آقای داوود احمدی نژاد کمی فکر کنید : قرآن سوزی چه ربطی به مکتب ایرانی دارد ؟!

آقای داوود احمدی نژاد کمی فکر کنید :
قرآن سوزی چه ربطی به مکتب ایرانی دارد ؟!

سایت عصر ایران می نویسد :
حتما  ضرب المثل معروف " آسمان ریسمان کردن " را شنیده اید ؛ اگر شما این را شنیده اید ، بعضی از مسؤولان ، متعهدانه به آن عمل می کنند و آنقدر راحت و مثل آب خوردن وقایع غیرمرتبط را به هم ربط می دهند که شگفتی هر ناظری را برمی انگیزند.

اصولاً برخی از ما ایرانی ها ذهنی بسیار قوی در ایجاد ارتباط بین اموری داریم که اساسا هیچ گونه ارتباطی به هم ندارد و هیچ کس در هیچ گوشه ای از دنیا ارتباط بین دو پدیده حادث شده را نمی بیند و نمی شنود ، اما به یکباره یک مسؤول نخبه ایرانی این ارتباط را می بیند و سریعا به جهان اعلام می کند!

البته در بسیاری مواقع این آسمان ریسمان کردن ها عموما برای تصفیه حساب های شخصی و جناحی مورد استفاده قرار می گیرد که سخنان روز گذشته جناب داوود احمدی نژاد برادر رییس جمهور محترم کشورمان درباره موضوع قرآن سوزی و ارتباط آن با طرح مبحث " مکتب ایرانی " از این قسم استدلال ها (!) می باشد .

آقای داوود  احمدی نژاد در مراسم  بزرگداشت هفته دفاع مقدس در مشهد با اشاره به موضوع قرآن سوزی در آمریکا گفته است  : "  اگر اکنون شاهد قرآن سوزی هستیم به خاطر توهین به مکتب اسلام در داخل کشور است. بحث مکتب ایرانی به جای مکتب اسلامی پیامدی جز هتک حرمت و آتش زدن قرآن به همراه نداشت. "

این استدلال در واقع از همان آسمان ریسمان کردن ها است که دو موضوعی که هیچ ارتباطی با یکدیگر ندارند ، به هم مربوط شده و با توجه به اینکه آقای احمدی نژاد برادر با واضع تئوری مکتب ایرانی اختلاف نظر یا احتمالا مشکل شخصی دارند ، می خواهند گناه یک کار اشتباه و مشمئز کننده در آن سوی آب ها را هم به گردن رییس دفتر برادر خود بیندازند!

این استدلال کردن آن قدر بی پایه است که لزوم زیادی برای آوردن دلیل  در رد آن ندارد ، اما چون متاسفانه آسمان ریسمان کردن مبتلا به جامعه ما است بد نیست چند قلمی در رد این قبیل استدلال ها آورده شود تا سخنگویان این چنینی را نقدی سازنده باشد تا در آینده هنگام سخن گفتن به اتقان استدلال کلامشان بیشتر اندیشه کنند و سخن نامربوط تحویل مردم ندهند:

1- موضوع قرآن سوزی و طرح مبحث مکتب ایرانی هیچ ارتباطی با یکدیگر ندارد ، مگر اینکه ثابت شود واضع نظریه مکتب ایرانی که دست راست رییس جمهوری محترم است با محافل صهیونیستی و آمریکایی پشت پروژه آتش زدن قرآن هماهنگی و یا خدای ناکرده همکاری دارد! آیا منظور آقای داوود احمدی نژاد این است؟

2- اینکه در یک گوشه ای از دنیا عده ای از مردم به جهل یا به تحریک و یا با بعض و نفرت و کینه دست به اقدامی جنون آمیز همچون آتش زدن  کتاب مقدس صدها میلیون انسان بزنند ، نباید در این گوشه دنیا ما را به جان هم بیندازد.
هیچ مسلمانی و حتی هر انسان عاقل و دانایی از هر دین و مکتبی با  آتش زدن کتابی مقدس و محترم موافق نیست و این مساله حتی در جامعه آمریکا هم خودش را نشان داد و قاطبه مردم آمریکا و حتی دولتمردان این کشور این عمل را محکوم کرده و از آن ابراز انزجار کردند.

