پیش‌بینی مقام نظامی ایران: کشور در آستانه جنگ احتمالی است


پیش‌بینی مقام نظامی ایران: کشور در آستانه جنگ احتمالی است

غلامعلی رشید (راست)، جانشین فرمانده ستاد کل نیروهای مسلح

تنها مانده چند روز به سالگرد آغاز جنگ ایران و عراق در سال ۱۳۵۹، جانشین فرمانده ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی با توصیف شرایط کنونی کشور به عنوان «شرایط تهدید» پیش‌بینی کرد که ایران «در آستانه یک جنگ احتمالی در آینده» قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، سرلشکر غلامعلی رشید در همایشی که روز شنبه در تهران برگزار شد گفت: «گزافه نیست که ما در آستانه یک جنگ احتمالی در آینده هستیم.»

پس از آنکه دریاسالار مایک مالن، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا، در روز دهم مردادماه گذشته در مصاحبه‌ای اعلام کرد که آمریکا
طرحی احتیاطی برای حمله به ایران دارد، مقامات جمهوری اسلامی از رهبر تا رئیس‌جمهور و فرماندهان نیروهای نظامی یکی پس از دیگری به این خبر واکنش نشان دادند.

محمود احمدی‌نژاد همچون مدیریت جهانی خود خبر از واکنشی جهانی داد و گفت که در صورت حمله به ایران،
پاسخ تهران «کره زمین را شامل می‌شود».

گفته آقای احمدی‌نژاد بازتاب نظر آیت‌الله خامنه‌ای بود که پیش از او گفته بود در صورت هرگونه اقدام احتمالی نظامی علیه ایران، «عرصه مقابله با چنین اقدامی محدود به مرزهای ایران نخواهد بود و میدان گسترده‌تری را در بر خواهد گرفت».

اسحاق آل‌حبیب، معاون نماینده ایران در سازمان ملل، نیز در اواخر مردادماه
در نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل و رؤسای شورای امنیت و مجمع عمومی گفت که دریاسالار مایک مالن و دیگر مقام‌های آمریکایی ایران را به استفاده از نیروی نظامی «تهدید» کرده‌اند.

آقای فیروزآبادی، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران، نیز دو هفته پیش با
هشدار دوباره در مورد اقدام تلافی‌جویانه ایران در قبال حمله احتمالی اسرائیل، تلویحاً احتمال حمله به تأسیسات هسته‌ای اسرائیل را تأیید کرد.

تنها سه روز پس از او یعنی در ۱۵ شهریورماه رئیس جمهور ایران بار دیگر در مورد احتمال حمله آمریکا یا اسرائیل به ایران گفت که هر اقدامی علیه ایران به معنای
«پاک شدن» اسرائیل «از جغرافیای سیاسی است».

سرلشکر پاسدار رشید نیز با توصیف شرایط ایران به عنوان «شرایط تهدید» یکی از دلایل این شرایط را «وجود چهار جنگی» دانسته است که به گفته او آمریکا و اسرائیل در منطقه خاورمیانه به راه انداخته‌اند.

غلامعلی رشید همچنین متذکر شده است که به دلیل وجود این شرایط تهدید ارتش و سپاه پاسداران جمهوری اسلامی «دائم خود را آماده می‌کنند».

با این حال آقای رشید با وجود پیش‌بینی «جنگ احتمالی در آینده» این را نیز متذکر شده است که به گمان او «فرماندهان نظامی آمریکا این اشتباه استراتژیک را مرتکب نخواهند شد»، زیرا «آنها به خوبی می‌‌دانند که ایران از قدرت بازدارندگی و توان بالای موشکی برخوردار است و در دریا قابلیت‌های فراوان دفاعی دارد».

حسن فیروزآبادی نیز در واکنش به گفته دریاسالار مایک مالن تأکید کرده بود که هیچ نقطه‌ای از خاک اسرائیل وجود ندارد که در تیررس «تجهیزات مدرن» ایران نباشد.

ایالات متحده آمریکا و سایر کشورهای غربی بر این باورند که جمهوری اسلامی در پوشش برنامه هسته‌ای خود در صدد دستیابی به فناوری لازم برای ساخت جنگ‌افزارهای هسته‌ای است، ادعایی که همواره با شدت و حدت از سوی مقام‌های ایرانی رد شده است.
svenskpojke - سوئد - یمتلند
خدای من یک جنگ دیگر فکر نکنم که اتفاق بیافتد
شنبه 27 شهریور 1389

richard - المان - کان
به امید پروردگار بزنند شما شیاطین را ازبین ببرند هر چند که از این اوباما بی خ.....یه هیچی بر نمی یاد.
شنبه 27 شهریور 1389

sam-antwerpen - بلژیک - انتورپن
از'صدام' زودتر شکست خواهند خورد چون مردم با انها نخواهند بود!
شنبه 27 شهریور 1389

