانهای شریف متدین و بافرهنگ و اصیل ایرانی بودند بزرگ شده ام. آموختم که حق نمک یا به عبارتی جوانمردی را نگه دارم. بنده در عرض مدتی که شما در سایت گهر افشانی می کنید یک بار رفتار جوانمردانه ای از شما دیدم و به آن خاطر محال است دیگر با شما مجادله کنم. شما هر گونه که ماسل هستید می توانید در مورد من فکر کنید و بیان کنید چون نه به مطالب تکراریتان توجهی می کنم و نه راستش برام مهمه راحت باشید. اگر از آرتمیس یک سر سوزن جوانمردی حقیقی می دیدم محال بود تا جائی پیش بروم که در شان و لیاقتش او را خطاب کنم. درست است که شما هم مانند او هستید اما همان یک رگه از جوانمردی حقیقی که لحظه ای در جو آن قرار گرفتید دهان مرا در مورد شما می بیندد و حفظ حرمت می کنم.
یکشنبه 10 بهمن 1389

benjamin86 - انگلیس - اکسفورد
حتی کافری که بت رو میپرستید هم میدونست که کسی باید باشه که از اون بالاتر , پس بین این ملیاردها انسان پیداست فقط چند نفر دانش و خرد دارن ؟ پیداست همه دنیا احمق هستند ؟ انسان همیشه در جهالت و نادانی خودش فرو میره اما حیف که راهی برای برگشت نیست . وعدگاه ما اخرت جایی که شما بهش اعتقادی ندارید ولی همدیگر رو خواهیم دید. امیدوارم که کسی عذاب کسی رو نبینه .
یکشنبه 10 بهمن 1389

benjamin86 - انگلیس - اکسفورد
zebelkhan - آمریکا - لوس آنجلس من عادت ندارم نه بد حرف بزنم نه فحش بدم اما حتی اگه حرفهای من اراجیفی بیش نباشه احترام رو توی کمنت و حرفهای من نگاه کن و با کمنتهای که داری به دین ما یکی پشت یکی میکنی نگاه کن , تو اگه یه ذره احترام سرت میشد اینجوری اراجیف سر هم نمیبستی , اصلا داد میزنه که از لحاظ روحی مشکل داری دوست عزیز.
یکشنبه 10 بهمن 1389

benjamin86 - انگلیس - اکسفورد
برای همه اونهایی که دین اسلام رو مسخره میدونن : اگه این دین واقعا دین مضخرفیه کسی از شما نخواسته که مسلمون باشید و به دین توهین کنید , دین و باورتون رو با فرهنگ بالای خودتون رو نگه دارید و کاری به کار ما بی فرهنگها نداشته باشید , ما میخواهیم با چشم بسته خدایی رو قبول کنیم که درس احترام رو در کتابش داده ولی بعضی از انسانها فقط دوست دارن خودشون رو از خدا بزرگتر ببینند , همه ما از نیست به هست تبدیل شدیم و به نیست تبدیل میشیم , کسی که ساخت انسان رو به یک حیوان بر میگردونه یا کسی که ساخت جهان رو به ذره ایی اتم برمیگردونه پس همون حیوان و همون اتم از کجا اومدن ؟ کسی که فکر میکنه از همه بالاتر و هیچ خدایی وجود نداره پیداست در جهل و نادانی بسر میبره چرا که حتی با اینکه ایرانی هست نمیبینه که زرتشت که پیامبر ایران باستان از یک خدا حرف زده , تمام ادیان از یک خدا حرف زده , یونانیها و رومیها از خدای خودشون حرف زدن ,
یکشنبه 10 بهمن 1389

saman911 - ایران - تهران
zebelkhan - آمریکا - لوس آنجلس :خسته نباشید!!!!!!!!????? زحمت کشیدید!!هههههه
یکشنبه 10 بهمن 1389

*پسر شجاع* - ایران - تهران
ARTEMIS-SW - فرانسه - .پاریس. واقعا من وقتی کامنتهای شما رو می بینم تحت تاثیر روحیه دموکراسی شما قرار می گیرم!!! ..صد رحمت به دیکتاتوری آخوند!!!
دوشنبه 11 بهمن 1389

*پسر شجاع* - ایران - تهران
zebelkhan - آمریکا - لوس آنجلس . ایول. پوچگرایی رو خوب اومدی کاملا از کامنتات معلومه بد جور به پوچی رسیدی تنها راه ابراز هویت خوت رو در نشان دادن فرهنگت !!!! میدونی...آخه بیخدای بدبخت وقتی میگم نمیفهمی و مسایل رو با درک محدودت با هم قاطی میکنی قبول نداری...کارهای امثال خامنه ای صدام هیتلر ....چه ربطی به اعتقادات مردم داره . دیکتاتورها همیشه برای غارت و سرکوب دیگران بهانه دارن یکی مثل هیتلر از علاقه به وطن و نژاد استفاده میکنه یکی مثل صدام خود را مدافع فرهنگ عرب میدونه و به خودش لقب سردار قادسیه میده یکی مثل خامنه ای خود را جانشین امام زمان میدونه ولی در واقع همه اینها وسیله ای برای تسلط و غارت مردم هست ...بهترین راه که امتحان خودش رو کاملا پس داده دموکراسی مطلق بدون برتری ایدیولوژی و اعتقاد خاص هست . اگر کسانی با تفکر تو به قدرت برسن از آخوندها هم دیکتاتورتر میشوند این رو از کامنتاتون کاملا میشه فهمید من به جرات میگم مخ امثال شما حتی از مخ آخوندها هم آکبندتر هست و چند برابر مخ آخوندها فسیل بسته و امیدی به امثال شما نیست...حالا باز بیا اراجیفت رو تکرار کن!!!
دوشنبه 11 بهمن 1389

*پسر شجاع* - ایران - تهران
zebelkhan - آمریکا - لوس آنجلس . اگر معنای خالق و مخلوق را بدانی میفهمی که خالق نیاز به علت ندارد چون اگر نیاز به علت داشته باشد دیگر خالق نیست بلکه مخلوق هست ...اما اگر از من می پرسی چطور این ممکن هست شرمنده من نمی توانم جوابش را بدم چون خدا نیستم ...و مطمن باش هیچ انسان دیگری هم جواب آنرا پیدا نخواهد کرد چون انسان خودش مخلوق هست و هیچگاه قادر به خلق از هیچ نخواهد بود و ظرفیت درک ماهیت خالق را ندارد ...ولی افسوس که تو نمی فهمی آب در هاون کوبیدن هست!!!...
دوشنبه 11 بهمن 1389

zebelkhan - آمریکا - لوس آنجلس
iranazadiran - ایران - تهران . من آنچه که بیان میکنم از سر سور دل و ناراحتی از وضعیتی است که بر ایران امروز حاکم است. زمانی که آن امام رضا قدم بر سرزمین پاک آریایی ایران گذاشت عده ای از همین مردم ساده لوح و هالو و عوام و بی خرد پای پیاده و با پای خون آلود دنبال اسب آن میدویدند که حتی باعث اعتراض او شد که نباید چنین کنید! این بدبختی بعضی از ما ایرانیان است که اینقدر در طول تاریخ ساده لوح بوده ایم که ما را با دروغهای آسمانی فریفته اند. جان من! انسان از لخته خون درست نشده! این خلاف علم است. تخت خداوند بر آب قرار ندارد. این را به هر چیزی تعبیر و تفسیر کنید به حقیقتی علمی ختم نمیشود! این کتاب یعنی قرآن از روی افسانه های قدیمی و تورات و آیین زرتشت و کلا بر اساس باورها و داستانهای قدیمی بنا شده و استخراج مطالب علمی از آن خنده دار و نفرت انگیز است! حتی مشاهدات گردآورندگان آن از وقایع طبیعی غلط بوده! آسمان افراشتنی نیست! شهابها تیرهای شیطان نیستند! بابا به چه زبانی بگوییم اینها مهملات است؟! قرآن حتی وسیله خنده بشر هم نمیتواند باشد چه برسد به کتابی راهنما!
دوشنبه 11 بهمن 1389

ARTEMIS-SW - فرانسه - پاریس
iranazadiran - ایران - تهران . گفتم اسم مرا نیاور من با تو یکی کاری نداشتم گرچه می دانستم یک فریبکار اسلامی هستی ... و جواب دادم مرتب هم تدین به رخ نکش که هر در ایران هست از همان تدین اکنده از خون است تو اگر واقعا به فکر ایران بودی در هر کامنتی از کور وکچلهای دین نام نمی بردی وقتی می دیدی همان دین دست ملایان را در هر جنایتی باز گذاشته برو پی کارت و به کامنهای من هم کاری نداشته باااااااااااش.
دوشنبه 11 بهمن 1389

