افزایش فشارها برای برخورد قضایی با مهدی هاشمی در ایران


افزایش فشارها برای برخورد قضایی با مهدی هاشمی در ایران

همزمان با انتشار گزارش هایی مبنی بر احتمال بازگشت قریب الوقوع مهدی هاشمی، پسر اکبر هاشمی رفسنجانی به ایران، فشار جناح حاکم برای برخورد فوری با او افزایش یافته است.

احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان ایران امروز جمعه ۲۱ آبان (۱۲ نوامبر) در خطبه های نمازجمعه تهران از تلاش هایی خبر داد که برای گرفتن تضمین هایی در مورد چگونگی برخورد با آقای هاشمی، در صورت بازگشت به ایران در جریان است.

آقای جنتی بدون نام بردن از مهدی هاشمی، خواهان برخورد با آن دسته از مخالفان دولت شد که به گفته او در حوادث سال گذشته ایران دست داشتند و هنوز دستگیر نشده اند.

او گفت: "اگر چنین افرادی به کشور باز گشتند، باید سریعا دستگیر شوند".

آقای جنتی در ادامه از چهار خواسته ای خبر داد که برای بازگشت "اینگونه افراد" مطرح شده است، اما روشن نکرد که این درخواست ها را چه کسی مطرح کرده است.

به گفته او این خواسته ها از این قرار است: ۱- این افراد بلافاصله در فرودگاه دستگیر نشوند ۲- بعدا به جای زندان اوین در خانه ای با امکانات رفاهی محبوس شوند ۳- پرونده آنها در اختیار وزارت اطلاعات یا سپاه پاسداران قرار نگیرد بلکه توسط قوه قضائیه بررسی شود ۴- محاکمه آنها توسط یک "قاضی عادل" انجام شود.

آقای جنتی پذیرش این خواسته ها را "بی عدالتی" و "تبعیض" دانسته و با آن مخالفت کرده است.

او گفته است که وزارت اطلاعات و سپاه پاسداران "امکاناتی دارند که دستگاه قضایی ندارد" و اگر متهم در اختیار این دو نهاد قرار نگیرد، "برخوردهای لازم" با او صورت نخواهد گرفت.

آقای جنتی منظور درخواست کنندگان از "قاضی عادل" را هم قاضی ای دانست که "یا فتنه انگیزان را تبرئه می کند یا مجازات جزئی برای آنها در نظر می گیرد".

اتهامات تازه

پیش تر سخنگوی قوه قضائیه ایران گفته بود که اتهامات مهدی هاشمی به وقایع پس از انتخابات ایران محدود نیست و جنبه "مالی و غیر مالی" دارد.

او در مورد بازگشت احتمالی آقای هاشمی به ایران گفته بود: "به محض ورود، با او همانند سایر متهمان برخورد و پرونده اش در دستگاه قضایی رسیدگی می شود".

مهدی هاشمی در جریان دادگاه های دسته جمعی متهمان وقایع پس از انتخابات سال گذشته ایران، بر پایه اقرار دیگران، متهم شده بود که با استفاده از اموال عمومی فعالیت انتخاباتی داشته و از جمله علیه محمود احمدی نژاد و عملکرد دولت او تبلیغ کرده است.

یکی از کسانی که در دادگاه علیه آقای هاشمی سخن گفت، حمزه کرمی، مدیر سایت جمهوریت بود که اخیرا اعلام کرد تحت فشار و "شکنجه" آن سخنان را گفته است.

اعضای خانواده هاشمی که پیش از انتخابات هم در جریان مناظره های انتخاباتی توسط آقای احمدی نژاد متهم شده بودند، به قوه قضائیه شکایت کردند، اما بعدا گفتند که به شکایت آنها رسیدگی نشده است.

علاوه بر اتهامات قبلی، در روزهای اخیر اتهامات تازه ای هم علیه مهدی هاشمی مطرح می شود، از جمله اینکه ستار هدایت خواه، یکی از نمایندگان اصولگرای مجلس شورای اسلامی گفته است که او از سال های ۱۳۷۲ و ۱۳۷۳ به دلیل "ارتباط با بیگانگان" پرونده دارد.

رسانه‌های هوادار دولت ایران ماه‌هاست که برای برخورد قضایی با مهدی هاشمی انتظار می‌کشند

آقای هدایت خواه روز سه شنبه گفت: "این پرونده تحت تأثیر برخی کشورها و اعمال نفوذهایی که در آن زمان از سوی عوامل قدرت صورت گرفت، نتیجه ای نداشت که باید از مسئولان ذی ربط در این رابطه سئوال شود که پرونده ارتباط مهدی هاشمی با بیگانگان و جاسوسی او به کجا رسید؟"

مهدی هاشمی چند ماه پس از انتخابات و در شرایطی که فشارها برای احضار و بازداشت او افزایش یافته بود، در قالب مأموریتی برای سرکشی به بعضی واحدهای خارج از کشور دانشگاه آزاد از ایران خارج شد و هنوز باز نگشته است.