استبداد - ایران - ماهشهر
به نظر من تحریم های آمریکا تازه داره یواش یواش اثز خودشو نشون میده. اثر اصلی آن در آینده دورتر پدیدار خواهد شد. آمریکا تا رژیمی را فلج نکنه حمله نظامی انجام نمیده. آمریکا عاقل تر از آن است که در حال حاضر انرژی خودشو صرف جنگ نظامی کنه.
شنبه 27 شهریور 1389

استبداد - ایران - ماهشهر
شاید در شرایط کنونی این حکومت ایران باشد که برای بقاء و پیشبرد اهداف داخلی و (احتمالا خارجی خود ) به یک جنگ نیاز داشته باشد.
شنبه 27 شهریور 1389

Dionysos - فرانسه - پارسی
آغاز یک جنگ و تثبیت نظام اسلامی با تحریک ملی گرایی مردم در مقابل دشمن خارجی.
شنبه 27 شهریور 1389

Black Chador - امریکا - ولدن
امریکا بهیچ وجه این جنگ رو اغاز نمیکنه ولی اگر شما شروعش کنید امریکا تمومش میکنه. شروع جنگ با شما یعنی تزریق کردن خون به شما کثافتهای خوناشام.
شنبه 27 شهریور 1389

zartusht67 - المان - فرانکفورت
چشم بسته غیب گفتی مرتیکه حمال با ریشهایتان که پر از شپش است
شنبه 27 شهریور 1389

sara_irani - انگلستان - لندن
امید وارم که جنگ نشه چون اول ادمهای بیگناه و بی دفاع کشته میشوند اون سران ملکت که همون روز اول فرار میکنند
شنبه 27 شهریور 1389

harrp - اتریش - وین
واقعا از ته دله آرزومه هم چین روزی رو ببینم، همیشه گفتم باز هم میگم >> همیشه بد (آمریکا) ، بهتر از بد تر و بد‌ترین (آخوند خوک صفت) هست ،،واقعا فکرشو کنین کسای که تاحالا حتا یه سوسک هم نکشته بودن !!! با دستاشون این ریشو پشمارو خفه کنن
یکشنبه 28 شهریور 1389

oghab - فنلاند - هلسینکی
اولا که نه امریکا ونه اتحادیه اروپا قدرت جنگ با ایران را دارند.ولی خاک برسر اونهایی که حاضرند هم وطنانشون کشته بشن.چون خودشون وجوداعتراضرا ندارند.انهایی که تو جنگ ایران عراق بودنند میدونن که لشگر محمد رسوالله همه بچه های مشدی تهران وبعضی ازشهر استانها بودند.وفقط برای غیرت جنگیدن اونهایی که شهید شدن نور به قبرشون بباره.اونهای که معلول شدن فهرمانان این مرزوبوم هستن.وانهایی که مفقود اثر شدن همیشه باماهستن وهنوز ایران از این تبار جوانان زیاد داره.چو ایران نباشد تن ما مباد.بدین مرزو بوم زنده یک تن مباد
یکشنبه 28 شهریور 1389

amir-amir - کانادا - تورنتو
در شان و شوکت ایرانى نیست که وطنش بدست بیگانه آزاد بشود بلاخره روزى خواهد رسید که جمهورى ایرانى آزاد بدست مردم شریف ایران پر پا خواهد شد
یکشنبه 28 شهریور 1389

dkdk - دانمارک - اسلیس
oghab - فنلاند - هلسینکی .شیر مادرت حلالت که شرف داری. از 4 تا ابله بگذریم که فکر میکنند امریکا و اسرائیل دلشان برای مردم ایران سوخته.بیخردان حقیر اولا که انها فکر منافع و ملت خودشانند.ثانیا اگر بیگانگان حمله کنند بکسی رحم نمیکنند همانطوری که در عراق به دختران و زنان تجاوز کردند در ایران نیز همینطور خواهد شد.البته نه ایران عراق و نه ایرانی عراقیست.ایرانیان با غیرت و دلیری متجاوزان را مثل سگ میکشند و ازادی مردم را با دست خود رقم میزنند نه با دست متجاوزان که به ناموس ایرانیان تجاوز کنند و بعد دمکراسی به ارمغان بیاورند.ای بمیرند بی غیرتانیکه راضی حمله به وطن و ناموسشانند.در اخر مطمئن باشید در صورت حمله به ایران هر ایرانی باغیرت یک حسین فهمیده میشود و دشمن را به وحشت و فرار وادار میکند.
یکشنبه 28 شهریور 1389

benjamin86 - انگلیس - اکسفورد
برا اونایی که اسم جنگ اومد غیرتی شدن باز میخوان شعار مرگ بر فلان و فلان شده بدن , صدام که صدام بود بیشتر از 20 روز دووم نیاورد شرط میبندم ایران 48 ساعت بیشتر دووم نمیاره اون 48 ساعت هم بخاطر همون حسین فهمیده هاست که باز میخوان برن زیر تانک تا حکومت جمهوری اسلامی ایران گاز اشکاور به هموطناش پرتاب کنه
یکشنبه 28 شهریور 1389