ARTEMIS-SW - فرانسه - پاریس
zebelkhan - آمریکا - لوس آنجلس . نازنین باور کن اگر یک میلیون دلیل موثق بیاورید این بخواب رفتگان 1400 ساله از خواب بیدار نخواهند شد.../////تعدادی را...کلنگ گور کن نیز از خواب بیدار نخواهد کرد//// یک محقق اروپائی میگوید اسلام یک بیماری روانی گروهی است/// اتفاقا من یکی نه با یهودیت نه مسیحیت کاری ندارم چون در رنسانس اروپا دندان زهری دینشان کشیده شد و حتی در اسپانیا یونان و ایتالیای مذهبی دیگر مردمانش برای مسیحیت تره هم خرد نمی کنند تنها اسلام است که روزبروز کیسه ی زهرش پربارتر می شود.پیروز باشی در ادامه ی راهت.
دوشنبه 11 بهمن 1389

artaxerxes - ایران - تهران
zebelkhan - آمریکا - لوس آنجلس هموطن عزیزم!!! بنده به قول شما عقب مانده ی اسلامی که به قول شما مسخ شده و بی منطق و متعصب و عقب مانده و متحجر هستم و عامل جنایت و فلاکت و بدبختی تحت لوای خدا و همه ی بدبختی های عالم می باشم و جاهل و بی خرد و بی دانش و شریک جرم تمام جنایات مذهبی در طول بشریت هستم، که به قول شما ذزه ای خرد و دانش در وجود بنده راه ندارد، بسیار از ادبیات شما هموطن عزیزم سپاسگزارم.خواهشمندم خصلت های جهان سومی را به کناری بیندازید و تحمل نظر مخالف را نیز داشته باشید.بنده برای همه ی انسان ها و از جمله شما هموطن عزیزم احترام بسیاری قائلم و تنها امیدوارم آستانه تحملتان را بالا ببرید.برای احترام به شما نیز بنده دیگر مطلبی در این صفحه نمی نگارم.یارانی که پرسشی دارند برای بنده ارسال کنند. با احترام به شما ایرانی عزیز
دوشنبه 11 بهمن 1389

zhaleh_r - آمریکا - ساکرامنتو
این را میگم به دوستانی که در رابطه بودن و نبودن خدا با هم اختلاف دارند و به اعتقادات هم توهین میکنن, اولا خدا یی که ما ازش حرف میزنیم ماده نیست بنابرین ذهن مادی نمیتونه درکی از خدا داشته باشه مگر با توجه به انچه که در جهان مادی وجود داره مثلا بدن ما و هر چیزی که در جهان هستی وجود داره چگونه ساخته شده,حتی در فکر کردنش عاجزیم!!! تفاوت خدایی که مغز مرا ساخته با خدایی که مغز من او را ساخته بسیار است!!!خدا موضوع نیست برای همین مغز قادر به توضیحش نیست,دین به جهان فیزیک مربوط میشه و اجباری در پذیرشش نیست همه ما الان قدرت تشخیص بد از خوب را داریم چون امروز انسان, انسان 1400 سال پیش نیست پس کتب اسمانی جوابگوی ذهن امروز ما نیست نه اینکه بد و دروغ هستند, اگر فکر کنیم که زمین دارای بهشت و جهنمه,و بارها متولد میشیم و اینکه جهنم را خودما میسازیم طبق قانون نیوتن,و اینکه خدا تنها با اتما حیات سر و کار دارد او هیچگاه درگیر اشیا ونمادها نیست, ذهن را متمرکز به خود درون می کنیم اول خود شناسی بعد خداشناسی....
دوشنبه 11 بهمن 1389

Pezhman - اتریش - وین
potatis - سوئد - مالمو ..سوال کردید. جوابتان را دادم. قبل از طرح سوال می نوشتید: فقط تک کتابیهای عزیزجواب بدهند.ما هم مزاحم اوقات شریفتان نمی شدیم. اما اگر با تک کتابی که ملکه ذهنتان است. بخواهید زندگی کنید. میشوید مثل خلخالی وخامنه ای, ضمنا"داستان زگهواره تاگور دانش بجوی را حتما" بخوانید. پرفسورهاوکینز معلول و پیر است.ولی دنبال علم ودانش است. ومیگوید: به موهومی مثل الله معتقد نیست.قصد خودکشی هم ندارد.چون مذهبیها بیشتر خودکشی میکنندنه کسی که عاشق دنیاست..(برعکس حرف شما!) کار انتحاری های مذهبی, خودکشی نام دارد. نه آدم غیر مذهبی وعاقل.خوش باشید وازجهل مذهب بدور.
دوشنبه 11 بهمن 1389

robo - امریکا - لوس انجلس
artaxerxes - ایران - تهران هموطن عزیزم از اینکه وقت گذاشتید و مطلب من رو خوندید سپاسگزارم ، از صحبتهای شما نتیجه میگیرم از متعصبین مذهبی نیستید تعصب و پافشاری بر هر مطلبی حتی اصرار بر انکار خدا آب در هاون کوبیدنه صحبت بنده هم همینه که اصرار در وجود خدا و کتابهای آسمانی و پیامبران تماما زاییده تخیل بشر و نتیجه نگاه جستجوگر انسان در طول تاریخ زمان به هستی اطراف ماست و امروزه انسان با خرد دلیلی بر وجود خدا آنطور که گذشتگان فکر میکردند نمیبینه شما میتونی منشا هستی رو خدا یا کوزه یا خیار یا هر چیزی دوست داری صدا بزنی مهم نیست، مهم اینه که باور به افسانه ها ی بیشینیان برای انسان با خرد امروز کمی سنگین و ثقیل بنظر میاد. در مورد اینکه فرمودید قرآن کتاب اخلاقییاته، میتونستم با شما موافق باشم اگر در آن به نام االه دستور کشتار، خونریزی، کنیز و برده داری داده نمیشد !!!
دوشنبه 11 بهمن 1389

robo - امریکا - لوس انجلس
انسان امروز به دلیل خوشنودی خدای موهن دست به کشتار، ترور، عملیات انتهاری زیر پا گذاشتن حقوق زن و.. رو به خودش میده و بنده هیچ نکته اخلاقی در این قضیه نمیبینم، در اینکه در جوامع غیر مسلمان هم این قضیه وجود داره شکی نیست، ولی کتابی مرجع برای امر به این اعمال وجود نداره ! بنده برخلاف شما اعتقاد دارم نیازهای تاریخی بشردر طول تاریخ کاملا متفاوت بوده هست و خواهد بود ، کلا روند تکامل و تمدن انسان بر اساس نیازهای بشر بوجود آمده شما ۲۰ سال قبل نیازی به اینترنت یا موبایل احساس نمیکردین یا در همین امریکا تا همین چند سال پیش سیاهپوستان برده بودن ، سرخپوستان رو قتل عام کردن، دنیای امروز عوض شده قوانین فیزیک هم همینطور .. تا سال قبل سرعت نور ۳۰۰ هزار کیلومتر بر ثانیه طبقه گفته نیوتون محاسبه میشد امروزه صحبت از ۵۰۰ هزار کیلومتره و اگه ثابت بشه قوانین فیزیک به چالش کشیده میشه ، قرار نیست فیزیکدانها منجمد باقی بمونن چونکه قبلا نیوتون دانشمند بزرگی بوده و حرفی زده و قانونی به اثبات رسونده بس دیگه درموردش نقد نکنیم و حرف نزنیم ، نمیدونم متوجه منظورم میشوید؟
دوشنبه 11 بهمن 1389

robo - امریکا - لوس انجلس
از بنده سؤال فرمودید ، نقل قول شما : نه قرآن معجزه ی علمی دارد و نه کتاب افسانه است.کتاب هدایت است همین و بس و دین نیز برای راحتی زندگانی این دنیاست// با شما مخالفم دلیلش هم در کامنت بالا گفتم ، کتابی که درش از خشونت کشتار و برده داری سخن گفته و آزاد کردن کنیز و غلام یک فریضه و تجاوز به کنیز ولو به هر دلیل موهن الهی آزاده نمیتونه کتابی مرجع برای بشر خردمند امروزی باشه ، شاید ۱۴۰۰ سال قبل برای عرب اون زمان خوب بوده! بنده کوچکتر از آنم که کتاب مرجع برای شما معرفی کنم، قدر مسلم کتاب های مرجع بهتری در باب اخلاقیات وجود داره که به خاطر خوشنودی یک موجوده افسانه ی دستورات غیر انسانی و غیر اخلاقی نمیده تا اونجا که پیشروان و والیان اسلام تا آنجا پیش برن که به توصیف چگونگی سکس کردن با بچه شیر خواره بپردازن!!!
دوشنبه 11 بهمن 1389

robo - امریکا - لوس انجلس
به نظر بنده خمس و زکات ربا ی اسلامیست که مروجین این دین با این وسیله زندگی و چه بسا حکومت میکنند کلا دین وسیله دکان یک عده آدم شاید شده و بنده از این قضیه متاسفم، بنده رو ببخشید ولی کمی بیطرف تر به گفته های بنده توجه بفرمایید باور کنید در قرآن هیچ چیزی که به درد امروز من و شما بخورد وجود ندارد اگر چند سطر کوتاه رو میفرمایید که تقلیدی است از تفکر مثبت گذشتگان به چشم و گوش بسته اطاعت کردنش نمیارزد! کتابهای دیگری وجود دارند که بسیار زیبا و با معنی این مطالب رو بیان کردند بدون دستور به جهاد و کشتن و حقیر شمردن باقی انسانها و مقدس هم نیستند ولی تاثیر گذارند!!!
دوشنبه 11 بهمن 1389

