روسیه: استاکس نت می توانست چرنوبیل جدیدی در ایران ایجاد کند


روسیه: استاکس نت می توانست چرنوبیل جدیدی در ایران ایجاد کند

گفته می شود ویروس استاکس نت برای کند کردن غنی سازی اورانیم در ایران طراحی شده است

نماینده روسیه در ناتو خواستار بررسی حمله سایبری به تاسیسات اتمی ایران شده و هشدار داده است کرم رایانه ای استاکس نت ممکن بود فاجعه ای هسته ای مانند چرنوبیل در بوشهر به راه اندازد.

دمیتری روگوزن سفیر روسیه در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی روز چهارشنبه گفت که ویروس موسوم به استاکس نت که گفته می شود تاسیسات اتمی بوشهر را آلوده کرده، موجب تخریب سانتریفوژهای غنی سازی اورانیوم شد.

روزنامه نیویورک تایمز چندی پیش گزارش کردند که دستگاه های اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل بطور مشترک استاکس نت را ساخته اند تا با آلوده کردن سیستم کامپیوتری تاسیسات اتمی ایران، روند غنی سازی اورانیوم را مختل کنند.

از سوی دیگر شبکه رادیو و تلویزیون دولتی ایران هفته پیش به نقل از یکی از مسئولان شرکت روس اتم، سازنده روسی نیروگاه اتمی بوشهر، ادعای نفوذ استاکس نت به سیستم های رایانه ای نیروگاه اتمی بوشهر را رد کرده است.

اما برخی رسانه های غربی گزارش کردند که به دلیل نفوذ استاکس نت به سیستم کامپیوتری نیروگاه اتمی بوشهر، این نیروگاه با مشکلات عمده فنی مواجه شده و به همین دلیل هم کارشناسان روسی از دولت خود خواسته اند تا رفع این مشکلات، از راه اندازی نیروگاه جلوگیری کنند.

آقای روگوزن پس از نشست سفرای 28 کشور عضو ناتو در بروکسل به خبرنگاران گفت: "این ویروس که بسیار سمی و بسیار خطرناک است، می تواند تبعاتی بسیار جدی به همراه داشته باشد."

او استاکس نت را به "مین" تشبیه کرد و گفت: "این مین ها می تواند به چرنوبیل جدیدی منتهی شود."

اشاره سفیر روسیه به فاجعه سال 1986 نیروگاه اتمی چرنوبیل در اوکراین است که در آن زمان جزئی از اتحاد جماهیر شوروی بود.

اواخر ماه نوامبر سال گذشته، رئیس جمهوری ایران خرابکاری در برخی تاسیسات اتمی این کشور را تایید کرد اما افزود که این مشکلات برطرف و راه خرابکاری در آینده بسته شده است.

در مقابل، علی اکبر صالحی، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان انرژی اتمی که اخیرا سرپرستی وزارت خارجه را هم برعهده گرفته، آسیب رسانی ویروس استاکس نت به تاسیسات اتمی جمهوری اسلامی را رد کرد و گفت که متخصصان ایرانی توانستند مانع از نفود آن به تاسیسات اتمی کشور شوند.

مقامات آمریکایی و اسرائیلی رسما گزارش های مربوط به آلودگی عمدی تاسیسات اتمی ایران به ویروس استاکس نت را تایید نکرده اند.

دمیتری روگوزن گفت: "این موضوعی امنیتی است. ... ما مصرانه خواهان بررسی آن در شورای ناتو-روسیه هستیم."

saeed1 - کانادا - تورونتو
اینها هم دیگه مردم رو گیر آوردن هرچی بخوان میگن!
پنج‌شنبه 7 بهمن 1389

khosh bavar - ایران - یزد
همانطوریکه قبلا گفتم و اعتراض کردم از این سیاست کرمی usa و اسرائیل ! زیرا انها نتوانستند از جناح سیاست و مذاکره باعث جلوگیری این پروژه اتمی شوند و الان با خرابکاری کردن این نیروگاه, بهانه ای بدست ضحاکان داده که ممکن است خودشان از " عمد " باعث انفجار این نیروگاه شوند ولی ادعا کنند دشمن کرم خود را ریخته و باعث انفجار " رویای " ما که همین نیروگاه است شده و این ضحاکان با این انفجار ساختگی تا ابد ! در ایران خواهند ماند و صدای هر اعتراضی را در نطفه خفه میکنند و الان هم روسیه راست یا بدروغ اعتراف کرده که این کرم بسیار خطرناک است و بطور غیرمستقیم به اسرائیل و usa میگوید: زیاد کرمکی نباشید و زیاد کرم نریزید که اینها خودشان انگل ( کرم بزرگ ) برای محیط زیست, فرهنگ و مردمشان هستند, شاد و رویایی باشید !
پنج‌شنبه 7 بهمن 1389

avareh swed - سوئد - بوروس
الان میگویند هیچ مشگلی نیست .وبعد که مشگل بوجود امد راحت میگذارند گردن دشمن .کار همیشگی این اغایان است برای فرار از بار مسئولیت براحتی دروغ میگویند .بیچاره مردم بوشهر واطراف ان .چرنویل اینه موجودی برای سران خودکامه ولجباز که از اول تغیر رژیم مردم با ان روبرو بوده اند . دروغ .پشت دروغ بدون خجالت .دوره دیدگان در حوزه ها .خدای رو .دریدگی .وقاحت .بدون شرم .
پنج‌شنبه 7 بهمن 1389

ARTEMIS-SW - فرانسه - پاریس
پس غلط کردید در پروژه ی هسته ای ملا سرمایه گذاری کردید خدا رحم کرد که ترور تروریست های اسلامی چچن و قفقاز را در کشورتان می بینید و می دانید صادر کننده ی تروریسم در جهان همین حکومت پست فطرت ایران است ولی به خاطر منافع مادی خفه خون گرفته اید. مرگ بر اراذل اوباش مزدور رژیم در این سایت.
پنج‌شنبه 7 بهمن 1389

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.