حمله عجیب شریعتمداری به احمدی نژاد: چرا با منشور کوروش عرق شرم بر پیشانی ملت می نشانید؟!

 
حمله عجیب شریعتمداری به احمدی نژاد:
چرا با منشور کوروش عرق شرم بر پیشانی ملت می نشانید؟!

 
 
عصرایران - از وقتی که "منشور کوروش" به ایران آمد و احمدی نژاد و برخی دولتمردان از آن تجلیل کردند ، موجی از حملات متوجه رئیس جمهور و اطرافیانش شده است و آنها با اتهاماتی مانند نادیده گرفتن اسلام ، باستان گرایی ، انحراف از ارزش ها و نظایر این ، نواخته می شوند!

در آخرین مورد ، حسین شریعتمداری ، مدیر مسوول کیهان که اخیراً مورد انتقاد احمدی نژاد قرار گرفته ، در یادداشتی تحت عنوان"نگاه معکوس به واقعیت های ملموس" بار دیگر به احمدی نژاد و رحیم مشایی حمله کرد و از منشور کوروش، به عنوان خشت نوشته ای یاد کرد که با آن حتی نمی شود یک روستا را اداره کرد!
البته کیهان به این نکته اشاره نکرده که کوروش ، این شخصیت تاریخی ایران با همین منشور و قوانین مدبرانه ای که در زمان خود وضع کرده بود ، سرزمین های بسیاری را به نیکی اداره کرد.

همچنین متاسفانه نگاه نادرست مبتنی بر تقابل تاریخ و تمدن ایران با ارزش های والای اسلامی در این یادداشت موج می زند و تو گویی که مردم ، ناگزیرند بین ایران و اسلام فقط یکی را برگزینند!
به هزار تاسف باید گفت که بعضی ها بر آنند که "اثبات شیء نفی ما عدا می کند" و از این منظر تصور می کنند اگر مثلا احمدی نژاد تمجیدی از کورش کرده ، معنایش این است که اسلام را نفی نموده یا منشور او را به جای اسلام عزیز گذاشته است! و حال آن که چنین استنباطی از اساس باطل است و چه خوش گفته اند که "هر چیزی به جای خویش نیکوست".


متن کامل نوشته کیهان به شرح زیر است:

یادداشت پیش روی برای درج در کیهان یکشنبه نوشته شده بود اما، از آنجا که برادر عزیز و رئیس جمهور محترم کشورمان به نیویورک سفر کرده و مانند همیشه انتظار چالش ایشان با قدرت های استکباری در میان بود، از انتشار این یادداشت که به هرحال نقدی بر اظهارات ایشان است خودداری کردیم، اما، دیروز شاهد اظهارنظرهای فراوان- و البته با انگیزه های متفاوت- درباره سخنان جمعه شب آقای دکتر احمدی نژاد بودیم بنابراین ملاحظه قبلی را مانع از انتشار این نقد دوستانه ندیدیم.

¤¤¤

آن روزها، «جشن های دو هزار و پانصد ساله شاهنشاهی» با هزینه هنگفت و نجومی در جریان بود، سران و مقامات بلندپایه آمریکایی، اروپایی و شماری از کشورهای عربی منطقه برای شرکت در این مراسم پرهزینه، بی مصرف و مردم ستیز به ایران آمده بودند.

 حضرت امام (ره) که به تبعید در نجف اشرف اقامت داشتند سخنان روشنگرانه ای در اعتراض به آن ایراد فرموده و پیامی برای ملت ایران فرستاده بودند. در همان روزها، مهندس پسندیده، فرزند مرحوم آیت الله پسندیده- برادر حضرت امام(ره)- به رحمت خدا رفته و اعلام شده بود که به همین مناسبت، مجلس ختمی در مسجد ارک تهران برگزار می شود و مرحوم فلسفی- خطیب توانمند و پرآوازه- سخنران مراسم خواهد بود.

 نگارنده که در آن هنگام جوانی کم سن و سال بودم، همراه با چند تن دیگر از دوستان برای شرکت در مراسم ختم مرحوم مهندس پسندیده به مسجد ارک رفتیم، گفته می شد با توجه به پیام حضرت امام(ره) درباره جشن های - به قول ایشان- کثیف و ننگین دوهزار و پانصد ساله شاهنشاهی و از آنجا که مهندس پسندیده با امام(ره) نسبت نزدیک خویشاوندی دارد، به یقین آقای فلسفی درباره جشن های یاد شده و مسائل آن روزها، سخنانی خواهد داشت.

جمعیت انبوهی از همه قشرها به مسجد ارک آمده بودند و حضور آشکار و پنهان پلیس و نیروهای امنیتی کاملا محسوس بود. مرحوم فلسفی در آغاز سخن به پیوند متوفی با بیت شریف حضرت امام(ره) اشاره کرد و هنگامی که از امام(ره) با عنوان «یار سفر کرده» و «فخر العلماء والمجتهدین، حضرت آیت الله العظمی حاج آقا روح الله الخمینی» یاد کرد، جمعیت با صلوات بلند به استقبال سخن ایشان رفتند. مرحوم فلسفی خیلی زود از مقدمه عبور کرد و به آنچه انتظار می رفت پرداخت.

ایشان در اعتراض به جشن های 2500 ساله شاهنشاهی، ابتدا با تأسی به پیام حضرت امام(ره) پرسید؛ آیا نادرقلی لیاقت بزرگداشت دارد؟ آیا آغامحمدخان با آنهمه جنایت که روی تاریخ را سیاه کرده است، ارزش جشن گرفتن دارد؟ و...
و اما، آن روزها، یکی از نشریات برای توجیه جشن های دو هزار و پانصدساله شاهنشاهی نوشته بود «کوروش» همان «ذوالقرنین» است که در قرآن از وی به نیکی یاد شده است و نتیجه گرفته بود که تجلیل از «کوروش» تجلیل از اسلام و قرآن نیز هست!

