تربیت سیاسی؛ کتاب جدید درسی دانش‌ آموزان ایرانی

 
تربیت سیاسی؛ کتاب جدید درسی دانش‌ آموزان ایرانی

"تربیت سیاسی" نظیر دیگر کتب درسی تدریس و دانش آموزان باید در آزمون این درس همانند سایر دروس شرکت کنند

آموزش و پرورش ایران از تألیف کتاب درسی جدیدی تحت عنوان "تربیت سیاسی" برای دانش آموزان مقاطع راهنمایی و دبیرستان این کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا) این کتاب که تالیف آن توسط معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش ایران صورت گرفته است، دانش آموزان با مفاهیمی نظیر "جریان سیاسی، احزاب و گروه ها، تحلیل سیاسی، فرقه شناسی، ولایت فقیه و مهدویت " آشنا خواهند شد.

هدف از گنجاندن این کتاب درسی جدید در میان دیگر کتب آموزشی مدارس ایران "کمک به توانایی تحلیل سیاسی در دوره های راهنمایی و دبیرستان" با هدف پیشگیری از "به دام افتادن در جریان های انحرافی" عنوان شده است.

به گزارش ایلنا، کتاب "تربیت سیاسی" نظیر دیگر کتب درسی تدریس خواهد شد و دانش آموزان باید در آزمون این درس همانند سایر دروس شرکت کنند.

معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش ایران برای تأمین نیروی انسانی "واجد شرایط" جهت تدریس کتاب تربیت سیاسی، قصد دارد دو هزار معلم را در سراسر این کشور آموزش دهد.

معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش ایران برای تأمین نیروی انسانی "واجد شرایط" جهت تدریس این کتاب جدید، قصد دارد دو هزار معلم را در سراسر این کشور آموزش دهد.

در بخش فرقه شناسی این کتاب نیز مواد درسی مرتبط با "شیطان پرستی، وهابیت و بهائیت" گنجانده شده است.

تالیف کتب درسی جدید و تغییرات گسترده در نظام آموزش و پرورش ایران، بخشی از تصمیم دولت ایران است که پس از تشکیل ستادی تحت عنوان "ستاد تحول بنیادین در نظام آموزش و پرورش ایران" آغاز شده است.

این اقدامات در پی آن سرعت گرفت که آیت الله علی خامنه ای، رهبر ایران در مرداد ماه سال ۸۵ خواستار تحولات جدی در نظام آموزش و پرورش ایران شد.

شکل گیری ستاد همکاری های وزارت آموزش و پرورش و حوزه های علمیه؛ طرح مستقر کردن روحانی تمام وقت در مدارس؛ طرح واگذاری مدیریت ۴۲۰۰ مدرسه به حوزه های علمیه؛ اعزام ۳۳ هزار مبلغ مذهبی به مدارس و طرح ایجاد مرکز تربیت دانش آموزان نخبه برای ورود به حوزه های علمیه، از جمله اقداماتی است که وزارت آموزش و پرورش ایران طی سالهای اخیر برای سرعت بخشیدن به "تحول بنیادین" در نظام آموزشی مدارس این کشور دنبال کرده است.

خانه به دوش - سوئد - استکهلم
بامید هر چه زودتر سقوط این رژیم کثیفتر از طالبان منتها تا آنوقت انسان به غیر از ایران در هرکشوری و هر شرایطی زندگی کند بهتر از این ذلت و افراطی گری این جنایتکاران آخوندی مرگ باد شما ودین و راه و روش شما
سه‌شنبه 23 شهریور 1389

bidin - ایران - ارومیه
چه کار خوبی. بالاخره باید به مردم نحوه انالیز و درک درست مسایل سیاسی اموخته بشه که مجبور نشن شرایط جهان رو بر اساس قیمت تخم مرغ بسنجند و این فریب خوردنهای تاریخی از غرب و تن به حکومتهای دیکتاتوری سپردن هم تمام بشه. هرچند بعید میدانم در این کتابها جز جهان بینی دینی چیز دیگری توضیح داده بشه ولی اگر به دانش اموزان یاد بدن که چگونه غربیهای سرمایه دار در پی غارت کشورهای دیگه به نام دموکراسی هستند, با ارزشه. چون هنوز هم که هنوزه یک سری از افراد پا به سن گذاشته ما غرب رو یگانه منجی خود و فرشتگانی میدانند که تنها برای رضای خدا و راحتی ما حکومت رو هر 30سال یکبار عوض میکنند که تنوعی در زندگی ما ایجاد بشه و بهمون خوش بگذره.
سه‌شنبه 23 شهریور 1389

khosh bavar - ایران - کرمان
تربیت و سیاست 2 واژه متفاوت که با هم نمیتوانند کنار بیایند, زیرا تربیت, حرف از اخلاق و انسانیت میزنه و واژه سیاست فقط قدرت و منفعت را مدنظر داره و انسانیت را اهمیتی قایل نیست !
سه‌شنبه 23 شهریور 1389

bidin - ایران - ارومیه
راستی این درس قراره در دوره راهنمایی و دبیرستان تدریس بشه چرا عکس دانش اموزان کلاس اول رو گذاشتید!!!! اینجوری خبررسانیتون جهت دار به نظر میاد..
سه‌شنبه 23 شهریور 1389

porharfi - هلند - آرنم
تربیت ِ سیـــاســـی؟؟ ..چـــــه شـــود!!؟؟. سیاست ِمـــلایان =اعدام.سنگسار. شکنجه.دزدی.تهمت.تجاوز.یورش به خانه ها.و..و..
سه‌شنبه 23 شهریور 1389

Black Chador - امریکا - ولدن
bidin - ایران - ارومیه . . تو هیچ سندی داری که نشون بده کشورهای قبلی 30 سال پیش مردم ایران را وادار یا تشویق به انقلاب ? و خمینی رو اوردند? این بلا رادین بسر شما اورد نه امریکا و اروپا.
سه‌شنبه 23 شهریور 1389

bidin - ایران - ارومیه
black chador-یعنی بعد از 30 سال هنوزم دنبال مدرک میگردی?????? البته که سند دارم ولی این موضوع چنان اشکاره که اگر کمی چشمها را باز کنید خودتون خواهیددید.در ضمن مردم بیشتر کشورهای دنیا دیندارند و دربین اونها مسیحیان و مسلمانان رادیکال هم کم نیست ولی این دلیل نمیشه که اونجا هم انقلاب بشه و حکومت دینی برپا شه از جمله کشورهای عربی دور خلیج پارس که حکومت پادشاهی دارند و تا زمانی که بودجه و جلسات گوادالوپی براشون تشکیل نشه به همین صورت باقی خواهند ماند. بهتر نیست کمی بیاندیشیم? مدارک و مستندات بسیارند .
چهار‌شنبه 24 شهریور 1389

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.