اظهارات جنجالی احمدی نژاد درباره حملات ۱۱ سپتامبر


اظهارات جنجالی احمدی نژاد درباره حملات ۱۱ سپتامبر

محمود احمدی نژاد در نطق خود از ساختار نظم جهانی انتقاد کرد

محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری ایران، در مجمع عمومی سازمان ملل متحد این نظریه را مطرح کرده که بخش هایی از دولت آمریکا در حملات ۱۱ سپتامبر دست داشته است.

وی قسمتی از سخنرانی روز پنجشنبه خود در مقر این سازمان در نیویورک را به "کالبد شکافی" حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ در آمریکا اختصاص داد.

محمود احمدی نژاد سه نظریه درباره چگونگی وقوع حملاتی که حدود سه هزار کشته برجای گذاشت و آمریکا شبکه القاعده را مسوول آن می داند، مطرح کرد.

او گفت که بر اساس یک نظریه آن حملات "توسط بخش هایی از دولت آمریکا و برای ایجاد تغییر در روند نزول اقتصاد آمریکا و سیطره او بر خاورمیانه و همچنین نجات رژیم صهیونیستی انجام شده است. اکثریت مردم امریکا و ملتها و سیاستمداران بر این باورند."

دیپلمات های آمریکا و شمار دیگری از دیپلمات های کشورهای غربی به نشانه اعتراض به این اتهام، سالن سخنرانی را ترک کردند.

محمود احمدی نژاد در ادامه پیشنهاد کرد، "سازمان ملل درباره ۱۱ سپتامبر یک گروه حقیقت یاب مستقل تعیین نماید تا بعدها عده‌ای اظهار نظر درباره آن را ممنوع نکنند ."

او اعلام آمادگی کرد که ایران سال آینده میزبان کنفرانسی برای بررسی شناخت تروریسم و راه های مقابله با آن باشد.

این در حالیست که دولت آمریکا ایران را یکی از بزرگ ترین دولت های حامی تروریسم می داند. مقام های ایران بارها چنین اتهامی را بی اساس دانسته اند.

محمود احمدی نژاد همچنین از موضع هسته ای جمهوری اسلامی دفاع کرد.

او گفت ایران همواره آماده گفتگوی اتمی با قدرت های بزرگ بر اساس "احترام وعدالت" بوده و تاکید کرد: "روش‌های مبتنی بر بی‌احترامی به ملتها ، مدت هاست که کارآمدی خود را از دست داده است."

وی افزود: "به آنان که در برابر منطق روشن ملت ایران از تهدید و تحریم استفاده کردند در واقع باقی مانده حیثیت شورای امنیت و اعتماد ملتها به این نهاد مهم را قربانی و ناعادلانه بودن آن شورا را یکبار دیگر اثبات کردند."

شورای امنیت سازمان ملل متحد تاکنون چهار قطعنامه تحریمی علیه برنامه اتمی ایران وضع کرده که در آنها خواهان تعلیق برنامه غنی سازی ایران شده است.

رئیس جمهوری ایران همچنین توافق اتمی تهران که در ماه ژوئن با میانجیگری

برزیل و ترکیه بدست آمد و غرب آن را رد کرد، معتبر دانست.

او گفت این طرح تبادل سوخت اتمی "گرچه با بداخلاقی و قطعنامه غیر قانونی مواجه شد ، لیکن همچنان معتبر است."

در همین رابطه، باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا، پنجشنبه در نطق خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد بر آمادگی کشورش برای مذاکره چندجانبه با ایران تاکید کرد.

او گفت که ایالات متحده و جامعه بین المللی در پی حل و فصل اختلافاتمان با ایران است و اگر ایران تمایل داشته باشد در دیپلماسی همچنان به روی ایران باز است.

باراک اوباما تاکید کرد که راه حل دیپلماتیک مشروط به این است که ایران تعهد "روشن و معتبر" خود نسبت به صلح آمیز بودن مقاصد هسته ای خود را ثابت کند.

ایران این اتهام که در پی دستیابی به سلاح هسته ای است را بی اساس می داند.

