کشف نسخه‌ای تازه از فیلم دیدار رضاشاه و آتاتورک - ویدیو


کشف نسخه‌ای تازه از فیلم دیدار رضاشاه و آتاتورک

 رضاشاه و مصطفی کمال آتاتورک در ترکیه، سال ۱۹۳۴ میلادی


به تازگی نسخه‌ای تازه و متفاوت از فیلم ناطق مربوط به سفر رضاشاه به ترکیه در انبار یکی از میوه‌فروشی‌های استانبول پیدا شد. در این فیلم که ۷۶ سال پیش فیلم‌برداری شده، صدای گفت‌وگوی رضاشاه و آتاتورک شنیده می‌شود و پس از آن چند صحنه گوناگون از مراسم این سفر به نمایش در می‌آید.

روزنامه ملیت چاپ ترکیه در شماره ۲۶ اکتبر خود گزارش داد که پرفسور سامی شَکَراُغلو، مدیر مسئول پیشین این روزنامه، روزی که برای خرید میوه به یک میوه‌فروشی در استانبول رفته بود کودکی را در مغازه می‌بیند که به تراشیدن قوطی و حلقه‌های فیلم مشغول است. پس از پرسش از این کودک، وی توضیح می‌دهد که او از تراشیدن این حلقه و اضافه کردن ماده استون به آن، برای درست کردن چسب استفاده می‌کند.

دیدن نام «آتاتورک» بر روی یکی از قوطی‌ها، کنجکاوی پرفسور شکراغلو را به خود جلب می‌کند و او پس از پی‌گیری متوجه می‌شود که این کودک، این حلقه‌ها را از انبار این میوه‌فروشی که در گذشته انبار فیلم‌های یک شرکت فیلم‌سازی به نام «ایپَک» بوده می‌آورد.

پرفسور شکراغلو با خریدن و به همراه آوردن فیلم‌های موجود در این انبار آنها را از نابودی نجات می‌دهد. نسخه تازه و کمی طولانی‌تر از فیلم سفر رضاشاه به آنکارا، یکی از این فیلم‌های نجات یافته از این انبار است.

در این فیلم که روز ۲۶ خرداد ۱۳۱۳ گرفته شده دیده می‌شود که این دو سیاستمدار تعارفات اولیه را به زبان ترکی انجام می‌دهند و سپس به بازدید از مراسم مختلف می‌روند.

رضاشاه، ۱۲ خرداد ۱۳۱۳، در رأس یک هیأت ۱۷ نفره که اکثرشان نظامی بودند وارد آنکارا شد. در این سفر ۳۸ روزه که تنها سفر خارجی رضاشاه بود دو پیمان دوستی و امنیت و رفع اختلاف مرزی در آنکارا بین دو کشور به امضا رسید.

از سفرهای بعدی قابل ذکر سیاستمداران ایرانی به ترکیه سفر میرحسین موسوی در زمان نخست‌وزیری‌اش بود که خودداری او از رفتن به آرامگاه آتاتورک نارضایتی مقامات و بسیاری از مردم این کشور را در بر داشت.


جهت نمایش ویدئو در یوتوب اینجا کلیک کنید.

https://www.youtube.com/watch?v=Scpm0EymvXw

ترجمه صحبت‌های رضاشاه و مصطفی کمال پاشا (آتاتورک) به فارسی:

آتاتورک: خیلی مایه خوش‌بختی است که به ترکیه تشریف آوردید.

رضاشاه: من هم بی‌نهایت خوش‌وقتم که موفق شدم به آرزوی دیرینه‌ای که داشتم برسم.

آتاتورک: خیلی متشکرم. مدت‌ها بود که منتظر تشریف‌فرمایی شما بودم. حسرت دیدار شما را داشتیم و صمیمانه می‌گویم که خیلی خوش‌وقتم که بالاخره روز ملاقات رسید.

رضاشاه: شاید بدانید که چند سال پیش به نماینده شما عرض کردم که برای زیارت شما به ترکیه سفر خواهم کرد.

آتاتورک: خیلی ممنونم. خیلی ممنونم. دوستی ما خیلی قدیمی است و از سال‌ها پیش شروع شد. این، دوستی و آشنایی متقابل را بیش از پیش تقویت خواهیم کرد.

رضاشاه: شاید در گذشته غفلت شده‌باشد ولی امیدوارم در آتیه جبران شود.