مرحوم فلسفی - تا آنجا که به خاطر دارم- در پاسخ به این دیدگاه، سخنانی قریب به این مضمون داشت: «برخی از علمای اسلام نیز معتقدند که «کوروش» همان ذوالقرنین است ولی اگر ذوالقرنین باشد با کوروشی که شما معرفی می کنید همخوانی ندارد و اساسا با روش و منش شما مغایرت دارد ولی اگر کوروش، ذوالقرنین نباشد، پادشاهی نظیر آغامحمدخان و سایر پادشاهان ستمگر است که جشن گرفتن برای او اهانت به مردم مظلوم خواهد بود» و اما، نکته دقیقی که در این باره گفته شد و یادداشت پیش روی به آن توجه دارد، این که؛ بر فرض کوروش همان ذوالقرنین باشد که در کلام خدا به نیکی و بزرگی از او یاد شده است، ولی در حالی که اسلام عزیز با قرآن، یعنی تنها کتاب آسمانی تحریف نشده و حکمت ها و آموزه های شناخته شده و غیرقابل تردید در میان ما حضور دارد، چرا باید کوروش را جایگزین آن کرده و «منشور» او را به عنوان «الگو» به جهانیان معرفی کنیم؟!


اظهارات آقای دکتر احمدی نژاد رئیس جمهور محترم کشورمان در مصاحبه جمعه شب- 26/6/89- ایشان با شبکه خبر، موجی از حیرت توام با تاسف را در پی داشت. ایشان در مصاحبه خویش بعد از قرائت بخش هایی از منشور کوروش، گفت «دنیا به گفته کارشناسان دو مدیریت دارد، یکی آمریکایی که شکست خورد و امتحان خود را پس داده است و حال می پرسند؛ مدیریت ایرانی چگونه است؟ که ما می گوئیم نمونه ای از آن، همین منشور کوروش است» و سپس افزود «و ارزش های والای اسلامی».

درباره این بخش از اظهارات برادر عزیزمان جناب آقای دکتر احمدی نژاد، اشاره به چند نکته ضروری است.

1- در هویت کوروش مناقشه نمی کنیم و در منشور او که به عنوان اولین منشور حقوق بشر در سازمان ملل به ثبت رسیده است، خدشه ای وارد نمی آوریم و حتی با این فرضیه که کوروش همان ذوالقرنین بوده است، مخالفت نمی ورزیم. اما سؤال این است که بر فرض قبول همه این مفروضات، جناب آقای احمدی نژاد با کدام منطق علمی و اسلامی آنهم از جایگاه رئیس جمهور ایران اسلامی می فرمایند اگر دنیا از ما درباره مدیریت ایرانی سؤال کند در پاسخ آنها «منشور کوروش» را ارائه می کنیم؟!

منشور کوروش را شاه معدوم چند ده سال قبل و در جریان جشن های ننگین دوهزار و پانصد ساله شاهنشاهی به سران کشورها ارائه کرده بود و دیدید و دیدیم و دیدند که هیچ کاری از آن ساخته نبود، جز آن که ایران عزیز زیر چکمه بیش از 40 هزار مستشار نظامی آمریکا و با مدیریت سفارت آن کشور اداره شود!

جوانان این مرز و بوم در خدمت آمریکا برای جنگ به ظفار فرستاده شوند، هواپیماهای ایران برای کمک رسانی به شورشیان هوادار پادشاه سابق یمن در اختیار اسرائیل قرار گیرد. ثروت های عمومی به غارت روند و حتی وزرا و نمایندگان مجلس از سوی سفارتخانه های آمریکا و انگلیس، منصوب شوند... و تازه این همه فقط بخشی از آن ماجرای تلخ و ذلت بار است. بنابراین جناب احمدی نژاد از منشور کوروش انتظار چه معجزه ای دارند که آن را به جای اسلام عزیز می گذارند و عرق شرم بر پیشانی ملت پاکباخته و ایران دوست می نشانند؟!

2- ممکن است رئیس جمهور محترم کشورمان بگوید که در مصاحبه خویش علاوه برمعرفی «منشور کوروش» به عنوان نسخه ای برای مدیریت جهان! به «ارزش های والای اسلامی» نیز اشاره کرده است که باید پرسید، مگر از نظر ایشان، آموزه ها و ارزش های اسلامی برای اداره جهان نقص و کمبودی داشته و کامل نیستند که جناب رئیس جمهور به زعم خود با افزودن «منشور کوروش» در پی رفع این نواقص و کمبودها!! برآمده اند؟!

 و اگر چنین نیست که می دانیم رئیس جمهور محترم-خدای نخواسته- چنین اعتقادی ندارند، باید پرسید مقصود ایشان از تاکید بر منشور کوروش به عنوان نسخه ای برای مدیریت جهان، چیست؟!

3- شاید گفته شود آقای احمدی نژاد معتقدند کوروش همان ذوالقرنین است و از آنجا که در کلام خدا، از ذوالقرنین به نیکی یاد شده است، ایشان نیز منشور کوروش را به عنوان یک سند الهی و پیام یکی از پیامبران! مطرح کرده اند! که باید گفت؛ جناب احمدی نژاد در همان مصاحبه تاکید می کند که نمی داند کوروش همان ذوالقرنین است یا نه؟ و اساساً به این مسئله کاری ندارد.

