سفارشی کردن صفحه فیس بوک با عکس زمینه


سفارشی کردن صفحه فیس بوک با عکس زمینه

3 راه برای سفارشی کردن صفحه فیس بوک

با استفاده از رنگ های متنوع و عکس های پس زمینه


ظاهر کلی صفحه فیس بوک اگر چه ساده و زیباست اما بعد از مدتی برای بسیاری کاربران این شبکه اجتماعی خسته کننده و کسالت آور می شود. اگر شما نیز از این دسته افراد باشید احتمال دارد قبل از خواندن این مقاله به فکر افتاده باشید با ور رفتن با گزینه ها و تنظیمات موجود در پروفایل یا حساب خود، راهی برای تغییر ظاهر پیش فرض فیس بوک پیدا کنید، اما نگردید که چیزی پیدا نخواهید کرد! آیا عالی نبود اگر راهی برای سفارشی کردن شکل ظاهری صفحه فیس بوک خود می یافتید؟

خبر خوبی که برای شما داریم این است که راه های نسبتا ساده ای برای سفارشی کردن ظاهر فیس بوک وجود دارد. و خبر بد این است که فقط شما این تغییرات  را خواهید دید، در حالی که دیگران همچنان در موقع بازدید از صفحه شما طرح پیش فرض آبی و سفید را خواهند دید. با این حال، این امر ممکن است خبر بدی هم نباشد چرا که به هر صورت صفحه شما با همه صفحه های دیگری از فیس بوک که از آن بازدید می کنید، طعم و مزه متفاوتی خواهد داشت.

مقاله حاضر به شما راهنمایی هایی مفید برای استفاده از گزینه های که برای اضافه کردن یک طرح رنگ سفارشی و یا طرح های گرافیکی خود به صفحه فیس بوک در اختیار دارید، ارائه می کند. پس تا پایان با ما همراه باشید.

انتخاب اول: : پلاگین مرورگر Yontoo Layers

شما می توانید از افزونه یا پلاگین Yontoo Layers  از PageRage  برای تغییر طرح گرافیکی پروفایل فیس بوک خود استفاده نمایید. تغییرات را می توان به همه صفحات خود یا تنها به صفحه پروفایل خود اعمال کنید. به طور طبیعی، تغییرات تنها برای شما قابل دیدن خواهد بود.

PageRage با فایرفاکس و اینترنت اکسپلورر سازگار است. زمانی که شروع به دانلود افزونه می کنید مراقب باشید، چرا که کلیه پنجره ها و زبانه های مرورگر را که بازند، بدون درخواست از شما برای تایید چنین کاری می بندد!

هنگامی که افزونه مرورگر نصب شد، می توانید سری به وب سایت PageRage زده و طرح بندی های رایگان ارائه شده را امتحان کنید. هنگامی که سبکی را که دوست دارید پیدا کردید، تصمیم می گیرید که آیا آن را به همه صفحات  اعمال کنید  یا تنها  روی پروفایل جلوه ظاهری اعمال شود و با کلیک روی Select This Layout در سمت راست پایین آن را  به عنوان سبک جدید صفحات فیس بوک خود انتخاب می کنید. وای، این سبک ها به طرزی جادویی ما را سحر و جادو می کنند!


انتخاب دوم: طرح رنگی خودکار برای اسکریپت Greasemonkeyفیس بوک

اگر فایرفاکس مرورگر استاندارد شماست و اگر قبلا از  Greasemonkey استفاده کرده باشید، طرح رنگ خودکار (Auto-Colorizer) برای اسکریپت فیس بوک را امتحان کنید. البته نمی توانید عکس های پس زمینه اضافه کنید، اما حداقل می توانید طرح رنگ صفحه را به طرح دلخواه تغییر دهید. باز هم، این تغییرات تنها برای شما قابل دیدن خواهد بود نه بازدید کنندگان از صفحه شما.


احتمالا این راه، ساده ترین روش به منظور سفارشی کردن صفحه پروفایل فیس بوک خود و کسب نتایج زیبا و متفاوت می باشد. تصویر مثال بالا به خوبی نشانگر حسن جلوه طرح بندی رنگ خودکار برای فیس بوک است.

