ویدیوی کوتاهی از مراسم ازدواج فوزیه و شاه ایران به سال ۱۹۳۹ در قاهره


ویدیوی کوتاهی از مراسم ازدواج فوزیه و شاه ایران به سال 1939 در قاهره
 


جهت نمایش ویدئو در یوتوب اینجا کلیک کنید.

https://www.youtube.com/watch?v=B2k5k-tgoUM

iran1 - لوکزامبورگ - لوکزامبورگ
اون کجا و این کجا افسوس به حال ایرانیان چه خانه خود را ویران کردند به جرم نادانی
سه‌شنبه 9 شهریور 1389

siya48 - آلمان - کلن
اگر ۴۰ تا حکومت دیگه در ایران عوض بشه،باز برای حکومت پادشاهی در ایران جایی‌ نیست.....
سه‌شنبه 9 شهریور 1389

Babalengderaz - المان - برمن
همیشه جاوید شاه.روحت شاد.انشااللاه دردوبلای بازماندگانت بخوره تو جون طرفدارای رژیم فعلی.
سه‌شنبه 9 شهریور 1389

afghn boy - دانمارک - ویبورگ
واقعا خیلی مجلل و باشکوه بود.روحش شاد
سه‌شنبه 9 شهریور 1389

ukguy4u - بریتانیا - لندن
نفرین خدا به مخالفان شاه میهن پرست .
سه‌شنبه 9 شهریور 1389

dokhtare_ariaei - ایتالیا - میلان
نام و یادشان گرامی
سه‌شنبه 9 شهریور 1389

dokhtare_ariaei - ایتالیا - میلان
نام و یادشان گرامی باد
چهار‌شنبه 10 شهریور 1389

ghost197 - هلند - امستردام
siya48 - آلمان - کلن .جناب فقط یک کلام.عاقلان دانند.
چهار‌شنبه 10 شهریور 1389

odin - بلژیک - انتورپن
خیلی نامردیه، بی بی سی فیلم عروسی رو داشته باشه ولی قطره ای نشون بده! همینکه تو دنیا به پرنس ایران میگفتن «پرنس چارمینگ» خودش موجب سربلندیه اما الان چی باید بشینیم تظاهر ا.ن رو در عروسی توله اش که مثل مسجد نشستن و پدر مادراشون تو اطاق پشتی قرارداد و سند امضاء میکنن این اطاق هم عروس تو فکر دوست پسر دوران نوجوانی به حجله میره و توله عقده ای ا.ن هم در فکر اینکه باباهه زودتر ترور بشه یا بمیره که اون بتونه اموال دزدی بابا جان و خواهر، برادرها رو بکشه بالا. بله اقا اینه عروسی خوبان!
چهار‌شنبه 10 شهریور 1389

maiden666xx - ایران - تهران
پدر ایران نوین! این گسفندان لیاقتت را نداشتند !
چهار‌شنبه 10 شهریور 1389

شمبلیله - انگلیس - لندن
جاوید رضا شاه دوم ,مرگ بر هر چی اخوندو اخوند پرست
چهار‌شنبه 10 شهریور 1389

ARTEMIS-SW - .فرانسه - پاریس
siya48 - آلمان - کلن . بلی جائی نیست البته برای کمونیست و مجاهد نیز!!!! دلتان را خوش نکنید گندی که با...ع...قلابتان به ایران و منش ایرانی زدید با اب 7 اقیانوس پاک شدنی نیست از کیسه ی مارگیری ملا کسی برون خواهد امد مطمئن باش مرگ 1000000 ایرانی در جنگ و این همه بدبختی ملت افتخار ندارد که هیچ مسببین ان باید شرم هم بکنند --چرا در المان هستی??. تاریخ فیلم را دیدی 1939 مقایسه پس از 70 سال و عقبگرد 700 ساله!!!برو گند شورش ننگینت را پاک کن.
چهار‌شنبه 10 شهریور 1389

kaj1383 - نروژ - لینگدال
من اصلیتم افغانی هست و خانوادم ۳۷ سال ایران هستند .تا جایی که میدونم و پدرم تعریف میکنه شاه شخص محترم و خوب و انسان دوستی بوده بر عکس این آخوندی از خدا نترس و بلا نسبت وحشی .
چهار‌شنبه 10 شهریور 1389

baroone_baharyy - ایران - مشهد
ukguy4u نفرین خدا بز ظرفداران شان وطن فروش!شاه ترسو که مملکتو میده دست....و فرار میکنه
چهار‌شنبه 10 شهریور 1389

Afshin London - انگلستان - لندن
باورم نمیشه. ملتی یک شاه میهن پرست را به تحریک یک مشت آخوند بدذات از خود راندند و تاجش را سر یک آخوند تازی پرست گذاشتند. نه کمه. هر چه تو این سی و یک کشیدیم کمه. ایران کنام پلنگان و شیران شد
چهار‌شنبه 10 شهریور 1389

Darvish101 - انگلیس - لندن
siya48 - آلمان - کلن , درود بر شما , شما از کجا مطمعنی ( اگر ۴۰ تا حکومت دیگه در ایران عوض بشه،باز برای حکومت پادشاهی در ایران جایی‌ نیست ) این صحبت شما منو یاد رأی گیریهای کیلوئی ایران میندازه که یک نفر در مسجد میشینه و جای یک میلیون نفر رأی میده , شما که یک نفری چطور اینقد با اطمینان مطمعنی , قدیمیها یه ضربل مثل میزدن چی میگفتن طرف یا جنه یا چی ؟ نمیدونم یادم رفته , اما خیلی مطمعآ نباش , اگر ملت ایران کسی رو انتخواب کنند که حکومت خوبی داشته باشه که همه چیز امکان داره , اما اگر کسی از طرف خدا هم بیاد و بد باشه مطمعآ باش دیرو زود داره اما سوخت و سوز نداره , امیدوارم شما از جیره خوران این جمزوری اسلامی نباشی که بخوای مردومو فریب بدی و حرفای لامپرتی بزنی , شاید اسم سیاه رو خودت گذاشتی تا مردمو سیاه کنی , امیدوارم اینجور نباشه , بدرود
چهار‌شنبه 10 شهریور 1389

bluestar - ایران - تهران
((مرگ بر دیکتاتور چه شاه باشه چه دکتر)). اگر کودتا نکرده بودی دکتر مصدق از ایران یک کشور دموکرات ساخته بود و حالا بعد از 50 سال اوضاعمان خیلی بهتر بود. اگر میخواهید بدونید چگونه یک نفر میتواند سرنوشت 3 - 4 نسل را به گند بکشد کودتای 28 مرداد 1332 را مطالعه بفرمایید.
چهار‌شنبه 10 شهریور 1389

ContractorQatar - قطر - دوحه
درود به روان تندیس کودتا ممد رضا شاهک پهلوی(فاتح بحرین). در ضمن شب جمعه نزدیکه خواهشا فاتحه برای شادى ارواح مرحومان: شعبون خان, رمضون یخی, ابرام آتقی, حسن خالدار, ناصر قمه و دیگر عزیزان چاقو کش از دست رفته فراموش نشه و همچنین به عزیزانی که این روزها پهلوی میجویند یادآوری میشود که توالت های قاهره برق ندارن خدای ناکرده یه وقت پا روی قبر اعلاحضرت نذارین که شرمنده اش میشین.در ضمن همین چتدوقت پیش ها بود که زل زده بودیم به ماه که ببینیم عکس این خمینی قرمدنگ کجاست ورش داریم عکس اعلاحضرت رو جاش بذاریم که یهو دیدیم یه خانوم و یه آقا مشغول قدم زدن روی ماه هستن دقت کردیم دیدیم خانومه همون یاسی جون خودمونه (میدونین که کی رو میگیم؟) ولی هرچی فکر کردیم نفهمیدیم اون آقاهه کیه!! تا حالا ندیده بودیمش ولی قیافه اش خیلی شبیه مرحوم شعبون خان بود شاید هم پسرش بود خلاصه حواستون جمع باشه یه وقت سوتی ندین. با تشکر - روابط عمومی بقایای تشکیلات کودتای ملا و سیا, تاسیس مرداد 1332
چهار‌شنبه 10 شهریور 1389

Pezhman - اتریش - وین
آقای مجری.گفتی:مصر وکردی کبابم. https://www.youtube.com/watch?v=QA02tHbIpxIfeature=related
چهار‌شنبه 10 شهریور 1389

Pezhman - اتریش - وین
فحش بدهید شاید زمان به عقب برگردد!!!!. زیاده روی نکنید. به اندازه 35 سال کافیه.بیشتر ندیدکه سر ازعهدعتیق درمیآ وریم.مرسی
چهار‌شنبه 10 شهریور 1389

ContractorQatar - قطر - دوحه
ARTEMIS-SW - .فرانسه - پاریس // تندیس آلزایمر!! بازاومدی هی شورش شورش میکنی؟شماها برای شاه هم به اندازه پشیزی ارزش قائل نیستید(همتون قبل از شاه از ایران فرار کردید.وقت رفتن شاه فرودگاه خلوت بود چون بیشتر مسئولین فلنگ رو بسته بودن). حتی اون پیام رادیویی شاه که میگفت "من صدای انقلاب شما را شنیدم. انقلاب شما مردم نمیتواند مورد تایید من به عنوان پادشاه این کشور نباشد" را به هیچ میگیرید و مدام شورش, ع ن قلاب و ... بلغور میکنید.مشکل شاه این بود که هوادارانی بادکنکی, بزدل مثل شماها داشت که همونقدر که دهنتون گشاده انبان همیت, غیرت, شرف و وفاداریتون خالیه:خیانت ساواک و همکاری با خمینی ملعون - خیانت 25 ژنرال چهار ستاره ارتش به سرکردگی فردوست پفیوز و قره باغی نمک نشناس که صبح 21 بهمن با وجود حکومت نظامی که تنها امید رژیم بود تا شهرها جولانگاه انقلابیون نشه جلسه شورای عالی دفاع رو تشکیل دادن و ساعت 10:30 طی یک پیام رادیویی بیطرفی ارتش رو اعلام کردن و همه نیروها را پادگان ها برگردوندن.اینقدر شاه شاه نکنید که اگه زنده میشد همتون رو جلوی کوسه ها می انداخت.
چهار‌شنبه 10 شهریور 1389

mashady - انگلیس - منچستر
مرگ بر هرچی شاه و شاهزاده گور به گور باد ممد دماغ پهلوی پسر رضا کچل
چهار‌شنبه 10 شهریور 1389

Darvish101 - انگلیس - لندن
bluestar - ایران - تهران , بادرود , ملاء چی , اشاره ای به ملاء نکردی , ای کاش ما یک دیکتاتور داشتیم که هم قیافش بهتر از ملاء بود هم وطنشو نمی فروخت , بنظر من تحملش بهتر بود , شما نگاه کنید در قرن بیستودوم یه عده دوسه متری پارچه می پیچن دور کلشون یه لباس بلند هم میپوشن تا رو زمین ایا خنده دار نیست ؟ شما خوب میدونید که حتی اون اخوندائی که حتی باوجدانو خداپرست بودند دیگه پیش مردم اعتباری ندارند , چرا ؟ چون انقدر بی انصافی از اینها دیده شده که مردم همه ی اینهارو با یه چوب میرونند, چون اعتباری برای اخوندها دیگه نمونده , من اینو نمیگم و هیچ پدرکشتگی با اخوندا ندارم اما در این 31 سال بسیار بی انصافیها از اینها دیده شده که دیگر اطمینانی نیست, بدرود
چهار‌شنبه 10 شهریور 1389

pahlavi100 - آمریکا - کالیفورنیا
bluestar - ایران - تهران --- آمریکا و انگلیس هی به شما تلقین می‌کنن که کودتا کردیم و مصدق رو برداشتیم، شاه رو آوردیم. درست؟ همینطور نیست؟ بسیار خوب، کودتا بود. قبول. --- سی‌ و یک سال پیش، ضدّ کودتا زدید و به آرزوتون رسیدید. سی‌ و یک ساله که ۷۵ میلیون ایرانی‌ خودشون رو به در و دیوار میزنن که از نتیجهٔ ضدّ کودتای شما خلاص بشن. بابا، شرم کنید. از عقده‌ها خلاصی ندارین ، از استخون پوسیدهٔ مصدق شرم کنین. اگر زنده بود اولین تفی که مینداخت به روی مغرضین بود.
چهار‌شنبه 10 شهریور 1389

Farshid197929 - مالزی - کوالالامپور
جاوید باد آریامهر شاهنشاه فقید ایران. مرگ بر خمینی. مرگ بر رژیم فاشیستی جمهوری اسلامی
چهار‌شنبه 10 شهریور 1389

senator7 - آلمان - برلین
bluestar - ایران - تهران شما زیادی دکتر مصدق را گنده نکن ایشان فرد وطن پرستی بود ولی روی حزب توده کنترل نداشت و این حزب تا اعماق دولت و ارتش و شهربانی نفوذ کرده بود و اگر ارتش کودتا نمیکرد حزب توده اینکار را میکرد به همین دلیل اعدامیهای بعد از کودتا توده ای بودند نه جبهه ملی.
چهار‌شنبه 10 شهریور 1389

ARTEMIS-SW - فرانسه - .پاریس
odin - بلژیک - انتورپن . اگر ایران پهلویها را بطور بی طرفانه نشان دهند اب دهانی بروی اقدام ننگینشان در 1357 است
چهار‌شنبه 10 شهریور 1389

ContractorQatar - قطر - دوحه
Darvish101 - انگلیس - لندن // از کجا مطمئنه؟؟ از اونجایی که نظریه اثبات شده تاریخدانان سیاسی که در همه محافل سیاسی معتبر دنیا پذیرفته شده است میگه:" تاریخ به عقب بر نمیگرده" یعنی تا بحال در هیچ جای دنیا بر نگشته و در اینده هم بر نخواهد گشت. گرچه از ویژگی پهلوی زده ها اینه که اصولا هیچ منطقی (چه سیاسی, چه تاریخی, چه اجتماعی و چه فلسفی) رو قبول ندارن بنابراین شما میتونی همچنان به رویا پرداری هات ادامه بدی!!!
چهار‌شنبه 10 شهریور 1389

ARTEMIS-SW - فرانسه - پاریس
bluestar - ایران - تهران . مزدور ننگین که عاشق خمینی بودی و هستی چرا در مورد او خفه خون گرفتی??اولا تو لیاقت نداری اسم شاه را بر زبان اوری چون طرفدار بزرگترین جلاد تاریخ ایران خمینی گور بگور شده هستی. تازگیها هم سبز پوش شده و می خواهی این فکر را ترویج دهی که قبل از انتخاب عنتر نه اعدامی بوده نه جرمی/کور خوانده ای ...لیاقت تو همین رژیم است که دختران ایرانی را در دوبی به حراج گذاشته.
چهار‌شنبه 10 شهریور 1389

ARTEMIS-SW - فرانسه - پاریس
bluestar - ایران - تهران .. اگر مصدق خدا هم بود باخیانتکارانی چون تو ملایان بی شرفت و چپهای اسلامی صد برابر بدتر از زمان شاه می شد-- در زمان شاه هر چه بود برای افراد فقر هم نانی در سفره بود و دختری حراج نمی شد اصلا نمی دانستیم پناهنده چیست در حالیکه 90 در صد کشورها ویزا نمی خواست پس بتمرگ در محل کارت ... ی بسیجیها و زر نزن.
چهار‌شنبه 10 شهریور 1389

barbud_daneshmand - بلژیک - گنت
khosh bavar - ایران - کرمان. درود عزیز جان کرمان چه خبرا؟خیلی دلم تنگ شده؟؟!!! اگر ممکنه با من تماس بگیرید؟؟خرد چراغ راهتان باد.
چهار‌شنبه 10 شهریور 1389