ضمن آن که برپایه اعتقادات به اثبات رسیده اسلامی، تنها آن بخش از کلام پیامبران الهی قابل استناد است که در قرآن- یعنی تنها کتاب آسمانی تحریف نشده- آمده است، بنابراین احتمال مورد اشاره نیز بی اساس است و جایی برای طرح ندارد.

4- آقای احمدی نژاد به یقین انکار نمی کند بلکه بارها تاکید کرده و می کند که امروزه ایران اسلامی به مقتدرترین کشور منطقه تبدیل شده و منحنی پیشرفت های علمی، صنعتی، سیاسی و ضریب اثرگذاری آن در معادلات جهانی قوس صعودی را با زاویه ای نزدیک به قائمه طی می کند. بنابراین باید پرسید اگر عامل و علت اصلی این رشد پرشتاب و همه جانبه حضور اسلام ناب محمدی(ص) بر کرسی اداره کشور است، چرا باید جای آن با منشور کوروش عوض شود؟! و اگر اینگونه نیست- که هست- چرا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی نه فقط از این پیشرفت همه جانبه خبری نبوده است بلکه شاهد حرکتی کاملا معکوس بوده ایم؟!

با توجه به این نکته بدیهی آیا اظهارات برادر عزیزمان آقای احمدی نژاد، نگاهی معکوس به واقعیات ملموس و مصداق شکستن نردبان بعد از صعود به بام نیست؟! مخصوصا آن که هنوز قله های فتح نشده ای پیش روی داریم.

5- مدتی است جناب احمدی نژاد- و رئیس دفتر ایشان که بدون رأی ملت، این روزها صاحب رأی ملت شده است- اصرار دارد به جای «مکتب اسلام» از «مکتب ایران» یاد کرده و ترویج و تبلیغ آن را، همان تبلیغ و ترویج مکتب اسلام معرفی کند! که باید پرسید اگر از نگاه شما «مکتب ایران» همان «مکتب اسلام» است، چرا و با چه انگیزه ای مکتب اسلام را کنار می گذارید؟!

این در حالی است که:

 الف: مکتب اسلام، آموزه ها، رهنمودها و مرزهای تعریف شده و شناخته شده ای دارد و تحریف آن امکان پذیر نبوده و نیست و هیچکس نمی تواند و تاکنون نتوانسته است نظر و دیدگاه خود را به عنوان دیدگاه و نظر اسلام معرفی کند و حال آن که «مکتب ایران» یک واژه و مقوله تعریف نشده و بی در و پیکر است و هر کس می تواند نظر و خواسته من درآوردی خود را در آن جای دهد. بنابراین اصرار بر جایگزینی «مکتب ایران» به جای «مکتب اسلام» غیر از عبور از اسلام هیچ مفهوم و معنای دیگری ندارد.

 این نکته به اندازه ای بدیهی است که به قول اهل منطق «تصور» آن باعث «تصدیق» خواهد بود. به عنوان مثال، آقای احمدی نژاد، کدام روش حکومتی را در «مکتب ایران» الگو قرار می دهند؟

آغا محمدخانی؟ نادرشاهی؟ پهلوی؟ و... زیرا همه این الگوهای منحط و مردم ستیز در «مکتب ایران» جای می گیرند و چنانچه منظور ایشان از مکتب ایران، دیدگاه و نظرات ملت ایران است که اولاً آنها تا قبل از انقلاب اسلامی حاکمیت نداشته اند که نوع حاکمیت آنان الگو باشد و در جریان انقلاب نیز به وضوح نشان داده اند که مکتب مورد تاکید آنها اسلام است. آیا غیر از این است؟


ب: ممکن است آقای احمدی نژاد بفرمایند که منظور ایشان از «مکتب ایران» و الگوی مدیریت جهان، همان الگوی کوروش است! که در این صورت باید پرسید؛

اولاً؛ آیا با چند کلمه خشت نوشته کوروش می توان یک روستا را اداره کرد؟! ایران و جهان بماند!
ثانیاً؛ جناب احمدی نژاد چه شناختی از روش و منش حکومتی کوروش دارند که می خواهند براساس آن جهان را اداره کنند؟!

 این در حالی است که مورخان برجسته و بلندآوازه جهان نیز برداشت درستی از آن ندارند! ثالثاً؛ تاکید بر مکتب ایران به جای «مکتب اسلام» در نگاه همگان به مفهوم عبور از اسلام است که می دانیم مورد نظر آقای احمدی نژاد نیست،
بنابر این باید پرسید منظور ایشان چیست؟!

و اما رئیس دفتر ایشان که آقای احمدی نژاد اظهارات و نظرات وی را منطبق با نظرات خود معرفی کرده است، چندی قبل تاکید کرده بود که دوران اسلام گرایی گذشته است! و در حالی که «مکتب ایران» فاقد تعریف و مرزهای مشخص است، در اجلاس ایرانیان مقیم خارج کشور ادعا کرده بود؛ از آنجا که درباره اسلام برداشت های مختلفی وجود دارد! ایشان مکتب ایران را به جای مکتب اسلام معرفی می کند!