آتاتورک: هیچ شک و شبهه‌ای ندارم و تمام ترک‌ها هم همین نظر را دارند.

bavar88 - هلند - امستردام
دیوانه چو دیوانه بیند خوشش اید..... ههههه
یکشنبه 9 آبان 1389

khosh bavar - ایران - کرمان
این هم از موسوی امید ایران ?! فهم و شعور سیاسیش را ببین, زیرا هر کسی A گفته باید تا اخرش هم بره, چطور بخودت جرات دادی که بعنوان مهمان به کشوری سفر کنی و به معیارها و الگوی ان جامعه اهمیت ندهی ?! تمام سران دنیا, چه از obama , وولف ( المان ), پوتین و و و به ترکیه که سفر کردند به ارزشهای ان کشور احترام میگذارنند و بر عکس, زیرا این " عمل " یک عمل متداول در دنیای سیاست ! پس ContractorQatar - قطر - دوحه جوابم را بده که موسوی و کروبیها قادر به مملکت داری نیستند و به قوانین " اساسی " در ایران فردا و به قوانین " سیاسی " دنیا اهمیتی قائل نیستند و انها فقط یک نوع دیگر از اخوند شپشی هستند و با یک دگماتیسم دیگر. بدینخاطر, ایران فردا به مردم تعلق دارد که همه احزاب ( مجاهد, فدایی, حزب ال. و و و ) ازاد هستند به رهبری ولیعهد بعنوان سمبل مانند شاهان اروپایی.
یکشنبه 9 آبان 1389

irani.ir - ایران - تهران
زضا پالونی از اخوندها حمایت کرد. مراسم های مذهبی برپا میکرد . مشهد و قم زیارت میرفت. برای خودش مال و ملک جمع کرد. دموکراسی نوپای ایران را سرکوب کرد.دیکتاتور بنیان گذاشت. امتیازهای فراوانی به اجنبیها داد. و اما اتاتورک بر جنازه یک امپراطور ورشکسته که اکثر جوانهایش درجنگ اول جهانی یا مرده بودند و یا معلول. کشوری نوپا بنیان گذاشت.جمهوریت برپاکرد. اخوندها را از بین برد. مجلس ملی تورکیه را توسعه داد.و زمانی هم که مرد حتی یک خانه شخصی نداشت.
یکشنبه 9 آبان 1389

dentist_amir - انکلستان - لندن
فیلم زضاشاه هم درومد
یکشنبه 9 آبان 1389

shir o khorshid - ایران - اصفهان
نام رضا شاه نادر شاه و کورش بزرگ هیچ وقت از تاریخ ایران پاک نخواهد شد.
یکشنبه 9 آبان 1389

ali bidin - ایران - تهران
خدایش رحمت کند. هر چه این ایران دارد از صدقه سر و روشنفکری و دلاوریهای این بزرگمرد تاریخ ایران است. نام و یادش جاودانه باد.
یکشنبه 9 آبان 1389

i.am.the.world - لوکزامبورک - اش
برای دقت بیشتر عزیزانی که نگاه جدیتری به مقوله زندگی دارند, گپ و گفت این نگارنده با جناب ContactorQatar از قطر را در تاپیک (تظاهرات ایرانیان در لس انجلس...) در صورت تمایل دنبال و ملاحظه بفرمایید. بهر جهت ما ملتی هستیم که برای درک مشکلاتمان به جدیت بسیار زیادی احتیاج داریم. برایتان شادی و سرخوشی ارزو دارم. جانتان شاد.
یکشنبه 9 آبان 1389

sir.amir - انگلستان - منچستر
خودمونی اگر محمدرضا شاه هم مثل رضا شاه کبیر بود مااسیر این ملایان تازی نمی افتادیم حیف ایران برای ریشه کندن انقلاب اسلامی تازی نیاز داریم به یک رضا شاه دیگر تا نسل اسلام را بکنه از میهن مان روحش شاد ابرمرد ایران زمین
یکشنبه 9 آبان 1389

pandora - آلمان - کلن
روح تمام کسانی که قلبشون برای ایران و نه برای اسلام و کشورهای برادر! و امام زمان و .. می تپید, شاد
یکشنبه 9 آبان 1389

man_iraniam - هندوستان - میسور
خدا رحمتت کنه مردبزرگ./ به پاس تمام تلاشهایی که برای کشورت انجام دادی / ای سرباز وطن.
یکشنبه 9 آبان 1389

black chador - امریکا - ولدن
کودتای بعدی در ایران و مسئولان و سران این کودتا:. https://www.time.com/time/world/article/0,8599,1916828,00.html
یکشنبه 9 آبان 1389

choke_bander - امارات - دبی
یادش بخیر ..
یکشنبه 9 آبان 1389

mashady - انگلیس - منچستر
فکر نکنید جمهوری اسلامی خیلی هنر کرده که اتوبان سازی کرده فکر نکنید رضا کچل خیلی هنر کرده راه اهن زده فکر نکنید چون همه مبایل دارندجمهوری اسلامی باعث پیشرفت شده فکر نکنید رضا شاه خیلی کار بزرگی انجام داده که ژاندارمری درست کرده . نه عزیزان دنیا در حال پیشرفته همه دنیا راه اهن زدند جاده و پلیس درست کردند پادشاهان گذشته یکی از دیگری بدتر فقط به فکر تاج و تخت و خانم بازیشون بودند مرگ بر هرچی شاه و شاهزاده
یکشنبه 9 آبان 1389

