وزیر راه و ترابری عراق: ایران وجود هواپیماهای عراقی را در این کشور پذیرفت


وزیر راه و ترابری عراق:
ایران وجود هواپیماهای عراقی را در این کشور پذیرفت

وزیر حمل و نقل عراق گفت که همتای ایرانی وی پذیرفته که تعدادی هواپیما و شناور عراقی در ایران وجود دارند.

به گزارش
عصرایران به نقل از روزنامه الصباح چاپ بغداد، عامر عبدالجبار وزیر حمل و نقل عراق گفت: پس از اعتراف ایران به در اختیار داشتن هواپیماها و شناورهای عراقی، پرونده این موضوع در آستانه بسته شدن است.

وی افزود: طرف ایرانی تاکنون به این مساله اعتراف نمی کرد و آن را نمی پذیرفت ولی وزارت حمل و نقل عراق در دیدارهای مستمر با وزیر راه و ترابری ایران از امضاء هرگونه توافقنامه ای دو جانبه قبل از اعتراف تهران به در اختیار داشتن هواپیماها و شناورهای عراقی خودداری کرد.

پیش از این خبرگزاری سومر عراق نوشت که ایران 130 هواپیمای نظامی و مسافربری عراقی را در اختیار خود دارد و حاضر به پس دادن آنها به بغداد نیست و با نصب پرچم خود از آنها استفاده می کند .

وزیر حمل و نقل عراق ادامه داد: این مساله باعث شد تا وزارت راه و ترابری ایران به این موضوع اعتراف کند و یادداشت رسمی را امضا کند که بر اساس آن وجود هواپیماها و شناورهای عراقی را در خاک ایران بپذیرد.

وی همچنین از برنامه های وزارت راه و ترابری عراق برای به روزسازی ناوگان هوایی این کشور خبر داد.

اشاره این مقام عراقی به هواپیماهایی است که عراق در سال 1991 برای دور ماندن از آسیب حمله نظامی آمریکا، به ایران آمدند.

 با  این حال هنوز شمار دقیق و نوع این هواپیماها و شناورها مشخص نشده است.

عراق در وضعیت مشابهی، چندین فروند هواپیما در اردن و تونس نیز دارد.

عراق تصمیم گرفته است هواپیماهای خود در اردن و تونس را به فروش برساند چرا که از رده خارج هستند ولی از سرنوشت هواپیماهای غیرنظامی و نظامی عراق در ایران خبری منتشر نشده است.

همچنین معلوم نیست آیا ایران اقدام به دریافت هزینه استقرار این هواپیماها در ایران و سپس استرداد آنها به عراق خواهد کرد یا اینکه ممکن است بابت آسیب جنگ میان دو کشور، آنها را مصادره کند.

تاکنون بارها مقامات عراقی درباره وجود هواپیماهای این کشور در ایران سخنانی را مطرح کرده بودند که با واکنشی از سوی تهران رو به رو نمی شد اما این برای نخستین باری است که تهران این موضوع را رسما پذیرفته است.

خانه به دوش - سوئد - استکهلم
بعد از چند ماه خرتوخری و با گذشت چندین ساعت از نشست نمایندگان مجلس عراق رای گیری سرانجام کابینه پیشنهادی جدید این کشور را تایید کردند.و نوری المالکی که یک شیعه افراطی و تا حدودی بزرگ شده. زیر دست آخوندا بوده و هست و هنوز مهر قبولیش خشک نشده فورا یک گندکاری تشریفاتی البته حق سکوت را از چلاغ علی دریافت کرد عبدالسوسمار وزیر حمل و نقل عراق گفته رژیم آخوندی تاکنون به این مساله اعتراف نمی کرد و آن را نمی پذیرفت.و گفته: پس از اعتراف ایران به در اختیار داشتن هواپیماها و شناورهای عراقی، پرونده این موضوع در آستانه بسته شدن است..فکر کنید چرا چلاغ علی تا این مدت زیر بار نرفته والان شب آسوده کپه مرگش را میذارد چون نور چشمانش نوری المالکی، نخست وزیر عراق شده و نفوذ شیعه ایران در دخالت وخرابکاری بیشتر شده همچنین عراق گفته که ایران 130 هواپیمای نظامی و مسافربری عراقی را در اختیار دارد و با نصب پرچم خود از آنها استفاده می کند. یعنی فردا ادعا میکند که هواپیماهایش نو و از نوع sas بوده و پپپپپپول نقد میخواد یعنی اگر هم سوسمارلطف کند که پول نخواند,, رژیم به زور بهش میده
چهار‌شنبه 1 دی 1389