6- و بالاخره اگر آقای احمدی نژاد عزیز، رئیس جمهور پرکار، ساده زیست، پاکدست، مردم گرا و دارای ده ها ویژگی پسندیده دیگر نبود، نیازی به این یادداشت احساس نمی شد، چرا که آنچه ایشان در مصاحبه تلویزیونی جمعه شب گفته اند، نه فقط تازگی ندارد، بلکه مدتهاست از سوی برخی جریانات مطرح شده و می شود که صد البته قابل اعتنا نبوده و نیستند اما، وقتی رئیس جمهوری مانند احمدی نژاد با اعتقادات راسخ اسلامی چنین سخنان نسنجیده ای بر زبان می آورند:

اولا؛ می دانیم که پیامدهای این اظهارات را نمی دانند و اگر می دانستند به یقین بر زبان نمی آوردند

 و ثانیاً؛ بیم آن می رود که کسانی به غلط تصور کنند نظر مطرح شده از جانب ایشان، همان دیدگاه و نظر انقلاب و نظام است و حال آن که آقای احمدی نژاد نظر و دیدگاهی منطبق با آموزه های تعریف شده انقلاب و نظام دارند هرچند که گاه در بیان و توضیح آن بی آن که بخواهند یا متوجه باشند دچار اشتباه می شوند که انشاالله دیگر نشوند.
خانه به دوش - سوئد - استکهلم
مرتیکه احمق روانی تو اول برو یک کمی دماغ خرطومی خودت و دماغ کوفته ای فاطی جونت را چاره سر کن بعد غلط زیادی بفرما مموتی دمت گرم پدر همه اینهارو دربیار ,,,,برخی از علمای اسلام نیز معتقدند که «کوروش» همان ذوالقرنین است علمای احمق با توی کودن خاعن ای خوردی .
دوشنبه 29 شهریور 1389

Black Chador - امریکا - ولدن
شریعتمداری میگه:"امروزه ایران اسلامی به مقتدرترین کشور منطقه تبدیل شده و منحنی پیشرفت های علمی، صنعتی، سیاسی و ضریب اثرگذاری آن در معادلات جهانی قوس صعودی را با زاویه ای نزدیک به قائمه طی می کند. ----------------------------------------------------------------------------------------------. من جواب رو از سازمان هدفمندی براشون اوردم:. "سازمان هدفمندی یارانه ها: ۷۰۰ بنگاه اقتصادی دچار زیان می شوند". لااقل قبل از دروغ گفتن با ه مشورت کنیدتا دروغگو بودنتون بیشتر ثابت نشه.
دوشنبه 29 شهریور 1389

joluse - انگلیس - منچستر
اخه احمق بی شعور ضد ایرانی تو چی می دونی از تاریخ ایران که این قدر خزبلات سر هم می کنی . اخه واقعا خجالت نمی کشی مرتیکه . ایران هر ابرو و اعتباریم اگه داشته باشه از همون مکتب وتاریخ قبل اسلامش بی شعوره وطن فروش. یعنی اقعا این مال کثیف دنیا و بر سر قدرت ماندن اینقدر ارزش داره که ادم این اراجیف در مورد کشور و نیاکانش بگه و یا اینکه تو ضد ایرانی هستی که هر دوش شامل حالت میشه. احمدی نژاد م یکی مثل تو فقط فرقش این که پوپو لیسته و از هر وسیله برای عبور از رهبر چلاقش می کنه . با درود بر کوروش کبیر و همه بزرگان ایران زمین و ایران. ایرانی و وطن پرست.
دوشنبه 29 شهریور 1389

Hoja Verde - ایران - تهران
آقای کرکس مداری. پس با چند تا حدیث و مهدی موهوم می توان جهان را مدیریت کرد . شما راست می گی!
دوشنبه 29 شهریور 1389

Black Chador - امریکا - ولدن
"اولا؛ می دانیم که پیامدهای این اظهارات را نمی دانند و اگر می دانستند به یقین بر زبان نمی آوردند"----------. در این قسمت شریعتمدار میخوادبگه که تقلبی نژاد احمق و نفهم هست. خب ما خیلی وقته همینو میگیم.
دوشنبه 29 شهریور 1389

zoroye iran - اتریش - وین
اخ جون حسین بازجو و فاطی کماندو و تحفه ارادان به جون هم افتادن چه میشود
دوشنبه 29 شهریور 1389

oghab - فنلاند - هلسینکی
شریعت مداری خیلی بیجا گفته قبل از ورود اسلام ایران مدح تمدن بوده واسلام با تمدن ایران اریایی نمایان شده نه با فرهنگ عرب بدوی.درود بر احمدی نژاد .نابود باد دشمنان ایران این دسیسه رفسنجانی دزده
دوشنبه 29 شهریور 1389

dkdk - دانمارک - اسلیس
چقدر احمقانه و حقیرانه ور ترکوند.مردک شلغم فروش کورش افتخار ایرانیان است.اخه ابله اگر شعور داشتی متوجه میشدی که در منشور کورش سخنانی بیان شده که کاملا خداپسندانه است.ابله ادیان برای نزدیک کردن انسان بخداوند و شناخت خدا امده اند.حال کورش کبیر تمامی اعمالش بشردوستانه و خداپسندانه بوده.اما متاسفانه شعور و مغز فندوقی تو عاجز از درک منشور کورش است.بنابراین برو گم شو نادان ابله.احمدی اینو فهمید که کورش کی بود ولی تو....
دوشنبه 29 شهریور 1389

MARDE_IRANI - ایران - مشهد
من نمی فهمم آخه آدم باید چقدر نادون و پست باشه که این همه دری وری ببافه به هم !!! برای دوستان گلم بگم که همونطور که خودتون هم می دونید این ها همش سیاه بازیه .. در واقع منشور کوروش بزرگ بنا به بسیاری انگیزه ها اومد به ایران عزیزمون ، یکیش هم همین داغ کردن و مهم جلوه دادن همین احمدی نژاده از خدا بی خبره .. در واقع می خواستن از این راه مهر احمدی نژاد رو توی دل برخی ( و البته برخی نادان ها ) بندازند که آره ، این یارو به ایران علاقه داره و از اون ور برخی ها هم کاسه داغ تر از آش شدند تا بازار رو گرم تر کنند ( که برای من بسیار تابلو و سه شده این کارهاشون ) نمونه اش هم همین شریعت مداری هست ، از سمتی هم عصبانی کردن ایرانیان رو مد نظر داشتند .. البته این رو هم بدونید با این کارها می خوان فکر ایرانی رو از اتفاقات مهم دور کنند .. در ضمن به دیدگاه من این یکی از انگیزه های آوردن منشور به ایران بوده .
دوشنبه 29 شهریور 1389