naslesookhteh - ایران - تهران
امروز اولین کامنت مزین به بوی ساندیه.
یکشنبه 9 آبان 1389

sir.amir - انگلستان - منچستر
khosh bavar - ایران - کرمان من هم هم عقیده باشما هستم هم وطن امسال موسوی کروبی گنجی و سروش وکدیور خاتمی اینها سوپاپ نجات این نظام هستن و حامی انها یا نادان یا حقوق بگیر و مزدور که کم نیستن مزدواشون روح رضا شاه شاد باد واقعا کلمه خدمتگذار برازندشون بوده
یکشنبه 9 آبان 1389

ContractorQatar - قطر - دوحه
دو مرد! دو معاصر! دو همسایه! دو همسن! دو رهبر کشور! یکی میشود مصطفى کمال پاشا(آتاتورک) که ارتش انگلیس متجاوز و استعمارگر را با رشادت و دلیری هرچه تمامتر در نبرد تاریخى تریپولی درهم کوبیده و تار و مار کرده و به بوسفور ریخته و خوراک کوسه ها میکتد و دیگری میشود رضا پالانی(پهلوی) که قرارداد ننگین نفتى بین ایران و شرکت نفت انگلیس را به مدت 40سال تمدید میکند.
یکشنبه 9 آبان 1389

ContractorQatar - قطر - دوحه
به نکته ای آموزنده و عبرت انگیز از همین سفر توجه کنید!! رضا پالانی در بدو ورود به ترکیه مجموعه و گنجینه ای از هدایا و تحف نفیس را که به عنوان هدیه از ایران با خود آورده بود به آتاتورک تفدیم کرد. بعد از پایان سفر و به هنگام بازگشت به ایران, آتاتورک قاب عکسی ارزان قیمت اما شکیل و حاوى تصویرى زیبا از غروب آفتاب در افق بوسفور را به عنوان هدیه به رضا پالانی تقدیم کرد. رضا شاه از ناقابل بودن هدیه بسى آزرده خاطر شد اما به رسم ادب هیچ نگفت! آتاتورک که رنجیدگی خاطر شاه ایران را دریافته بود آهسته بدو گفت: بنده این تابلو را با نیمى از حقوق ماهیانه ام خریداری کرده ام و امیدوارم اعلاحضرت بر من خرده نگیرند. آورده اند که رضا شاه از آن لحظه تا 24 ساعت بعد از ورود به خاک ایران در خلوت خویش بسر میبرد و با هیچکس سخن نمیگفت و کسى را به حضور نمی پذیرفت!!
یکشنبه 9 آبان 1389

esfanie - المان - بوخوم
mashady - انگلیس - منچستر . نه.مرگ بر تو وهر چئ اخونده .اشغاله خود فروش .المان
یکشنبه 9 آبان 1389

foruzan - ایران - تهران
فردا پس فردا هم فیلم رضاشاه با هیتلر درمیاد .
یکشنبه 9 آبان 1389

خانه به دوش - سوئد - استکهلم
mashady - انگلیس - منچستر,,,,فراموش کردید مرگ بر هر هر چی آخوند و هر چی حرامزاده
یکشنبه 9 آبان 1389

KOREA - کره جنوبی - سئول
درود به روان پاک 3 پادشاه بزرگ ایران زمین کوروش کبیر , نادر شاه دلیر , رضا شاه شهیر.
یکشنبه 9 آبان 1389

foruzan - ایران - تهران
راستی گفتید آتاتورک یاد یه جوک افتادم ، البته قبل از اون از آذریهای عزیز معذرت می خوام : مناجات یه فیلسوف ترک : خدایا به خاطر تمام چیزایی که دادی ، ندادی ، دادی پس گرفتی ، ندادی بعدا دادی ، ندادی بعدا می خوای بدی ، دادی بعدا می خوای پس بگیری ، داده بودی و پس گرفته بودی ، اگه بدی پس می گیری ، پس گرفتی ، دادی ، پس گرفتی بعدا می خوای بدی ، اگه میدادی پس می گرفتی ، نداده بودی فکر میکردیم که دادی و پس گرفتی ، خلاصه خداجون سرتو درد نیارم به خاطر همه شکر !!
یکشنبه 9 آبان 1389

raha1984 - المان - هامبورگ
naslesokhteh عزیز این bavar88 از اون ساندیس خورهای قهار هست و کامنتهاش همیشه بوی تعفن میده نه ساندیس و در اخرش هم اون کلمه مسخره اش هههه !!
یکشنبه 9 آبان 1389