مخالفان دولت ایران برخورد قضایی احتمالی با او را نوعی زمینه سازی برای برخورد با اکبر هاشمی رفسنجانی می دانند که در حال حاضر ریاست مجمع تشخیص مصلحت و ریاست مجلس خبرگان رهبری را به عهده دارد و پرنفوذترین مخالف دولت آقای احمدی نژاد محسوب می شود.

khosh bavar - ایران - یزد
در ایران همه چیز فشاری شده, از دکتر فشارکی بگیر تا قانونهای فشارکی, رئیس جمهور فشارکی احمقنژاد هم فراموش نشه !?
شنبه 22 آبان 1389

kalkal - ایران - تهران
اینو باید بگیرن از ته دوبار اعدامش کنن مردک مال مردم خور فاسد رو. در ضمن خیلی ها باید برگردند. یکی یکی به نووووبتتتتت.
شنبه 22 آبان 1389

naslesookhteh - ایران - تهران
من اول فکر کردم منظور مهدی هاشمی بازیگر هست.
شنبه 22 آبان 1389

mehr47 - ایران - تهران
دوستان سریال مزد ترس یادتون هست? هاشمی نوش جونت!!!!!!!!!!!!!!!! ریش بشه بچسبه به لپت.
شنبه 22 آبان 1389

انقلاب دوم - آلمان - هامبورگ
این مرتیکه مارمولک (جنتی) اندازه الاغ هم شعور نداره پفیوز بی ناموس, حالا گذشته از این که سر خانواده هاشمی هر بلائی بیاد باز هم کمه, ولی این جانور وحشی از اینکه مهدی هاشمی توسط یک قاضی عادل زیر نظر قوه قضائیه محاکمه بشه ناراحته و اگه قاضی خدای نکرده, زبونم لال, روم به دیوار عادل باشه, اسلام و نایب خدا که خایمنه ای باشه به خطر میافتند, من نمیدونم ما مردم ایران چقدر بدبخت شدیم که این توله سگ نفهم و این اراذل و اوباش باید به ما حکومت کنند و ثروت ایران را به غارت ببرند.
شنبه 22 آبان 1389

سید ابوالقاسم واعظ - اندونزی - جاکارتا
عجب خواسته های عجیبی داره. میخواد توسط قوه قضاییه محاکمه بشه نه توسط سپاه خیال می کنه مملکت خر تو خره که از این درخواست ها میکنه. از این حرف ها گذشته ظاهرا برگشت او برای داین دارو وسته شده کابوس و دارند مسلسل وار تهدید می کنند تا جرات برگشت نداشته باشه چون می دونند اگه برگرده افکار عمومی به بیگناهیش ایمان میاره و رفسنجانی هم ممکنه بره سراغ صندوقچه اسرار و یک چیزایی رو رو کنه.
شنبه 22 آبان 1389

abiabi - انگلستان - لندن
چقدر من حال میکنم این خانواده ی حرامزاده ی مغول را بگیرند
شنبه 22 آبان 1389

massoudoslo - نروژ - اسلو
laklak .ایران ،تهران /شما که بیشتر از سه دهه هستش که مردم رو اعدام میکنید ! ولی یقه شما رو هم کسی رها نمیکنه فقط آسیاب به نوبت میاد ؛) دولت و رهبرت داره ازما خارج نشین ها ابرو گدایی میکنه که ما بریم برگردیم ایران و تو نمیدونی چقدر کارامون رو تو سفارت های ایران در اروپا راحت انجام میدن و تحویل میگیرن! خدمت شمای زین العابدین گزارش بدم که در تظاهرات پارسال بنده، هم اونجا به بسیجی ها خدمت کردم و هم اینجا تو اروپا دهان مسولین و سفارتی های اسلامی رو با بقیه ایرانی ها سرویس میکردم ؛) ...هههههه ! شما دیگه مثل اول انقلاب اشتباه اسلامی، نمیتونید مردم رو کنترل کنید و اینه که کسی مثل من خوش به حالشه که هر وقت بخاد بره ایران و ...blink !اگه دقت کنی من یه سال که تو کامنتام بیشترفحش میدم و...blink . چه لذتی داشت تو ایران با زبان خودت باهات صحبت کردن ...blink .با کمال میل دوباره پایه هستم.
شنبه 22 آبان 1389

kharabati انگلیس بیرمئگام - انکلیس - بیرمنگام
بابا یکی این kalkal رو ادم حساب کنه کشت خودشو دیگه مخش اب روغن قاطی کرده به زرتو پرت افتاده.تو ... خا منه ایی جوون مردمو به روز انداختی.
شنبه 22 آبان 1389

Ahoora Mazda - نیوزیلند - آوکلند
این kalkal نیمه عرب نیمه اهریمن یک حرف درست دیگه هم زد که نوبتشون داره میرسه, بسیجیهای ساندیس زده خوب میدونن رژیمشون رفتنی هست و از ترس جر ثقیل به توهم و دروغ افترا افتادن مثل اربابانشون علی سگ دست و فضله نژاد
شنبه 22 آبان 1389

Ahoora Mazda - نیوزیلند - آوکلند
این kalkal ساندیسی عرب تبار مزدور یک حرف درست زد که این یارو فاسده, البته که باباش هم فاسده که 30 ساله همه کاره جمهوری اسهالی هست و علی چلاغ رو رهبر کرد که با هم ایران رو غارت کنن, علی چکه ای و کوسه سی سال هست که دستشون تو یک کاسه هست و حالا هیچ کارش نمی تونن بکنن چون می ترسن کوسه پته شونو رو اب بریزه, همه اخوندا دزد مادرزاد هستن و هیچ ااستثننائی درش نیست
شنبه 22 آبان 1389

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.