MARDE_IRANI - ایران - مشهد
( خدا اون روز رو نیاره ، از این نگرانم شاید قبل از برگشتن منشور کوروش بزرگ ، رویدادی از پیش برنامه ریزی شده از سمت دولت های آمریکایی و انگلیسی و .. با همکاری دولت ایران انجام گرفته شده باشه ( به دیدگاه من دست همه این ها توی یک کاسه هست ) تا در یک عملیات منشور رو نابود کنند (که یکی از علت هاش هم می تونه از بین بردن این سند مستند از فرهنگ غنی ایرانی باشه (( که بعد ها باز در ترجمه های این سند با ارزش بحث کنند و وجود همچین سندی رو انکار کنند !!! )) .. که امیدوارم هیچ وقت این اتفاق نیفته
دوشنبه 29 شهریور 1389

MARDE_IRANI - ایران - مشهد
به خدای بزرگ و مهربان سوگند ایران و اسلام در تقابل هم نیستند .. آخه شما چرا این قدر تند رو هستید دوستان گلم !!؟ بخدا وفتی این نوشته سایت رو خوندم دلم باز شد .. حرف دل منو می زد که امیدوام شما هم بفهمید "همچنین متاسفانه نگاه نادرست مبتنی بر تقابل تاریخ و تمدن ایران با ارزش های والای اسلامی در این یادداشت موج می زند و تو گویی که مردم ، ناگزیرند بین ایران و اسلام فقط یکی را برگزینند! به هزار تاسف باید گفت که بعضی ها بر آنند که "اثبات شیء نفی ما عدا می کند" و از این منظر تصور می کنند اگر مثلا احمدی نژاد تمجیدی از کورش کرده ، معنایش این است که اسلام را نفی نموده یا منشور او را به جای اسلام عزیز گذاشته است! و حال آن که چنین استنباطی از اساس باطل است و چه خوش گفته اند که "هر چیزی به جای خویش نیکوست"". بخدا بخدا و بخدا سوگند که همینه .. چرا این قدر با هم جنگ می کنید شما ؟
دوشنبه 29 شهریور 1389

MARDE_IRANI - ایران - مشهد
چه زیبا گفته این عصر ایران .. در پایان دوستان گلم به جای گوش کردن به این دری وری ها چه اونایی که پیرنیای احمق و خلخالی میگه ( واسه اونایی که با ایران مشکل دارند ) و چه اون دری وری هایی که .. و .. می گه ( واسه اون هایی که با اسلام مشکل دارند ( ( نام نمیرم خودتون بهتر میدونید )) ) برید حداقل یک بار ترجمه منشور کوروش بزرگ و ترجمه قرآن کریم رو بخونید .. کارهای کوروش بزرگ رو ببینید ، شکوه قرآن رو ببینید .. بخدا اسلام و ایران هر دو افتخاره برای من .
دوشنبه 29 شهریور 1389

MARDE_IRANI - ایران - مشهد
این روزنامه کیهان رو نمی دونم چی باید بهش گفت ( از هفت دولت آزاده ) آخه نادون اولا اون خمینی و خامنه ای غلط کردند با تو که از شاه به خاطر جشن های 2500 ساله اش ایراد می گرفتند ( به کارهای دیگه محمد رضا شاه کاری ندارم ) به این کار می گن کسب وجه ، در واقع شکوه ایران رو به دیگران نشون می داده که خودش تاثیر مستقیم و روشنی در پیشرفت ایران داره خواهشها تو دیگه نادون درباره هزینه های این جشن نگو که آدم غش می کنه از خنده .. اگر پول هنگفتی رو که خرج مقبره اون خمینی پست کردید رو می ذاشتید واسه کمک به نیازمندان اکنون وضع ایران این گونه نبود .. هزینه جشن هایی مثل دفاع مقدس ، 22 بهمن و .. و هزینه مراسم و هزینه های بیهوده دیگه ای مثل هفته بسیج و روز فناوری هسته ای و هفته دولت و .. به کنار .
دوشنبه 29 شهریور 1389

MARDE_IRANI - ایران - مشهد
بله خمینی خان اگر آقا محمد خان ها و نادرقلی ها بسیار کثیف و پست بودند تو نیز در کنار این ها به زباله دان تاریخ پیوستی ، کم جنایت به ملت شریف ایران نکردید .. نویسنده ابله روزنامه کیهان ، منشور کوروش بزرگ و قرآن هر دو بزرگ اند شما به جای این سفسطه گری ها بهتره مسلمان ایرانی باشی .. یعنی کسی که هم پشتوانه تاریخی بزرگ و ریشه تنومندی در خاک داره و هم دینی بزرگ و پرشکوه .. کسی که فرای نام ایرانی بودن و مسلمان بودن واقعا ایرانی و مسلمان باشه .. چه خوب بود که ما واقعا مسلمان و واقعا ایرانی بودیم ...
دوشنبه 29 شهریور 1389