Esfahan Nesfe Jahan - آلمان - برلین
به تمام مقدسات عالم قسم ما ملتی بسیار ناسپاس و قدرنشناسیم چی بودیم و چی شدیم !!ARTEMIS-SW - .فرانسه - پاریس .. دوست گرامی در یکی از کامنتها نوشته بودی تو اشی که در شورش 57 برای ملت ایران پخته بودند بجای نمک سیانور ریخته بودند. بسیار جالب گفتی. این رژیم 31 ساله که ما را ازعزیزی عرش به حضیضی خاک (پستی)کشاند !!!!!!
چهار‌شنبه 10 شهریور 1389

i.am.the.world - لوکزامبورک - اش
پدیده ملی-مذهبی نیز از ان شاهکارهای فکری ملت ماست! ملی-مذهبی!! یعنی چی؟! میخوان چهارده معصوم را ببرند سیزده بدر؟! حتی رهبرانش نیز هیچ ارتباطی با واقعیات ندارند. زنده یاد فروهر جدن درمانده و مستاصل بود. عزت الله خان و یدالله سحابی نیز به همین شکل خیره و متحیر مانده بودند. بازرگان هم احوال معلومی داشت و حتی در وصیتش از اهمال وندانم کاریهایش طلب غفران کرد. همه هم بصورت دسته جمعی بختیار را تنها رها کردند و او را از جبهه ملی اخراج کردند. خب, این شوق و ذوق ملیگرایی و پرسه زدن در کوچه های 28 مرداد مگر خود فریبی نیست؟ اینهمه تخیلات پازلی و خیالبافی مگر معنی دارد؟ هی داد میزنید: اگر انطور شده بود اینطور میشد!!! بله! همه اینها فرار است. فرار از درک و دیدن انچه که هست. خود را به خلسه بردن و پانسمان موقت. مگر معنی دارد که این ملت یا در بهمن 57 یخ زده است, یا در کوچه های 28 مرداد دنبال احضار روح تاریخ میگردد؟!! تحیر اور نیست؟! این ملت استاد عمرسوزی, جنجال سازی و شخم زدن گذشته است. حال و اکنون مفهومش را برای این مردم از دست داده. این ملت استاد نفرت سازی و نفس کشیدن در هوای مسموم گذشته هاست. افسوس.
چهار‌شنبه 10 شهریور 1389

زیتون بهبهان - ایران - بهبهان
kaj1383-نروژ.لینگدال/هی موادفروش داری زیادتراز شخصیتت مینویسی. داری توایران باخانواده ات راحت زندگی میکنی و ور ور زیادی .
چهار‌شنبه 10 شهریور 1389

زیتون بهبهان - ایران - بهبهان
kaj1383-نروژ.لینگدال/اینجاسایت ایرانیانه نه سایت دختران کابلی .اگه کمکهای این رژیم نبودطالبان براتون یه روستاهم نمی گذاشت.
چهار‌شنبه 10 شهریور 1389

زیتون بهبهان - ایران - بهبهان
-SWARTEMIS-فرانسه.پاریس/توآخرش بابت فشارعصبانیت یه بلایی سرت میاد.ممد دماغ چه افتخاری داشت که خودته بخاطرش جرمیدی.مواظب باش
چهار‌شنبه 10 شهریور 1389

siya48 - آلمان - کلن
عزیزانی که از ما خرده گرفتند،،،من چون حکومت پادشاهی نمی‌خوام،دلیل من نیست که حکومت پادشاهی در ایران رنگی‌ نداره..شما به کشورهای غربی و اروپایی‌ نگاه کنید.بیش از ۱۵ کشور با اصول دمکراسی در یک اتحادیه عضو هستند،و هیچ مشکلی‌ با هم ندارند،حکومت پادشاهی هم درونشون هست،مثل هلند،یا انگلیس.من حتی هیچ اعتباری برای موسوی که در ذهن من جز یه پرونده سیاهی از اون نیست قائل نیستم.چون یکی‌ از افرادی بود که خواسته یا ناخواسته،باعث ریشه گیری این حکومت در ایران شد..البته حرکت جنبش سبز برای من چیزی جز پیروی از موسوی و غیره هست...در ضمن من وابسته به هیچ حزب یا گروهی نیستم و فقط خواهان حکومتی هستم،که باعث پیشرفت و سربلندی کشورم باشه...،عزیزانی که من رو با یک کامنتم محکوم به طرفداری از حزبها و گروهها کردید.فکر می‌کنید مشکلات ایران چند درصدش به حکومت ربط مستقیم داره..؟؟؟؟آیا فکر نمیکنید که ما ملت ایران یک ملت استعمار طلب و خواهان استبداد هستیم....اگر نبودیم هیچ حکومت خونخواری مثل این حکومت جرات نزدیگ شدن به کشور ما هم نمیکرد...
چهار‌شنبه 10 شهریور 1389

SarayeAzadi - انگلیس - لندن
روان شاه فقید ایران زمین شاد و یادش همیشه گرامی باد. به کسانی که در روی آمدن حکومت استبداد-دینی نقش داشته و هنوز از رو نرفتند متاسفم. وای بر ما اگر تاکنون از تاریخ معاصر ایران و جهان نیاموخته باشیم و با روی آوردن به شعار دادن یا فحاشی و یاوه گویی سعی بر قلب واقعیت ها کنیم. اون خدا بیامرز رفته و در حقانیت او همین بس که وضعیت تاسف بار ایران و ایرانی رو ببینیم و به سکوت خفت بار تن در دهیم.
چهار‌شنبه 10 شهریور 1389

kian ahvaz - ایران - اهواز
جاویدرضای پهلوی
چهار‌شنبه 10 شهریور 1389

sir.amir - انگلستان - منچستر
siya48 - آلمان - کلن شما همان خائنین ایرانید لطفا خ.. mashady - انگلیس - منچستر ..تازی..عرب ... ... غیر ایرانی بی اصل ونصب مگه میشه ادم به بزرگان بی احترامی کنه تازی ..من طرفدار نیستم ولی دورود بر هر کس خدمت کرد بر میهنم از دکتر محمد مصدق تا رضا شاه کبیر و فرزندش
چهار‌شنبه 10 شهریور 1389

zurich_live - سویس - زوریخ
ARTEMIS-SW - فرانسه - پاریس چرا پاچه میگیری قبلا فرهاد Vبود حالا هم bluestar } پیرزن خ.. هر کسی اینجا نظرش رو میگه نظرش واسه خودش محترمه تو که اینقدر سنگه شاه و به سینه میزنی خوب برو کناره قبرش زندگی کن کنارش دراز بکش انقدر هم سنگشو به سینه بزن تا اموراتت بگذره مرگ بر دیکتاتور چه شاه باشه چه ملا چه راست باشه چه دلا
چهار‌شنبه 10 شهریور 1389

mohsen_raja - ایران - تهران
اگر می‌خواهید ببینید چطور می‌شود یک نفر امروز شعار ((مرگ بر دیکتاتور چه شاه باشه چه دکتر)) سر بدهد و معتقد باشد این به قول ایشان دیکتاتور، سرنوشت3-4نسل را به گند کشیده است، در حالیکه مدتی پیش همین برادر شعار « زنده باد» و « نور به قبرت ببارد» را می‌داده و در وصف همان دیکتاتور شعرها می‌سروده این لینیک را بخوانید: https://www.iranianuk.com/article.php?id=33165
چهار‌شنبه 10 شهریور 1389

zartusht67 - المان - فرانکفورت
روح شاهنشاه پدر ایران شاد ما را ببخش ایران شد ایرانستان درست گفتید
چهار‌شنبه 10 شهریور 1389

Dionysos - فرانسه - پارسی
i.am.the.world - لوکزامبورک - اش، دوست عزیز برای شما در صفحه های مستند مصدق و مستندی از افغانستان کامنتی گذاشتم که متاسفانه نظری به آن نینداخته اید یا پاسخی برای آن ندارید. شما در همان صفحه مستند مصدق نوشتید که من به عمق فرو نرفته ام. عمق یعنی چه و عمق چه چیزی دقیقا؟ تحول مورد نظر شما بدون تاریخ یعنی چه؟ واقعا شما تحول خودتان را مدیون بی اطلاعی تان از تاریخ هستید؟ دوست عزیز اطلاعات تاریخی شما به مراتب از خیلی از کاربرهای این سایت گسترده تر و استنادهای شما به گذشته و جنگ و خیلی از مسائلی ست که در دامنه تاریخ نه الزاما تاریخ باستان! قرار می گیرد. برداشتهای شما از خوبی و بدی و جنگ و عمر سوزی و غیره همه ریشه در سمبلهای شناخته شده روان شناختی و اخلاقی و تاریخی دارد و گرنه چطور می توانید معنای بدی و خوبی را توصیف کنید تا بعد به مفهوم جنگ و ستیزه جویی برسید؟
چهار‌شنبه 10 شهریور 1389

saman-uae - امارات - دبی
این یک واقعیته که مردم از حکومت شاه راضی نبودند - و بالاخره شاه سرنگون شد - مطمئن باشید این هم یک حقیقت است که نارضایتی مردم در این دوران نیز باعث سرنگونی حکومت جمهوری اسلامی می شود.
چهار‌شنبه 10 شهریور 1389

nima21jpn - ژاپن - توکیو
مردم ایران بلانسبت مثل گوسفند هستند از قدیم همیشه پای منبر این آخوندهای هفت خط مینشستند و این کارو به حساب خودشان عبادت میدانستم همیشه تا مشکلی داشتند. میرفتن پیش ریش سفیده محل و فکر میکردن که با این کارشون مشگلشن واقعا حل می‌شه . در واقع آخوندارو از خودشون داناتر میدونستند و به حرفش گوش میدادند پیش خودشون فکر میکردن که اینها فرستا دهای خدا هستن و برای نجات بشر روی زمین هستند در واقع از قدیم به آخوندا به چشم انسانهای با خدا نگاه میکردن.
چهار‌شنبه 10 شهریور 1389

nima21jpn - ژاپن - توکیو
و همین اعتقادات کور کورانه بأعث شد که با ضد رژیم پهلوی قیا م کنند و این هم توسط آخوندا تحریک شدن از همهٔ اینها گذشته آخوندا وعده پول نفت به این گوسفندن داده بودند البته هیچوقت آخوندا در خوابم نمیدیدن که روزی به چنین قدرتی برسند. از وقتی که خمینی پا تو ایران گذشت و با چشمش دید که چقدر آدمهای احمق هستند که منتظرشن خوب اونهم وقتی دید تنور داغه چسبوند. مگه یادتون رفته که اولین سخنرنیشو تو بهشت زهرا چی‌ میگفت آب مجانی‌ برق مجانی‌ اتوبوس مجانی‌ از همهٔ اینها گذشته می‌خواست مردم به درجهٔ انسانیّت برسونه انگار مردم بلانسبت خودش حیوون بودن اصلا خودشم قاطی‌ کرده بود هر چی‌ به فکر میوبش میرسید به زبون می‌‌آورد و مردم هم باور میکردند. حالم که دیگه به قدرتی رسیدن که با بنب اتم هم نمی‌شه حریفشن شد. البته در زمان شاه هم شاید نارسأیی بود و مشگلتم بود ولی‌ شاه و پدرش هر عیبی داشتن وطن پرست بودند . ژاپن توکیو.
چهار‌شنبه 10 شهریور 1389

kaj1383 - نروژ - لینگدال
زیتون بهبهان - ایران - بهبهان ..گوش کن اولا مثل آدم صحبت کن .بعدش هم از موقعی که همین آخوندها و شما آخوند پرستها به قدرت رسید اوضاع منطقه به این حالت فجیع و نا آرام تبدیل شد در ضمن اگرم تو این سایت گاه گداری پیغام میزارم به خاطر این هستش که ...نژاد پرست هایی مثل تو رو بسوزونم .حیف اگه بیشتر از این حرف بزنم به سایر دوستان محترم بر میخوره .۳۷ سال ایران زندگی میکنیم ولی هنوز هم تو و اون آخوندی کثیفت به چشم خارجی بهمون نگاه میکنید بدترین رفتار با امثال ما میکنید .ولی اینجا تو نروژ فقط ۳ سال زندگی میکنم و از تمام حقوق یک شهروند این کشور برخوردارم .درود بر محمد رضا شاه پهلوی و شرافتش .
چهار‌شنبه 10 شهریور 1389

kaj1383 - نروژ - لینگدال
.زیتون بهبهان - ایران - بهبهان...لابد منظورت از کمک همون چیپس و پفک هاست.
چهار‌شنبه 10 شهریور 1389

odin - بلژیک - انتورپن
زیتون بهبهان - ایران - بهبهان -والا انسانها اعمال و رفتارشون نشون میده که کدوم قابل جر دادن هستن. اما در مورد کمک رژیم به افقانستان ....! پس دختر بن لادن تو سفارت عربستان در امریکا پناهنده شده بود؟ طالبان بدون کمک رژیم شما اصلآ دوروز هم دوام میاورد؟ کی بهشون اموزش میداد؟ نکنه ثبت نام کردی دفعه بعد بجای کرم و لاکپشت تورو بفرستن فضا؟ رفتی اونجا قبله یاب یادت نره، افتابه و تسبیح و مهر هم ببر که نمازت حسابی قبول باشه. درضمن اینجا دوستان و خواهر برادرهای ما از افقانستان هزار برابر شماها در روشون بازه.تفیلی هایی مثل تو و اربابهات هستن که هیچ جای دنیا جایی ندارن. بچه جون تو هم مثل اونکه فکر میکنه صادق هدایت هرتنه و اون هم پرتنه! افتاده بیرون و شده همه دنیا زنگ تفریح مایین. نخودید. ..... .
چهار‌شنبه 10 شهریور 1389

Dionysos - فرانسه - پارسی
2ـ ذهن شما خاطرات زیادی را از دوستان نویسنده تان ثبت و انبار کرده و شما بارها در نوشتارتان آنها را یادآوری کردید. شما با این همه اطلاعاتی که از گذشته دارید و استدلالهایی که همه اش به سمبلهای گذشته استناد می کند سایرین را به خاطر مطالعه کتابهای تاریخی و نوشتارهای تاریخی شان یا برداشتهایشان از تاریخ متهم به احضار تاریخ می کنید و در یک جمله و با یک فتوا اعلام می کنید که تاریخ هیچ تحولی ایجاد نکرده! دوست عزیز نظر شما درست یا غلط نظر شماست و نمی تواند معیاری برای سنجش تاریخ یا تحول سایر کاربران باشد. خیلی از کاربرها مثل خود من برایشان خوشایند نیست که کسی به آنها توصیه بکند چطور زندگی بکنند یا اندیشه کنند. تا به حال دیده نشده که یک غار نشین یا برج عاج نشین بدون مطالعه و بدون اتصال به دنیای اطرافش و بدون ثبت خاطرات فردی و جمعی گذشته و حال دچار تحول بشود. البته بستگی دارد که تحول چه معنایی برای افراد داشته باشد!
چهار‌شنبه 10 شهریور 1389

ehsan_14 - اتریش - وین
siya48 - آلمان - کلن . میشه بگی چه حکومتی برا ایرانیها خوبه اقای ایکیو.?
چهار‌شنبه 10 شهریور 1389

nima21jpn - ژاپن - توکیو
البته تا زمانی‌ که ایران نفت داره و این دین کذایی اسلام تو ایران طرفدار داره ایران همینه.
چهار‌شنبه 10 شهریور 1389