YAVARAM - المان - تهران
جناب dkdk شما عراق کسی رو داشتید چک کردید که تجاوز کردن؟
یکشنبه 28 شهریور 1389

انوش مهندس - ایران - تهران
اینا از خداشونه جنگ شه. در باغ شهادت را نبندید........
یکشنبه 28 شهریور 1389

goli jon - اسپانیا - بارسلونا
از خدا می‌خوام که جنگ نشه چون هنوز اثر اون جنگ قبلی‌ که اون خمینی گوربگور شده برا ایران آغاز کرد تو ذهن و روحمان هست و الآنم نمی‌خوام که همون اثر بر ذهن کوداکانمان نیز بماند و اینو می‌دونم که این کثافت‌های بی‌شرف مشتاق جنگن چون خودشونو تثبیت می‌کنن برا همین از صمیم قالب از خدا بخواهیم که ایران به دست ایرانیان آزاد شود کسانی‌ که سنّشان خیلی بیشتر از ما هست هنوز در یاد فاجعه و خربیهأیی که ایران در جنگ جهانی‌ ۲داشت میسوزند پس از خدا بخواهیم ایران به دست ایرانی‌ و بکمک باقی‌ آزاد شود و در همینجا میگویم زنده بعد رضا شاه۲ پهلوی.
یکشنبه 28 شهریور 1389

haghighatgo - آلمان - برلین
به ..به به دوتا خندان شاخه سنبل اسلامی..بگو نامرد چند گونی برنج بردی خونت !!. جان شما این دفعه فقط بیست تا..ای ناقلا اون دختره بد چیزی نیست که؟؟ !! مثلا این دوتا ریشوها از اون بقیه هائی هستند که منتظرند بفرمان حضرت محمود احمدی‌نژاد کره زمین را کره خر تبدیل کنند !!..واقعا براتون اون صدام حسین چه چیزی خوبی بود . که امریکا اون مرغ تخم طلاگذار تازی را دار زد و در چاه توالت اسلام زده های و یا دهان ملاهای ایرانی و اراذل نشان دوباره را باز کرد!!. توجه ..توجه ملت اسلامی ایران..آنها که سال ها به اسلام و تازی ها اظهار همبستگی می کنند..همین آلان خبر رسید...که ژاپنی ها و غربی ها بعد از تهدید ریاست جمهور جنونی ایران از ترس شلوارشان را خیس کرده و در حال لرزیدن و مردن هستند ! ! . ایرانی ها همیشه مفتخر هستند که افرادی که یک چیزی را روی سر حمل می کنند بر آن ها ریاست کنند..سابق پدر تاج دار بود و حالا پدر فقیه عمامه دار !!. هی چی شد برق و آب و گاز مجانی؟ اونا که مجانی نشد ولی خون و جنازه های تکه پاره شده چند وقت دیگه بیا مجانی بیا جمع کن !!
یکشنبه 28 شهریور 1389

capochin0o - امارات - شارجه
چرا همتون به هم ریختیدو بال بال میکنید که میخواد جنگ بشه؟اولا خدا نکنه که جنگ بشه ثانیا امریکا اگه واقعا امریکا بود که حریف این طالبان پا پتی میشد ..اسراییل هم که فعلا زیر ما ایرانیها هست .شما هم که ایرانی نیستید ودنبال پاسپورت این کشور و اون کشورید در مورد این سرزمین نطر ندید
یکشنبه 28 شهریور 1389

ساعت 12 - ایران - تهران
dkdk - دانمارک - اسلیس،چرا وقتی حرف بخور بخوره ایران فقط مال ملاها و ملازاده هاست ،اما وقتی حرف جنگه ایران مال همه ایرانیاست؟؟؟ و در اصل موقع جنگ ایران فقط مال مردم به حساب میاد تا برند بجنگندو کشته بشوند تا بعد از جنگ باز ایران مال ملا ها بشه.چه دور تسلسل باطلی!!!
یکشنبه 28 شهریور 1389

iranazadiran - ایران - تهران
اگر جنگی رخ دهد برای تصفیه کرکسان و حکومت لاشخورشان خواهد بود ملت سی و یکسال تاوان پس دادند و اکنون سرشار و آماده برای حضور دمکراسی بدون حضور لاش خواران هستند.
یکشنبه 28 شهریور 1389

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.