MARDE_IRANI - ایران - مشهد
به نکته ای که در کامنت ابتدائیم اشاره کردم دوباره اشاره می کنم .. هدف بازار گرمیست این نقل را از این روزنامه ببینید " و بالاخره اگر آقای احمدی نژاد عزیز، رئیس جمهور پرکار، ساده زیست، پاکدست، مردم گرا و دارای ده ها ویژگی پسندیده دیگر نبود، نیازی به این یادداشت احساس نمی شد، چرا که آنچه ایشان در مصاحبه تلویزیونی جمعه شب گفته اند، نه فقط تازگی ندارد، بلکه مدتهاست از سوی برخی جریانات مطرح شده و می شود که صد البته قابل اعتنا نبوده و نیستند اما، وقتی رئیس جمهوری مانند احمدی نژاد با اعتقادات راسخ اسلامی چنین سخنان نسنجیده ای بر زبان می آورند .. ".
دوشنبه 29 شهریور 1389

MARDE_IRANI - ایران - مشهد
والبته همان گونه که پیش تر هم گفتم این یکی از اهداف سیاسی این هاست .. خب کامنت من به پایان رسید از همه دوستانی که صبوری کردند و این کامنت رو خوندند سپاس گزارم .. شاد و پیروز باشید .
دوشنبه 29 شهریور 1389

amir-amir - کانادا - تورنتو
مه ( کوروش ) نور فشاند و سگ ( شریعتمدارى ) عو عو کند
دوشنبه 29 شهریور 1389

artosh - ایران - تهران
بابا شمارو به خدا.. آی امت مسلمان.... به من بگید این دورهء درخشان اسلام کی بوده؟ چه زمانی بوده؟ در زمان کی بوده؟ همیشه حرف از دوران درخشان زده میشه و همه چیز به باد مسخره و توهین میگیرن. البته وقتی دوران نائب خود خواندهء امام زمان دوران درخشان نامیده میشه.. دوران خمینی با هزاران اعدام دوران درخشان نامیده میشه. میشه فهمید منظور از دوران درخشان اسلام چیست؟!!
دوشنبه 29 شهریور 1389

khorshid 3 - انگلستان - بیرمنگهام
یه زمانی که بچه های سایت میگفتند منشور کوروش بهتره دست انگلیسیها باشه تا دست این اخوندا .حقیقتا بهم بر میخورد و ناراحت میشدم ولی الان فهمیدم واقعا لیاقت نگه داشتنشو ندارن .مرتیکه عوضی بیسواد میگه یه تیکه خشت نوشته .حتما اون رساله امام حرومزادتون خوبه که نوشته وقتی میری دستشویی بعد از اتمام کار..... امیدوارم نسلتون از رو زمین کنده بشه که هویت ایران و ایرانی را نابود کردید . خدا کنه بعد از چهار ماه سالم برگردوننش انگلستان دست اونا باشه بهتره.
دوشنبه 29 شهریور 1389

robinhoodd - استرا لیا - ملبورن
درسته میگن تو حفاری های اخیر کارت بسیج کورش هم پیدا شده...?!
دوشنبه 29 شهریور 1389

Black Chador - امریکا - ولدن
شریعتمداری میگه:"امروزه ایران اسلامی به مقتدرترین کشور منطقه تبدیل شده و منحنی پیشرفت های علمی، صنعتی، سیاسی و ضریب اثرگذاری آن در معادلات جهانی قوس صعودی را با زاویه ای نزدیک به قائمه طی می کند. ----------------------------------------------------------------------------------------------. من جواب رو از سازمان هدفمندی براشون اوردم:. "سازمان هدفمندی یارانه ها: ۷۰۰ بنگاه اقتصادی دچار زیان می شوند". لااقل قبل از دروغ گفتن با ه مشورت کنیدتا دروغگو بودنتون بیشتر ثابت نشه.
دوشنبه 29 شهریور 1389

قیصرمنم - ایران - اصفهان
جان خودم چه خر تو خری شده! سگ و درویش به جون هم افتادند! این پارس میکنه! اون یکی واق واق میکنه!!!!
دوشنبه 29 شهریور 1389

kili_patilaki - قطر - دوحه
خدا وکیل با منشور کوروش یک روستا که چه عرض کنم یک کشور رو میشه اداره کرد.مسئولان روزنامه کیهان هم حسابی مست میکنند و میشینن مینویسن.
دوشنبه 29 شهریور 1389

farhad352 - ایران - تهران
از ابله شکنجه گری چون شیعتمداری بیشتر از این انتظار شعور و بینش و ایران شناسی و مفاخر ملی نمیرود. ان متیک فقط میتواند با یدک کشیدن نام محمد و اسلام این دین ... به تجاوز و شکنجه و تجاوز بپردازد.
دوشنبه 29 شهریور 1389

naslesookhteh - ایران - تهران
خداییش حیف روزنامه با سابقه کیهان که این مردک شریعت نداری تبدیلش کرده به بنگاه لجن پراکنی.
دوشنبه 29 شهریور 1389

ciooc20 - ایران - تهران
وقتی منشور کوروش را خوندم واقعا منو به یاد کلام خدا درقران انداخت و به او آفرین گفتم و حسرت خوردم ومطمئنم کوروش یک انسان عادی نبود بلکه حتما با کلام وحی درارتباط بود و یک موحد بود مانند پیامبران و اینکه احمدی نژاد از کوروش یاد می کنه و دم از عدالت و دمومکراسی می زنه کمی هم از کوروش یادبگیره وقتی ملت را بعدازانتخابات کشتند و یا زندانی و شکنجه کردند و روزنامه ها رابستند و سایتهارا فیلتر کردند و به منزل مراجع محترم صانعی ، دستغیب و کروبی حمله کردند باید بگویم این شریعتمداری و احمدی نژاد هردو دوروی سکه هستند و به هم نون قرض می دهند و می خواهند به مردم القا کنند که بین ماهم اختلاف است ولی ملت خوب این متححرین را شناخته است .
دوشنبه 29 شهریور 1389