bavar88 - هلند - آمستردام
i.am.the.world - لوکزامبورک - اش : از فکت بازی جز اینکه فّک خودت پایین بیاد چیزی دیگه از توش در نمیاد...هههه از احمدی نژاد برای این خوشمان میاد که مرد عمل هست نه زیر زدن زیادی اگه امثال تو راست میگن خوب یک حرکتی انجام بدید تا ببیند که چه جوری احمدی فکه شما را پایین میاره...برو خوش باش.
یکشنبه 9 آبان 1389

porharfi - هلند - آرنم
باد ِرضا شاه فقید تاریخیست....!*امروز روز ِ شازده رضا ..9 آبان است ..تولدت مبارک.!. همراه با ایرانی ِ میهن پرست شاد زی ..ایران آزاد باد.!
یکشنبه 9 آبان 1389

black chador - امریکا - ولدن
اگر رضا شاه کاری که اتاتورک به اخوندها در تریکه کرده بود با اخوندهای ایران میکرد الان خفاشهای خون اشام خون ایرانی ها را نمی مکیدند.
یکشنبه 9 آبان 1389

oldboy - انگلستان - لندن
هر دو از بزرگان تاریخ هستند که سعی داشتن تحجر و جهل و حماقت رو از کشورهاشون پاک کنن و کشورهاشون رو پیشرفته و مدرن بسازن.ای کاش باز هم اینچور افرادی به دنیا بیاد.
یکشنبه 9 آبان 1389

Bahram Shid - انگلستان - لندن
روحت شاد بزرگمرد. زنده باد رضاشاه دوم.
یکشنبه 9 آبان 1389

SarayeAzadi - انگلیس - لندن
روان این بزرگمرد ایران رضاشاه کبیر شاد و یادش گرامی باد.به گفتۀ « نادر شاه افشار - خردمندان و دانشمندان سرزمینم؛ آزادی سرزمین های کشور با سپاه ِ من , و تربیت نسلهای آینده با شما. اگر سخن شما مردم را آگاهی بخشد دیگر نیازی به شمشیر نادرها نخواهد بود. »
یکشنبه 9 آبان 1389

vaghe bin - ایران - تهران
یک خواب و رویائ پر افتخارئ بود که گذشت...یاد و خاطره رضا شاه و محمدرضاشاه پهلوی گرامی باد..مردم ناسپاس هر چه میخواهند بنالند..خلایق هر چه لایق...
یکشنبه 9 آبان 1389

zartusht67 - المان - فرانکفورت
لعنت ابدی بر کسانی که به پدر ایران زمین توهین میکنند یک مشت میهن فروش بی همه چیز
یکشنبه 9 آبان 1389

zagros_finland - فنلاند - هلسینکی
آتاتورک یا همان آتاگرک یک دیکتاتور به تمام معنا وحشی .
یکشنبه 9 آبان 1389

afsaneh2010 - فرانسه - نیس
mashady - انگلیس - منچستر کلا حالت خوب نیست. نمیدونی چی می بافی بهم!
یکشنبه 9 آبان 1389

h.k - دانمارک - اودا
روح هردوشاد.ولی اتاتورک ازرضاشاه خواست.که این مفتخوران راجمع کند.اوهم شروع کرد.ولی ادامه نداد.اگراتاتورک اینکار رانمیکرداین متعصبین دینی که درترکیه هستند.بدترازایران میشد.اوازدواج هم نکرد.چون فرصت پیش نیامد.وهنگام مرگ چیزی نداشت.جزچندجلد کتاب.
یکشنبه 9 آبان 1389

(tirdad)e dash jamshidina - ایران - تهران
رضا شاه بزرگ هیچ وقت از ذهن تاریخ ایران پاک نخواهد شد.روحش شاد که ایران را از چنگال کثیف قاجار آزاد و ایران جدید را بنیان نهاد. برای درک خدمات ایشان کافیه ایران قاجار و ایران بعد از آن را مقایسه کنید.
یکشنبه 9 آبان 1389

مهرداد2538 - ایران - تهران
mashady - انگلیس - منچستر _ همهء آدمها آب و نون هم می خورند. بنابراین از نظر تو هیچکدام از آدمها با هم فرقی ندارند؟! درضمن, یک عده امثال تو قبل و بعد از پهلوی چه بودند و چه کردند که اینقدر از خودشان ممنون هستند, جز شیر تو شیر کردن کشور؟ اسم خودتون را هم گذاشتید ملت قهرمان!.
یکشنبه 9 آبان 1389

aryamard2010 - هلند - شیراز-هاردرویک
bavar88 - هلند - امستردام . ... شو اجنوی. ادم فروش.
یکشنبه 9 آبان 1389