دانشور - انگلستان - شفیلد
پول مردم ایران را به غارت برده و رفته اونجا مراسم عروسی گرفته. بعدش هم که هوس زنهای دیگه رو کرد و طلاقش داد. این بهتره یا مراسم ازدواجی که با نام و یاد خدا و زیر پرچم اسلام و در حداقل تشریفات برگزار شود؟ متاسفانه هنوز برخی ها در عهد شاهنشاهی و دوران استبدادی در جا زده اند.
چهار‌شنبه 10 شهریور 1389

vaghe bin - ایران - تهران
زیتون بهبهان - ایران - بهبهان...من نمیدونم توی این مساجد به شما چی یاد دادند.....که اینقدر پررو تشریف داری..شرافت این دوست افغانی ما(kaj1383 - نروژ - لینگدال)به میلیونها نمک نشناس مثل تو و امثال توی ادم فروش می ارزد..حالا هی تو و بقیه همپالگی هات خودتون و پاره کنین برای یک مشت اخوند..ولی گفته باشم ادم فروشی اخر و عاقبت نداره....
چهار‌شنبه 10 شهریور 1389

ARTEMIS-SW - فرانسه - پاریس
زیتون بهبهان - ایران - بهبهان . بی تربیت مغز بیمار اسلامیت خورده مجنون اسلامی. mashady - انگلیس - منچستر . مرگ بر هرچی شاه و شاهزاده گور به گور باد ممد دماغ پهلوی پسر رضا کچل . ????????????????باز تکرار کردی یاسین بود?????????????? مرگ بر شورش کثیف 57.مرگ بر کمونیسم/هیهات.
چهار‌شنبه 10 شهریور 1389

ARTEMIS-SW - فرانسه - پاریس
ContractorQatar - قطر - دوحه .بی سواد خیانتکار و هزار رو دیگر نام مرا نیاور. Esfahan Nesfe Jahan - آلمان - برلین . عزیزم کامنت خیانتکاران به ایران را ببین فکر نمی کنی اکثریت ملت همین ملا هم از سرشان زیاد????به ایران گند زدند وقتی ملت در چاه افتاد رذیلانه به نقاط مختلف جهان رفته و تمرگیده و باز همان اراجیف تهوع اور را تکرار می کنند اگر 1000 نفر اینها را در چرخ گوشت بریزی یک انسان!!!!!!بیرون نمی اید.شاد باشی
چهار‌شنبه 10 شهریور 1389

sir.amir - انگلستان - منچستر
زیتون بهبهان - ایران - بهبهان اخه .. ترا چه به انتقاد
چهار‌شنبه 10 شهریور 1389

danial nabi - سوئد - استکهلم
کسانی که دل خوشند به حاکمیت شاه.چرا قبول نمیکنند که کشور ما در ان زمان یک کشور جهان سوم عقب مانده دارای سیستم ننگین کابتولاسیون .فقر شدید فرهنگی .کاخ نشینی وکوخ نشینی و....هزاران بدبختی و سیه روزی .رای 98 درصد مردم ضد حکومت شاه.دلیل انقلاب 57 بود..
چهار‌شنبه 10 شهریور 1389

SarayeAzadi - انگلیس - لندن
به کینه توزان فحاش می گویم هم در حرف و هم در عمل مرد زمانه خویش باشید. از پژوهشگر و تاریخ نگار گرفته تا مردم عامه, می گویند ما در اوایل دوران سلطنت محمد رضا شاه جوان مشکلی نداشتیم و ملت شاهش رو دوست می داشت. .خوب, چه چیزی سبب شد که این شاه محبوب ملت در مسیر استبداد قرار بگیرد؟ براستی اگر در عصر مدرن و امروزی در مملکتی که سیستم نظامش پادشاهی باشد و پادشاه آن مورد تعرض تروریست های بدخواه او و مملکتش قرار بگیرد,حکومت در این مواقع چه نوع واکنشی از خود نشان می دهد؟؟؟ تاثیر این نوع جریان و رویدادها بر سیاست کلی کشور چیست؟؟؟؟
چهار‌شنبه 10 شهریور 1389

siya48 - آلمان - کلن
sir.amir - انگلستان - منچستر . خ.باید اجداد تو بشن که حرف دهنت بزرگتر از خودته.....من موافق این حکومت نیستم ولی‌ امثال تو باید این حکومت بالای سرشون باشه،که توی سری خور هستید.مشکلات ایران از وجود ایرانی‌ نما‌هایی‌ مثل شماست که،اینور دنیا نشستید از مشکلات اصلی‌ ایران خبر ندارید....مشکل ایران جهله...دنیا خیلی‌ جلوتر از این حرفهاست که بشه امثال تو از پشت میز کامپیوترت انقلاب راه بندازی.....اگر جنبش سبز راهی‌ رو باز کرده و در حال طی‌ کردن اون هست،بدون امثال من و تو بوده،پس خودش هم میدونه کجا باید بره.شما برای آینده ایران نقشه نچینید......باز هم میگم من جزو هیچ گروه و حزبی نیستم،ولی‌ در دنیای قرن ۲۱ دیگه جایی‌ برای حکومت پادشاهی نیست...چه من بخوام چه شما نخواهید.....این هم نظر شخصی من،،،
چهار‌شنبه 10 شهریور 1389

ARTEMIS-SW - .فرانسه - پاریس
zurich_live - سویس - زوریخ . تو روانی از کدام پیدات شد مرگ بگیرید که به ایران.گ زده اید و باز دفاع از دین و سیاست کثیفتان جنایتکاران بی مغز
چهار‌شنبه 10 شهریور 1389

shahpour - انگلستان - لندن
ContractorQatar - قطر - دوحه . اگه شاه تا حالا بود تو دستکم الان داشتی از کشورت لذت میبردی نه اینکه در حال نوکری عربها در قطر بودی
چهار‌شنبه 10 شهریور 1389

xixix - انگلیس - منچستر
1. در درازای تاریخ کشورهای مستقل دیپلمات ها همواره از جایگاه ویژه ای برخوردار بوده اند. عملکرد آنان برای گفتگو درباره موافقتنامه ها بین کشورها ملزوم مزایای ویژه می باشد. فرستاده از سوی یک ملت دیگر معمولا به عنوان میهمان از وی پذیرایی می شود. گفتگوها و ارتباط با کشور پذیرنده سری است و آزادی آنها از قوانین کشور پذیرنده از لزومات نخستین بوده است. بستن چنین قراردادهایی در آغاز به سبب تفاوت قوانین در کشورهای مسیحی و کشورهای تابع اسلام قوانین بود. در کشورهای اسلامی قوانین شریعت برقرار بود که آن قوانین الهی و برآمده از کتاب و شریعت اسلامی بود و هست. در اروپا و کشورهای اروپایی قوانین توسط مردم یا مجلس یا پادشاهان آن کشور وضع شده بود. بدین روی پرسشی که همواره وجود داشت این بود که اگر شخصی که تابعیت یک کشور مسیحی را دارد و به یک کشور مسلمان سفر می کند چه قانونی در باره وی صدق می کند و از آنجایی که این دو سیستم با یکدیگر مغایرت داشتند, نخستین پیمان در دنیا که درباره موقعیت و وضعیت اتباع خارجی در ۲۰ مارس ۱۶۰۴ بین پادشاه فرانسه هنری چهارم و احمد اول سلطان عثمانی بسته شد.. ادامه.
چهار‌شنبه 10 شهریور 1389

xixix - انگلیس - منچستر
2. کاپیتولاسیون در ایران: مقررات کاپیتولاسیون از دوران صفویه به صورت نانوشته در مورد تجار و اتباع اروپایی رعایت می‌شد. این مقررات برای اولین بار در ۱۸۲۸ میلادی پس از شکست ولیعهد عباس میرزا در جنگ با روسیه ۱۸۲۶ - ۱۸۲۸ با بستن عهدنامه ترکمانچای از طرف دولت روسیه تزاری بر ایران تحمیل شد. فصل هفتم، هشتم و نهم معاهده ترکمانچای که به مسایل حقوقی وجزایی اتباع روسیه در ایران مربوط است‌.[۴] در ایران با عهدنامه ترکمانچای ۲۲ فوریه ۱۸۲۸ حق قضاوت کنسولی را در پاراگراف های هفت تا نهم گنجانیده شد. قراردادی که بین دولت های اروپایی و دولت عثمانی برای مسیحیان بسته شده بود، دولت روسیه آن را برای همه افراد روس در ایران به دولت ایران تحمیل کرد که بدین معنا بود که هیچ فرد دولتی ایران اجازه نداشت که ساختمان یک روس را در ایران وارد شود بدون اینکه مجوز از سفارت روسیه را در دست داشته باشد. هم چنین تمامی روس ها در ایران تنها قانون روسیه شامل آنها می شد. این قرارداد از آن جهت مشکلات فراوان به بار آورد که کاپیتولاسیون که تنها برای یک گروه کوچک دیپلمات وضع شده بود به همه روس ها در ایران تعمیم داده شد. ..ادامه.
چهار‌شنبه 10 شهریور 1389

xixix - انگلیس - منچستر
3. پس از شکست ناصرالدین شاه در جنگ هرات در ۱۸۵۶ میلادی معاهده پاریس بین دو دولت ایران و انگلستان بسته شد. در این پیمان انگلیس ها به دولت ایران برای اتباع انگلیسی که در ایران زندگی می کردند حقوقی را همانند حقوقی که در عهدنامه ترکمنچای به اتباع روسیه در ایران داده شده بود تحمیل کردند. وزارت امور خارجه ایران در نامه‌ای به «روبرت هانری کلایو» وزیر مختار انگلیس در تهران، دولت متبوع وی را از آزادی دیپلمات های انگلیسی در ایران همچون روال گذشته مطمئن ساخت‌. این نامه در ۱۸ بند شامل تعهد سیستم قضایی ایران به حفظ حقوق، اختیارات و مایملک اتباع انگلیسی برای وزیر مختار آن کشور در تهران ارسال شد. وزارت خارجه ایران درهمان روز در نامه دیگری وزیر مختار انگلستان را از آزادی فعالیت مذهبی میسیونرهای آن کشور نیز مطمئن ساخت. چنین نامه‌هایی در ۲۴ و ۲۶ اردیبهشت برای سفارت آمریکا و در ۲۵ اردیبهشت برای وزیر مختار آلمان در تهران ارسال شد. سپس در مراحل بعد، پیمانهای جداگانه دیگری باهدف مصونیت دیپلمات ها و فرستادگان رسمی کشورها با فرانسه، سوئد، دانمارک و سایر کشورهای مقتدر آن روز اروپا به امضأ رسید...ادامه.
چهار‌شنبه 10 شهریور 1389

xixix - انگلیس - منچستر
4. در سال ۱۳۰۷ خورشیدی سیستم قضایی ایران اصلاح و مدرن شد. هدف های این اصلاحات که به فرمان رضا شاه انجام پذیرفت بدین قرار بودند: الف - قاضی دادگاه ها دیگر نمی باید ملایان که از دستورات شریعت در چهارچوب قوانین اسلام پیروی می کنند باشند بلکه دادگاه ها می باید توسط قاضی که قوانین مدنی سکولار را آموخته است اداره شود. رضا شاه برآن بود با به کار گرفتن قوانین مدنی سکولار در ایران به هدف دوم خود یعنی پایان دادن به حق کاپیتولاسیون در ایران برسد. رضا شاه عقیذه داشت که زمانی که کشوری دادگاه هایی که با قوانین سکولار اداره می شوند داشته باشد می تواند قوانین ویژه برای اتباع خارجی را لغو نماید و همه چه اتباع خارجی و چه محلی در برابر قوانین سکولار برابر هستند و همسان جوابگو می باشند. در کمیسیونی که ریاست آن بر عهده علی اکبر داور وزیر دادگستری وقت بود برای نخستین بار قوانین مدنی و قضایی سکولار ایران با توجه به قوانین پیشرفته مدنی فرانسه نوشته شد. ۲۱ اردیبهشت ۱۳۰۷ رضا شاه توانست کاپیتولاسیون را برای همه اتباع خارجی در ایران لغو کرد ...ادامه.
چهار‌شنبه 10 شهریور 1389

xixix - انگلیس - منچستر
5. قانون اجازه استفاده مستشاران امریکایی در ایران از مصونیتها و معافیتهای قرارداد وین/ نیروهای ارتش امریکا در درازای جنگ جهانی دوم در اکتبر ۱۹۴۲ وارد ایران شدند که به آن ماموریت فرماندهی خلیج فارس (Persian Gulf Command) می گفتند. ماموریت آنها این بود که ابزار جنگی، مهمات، دستگاه های نظامی، و غیره را از خلیج فارس با استفاده از راه آهن و راه های کشور ایران به ارتش سرخ شوروی در جنگ با ارتش آلمان برسانند. این جریانات در دوره نخست وزیری قوام السلطنه روی داد. پس از پایان جنگ جهانی دوم نیروهای امریکایی ایران را تخلیه کردند. 5 آذر ۱۳۲۲ در دوره دولت علی سهیلی قراردادی یک ساله درباره United State Military Advisory Mission امضا شد. هدف این پیمان این بود که ارتش ایران بازسازی و مدرن شود. این پیمان در پایان هر سال تنها برای یک سال دیگر تمدید می شد. ۲۸ اسفند ماه ۱۳۴۰ برابر با ۱۹ مارچ ۱۹۶۲ در دوره نخست وزیری دکتر علی امینی ، سفیر امریکا در تهران نامه ای به وزارت خارجه ایران نوشت : ...ادامه.
چهار‌شنبه 10 شهریور 1389

xixix - انگلیس - منچستر
6. شرایط موجود ، وضعیت کارمندان مستشاری امریکا را روشن نمی کند. برای حل این مسله ، پیشنهاد می شود که این کارمندان از مزایا و مصونیت های کارمندان اداری و فنی امضا شده در کنوانسیون سازمان ملل درباره روابط دیپلماتیک در تاریخ ۱۸ آپریل ۱۹۶۱ بهره مند شوند. امینی پاسخی به این نامه نداد. در ۲۸ تیر ۱۳۴۱ امیراسدالله علم نخست وزیر شد. در تاریخ ۲۰ اسفند ۱۳۴۱ وزارت خارجه به سفارت امریکا پاسخ داد که به این امر رسیدگی خواهد شد. ۲۵ دی ۱۳۴۲ برابر با ۱۵ ژانویه ۱۹۶۴ دولت علم قانون اجازه استفاده مستشاران نظامی امریکایی در ایران از مصونیتها و معافیتهای قرارداد وین که برای کارمندان اداری و فنی نوشته شده بود به مجلس سنا برد ...ادامه.
چهار‌شنبه 10 شهریور 1389

xixix - انگلیس - منچستر
7. در این میان اسدالله علم از پست خود کناره گیری کرد و حسنعلی منصور در فروردین ۱۳۴۴ نخست وزیر شد. در ۳ امرداد ۱۳۴۳ مجلس سنا این قانون اجازه استفاده مستشاران امریکایی از قرارداد وین درباره روابط سیاسی را تصویب کرد و به مجلس شورای ملی فرستاد. در مجلس شورا درباره این قانون بحث های بی شماری در گرفت زیرا نمایندگان حزب مردم علیه این قانون بودند. در ۱۳ اکتبر ۱۹۶۴ با ۷۴ بلی و ۶۱ نه به تصویب مجلس شورا ملی رسید ...ادامه.
چهار‌شنبه 10 شهریور 1389

xixix - انگلیس - منچستر
8. احمد میرفندرسکی که سمت معاون سیاسی وزارت خارجه در سنا و مجلس شورای ملی بود اعلام کرد که مستشاران نظامی امریکا در ۳۸ کشور خدمت می کنند کشورهایی مانند یونان و کشورهای عضو پیمان ناتو و در همه این کشورها کنوانسیون وین شامل آنها می شود یعنی ایران استثنا نیست . پاراگراف ۳۷ کنوانسیون وین جلوی آن را نمی گیرد که دادگاه های کشور میهمان یا پذیرنده سوال جزای برای فردی را ، پرداخت غرامت، و غیره را روشن سازند زمانی که جرمی انجام یابد که در خارج از پیرامون خدمت نظامی آن ها می باشد ...ادامه.
چهار‌شنبه 10 شهریور 1389

xixix - انگلیس - منچستر
9. اجازه استفاده مستشاران نظامی امریکایی از بند دوم کنوانسیون وین، پس از پیروزی انقلاب اسلامی ، در ۲۳ اردیبهشت ۱۳۵۸، توسط نظام جمهوری اسلامی ایران لغو گردید. ولی قانون قرارداد وین درباره روابط سیاسی هم چنان در ایران و در گیتی معتبر است و مادامی که روابط بین الملل ، سفارتخانه ها ، فرستادگان ویژه و سازمان ملل متحد و دولت ها وجود دارند، کارمندان آنان زیر پوشش این قانون انجام وظیفه خواهند کرد.
چهار‌شنبه 10 شهریور 1389

sir.amir - انگلستان - منچستر
siya48 - آلمان - کلن پس مزدورهای رژیم کجا اگه نیستی هول نشو
چهار‌شنبه 10 شهریور 1389