رئیس جمهوری ایران در سخنرانی خود به خصوص از ساختار نظم جهانی انتقاد کرد و علت "ناتوانی" سازمان ملل متحد را "ساختار ناعادلانه" آن دانست.

وی مانند گذشته از رفتار اسرائیل با فلسطینی ها انتقاد کرد و گفت: "به دلیل عدم توجه به حقوق مردم فلسطین همه راه حل ها به شکست می انجامد."

حضور آقای احمدی نژاد در نیویورک با اعتراض ایرانیانی مواجه شده است که او را به تقلب در انتخابات ریاست جمهوری خرداد ۱۳۸۸ و نقض گسترده حقوق بشر متهم کرده اند.

وی این اتهام ها را می کند و می گوید در جریان وقایع سال گذشته با اغتشاشگران برخورد قانونی شده است.

Danilprimmer - بریتانیا - لندن
کثافت قاتل تو رو چه به این زر و زرهای زیادی . خاک بر سر اون امریکا که تو رو ادم حساب میکنه و به تو ویزا میده.
جمعه 2 مهر 1389

اتیلا - ژاپن - توکیو
اینجاست که مردم ایران رفته رفته به اسرائیل علاقه پیدا میکنند و یک روزی را در ایران روز کشور یهودی که همان اسرائیل است نامگذاری خواهیم کرد ،،،مموتی خر آب را بریز انجای که میسوزه
جمعه 2 مهر 1389

خانه به دوش - سوئد - استکهلم
در همین رابطه، باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا، پنجشنبه در نطق خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد بر آمادگی کشورش برای مذاکره چندجانبه با ایران تاکید کرد... برو خجالت بکش زنیکه تخم عرب ترسو منظورم سرکار خانم اوباماست
جمعه 2 مهر 1389

iranjp - ژاپن - توکیو
خدائیش دمش گرم پوز هرچی بچه پرو رو زده . هر کی دیگه بود با دیدن صندلی خالیها نطقش کور میشد . فکر کنم از اون دسته ادمهاست که بهش بی احترامی کنی سرحال میشه بهش احترام بذاری حالش بد .
جمعه 2 مهر 1389

shahryar-khan - کانادا - مونترال
باز سر چاه فاضلاب وا شد و این سوسک حرومزاده اومد بیرون و جیرجیر کرد?بده من اون دمپائی رو بزنم لحش کنم این حرومزاده رو..........
جمعه 2 مهر 1389

سید ابوالقاسم واعظ - اندونزی - جاکارتا
ای داد بیداد. ما همه افتخارمون این بود که رییس جمهورمون یک دلقک اصیله و با گفتن مزخرفاتی که تا حالا به گوش هیچ آدمیزادی نخورده مردم دنیا رو میخندونه. اما این بار ضایع کردی. این مسخره بازی دیگه خیلی قدیمی شده و دلقک های کهنه کار تر از تو، رفیق سیبیلوهای پیرو ولایت استالین، بلافاصله بعد از حملات یازده سپتامبر این مزخرفات را گفتند و در کیهان هم چاپ شد و همچنین گفته شد که به تمام یهودی ها اعلام شده بود آن روز به ساختمان ها نروند. رییس جمهور عزیر خواهشا آبروی ریزی نکن و فقط دری وری هایی بگو که دارای نوآوری باشد.
جمعه 2 مهر 1389

زیتون بهبهان - ایران - بهبهان
دست مریضاد دکتر.زدی تو برجکشون.درغرب ازادی بیان کسی جرات شنیدن حرف حق رانداشت.آفرین که ابهت امریکاراشکستی ولگدمال کردی.
جمعه 2 مهر 1389

زیتون بهبهان - ایران - بهبهان
باسخنرانی افشاگرانه ات امریکاوغرب رابه چالش کشیدی و دل ملت ایران را شاد و خائنین راعصبانی نمودی.الحق که فرزند شجاع کاوه ای .
جمعه 2 مهر 1389

unusual - ایران - تهران
این حرفا چندین ساله که اثبات شده.....تنها راه برای دولتمردان غربی همین کاریه که دارن انجام می دن یعنی فرار از واقعیت
جمعه 2 مهر 1389