i.am.the.world - لوکزامبورک - اش
شما عقیدتی هستید و با چشم بسته فقط بر منبر عقایدتان نشسته و جیغ میکشید یا فحش میدهید. خوشتان بیاید یا بدتان بیاید مشکل عقیدتیان است, در صورتی که بخواهید یا نخواهید, اگر سرتان را بلند کنید بسادگی میبینید که در کل مردمانی که در حکومتهای سلطنتی زندگی میکنند از رفاه و ارامش بیشتری برخوردارند. جیغ عقیدتی نکشید, بسادگی نگاه کنید. یقینا استثنا وجود دارد, اما استثنا تعین کننده نیست. بنده نه سر به سویی دارم و نه نیم نگاهی به خیمه شب بازیهای سیاسی. فقط ساده به انچه که میبینم نگاه میکنم و از ان میگویم. همین. حالا شما میتوانید کش و قوس عقیدتی و سیاسی ردیف کنید یا کتل تکفیر بلند کنید. انچه که هست و واقعیتها با هیچ عقیده یا شعاری جابجا نمیشوند. جمهوری ترکیه جوان نیز در سراشیبی وحشتناک اسلامگرایی بیشتر و بیشتر فرو میرود. این را نیز میشود ساده دید. جانتان شاد.
یکشنبه 9 آبان 1389

رضا-م - ایران - همدان
irani.ir - ایران - تهران . لقب پدرانت را به رضا شاه نده. یکی از با ارزش ترین خدماتی که این مرد بزرگ به ایران کرد کوتاه کردن دست قاجاریان از ایران بود اتاتورک هم خوبیش برای مردم ترکیه بود بگذار خودشان سنگ او را بر سینه بزنند نه ما.
یکشنبه 9 آبان 1389

Pezhman - اتریش - وین
رضا شاه, وطن پرستی از خطه شمال, به فرهنگ ایران خدمت نمود. استفاده از کارشناسان رمز موفقیتش بود.ایران نوین را پایه ریزی نمود.پادشاهی لایق بود.یادش جاودان باد.
یکشنبه 9 آبان 1389

i.am.the.world - لوکزامبورک - اش
bavar جان, ههههه. مگه نه؟ تو حالتو بکن. ههههه. شادباشی.
یکشنبه 9 آبان 1389

bawafa1385 - المان - هامبورگ
واقعا من دلم میخواهد یک نفر از این انسانهائی که با نام ایرانی ظاهر میشود و کامنت میدهند بپرسد که شما ها اینقدر به خدمتگزاران واقعی مملکت ایراد های خاله زنک ها میگیرید . خودتان برای ان مملکت چه کرده اید. و اقلا برای شخص خودتان مفید بوده اید چه رسد بمملکت . عزیزان . نازنین ها . یک مقدار برویم این تاریخ واقعی ایران را بی نظر مطالعه کنیم و انگاه جایگاه خودمان را ببینیم و سپس اطهار نظر کنیم . در یک کلام رضا شاه سواد نداشت . پارتی نداشت . غیرت داشت و میهن پرست بود و 17 سال حکومت کرد و چکمه از پایش در نیاورد ..درد ما نداشتن مطالعه است
دوشنبه 10 آبان 1389

khosh bavar - ایران - کرمان
sir.amir - انگلستان - منچستر: دوست عزیز, جهت اثبات حرف شما, از شما و دیگران خواهش میکنم به اینجا: https://iranianuk.com/article.php?id=56146 مراجعه کنید, که عوض جواب دادن به 4 سوالم چقدر این ContractorQatar - قطر - دوحه بی ادبانه با من برخورد کرده که ابروی هرچه طرفدار سبز را برده, با توجه به اینکه من اصلا ضد سبزها نیستم و نه طرفدار ولیعهد, ولی چون ما در یک " گذرگاه " سیاسی بسیار مهم هستیم و ایران فردا فقط و فقط تابع قانون اساسی باشد بلکه نه قران, این نقش حیاتی را فقط کسی میتونه از عهده اش بر بیاد که 100% به قانون اساسی پایبند باشه, نه پایبند قران و تفسیرهای متفاوت ان. متکی بودن به " قانون اساسی " باعث یکی بودن مردم و پیشرفت جامعه خواهد بود, بدینجهت کروبیها و موسویها " مجنون " قران هستند نه مجنون قانون اساسی مثل ما مردم ایران و ولیعهد بعنوان سمبل مانند شاهان اروپایی !?
دوشنبه 10 آبان 1389

amirpersia - سوئد - استکهلم
ContractorQatar - قطر - دوحه . باکمال احترام, از سر امثال من و شما هم زیاد بودن! ای کاش یکم قدر شناس و عاقل بودیم !.
دوشنبه 10 آبان 1389

