علیرضا افتخاری: نامه‌ای به احمدی‌نژاد می‌نویسم و ایران را به قصد فرانسه ترک می‌کنم


علیرضا افتخاری:
نامه‌ای به احمدی‌نژاد می‌نویسم و ایران را به قصد فرانسه ترک می‌کنم

آفتاب: افتخاری گفت: در پی اتفاقاتی که اخیرا ناخواسته گرفتارش شدم و هجمه بسیاری که بعد از آن، برای خود و خانواده‌ام پیش آمد، رفتن را به ماندن ترجیح می‌دهم، و قصد دارم از ایران بروم و در فرانسه زندگی کنم. 

در روزی که به مناسبت گرامیداشت ارزش و منزلت خبرنگاران در تهران جشنی بر پا شده بود، علیرضا افتخاری هم یکی از مدعوین بود که به روی صحنه رفت. او روی سن بود که احمدی‌نژاد به سمت او رفت و خواننده اشعار سنتی با او دیده‌بوسی کرد. 

افتخاری در این باره گفت: رییس‌جمهور به محضی که به نزد من رسید خودش را از طرفداران و علاقمندان پیگیر آثارم معرفی کرد و من به رسم تشکر از این ابراز علاقه، او را در آغوش گرفتم.

ابراز علاقه و ادای رسم ادب، توسط افتخاری به همین‌جا ختم نشد. آن چنان که همین اتفاق در محافل خبری این چنین نقل شد: افتخاری انرژی بیشتری صرف این ادای احترام کرد. بر اساس گزارش ایرنا، این استاد آواز موسیقی اصیل ایرانی پس از آن که احمدی‌نژاد را در آغوش کشید، به او گفت: «آقای رییس‌جمهور دوستت دارم.»

اما افتخاری در گفت‌و گو با «خبر» این ابراز دوستی را متعلق به همه مردم ایران می‌داند و اصرار دارد که همه مردم ایران را دوست دارد و احمدی‌ن‌ژاد را به عنوان فردی از میان همین مردم مورد احترام و ادب قرار داده است. 

وی در تایید این ابراز علاقه به هموطنانش، گفت: «همان روز هم، در ادامه این مراسم و در حالی‌که که خبرنگارانی از اغلب رسانه‌ها و تنی چند از هنرمندان شاهد بودند، پس از به آغوش کشیدن رییس‌جمهور، گفتم این حرف را ازروی خودستایی و تکلف نمی‌گویم، بلکه از دلم برخاسته و حرف دل من است.»


البته وی در اعتراض به بازتابی که این رفتارش داشته، به آن چه که در پی ابراز دوستی به محمود احمدی‌نژاد به زبان آورد اشاره‌ای نمی‌کند، اما همه را نشات گرفته از ابراز علاقه احمدی‌نژاد به موسیقی می‌داند. افتخاری در این مراسم چند قطعه موسیقی در وصف عروج مردان خدا و شهدا به‌ویژه خبرنگاران شهید خواند، که اساسا برای همین به آن مراسم آمده بود و اتفاقا فضای مراسم را به شدت تحت تاثیر قرار داد و حضار،به ویژه مسئولان و اهالی رسانه از اجرای او استقبال بسیاری هم کردند.

پیرو این مراسم و انتشار اخبار حواشی این اجرای موسیقی، موجی از انتقادها و دلخوری‌ها افتخاری را در بر گرفت، تا جایی که او وادار به عکس‌العمل شد.

علیرضا افتخاری در این باره به «خبر» گفت: «در پی اتفاقاتی که اخیرا ناخواسته گرفتارش شدم و هجمه بسیاری که بعد از آن، برای خود و خانواده‌ام پیش آمد، رفتن را به ماندن ترجیح می‌دهم.»

او در این باره توضیح داد: «پس از آن مراسم و مسایل بسیاری که در پی آن پیش آمد، برخوردهای بدی با من و خانواده‌ام صورت گرفت، پیگیری‌هایی که خبرنگاران هم داشتند به نوعی در حادشدن این ماجرا تاثیر داشت.» 

وی اضافه کرد: «همین پیگیری‌ها و بی‌انصافی‌های برخی، ماجرا را برای ما بسیار ناگوار کرد. ناگوار، نه از آن روی که رسم ادب به‌جا آوردم، بلکه به خاطر برداشت‌های نادرستی که از رابطه من با رییس‌جمهور شد.»