robo - امریکا - لوس انجلس
در آخر اینکه فرمودید: حال شما بگویید آیا آنگاه که انسانی بر خویش مسلط گشته است یعنی علم غیب دارد؟ یعنی میداند در کرات دیگر چه خبر است؟/// انسان امروز نمیداند ولی نمیتوان گفت انسان آینده هم نمیداند !!! در ضمن مسلمانان این کتاب را کلام الله مینامند بنده هم همین را عرض کردم که این کتاب کلام محمد بوده و محمد هم اطلاعات اش در همین حد بوده که گفته شده و بعدها نوشته و مدون به نام قرآن چاپ شده .. محمد نمیدانسته با شما موافقم ...سؤال من این بود که الله یا خدا چطور؟ اون هم نمیدانسته که به محمد بگوید؟ یا اصلا الله وجود نداشته و هر چه بوده حرف خود محمد بوده ؟ پایدار باشید ممنونم که وقت گذاشتید .
دوشنبه 11 بهمن 1389

zebelkhan - آمریکا - لوس آنجلس
benjamin86 - انگلیس - اکسفورد. صبر کن مزدور سایبری! اینقدر تند نرو! وایسا تا جوابت چرندیاتت رو بدم. اولا به هر مهمل و چرند و دری وری که میخوای میتونی اعتقاد داشته باشی! بقول بزرگمهر حکیم: آنکس که نداند و نداند که نداند - در جهل مرکب ابد الدهر بماند! این حکایت شما مخبطان اسلامی است که بقول خودتون به هیچ صراطی مستقیم نیستید. اما اینکه کاری به دین شما نداشته باشیم خیلی مسخره است چون این دین اسلام هست که به همه چیز ما کار داشته و داره! این همه شکنجه و دستگیری و اعدام کار چه کسی است؟ غیر از این است که تمام این جنایات تحت لوای گسترش دین و بسط قسط و شریعت اسلامی انجام میشود!؟ چرا خودت رو به کوچه علی چپ میزنی ؟! . شماها همگی در جنایات اسلام شریک هستید! دموکراسی هم مال شماها نیست و شماها قابل احترام نیستید برای اینکه شریک جنایتکاران هستید و از دموکراسی استفاده ابزاری میکنید در حالیکه دین شما اصلا بدیهی ترین آزادیهای انسانی را هم قبول ندارد! بیش از این چرند نگو!
دوشنبه 11 بهمن 1389

zebelkhan - آمریکا - لوس آنجلس
(( فردریک نیچه، فیلسوف و واژه شناس آلمانی )). ایمان یعنی عدم تمایل به دانستن حقیقت. یکی از جدی ترین قطعه های ادبی-فکاهی که تابحال شنیده ام اینست: در ابتدا پوچی بود و پوچی با خدا بود و خدا پوچی بود. نه جهنمی وجود دارد و نه شیطانی. روح تو خواهد مُرد حتی زودتر از جسم تو: بنابراین، دیگر از هیچ چیز نترس! .
دوشنبه 11 بهمن 1389

zebelkhan - آمریکا - لوس آنجلس
(( نظر مشاهیر و دانشمندان جهان در مورد خدا )). ** آبراهام لینکلن، رییس جمهور ایالات متحده آمریکا . نه انجیل، کتاب من است و نه مسیحیت، پیشه ی من. هرگز قادر نخواهم بود به احکام و آموزه های بلند و پیچیده ی مسیحیت رضایت دهم. ** آلبرت انیشتین، فیزیکدان آلمانی . من به خدایی خاص اعتقاد ندارم و هرگز این موضوع را انکار نکرده ام بلکه کاملا شفاف شرح داده ام. اگر چیزی در من هست که میتوان از آن با عنوان مذهب یاد کرد، در واقع تحسین بیکرانی است برای ساختار این جهان تا جاییکه دانش ما آنرا آشکار ساخته است. ** آیزاک آسیموف، نویسنده روسی . آفریده شدن جهان آنچنان که در کتاب مقدس آمده است مانند یک تئوری می ماند که از فکر بسیار، بعد از مستی در تمام طول شب بسر شما زده است. ** ارنست همینگوی، نویسنده آمریکایی . تمام مردان اندیشمند، منکر خدا هستند.
دوشنبه 11 بهمن 1389

zebelkhan - آمریکا - لوس آنجلس
(( نشر دانشمندان و مشاهیر جهان در مورد خدا )). ** آرتور سی کلارک، نویسنده انگلیسی کتاب "ادیسه ی فضایی: 2001” . مذهب، محصولِ ترس است. در بیشتر تاریخ بشریت، مذهب ضرورتی ناخوشایند است، اما چرا باید ناخوشایندتر از حد ضرورت باشد؟! آیا کشتن مردم بنام خدا تعریف بسیار خوبی برای جنون نیست؟ . ** چارلز داروین، طبیعت شناس انگلیسی . راز آغاز تمامی چیزها برای ما حل ناشدنی باقی خواهد ماند و من خودم از اینکه منکر خدا هستم خشنودم. ** بنیامین فرانکلین، دانشمند و از بنیانگذاران آمریکا . من تعالیم مسیحیت را مبهم و غامض دیدم. در اوایل جوانی ام، در انجمن های مذهبی حضور نمی یافتم. ** کارل ساگان، نویسنده آمریکایی . نظر من اینست که اگر برای وجود چیزی گواهی وجود ندارد پس فراموشش کنید. منکر خدا کسی است که چیزی را باور نمی کند تا زمانی که گواهی برای آن وجود داشته باشد. به این ترتیب من یک منکر خدا هستم.
دوشنبه 11 بهمن 1389

zebelkhan - آمریکا - لوس آنجلس
(( نظر دانشمندان و خردمندان جهان در مورد خدا )). ** برتراند راسل، ریاضی دان و فیلسوف انگلیسی . ترس ریشه ی ظلم است، بنابراین جای شگفتی نیست که مذهب و ظلم دوش به دوش هم حرکت کرده اند. من بشخصه مخالف تمامی ادیان شناخته شده هستم و امیدوارم روزی تمامی اعتقادات مذهبی نابود شوند. ** جرج برنارد شاو، نمایشنامه نویسی ایرلندی . این حقیقت که دینداران شادتر از منکران هستند دقیقا مانند اینست که مستان شادمان تر از هوشیارانند. ** کارل مارکس، فیلسوف و اقتصاددان آلمانی . مذهب، آه موجودات مظلوم، احساسی برامده از جهانی بی عاطفه و روح حاکم بر شرایط دنیوی است؛ در واقع دوایی تسکین دهنده برای مردم است. ** لئو تولستوی،‌ نویسنده روسی . در نظر گرفتن عیسی بعنوان خدا و کمک طلبیدن از درگاه او، از نظر من بزرگ ترین توهین ممکن به مقدسات است.
دوشنبه 11 بهمن 1389

zebelkhan - آمریکا - لوس آنجلس
(( نظر دانشمندان و خردمندان جهان در مورد خدا )) . ** ناپلئون بناپارت، امپراطور فرانسه . مذهب بهترین چیزی است که با آن میتوان مردم عادی را ساکت نگاه داشت. تمامی مذاهب و ادیان توسط افراد بشر بوجود آمده است. ** مارک تواین، نویسنده آمریکایی . ایمان باور چیزی است که میدانید اشتباه است. اگر خدا وجود دارد پس قاتلی بدذات است. ** توماس ادیسون، مخترع آمریکایی . دین حرفی توخالی است. ** زیگموند فروید، پزشک و روانکاو اتریشی . دین و مذهب قابل مقایسه با اختلالات روانی در دوران کودکی است.
دوشنبه 11 بهمن 1389

zebelkhan - آمریکا - لوس آنجلس
(( گسترش روگردانی جوانان از اسلام از زبان مسئولان رژیم به نقل از سایت پیک ایران )) . ** مهر: عضو شورای پژوهشی مجتمع پیامبر اعظم با بیان اینکه بیش از دو هزار و 500 فرقه نوظهور در کشور بوجود آمده که جوانان به سمت گرایش به آنها هستند گفت: سیستم نخبه محور نتیجه گرا و رقابت گرای آموزش و پرورش سیستمی نادرست برای تربیت نسل آینده است!!!!. ( ملاحظه فرمایید حضرات مسلمان عقب مانده ذهنی چطور وحشت از سیستم علمی و نخبه گرا دارند و چگونه میخواهند جوانان را شستشوی مغزی دهند تا جامعه را در عصر حجر نگه دارند و همچنان سواری بگیرند!! ) بقول کائوچیو: دین افساری است که به گردنتان میاندازید تا خوب سواری دهید و هرگز پیاده نمیشوند باشد که رستگار شوید!!!!
دوشنبه 11 بهمن 1389

robo - امریکا - لوس انجلس
zebelkhan - آمریکا - لوس آنجلس بسیار ممنونم از لینک یو تیوب فقط میتونم بگم بی نظیر بود
دوشنبه 11 بهمن 1389