3- توهین به مقدسات دینی و مقدسات مسلمانان امر تازه ای نیست و قدمتی به درازای تاریخ ادیان و تاریخ اسلام دارد ، از همان روزهای نخست اعلام رسالت پیامبر(ص) عده ای با سنگ اندازی و توهین  به مسلمانان به جنگ اندیشه اسلامی رفتند ، آیا آن موقع هم کسی حرف از مکتب ایرانی زده بود ؟ آیا وقتی سلمان رشدی کتاب موهن خود را می نوشت مکتب ایرانی مطرح بود ؟ و آیا وقتی کاریکاتوریست دانمارکی طرح های موهن خود را می کشید کسی حرف از مکتب ایرانی می زد؟

4- آقای داوود احمدی نژاد گفته است که اگر غیرت دینی مسلمانان زیاد باشد کسی جرات توهین به مقدسات اسلام را نخواهد داشت ( نقل به مضمون ) . اما آیا کسی بیش از امام راحل (ره ) غیرت دینی داشت که حکم مرگ سلمان رشدی را صادر کرد ؟ پس چرا پس از سلمان رشدی بار دیگر افرادی مغرض یا بیمار دل همچون او بار دیگر به مقدسات اسلامی توهین کردند که آخرین نمونه های آن ماجرای کاریکاتورهای دانمارکی و آتش زدن قرآن در برخی مناطق آمریکا بود؟
این که مسلمانان باید غیرت دینی داشته باشند ، حرف درستی است اما اهانت های دشمنان اسلام به این دین الهی را نباید محصول بی غیرتی مسلمانان دانست و توپ را به زمین خود انداخت.

5- بسیار خوب تر است که ما وقتی با کسی مشکل داریم بیاییم و واقعا مشکل خود را از راه درست و منطقی حل کنیم نه اینکه تلاش کنیم با مغلطه کلامی و آسمان ریسمان کردن به حریف خود ضربه وارد کنیم . اگر آقای برادر رییس جمهور با مشایی مشکل دارد ، این حق اوست که مشایی را نقد کند و از برادر خود بخواهد از ایشان دوری کند و... اما این درست نیست که گناه اعمال یک عده انسان جاهل در آن سوی دنیا را هم به گردن مشایی بیندازد. به راستی آیا آقای داوود احمدی نزاد به این فکر کرده که با این سخنان بی بنیاد دارد برای طیف هایی مانند وهابی ها خوراک خبری و تحلیلی درست می کند که آنها به استناد این افاضات ، قرآن سوزی را به گردن ایرانی ها بیندازند؟!