ContractorQatar - قطر - دوحه
i.am.the.world - لوکزامبورک - اش //غلط .... ساواکی ادمکش! پول هایی که سال 57 دزدیدی ته کشیده که دوباره به کاهدون زدی؟ ! موریانه استان قدس پهلوی! بدو جوراب های گندیده شعبون خان رو بشورش که بوی گندش کل دربار رو ورداشته! یادت نره شپش های سر شعبون خان رو هم بکشیش که مثل سال 57 طاعون نیوفته به دربار پهلوی! راستی گفتی نسبت به کی میرسه؟ دوستان به تاپیک "تظاهرات نعدادى از ایرانیان لس انجلس" مراجعه کنند تا ببین این چه کسی رو به عنوان اصل و نسب خود معرفی کرده!
دوشنبه 10 آبان 1389

ContractorQatar - قطر - دوحه
این روان پریش و متوهم i.am.the.MI6 خود نیز آگاه نیست که چه خزعبلاتی در مزرعه چغندر کامنت خویش می کارد! تمام کامنت ها و فرمایشات الکل این ... آکنده از مغلطه و سفسطه و تناقض و تعارض های جدى منطقی است. او عقیده و باور را مذموم میدارد در حالیکه کامنتش سرشار از عقاید و باور هاى ضد و نقیض است که معجونى ناهمگون از نظریات مارکسیسم و ایده الیسم و ماتریالیسم و رئالیسم میباشد. هر جمله او جمله قبل را نقض میکند و هر تالی او فرض پیش از خود را فاسد میشمارد. به افاضات احمقانه او که در تاپیک دیگری آمده توجه کنید:
دوشنبه 10 آبان 1389

ContractorQatar - قطر - دوحه
گفته است: 1 - هیچ باوری ندارم(یعنى اعتراف میکند که اخلاق ندارد زیرا پایه های اخلاق بر باور انسانها استوار است) 2 - سمت و سوی سیاسی ندارم (در حالیکه او مرتبا کامنت هاى سیاسی درج میکند و این خود یعنى داشتن سمت و سوى سیاسى) 3 - روی به سمت هیچ قبله اى ندارم (در حالیکه میگوید"با نهایت تواضع در برابر همه انسانها همواره تعظیم میکنم" و این یعنى قبله او انسانیت است) 4 - با شعار خودم را به خلسه نمیبرم (ولی این گفته او خود یک شعار است: اولین زنجیر اسارت انسانها عقایدشان است)
دوشنبه 10 آبان 1389

ContractorQatar - قطر - دوحه
//ادامه // بعد از روشن تناقضات موجود در چرندیات این انسان نما, او در مقام پاسخگویی بر میاید ولی گاف های دیدنی تر از او سر میزند. 8 - میگوید: " کلمه قبله هیچ مفهومی ندارد و از باورمندی زاده میشود "در حالیکه قبلا گفته: " نگارنده هیچ باوری ندارد" 9 - گفته: " مسلم است که بنده اخلاق ندارم حتی معنیش را هم نمیدانم" اما سرتاسر کامنتت چه در اینجا و چه در تاپیک های دیگر پند های اخلاقی(در واقع غیر اخلاقى!) است 10 -گفته: "اولین زنجیر انسانها عقایدشان است" یک شعار نیست بلکه یک فکت است در حالیکه این یک شعاره نه فکت! چون او هنوز فرق بین ایمان و اعتقاد رو نمیداند! اون چیزی که خطرناکه و زنجیر روح و جسم انسانهاست ایمانه چون سخت و جامد و سرکش و غیر قابل مهاره و بازخورد بیرونی داره ولی عقیده سیاله و بر رفتار بیرونى انسانها تاثیری نداره و در طى تجربه و مطالعه و زمان بسان موم تغییر شکل میده و همواره نقش هشدار رو بازی میکنه نه بازدارنده و یا محرک.
دوشنبه 10 آبان 1389

ContractorQatar - قطر - دوحه
//ادامه // 10 - او ادعا میکند که "شعار" یک ایده آل است .اما "شعار" ایده آل نیست چون "ایده آل" جمود است و "شعار" سیال است 11 - او نمیداند که چیزی به نام "فکت محرز" وجود ندارد چون کلیه حوادث نسبی بوده و به پارامترهای متعدد وابسته اند. در ضمن بار دگر به تناقض افتاده زیرا از یک طرف به وجود "فکت هاى محرز" معتقده و از طرف دیگر ایده آلیسم را رد میکنه در حالیکه این دو لازم و ملزوم یکدیگرند 12 - باز هم تناقض! از یک طرف داشتن هر عقیده رو رد میکنه و از طرف دیگر عنوان میکنه: "تقسیم کردن انسانها به مذهب یا محدودیتهای جغرافیایی نهایت کوته نگری و سفاهت است. " این جمله او عقیده معروف به "جهان وطنی" مارکس است.
دوشنبه 10 آبان 1389