خواننده «آلبوم قلندر وار» ادامه داد: «چون رسم ادب و حرمت مجلس را به‌جا آوردم، که جزو فرهنگ و بخشی از مرام ایرانی‌هاست به هیچ‌وجه ناراحت نیستم. همان روزها هم به برخی رسانه‌ها که با بی‌انصافی به ماجرا نگاه می‌کردند گفتم که اگر هر کس دیگری هم به جز شخص آقای احمدی‌نژاد برای تبادل ادب و ادای احترام به سمت من می‌آمد، همان گونه با او به گرمی مواجه می‌شدم که با رییس‌جمهور شدم و چه کنم که ایشان کارهای مرا دوست دارد و این تبادل اخلاقی فقط برای موسیقی است.»

خواننده موسیقی سنتی کشور در حال مواجهه با بازتاب‌های دیدار با رییس قوه مجریه بود که با پیش آمدن ماه مبارک رمضان و پخش نشدن «ربنا» با صدای شجریان، برخی رسانه‌های خارجی، با تهیه گزارش‌هایی که جهت گیری خاصی داشت، اعلام کردند که در پی حذف این قطعه از صدا و سیما، افتخاری می‌خواهد جایگزین «ربنا» را بخواند و در اختیار صدا و سیما بگذارد.

در این بین، افتخاری در یادداشتی که در «خبرآنلاین» منتشر شد با تکذیب این خبر، یافتن جای‌گزین برای آن قطعه را نشدنی دانست و با ابراز ارادت به دیگر استاد آواز ایرانی اعلام کرد که مردم می‌توانند از طرق دیگری، به جز شبکه‌های صدا وسیما، این قطعه را در خانه‌های‌شان بشنوند و حتما هم خواهند شنید. البته او در همین یادداشت از رسانه ملی خواست که این قطعه را همچون گذشته با صدای شجریان پخش کند.

او در این یادداشت از برخوردهای سیاسی با هنرمندان نیز ابراز ناراحتی کرده و نوشته بود: چرا باید دنبال دیگرانی باشیم تا این قطعه دلنشین را بازخوانی کنند و چرا از داشته‌های‌مان بهره نمی‌بریم؟ بهتر است که شائبه‌ها را برطرف کنیم و دامن هنر را به سیاست آغشته نکنیم.

این اظهار نظر افتخاری بازتاب‌های جالب توجهی داشت به‌طوری که خودش در این باره گفت: «این یادداشت که حاوی بخشی از دیدگاه‌های من درباره پرهیز از هرگونه ورود هنرمندان به سیاست و پرهیز مسئولان از نگرش سیاسی به هنرمندان بود، فضای منفی پیش آمده را قدری تلطیف کرد.»

اگر چه خودش می‌افزاید بعد از انتشار این یادداشت برخی از مدیران رسانه ملی در تماس با وی، او را از این بابت و به خاطر اسم بردن از محمدرضا شجریان بسیار سرزنش کرده‌اند، اما به این ترتیب هم ماجرا پایان نیافت.

او در ادامه گفت‌و گو تصریح کرد: «شب گذشته خبرنگاری از یکی از رسانه‌های بیگانه (voa) با من تماس گرفت و نکاتی را مطرح کرد که به او گفتم من هرگز به ملت ایران، کشور عزیز و مسئولان کشورم پشت نخواهم کرد.»

افتخاری با تاکید بر اینکه هرگز اجازه سوء‌استفاده و موج‌سواری به رسانه‌های خارجی را نخواهد داد، افزود: «باید خطاب به تمام رسانه‌های داخلی و خارجی که متاسفانه دچار برخی سوء‌برداشت‌ها شدند بگویم که باز هم در هر کجای دنیا که احدی از آحاد مردم ایران را ببینم، مثل همه سال‌های زندگی‌ام، با اشتیاق تمام به او به عنوان یک هموطن اظهار ارادت می‌کنم؛ چه در ایران باشم و چه در کشوری دیگر.»

او با انتقاد و ابراز گلایه از احمدی‌نژاد و گروه فرهنگی دولت، اظهار کرد: «پس از این پیش آمدها و تبعات بسیاری که برای من و خانواده‌ام به وجود آمد، حتی برای یک بار یکی از اطرافیان متعددی که رییس‌جمهور دارد، احوالی از ما نپرسید تا حداقل بدانم کارم درست بوده یا نه اما اکنون می‌گویم نه.»