artaxerxes - ایران - تهران
robo - امریکا - لوس انجلس با درود..از اینکه پیگیر این مسئله هستید از شما سپاسگزارم و نشانه ی این است که احتمال تغییر نظر را برای خود قائلید و همانند برخی عزیزان دانسته های خود را وحی منزل نمی دانید.من با توجه به کردار برخی عزیزان در این صفحه دیگر پاسخی نمی نگارم اما بصورت خصوصی و مفصل پاسخ تمام پرسش هایتان را ارسال خواهم کرد . البته احتمال می دهم که پس از دریافت پاسخ ها نظرتان بکلی عوض شود (تنها احتمال می دهم) ولی اگر لطف کنید و صبر داشته باشید بنده پس از امتحانات ترم دانشگاه، این کار را انجام دهم شاید اندکی طول بکشد.از لطف شما نیز سپاسگزارم. جمله ای هم خطاب به سایر هم وطنان ...شایسته است با نگاهی به برخوردها در این صفحه پی ببریم که فرهنگ ایرانی ای که از آن دم میزنیم همین است و بس.سر جدتان دیگر شعار ندهید.
دوشنبه 11 بهمن 1389

iranazadiran - ایران - تهران
ARTEMIS-SW - فرانسه - پاریس. به همان خدای یکتایی که می پرستم و امثال تو کور دل کور باطن درکی و حظی از او نبرده اید سوگند که از نوشتن کامنت برای تو عار دارم و ننگ. اما چون بی تفاوت نیستم و خداوند بر عهده ی امانتی که بر دوشم به عنوان انسان گذاشته پیرو این شعارم : چو می بینی که نابینا و چاه است اگر خاموش بنشینی گناه ست مجبور به عنوان کردن مطالبی هستم آنهم نه برای تو که کارت تمام است خاطر جمع باش میدانی کسی که از جوانی به اینگونه ریشه گرفته در این سن و سال عوض شدنی نیست. این برای دیگرانی ست که قلبشان هنوز مانند تو سنگ نشده. حالا قحشات رو به جون مادر ندا بکش ندیدی با همسر موسوی عکس داشت ندیدی مسلمانه درد تو چیز دیگریست درکت می کنم.
دوشنبه 11 بهمن 1389

zebelkhan - آمریکا - لوس آنجلس
artaxerxes - ایران - تهران . شما پوچ گرایان اسلامی حرفی برای گفتن ندارید که بخواهید بیان کنید یا نکنید. لطف بزرگی مینمایید که از این به بعد در سایت ایرانیان انگلستان مطالب بی سر و ته و صد من یک غازی را که آخوند شیاد شیعه 30 سال است در گوش ملت ایران فرو کرده را بلغور نفرمایید و جهت ماله کشی دینو اثبات وجود موجوداتی خیالی مثل الله و جن و پری و شیطان و بقیه این لاطایلات مذهبی به وب سایت حوزه ایدزیه قم یا شیعه آن لاین تشریف ببرید. دست این پسر شجاع را هم بگیر و با هم تشریفتان را ببرید. دموکراسی مال شما اسلامیون و پوچ گرایان نیست که از آن استفاده ابزاری بکنید و در خفا به ریش آزادی و دموکراسی بخندید.
دوشنبه 11 بهمن 1389

zebelkhan - آمریکا - لوس آنجلس
*پسر شجاع* - ایران - تهران. zebelkhan - آمریکا - لوس آنجلس . اگر معنای خالق و مخلوق را بدانی میفهمی که خالق نیاز به علت ندارد چون اگر نیاز به علت داشته باشد دیگر خالق نیست بلکه مخلوق هست!!!! ( بله؟!!! ) دانشمندان جهان شنیدید پسر مخبط چی گفت؟ برای چی دنبال کشفیات میروید؟ دریای علم و منطق اینجاست! پسر شجاع! واقعا از مخ راحتی! آفرین به این همه آی کیو! ببین این استدلالهای سنگین فلسفی رو همراه حمد و سوره بهت یاد داده یا این که خودت پای درس آیت الله بغ بغو توی حوزه ایدزیه یاد گرفتی! آخه بیسواد! این شد استدلال!؟ دوستان خردمند وب سایت گوش کنید به افاضات این ماله کش اسلامی: (( پسر شجاع: اگر خدا نیاز به علت داشت میشد مخلوق و اسمش رو خالق نمیگذاشتن!!! )) به به! حض کردم از این همه نبوغ! عقب مونده ذهنی! سوال اینه: بـــــه چــــــه دلـــیــل خدای خیالی شما مجانین نیاز به علت وجودی نداره؟! چون میشه مخلوق؟!!! به این میگن سفسطه !!! اونوقت میگن چرا به ما توهین میکنید! تو اصلا آبروی مغز و منطق و بدیهیات رو بردی!!! وای کجا فرار کنیم از دست این عقب موندهای ذهنی؟!!!
دوشنبه 11 بهمن 1389

zebelkhan - آمریکا - لوس آنجلس
*پسر شجاع* - ایران - تهران. جواب این مهملاتی رو که سر هم کردی بارها دادم اما تو چیزی سرت نمیشه و دوباره همان رو بلغور میکنی. اول اینکه برای اثبات وجود خدا ناتوان و علیل ذهنی هستید و حتی نمیتوانید یک استدلال ساده بکنید. دوم اینکه چیزی از فیزیک نمی فهمید و تنها چیزی که یاد گرفته اید قانون بقای ماده و انرژیست که مرتب بلغور میکنید! متاسفانه بیشر از یک کمی فیزیک باید بدانید و در سطح معلومات شما ماله کشان اسلامی نیست. برو در مورد اصل عدم قطعیت هایزلبرگ هم بخون. اصل علمی که میدونی چیه! اگر قانون بقا رو قبول داری اصل عدم قطعیت هم مثل اون یک قانونه و میگه ماده و انرژی میتوانند در شرایطی و در سطحی به میزان 1 در 10 به توان منفی 99 از هیچ خلق شود بدون آنکه قانون بقای ماده و انرژی نقض شود و بدون آنکه در سیاهچاله خود بلعیده شوند. این سرآغاز آفرینش از هیچ است.
دوشنبه 11 بهمن 1389

zebelkhan - آمریکا - لوس آنجلس
*پسر شجاع* - ایران - تهران. از دیگر افاضات که سروده بودی در مورد این که بی خدایان به پوچی رسیده اند. اولا پوچ گرایی ویژگی خدا باوران است نه خردمندان و دانشمندان. اگر نظرات دانشمندان بالا را که در مورد خدا نظر داده اند بخوانی میتوانی اعتماد به نفس و آرامش را در گفتارشان ببینی. هیچیک ار آنها هم تا آخر عمر خداشناس و مسلمان نشدند! اما شما مفلوکان ترسو از شدت ترس از مرگ و به خاطر باور کردن داستانهای تخیلی آخوند های شیاد و بیسواد و شارلاتان حتی جرات پرسش در مورد خدا را به خود نمیدهید همانطور که در کامنتهای صد من یک غازت هم اعتراف کردی! پس دم از پوچی نزن که شما مسلمانان و خدا باوران به آخر پوچ گرایی رسیده اید. علم هرگز به پوچی نمیرسد و دانشمند هرگز بیچاره و درمانده فکری نمیشود!
دوشنبه 11 بهمن 1389

zebelkhan - آمریکا - لوس آنجلس
robo - امریکا - لوس انجلس. دوست عزیز و خردمند و بقیه دوستان اندیشمند که مایلید از آخرین نظریه ها در مورد عدم نیاز جهان خلقت به موجودی خیالی به نام خدا بیشتر بدانید لطفا به لینکهای زیر در سایت یوتیوب مراجعه نمایید:. جهانی از هیچ: https://www.youtube.com/watch?v=3Gy1e2olvMw. این لینک هم جواب باوه های پسر شجاع در مورد این سوال که چه کسی جهان را بوجود آورده (که این سوال از اساس غلط است) سوالی که مذهبیون میکنند اینست که: ?"Who" created the universe . جواب این سوال بچه گانه و سفسطی را در لینک زیر ببینید:. https://www.youtube.com/watch?v=A5Q5-Tujsqofeature=related
دوشنبه 11 بهمن 1389

zebelkhan - آمریکا - لوس آنجلس
*پسر شجاع* - ایران - تهران. (از دیگر یاوه های تو و امثال تو مخبطان اسلامی این بوده که دانشمندان اگر میتوانند یک ذره از هیچ خلق کنند.) جهت اطلاع تمامی خداباوران, دانشمندان نه تنها توانسته اند در محیط آزمایشگاهی (از هیچ) یک مایکرو یونیورس یا جهان مینیاتوری (ذرات بنیادین) خلق کنند ( که دوامش در حد چند میلیونیم ثانیه بوده - درست مثل شرایط آغازین خلقت ) بلکه ازطریق ریاضی نیز موفق به اثبات آن شده اند. در مورد ایجاد حیات نیز حتی در شرایط آزمایشگاهی توانسته اند به سلولی مرده حیات ببخشند. متاسفانه از آنجا که شما ماله کشان اسلامی از علم فراری هستید و سوادی هم ندارید که بولتنهای علمی را بخوانید. بنابر این من در مقاله ( ذره خدا یا ذره بوزان هیگز ) ترجمه اینجانب که در همین وب سایت درج شده به زبان فارسی این نتایج را بیان کرده ام. البته برای خردمندان و گوشهای شنوا. بدرد مغزهای آکبند مثل تو نمیخوره!
دوشنبه 11 بهمن 1389