ali bidin - ایران - تهران
به شرافت رضا شاه قسم وقتی توهینهای یک مشت احمق بیسواد را در بالا دیدم از طرف یک ایرانی به رضا شاه کبیر که بنیانگزار واقعی ایران نوین بود و با جیب خالی چگونه یک کشور ویرانه حاصل غارت و بی لیاقتی قاجار را به نگین منطقه تبدیل کرد و با دست خالی 7000 کیلومتر راه آهن سراسری و جاده های پیشرفته در سرتاسر کشور را ساخت و تونلهای اعجاب آور در مسیر البرز را ساخت تا جلو ادامه انفکاک سرزمینهای شمالی بدست روسها را بگیرد و هزاران کارخانه قند و نساجی و .. ایجاد کرد و ادارات ثبت احوال و .. تاسیس کرد تا دست آخوندها از ثبت احوال و املاک کوتاه شود و حجاب را ممنوع کرد و ... حالا از ته دل می گم ای مردم ایران لیاقت شما همین یک مشت دزد همجنسباز و معتاد است که بر سرتان حگومت می کند، رضا شاه کبیر نامش هم برای این مردم زیاد است. خدا رحمتش کند. خدا رحمتش کند.
دوشنبه 10 آبان 1389

arashbehdin - امریکا - اتلانتا
irani.ir - مغول زاده پانترک! اگر رضا شاه زنده بود امثال تو جرات بیهوده گویی نداشتید. برگرد به همان ترکیه برای دونر فروشی.
دوشنبه 10 آبان 1389

mashady - انگلیس - منچستر
khosh bavar - ایران - کرمان عزیز اگه کم اوردی و مغلوب علم و اگاهی استادContractorQatar - عزیز شدی چرا دیگه دروغ میگی .کجا بی ادبانه برخورد کرد فقط خیلی خوب جوابتو داد . شما به بهانه سمبل دنبال احیای استبداد سابقید اقا حدود 200 کشور تو دنیاست ما چیمون به این چند کشور پادشاهی اروپایی میخوره که ما رو با اینها مقایسه میکنید . درامدزایی و جذب توریست و ثروت و قدرت و فرهنگ و اتحاد و پول اینها کجا و مال ما کجا در مشرق زمین خدا هم بیاد پادشاه بشه کم کم دیکتاتور میشه بعد باید زور بزنیم دیکتاتور بعدی رو بندازیم بیرون
دوشنبه 10 آبان 1389

bawafa1385 - المان - هامبورگ
فرق مردم ایران با ترکیه فقط در قدر شناسی انها از خدمتگزاران وطن انهاست . اگر شما در ترکیه پس از حدود 80 سال به اتاترک توهین کنید . بی اخترامی کنید . چشم و چال شما را در خواهند اورد . اما ما مردم ایران . ما مردم طلب کار . ما مردم قدر ناشناس . ما مردمی که نسنجیده حرف میزنیم و اظهار نظر میکنیم . نه تنها از قدر شناسی چیزی نمیدانیم وهمیشه از همه طلیکاریم . تمام اثار و ابنیه خدمتگزاران این مرز و بوم را ویران میکنیم . نمیگذاریم تاریخ قضاوت کند . ما با تفکر علیل خودمان فورا قضاوت و فورا ویران میکنیم . ما باید از مردم ترکیه فدر شناسی را بیاموزیم . ما باید بیاموزیم که توهین بخدمتگزاران واقعی مملکت ما دلیل بر ذلت ماست و کما اینکه در ذلت محض زندگی میکنیم . از شما عزیزان میخواهم یک مقدار بیشتر مطالعه کنید
دوشنبه 10 آبان 1389

sir.amir - انگلستان - منچستر
mashady - انگلیس - منچستر ای مزدور از کجا هستی مرکز اسلامی منچستر حقوق میگیری میدونم امسال تو زیادن ا ینجا تازی پرست
دوشنبه 10 آبان 1389

i.am.the.world - لوکزامبورک - اش
گفتگوی بنده و این قاتل پیزوری خنزر خان جنایتکار و وحشتزده در تاپیکی که ادرس داده موجود است. بخوانید و خودتان خیسی خشتک را ببینید. جانتان شاد.
دوشنبه 10 آبان 1389

farhad_uk - انگلستان - منچستر
درود بر رضا شاه کبیر پدر ایران نوین
دوشنبه 10 آبان 1389

khosh bavar - ایران - کرمان
mashady - انگلیس - منچستر: لطفا به اینجا نگاه کن و بعد قضاوت کن : https://iranianuk.com/article.php?id=56146 !
سه‌شنبه 11 آبان 1389