... و دعایی در پایان: خدایا ، به ما آنقدر درک و فهم عنایت کن تا قبل از آن که سخن بگوییم ، ولو اندکی فکر کنیم.
نظرات کاربران سایت عصر ایران:
ایکاش اینها در یک کشور عربی زندگی میکردن تا حسرت تاریخ وتمدن ایرانی راداشته باشند نه که درایران باشند وبرای تخریب آن تلاش کنند
از کرامات شیخ ما چه عجب ............
مگر ایشان اولین نفری هستند که آسمان ریسمان می با فند اصلا ایشان چه سمتی و یا تخصصی دارند که فرمایشات ! میفرمایند؟! مکتب ایرانی و قران سوزی رابطه منطقی وعلی ندارد
نکته مناسبی را متذکر شدید،اندکی فکر کردن!این روزها همان اندکی هم غنیمت شده واقعا....
تحلیل محکم، آتشین و بجا
مشکل اغلب مسوولین همان دعای آخر است
عالی بود!
ایشان هم قبلا فرمایشاتی در باره ایزو و اینترنت داشته اند. یادتان که هست!
خیلی عوضی هستید
در ارتباط با جمله آخر آیا منظور شما این است که برادر محترم ! فاقد ... است
این گونه صحبت ها از همان توبره است . توبره گیج کننده . مرحوم پدر من وقتی گربه خانه به جگر دل و قلوه خوردن او مزاحمت ایجاد کرد گربه را در توبره انداخت و شرع کرد به چرخاندن در فضا وقتی گربه بیچاره از چرخانیدن در هوا گیج شد گربه را رها کرده و با خیال راحت به غذا خوردن مشغول شد . حال این مملکت بگونه ای است هر از گاهی ملت را در توبره انداخته و گیج میکنند تا در زمان گیجی ملت کار خودشان را انجام دهند . ...
بازم احسنت بر عصر ایران انصافا سایت خوبی هستی همیشه سرجا و به جا مطلب می نویسی
احسنت..............خدا خیرتون بده..واقعا زیبا منطقی گفتید
تحلیلی عالی کوبنده و روشنگرانه
این تحلیل ها عصر ایران را زنده نگهداشته
این دوست عزیز معروف ما که ولو بدرستی نسخه واسه داوود احمدینژاد پیچیده که تکان خوردن دم یک کو سه در خلیج عدن هیچ ارتباطی با روز اعلان رسمی هدفمند سازی یارانه ها ندارد، آیا فقط واسه ایشون نوشته ویا اینکه یادشو رفته که چه اتهامات عجیب وغریبی مثل جرم بوقزدن در خیابان و شرکت در مراسم عزاداری یک مرجع تقلید و رفتن فلان کس به کشوری که در آن فلان کنفرانس برگزار میشده و ده ها تهمت و آسمون به ریسمون قلاب کردنهای دیگه به کسانی در کشور زده شده وجالبتر اینکه بابت این اتهامات من درآوردی ، بسیاری در زندان هستند! برادر رییس جمهور و مخالفتهای ظاهری با نزدیکان رییس جمهور از همون تاکتیکهای قدیمی ونخ نما شده هاست که بوسیله اون و ارتباط برادری و از اونطرف هم عهد اخوت با مشایی،مردم رو ولو واسه چند ساعت در فکر فروبرده و از مسائل اصلی دورشون نگه دارند وگرنه این حرفها وبرنامه ها فقط فریب و تاکتیک سیاسی هستند و شبها هم میشینند و به واکنش دیگران به حرفهاشون، باهم میخندند و فالوده میخورند! ماییم که این وسط ....!
گاهی که به یاد شهدا می افتم از خودم و این چنین مردمانی خجالت می کشم. خدایا تا کی این همه باید شاهد از دست رفتن ارزشهای اسلامی باشیم؟
مثل اینکه عصر ایران از مکتب ایرانی همچین خوشش اومده ... :p
مکتب ایرانی مثل این می مونه که ما بگیم از این به بعد بجای کلمه خدا می گیم ایران ولی ایران رو نه خدا می دونیم و نه چیز دیگه فقط اسم رو عوض می کنیم چون ایران الان مظهر خداگرایی هست!
تحلیل به جایی بود.... این تحلیل مافوق بشری آقای احمدی نژاد برادر باعث انبساط خاطر بود.درسته که مشایی اشتباه کرد این مکتب ایرانی رو مطرح کرد ولی این نوع تحلیل دیگه واقعا مشمئز کننده بود
ایران که بد نیست خودمان ایران را در مقابل اسلام قرار داده ایم ایکاش خدمات متقابل اسلام و ایران شهید عریر مطهری را میخواندیم تا ار این وسوسه ای که در آن افتاده ایم خلاص میشدیم ایران عزیز است چون اسلامی است .

وقتی میگیم مکتب ایرانی

به این معنا نیست که مکتب اسلام رو به کنار زدیم

اقای مشایی فرمودند تفسیر های مختلفی از اسلام هست

مکتب وهابیت مکتب اسلام امریکایی مکتب ....


اما اون چیزی که مورد قبول ماست مکتب ایرانی اسلام هست

اخر چرا برخی از این ادما قادر به درک این جملات نیستند

والا به خدا معادلات دیفرانسیل نیست که درکش سخت باشه
هر دم از این باغ بری می رسد .
چه توقعاتی دارینا...اگه انا فکر داشتن که وضع مملکت این نبود !!
yashasinazarbaijan - امریکا - نیویورک سیتی
من فکر کنم مادر این میمونها زمان حاملگی به این شامپانزه های زشت کله خر خورده
شنبه 10 مهر 1389

Ezhaq - ایران - تهران
bluestar - ایران - تهران کجایی قرآنت رو سوزندن ، باز بیا ربطش بده چند آیه بلغور کن. .
شنبه 10 مهر 1389

zoroye iran - اتریش - وین
ما ایرانیها با اون تمدن و فرهنگ باید بانگ یا مصیبتا سر بدهیم که دین عرب رو بچسبیم بابا عرب از ایرانی متنفره بفهمید ما شدیم کاسه داغتر از اش جمع کنید
شنبه 10 مهر 1389