Darvish101 - انگلیس - لندن
ContractorQatar - قطر - دوحه , بادرود , اول شما یاد نگرفتی سلامی درودی بفرستی , حالا گیرم که ملخک قطر یادت نداد , بزرگتری هم نداشتی یادت بده , حالا چرا میخوای سر منو از تن جدا کنی ؟ اما من مثل شما نیستم که به بند پوسیده اینو اون تو چاه بیفتم , و اگر یه تاریخدانان سیاسی که ( هر از تر نمیدونه ) براشما کسی هست , برای من کودن و خرفه , اخی , تو دیگه چقدر بی کسی کشیدی ؟ مثل اینکه شما سوادم نداری ؟ من کی از حکومت شاهنشاهی دفاع کردم ؟ که میگی ( از اونجایی که نظریه اثبات شده تاریخدانان سیاسی که در همه محافل سیاسی معتبر دنیا پذیرفته شده است میگه ) دوم مگه اون نمی تونه از خودش دفاع کنه که با دمپائیو دشداشه با یه لچک دور سرت پریدی جلو ؟
چهار‌شنبه 10 شهریور 1389

Darvish101 - انگلیس - لندن
ContractorQatar - قطر - دوحه , سوم میخواستم برات توضیح ندم که چی گفتم ولی به خودم گفتم قدیمیا چی میگفتن ؟ طرفو باید چی فهمش کنی ؟ نمیدونم همینطور چیزایی ؟ البته بهت بر نخوره ؟ جاخالی بده ؟ اما بنده عرض کردم که ( اگر ملت ایران کسی رو انتخواب کنند که حکومت خوبی داشته باشه که همه چیز امکان داره , اما اگر کسی از طرف خدا هم بیاد و بد باشه مردم اونو از تخت پائین میکشند ) چه شاه باشه چه ملاء , اگر این حکومت خوبی بود و این همه جنایت نکرده بود کسی باهاش کاری داشت ؟ اینهمه دشمن داشت ؟ مگه از روز اول این حکومت نافشو با اعدام نبستند ؟ چرا فقط با یه مقدار پولی که بهتون میدن مأموریت دارید اینهمه انصافو منطق رو زیر پا بذارید ؟ حالا شایدم از طرف ملخک قطر مأموریت داری از اب گل الود ماهی بگیری ؟ مطمعآ باش یه روز ملت ایران توف میندازن تا ملخک قطرو سیل ببره ؟ بدرود
چهار‌شنبه 10 شهریور 1389

i.am.the.world - لوکزامبورک - اش
امیدوارم Dio دوست عزیز و محترمم قبل از هر چیز مشخص کند که در چه مورد و موضوعی باید به گفتگو بنشینیم. در مورد کامنتهایتان باید عرض کنم خیر قربان, ندیدم و 3 روزی در ژنو بسر میبردم. مطلبی را که باید مشخصا به بحث و نگاه بنشینیم بفرمایید تا با هم چشم انداز انرا به نگاه بنشینیم. با سپاس و ارادت. شادباشید.
چهار‌شنبه 10 شهریور 1389

m.mohajer - المان - ماینز
من متعجبم از بعضی از دوستان که واژه انقلاب را برای جابجایی سال 57بکار می برند کدام انقلاب? واژه انقلاب در تعریف جامعه شناختی یعنی فرآیندهای عمده اصلاح یا دگرگونی اجتماعی که این امر باعث تغیرات اساسی در حکومت و زیر ساختهای اجتماعی یک جامعه می شود به این دلیل بسیاری از جامعه شناسان قائل به واژه انقلاب برای ایران نیستند...فره ایزدی-ظل لله-پهلوی وتغییر نام یافته ان ولایت فقیه همه در یک راستاس, شخص واحد در راس هرم قدرت , همان تئوکراسی(به استثنای پهلوی)...این وبال را اروپا در رنسانس توسط خوشفکرهایی مثل لوتروکالون از خودشان دور کردند ولی ماهنوز در کلاف اون گیر کردیم حالا باز خوبه پسر مرحوم شاه به دلیل زندگی در کشور سردمدار لیبرال دموکراسی اندیشه های مترقیانه ای داردولی بعضی از دوستان...
چهار‌شنبه 10 شهریور 1389

ContractorQatar - قطر - دوحه
ARTEMIS-SW - فرانسه - پاریس// چرخ گوشت ساواک!! کامنت آلزایمری نگذار, تحلیل های صد من یه غاز نکن, به مردم فحش نده و اینقدر دروغ نگو تا منم اسمت رو نیارم.حالا مگه چی شده؟مگه چی گفتم که بهت برخورده و قهر کردى؟ اینکه خودت مدام در حال فحش دادن به زمین و آسمونی کار خوبیه ولی ما یه کلمه به شوخی بهت گفتیم "تندیس آلزایمر" پکر شدی؟ میشه کامنت بی فحش هم نوشت خانوم خانوما!! تو فکر میکنی که با فحش دادن وزن کامنتت بالا میره و تاثیر گذاریش بیشتر میشه؟ اشتباه میکنی. یک جامعه برای رسیدن به بلوغ سیاسی احتیاج به تضارب آراء و احزاب سیاسی متعدد داره که همه باید به هم به چشم رقیب نگاه کنن نه دشمن و یاد بگیرن که کنار هم به شکل مسالمت آمیز زندگی و فعالیت کنن.شما به رقیب سیاسیت(حساب حاکمین فعلی ایران جداست) به چشم دشمنی که باید حذفش کرد نگاه نکن. رقیب سیاسی رو نباید حذف کرد بلکه باید بر او پیروز شد همین!! حالا اگه بازم دلت میخواد قهر باشی خوب قهر باش.
چهار‌شنبه 10 شهریور 1389

amirpersia - سوئد - استکهلم
روزای روشن خداحافظ/ سرزمین من خداحافظ...!.
پنج‌شنبه 11 شهریور 1389

i.am.the.world - لوکزامبورک - اش
پیش از انکه دوست ارزشمندم Dio مطلب مورد بحث را مشخص کنند, ذکر چند نکته تکراری ضرورت دارد, چرا که تکرار مزید تذکار است. نگارنده باور, عقیده و ایدئولوژی ندارد و انها را بسیار خطرناک میبیند. نگارنده سر در بازی حزبی, گروهی و سازمانی ندارد. نگارنده برای هیچکس و هیچ چیز هورا نمیکشد. به هیچ مبارزه, انقلاب, مقاومت و تاریخی باور ندارد و در بستر هیچ جریانی بخواب نمیرود. همه نگاه نگارنده معطوف به تحول درونی و روانی انسانهاست و هیچ تحولی را پیش از تحول درونی, کارساز و اساسی نمیداند. نگارنده اصرار به مجاب کردن هیچکس به هیچ چیز ندارد. فرصتی مغتنم را با دوستان به نگاه مینشیند و با نهایت احترام ایشان را همراهی و مشایعت میکند. نگارنده میداند که جوانان پرشور و پرسشگری هستند که از افت دین و ایدئولوژیها به ستوه امده اند و فقط میخواهند زندگی ارام, ساده و بی هیاهویی داشته باشند. این دوستان با ما نگاه میکنند. نگارنده فقط و فقط در انچه که هست و فکتها نظر دارد و بهیچوجه قادر به ورود به حیطه "ایده ها" و "اگرها" نیست.
پنج‌شنبه 11 شهریور 1389

i.am.the.world - لوکزامبورک - اش
2) نگارنده با هویت و ناسیونالیسم نرد عشق نمیبازد و خود را وارث انسانیت میداند. ما به صرف انسان بودن دربرابر همه انسانهای روی زمین مسئولیم. متاسفانه این واقعیت محرز را هرگز با تمامیت قلب و خونمان نفهمیده و حس نکرده ایم. با اینکه بطور شفاهی از 700 سال پیش شعر سعدی را از حفظ زمزمه میکنیم که : بنی ادم اعضای یکدیگرند.. اما هیچوقت این مطلب را بطور واقعی و با همه وجودمان نفهمیدیم. بهر حال امیدوارم چشم اندازهای بلند و وسیعی در گفتگوهای ما باشد. شما نیز بر ما منت بگذارید و نگاه بلندتان را سرمه چشم ما کنید. با سپاس و احترام. شادباشید.
پنج‌شنبه 11 شهریور 1389

Dionysos - فرانسه - پارسی
i.am.the.world - لوکزامبورک - اش، دوست محترم کامنتهای قبلی من موضوع گفتگو را مشخص کرده. اما من درک نمی کنم چرا شما در هر کامنتی که می گذارید حالا مربوط به هر موضوعی باشد نه تنها تاریخ را نفی می کنید بلکه ایدئولوژی و باورهایی را که مسبب جنگ افروزی شده اند را به تاریخ و تاریخ نگاری مرتبط می کنید؟ گویی فقط تاریخ و کتابهای تاریخی باعث سیه روزی ملتها شده اند! در جایی نوشته بودید که عقل و شعور به باور و اعتقاد ربطی ندارد! واقعا به این حرف اعتقاد دارید؟ در جایی دیگر نوشتید که تاریخ هیچ تحولی ایجاد نکرده . چطور به این نتایج رسیدید؟ چه تحولی با فقدان تاریخ انجام شده که شما از آن باخبرید؟ در جایی دیگر نوشتید که اصلا مطالعه نمی کنید و مطالب دیگری که واقعا من را حیرت زده کرده. دوست عزیز شما بااین همه اطلاعات تاریخی تان واقعا مطالعه نمی کنید یا فقط برای مزاح این مطالب را می نویسید؟ چند نفر آدم زود باور فکر می کنند واقعا شما مطالعه نمی کنید! با داشتن این همه اطاعات تاریخی و استناد به مستندات تاریخی معاصر این ایده یا باور را به خوانندگان القا می کنید که تاریخ مخرب است؟! چرا؟ شاد باشید .
پنج‌شنبه 11 شهریور 1389

ARTEMIS-SW - فرانسه - پاریس
قابل توجه معلمین اخلاق در سایت گذشته از ایرج میرزا که دردهای ناشی از رسوخ بیمارگونه ی دین را در اشعارش با کلمات غیر متعارف بیان میکرد لابد یکی از بزرگترین نویسندگان ایران هم فحاش بود از نظر شما که در نوشته های انتقادیش از روضه...چ.ناله و از بوی ورود به مساجد..شا. نام برد !!! بس کنید جانماز اب کشیدن را که اثرات یک جامعه ی بسته ی جهان سومی است و همین کارها سبب شده که روزبروز بر تعداد رژیمیها با نامهای مختلف در سایت افزوده شود.
پنج‌شنبه 11 شهریور 1389

i.am.the.world - لوکزامبورک - اش
نازنین دوست Dio. در تاپیک افغانستان تازه سئوالات شما را دیدم. غیبت و عدم توجه بنده را عفو کنید. در انتظار مطلب مورد بحث, به ان سئوالات نگاه میکنیم. (یقینن مطلب مورد بحث همین باید باشد) سئوال کرده اید:ایا بیخبری از تاریخ است که موجب تحول انسانها شده؟ دوست ارزشمندم: 1. سئوال اشتباه و غلط است. 2. انسانها بهیچوجه متحول نشده اند. تمام تاکید و گفتگوی ما بر محور تحول سکولوژیکی و روانی میباشد و خارج از این کادر, بسیار محرز و مشهود است که انسان با علم و جمع اوری دانش به تحولات تکنولوژیکی دست یافته و انرا گسترش میدهد. اما بحث نگارنده همواره و همه گاه بر تحولات درونی و روانی متمرکز بوده. ما در این مورد همانگونه که در غار بوده ایم مانده ایم. خشن, تندخو, مبارزه جو, حسود, متنفر, سودجو, قدرت طلب, و جنایتکار. برای شما مطلب باید معلوم و مشخص باشد. اما همین ادم با همین روان, سوار ماشینهای اخرین سیستم و هواپیماهای لوکس میشود. اخرین مد لباس را بر تن میکند و در همان لباسها خشونت و فحاشی بروز میدهد. لزومی نیست جلوتر برویم و مطلب را بیشتر ببینیم.
پنج‌شنبه 11 شهریور 1389

m.mohajer - المان - ماینز
با احترام به دوستان شاهدوست انتقادهایی داشتم:اولین انتقاد م به رضا شاه است, شکی نیست که رضا شاه پدر ایران مدرن است,نگاه او در اصلاحات به اتاتورک بود اما اصلاحات او درباب مذهب مبتنی برلائتیسه اتاتورک نبود_ بلکه فقط درمحدود کردن قدرت روحانیون به خصوص بااحداث دادگستری که پایگاه سنتی انان بود_که اگر بود, ماتاکنون به پست مدرنیسم گذر کرده وپذیرای سکولاریسم بودیم انتقاد بعدی من به محمدرضا شاه است بزرگترین اشتباه وی اصلاحات ارضی بود که راه را برای پولدارکردن خورده مالکان وخریدن کارخانه ها توسط ایشان وفرستادن فرزندانشان به خارج برای تحصیلات که هر کدام ازاینها تبدیل به اشخاص پروتستیزه شده برای تغییروضع موجودمی شدندواخر اینکه اگر ماجرای سرطان شاه به همراه جشنهای 2500ساله- که نشان ازقدرت گیری شاه بود-ازچشم امریکا مغفول می ماندتابه دنبال بدیل نگرددکه این امرمی توانست با تغییر مسالمت امیز قدرت واشرافی کردن سلطنت مثل ژاپن سرنوشت دیگری برای کشور رقم زند.
پنج‌شنبه 11 شهریور 1389