انتخاب سوم : افزونه شیک برای فایرفاکس / افزونه شیک برای کروم

این روشیست که تنها در مرورگرهای فایرفاکس و کروم جواب می دهد. در این روش افزونه ای روی مرورگر رایانه خود نصب می کنیم که اجازه اعمال پوسته های سفارشی و تم ها را نه تنها بر روی فیس بوک ، که همچنین بر روی گوگل ، یوتیوب ، اورکات ، و بسیاری دیگر می دهد. کافیست این افزونه را نصب کرده، سپس در سبک های موجود گشتی زده و با یکی که می پسندیم ظاهر جدیدی را شروع کنیم.

توجه داشته باشید که شما می توانید مرحله نصب افزونه را در صورتی که پیش از این Greasemonkey  را اجرا می کرده اید رد کنید. چرا که سبک ها را می توان به عنوان یک اسکریپت کاربری Greasemonkey  نصب  کرد.


مراقب الگوهای ارائه شده از سوی سایت userstyles.org  باشید.بسیاری از آنها منسوخ شده و دیگر مناسب طرح فعلی فیس بوک نیستند. با این وجود ، ممکن است به الگوهایی هم برخورد کنید که به روز  شده و متناسب با سلیقه و روحیه شما هستند و آنها را به عنوان طرح فیس بوک برگزینید.

با این حال، اگر کمی دانش درباره CSS داشته باشید، می توانید یک گام جلوتر بروید و  با استفاده از Stylish  پوسته سفارشی شیک خود را ایجاد کنید. در فایرفاکس ، آیکون Stylish را  به نوار ابزار خود اضافه کنید(ازگزینه سفارشی سازی پنجره یا Customize window) ، سپس روی آن کلیک کنید و Write new style را انتخاب کنید. شما می توانید کد های مربوط به برخی قالب های زیبا را از userstyles.org  پیدا کرده یا از این منبع برای دریافت ایده در مورد اینکه چه کد هایی باید برای طرح یک قالب و پوسته سفارشی باید در اسکریپت ها گنجانده شود استفاده کنید.

انتخاب های دیگر

اگر کمی به جستجو در فضای وب بپردازید، حداقل به دو روش دیگر برای سفارشی کردن فیس بوک پیدا خواهید کرد به ، عنوان مثال اصطلاحات فیس بوک (Facebook Expressions) و روش Chameleon Tom. روش اول توسط اداره کنندگان فیس بوک ممنوع شد و دومی باعث «هشدار  تبلیغ افزار/ ویروس»  توسط آنتی ویروس هنگامی که در تلاش برای دانلود افزونه هستید می گردد. از این رو ، من این دو را در این مقاله نگنجانده ام. با این حال ، بد نیست بدانید به نظر می رسد که روش Chameleon Tom تنها راه برای سفارشی کردن صفحه شما فیس بوک به شیوه ای که دیگران نیز بتوانند تغییرات را در هنگگام بازدید از صفحه شما مشاهده کنند می باشد، با توجه به اینکه ابداع کنندگان این روش به تازگی گروهی در فیس بوک نیز برای خود دست و پا کرده اند.

نتیجه گیری

در مجموع و با تمام این حرف ها، سفارشی کردن ظاهر پروفایل فیس بوک نه تنها امکان پذیر است بلکه بسیار هم آسان است. متاسفانه ، در اکثر روش های تغییر ظاهر، تنها کسی که قرار است از تغییر لذت ببرد تنها خود شما خواهید بود و نه دوستان و اقوامتان.

آیا پس از خواندن این مقاله و آشنایی با روش های تغییر دوست دارید شما نیز به جمع اصلاح طلبان  تغییر پس زمینه فیس بوک پیوسته و در ظاهر پروفایل فیس بوک سلایق خود را اعمال کنید؟ یا ترجیح می دهید همان ظاهر ساده اما تکراری فیس بوک  را حفظ کرده و بی خیال تغییرات خانمان برانداز شوید؟! اجازه دهید در نظرات از افکار شما آگاه شویم!
ام البنین - ایران - تهران
خوب که چی بشه . عکس بی حجابمونو بگذاریم اونجا که شوهر پیدا کنیم ؟
دوشنبه 6 دی 1389

a persian - سوئد - استکهلم
شما با اون اسمت عکس باحجاب بذار شاید برای شما هم شوهر پیدا شد!برادران دینی همه جا هستن حتی در فیس بوک فیلتر شده توسط خودشون!!! الان خوشحال شدی؟
دوشنبه 6 دی 1389

leila leila - سوئد - گوتنبرگ
ام البنین - ایران - تهران . خوب عکس با حجابتو بگذار اونجا که برادر بسیجی پیدا کنی
دوشنبه 6 دی 1389