خانه به دوش - سوئد - استکهلم
کثافتها از بیکاری و مفتخوری فقط دنبال سوژه های. مسخره مثل خودشانند لعنت به سران رژیم اشغالگر. با این دین و دکانی که باز کرده اید
شنبه 10 مهر 1389

shabnam anti mammad! - استرالیا - سیدنی
نویسنده این مقاله مشکلات روانی اش دست کمی از جناب برادر رییس جمهور نداره...
شنبه 10 مهر 1389

javaad - ایران - تهران
قضیه یه تصفیه حساب خانوادگیه. و اون اینکه قرار بود دختر داوود احمدی نژاد رو واسه پسر مموتی عقد کنن. اما چون دختر رحیم مشایی مخ پسر مموتی رو زده بود، اونو عروسشون کردن. حالا این داووته میخواد انتقام بگیره که چرا نذاشتی دخترم رو بدم به پسر مموتی، الان دختره رو دستم باد کرده.آخه اینا از بس خوشگلن کسی حاضر نیست با اینا وصلت کنه، واسه همین اینجوری داره از مشایی انتقام میگیره.
شنبه 10 مهر 1389

gomgi - ایران - تهران
واقعا کار ما به جایی رسیده که این حرومزاده بر کشور مسلط شدن
شنبه 10 مهر 1389

haghighatgo - آلمان - برلین
امیدوارم که روزی همتون رو و بویژه خانواده عنتری نژاد رو هم چند لا لای قرآن ها بپیچند و آتشتان بزنند اونوقت شیطان از سرزمین ایران بدرک واصل خواهد شد و ابر های تیره و تیره سی ساله از ایران بطرف افغانستان و سوریه و لبنان ناپدید خواهد شد!!. آقای داوود عنتری نژاد سئوالی داشتم از شما :. 1-فکر می کنی اگر با یک چکش تو دهنت بکوبم اول کدوم از چمشمات می پره بیرون ؟!! . 2- فکر می کنی اگر با یک ماشین غلطک آسفالت از روی پاهات به طرف سرت برونم چلوکباب هایکه زهر رومار کردی رو از دهنت می زنه بیرون یا نه؟. 3- فکر می کنی که اگر یه وان حموم رو پر از ملات سیمان کنم و تو رو توش بخوابونم و یواش یواش بزارم سیمان سفت بشه می گی که به چند تا زن مردم تجاوز کردی و چندتا رو گم گور کردی و حساب بانکی هات تو بانک آلمان چقدر موجودی داره ؟. 4- فکر می کنی که اگر تو یه قفست کنم و توی خیابون راه بندازم از تف مردم شکمت مفت خور تازیت سیر میشه ؟
شنبه 10 مهر 1389

naslesookhteh - ایران - تهران
"آقای داوود احمدی نژاد کمی فکر کنید". عجب کار سختی ازش خواستید!
شنبه 10 مهر 1389

surena1611 - آلمان - اشتوتگارت
حکومتی که بر اساس چاپلوسی، خیانت، دزدی، جنایت، .. و خلاصه تمام رذالتهای بشری بنا میشه به اینجا میرسه که یک تیرخلاص زن و بیمار روانی به ریاست حکومت و جانوری مثل خامنه ای با معلولیت جسمی و ذهنی به ولایت عظمای وقاحت میرسه. این اراذل و اوباش هم که جای خودشون رو دارند. نابود باد رژیم جهل و جنایت ولی وقیح و پاینده ایران
شنبه 10 مهر 1389

ARTEMIS-SW - فرانسه - پاریس
خانواده ی احمدی نژاد خدمت بزرگی به داروین کردند و باید شکر گزار بود تئوری او را ثابت کردند///انسان از نسل میمون است///
شنبه 10 مهر 1389

f.berlin - ایران - تهران
اه هاا هاداودی اینجا چه می کنی الان باید با اون داداش مموتی رو درختای نارگیل افریقا باشی .
شنبه 10 مهر 1389

alireza.ch - سوییس - نوشاتل
بریم دست جمعی دعا کنیم که این رییس جمهور نشد! خود محمود جلوی این آنجلینا جولی هست. من خیلی شنیده بودم که سیرت زشت صورت را هم زشت می کند. مثل اینکه این خاندان همگی مصداق بارز این ماله هستند.
شنبه 10 مهر 1389

ionel - ایران - اهواز
دوستان اکبر عبدی فوت کرده لطفا اطلاع رسانی کنید
شنبه 10 مهر 1389

Black Chador - امریکا - ولدن
میشه یکنفر وابستگی روز "عمر کشون" را برای مردم توضیح بده. فکر کنم عمری ها و محمدی ها هردو پیرو اسلام هستند.
یکشنبه 11 مهر 1389

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.