i.am.the.world - لوکزامبورک - اش
2) تاریخها, مذاهب, و ایده الها هیچ کمکی به تحول روانی انسانها نکرده اند. تاریخ هزاران سال جنگ و ادمکشی مانع از تکرار جنگ و ادمکشی نشده است. تاریخ جنگ اول جهانی مانع از بر پایی جنگ دوم جهانی نشد. اینها مگر جلوی چشم ما نیست؟ تاریخ مشروعه و ملا گری مانع از غلتیدن ما به سمت ملاها نشد. تاریخ به روان ما و تحول روانی ما هیچ کمکی نکرده است. همین. بنده تاریخ و هیچ چیز دیگر را نه نفی میکنم و نه تایید. فقط انچه که هست را نگاه میکنم. اگر در جایی تند رفته ام؛ قطعا به تله افتاده ام و عذر میخواهم. بنده به هیچ چیز و هیچ چیز و هیچ چیز مطمئن نیستم. اطمینان جمود است و با زندگی ارتباطی ندارد. زندگی جریان و حرکتی دم به دم ؛ رونده و متغیر است. اطمینان ایستایی و غفلت از این حرکت است.نه؟ امید بنده انست که مطلب مورد بحث همچنان باز بماند تا بتوانیم در پهنای ان بیشتر و گسترده تر به تماشا بنشینیم. چنین باد. با ارادت و احترام و پوزش مجدد از اهمال در خواندن پیام شما دوست بزرگوار و فرزانه. شادباشید.
پنج‌شنبه 11 شهریور 1389

bluestar - ایران - تهران
Darvish101 - انگلیس - لندن - سلام دوست عزیز! لطفا خودتان جواب من را از داستان زیر پیدا کنید. //// یه کفن دزد وقتی رو به مرگ و در حال احتضار بوده به پسرش نصیحت میکرده و میگفته تو اشتباهات من رو تکرار نکن و کاری کن که بعد از مرگم مردم به جای نفرین برای من طلب آمرزش کنند. پسر کفن دزد بر خلاف نصیحت پدرش کفن دزدی را ادامه داد ولی با این تفاوت که یه چوب تو مقعد مرده هایی که کفنشون رو میدزدید فرو میکرد. صبح که مردم به قبرستان می آمدند و با صحنه گور شکافته شده و مرده بی کفن که یک چوب در مقعدش فرو رفته بود روبرو میشدند می گفتند : ((خدا کفن دزد قبلی را بیامرزه که حداقل با جنازه مرده هامون کاری نداشت)) ///// من که برای هیچ کفن دزدی طلب آمرزش نمیکنم چه با چوب و چه بی چوب. البته دیگران را نمیدانم
پنج‌شنبه 11 شهریور 1389

i.am.the.world - لوکزامبورک - اش
یقینن تمام انچه که نگارنده تحول مینامد, تحول روانی و درونی ما انسانهاست. مطلب حتما برای دوست گرانقدرم Dionysos روشن شده که نگاه نگارنده فقط به تحول سیکولوژیکی انسانها معطوف است. و منظور از تحول, فقط چنین دایره ایی را در بر میگیرد. قطع مسلم اینست که بدون چنین تحولی در عمق روان و ذهن, ما به نابودی خودمان کمر خواهیم بست. این مطلب قابل تامل و تعمق است. شادباشید.
پنج‌شنبه 11 شهریور 1389

ARTEMIS-SW - فرانسه - پاریس
ببین چرند ننویس مگر من و تو شخصیت خارج از دنیای سایبری هستیم که اگر کاربران فکر کنند دانشمند هستیم یا بی سواد.پیر هستیم یا جوان- زیبا یا زشت کردیتی برای ما باشد!!! هنوز پی نبرده ای که 90 در صد کسانیکه به سایت می ایند//جز اشغالها رژیمیها و منگولهای اسلامی که البته صد در صد قابل توهین هستند// یک نوع حس یافتن همفکر نوستالژی دوری از میهن و یا بستگانی دارند که اعدام شده زخمی هستند و یا چون من و خیلیها جنایات روزمره ی ملایان روحشان را ازرده. پس بدان نظر من اینست کسی که طرفدار جنایات ملا و اسلامش هست.کسی که از سنگسار از خمینی کثیف و و دفاع می کند باید جواب شایسته بگیرد و ادب..بی غیرتی و بی هویتی است !!!!!!در ضمن مگر از ایران نیامده ای اینکه به یک مبلغ رژیم بگویم خفه خون یا بتمرگ شده بی تربیتی??? اگر بی تربیتی است چون شماها از کرات دیگر امده اید و نازکتر از گل نمی گوئید من ادامه خواهم داد به هر کس که لایقش باشد.با شما هم دیگر کاری ندارم بلای ساواکی ها که من قبولشان ندارم وسط مغز تمام رژیمیها و طرفدارانشان.
پنج‌شنبه 11 شهریور 1389

pahlavi100 - آمریکا - کالیفورنیا
mohsen_raja - ایران - تهران --- دوست گرامی‌ با سپاس. لینک روشنگرانه‌ای که اینجا درج کردید، چشم مرا به خیلی‌ حقایق روشن کرد. حالا میفهمم که چرا قدیمی‌ تر‌ها در سایت، این شخص را فرصت طلب میشناسند. الحق که دروغ گو ، کم حافظه هم میشود. در تلاششان برای در هم شکستن مبارزات مردم، چه کار‌ها که نمیکنند. من جای بلو ستار باشم، بعد از این آبرو ریزی، اسمم را عوض می‌کنم.
پنج‌شنبه 11 شهریور 1389

ContractorQatar - قطر - دوحه
Darvish101 - انگلیس - لندن // درود فرستادن به توله سگ هار (اونم از نوع پرورشی کاخ باکینگهام) کراهت داره !! این نوع از توله سگ بی پدر و مادر رو باید با ملخک خر فهمش کرد با دمپایی توی سرش زد با لچک دارش زد و با دشداشه هم کفنش کرد و نهایتا به عنوان کود حیوانی تقدیم آبزیان گنداب و فاضلاب جهالت کرد.جلوی توله سگ هار که جاخالی نمیدن ! بلکه با یه لگد جوری توی پوزه اش میکوبن که به گربه بگه داش غلام! ....
پنج‌شنبه 11 شهریور 1389

a persian - سوئد - استکهلم
siya48 عزیز اتفاقا ایران سرزمینی ست که از ابتدا با حکومت پادشاهی شکل گرفته و اداره شده بنابراین حکومت پادشاهی مناسب ترین سبک اداره کشور برای ایران خواهد بود البته مسلما پادشاهی داریم تا پادشاهی !!! اما چرا کشورائی مثل سوئد و دانمارک و انگلیس که در اروپا واقع شدن و در حال حاضر این قاره عقیده محکمی به دموکراسی و جمهوری خواهی داره نوع پادشاهی خودش رو حتی به صورت سمبلیک حفظ کرده؟؟؟ فرهنگ و آداب ایرانی همسوئی با تشریفات و پرستیژ حکومت پادشاهی داره البته باز تاکید میکنم نوع این پادشاهی خیلی اهمیت داره
پنج‌شنبه 11 شهریور 1389

Dionysos - فرانسه - پارسی
i.am.the.world - لوکزامبورک - اش ، دوست عزیز و محترم ممنون از اینکه وقت گذاشتید و پاسختان را نوشتید. دوست بسیار محترم شما نوشتید : سوال بنده : ایا بیخبری از تاریخ است که موجب تحول انسانها شده؟« اشتباه و غلط است و انسانها بهیچوجه متحول نشده اند.» در جایی دیگر نوشتید که «تاریخ هیچ تحولی ایجاد نکرده.» دوست عزیز وقتی شما می نویسید تاریخ هیچ تحولی ایجاد نکرده این جمله بدین معناست که تحول وجود دارد اما تاریخ تحول موجود را باعث نشده. پس سوال بنده اساسا درست است و می توانم از شما بپرسم اگر تاریخ سبب تحول( باید چیزی به اسم تحول باشد که شما از آن نام بردید) زندگی بشر نشده پس بیخبری از آن باید باعث تحول زندگی انسان شده باشد؟ در ادامه نوشته اید :« انسان با علم و جمع اوری دانش به تحولات تکنولوژیکی دست یافته و انرا گسترش میدهد. » پس خود شما اینجا به همین مطلبی که مورد نظر بنده هم هست اشاره کردید. بشر با استفاده از قابلیتها و استعدادهایش و با جمع آوری علم توانسته زندگی خودش را بهبود ببخشد و تحولی در نوع زندگی خودش ایجاد کند.
پنج‌شنبه 11 شهریور 1389

Dionysos - فرانسه - پارسی
2ـ علوم چگونه بوجود آمدند؟ علم تاریخ نه تنها دامنه اش سایر علوم را هم در بر می گیرد بلکه قدیمی ترین علم انسانیست. کارکرد طبیعی ذهن اومو ساپینسها و ثبت خاطرات و مشاهدات دنیای اطراف انسان نخستین اولین اقدام برای به تصویر کشیدن و ثبت و انبار تجربه گذشته در ذهن یا همان تاریخ بود. ذهن بشر با کارکرد طبیعی خودش از مشاهدات و دریافتهای دنیای خارج خاطره ایجاد کرد و خاطرات موجود را ابتدا در ذهن خود و بعدها بر غارها و سنگها حک کرد. با استفاده از خاطرات و ثبت آنها توانست کدهایی را برای سخن گفتن خلق کند و بدین ترتیب زبان و خط بوجود آمدند. زبان یکی از بزرگترین تحولهاییست که در زندگی درونی و بیرونی انسان پدید آمد و انسان سخن گفتن را مدیون ثبت خاطراتش است. اگر انسان قادر به ایجاد خاطره یا ثبت آن نبود حیات نباتی داشت. پس تاریخ فقط یک واقعه تاریخی نیست. تاریخ تمام وقایع و رویدادها در هندسی فضا و زمان را از آغاز پیدایش هستی در برمی گیرد. این وقایع و رویدادها هستی خود انسان را نیز شامل می شود در نتیجه خاطرات جمعی و فردی را در گذشته و حال نیز در بر می گیرد.
پنج‌شنبه 11 شهریور 1389

Dionysos - فرانسه - پارسی
3ـ پس می بینید که ثبت خاطرات گذشته باعث پیدایش زبان و تحول درونی انسانها شد، از طرفی ثبت خاطرات در ذهن بشر او را با طبیعت بیشتر آشنا کرد، انسان توانست زندگی حیوانی و شکارچی را به تولید کننده تغییر دهد و زندگی جمعی را بنیان گذارد. تمدنهایی که در هزاره های قبل پدید آمدند نشان از تحول انسانها داشتند و اگر همانطور که خودتان گفتید بشر علاقمند به جمع آوری علوم یا همان خاطرات و تجربیات شخصی و گروهی نبود به تحولات علمی و تکنولوژی امروزی دست پیدا نمی کرد و همه اینها در دامنه تاریخ و با تاریخ نگاری همانطور که در بالا توضیح دادم میسر و امکان پذیر شد.
پنج‌شنبه 11 شهریور 1389

Dionysos - فرانسه - پارسی
4- جنگ یک واقعه تاریخی ست و کل تاریخ را در بر نمی گیرد. پیدایش مکاتب و ایدئولوژی ها نیز در دامنه تاریخ روی داده اما نتوانسته به عنوان فاکتور بازدارنده تاریخ عمل کند. جنگها و ایدئولوژی ها ویران کننده بودند اما اگر رخ نمی دادند تحول امروزی را نیز پدید نیاورده بودند. ملتها امروز بیشتر از گذشته مخالف جنگ و کشتار هستند. امروز جنگ و ایدئولوژی و ناسیونالیسم مفاهیمی هستند که بار منفی به همراه دارند. امروز انسانها با ثبت خاطرات گذشته از جنگها تمایلی به تکرار همان تجربه های گذشته ندارند. در صورتی که تا قرن بیستم هنوز مردم جهان به این اندازه دچار تحول فکری و درونی نشده بودند.
پنج‌شنبه 11 شهریور 1389

Dionysos - فرانسه - پارسی
5ـ پس بشر تحولات را مدیون ذهن خاطره ساز و توانایی تاریخ نگاری اش است. اگر جز این بود امروز انسان نیز مانند حیوانات زندگی می کرد و هیچ خاطره ای از گذشته به همراه نداشت. هر چند که برخی از حیوانات نیز قادر به ثبت خاطراتی کوتاه هستند. تقلیل تاریخ به چند واقعه کوتاه و بلند تاریخی مثل جنگ و مکاتب ایدئولوژیک و مذاهب خطاست. بزرگترین تحولی که بشر با ثبت خاطرات و کدها بدان دست یافت زبان بود که انسان نخستین را از اسارت آزاد کرد به همین دلیل است که تاریخ را مکتب یا مدرسه آزادی می نامم. اینکه کسانی از وقایع تاریخی در جهت منافع سود جویانه و انسان ستیز خود استفاده کرده و می کنند دلیلی بر نفی تاریخ و تحولاتی که سبب شد نمی شود. امیدوارم متوجه منظور من شده باشید و شادی برایتان آرزومندم
پنج‌شنبه 11 شهریور 1389

ali bidin - ایران - ساری
چو بیشه تهی ماند از نره شیر. شغالان درآیند آنجا دلیر. زنده باد نام و یاد پرافتخارترین سلسله پادشاهی ایران شاهنشاهان پهلوی
پنج‌شنبه 11 شهریور 1389

i.am.the.world - لوکزامبورک - اش
Dionysos دوست محترم و ارجمند. تاکنون شماره 2 از کامنت شما امده و خواندم. بنده متخصص و کارشناس نیستم و در مواردی که میفرمایید بسیار جاهلم. شما میتوانید این بحثها را مسلمن با دوستان ادامه دهید و اگر ممکن بود جلو بروید. اشارت نگارنده بسیار ساده و ابتدایی بود. تاریخ موجب تحول درونی ما نشده و ما بدون تحول درونی همواره در بحران و تشویش زندگی خواهیم کرد. بیرون ساخته و پرداخته درون ماست. بدون یک تحول درونی و رادیکال, امکان ایجاد یک جامعه سالم و ارام محال و غیر ممکن است. این مطلب کاملا هویدا و روشن است. ما دقیقا جامعه و دنیا را بر اساس انچه که هستیم میسازیم. بیرون و ساختارهای اجتماعی بازتاب درونی ماست. درک این مطلب ثقیل نیست. انسان تا باورهایش را به پرسش نگیرد و تا برای دیدن از درون ازاد نشود ممکن نیست با تاریخ؛ مذهب؛ایدئولوژی و مکاتب به ازادی و تحول درونی برسد. این یک فکت است و شاهد این فکت هزاران سالیست که انسان با مذهب و تاریخ حرکت کرده و هنوز نتوانسته به تحول درونی دست یابد. مطلب امیدوارم ساده و مفهوم باشد. بهر جهت هرکسی میتواند انرا بسادگی ببیند. شاد و خندان باشید.
پنج‌شنبه 11 شهریور 1389

iranazadiran - ایران - تهران
bluestar - ایران - تهران. عجب روشنگری دوست خوبمون محسن خان کرد. چه جوابی دارید . چرا چنین تغییر صد و هشتاد درجه ای از تعجب دو تا شاخک رو سرم مدل فضایی ها زد بیرون. محسن خان درود بر شما و دقت تان.
پنج‌شنبه 11 شهریور 1389

saeed1 - کانادا - تورونتو
a persian - سوئد - استکهلم . با نظر شما موافقم. ایران اولین پادشاهی تاریخ بوده است. متاسفانه اشتباهات. شاه در ایجاد دیکتاتوری و خود محوری و دشمنی با روحانیت و فرهنگ ملی و نیز اشتباهات اقتصادی و در اواخر هم در افتادن با ابرقدرتها و صهیونیستها باعث تخریب این سیستم شد که بسی جای تاسف دارد.
پنج‌شنبه 11 شهریور 1389

