موساد: ایران تا چهار سال دیگر نمی‌تواند بمب اتمی داشته باشد


موساد: ایران تا چهار سال دیگر نمی‌تواند بمب اتمی داشته باشد

مئیر داگان روز پنجشنبه رسما از ریاست موساد بازنشست شد

مئیر داگان، رئیس سابق سازمان اطلاعاتی اسرائیل، که جای خود را به تمیر پاردو داده، گفته است که به نظرش، ایران تا چهار سال دیگر قادر به تولید بمب اتمی نیست.

به گفته آقای داگان، "مجموعه مشکلاتی که در روند فعالیت ‌های هسته‌ای ایران پیش آمده است، پیشرفت این فعالیت‌ها را کند کرده و این کشور هنوز فاصله زیادی با دستیابی به سلاح های هسته‌ای دارد."

او گفته است که ایران تا قبل از سال ۲۰۱۵ میلادی نخواهد توانست به بمب اتمی دست یابد.

تاکنون مقام‌های اسرائیلی چندین بار پیش‌بینی‌هایی را در باره زمان احتمالی دستیابی ایران به سلاح اتمی مطرح کرده‌اند و سال ۲۰۱۵ میلادی تازه ترین نمونه از این پیش‌بینی‌ها است.

ماه گذشته، موشه یالون، معاون نخست وزیر اسرائیل، پیش‌بینی کرده بود که ایران دست‌کم سه سال دیگر تا رسیدن به توانایی ساخت بمب اتمی فاصله دارد.

آقای یالون که وزیر امور استراتژیک اسرائیل هم هست، بروز برخی مشکلات فنی در برنامه اتمی ایران را دلیل به تعویق افتادن دستیابی این کشور به سلاح هسته‌ای خوانده بود.

چند ماه پیش، مقامات رسمی ایران اعلام کردند که نوعی بدافزار اینترنتی موسوم به "کرم استاکس نت" به کامپیوترهای بعضی از کارکنان نیروگاه اتمی بوشهر وارد شده است.

آنها بعدا گفتند که این کامپیوترها پاکسازی شده، اما بعضی گزارش‌ها حکایت از آن داشت که این کرم اینترنتی به دستگاه‌های نیروگاه بوشهر و سانتریفیوژهای غنی‌سازی اورانیوم در نطنز آسیب‌هایی زده است.

در عین حال، بر اساس یکی از اسنادی که سایت ویکی‌لیکس از جزئیات گفت‌وگوی محرمانه سه سال پیش مقام های ایالات متحده آمریکا و اسرائیل در باره ایران منتشر کرده است، مئیر داگان در دیداری که در آن زمان با معاون سیاسی وزیر امور خارجه آمریکا داشت، گفته بود که برای "حل و فصل" بحران اتمی ایران، هنوز وقت وجود دارد، هرچند به گفته وی، ایران برای دستیابی به سلاح هسته ای، به‌شدت در تلاش است.

هشدار در مورد تبعات حمله نظامی احتمالی

خبرگزاری رویترز در گزارشی از اظهارات اخیر آقای داگان در باره فعالیت‌های هسته‌ای ایران، به نقل از او تصریح کرده است که "هر گونه اقدام نظامی اسرائیل علیه ایران، باید آخرین اقدامی باشد که برای ممانعت از فعالیت‌های هسته‌ای ایران انجام می شود."

او گفته است که "اقدام نظامی اسرائیل علیه ایران می تواند باعث شود که ایران از معاهده منع گسترش سلاح‌های اتمی خارج شود و فعالیت‌هایش را فارغ از نظارت بازرسان سازمان ملل متحد ادامه دهد."

مقامات ایران هر گونه تلاش برای دستیابی به بمب اتمی را تکذیب می کنند و می گویند که برنامه هسته‌ای این کشور اهدافی صلح‌آمیز دارد و دستیابی به سلاح‌های اتمی به هیچ عنوان در آن تعریف نشده است.

با این حال، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، همکاری ایران را با ماموران این آژانس ناکافی ارزیابی کرده و گفته است که نمی‌تواند صلح‌آمیز بودن برنامه اتمی ایران را تایید کنند.

khosh bavar - ایران - یزد
پس این همه داد و بیدادهای طرفین ( ایران / دشمن ) بیخود بود و برای بزرگ جلوه دادن خطر اتمی از سوی ایران و داغ کردن بازار فروش اسلحه و برگشت پول خرید نفت که در بانکهای عربی پارک بوده به کشورشان بازگشت ! زیرا دشمن خارجی ایران از قبل میدانست که چطور ( Stuxnet Virus ) تاسیسات اتمی ایران را خنثی کنند. پس مردم عزیز, چشم به غرب نبندید, زیرا تا 4 سال دیگر ما شاهد حمایت حتا ظاهری چشم ابی ها برای مردم ایران نخواهیم بود, زیرا به گفته خودشان " ایران تا چهار سال دیگر نمی‌تواند بمب اتمی داشته باشد ". شاد و متکی بخود باشید V
شنبه 18 دی 1389

