صادق لاریجانی: آژانس انرژی اتمی مسئول ترور فیزیکدانان است


صادق لاریجانی: آژانس انرژی اتمی مسئول ترور فیزیکدانان است

از زمان سوء قصد به جان دو استاد فیزیک دانشگاه های ایران، دولتمردان ایرانی بارها کشورهای غربی و اسرائیل را به عنوان "عاملان اصلی" این وقایع معرفی کرده اند

صادق لاریجانی، رئیس قوه قضاییه ایران، در تازه ترین واکنش به ترور دو فیزیکدان ایرانی، آژانس بین المللی انرژی اتمی را مسئول این وقایع دانست.

آقای لاریجانی که امروز (یکشنبه چهاردهم آذر - پنجم دسامبر) در جلسه مسئولان عالی قضایی ایران سخن می گفت، "فاش ساختن" نام دانشمندان هسته ای ایرانی را زمینه ساز ترور آنان دانست و گفت که آشکار شدن نام این دانشمندان آنها را در "معرض خطر جدی" قرار می دهد.

رئیس دستگاه قضایی ایران نیز همانند بسیاری از چهره های سیاسی ایران، خواستار حفاظت بیشتر از دانشمندان هسته‌ای این کشور شد.

روز گذشته، حیدر مصلحی، وزیر اطلاعات ایران، بازرسان آژانس بین المللی انرژی را به جاسوسی متهم کرده و گفته بود که ترور دو فیزیکدان ایرانی نیز نتیجه تحریم های سازمان ملل است.

از زمان سوء قصد به جان دو استاد فیزیک دانشگاه های ایران که به مرگ یکی از آنها انجامید، دولتمردان ایرانی بارها کشورهای غربی و اسرائیل را به عنوان "عاملان اصلی" این وقایع معرفی کرده‌اند.

هفته گذشته، مقام های ایران در نخستین واکنش ها به قتل مجید شهریاری، استاد فیزیک و فریدون عباسی دوانی، فیزیکدان، کشورهای ایالات متحده آمریکا، اسرائیل، سازمان اطلاعات بریتانیا، سازمان ناتو، کشورهای گروه ۵ + ۱، اتحادیه اروپا و معترضان به دولت بعد از انتخابات ریاست جمهوری را، به طور مستقیم یا غیر مسقیم در ارتباط با حمله به فیزیکدانان ایرانی متهم کردند.

محمود احمدی نژاد، رئیس‌جمهوری ایران هم (هشتم آذر) با قطعیت از نقش داشتن دولت‌های غربی و اسرائیل در ترور دو فیزیکدان ایرانی سخن گفت.

در اظهار نظرهایی دیگر، علی لاریجانی رئیس مجلس و اسماعیل کوثری نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس ایران، احتمال وابستگی عاملان ترورها را به اسرائیل مطرح کردند و محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین، با دخیل دانستن آمریکا و اسرائیل در سوء قصدها هشدار داد که چنین اقداماتی "بی پاسخ نخواهد ماند".

آژانس بین المللی انرژی اتمی هنوز واکنشی به اظهارات مقام‌های ایران نشان نداده است.

این واکنش ها در حالی مطرح می شود که سعید جلیلی، سرپرست مذاکرات هسته ای جمهوری اسلامی ایران، خود را آماده می کند که برای از سرگیری گفتگوها با گروه ۵+۱ به اروپا سفر کند.

این مذاکرات قرار است از فردا (ششم دسامبر) به مدت دو روز در شهر ژنو سوئیس برگزار شود.

farhad352 - ایران - تهران
همه ملا های دزد و بیدادگر در مملکت ما ماموریتی جز غارت و دزدی ندارند و این جوجه آخوند تازه به کمنصب رسیده هم فرصت پارس پیدا کرد ! اما ماهیت تمامی این ملایان بی وجدان مغلطه و هوچی گریست برای ایجاد موضوعات فرعی در پنهان نگهداشتن غارت و تجاوز و غارت ایران و ایرانی. ننگ و لعنت بر خانواده لاریجانی های عراقی زاده که چون خمینی ملعون هندی و خامنه ای قاتل ترک زاده تازی نژادو احمدی نژاد پادوی اسرائیلی، ماموریتی جز تاراج مملکت ما ندارند.
دوشنبه 15 آذر 1389

بی خیال - ایران - کرمان
به این می گن قاضی عادل که بدون سند و مدرک و دادگاه، عدالت رو برقرار می کنه
دوشنبه 15 آذر 1389

Nader Jahanbani - کانادا - تورنتو
این خوک اسلامی را می بینید که چگونه دارد نعل وارونه میزند؟ کیست که نداند که آمر همه این قتلهای زنجیره ای از دهه هفتاد تا کنون شخص علی خامنه ای جنایتکار بوده است و عامل آن قتلها هم وزارت اطلاعات و اکنون هم سپاه پاسداران بوده است. حرامیان اسلامی بر اثر فشار های اجتماعی- سیاسی داخلی و خارجی گوگیجه گرفته اند و دائماً مشغول بازتولید اراجیقی هستند که همیشه هم بر علیه شان کاربرد داشته است.
دوشنبه 15 آذر 1389

DADA_ST - هلند - آمستردام
یه مثل قدیمی‌ چینی‌ و پرو هست که میگه بشین بینیم بابا حال نداری
دوشنبه 15 آذر 1389

فضول میرزا - سوئد - استکهلم
تو غلط کرده ای با هفت پشتت که زر بیخودی میزنی. اگر مدرک داری رو کن، وگرنه خفه خون بگیر!
دوشنبه 15 آذر 1389

خانه به دوش - سوئد - استکهلم
خوک کثافت. چلاغ علی دستور را داده و خود تو زیر دستور را امضا کردی که این بیچاره های بدبخت ترور شوند چون نشست گوه 6+عن نزدیکه و گوشت کوبی در دست داشته باشید..خدا رحم کند به بقیه کارمندها و نظامیان هسته ای باید اونها برای زنده بودن خودشان فکری اساسی بکنند و به هر طریقی شده خود را به عراق و ترکیه و اروپا برسانند. واقعا جدی بگیرید.
دوشنبه 15 آذر 1389

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.