Dionysos - فرانسه - پارسی
6- تحول یعنی چه ؟ یعنی دگرگونی! انسان در طی قرنها و با تجربیات و خاطراتی که در ذهن خودش ثبت و انبار کرد توانست زندگی اش را متحول و دگرگون کند خواه نوع دگرگونی مثبت باشد خواه منفی. انسان امروز با انسان نخستین قابل مقایسه نیست. انسان امروزی چه با مذهب حرکت بکند چه بدون مذهب و ایدئولوژی هوشمند تر و پیچیده تر از انسان نخستین عمل می کند. منظور شما از تحول درونی نفی باورها و اعتقاداتی ست که با نام ایدئولوژی یا مذهب انسان را به اسارت کشیده و آزادی از اسارت آنهاست. در این مورد نمی توانیم این فکت را به همه عمومیت بدهیم. خیلی از انسانها به این تحول اخلاقی رسیده اند و بر اساس دگمهای مکتبی عمل نمی کنند. شناخت گذشته و استناد به گذشته و باورهای گذشته و مذهبی و ایدئولوژیک در تمام انسانها یک نوع واکنش را ایجاد نمی کند. اما منظور بنده از تحول دگرگونی و تغییراتیست که بشر در طی قرنها متحمل شده. آیا انسان نخستین چیزی از حقوق بشر و برابری زن و مرد و دموکراسی میدانست؟ اینها همه دستاوردهای تاریخی و تحولات مثبتی ست که سرنوشت انسانها را دگرگون کرده و خواهد کرد.
پنج‌شنبه 11 شهریور 1389

Dionysos - فرانسه - پارسی
7- شما با تاکید بر وقایع تاریخی مثل جنگ و مذاهب و با نگرش اخلاقی تحولات تاریخی را نادیده می گیرید. در صورتیکه اخلاقیات و تمایلات انسان دوستانه ای که شما از آن سخن می گویید خود دست آورد تاریخی و حاصل انسانهای تحول یافته و مدرن است. دوست عزیز تاریخ تحول و دگرگونی را به همراه دارد خواه تحول بر اساس سمبلهای ما مثبت باشد خواه منفی. شما می توانید جنگ یا ایدئولوژی را نفی کنید اما نمی توانید بگویید که تاریخ عامل بازدارنده تحول است. ممنونم از اینکه گفتید در زمینه تاریخ تخصصی ندارید. به همین دلیل بنده اصراری بر ادامه این گفتگو ندارم. اگر قرار بود انسان از تاریخ و وقایع تاریخی چیزی را به ثبت نرساند امروز شما چطور می توانستید ثابت کنید که جنگی هم در قرن بیستم صورت گرفته و انقلابی در ایران به وقوع پیوسته که محصول ایدئولوژی مذهبی ست؟ چطور می توانستید ثابت کنید که جنگ و انقلاب باعث تحول و دگرگونی شما شده و به همین دلیل به انسان دوستی روی آورده اید و از ایدئولوژی بیزارید؟ کسی حرفهای شما را باور می کرد؟! شاد باشید
پنج‌شنبه 11 شهریور 1389

mohsen_raja - ایران - تهران
pahlavi100 - آمریکا - کالیفورنی// ..1)دوست عزیز؛ من فکر می‌کنم ممکنه من امروز حرفی بزنم ولی فردا به نتیجه‌ای غیر از ان که باطل کننده نظر دیروزم هست، برسم. بنابراین ایراد به من، در مورد اینکه چرا تفکر امروزم مانند دیروز نیست، وارد نمی‌باشد. ولی اینکه واقعیاتی وجود داشته باشه که من با قصد و غرض در مورد ان ضد و نقیض گویی کنم کار پسندیده‌ای نیست و این دقیقا کاریست که این اقا انجام می‌دهد..ادامه!
پنج‌شنبه 11 شهریور 1389

mohsen_raja - ایران - تهران
pahlavi100 - آمریکا - کالیفورن//..2) از نظر جناب بلواستار خمینی ملعون قاتل هزاران جوان ایرانی، ویران کننده ایران و عامل دربدری یک ملت هنوز «ایت‌الله خمینی»ست و شاه فقید بواسطه ایرادات و یا اشتباهاتی که ممکن است هرکس دیگه‌ای داشته باشد، دیکتاتور و شایسته القاب زشت دیگر که بارها شاهد بکار بردن انها توسط ایشان بوده‌ایم! من نه طرفدار سلطنت هستم و نه مدافع خاندان پهلوی، ولی نمی‌توانم چشم‌هایم رو به روی خدماتی که این پدر و پسر برای ایران انجام دادند ببندم! به فرض که ایشان دیکتاتور بود، حداقل ایرانی مدرن و امروزی، صاحب رفاه و اسایش و دارای کرامت و ارزش انسانی و. بودیم! میراث "ایت‌الله" ملعون برای مردم چه بود؟ تا وقتی زنده بود قتل و غارت، وقتی به درک رفت ویرانی، عقب‌ماندگی، جهل و جنون!
پنج‌شنبه 11 شهریور 1389

Darvish101 - انگلیس - لندن
ContractorQatar - قطر - دوحه , اول که تا کسی توله سگ نباشه نمیتونه تشخیص بده که کی توله سکه , پس ....؟ افرین , دوم عزیزم نمازم و باطل کردی چون اگر فرض کنیم که شما ...بودی , خارج شدی ! چرا ؟ سوم ( با ملخک خر فهمش کرد ) ( با ملخک خر فهمش کرد ) خودتم فهمیدی چی گفتی , دیدی در موردات اشتباه نکردم , این تقصیر من و دوستان منه که جواب تورو میدن ! اگرنه باید تورو به چی حساب نکنن ؟ افرین , خوشم امد که تیز گرفتیش ؟ اما تو که خفش کردی ؟ میدونم دوسش داری ولی برا یه دفعه دیگتم بذار ؟ چهارمندش بنده خدا , اخه چقدر با دمپائی تو سرت زدن ؟ البته تقصیری نداری مگه در ملخک قطر جز دمپائی چیز دیگه ای هم پیدا میشه ؟ شب ام خواب دمپائی میبینی , پاپتی ؟ پنجمندش ( با لچک دارش زد ) اینو خوب امدی کله ...؟ ..
پنج‌شنبه 11 شهریور 1389

Darvish101 - انگلیس - لندن
kaj1383 - نروژ - لینگدال / درود بر تو
پنج‌شنبه 11 شهریور 1389

Darvish101 - انگلیس - لندن
ContractorQatar - قطر - دوحه / شیشمندش ( دشداشه هم کفنش کرد ) اونم تو انگلیس ؟ عزیزم اونی که با دشداشه کفنش میکنن ملخک قطره ؟ اگه قرار بود من از ایران خارج بشم , پولم به کشورهای جهان اولی نرسه , که ایران سگش شرف داشت به ملخک قطر ! هفتومندش اونی که مثل کود حیوانیه , که تو هستی ! ! برو خودتو تو اینه نگاه کن انگار ... دیدی ؟ هشتومندش ( گنداب و فاضلاب) اینو دیگه هیچی بهت نمیگم چون بوی گندت تا اینجا هم میاد ! تخم مرغ اب پز ! چرا ؟ چون سرتا پای تخم مرغ سفیدو یه تکه هست ! عربای پا پتی هم سر تا پاشون سفیدو یه تکه هست ! بوی تخم مرغ اب پزهم که میدن ! نوهمنش دوستان مجسم کنید یه عرب با دشداشه میخواد بدو دمبال من , بگفته این اقا ....! شما از من بیشتر میخندید یا این .. ؟ تازه تو این همه به من توهین کردی چون بهت گفتم بتوچه که دخالت میکنی ؟ حالا کی .....؟ من ؟ افرین تو ؟ برو....
پنج‌شنبه 11 شهریور 1389

Darvish101 - انگلیس - لندن
bluestar - ایران - تهران بادرود , دوست من انقدر الکی نوشتی که من فقط 10ثانیه وقت بیشتر براش نذاشتم , حتی فکرم نکردم که منظورت از این داستان چیه , چون کسی چوبی به ..من نتونسته بکنه , درک اینجور داستانهای بی مزه پای ممبری ندارم , امیدوارم کسی با ... شما کاری نکرده باشه که ....اگرنه شما چرا اینهمه فکرتون به پائین تنه هست ؟ خدا کنه انقدر شعورو معرفت داشته باشید که جایی این داستانهای بی معنی رو نگی چون خدای نکرده ... , بدرود
پنج‌شنبه 11 شهریور 1389

iranazadiran - ایران - تهران
دانشور - انگلستان - شفیلد. بله حتما زیر پرچم و به اسم اسلام دروغ و دزدی و اعمال تروریستی صورت گیرد و کودک و زن و پیر و جوان را به اسم خدا به ظالمانه ترین راه به خاک و خون بکشند خوب است و این پولها که از سرمایه ملت است اینگونه خرج شود خدا پسندانه است. اتفاقا ایشان در یک کشور مسلمان جشن گرفته و همسر مسلمان گرفته و اتفاقا زیر پرچم حقیقی اسلام که قرآن باشد جشن خود را برگزار کرده البته به شکل و ظاهر نیاکان خود . کبوتر با کبوتر باز با باز. حتما انتظار نداشته اید که پادشاه ایران بزرگ و کهن که هزار سال قبل از اعراب به یکتا پرستی مشغول بودند خدا پرستی را به یک تکه پارچه مشکی ندانند و یا پرچم سیک نشان با آرم تقلبی به اسم الله.
پنج‌شنبه 11 شهریور 1389

ARTEMIS-SW - فرانسه - .پاریس
mohsen_raja - ایران - تهران . درود بر شما که با رجوع به بایگانی سایت اینbluestar هزار چهره را افشا کردید همین بی شرم فدائی احمدی نژاد هم بود و در جائی هم لجن به تاریخ قبل از اسلام ایران می ریخت منتها تعدادی خام شبیه خودش او را تائید می کنند...پیروز باشید.
پنج‌شنبه 11 شهریور 1389

i.am.the.world - لوکزامبورک - اش
Dio جان: دگرگونی مثبت و منفی را چه بینشی تعین میکند؟ مثبت و منفی را چگونه تعین میکنیم؟ بنده چیزی از انسان نخستین نمیدانم؛ اما انسان امروزی و هوشمند(بنا به گفته شما) بسیار بحرانیتر و مشوش تر از پدربزرگش زندگی میکند. مگر نه؟ منظوری مشخص از تحول درونی ندارم؛ اما به سئوال گرفتن باورهایمان و اگاهی از conditionnement عمیق مغز و ذهن, میتواند ما را به وسعتی کاملا متفاوت وارد کند. شاید همانطور که گفته اید, انسان نخستین چیزی از دموکراسی و برابری زن و مرد نمیدانسته, چرا که دیکتاتوری و فاصله جنسی نیز وجود نداشته و ساختار زندگی با فکر پیچیده نشده بوده. حتی معنی کلمه "عشق" بعد از خط کشی و ایجاد فاصله در بین زن و مرد پدید امده و نمایان شده. وقتی فاصله ها توسط فکر و ترس از عدم امنیت ایجاد میشود طبعا ما با واژه هایی عجیب و جدید روبرو میشویم. بهرجهت انسان پیچیده, موجود ویرانگر و غیرحساسی است. وقتی از هوشمندی صحبت میکنید؛ به هوشمندی فکر نظر دارید. این هوشمندی عامل جدایی و انشقاق است. فکر مسئول جنایات و همه ویرانیهاست. همانگونه که ما علوم و دستاوردهای مدرن را به او مدیون هستیم.
جمعه 12 شهریور 1389

katrina - اسکاتلند - گلاسکو
mohsen_raja - ایران - تهران-درودمحسن جان برق از3فازم پریدخیلی کارت درسته پسر..برادربلواستارچه ترانه سراییی هم کرده lolاحتمالا دودل هستندکه من پیشنهادمیکنم استخاره بگیرن که ازاین بلاتکلیفی خارج بشوندlol///جاویدشاه پاینده بادایران...xxx
جمعه 12 شهریور 1389

katrina - اسکاتلند - گلاسکو
واقعاکه بعضی ها چقدرررربی چشم وروهستندلیاقتتون دست وپازدن درنکبت حکومت اسهالی هست که مضحکه دنیا باشید....ContractorQatar - قطر - توبروبه ساربانی شترهات برس اینجاجای امثال تونیست ...
جمعه 12 شهریور 1389

bluestar - ایران - تهران
iranazadiran - ایران - تهران - یک روز حضرت عیسی و حواریانش از کنار جنازه سگی گذشتند. یکی گفت چه بوی تعفنی میدهد. دیگری گفت چقدر زشت است و .. هر یک از حواریون به یکی از صفات ناپسندش اشاره کرد. نوبت به حضرت عیسی که رسید گفت : (( وقتی زنده بود حیوان باوفایی بود. از انسان و اموالش پاسداری میکرد و.. و چه دندان سفیدی دارد. وقتی چیزی را توصیف میکنید فقط بدیهایش را نگویید. به خوبیهایش نیز توجه کنید)) /// بر فرض که من 100 جا از محمدرضا پهلوی بدگویی کرده باشم. این دلیل نمیشود که به خوبی او اشاره نکنم. هیچ انسانی سیاه نیست. من همه را خاکستری میبینم و برای همین به خوبیها نیز اشاره میکنم. ولی متاسفانه چون شما و اون محسن ارشمیدس و بقیه همفکرانتان دید سیاه و سفید دارید و احتمالا همه اطرافیانتان همین بینش را دارند فکر میکنید من هم مانند شما هستم و اگر جایی از کسی بدگویی و جای دیگر تعریف کردم به معنای چرخش 180 درجه یا دورویی یا.. است. لطفا دوریالی تان را صاف کنید.
جمعه 12 شهریور 1389