Joe_Cocker - اکراین - کیف
نه بابا ام البنین ! این دفعِه رو جون همون اغاتون بی خیال شو ! عکساتو میذاری یه وقت بچه ها میبینن زهر ترک میشن .. شما اصلا خودشو قاتیه این مسائل نکن . شما ماشا. با این وجناتت . با اون سیبیلای پر پشتت بهتره واسه خودِت زن پیدا کنی نه شوهر
دوشنبه 6 دی 1389

شایان گوتنبرگ - سوئد - شایان گوتنبرگ
ام الانین. ایران - تهران . شما یه عکس با بیکینی محبت کن بزار تا ما هم ببینیم این برادران بسیجی دلشون به چی خوشه. مرگ بر دیکتاتور
دوشنبه 6 دی 1389

شیر بیشه مازندران - ایران - مازندران
ام البنین نگران نباش من باهات ازدواج میکنم اگه بی حجاب هم باشی.
دوشنبه 6 دی 1389

سوئیس علی قمی - سوئیس - زوریخ
ای ام غریب تو چرا دیگه خواهر نظر می هی برو برو بچ بسیجی منتظرت هستند از محله خودت شروع کن
دوشنبه 6 دی 1389

ابوالفضل جعفری امریکایی - سوئیس - زوریخ
ورود اهل بیت اسمت ممنوع هست من بر پدر ومادر ان کس که اسلام را مد نظرش هست برای اعلام کردن نظرش نفرین می کنم تصلا اسلام ی دین شیطانی هست فداتون بشوم ودم فیس بوک وایرانیان انگلستان گرم که ما را دور هم جمع می کنند . نابود باد خامنه ای اشغال وشخص کثیف مملکت اولین مکروب ایران
دوشنبه 6 دی 1389

nilofar_uk - انگلستان - لندن
ام البنین - ایران - تهران واقعا برات متاسفم. چرا به جنبه خوبش نگاه نمیکنی. نمیدونم چند سالته ولی یه کم روشن تر فکر کن
دوشنبه 6 دی 1389

meh007 - هلند - آمستردام
من یکی دو سال خواننده ی این سایت هستم، همیشه هم طرفدار این بخش نظرات بودم اما خودم به شخصه حوصله ی نظر دادن نداشتم. اما از وقتی این ام البنین -ایران - ایران اینحا نظر می ده دیگه واقعا کلافه شدم از تفکرات جالبش ....
دوشنبه 6 دی 1389

Rahsaba - اتریش - کلاگنفورت
ام البنین - ایران - تهران...آره چرا که نه؟ مگه الان شوهر گیر می آد تو این دوره و زمونه؟ یعنی بدت می آد؟ اینجاست که میگن گربهه دستش به گوشت نمی رسید گفت پیف پیف بو میده...خدا بخت همه رو خودش باز کنه(آمین غلیظ یادتون نره)
دوشنبه 6 دی 1389

sanamirani - هلند - آمستردام
ام البنین - ایران - تهران ببخشیدا ولی‌ خیلی‌ عقب افتاده تشریف داری...همون امثال شماها با این افکار احمقانه هستید که این همه فساد را تو کشور ترویج دادید...فکر کردید که مردا با دیدن موهای شما چه حالی‌ بهشون دست میده؟ اون برادران بسیجی‌ که میان شمارو انتخاب می‌کنن از هر آدم کثافتی کثافت تر هستن و شما دلتون خوشه که موهاتونو به شوهر با شرفتون فقط نشون میدید. بازم معذرت می‌خوام خواهر بسیجی‌ که با شما اینطوری صحبت کردم.
دوشنبه 6 دی 1389