zebelkhan - آمریکا - لوس آنجلس
robo - امریکا - لوس انجلس. دوست عزیزم! برای اینکه تیر خلاص را بر بنیان فکری خداباوران و پوچ گرایان مذهبی که ادعا میکنند نظم موجود در جهان خلقت خود بزرگترین گواه بر وجود آفریگاری هوشمند و تواناست (که البته استدلالی بچه گانه , عوام پسند و سفسطی است ) زده باشیم, میتوانید به سخنرانی Richard Dawkins در سال 2008 در دانشگاه برکلی در مورد استدلال ساعت و سازنده ساعت در لینک زیر مراجعه فرمایید:. https://www.youtube.com/watch?v=tDdn0UPDjmkfeature=related. همچنین از همین دانشمند در مورد استدلال برهان زیبایی که مذهبیون برای اثبات خدا بیان میکنند میتوانید به لینک زیر مراجعه نمایید:. https://www.youtube.com/watch?v=-JTVtOtKefUNR=1
دوشنبه 11 بهمن 1389

artaxerxes - ایران - تهران
zebelkhan - آمریکا - لوس آنجلس هموطن عزیزم محض آگاهی شما لازم است عرض کنم بنده تنها به احترام شما در این صفحه دیدگاهم را نمی نگارم نه اینکه در سایت چیزی ننویسم. راستی دوستانتان شما را دانشمند خطاب می کنند. شایسته است بر این عنوان زیبا، گفتار زیبایی نیز بکار بریم و از بیان سخنان ناشایست پرهیز کنیم. هم من و هم شما. مشک هم آن است که خود ببوید این که بنده هزار بار بگویم فلانی بی منطق و عقب مانده و چه و چه است و سوالش از اساس غلط است جز خودم به زیان فرد دیگری نیست.با عرض ادب به شما
دوشنبه 11 بهمن 1389

iranazadiran - ایران - تهران
zebelkhan - آمریکا - لوس آنجلس. جناب من در جواب شما نظری دارم اگر تونستید منطقی بدون توهین جواب دهید و باز انگ فرافکنی و غیره نزدید ادامه می دهم وگرنه معذورم همانگونه که گفتم به من رسم معرفت را آموخته اند و خوشبختانه استعداد ذاتی هم مزید بر علت شده. از سویی من مانند آرتمیس نیستم که از صبح تا شب به او به خاطر رفتار زشت و بی ادبانه اش توهین کنند و او ککش هم نگزد. بنده در برابر توهین نمی توانم بی تفاوت باشم . این حرف از شماست (من آنچه بیان میکنم از سر سوز دل است و بقیه مطالب.) میشود لطفا سوز دل را جنسش جایش حالتش را از نظر علم فیزیک که بر طبق گفته ی خود و شواهد موجود در آن تبهر تخصصی دارید برای ما شرح داده ثابتش کنید. شما شاید این سوز را دارید قطعا مرتضوی دادستان ندارد حال گمان ندارید که این باور یا حالت شماست صد در صد هم حقیقت دارد اما اگر با کلنگ هم در مغز مرتضوی برای القای این سوز بزنند فایده ندارد. بنده مجازم از نظر اعتقادی یا احساسی بحث کنم اما شما که همه چیز را فیزیک باید برایتان حل کند لطفا در موردش به ما توضیح دهید.
دوشنبه 11 بهمن 1389

benjamin86 - انگلیس - اکسفورد
zebelkhan - آمریکا - لوس آنجلس هر انسان عاقلی به کمنتهات نگاهی بندازه میفهمه که ایده های مارکسیسم رو در سر داری , در مکتب مارکس، خدا مورد انکار میباشد و اساساً بینش مارکسیسم یک بینش مادی است و هر گونه حقیقت متافیزیکی مورد انکار قرار گرفته است مراجعه به آثار مارکس و دیگر رهبران مارکسیسم. مکتب مارکسیسم به نیاز دینى براى انسان اعتقاد ندارد و گرایش دینى را گرایشى عارضى و ساختگى و فریبکارانه مى‏داند و احساس دینى را احساسى غیراصیل و کاذب مى‏شمارد و آن‏را در ردیف ایدئولوژى‏هاى بورژوازى به شمار مى آورد .این حرف رو با کمنتهات مقایسه کن .
دوشنبه 11 بهمن 1389

benjamin86 - انگلیس - اکسفورد
در فروپاشى مارکسیسم عوامل چندى در کار بوده است که از آن میان مى‏توان به این امور اشاره کرد: نقص اقتصادى، رشد آگاهى عمومى، شکسته شدن طبقات، وحشت و ترور و جنایات زمامدارانى مانند استالین، قضیه افغانستان، تجدید نظرطلبى (رویزیونیسم)، حزب‏گرایى، عدم پاسخ‏گویى به نیازهاى درونى بشر، نارسایى فلسفى
دوشنبه 11 بهمن 1389

طاطا - ایران - تهران
saman 911 کامنت منو خوب بخون. خدا فقط یک کلمه است . برای تو خداست برای فیزیکدان کلمه ای دیگر است. من با نسبت دادن دین به خالق هستی منشا پیدایش ... مشکل دارم
دوشنبه 11 بهمن 1389

benjamin86 - انگلیس - اکسفورد
zebelkhan - آمریکا - لوس آنجلس نظریه های مارکسیسمیت رو برای خودت نگه دار عزیز :)
دوشنبه 11 بهمن 1389

طاطا - ایران - تهران
saman 911 من خالقی که مسجد وکلیسا وکنیسه وکعبه وبتخانه و پیامبر و دین ..... داشته باشه قبول ندارم. دین که مقوله ی دیگری است. هرجا که پای دین ومردان دین باز شد نابودی و تحجر به دنبال داشت. چرا فکر میکنید اگه کسی خدا یا خالق یا ذات هستی یا... باور داشت حتما باید دیندار باشه و مرید و پیرو یه دین وآئین؟
دوشنبه 11 بهمن 1389

طاطا - ایران - تهران
zebelkhan آمریکا لس آنجلس واقعا درست میگی . پوچگرایی مختص انسانهای مذهبی است . آنجا که هر واقعه ای که براشون پیش میاد رو به خواست خدا ربط میدن باعث ناامیدی و عدم تلاششون برای بهتر شدن وضعیتشون میشه. هیچوقت انسان دانشمند به پوچی نمیرسه. مرسی از مطالبت. ولی یه گله ازت دارم واون اینه که هر جای دنیا که زندگی کنی آدمهایی رو میبینی که اینطور فکر میکنن (مانند سامان و امثال او) ولی فکر نمیکنی که اینقدر توهین و بی احترامی به کسانی که فقط از عقیدشون دفاع میکنن کار درستی نیست. من معتقدم بحث دو نفر که هیچ اجباری به تحمیل عقاید هم ندارند باید کاملا محترمانه باشه . آنجا که بحث جمهوری اسلامی پیش بیاد وضع کاملا فرق میکنه من خودم نمیتونم مودب باشم و نیستم. چون به کل فرق میکنه ولی عقیده انسانها تا وقتی که شخص مثلا سامان با عقایدش آسیب و تهدیدی برای کسی نباشه نباید مورد توهین قرار بگیره.
دوشنبه 11 بهمن 1389

potatis - سوئد - مالمو
zebelkhan - آمریکا - لوس آنجلس.دوست من سلام ،با توجه به کامنتای که نوشتید پیداست که آدم صاحب نظری هستید لطفا بدور از پیش داوری راجع به بنده اگر امکانش هست نظر خودتون را راجع به سوال من بدهید ،سرنوشت انسان بعد از مرگ چیه؟(من قبلا هم این سوال را مطرح کردم دوست خوبم Pezhman - اتریش - وین جواب را اینگونه دادند که مرگ بیهوشی کامل است تا ابد،که این جواب برای من قابل هزم نبود که در جواب کامنت دومم ایشان من را متهم به طرفداری از کتاب جهالت یعنی قرآن کردند (از طرفی هم گاهی وقت ها اسلامیون با من کنتاکت پیدا میکنند که سبب تعجب بندست )پیشاپیش ممنونم, potatis.
دوشنبه 11 بهمن 1389