SilverSaeeD - ایران - تهران
Danilprimmer - بریتانیا - لندن .. اگر آمریکا دعوت نکنه میگی آبروی مردم ایران و همه رو بردی امریکا ایران رو تحویل نمیگیره! بشر همیشه ناراضی بوده .. من مخالف همشون هستم اما هرگز اجازه نمیدم خشم و نفرت درونم جا باز کنه و آرامشمو بگیره... چون میدنم انسانی که آرون نیست نه تنها برای گشورش مفید نخواهد بود بلکه برای خودش و طبعا برای همه مضر خواهد بود.. دوست عزیز افکار و پاسخ شما اون چیزی نیست که پادشاهان پارسیان استفاده میکردند.. ما می بایست حتی از اون بزرگان در اندیشه و رفتار و گفتار برتری داشته باشیم. اگر اونها موفق بودن دلیلش این بوده(( پندار نیک گفتار نیک کردار نیک)) پیروز باد پارسیان
جمعه 2 مهر 1389

ciooc20 - ایران - تهران
دنیا بداند که احمدی نژاد با تغلب به ریاست جمهوری رسیده است و اکثریت مردم ایران اورا قبول ندارند و آن عده ای که به احمدی نژادرای داده بخاطرحمایت آقای خامنه ای است و احمدی نژاد مشروعیت ندارد رئیس جمهور واقعی ایران جناب آقای میرحسین موسوی است .و اگر هم می بینید مردم سکوت کرده اند بخاطر بگیرو ببند است نشون به اون نشونی که زندان کهریزگ می باشد که چه بلاهایی سرجوانان ماآوردند و الان هم کسانی چون بهزادنبوی و تاج زاده و آقای میردامادی و فرزند شهید بهشتی و نویسنده ها و شاعران و روزنامه نگاران در زندان بسرمی برند
جمعه 2 مهر 1389

سیروس کمال - امارات - دبى
بگذارید مطلبى را برایتان تعریف کنم . یک سال بعد از فاجعه اى که بن لادن مسلمان و طرفدارانش باعث شدند ، شخص بن لادن در کانال الجزیره پیامى به دنیا مخابره کرد و گفت : ( این عمل خدا پسند را جوانهاى خدا دوست و مسلمان واقعى انجام دادند و آنها افتخار من و اسلام هستند . و بعد نام یکایک آن تروریستها را بر زبان آورد و از هر کدام آنها تعریف و تمجید میکرد ) .. بروید و اعترافات این جنایت را از زبان بن لادن در سایت گوگل جستجو کنید و بخوانید . آنوقت این ضحاک ستمگر این خزعبلات و اراجیف را همیشه تکرار میکند ..
جمعه 2 مهر 1389

jannat - ایران - نور
مرگ بر خر شده‌گان، یخ زدگان ،ذوب شدگان، بخار گرفتگان ولایت قبیه. باز احمقی نژاد زرید زیتون هم غرغر ه کرد
جمعه 2 مهر 1389

بی خیال - ایران - کرمان
مکارم شیرازی در محکوم کردن قران سوزی اعلام کرد که حوادث 11سپتامبر کار وهابیت عربستان بوده این مردک اول داخل ایران رو درست کنه بعدا بیاد این جفنگیات رو بگه
جمعه 2 مهر 1389

ARTEMIS-SW - فرانسه - پاریس
سیاست کثیف غرب این اشغال عوضی را با روسپیان چادر به سر به مجامع غربی دعوت می کند از سوئی اینها را قاتل می نامد از سوی دیگر پذیرای چرندیات انان///1 بام..2.هوا..////
جمعه 2 مهر 1389

raha1984 - المان - هامبورگ
زیتون بهبهان خودت رو مثل بیشتر از مثل این مردکه مسخره و خنده زار نکن و این عربزاده های تخم نغل رو به کاوه و دیگر ایرانیان نچسبون همون با اون حسن و حسین های عرب مقایسه کن
جمعه 2 مهر 1389