کورش پارسی - امریکا - سانتاباربارا
خاک بر سرت. وطن فروش احمق.
دوشنبه 29 شهریور 1389

iranesabz - هلند - امستردام
این شریعتمداری کارنامه درخشانی از شکنجه کردن جاسوسی برای روسها و خیانتهای دیگر زیر بغل دارد و هر از گاهی پاچه یکی را به امر مقام معظم رهبری می‌گیرد حتی اگر این شخص دلقکی مثل احمدی نژاد باشد. البته در خباثت و بیشرفی و حرامزادگی فقط مصباح یزدی از شریعتمداری پیشی‌ می‌گیرد.
دوشنبه 29 شهریور 1389

a persian - سوئد - استکهلم
حسین شریعتمداری ، مدیر مسوول کیهان از منشور کوروش، به عنوان خشت نوشته ای یاد کرد که با آن حتی نمی شود یک روستا را اداره کرد!...علت اصلی رشد پرشتاب ایران و همه جانبه حضور اسلام ناب محمدی(ص) بر کرسی اداره کشور است،.......... .با همین یه جمله همه سواد و شعور و فرهنگ خودش رو نشون داد بدبخت عقب افتاده(همش اینا از امداد غیبی و هاله نور و معجزه و این خزعبلات حرف میزنن...ایشون انتظار داشته چندهزار سال پیش قوانین رو روی حافظه آیفون ذخیره میکردن؟ یا اینکه مثلا قوانین خیلی پیچیده که هماهنگ با مشکلات امروز بشر در حال حاضر موجوده در اون یافت میشد.این خشت!!!! برای زمان خودش نوشته شده هرچند هزاران سال بعد از ترجمه باعث شگفتی همگان شد که چجوری کسی در اون دوره چنین ذکاوت و اقتداری داشته که مو به مو به همه قوانین مدنی و انسانی توجه کرده......برو بدبخت همون اراجیف رو در روزنامه ت به خورد مردم بده تو رو چه به زر زر کردن درباره خشت روستا.
دوشنبه 29 شهریور 1389

iranazadiran - ایران - تهران
خانه به دوش - سوئد - استکهلم. هموطن گرامی شما چرا این خیمه شب بازی را باور دارید. از رو حال خارج نیست یا اینکه برای رو آوردن مردم به ملی گرایی این جنگ زرگری و پلیس خوب و بد را راه انداخته اند که چهره احمدی را قابل تحمل کرده و او را هم سوی مردم قلمداد کنند ( اما با اون چفیه انداختن به نماد کاوه و سرباز کورش نقشه کثیفش بر ملا شد ) و یا اینکه در بین خودشان باز چند دستگی شده اون احمدی مزور همانگونه که رفسنجانی را دور زد و همانگونه که خامنه ای رفسنجانی را دور زد می خواهد اینها را دور بزند و نان را به نرخ روز بخورد چون هر روز سفر به امریکا و به عنوان دلقک جهان معروف شدن برایش خوش آیند است و نمی خواهد این موقعیت را از دست بدهد. لاشخورها به جان هم افتاده اند از آن سو هم فاطی موارش را سر میدهد بشنوید و باور نکنید.
دوشنبه 29 شهریور 1389

aria-aria-nl - هلند - روتردام
همتون خفه بشید بهتره کوروش سرورتونه
دوشنبه 29 شهریور 1389

ARTEMIS-SW - فرانسه - پاریس
در مغزهائی که بجای سلولها فضولات طویله ها و اغل ها هست می خواهید درک منش ایرانی و فرمان کورش باشد?????زهی خیال باطل.
دوشنبه 29 شهریور 1389

زیتون بهبهان - ایران - بهبهان
دوستان حالارسیدیدبه حرف من.واقعامگراین لوح غیرازیه پاره آجر چیزدیگری هم هست.مگه با اون چه میشه کرد.کورش خودش هم اونوانداخته بود دور.
دوشنبه 29 شهریور 1389

زیتون بهبهان - ایران - بهبهان
ببینیدچندروزه که این پاره آجروقت همه راگرفته ودارن درباره اون بحث ومجادله میکنن.بااین مطالب بی ارزش نمیگذارید کورش بیچاره آرام بخوابه.
دوشنبه 29 شهریور 1389

kharabati انگلیس بیرمئگام - انکلیس - بیرمنگام
انگار نشادور فرو کردن به این کرکس!!!
دوشنبه 29 شهریور 1389

kharabati انگلیس بیرمئگام - انکلیس - بیرمنگام
نگارنده ه ان زمان کرکس کوچی بودم با چند تا بچه کرکس برای کفش دزدی به مسجد رفتیم و بقیه اشو دیگه نخوندم.
دوشنبه 29 شهریور 1389

Hoja Verde - ایران - تهران
آره شریعت مداری کرکس. منشور کوروش به هیچ دردی نمی خوره. آخه آدم رو نشئه نمی کنه. اصلاً تو این دنیا هر چی که نشئه نکنه به درد لای جرز هم نمی خوره!
دوشنبه 29 شهریور 1389