aziz iran - دانمارک - کپنهاک
علی بدین / ایران - تهران / ترو به دینی که میپرستی ...از پالون اقا رضا بیا پائین . همچنین تند رفتی یه دفعه کله معلق نشی بالام جان , همچی این چیرها را اینجا ردیف کردی که یه دفعه میبینی سد علی و چهل دزد جماران میزنن جا , اخه بالام جان هاشمی رفسنجونی تمام مدت دوره ی غارت و چپاولش را دوران سازندگی مینامید , تو هم حالا کمی از خر شیطون بیا پایین با مابقی هم کاسه شو و همه چیزای خوب دنیا استعماری و مستعمره گران را به اق رضا نبند که بنده خود تو قبر تنش بلرزه شاکی بشه بگه دروغ چرا تا قبر ان ان ان ....این کارها کاره من بنوده دستور از بالا بوده ..... بقول bavafa 1385 همه بدبختی های ما از بیسوادی است و فراموش نکنیم که بقول با وفا اق رضا هم بنده خدا بیسواد بود .
سه‌شنبه 11 آبان 1389

ehsanusa - ایران - تهران
bavar88 - هلند - امستردام . خمینی هم وقتی خامنه ای رو میدید خیلی خوشش میومد. لاکن نباشد که اینطوری بشـَـد !!!!
سه‌شنبه 11 آبان 1389

بچه تهرون - ایران - تهران
ali bidin - ایران - تهران . درود هر ایرانی وطن پرست بر تو و ننگ تاریخ بر وطن فروشان تازی زده و کمونیست و کمونیستهای اسلامی و جبه ضد ملی و باورهای 88 باج بگیر و فرومایه که زندگی چند نسل ایرانی را به تباهی کشاندند.
سه‌شنبه 11 آبان 1389

بچه تهرون - ایران - تهران
ali bidin - ایران - تهران . درود هر ایرانی وطن پرست بر تو و ننگ تاریخ بر وطن فروشان تازی زده و کمونیست و کمونیستهای اسلامی و جبه ضد ملی و باورهای 88 باج بگیر که زندگی چند نسل ایرانی را به تباهی کشاندند.
سه‌شنبه 11 آبان 1389

oghab - فنلاند - هلسینکی
خدمات رضا شاه کبیر را هر ایرانی که بخواهد نادیده بگیرد .کوردلی بیش نیست .
سه‌شنبه 11 آبان 1389

babak1362 - ایران - تبریز
آتاترک مرد بود اون میدونست که این آخوندها چی هستن واسه همین همشون رو ریخت تو دریا و خدمتی که رضاخان به مملکت ما کرده رو هیچ پادشاه یا رئیس جمهوری نکرده روحشون شاد یاشاسین آزربایجان یاشاسین تمام تورک کیشی لئری
چهار‌شنبه 12 آبان 1389

arashbehdin - امریکا - اتلانتا
aziz iran - تو یکی خودت رو باسواد میدونی؟ ضمنا القاب اجداد عثمانی ات را به رضا شاه یزرگ نسبت نده که بیشتر برازنده رجبعلی و علی اف و ترکیه پرستان و میهن فروشان است.
چهار‌شنبه 12 آبان 1389

leyli maman - مالزی - کوا لا لا مپور
اگر همین رضا شاه نبودامثال bavar 88در ده خود مشغول شغل شریف چوپانی بودند.رضا شاه بود که می خواست صنعتو تکنولوژی رو وارد ایران کنه ولی حیف که نزاشتند.
چهار‌شنبه 12 آبان 1389

oghab - فنلاند - هلسینکی
babak 1362 دوست عزیز اتا ترک یونانی الاصل بود .نه ترک .در ضمن اذری با ترک دو ملت متفاوت هستند .یاساسین بوتون ایران کیشی لئری ارواد هموسین..
چهار‌شنبه 12 آبان 1389

leyli maman - مالزی - کوا لا لا مپور
bavar88 ...contractorqatarاز برادران پاچه خوار بسیجی می باشند khoshbavar کرمان خودتو ناراحت نکن .
چهار‌شنبه 12 آبان 1389

azadmardiran - ترکیه - استانبول
درود به روان رضا شاه کبیر مردی که با تمام وجود به ایران و ایرانی خدمت کرد و کشوری را از ورطه جهل و بیسوادی و بیماری و هرج ومرج و راهزنی و گردنکشی و بسیاری از مشکلاتی که در ان روزگار دست به گریبان مردم بود در حد توانش رهائی بخشید و هر روزش را با فکر خدمتی دیگر به وطن و ملت شروع میکرد و امروزه تمام کارهای زیر بنائی که در ایران صورت گرفته نتیجه زحمات ان مرد بزرگ و عده ای وطن دوست وخدمت گذار بوده است. روحشان شاد.
چهار‌شنبه 12 آبان 1389

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.