*پسر شجاع* - ایران - تهران
zebelkhan - آمریکا - لوس آنجلس . بابا تو دیگه کی هستی تو روز روشن داری دروغهای شاخدار میگی دانشمندان تونستند از هیچ ماده جدید خلق کنن؟!!! زررشککک...اگه منظورت آزمایش سورن در سوییس هست که تقریبا هیچی در مورد این آزمایش نمیدونی وگرنه بجای دانشمندان ادعا نمی کردی که دانشمندان توانستند از هیچ ماده جدید خلق کنند...دانشمندان در این آزمایش انفجاری که انجام دادند با استفاده از ذرات بنیادین و دستگاه عظیمی بود که دهها متر زیر زمین بود و صدها دانشمندی که این آزمایش را انجام دادند ..حالا آی کیو تعطیل! از نظر تو ذرات بنیادین و آن دستگاه غول پیکر و صدها مغز متفکر هیچ هست ؟؟!!!....
سه‌شنبه 12 بهمن 1389

odin - بلژیک - انتورپن
ARTEMIS-SW - فرانسه - پاریس - باور کنید اینطور نیست.یکی از انیکی دروغگوتر ومغلطه کارترند این مخبطها(بقول زبل خان) شما فقط ببینید بعد از چندین روز بحث و جواب دادن بتمام سوالها و مغالطات ایشان، نه تنها یکی از سوالهای بنده را جواب ندادن، بلکه اخر سر چند دری وری نوشته و فرار کرده تنها برای راه رفتن روی اعصاب و تظاهر به این تاپیکها میان. اخر کسی که اسم معروفترین تابلوی نقاشی در جهان را مینویسه«ژاکن» حتا لیاقت این رو داره که در مورد مسائل علمی حرف بزنه؟سرتاسر نوشته هاشون دروغ و مسخرگی و ببازی گرفتن و سوءاستفاده از علم و دانش و فلسفه و حتا دین و ایمانه.حتا همان دین هم ابزاری برای خودنمایی و تظاهر اینهاست.
سه‌شنبه 12 بهمن 1389

zebelkhan - آمریکا - لوس آنجلس
potatis - سوئد - مالمو . دوست عزیزم. سرنوشت انسان بعد از مرگ پوچی نیست و اگر مایل هستید به من پیغام خصوصی بفرستید (از طریق تالار پرنیان) و حتما بطور مفصل به شما پاسخ خواهم داد. ارادتمند - زبل خان
سه‌شنبه 12 بهمن 1389

zhaleh_r - آمریکا - ساکرامنتو
zebelkhan_امریکا....حالا چرا خودت را میزنی..........!. کسانی که به گفتارشون ایمان دارند اسراری در توجیه کردن دیگران ندارند,اما کسانی که در درست بودن شک دارن دنبال شریک هستند.اگه به حرفهایی که زدی ایمان داری چرا انقدر تند و عصبی هستی!!! چرا به دوست هایی که به خدا ایمان دارند انقدر تند و پرخاشگر جواب میدی...!. کسی که درونش ارومه وبی نیازه, باید بیرون ارومی داشته باشه تا دیگران متوجه ارامش درونش بشن و کنجکاو بشند که دلیلش ایمان به خداست یا نه ..! چطور میشه حرفهای تو را باور کرد در حالی که بوی محبت و عشق نمیده..!دلیلش این نیست که خودت هم هزاران سوال بی جواب داری و از همه نیازت به پاسخ بیشتره..! حرف که از دل براید ....! بر دل نشیند. خدایی که نیاز به دفاعیات من داشته باشه که خدا نیست..تفاوت او که مغز تو را ساخته با خدایی که مغز تو او را ساخته بسیار است
سه‌شنبه 12 بهمن 1389

ابرقدرت ایران , مرکز جهان - ایران - تهران
طاطا - ایران - تهران. این که میگویند هر کس کار خوب کند به بهشت میرود و هر کس کار بد کند به جهنم میرود نشانه پوچگرایی است؟  المان "خدا" هم یک پیش زمینه است در این باب (بحث انسان سازی). پوچگرایی را آقای زبل خان دارد که میگوید مرگ آغاز فناست در حالیکه مرگ آغاز بقاست (البته برای آدمهای خوب) . حتی این قضیه در متون غربی (کتاب پینوکیو) هم وجود دارد که با تمثیل بسیار زیبایی حیات بعد از مرگ انسانها (ی خوب) را به تبدیل شدن آدمک چوبی به آدم واقعی تشبیه کرده. یعنی این بدن فناپذیر را از شما میگیرند و یک بدن دائمی (نه از جنس زمان و مکان) به شما میدهند(که با خوب بودنتان لیاقت خود را به اثبات رساندید).حضرت محمد: مرگ بالاترین داروهاست. آقای زبل خان حالا فهمیدی کی باسواده کی بیسواد . سواد شما زبان انگلیسی است (با توجه به وطن فروش بودنتان) آقای پوتاتیس جواب سوال شما را هم دادم.
سه‌شنبه 12 بهمن 1389

zebelkhan - آمریکا - لوس آنجلس
benjamin86 - انگلیس - اکسفورد. اولا ماتریالیست خودتی! بنده تابع هیچ ایدئولوژی نیستم. تحصیلات من آکادمیک است و بنده پیرو علم و دانش هستم. البته دیدگاه ماتریالیسم به واقعیت جهان هستی نزدیک تر است چون مثل شما مذهبیون اعتقاد به موهوماتی مثل خدا و جن و پری ندارند. آنچه که آفرینش را شکل میدهد اقسام مختلف ماده و انرژی است و این یک واقعیت علمی است و چیزی نیست که ماتریالیستها کشف کرده باشند. با این سن و سالتان اندازه یک ارزن در مورد محیط اطراف خودت نمیدانید؟! همه شما مسلمین و پوچ گرایان مذهبی اینطور هستید! کسی که فکر میکند تمام علم جهان در کتابی سراسر دروغ و خلاف واقعیتهای علمی بنام قرآن یا تورات یا انجیل نهفته است باید به تیمارستان روانی سپرده شود. ( بقول ولتر: دین نوعی بیماری روانی است در سطح جهانی! ) آکسفورد چکار میکنی ؟ برگرد برو حوزه قم تحصیلات طلبگی ات رو ادامه بده . آیت اللهی, رمالی, جن گیری, چیزی! بهتر از این حال و روزیه که الان داری!.
سه‌شنبه 12 بهمن 1389

*پسر شجاع* - ایران - تهران
طاطا - ایران - تهران. توصیه میکنم درباره معنی پوچگرایی بیشتر تحقیق کنی. کسی که به خدا و زندگی پس از مرگ ایمان داره به پوچی نمی رسه و مطلبی که تو گفتی ربطی به علم نداره ایمان بخدا تضادی با علم نداره اتفاقا با افزایش علم اعتقاد بخدا هم بیشتر میشه چون بیشتر به قدرت خدا پی میبریم...کسانی به پوچی می رسن که فکر میکنند با مرگشان برای همیشه از بین میرن....
سه‌شنبه 12 بهمن 1389

zebelkhan - آمریکا - لوس آنجلس
طاطا - ایران - تهران. دوست عزیزم! خسته شدیم از بس که 1400 سال است این دین با سوء استفاده از آزادیهای اجتماعی جوامع و با حربه دموکراسی مثل سرطان به جانمان افتاده و ذره ذره تمام تار و پود جوامع در بر گرفته. این همه جنایت و کشتار و عوام فریبی کافی نیست. همین کاربرانی که مثل کبک سرشان را زیر برف کرده و همین لاطایلاتی را که می بینی بلغور میکنند, همینها پایه های دین را نگه داشتند. بقول ولتر اینها بیماران روانی هستند. بقول فروید اینها اختلالات روانی است. من برای این جماعت کوچکترین ارزش و احترامی قائل نیستم و تا زمانی که ریشه دین را از سرزمین آریایی بر نکنیم به باز کردن مشت این شیادان ادامه میدهم. میخواهد خوششان بیاید یا بدشان! رو در بایستی کافی است. باید از این مهملات و دروغهای آسمانی تقدس زدایی شود و باید آبروی اینها را در هر کوی برزن برد تا جامعه را منحرف نکنند. اگر قرار باشد به هر عقیده ای احترام بگذاریم باید به عقاید هیتلر و بن لادن هم احترام گذاشت! هر عقیده ای شایسته احترام نیست. گاو پرستی و موش پرستی و خدا پرستی همه یک چیز است و آن جهل مشتی هالو و عوام!
سه‌شنبه 12 بهمن 1389

*پسر شجاع* - ایران - تهران
zebelkhan - آمریکا - لوس آنجلس . بابا شما بیخداها عجب شارلاتانهایی هستید!!! ...نظر دانشمندان رو هم مانند کامنتهای من با سانسور و فقط با در آوردن چند جمله از داخل چندین صفحه سخنرانی آنها می نویسی در حالیکه معنای واقعی آنها کاملا فرق کرده ...مطمن باش اکثریت قاطع دانشمندان بخدا ایمان دارند و فقط گروهی از آنها شکاک هستند که مهمترین آنها همین هاوکینگ هست و این دانشمندان هم همواره یکی به نعل و یکی به میخ میزنند یعنی بصورت متناوب یک بار وجود خدا را تایید میکنند و بار دیگر آنرا رد میکنند همین هاوکینگ دفعه پیش گفته بود که برای خدا راحت هست که شرایطی پیش بیاورد که قانون علت و معلول درباره خودش صدق نکند ...یعنی عملا هیچ دانشمند واقعی بیخدا نیست .چون اگر دانشمندی بخواهد چنین ادعایی کند اول باید خودش بتواند یک ماده جدید از هیچ خلق کند{ یعنی بدون استفاده از امکانات و موادی که طبیعت در اختیار او قرار میدهد} و بعد چنین ادعایی بکند و چون این غیر ممکن هست بنابراین هیچ دانشمندی جرات چنین ادعایی ندارد ...جناب بیخدا! برو کشکت رو بساب و اینقدر دروغ تحویل نده که حنات رنگی نداره ...
سه‌شنبه 12 بهمن 1389