leila leila - سوئد - گوتنبرگ
دلتون قد یه دریا. عمرتون صد شب یلدا
چهار‌شنبه 1 دی 1389

mehraeen - ایران - تهران
عراق هم باید یک چیزی را بپذیره . پرداخت خسارت جنگ . این هواپیماها در برابر خسارتهای جنگ هیچه .
چهار‌شنبه 1 دی 1389

behnam2009 - انگلستان - لندن
خانه به دوش - سوئد - استکهلم . نوری المالکی از سال 2003 نخست وزیر بوده به جز یک سال اخیر که اصلا عراق نخست وزیر نداشت.
چهار‌شنبه 1 دی 1389

Nani2008 - انگلستان - لندن
اگر تمام فرودگاههای عراقی مال ما باشه باز هم کمه و 8 سال تحمیل جنگ نابرابر توأم با زجه های مادران داغدیده رو جبران نمیکنه.
چهار‌شنبه 1 دی 1389

shiva_v - ایران - شیراز
این هواپیماها باید در قبال خسارتهایی که طی جنگ تحمیلی یه مردم ایران وارد شد و عراق نیز محکوم شد و خسارتی نیز نپرداخت مصادره و از محل فروش آنها به هموطنان ساکن شهرهای جنگ زده کمک شود
چهار‌شنبه 1 دی 1389

a.ahooraei - المان - کلن
این بی شرفها نمی گن چقدر از جوانهای ایرانی را کشتند و چقدر ماشینهای گران قیمت اموال دیگه را از گمرک خرمشهر دزدیدند و چقدر ضرر مالی و جانی به کشور ما زدند حالا اومدن و چهارتا قراضه رو طلب میکنند.
چهار‌شنبه 1 دی 1389

سامان اریایی - ایران - خوزستان
عراقی های دل خوش هستند یکی نیست بگوید شما اول 1000میلیارد دلار خسارت جنگی را به ایران بدهید بعد ما این هواپیما ها را به شما میدهیم.تازه با این پول باید به نرخ روز از هلقوم این عراقیها گرفته شود تا اینها باشند جنگ راه نیندازند.ولی مردم داغ دیده ایران هرگز این وحشیها را نمی بخشند.
چهار‌شنبه 1 دی 1389

خانه به دوش - سوئد - استکهلم
behnam2009 - انگلستان - لندن ,,منظور من از بده بستان مالکی و عبدالسوسمار با رژیم آخوندیه ,,فکر کنم کامنت را خوب نگرفتی.موفق باشید.
چهار‌شنبه 1 دی 1389

Herzl - هلند - ارنهم
کل بدهى عراق 123ملیارد دلار بود بعد ایران 1000ملیارد دلار خسارت مى خواهد بابا خیلى کم اشتها هستیداگر دولت ایران عورضه داشتن همان زمان صدام خسارت دریافت میکردند مثل کویت نیم وجبى تا همین حالا 5درصد پول نفت عراق را داره میگره مگر نرفتند با صدام روبوسى کردند چرا نگرفتند مگر پسر اقاى رفسنجانى با سپاه باعدى تجارت نفت نداشتند بشکه نفت 5 دلار میخریدند مال ملت بیچاره به اضافه چیزهاى دیگه اگرغرامت برید از هما که قدس را از طریق کربلاء مو خواست اذادکنه بگرید مگه 6ماه نگزشته بود که سران کشورهاى عربی امدند ایران وگفتند هرقدر خسارت میخواهید پرداخت میکنیم جنگ متوقف کنید ایران قبول نکرد ایران از 2003 تا حالا از سر کینه خیلى ضرر زد به عراق با کمک به توریستها و ارسال اسلحه و اموزش نظامی توسط پادگان قدس وغیره باعث کشتن ملیونهاعراقى شد وتصرف چاههاى نفت مجنون دراستان العماره و دخالتهاى بى جا.هر وقت ایران به ملیونها کشته ومعلولین و به خانواده سربازان امریکاى خسارت پرداخت کرد عراق پرداخت خواهد کرد
پنج‌شنبه 2 دی 1389

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.