SHIRZAN48 - بلژیک - بروکسل
ام البنین - ایران - تهران ... خدا خیرت بده میگی شوهر نمیگی دوست پسر . حداقل از خواهران بسیجی یک قدم جلوتری خانمی مگه دین اسلامت با ازدواج و "" شوهر "" کردن مخالفه .مگه ملاها کار ثواب نمیکنند که میگند مردها کیلو کیلو زن بگیرید حالا مگه عیبه صاحب فیس بوک مارک زوکربرگ، هم کار " خیر " میکنه و جوونارو بهم پیوند میده تا تشکیل خانواده بدند. تازه فیس بوک که شوهریابی جدیده , ما می تونیم از بین اینههههههم پسر اونیکه مورد پسندمونه رو انتخاب کنیم , چی فکر کردی خواهر!.فکر کردی فقط ملاها بلدند.
دوشنبه 6 دی 1389

meh007 - هلند - آمستردام
ام البنین - ایران - تهران,شما یه لطفی کن عکس بی حجابتون رو بفرست برای همون دوستان بسیجی منحرفت، شما ها چون ذات و ریشه ی تفکرات خودتون پست و باطل هست همه رو همینطور میبینین، اگه یه پسر بسیجی این حرف رو می زد تعجب نمی کردم، اما جالب این خواهران بسیجی به خودشون هم به دیده ی حقارت نگاه می کنند، نه خواهر من همه دختران پاک وطن من مثل امثال تو که بازیچه آخوند ها و بسیجیها هستن، نیستند.
سه‌شنبه 7 دی 1389

zamanphp - ایران - اصفهان
دم بچه ها گرم که به این جیره خوار "ام الاسکل البنین" تاختند .مرسی
سه‌شنبه 7 دی 1389

سبز کم رنگ - امریکا - امریکا
ام البنین - ایران - تهران تو یکی مطمئن باش اگر عکس لخت هم بزاری نمیتونی شوهر پیدا کنی مگر صیغه همین حاجی شیخ خودمون بشی.
سه‌شنبه 7 دی 1389

zoroye iran - اتریش - وین
هیچ کس کامنتی در مورد فیس بوک نگذاشتن همه در مورد ام البنین نظر دادن حالا اون یه شکری خورد ولش کنید در این موارد باید محل همچین ادمائی رو نزارید و جواب ابلهان خاموشیست این خانم همون رقیه السادات و زیتون خودمونه این دفعه با این اسم مستهجن وارد شده
سه‌شنبه 7 دی 1389

bita tehrani - کانادا - ونکوور
این ام ال something همون یار دیرین اعصاب و روان است.رقیه سادات.چه ارادتی هم به این سایت داره.از در مینازیش بیرون از پنجره میاد تو.از پنجره میندازیش بیرون از راهاب!میاد.اسمهاش هم اینجاست:گل دختر,زیتون, نیم نگاه,نیمرخ(این دوتا قدیمی تر هستند)چند وقت پیش هم الزایمرش عود کرد و هول شد نوشت گل پسر!!!این دفعه هم قاط میزنی فحش مینویسی دوباره اخراج میشی.از مسولین سایت خواهش میکنم یک چاه بست تهیه کنند;)))))
سه‌شنبه 7 دی 1389

PesarIrooniMesleGole - المان - شیراز
خواهر ام البنین - ایران - تهران برادر شیر بیشه مازندران - ایران بی حجابم حاظره با شما ازدواج کنه. :-)
سه‌شنبه 7 دی 1389

پهلوون مفرد - آلمان - کلن
به تعدادی عکس محجبۀ سبیل‌ابریشمی و ابرو پاچه‌بزی برای اراذل‌ چفیه‌بسر و قداره‌بند مورد نیاز می‌باشد:
سه‌شنبه 7 دی 1389

aida.m - هند - پونا
ام البنین شما این یک بار و در حق همه ی آقایون لطف کن و عکس نذار....
سه‌شنبه 7 دی 1389

reza maki - ایران - تهران
هیچ کدوم از این نظرها ربطی به موضوع نداشت، خیلی جالبه
سه‌شنبه 7 دی 1389

شیر بیشه مازندران - ایران - مازندران
ام البنین من منتظر جوابم بله رو بگو بعد بروگل بچین.شوهر گیرت نمیادها.
سه‌شنبه 7 دی 1389

babak1362 - ایران - تبریز
ام البنین - ایران - تهران فکر کنم حاصل ازدواج فامیلی هستی!!!
سه‌شنبه 7 دی 1389

keykalhor - ایران - تهران
خوب شد گفتید کم کم داشت فیس بوک حوصله مو سر میبرد. در ضمن پوشش هر کسی به خودش ربط داره .
سه‌شنبه 7 دی 1389

+2
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.