ContractorQatar - قطر - دوحه
katrina - اسکاتلند - گلاسکو // اتفاقا قراره چند روز دیگه یه گله شتر ببرم قاهره که روى قبر اعلاحضرت ....فیلمش هم واست میفرستم که در هر سالگرد کودتای 28 مرداد و جدایی بحرین از دیدنش لذت ببرى.
جمعه 12 شهریور 1389

xixix - انگلیس - منچستر
m.mohajer - المان - ماینز . دوست عزیزم ، در باب انتقادهای شما بر سلسلۀ پهلوی : نخست اینکه قضایا و رخدادها درست و مطلوبشان همانگونه نیستند که ما تصور میکنیم باید باشند. حذف ناگهانی مذهب و مبلغین مذهبی از سفرۀ فرهنگی یک ملت که روحا" با آن عجین گشته اند، کار ساده و عاری از تعارضات کوتاه و بلند مدت نخواهد بود. اشکالی که (عدم حذف روحانیت از ساختار سیاسی و اجتماعی کشور با توسل به خشونت) بر وی میگیریم به طور اعم و همینطور اخص، خالی از شناخت درست دیگر شاخص های تعیین کننده در تصمیمات کلان رضا شاه است. با مطالعۀ منابع بیطرف، به این نکته اذعان خواهیم کرد که عملکرد رضا شاه در دوران صدارتش در قیاس با کمال آتاتورک ، با کمترین نقص صورت پذیرفت. در امتداد قرن معاصر، تنوع و تعدد آشوبها، ناآرامی ها و تلاطمات اجتماعی در ایران بیانگر نکته ای اساسی ست: احاطۀ ناقص ما بر واقعیات سیاسی منجر به جبهه بندی های خام و پوشالی شده که به جای تلاش و تمرکز برای استقرار هنجارها، تلاشهایمان را بر حذف رقیب متمرکز ساخته ایم. شاد وتندرست باشید.
جمعه 12 شهریور 1389

ContractorQatar - قطر - دوحه
نفرین ابدى اهریمن بر ممد رضا شاهک پهلوی (فاتح بحرین) چاهک فاضلاب. کنار قبر خمینی ملعون یه تکه زمین خالی هست که به امید اورمزد قراره استخوان های گندیده اون مردک رذل و بزدل پهلوی رو از توالت های قاهره نبش قبر و توی اون زمین دفن کنیم(البته اگر اون زمین از سر شرم و حیا استخوان ها رو پس نزنه!!) بعدش قبر خمینی قرمدنگ رو به اصطبل اسب و قبر شاه قرمساق رو به مستراح عمومی تبدیل کنیم.اورمزدا!! این مرز و بوم را از آفت دروغ, اسلام, کومونیزم, خشکسالی, بسیجی, حزب اللهی, شاه اللهی و پهلوی زده هاى کودتاچی ایمن بدار.
جمعه 12 شهریور 1389

katrina - اسکاتلند - گلاسکو
ContractorQatar - قطر - دوحه-متاسفم برات..دیگه ازیک تازی پابرهنه چه انتظاری میشه داشت ???بروسوسمارپلوت روبخور..اراجیف بلغور نکن...
جمعه 12 شهریور 1389

Dionysos - فرانسه - پارسی
i.am.the.world - لوکزامبورک - اش، دوست عزیز همین سوال را از خودتان بکنید. دگرگونی مثبت و منفی را چه بینشی تعین میکند؟ مثبت و منفی را چگونه تعین میکنیم؟ جنایات را چه کسی جنایت تعبیر می کند؟ در حالیکه انسان نخستین برای بقای خودش همنوعش را با سنگ و چوب از پا در می آورد و به چنین مفاهیمی فکر نمی کرد و عذاب وجدان هم نمی گرفت. سخن من هم همین است . این تحول درونی را که از آن نام می برید چه کسی تعیین می کند؟ تاریخ دگرگونی ایجاد کرده. بشر امروزی فرسنگها با انسان نخستین فاصله گرفته چرا؟ چون از خاطرات خودش بهره برده. فکر کردن یعنی چه؟ کارکرد طبیعی مغز و ذهن بشر خاطره ایجاد می کند، هر چیزی را که ببیند و حس و لمس کند در خود ثبت می کند بعد به تحلیل خاطرات می پردازد. فکر کردن بعد از خاطره ایجاد کردن انجام می شود. انسان بدون خاطره توانایی فکر کردن ندارد و این خاطرات فقط متعلق به زمان حال نیست متعلق به زمانیست که سپری شده و اینگونه با تحلیل خاطرات نتیجه گیری می کند و خودش را در زمان حال قرار می دهد.
جمعه 12 شهریور 1389

mohsen_raja - ایران - تهران
bluestar - ایران - تهران// ..1)حاج اقا! جدیدا زدی تو خط نقل حکایات! قبلا تو خورجین فقط ایه و حدیث داشتید و تفسیرالمیزان! ولی باز بهتره چون هم خودت می‌فهمی چی گفتی و هم ما منظورت رو بهتر درک می‌کنیم! ماله رو هم کماکان استفاده می‌کنید! اگر متوسل به خورجین نمی‌شدی خودت حرف برای گفتن داشتی، البته نه وقی با قصدو غرض وارد می‌شی! شما به خوبی‌های شاه اشاره نکردی، در وصفش شعر سرودی( یا سروده دیگری رو نقل کردی)! شاه خدمات زیادی به مملکت و مردمش کرد، از نظر شما فقط ساخت زندان اویننش قابل دفاع بود! فقط همون گفته‌اش به اروپایان قابل تحسین بود که شما کف می‌زدید و هورا می‌کشیدید؟! اصلا مگه شما در پایان همین نقل حکایت اخیرتون نگفتید که برای هیچ کفن دزدی طلب امرزش نمی‌کنید، پس اون «زنده باد» و «نور به قبرت بباره» چی بود؟! ادامه.
جمعه 12 شهریور 1389

mohsen_raja - ایران - تهران
bluestar - ایران - تهران//..2)اگر خوبی‌های او رو هم می‌دیدید پس چرا این همه مدت ایشان را با بکار بردن واژ‌های زشت(خودت خوب می‌دونی چی می‌گم) یاد می‌کردی؟ اره! هیچ انسانی سیاه نیست ولی خیلی‌ها هزار رنگ دارند! شما که هم سیاه رو می‌بینید هم سفید رو ، چرا سیاهی‌های خمینی رو نمی‌بینید؟ چرا سیاهی‌های این رژیم رو نمی‌بینید! چرا این همه از خمینی دفاع می‌کنید؟ می‌شه یه کم از سفیدی‌های خمینی برای ما هم بگید! جناب بلواستار! ادمها تغییر می‌کنند، من خودم دیگه ادم دو سال پیش نیستم، بعضی افکار و عقایدم، تغییر صدوهشتاد درجه‌ای داشته اینو میشه توی نظراتم در همین سایت هم دید، از خواندن نظرات خیلی‌های دیگه هم میشه این تغییر رو حس کرد! زیاد سخت نیست که از خوندن نظرات فهمید، که تغییر عقیده‌ها بخاطر دیدن هم سیاهه و هم سفید؛ بخاطر عوض شدن ادمهاست یا به علت قصد و غرض‌هاست! حداقل با خودت صادق باش!
جمعه 12 شهریور 1389

i.am.the.world - لوکزامبورک - اش
Dio جان, شما از این جمله استفاده کرده و نتیجه گیری کرده اید. چرا تعریف انرا به بنده واگذار میکنید؟ حالا با هم فقط نگاه میکنیم. موافقید؟ ایا مثبت و منفی تعاریف فیکس و مشخصی دارند؟ خیر. خوب چرا؟ چونکه ما انها را با conditionne و مشروطیتهای سنتی, فرهنگی, اعتقادی و تربیتی خودمان تعریف میکنیم.نه؟ پس این دو کلمه بسیار متزلزل و ناراحت و مبهم هستند. نه؟ بینشی که انها را تعین و تعریف میکند؛ بالطبع مثل همه "بینشها" در conditionnement به تله افتاده و مسلمن partiel یا بخشی است. عنایت دارید؟ ما فقط مشغول نگاه کردن هستیم و به سمت هیچ نتیجه گیری حرکت نمیکنیم. هیچکس و هیچکس نمیتواند این تحول درونی را تعریف و تعین کند. نه؟ به محض تعریف و تفسیر ان؛ ما در conditionnement دیگری به تله میافتیم. اینطور نیست؟ این تله میشود یک باور؛ ایدئولوژی یا مذهب جدید. یعنی ادامه همان وضع سابق. مگر نه؟ به مطلب فکر وارد شده اید. مطلب فوق العاده ظریفی باید باشدکه دقت و انرژی زیادی طلب میکند, مطمئنن شما موافقید. بگذارید با هم کشف کنیم. ساده و مستقیم. بدون ایده قبلی یا حرفهای کتابها یا متخصصین. موافقید؟
جمعه 12 شهریور 1389

i.am.the.world - لوکزامبورک - اش
2) Dio, ایا فکر عکس العمل و واکنش حافظه نیست؟ همانگونه که اشاره کرده اید ما شناخته ها و اموخته هایمان را در انباری با نام حافظه جمع کرده و از این نقطه و با تکیه بر این مخزن شروع به فکر کردن میکنیم. نه؟ شما این مطلب را به وضوح میبینید. اینطور نیست؟ ما نمیتوانیم بدون حافظه فکر کنیم. مگر نه؟ خب, همه محصولات این انبار, یعنی حافظه به گذشته تعلق دارد. نه؟ هیچ چیز جدیدی در این انبار نیست. مگر نه؟ ایا در این لحظه میتوانیم بگوئیم که فکر محصول گذشته است؟ عنایت دارید؟ فکر گذشته را در حال تعمیر و دستکاری میکند و انرا به اسم اینده به جلو پرتاب میکند. نه؟ اما این اینده مگر توهم فکر نیست؟ فکر چه چیز از اینده میتواند بداند؟ فکر فقط انچه را که شناخته و انبار کرده میشناسد. مگر نه؟ پس چطور میتواند وارد وسعت و دامنه ای شود که نه شناخته و نه در انبار از ان فایلی دارد؟ عنایت دارید؟ مثلا فکر چطور میتواند از چیزی که نمیشناسد بترسد؟ مثل مرگ. یا فکر چطور میتواند از بینهایت یا خدا یا حقیقت نهایی حرف بزند؟! مگر برای فکر ورود به انچه که ندیده و نشناخته ممکن است؟ طبعا فکر میتواند تصویر و توهماتی از این چیزها بسازد.
جمعه 12 شهریور 1389

i.am.the.world - لوکزامبورک - اش
3) فکر میتواند خدا را همانگونه که مایل است و بدان نظر دارد برای خودش خلق کند و بسازد. میتواند با تصوراتش تقدس بسازد و از این تصور معبد, مسجد و کلیسا بنا کند و در برابر انچه که خودش ساخته به زانو بیافتد و تضرع کند. فکر میتواند از حقیقت و خدا کتابها و رساله های بی پایان بنویسد و در موقع مناسب انها را تحمیل کند. اما مگر نه اینکه همه و همه اینها فقط در محدوده تخیلات و توهمسازیهای فکر باقی میماند؟ با هم دیدیم: فکر محصول گذشته و شناخته هاست, و بالطبع عکس العمل حافظه. امکان ندارد که فکر بتواند به انچه که در انبار ندارد و نشناخته است ورود کند و حتی کلمه ایی از ان بگوید. صبر کنید! میتواند ومهارت فوق العاده ایی دارد که خیال پردازی و توهم سازی کند, اما مگر این خیالات و توهمات حقیقت است؟! مگر همه و همه ساخته و پرداخته فکر نیست؟ مثلا ترس از مرگ مگر ممکن است؟! فکر از مرگ تصویر میسازد و از ان تصویر وحشت ایجاد میکند. همین. درست مثل هزار و یک چیز دیگر. ما میتوانیم از انچه که میشناسیم بترسیم؛ اما ممکن نیست از انچه که نمیشناسیم ترس و وحشت داشته باشیم. نه؟
جمعه 12 شهریور 1389

i.am.the.world - لوکزامبورک - اش
4) دوست مهربان و ارزنده Dionysos عزیز: فرصت مغتنمی است تا عرض کنم که امشب عازم سفر هستم. امیدوارم پیامی نگذارید که در غیبت بنده حمل بر اهمال و عدم توجه شود. شما را صمیمانه میبوسم و به همه دوستان تعظیم میکنم. جانتان خوش و ایامتان جانفزا. شادباشید.
جمعه 12 شهریور 1389

ARTEMIS-SW - فرانسه - پاریس
ContractorQatar - قطر - دوحه . .. خجالت بکش بی خانواده این ناسزاها چیست که می نویسی مرگ بر خودت و استخوانهای پوسیده ی اجداد تازیت ... خودتی با ماموریت از سوئی با تربیت!!!!از سوئی ضد فلسطینی!!!!!از سوئی اهورائی!!!!از سوئی ضد ملا!!از سوئی مصدق پرست!!ولی وظیفه اصلی کامنتهای تهوع اور و زشتتتتتت به شاه فقید. مرگ بر تو.
جمعه 12 شهریور 1389

Dionysos - فرانسه - پارسی
2- انسان امروزی بسیار پیچیده عمل می کند. انسان امروزی وارث خاطرات فردی و جمعی گذشته و تمدنهای کهن و سمبلهای روانشناختانه ای ست که او را بیشتر و بیشتر پیچیده کرده. هوشمندانه تر از انسان نخستین زندگی می کند و در این هیچ تردیدی نیست. انسان امروزی وارث تاریخ بشریت تا به امروز هست. «من» فردی انسان در ارتباط با دنیای اطراف و خاطرات سپری شده و تحولات و وقایع تاریخی ست. اینکه شما به دیگران توصیه بکنید که باورهایشان را زیر سوال ببرند یک توصیه اخلاقی ست. کار یک مورخ واقعی تحلیل وقایع تاریخی امروز و گذشته است. یک متخصص تاریخ به بایدها و نبایدها در نحوه زندگی شخصی مردم نمی پردازد. حتی یک روانکاو هم برای درمان بیمارانش به آنها توصیه اخلاقی نمی کند. روانکاو برای درمان از بیمار میخواهد که خاطراتش و وقایعی را که در زندگی اش از کودکی تا به امروز رخ داده بازگو کند. انسان برای درک زمان حال به خاطراتی که در ذهن ثبت کرده نیاز دارد. هر انسانی به تنهایی یک تاریخ نگار محسوب می شود، چون وقایع و خاطرات را در ذهن خود ثبت می کند.
جمعه 12 شهریور 1389

Dionysos - فرانسه - پارسی
3ـ تاریخ تحول و دگرگونی ایجاد کرده و می کند حالا این دگرگونی مخرب و ویرانگر باشد یا خلاف آن. حتی جنگها که خود وقایع تاریخی هستند هم محصول دگرگونی و تحول انسانهاست، تمدنها هم همینطور. وقایع تاریخی و تاریخ :خاطرات فردی و گروهی انسانها را متحول می کند و انسانها به نوبه خود وقایع تاریخی را پدید می آورند و به این ترتیب شاهد دگرگونی در تاریخ و انسانها هستیم. انسان و تاریخ هر دو بر یکدیگر تاثیر می گذارند و در این چرخه جدایی ناپذیرند. ملت ایران ملت 30 سال پیش نیستند چرا؟ چون وقایعی که پس از انقلاب آنها را متحول کرد وقایع 30 سال قبل نیست. انسان محصور در زمان و با زمان متحول می شود. دگرگونی و تحول در انسانها هر طوری که باشد دگرگونی و تحول است. حتی اگر تحول درونی مورد نظر شما اتفاق نیفتد و انسانها باز هم جنایت بکنند بدین معنا نیست که متحول نمی شوند. جنایات و کشتار هم محصول دگرگونی و تحول انسانهاست. اما این تحول درونی همیشه با سمبلهایی که از بدی و خوبی می شناسیم مطابق نمی شود.
جمعه 12 شهریور 1389

mohsen_raja - ایران - تهران
iranazadiran - ایران - تهران// عزیز؛ اگر قرار باشه برای این تغییرات صدو هشتاد درجه‌ای، شاخک اون هم مدل فضایی در بیارید، اگر کامنتهای فقط چند تااز این برادران رو بخونید، هر هفته به اندازه موهای سرتون از این شاخکها در میارید!
جمعه 12 شهریور 1389

mohsen_raja - ایران - تهران
ARTEMIS-SW - فرانسه - .پاریس// دوست عزیز، مشکل اینه که ضد و نقیض‌گویی این اقایون رو همه می‌دونند، اگر هم بازگشت‌شون بدی به مطالب گذشته خودشون، باز سعی در توجیه اون دارند، خودشون فراموشکار هستند فکر می‌کنند بقیه هم همین مشکل رو دارند! شاد و سلامت باشید.
جمعه 12 شهریور 1389