بابک - ایران - سبزوار
بعضی حرف هایش خوبه ولی دروغ زیاد می گوید. -80 میلیون ادم را توی ایران زندان کرده ان وقت ادعای قدرت در موازنه جهانی داره. -روزنامه و مطبوعات ازاد را بسته و عرصه را برای اوباش باز گذاشته است. -اقتصاد را فلج نموده و حرف های بی سرو ته زیاد می زند. -در مدت حکومت او فساد اقتصادی بشدت رشد کرده است. -جوانان مملکت را معتاد و بیکار نموده است. -بیشتر جوانان و مردان و زنان را بزندان انداخته و بزور اعتراف می گیرد. -بالاخره یک ازگل تمام عیار شده و خون مردم را می مکد.
جمعه 2 مهر 1389

iranesabz - هلند - امستردام
لعنت به تو و اسراییل جنایتکار. سالی یکبار این الدنگ میره سازمان ملل ابروی ایران را می برد و طرفدار برای رزیم نزادپرست اسراییل دست و پا و می کند.
جمعه 2 مهر 1389

zartusht67 - المان - فرانکفورت
تو را خدا افسارش را بکشید یک هوش بلند بگیم این یابو چموش کمتر ابروی ایرانی را ببره وای بر ما
جمعه 2 مهر 1389

arya47 - ایران - کرمان
واقعا در مورد 11سپتامبر چرت گفت و به عنوان یک ایرانی خچالت کشیدم.کافر همه را به کیش خود پندارد.
جمعه 2 مهر 1389

Danilprimmer - بریتانیا - لندن
عزیزم من هیچ خشمی درونم نیست فقط إز قاتل هموطنام خوشم نمیاد .
جمعه 2 مهر 1389

خانه به دوش - سوئد - استکهلم
زیتون بهبهان - ایران - بهبهان ..از مردم مایه نزار سرکار .. اصلا میفهمی چی میگی یاتو کاوه را میشناسید من با این هموطن منافقم raha1984 - المان - هامبورگ .این تحفه لایق تو و عزیزانت وهمچنین با اون حسن و حسین های عرب مقایسه کن
جمعه 2 مهر 1389

خانه به دوش - سوئد - استکهلم
raha1984 - المان - هامبورگ ببخشید هموطن منظورم موافقت با گفته شماست,,,,,,,,,,,, شرمتباد زیتون بهبهان - ایران - بهبهان ,. با این مموتش که باعث خنداندن مردم و آبروریزی برای ایرانیست.
جمعه 2 مهر 1389

oghab - فنلاند - هلسینکی
50 سال بعداز جنگ ویتنام معلوم شد جریان چی بوده ونیکسون قهرمان جنگ حال یک سیاست مدار دروغگو معروف است.بعداز حمله به عراق تونی بلر باید پاسخگوی مجلس عوام درمورد سلاحهای کشتار جمعی عراق باشد.ولی در رابطه با 11 سپتامبر احمدی نژاد اجازه اخت سناریو را از امریکایها گرفت.درود بر شجاعت و حق خواهی احمدی نژاد.من افتخار میکنم به عنوان ایرانی که چنین رئیس جمهور حق طلبی دارم. درود. درود.
جمعه 2 مهر 1389

Azadikhah - هلند - تکسل
کنفرانسی برای بررسی شناخت تروریسم و راه های مقابله با آن !?دولت ایران خودش حامی گروه های ترور و ادمکشی مثل حزب الله و حماس هست.محمود مسخره اینقدر فیلم بازی نکن. oghab بدون ab برو قربون محمود منتظر چی هستی!?
جمعه 2 مهر 1389

doost-ir - فرانسه - پاریس
زیتون بهبهان ! بهبهان زیتونش کجا بود بنده ناقص خدا؟! تو برو ماست و کیسه کن بیچاره ! این زباله نژاد هم پسر شجاع تو کارتونه نه کاوه !
شنبه 3 مهر 1389

magiteq - ایران - تهران
اقای زیتون بهبهان همین افشا گریهای که در مورد 11 سپتامبر هست توسط رسانه. های امریکایی افشا شده انوقت من منظور تو از نبود ازادی بیان رو نمی فهمم. مگر میشود بدون رعایت حقوق مردم یک کشور پیشرفت کرد نمونش هم کره شمالی با مردم بدبختش
شنبه 3 مهر 1389

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.