haghighatgo - آلمان - برلین
داره حالم بهم میخوره !!. بیا چند بمب اتمی هم خودتون بیارید بزارید تو ایران...که دیگه بابا این دیگه صددرصد باشه !! ..حالا بگیریم که بمب اتمی هم ایران ساخت و گذاشت وسط کرج و چندتا ریشو عرق کرده هم دورتا دورش گذاشت که مواظبش باشن و جماعتی بیکاره را هم هر روزه دورش جمع کرد که برای موشک اتمی سینه و قمه بزنند و فحش بدن و اسپند و گندر دود کنند ..حالا که چی؟؟ اگر بمب اتمی ایران تو اسرائیل بترکه که از اشعه و انفجارش خالد مشعل و خانوادش و دارو دسته فلسطینی ها هم اوراق میشن..پس این که دوستی خاله خرسس که با عرب ها!! بابا اینقدر این تاترچی اسلامی خر نیستند جونه تو !!حالا اگر میخواید مثل سرخپوست ها خدمتشون رو برسید اون چیز دیگه س !!
شنبه 18 دی 1389

saman911 - ایران - تهران
قدرت نظامی ایران بقدری پیشرفت کرده که امریکا و اسرائیل نمیتونه وارد جنگ با ایران بشه,غربیها هم برای اینکه ضایع نشوند این حرفها را میزنند,قطعا تا 4سال دیگه پیشرفتهای چشمگیری در صنایع دفاعی پیدا میکنه,قدرتمند کردن حماس و حزب الله توسط ایران هم خیلی موثر بوده در پیشگیری از جنگ,جنگهای نامنظم وچریکی همیشه موفق تر از جنگ کلاسیک.
شنبه 18 دی 1389

پسر تهرونی - قطر - دوحه
اگر ایران به بمب اتمی دست پیدا کن تو خاورمیانه حرف اولو میزن.
شنبه 18 دی 1389

گل دختر عاشق رهبر - ایران - اهواز
آنقدر از ایران هراس داره که نشسته چرتکه میندازه که چند روز دیگه ایران میتونه بمب داشته باشه یا نداشته باشه.بیچاره ها ما بدون بمب هم در صورت دستور ولی امر مسلمین شما را از روی نقشه محو خواهیم کرد.
شنبه 18 دی 1389

ehsan_2nd_time - یوکی - لندن
ایران تا چهار سال دیگر چه می تواند داشته باشد؟ که همین بسسیج و باتوم بدست هاش هم اگه بودجه شون پنج برابر نشده بود از هم می پاشید. نه صنعت مونده برامون ، نه کشاورزی ، نه علم ، نه اقتصاد ، نه سرمایه ، نه آبرو ، نه حتا اون دینی که به این روز انداختمون. اونوقت امثال آقای جنتی برن غصه بقول خودش یه تیکه پارچه سر دختر بچه های کشورهای دیگه رو بخورن
شنبه 18 دی 1389

avareh swed - سوئد - بوروس
حالا انهائ که دارند چکارکردن
یکشنبه 19 دی 1389

bita tehrani - کانادا - ونکوور
یک مملکت بدون امنیت و ازادی و سرمایه و صنعت با بمب اتم مایه مباهات ایدی عوض کرده های سفارتی و شستشو مغزی شده هاست.انچه مردم فرهیخته و صلحجوی ایران میخواهند ازادی و صلح و تعامل با دنیاست.
یکشنبه 19 دی 1389

Atheist-0 - کانادا - ونکوور
اخوندها تا صد سال دیگه هم نمیتوانند بمب اتمی بسازند. دیدیم که که بدون توسل به هیچ حمله ای فقط با فرستادن یک کرم غنی سازی را متوقف کردند و پایگاه موشکی خرم اباد را در زیر زمین جنان منفجر کردند که مقامات رژیم انگشت بدهان متحیر ماندند که چی شد؟ خارج از این همه هارت و پورتها همین چند روز پیش مشکلی در کامپیوترهای بخشی از دولت پیش امده بود بلیط فرستادند برای یکی از اشنایان ما که از اینجا بره براشون درست کنه. البته این شخص هم یک متخصص معمولی کامپیوتره نه یک نابغه.پس ببینید اینها چقدر کمبود افراد متخصص دارند که از انجام یک تعمیر نه چندان پیچیده هم عاجزند. در ضمن با پروژه Harpp امریکا پیشرفته ترین سلاح های متعارف که تا بحال ساخته شده دیگه به هیچ دردی نمیخوره چه برسه به اهن پاره هائی که اینها با پول این ملت به اسم موشک ساخته اند. البته این همه هارت و پورت اگر بدرد هیچکس نخوره دل امثال دختر و اون یکی ساندیس خوره Saman 911را خوش میکنه.
یکشنبه 19 دی 1389

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.