*پسر شجاع* - ایران - تهران
zebelkhan - آمریکا - لوس آنجلس . بابا شما بیخداها عجب شارلاتانهایی هستید!!! ...نظر دانشمندان رو هم مانند کامنتهای من با سانسور و فقط با در آوردن چند جمله از داخل چندین صفحه سخنرانی آنها می نویسی در حالیکه معنای واقعی آنها کاملا فرق کرده ...مطمن باش اکثریت قاطع دانشمندان بخدا ایمان دارند و فقط گروهی از آنها شکاک هستند که مهمترین آنها همین هاوکینگ هست و این دانشمندان هم همواره یکی به نعل و یکی به میخ میزنند یعنی بصورت متناوب یک بار وجود خدا را تایید میکنند و بار دیگر آنرا رد میکنند همین هاوکینگ دفعه پیش گفته بود که برای خدا راحت هست که شرایطی پیش بیاورد که قانون علت و معلول درباره خودش صدق نکند ...یعنی عملا هیچ دانشمند واقعی بیخدا نیست .چون اگر دانشمندی بخواهد چنین ادعایی کند اول باید خودش بتواند یک ماده جدید از هیچ خلق کند{ یعنی بدون استفاده از امکانات و موادی که طبیعت در اختیار او قرار میدهد} و بعد چنین ادعایی بکند و چون این غیر ممکن هست بنابراین هیچ دانشمندی جرات چنین ادعایی ندارد ...جناب بیخدا! برو کشکت رو بساب و اینقدر دروغ تحویل نده که حنات رنگی نداره ...
سه‌شنبه 12 بهمن 1389

*پسر شجاع* - ایران - تهران
zebelkhan - آمریکا - لوس آنجلس . در ضمن یادم رفت اینقدر برای تایید نظراتت به ریچارد داوکینز رجوع نده ...هر کی ندونه فکر میکنه این ریچارد داوکینز یه دانشمندی هست که سرش به تنش بیارزه!!!...ریچارد داوکینز هم یه بیخدای شارلاتانی هست که تنها کارش راه انداختن شو و سخنرانیهای مضحک هست و مضحک تر از او کسانی هستند که با حرفهایش میخندن...روش او هم دقیقا مثل سایر بیخداها از جمله خود توست . ابتدا فرض رو بر وجود نداشتن خدا قرار میده و بعد برای اینکه مو .لای درزش نره چندتا فرمول جمله علمی بلغور میکنه بدون اینکه ربطی به موضوع داشته باشه و یا واقعا عدم وجود خدا رو تایید کنه و مردم ساده ای هم که پای منبرش نشستن تحت تاثیر قرار مییگیرن ...یعنی دقیقا از روش آخوندا استفاده میکنه که 2 ساعت بالای منبر میرن از 2 طفلان مسلم به صحرای کربلا میزنن بطوریکه مردم ساده ای که پای منبر نشستن تمام بدبختی خوشان را فراموش میکنن بخاطر راست و دروغ های 1400 سال پیش تو سرشون میزنن....
سه‌شنبه 12 بهمن 1389

artaxerxes - ایران - تهران
odin - بلژیک - انتورپن هموطن دقیقا پرسش شما چیست که کسی تا بحال بدان پاسخ نداده است؟ اگر دانستم بصورت خصوصی برایتان ارسال می کنم
سه‌شنبه 12 بهمن 1389

ARTEMIS-SW - فرانسه - پاریس
odin - بلژیک - انتورپن . حق با شماست.
سه‌شنبه 12 بهمن 1389

*پسر شجاع* - ایران - تهران
zhaleh_r - آمریکا - ساکرامنتو ...ابرقدرت ایران , مرکز جهان - ایران - تهران ..درود بر شما ..موفق باشید.
سه‌شنبه 12 بهمن 1389

*پسر شجاع* - ایران - تهران
benjamin86 - انگلیس - اکسفورد. دوست عزیز من بارها با این زبل خان بحث کردم خوش هم نمیدونه چکاره است با این ادبیات به زور میخواد کسی بهش جواب بده ...شاد باشید
سه‌شنبه 12 بهمن 1389

kmohsen44 - ایران ازاد - کرج
اگر خدا الان معجزه نشان نمیدهد علتش این است که انسانها به اندازه ای خردپذیر شده اند که بادلیل به خدا برسند.
سه‌شنبه 12 بهمن 1389

zebelkhan - آمریکا - لوس آنجلس
دانش میسازد ** مذهب خراب میکند. دانش به جلو میبرد** مذهب به قهقرا میکشاند. دانش از روشنایی انرژی میگرد** مذهب در تاریکی رشد میکند. دانش امید و شادی می افریند ** مذهب غم و غصه و ناامیدی می اورد. دانش به جز راستی و درستی نیست ** مذهب بجز دروغ و دغل نمی باشد. دانش ارزش انسان را بالا میبرد ** مذهب انسان را کوچک و نادانی او را اشکار میسازد. دانش همواره در جستجو تکامل و تکاپو است** مذهب مردابی راکد و گندابی در حال خشکیدن است.
سه‌شنبه 12 بهمن 1389

zebelkhan - آمریکا - لوس آنجلس
نوشتاری از صادق هدایت ( آنچه اسلام به ایران داد - قسمت اول ). ما که عادت نداشتیم دخترانمان را زنده به گور کنیم، ما برای خودمان تمدن و ثروت و آزادی و آبادی داشتیم و فقر را فخر نمیدانستیم همه اینها را از ما گرفتند و بجاش فقر و پشیمانی و مرده پرستی و گریه و گدائی و تأسف واطاعت از خدای غدار و قهار و آداب کونشوئی و خلأ رفتن برایمان آوردند، همه چیزشان آمیخته با کثافت و پستی و سود پرستی و بی ذوقی و مرگ و بدبختی است. چرا ریختشان غمناک و موذی است و شعرشان چوس ناله است چونکه با ندبه و زوزه و پرستش اموات همه اَش سرو کار دارند. برای عرب سوسمار خوری که چندین صد سال پیش به طمع خلافت ترکیده، زنده ها باید به سرشان لجن بمالند و مرگ و زاری کنند.
سه‌شنبه 12 بهمن 1389

zebelkhan - آمریکا - لوس آنجلس
نوشتاری از صادق هدایت ( آنچه اسلام به ایران داد - قسمت دوم ). ...، در مسجد مسلمانان اولین برخورد با بوی َگند خَلأست که گویا وسیله تبلیغ برای عبادتشان و جلب کفار است تا به اصول این مذهب خو بگیرند. بعد این حوض کثیفیکه دست و پای چرکین خودشان را در آن میشویند و به آهنگ نعره مؤَذن روی زیلوی خاک آلود خودشان دولا و راست میشوند و برای خدای خونخوارشان ورد و اَفسون میخوانند. .. , عید قربان مسلمانان با کشتار گوسفندان و وحشت و کثافت و شکنجه جانوران برای خدای مهربان و بخشایشگر است خدای جهودی آنها قهار و جبار و کین توز است و همه اش دستور کشتن و چاپیدن مردمان را میدهد و پیش از روز رستاخیز حضرت صاحب را میفرستد تا حسابی دخل امتش را بیاورد و آنقدر از آنها قتل عام بکند که تا زانوی اسبش در خون موج بزند.
سه‌شنبه 12 بهمن 1389

zebelkhan - آمریکا - لوس آنجلس
نوشتاری از صادق هدایت ( آنچه اسلام به ایران داد - قسمت سوم ). تازه مسلمان مومن کسی است که به امید لذتهای موهوم شهوانی و شکم پرستی آن دنیا با فقر و فلاکت و بدبختی عمر را بسر برد و وسایل عیش و نوش نمایندگان مذهبش را فراهم بیاورد. همه اَش زیر سلطه اَموات زندگی میکنند و مردمان زنده امروز از قواننین شوم هزار سال پیش تبعیت میکنند کاری که پستترین جانوران نمیکنند. عوض اینکه به مسائل فکری و فلسفی وهنری بپردازند، کارشان این است که از صبح تا شام راجع به شک میان دو و سه استعامنه قلیله و کثیره بحث کنند. این مذهب برای یک وجب پائین تنه از عقب و جلو ساخته و پرداخته شده. انگار که پیش از ظهور اسلام نه کسی تولید مثل میکرد و نه سر قدم میرفت، خدا آخرین فرستاده خود را مامور اصلاح این امور کرده!
سه‌شنبه 12 بهمن 1389

zebelkhan - آمریکا - لوس آنجلس
نوشتاری از صادق هدایت ( آنچه اسلام به ایران داد - قسمت چهارم ). تمام فلسفه اسلام روی نجاسات بنا شده اگر پائین تنه را از آن حذف کنیم اسلام روی هم میغلتد و دیگر مفهومی ندارد. بعد هم علمای این دین مجبورند از صبح تا شام با زبان ساختگی عربی سر و کله بزنند سجع و قافیه های بی معنی و پر طمطرق برای اغفال مردم بسازند و یا تحویل بدهند. سرتاسر ممالکی را که فتح کردند، مردمش را به خاک سیاه نشاندند و به نکبت، جهل، تعصب، فقر، جاسوسی، دوروئی، دزدی، چاپلوسی و---آخوند لیسی مبتلا کردند و سرزمینش را به شکل صحرای برهوت در آوردند.
سه‌شنبه 12 بهمن 1389