Dionysos - فرانسه - پارسی
i.am.the.world - لوکزامبورک - اش، قبل از اینکه پیغامهای شما را ببینم کامنتهایی را فرستادم. دوست عزیز و ارزنده بنده هم سفر خوبی برای شما آرزو می کنم و ادامه گفتگو را وقتی از سفر برگردید ادامه می دهیم. شاد و خرم باشید
جمعه 12 شهریور 1389

mohsen_raja - ایران - تهران
katrina - اسکاتلند - گلاسکو// سلام برکاترین کبیر! پیشنهاد استخاره شما بد نبود(حداقل من کلی خندیدم) ولی در چنین مواقعی باید دید حاکم شرع چی میگه! احتمالا یکی از ایات عظام در جواب استفتاء ایشون "شهر فرنگ" رو تجویز کردن! شهر فرنگه از همه رنگه؛ سیاه، سفید،آبی، سبز
جمعه 12 شهریور 1389

i.am.the.world - لوکزامبورک - اش
Dio باور کن این مطلب فکر و مهارت در تصویر سازی اش بینهایت گسترده و عمیق است. در همینجا فکر با کامنتی که میخوانیم بسرعت از نگارنده کامنت تصویر میسازد. اشاراتی قابل تامل میکنم که هم در انها تعمق کنیم و هم تفنن و لبخند ساز باشد: سال پیش کاربری نوع و نحوه لباس پوشیدن مرا ترسیم و تصویر کرد و در یک کامنت نوشت! ملاحظه میکنید؟ من و شما و هر کس فکر میکند به این دام میافتد. باور میکنید که تاکنون 3 تن از دوستانی که در سایت حضور دارند, در پیامهای خصوصی مرا فردی بالغ بر 60 تا 70 سال سن تصور کرده اند؛ حال انکه بنده هفته پیش 40 ساله شدم. کارکرد توهم امیز و تخیلاتی فکر را میبینید؟ بینشی یا پرسپسیونی هست که به تصویر سازی و توهم گرایی فکر پایان میدهد. شما اینطور نمیبینید؟ شاد و خرم باشید.
جمعه 12 شهریور 1389

iranazadiran - ایران - تهران
bluestar - ایران - مگر شاه فقید زنده شد و دوباره حکومت را به دست گرفت که شما در این دوره دوباره به این نتیجه رسیدید که نه شاه خوبه نه آخوند. اما در آن زمان از شاه فقید و اعمالش دفاع کردید. مردم ایران در حرکت روبه جلو و افشاگریها و روشنگریها هر روز بیش از پیش می دانند که چه انسان دلسوز میهن پرست و عاشق ایران ایرانی و پیشرفتش را از دست دادند. او که دین مردم را از آنها نگرفته بود که ادعا کنند می خواست ما را از خدا و اعمال دینی مان دور کند. او که خود در هر کار دینی پیشقدم بود و به مراسم مذهبی اش عنایت داشت. این است که مردم با حساب دوتا چهاتا متوجه شده اند که عجب کلاه گشادی از سوی دشمنان خارجی و داخلی فرهنگ ایرانی و ایران زمین بسرشان رفت. اما حرکت بر عکس شما نشانگر مسایل بسیار است و جای تامل و تعمق دارد.
جمعه 12 شهریور 1389

برگشته - بحرین - محرق
این شاه از ایام تولگى با ثروت مردم بازى میکرده در آن زمان که مردم از فقر و تهى دستى مجبور بودن به کشورهاى خلیج فارس مهاجرت کنند این سگ زاده چه عروسى بر پا میکنه . اصلاً بقاى این خاندان بر روى زمین فقط نکبت بود و بس.
جمعه 12 شهریور 1389

Dionysos - فرانسه - پارسی
تاریخ بررسی و تجزیه و تحلیل گذشته و زمان حال است. تاریخ بررسی آینده نیست اما مطالعه و بررسی تاریخ می تواند تجزیه و تحلیلهای ذهن از گذشته و حال و عکس العمل ها را مشروط به موقعیتهای شناخته شده سرعت و بهبود ببخشد. تعبیر شما از مرگ چیست؟ آیا ذهن بشر هیچ خاطره ای از مرگ : مردن و از هم پاشیده شدن جسم در حافظه انبار نکرده؟ مسلما انبار کرده! علت عمده ترس و نگرانی از مرگ خاطراتیست که از مردن در حافظه اش انبار کرده. ذهن مرگ را با داده هایی که گرفته و می گیرد می شناسد . این قسمت از سوالات شما موضوع تاریخ و تحولاتی که در آن صورت گرفته را پاسخ نمی دهد. اگر منظور شما خلق خدا و مذاهب بر اساس ترس و نگرانیهاست و اینکه مفهوم خدا واقعیت خارجی ندارد ، با شما هم عقیده ام، اما این وقایع خدا سازی و مذهب سازی هم در دامنه تاریخ اتفاق افتاده و توهم نیست، این باورها هر طور که باشند در عصر خودشان دگرگونی و تحول ایجاد کرده اند حالا این دگرگونی و تحول در محدوده اخلاق و باورهای امروزی چه مورد تایید قرار بگیرد چه نگیرد.
جمعه 12 شهریور 1389

Dionysos - فرانسه - پارسی
تاریخ یعنی ثبت و بررسی تمام وقایع و رویدادها از گذشته تا زمانی که در جریان است. شناخت مفهوم خدا و درست یا نادرست بودن آن در فلسفه و علم روانشناسی پاسخش را پیدا می کند، هر چند که یک واقعه تاریخی باشد. امیدوارم این پاسخ کوتاه کافی باشد و بعد از سفرتان اگر مایل بودید ادامه موضوع تاریخ و دگرگونی در زندگی انسان را دنبال کنیم. با سپاس
جمعه 12 شهریور 1389

Dionysos - فرانسه - پارسی
i.am.the.world - لوکزامبورک - اش، دوست عزیز احتمالا کامنتهای مرا بعد از سفرتان خواهید خواند و به طور مفصل در مورد کارکرد ذهن و حافظه و فکر گفتگو خواهیم کرد. فعلا پاسخ بسیار کوتاهی به سوالات شما می دهم. وقتی فکر میکنیم، چیزی را در حافظه تعمیر نمی کنیم و این انبار حافظه خاطرات لجظه به لجظه از زمان حال را نیز دریافت می کند پس چیزهای جدیدی هم در این انبار پیدا می شود. آینده توهم فکر نیست. زمانی که در جریان هست : هم حال و هم اینده است. چون ذهن بشر با تجزیه و تحلیل خاطرات گذشته و لحظه به لحظه از زمان در جریان نه تنها از گذشته پیشی می گیرد بلکه خودش را در زمانی که در جریان نیز هست قرار می دهد و اینگونه است که مفهوم اینده در ذهن شکل می گیرد. از طرفی موضوع مورد بحث ما تاریخ و تحول و دگرگونی در دامنه و وسعت تاریخ بود. سوالاتی که برای مرگ و فکر خدا مطرح کردید در محدوده فلسفه پاسخ خودش را پیدا می کند.
جمعه 12 شهریور 1389

ContractorQatar - قطر - دوحه
ARTEMIS-SW - فرانسه - .پاریس// اونی که هرگز خانواده ای نداشته تا بهش درس میهن پرستی بدن شخص شخیص خودته که به جای دفاع از منافع ملی کفش گندیده پهلوی ها رو جفت می کنی.اگر قرار بود که با دری وری گویی امثال تو از میدون به در برم که دیگه اسمم مصدقی نبود. من تو یکی رو دق مرگت میکنم. شیوید شاه!
جمعه 12 شهریور 1389

ARTEMIS-SW - فرانسه - .پاریس
برگشته - بحرین - محرق . .. رهبر دینت بود که با دختر 9 ساله ...خجالت بکش اخوند دو زاری.این درد شاه شما حزب اللهی ها را کشت.
شنبه 13 شهریور 1389

katrina - اسکاتلند - گلاسکو
ContractorQatar - قطر - دوحه-.. شوروانی ..ازتیمارستان فرارکردی ???ملخ خورهاهم ادم شدند..
شنبه 13 شهریور 1389

bluestar - ایران - تهران
mohsen_raja - ((چرا این همه مدت ایشان را با بکار بردن واژ‌های زشت یاد می‌کردی؟ )) آیا شعار مرگ بر دیکتاتور به کاربردن واژه های زشت بر علیه پهلویست؟؟؟ شما که انقدر خدای ادب شدی چرا انقدر فحش به دیگران میدی؟ //// ((چرا سیاهی‌های خمینی رو نمی‌بینید؟)) شما که میبینید و برای بقیه تعریف میکنید بسه. مسلما من آیت الله خمینی رو هم یک شخصیت خاکستری میدونم. ولی فقط نظرات خودم را میدم و نظر بقیه را هم نقد میکنم. هیچ وقت به دیگران ایراد نمیگیرم که چرا در مورد فلان موضوع نظر دادی. چرا در مورد فلان مورد حرفی نزدی و ... چون در اینصورت فرقی با وزارت ارشاد دولت کودتا ندارم. با توجه به اینکه شما طرفدار حکومت شاهی هستید فکر میکنم این تعیین تکلیف کردن شما برای بقیه ناشی از تفکر استبدادی شماست.
شنبه 13 شهریور 1389

bluestar - ایران - تهران
iranazadiran - شعار ((مرگ بر دیکتاتور - چه شاه باشه چه دکتر)) مربوط به یک شخص نیست. به یک تفکر زنگ زده استبدادی اشاره میکند. اگر چه محمدرضا پهلوی مرد ولی این تفکر هنوز طرفدارانی دارد. نمونه اش خود جنابعالی. و البته جماعت حزب البادی جناح مقابل
شنبه 13 شهریور 1389

ContractorQatar - قطر - دوحه
ARTEMIS-SW - فرانسه - پاریس // وای به حال آنکه نداند و نداند که نداند. تازی تویی چون به زبان تازیان سخن میگی و خبر نداری که 95% آنچه که به زبان میرانی عربیه(مثلا تازی گویی چون تو میپنداره که واژه های "در", "پل" و "باز" فارسی هستند در حالیکه اونها عربی شده واژه های "پت", "پوهل" و "اپاچ" هستند).پدر و مادرم از سن7 سالگی یعنى کلاس اول دبستان برام معلم خصوصی گرفتن تا زبان نیاکان خود را بیاموزم. ابتدا خواندن و نوشتن به زبان پارسی باستان(آنچه که در کتیبه های آرامگاه کوروش, نقش رستم و پاسارگاد میبینی) و سپس زبان پارسی پهلوی اشکانی(پهلوانیک) و نهایتا زبان پارسی پهلوی ساسانی (پارسیک) را آنهم به سه دبیره(خط): گشتب دبیره (دبیره نامه ها و مکاتبات لشکری و کشوری و محاسباتی), مینو دبیره(دبیره متون مذهبی) و هام دبیره(دبیره نوشتارى عامه مردم) را طى 6 سال آموختم و بر آنها تسلط کامل یافتم. و امروز اگر تو مشغول خواندن خاطرات فرح پهلوی هستی من کتاب مینوی خرد را به مبلغ 1200 دلار با جلد چرم اعلای زرکوب که 1800 سال پیش به هام دبیره نگاشته شده از پارسیان هندوستان خریده ام و از خواندنش لذت میبرم.
شنبه 13 شهریور 1389

ContractorQatar - قطر - دوحه
ARTEMIS-SW - فرانسه - .پاریس // بی هیچ تردیدی تو یک تازی زاده, تازی پرست و تازی گوی هستی که افتخار نوکری خانواده تازی نام ان شاه شیعه تازی نام و تازی مذهب و تازی زده را یدک میکشی.
شنبه 13 شهریور 1389

ContractorQatar - قطر - دوحه
katrina - اسکاتلند - گلاسکو // باز تو عین قاشق نشسته پریدی وسط سفره؟ تو دیگه نمبخواد انگشتت رو بکنی توی پریز برق پهلوی زده ها که یه وقت اتصالی میکنه خونه پهلوی ها آتیش میگیره هم آق رضاتون آواره میشه هم خودت جوون مرگ میشی دنیای متمدن از وجودت محروم میشه!!
شنبه 13 شهریور 1389

pahlavi100 - آمریکا - کالیفورنیا
(دوست مجنون من که قطر باشد --- او قطر، لکن مخش سفر باشد) ( به گمانم که اقتصاد شهر عرب --- از بدی روزگار در خطر باشد) (زین سبب این رفیق ز کار بیکار --- در پی‌ اجارهٔ کپر باشد) ( چون ندارد منطق این عزیز ما --- بذر نفرت بر پهلوی پاشد) (ننگرد بر این که او خودش بوده --- باعث که زندگانیش از هم بر پاشد) ( گر نمیکرد انقلاب و ادب میداشت --- میدید نباید نوکر عرب باشد) (لکن چون عرب تخم سید کاشت --- میهن ما هزار سال عقب باشد!) ( تا برانیم عرب را از این میهن ---کانتراکتور اجیر عرب باشد).
شنبه 13 شهریور 1389

برگشته - بحرین - محرق
ARTEMIS-SW - فرانسه - .پاریس . . حد اقل ما از ادمهای بی درد نیستیم . مردم و هرچی بسرشون میاد برامون اهمیت داره اما تو سلطنتی که مردم ان را تف کردند میخواهی و دوست داری برگرده . به همین خیال باش ..
شنبه 13 شهریور 1389

katrina - اسکاتلند - گلاسکو
ContractorQatar - قطر - دوحه-هوی ازکدوم باغ وحشی فرارکردی روانی ..واقعاحالم بهم خوردچه ادبیاتی چه فهم و شعوری...زرشکککک..فقط بدان که خیلی بدبختی ..همین!
شنبه 13 شهریور 1389

ContractorQatar - قطر - دوحه
katrina - اسکاتلند - گلاسکو// 1 - مگه همه باغ وحش های دنیا مثل باغ وحش نیاورون, محدوده حیات وحش سعد آباد, دامدارى گلستان, چراگاه مرمر و قرنطینه حیوانى رامسر همیشه خدا بى صاحب و بى در و پیکرن که هر جانور خطرناکى به راحتی آمد و شد کنه!! 2 - مدال طلاى بدبختى نصیب اعلاحضرت شد که نزدیک بود توی قطب شمال دفنش کنید.
شنبه 13 شهریور 1389

ContractorQatar - قطر - دوحه
pahlavi100 - آمریکا - کالیفورنیا// شعر محض بود و احتمالا از سروده های شاعر ارزشمند معاصر شعبون خان جعفری (مخلص به بی مخ) که گویا برای معشوقه اش با نام یاس و یا یاسی (چی بود راستی؟؟؟) به ارث گذاشته بود. ولی سوال اینجاست که این چه جوری به دست تو رسیده؟!؟!
شنبه 13 شهریور 1389

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.