مرگ خاموش روزانه ۳۰۰ قلب در ایران


مرگ خاموش روزانه ۳۰۰ قلب در ایران

در حدود چهل درصد مرگ ها در ایران ناشی از بیماری های قلبی است

مرضیه وحید دستجردی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران با بیان این که روزانه بیش از ۳۰۰ نفر بر اثر بیماری های قلبی و عروقی در ایران می میرند، گفت: "فعالیت های ورزشی به همراه تغذیه سالم، حرف اول را در پیشگیری از بیماری های قلبی و عروقی می زنند".

وزیر بهداشت ایران با اشاره به اینکه ۳۹ درصد مرگ ها در این کشور ناشی از بیماری های قلبی و عروقی است، گفت که ۱۹ درصد مرگ ها در اثر سکته قلبی اتفاق می افتد.

پیش از این و در روز دوشنبه ۳۰ فروردین مسعود مسلمی فرد، رئیس انجمن پزشکان عمومی ایران، از کاهش سن سکته قلبی در ایران به مرز ۳۲ تا ۳۵ سالگی خبر داده بود.

آقای مسلمی فرد، استرس، اضطراب، آلاینده ها و تغییر عادات غذایی مردم و نگرانی های ناشی از دشواری تامین هزینه های زندگی در شهر های بزرگ را از عوامل افزایش بیماری های قلبی و عروقی و کاهش سن سکته عنوان کرده بود.

خانم دستجردی که در مراسم افتتاح بخش جدید قلب و عروق بیمارستان رجائی شرکت کرده بود با اشاره به وجود ۱۱ هزار و ۷۰۰ تخت برای بخشهای قلب و عروق در بیمارستانهای کشور، گفت: "تا سال ۱۳۹۳ می بایست ۳۰ درصد افزایش تخت در این بخشها داشته باشیم که متاسفانه با افزایش شدید بیماریهای قلبی و عروقی شاید نتوانیم به این افزایش تخت برسیم".

فریدون نوحی، رئیس مرکز آموزشی و درمانی قلب و عروق شهید رجایی نیز از احداث بیمارستان ۳۰۰ تختخوابی با ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار در محل بیمارستان شهید رجایی خبر داد و گفت: "راه اندازی هر تخت قلب و عروق در ایران به طور میانگین ۲۰۰ میلیون تومان هزینه دارد".

یک سال پیشتر، مدیر عامل سازمان بهشت زهرا اعلام کرده بود که بر اساس آمار و ارقام این سازمان، سکته قلبی بیش از هر عامل دیگری، موجب مرگ و میر شهروندان تهرانی می شود.

freepersia - نیوزیلند - تارانگا
از برکت وجود عمامه به سران دو پا و 4 شکم و گردن کلفته و همچنین از دیگر برکات امام غایب ته چاه.
جمعه 5 شهریور 1389

senator7 - آلمان - برلین
پس بالاخره راز طول عمر آخوندها کشف شد تبریک میگم به مردم از نفس افتاده ایران.
جمعه 5 شهریور 1389

Black Chador - امریکا - ولدن
ایرانی ها از شکستگی قلب میمیرند که یک نوع استرس هست. اخه این زندگی شد? تا کی یک انسان میتونه با دو شخصیت زندگی کنه? ایرانی ها باید یک شخصیت تازی پرست در جامعه داشته باشند و یک شخصیت ایران دوستی در خونهاشون و این خودش باعث یک جنگ داخلی و روانی میشه.
جمعه 5 شهریور 1389

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.