خرمگس سبز - ایران - تبریز
خدایا ، اگه صدامو میشنوی این حیواناتو خودت یه کاریشون بکن ، به جان خودت دیگه تحملشون خیلی سخت شده...
سه‌شنبه 30 شهریور 1389

marde_irani - ایران - مشهد
زیتون بهبهان - ایران - بهبهان .. به نظر من شما از جلب توجه خیلی خوشت میاد .. شاید هم یک بسیجی تند رو باشی ( که امیدوارم اینجوری دیگه نباشی و من اشتباه کرده باشم ) نمی دونم شما مسلمانی یا یهودی ، کافری یا .. خلاصه اینکه هر چی هستی باید میهنت و ریشه ات رو دوست داشته باشی ..
سه‌شنبه 30 شهریور 1389

marde_irani - ایران - مشهد
بیشتر مورخین هم شکوه و راد مردی کوروش بزگ را ستوده اند ( ویل دورانت (تاریخ تمدن ) ، گزنفون ( کوروش نامه ) ، ژنرال سایکس ( تاریخ ایران (( ایشون یکی از افتخارات بزرگشون رو دیدن آرامگاه کوروش بزرگ دونسته ) .. و بسیار مورخ نام آشنای دیگه ) . 29 اکتبر روز جهانی کوروش بزرگ هست که مطمئنم این رو هم نمی دونی .. منشور کوروش شکوه و مردانگی فرای ذهن این انسان پاک سیرت رو می رسونه آیا تا به حال ترجمه منشور رو خوندی !؟ این انسان بزرگ در 2500 ساله پیش چنان روشن فکرانه سخن گفته و با عدالت رفتار کرده که بشر امروز حتی در خواب هم نمی تواند تصور چنین پادشاه بزرگ و بسیار عادل را بکند ..
سه‌شنبه 30 شهریور 1389

marde_irani - ایران - مشهد
چکیده اینکه همه و همه از بزرگی کوروش یاد می کنند .. من در سایت های بسیاری عضوم و با مردم خارجی هم درباره کورش بزرگ گفتگو کردم و به جز تعریف از بزرگی و راد مردی های کوروش چیزی نشنیدم .. هزاران هزار سخن ناگفته دیگه موند .. په پایان رسید این دفتر حکایت همچنان باقیست .. امیدوارم از این پس سنجیده حرف بزنی .. در پایان سخنم رو با بیتی از بهار به پایان می رسونم : هر که را مهر وطن، در دل نباشد کافر است معنی حب الوطن، فرموده پیغمبر است .
سه‌شنبه 30 شهریور 1389

marde_irani - ایران - مشهد
کوروش بزرگ این قدر بزرگ بود که قرآن ، کلام پرشکوه خداوند از کوروش به نام ذوالقرنین یاد کرده ( این دیدگاهه تقریبا همه مفسرین قرآن هست من تنها نام چند مفسر رو می آورم مانند مکارم شیرازی ، ابوالکلام آزاد و .. غیره) کتاب تورات در بسیاری از آیات از کوروش به بزرگی یاد کرده و حتی کوروش رو مسیح خداوند دانسته ( اینجا هم تنها یک نمونه می آورم می تونی با گشتن در تورات نمونه های زیادی پیدا کنی : اکنون نیز کوروش را بر انگیخته ام تا به هدف عادلانه من جامع عمل بپوشاند من تمام راه هایش را راست خواهم ساخت او بی آنکه انتظار پاداش داشته باشد شهر من اورشلیم را باز سازی خواهد کرد و قوم اسیر مرا آزاد خواهد ساخت )
سه‌شنبه 30 شهریور 1389

marde_irani - ایران - مشهد
بیشتر مورخین هم شکوه و راد مردی کوروش بزگ را ستوده اند ( ویل دورانت (تاریخ تمدن ) ، گزنفون ( کوروش نامه ) ، ژنرال سایکس ( تاریخ ایران (( ایشون یکی از افتخارات بزرگشون رو دیدن آرامگاه کوروش بزرگ دونسته ) .. و بسیار مورخ نام آشنای دیگه ) . 29 اکتبر روز جهانی کوروش بزرگ هست که مطمئنم این رو هم نمی دونی .. منشور کوروش شکوه و مردانگی فرای ذهن این انسان پاک سیرت رو می رسونه آیا تا به حال ترجمه منشور رو خوندی !؟ این انسان بزرگ در 2500 ساله پیش چنان روشن فکرانه سخن گفته و با عدالت رفتار کرده که بشر امروز حتی در خواب هم نمی تواند تصور چنین پادشاه بزرگ و بسیار عادل را بکند ..
سه‌شنبه 30 شهریور 1389

زیتون بهبهان - ایران - بهبهان
marde_irani-ایران.مشهد/دوست عزیزم. مسلمان ایرانی میهن دوست هستم.علاقه ای به جلب توجه هم ندارم.ازخائنین به وطن هم متنفرم.
سه‌شنبه 30 شهریور 1389

زیتون بهبهان - ایران - بهبهان
marde_irani-ایران.مشهد/بسیجی تندرو نیستم.هیچ علاقه ای به لوح کورش ندارم.دیگی که سهم من توش نیست میخوام ته ش دربیاد.
سه‌شنبه 30 شهریور 1389

pelle - سوئد - استکهلم
اگر هم عرق شرمی بر پیشانی بیغرتت بنشیند که محال است چون تو نمیدانی شرم یعنی چه ،علتش منشور کوروش نیست ،بلکه علتش مرضیه است.
سه‌شنبه 30 شهریور 1389

Pezhman - اتریش - وین
عقل بعضیها پاره آجر برمیداره.
سه‌شنبه 30 شهریور 1389

oghab - فنلاند - هلسینکی
زیتون اصفهان.. ... فقط خواهشن از رئیس جمهور طرفداری نکنی قربون پسر خوب .چون ابرومون میره
سه‌شنبه 30 شهریور 1389

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.