zebelkhan - آمریکا - لوس آنجلس
نوشتاری از صادق هدایت ( آنچه اسلام به ایران داد - قسمت پنجم ). .. اما مثل عصای موسی که مبدل به اژدها شد و خود موسی از آن ترسید این اژدهای هفتاد سر هم دارد این دنیا را میبلعد. همین روزی پنج بار دو لا راست شدن جلو قادر متعال که باید بزبان عربی او را هجی کرد، کافی است تا آدم را تو سری خور و ذلیل و پست و بی همه چیز بار بیاورد. مگر برای ما چه آوردند؟ معجون دل به هم زنی از آرا و عقاید متضادی که از مذاهب و ادیان و خرافات پیشین، هول هولکی و هضم نکرده استراق و بی تناسب بهم در آمیخته شده است، دشمن ذوقیات حقیقی آدمی، و احکام آن مخالف با هر گونه ترقی و تعالی اقوام ملل است و به ضرب ششمشیر به مردم زورچپان کرده اند. یعنی شمشیر بران و کا سۀ گدائی است، یا خراج و جزیه به بیت المال مسلمین بپردازید یا سرتان را میبریم هر چه پول و جواهر داشتیم چاپیدند. آثار هنری ما را از میان بردند و هنوز هم دست بردار نیستند؛ هر جا رفتند همین کار را کردند.
سه‌شنبه 12 بهمن 1389

zebelkhan - آمریکا - لوس آنجلس
(( خبطی بزرگ در قرآن - قرآن قلب را مرکز تفکر میداند! )). در قدیم تفکر غالب این بود که مرکز تعقل و تصمیم گیری انسان بجای مغز، قلب است . در این آیه نیز قرآن بطور آشکاری میگوید که انسان با قلبش تعقل مینماید؛. أَفَلَمْ یَسِیرُوا فِی الْأَرْضِ فَتَکُونَ لَهُمْ قُلُوبٌ یَعْقِلُونَ بِهَا أَوْ آذَانٌ یَسْمَعُونَ بِهَا فَإِنَّهَا لَا تَعْمَى الْأَبْصَارُ وَلَکِن تَعْمَى الْقُلُوبُ الَّتِی فِی الصُّدُورِ ﴿حج/۴۶﴾ آیا در زمین گردش نکرده‏ اند که (آنها) قلبهائی داشته باشند ، با آن بیندیشند یا گوشهایى که با آن بشنوند در حقیقت چشمها کور نیست لیکن قلبها ست که در سینه‏ها کور است!!! این است قرآن منبع علم که مسلمانان از آن دم میزنند! مشتی باورهای غلط و مطالب خلاف علم.
سه‌شنبه 12 بهمن 1389

zebelkhan - آمریکا - لوس آنجلس
*پسر شجاع* - ایران - تهران. طاطا - ایران - تهران. توصیه میکنم درباره معنی پوچگرایی بیشتر تحقیق کنی. کسی که به خدا و زندگی پس از مرگ ایمان داره به پوچی نمی رسه !!!. طاطای عزیز! گوش بده ببین این بسیجی چی میگه! این مسلمونهایی که بمب وسط جمعیت منفجر میکنند و خودشون رو به درک میفرستند و یک عده زن و بچه بی گناه رو میکشند اینها دچار پوچی نیستند! این اوج ایمانه!!! این بسیجیهای آدمکش همه به الله ایمان دارند!!! اینها پوچی نیست! این رژیم ددمنش اسلامی که اینهمه جنایت کرده اینها از جهت ایمانه و چون به پوچی نرسیده اند اینقدر جنایت میکنند! اسلام را در هر جای دنیا ببینی همین است! در لبنان و فلسطین و یمن و عربستان و عراق و افعانستان. همه جا برادر کشی و شکنجه و قتل و زندان! اینها که پوچ گرایی نیست! همه هدف دار است. هدف رسیدن به بهشت مخبطان و جانیان و رمالان است و پسر شجاع هم اولین نفر زنبیل گذاشته توی صف!
سه‌شنبه 12 بهمن 1389

آرش کمانگیردوم - ایران - تهران
robo - امریکا - لوس انجلس، zebelkhan - آمریکا - لوس آنجلس و سایر دوستان روشنگر. سپاس از نظرات شما. به امید روزی که حقایق جهان هستی و خلقت، قبل از غارت و نابودی اخلاقیات و ارزشهای اجتماعی و کشته شدن انسانها بدست متعصبین مذهبی، بر همگان روشن شود. متعصبین مذهبی کافی است کتاب قرآن را که کتابی آسمانی و کلام خداوند قادر متعال می نامند با کتبی همانند شاهنامه فردوسی، گلستان سعدی، دیوان حافظ، مثنوی معنوی و.. یا شاهکارهای ادبی قدیمی در زبانهای دیگر مقایسه کنند و ببیند که تناقضات و نقدههایی که بر قرآن هست در هیچیک از کتب دیگر نیست. در صورتی که خالق کتب ادبی فوق هم آدمهای معمولی بوده اند؟ پیامبر خود را یک بشر صرفاً بشیر و نذیر معرفی کرد، و فلسفه بعثت خود را ارتقاء اخلاقیات و ارزشهای انسانی می نامد، در حالی که متاسفانه بعد از به قدرت رسیدن خیلی از اخلاقیات را نادیده گرفت.
سه‌شنبه 12 بهمن 1389

benjamin86 - انگلیس - اکسفورد
*پسر شجاع* - ایران - تهران. شما راست میگی دوست عزیز بیخیال بزار راحت باشه برا خودش , این دوستمون مارکسیسم تشریف دارند چون تمام نمونه هایی که میارند به عقاید مارکسیسمی برمیگرده.
سه‌شنبه 12 بهمن 1389

Ghost Rider - انگلیس - نیوکاسل
با سلام به همه عزیزان من مدت زیادی هست که تواین سایت میام اما هیچوقت چیزی نگفتم بیشتر جالبه که کامنتها رو میخونی و میخندی.اما این یه موضوع خیلی جالبه و نمیشه ساکت موند.فقط خواستم بگم که جناب پروفسور قبلا وجود خدا رو با علم فیزیک قبول داشتن حالا چرا به خودش گفته غلط کردم نمیدونم.ناگفته نمونه ایشان به گفتن غلط کردم عادت دارن.سال 2004 یکبار این کار رو کردن در مورد سیاهچاله ها.لطفا اگه وقت کردیداین برنامه رو ببینیدhttps://www.youtube.com/watch?v=MG4Mp0s1OTMfeature=related
سه‌شنبه 12 بهمن 1389

nejaat2006 - انگلستان - لیدز
پسر شجاع بسیجی، تو بهتره بری ساندیس بخوری. پروفسور هاوکینز، حرفش معقول است که میگوید: (براستی چگونه است که محمد با یک خر (!) می توانست به فرمان و قدرت خدا تا آسمان هفتم برود ، اما این خدا قادر نیست الان یک معجزه کند تا ما ببینم که واقعا وجود دارد !؟) اگر واقعا خدایی وجود دارد چرا همه را از شک و تردید درنمی آورد؟ تو و امثال تو بهتره برین چاه جمکران، شما را چه به نقد کردن هاوکینز
سه‌شنبه 12 بهمن 1389

nejaat2006 - انگلستان - لیدز
cat - اتریش - وین ) بچه مسلمون و بچه ه مسلونهای دیگه، برین کشک خودتون رو بسیایید، شما را چه به این حرفها؟ شما هم کورید و هم ناشنوا؟ اجازه بدید یک مسیحی بیاد اظهار نظر کنه، نه شما که ته چاه جهالت هستید
سه‌شنبه 12 بهمن 1389

zhaleh_r - آمریکا - ساکرامنتو
zebelkhan_امریکا_LA..,تو تنها انسان طالب علم نیستی,من ومیلیونها انسان دیگه در سراسر دنیا تحصیل کردیم,و هنوز داریم ادامه میدیم اما از این همه انسان طالب تنها تعداد کمی هستند که مثل تو فکر میکنند,مرکز تفکر قلب، چون سرشار از عشق و محبته و جز عشق برنامه ای نداره..اما مغز مرکز تفکر مادیه و انچه به نفع انسان هست را انتخاب میکنه نه انچه که حقه,انسان وقتی دچار وجدان درد میشه که تفاوت عقیده بین قلب ومغز وجود داره,قلب میگه حق کشی نکن مغز میگه اگه نکنی ضرر میکنی..! نگو که تجربش نکردی..!!! طبقه فیزیک یا زمین پست ترین طبقه به حساب میاد و کاملا مادیه و روح در یک بدن از جنس زمین دمیده شد تا وجود ارتعاشات را بتونه تحمل کنه و تجربه کنه ،در لحظه خواب روح به طبقه بالاتر یعنی اثیری بر میگرده جایی که بعد از مرگ منتظر ماست شبیه زمین با طیفی لطیف تر و بدنی مشابه,زندگی و عشق هست ,علوم ماورا طبیعه هزاران سال جلوتر از فیزیکه,فیزیک درکی از روح نداره تنها جایگاهی برای اموزش روحه برای رسیدن به خالق و شناختش
سه‌شنبه 12 بهمن 1389

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.