افتخاری همچنین به «خبر» گفت: قبل از رفتن از کشور حتما نامه‌ای به رییس‌جمهور و تیم فرهنگی دولت می‌نویسد و گلایه‌هایش را با ایشان مطرح می‌کند.

او به برخی از مفاد این نامه اشاره کرد و گفت: «در این نامه خطاب به رییس‌جمهور خواهم نوشت که شما حتما در جریان آن چه برای من پیش آمد قرار گرفته‌اید، اما هیچ واکنشی نشان ندادید.»

افتخاری تاکید کرد: برای ایشان می‌نویسم که «شاید شما ما را یکی از حواشی دانستید که به موضوعاتی که پیش آمد توجه نکردید. بر این اساس با چند دهه فعالیت در زمینه حفظ و گسترش موسیقی اصیل و عرفانی ایرانی، به قدری این ماجراها آزارم داد که برای رهایی از آن، کشورم را ترک می‌کنم.»

اوگفت: «در این نامه از رییس‌جمهور می‌پرسم چطور حتی یکی از دوستان شما هم فرصت نکرد حالی از اینجانب، به عنوان کسی که سال‌ها برای موسیقی اصیل این کشور زحمت کشیده، بپرسد؟ حال آنکه من تنها به خاطر سوء‌تفاهم‌های ایجاد شده از دیدار با شما تحت فشار قرار گرفتم.» افتخاری تاکید کرد که در این نامه از  احمدی‌نژاد می‌خواهد که به جای او خودش جواب‌گوی مردم باشد.

این هنرمند مطرح موسیقی کشور البته برخی از این نوع رفتارها را تلاش برای حذف خود از عرصه موسیقی تعبیر کرد و خطاب به کسانی که چنین میلی دارند، گفت که به زودی با سفر به فرانسه، به خواسته‌های‌شان می‌رسند.

«به خاطر این مسائل که افسردگی مفرطی برایم داشته قصد دارم از ایران بروم و در فرانسه زندگی کنم.»
 
او با اعلام این مطلب، تاکید کرد که کارهای سفرش را هم انجام داده و مراحل مربوط به خروج را سپری کرده است. 

این هنرمند اصفهانی در برابر اصرار خبرنگار مبنی‌بر صبر و تامل در انجام این تصمیم گفت: «اگر خودم هم بخواهم باید شرایط به نفع خانواده‌ام تغییر کند تا بتوانیم بمانیم و ادامه بدهیم.»

افتخاری در پاسخ به اینکه اگر فضا و شرایط به نوعی مناسب شود و مسئولان نیز در رفتار خود تجدیدنظر کنند، قید رفتن به خارج از کشور را می‌زنید، قدری مکث کرد و با ناامیدی گفت: «بعید می‌دانم اما باید دید چه پیش می‌آید.»

این هنرمند عرصه موسیقی از رییس سازمان صدا و سیما هم گله کرد و گفت: «در طی سی سال گذشته به قدری آثار مرا بدون اجازه‌ام پخش کرده‌اند که بی‌حساب است، اما دریغ از اندکی مهر و محبت.»

او خطاب به ضرغامی گفت: «اگر قصدی به جز خدمت به مردم کشورم داشتم، اکنون به خاطر پخش صد‌ها اثرم باید میلیاردها تومان ازآن سازمان مطالبه می‌کردم، اما چون به قصد خدمت و تلطیف روح وروان هموطنانم آثارم را خوانده‌ام، نه تنها درخواستی از سازمان صداوسیما نکردم، بلکه همیشه هم با این عزیزان نهایت همکاری را داشته‌ام. اما گمان نمی‌کردم ایشان هم تا این حد بی‌مهر باشند و توجهی به هنرمندان نداشته باشند و دستمزد سال‌ها همکاری مرا به این نحو وبا کم لطفی فراوان ندهند.»
black chador - امریکا - ولدن
خوبه که نمیاد امریکارو به لجن بکشه. تقلبی نژاد رو دوست داری? پس مردم ایران را دوست نداری.
چهار‌شنبه 3 شهریور 1389

bidad - امریکا - اتلانتا
ذوبشدگان ولایت توجه کنند, کسی که از چشم مردم بیفته دیگه جرات سر بلند کردن هم نداره!
چهار‌شنبه 3 شهریور 1389

ukguy4u - بریتانیا - لندن
اگه فرانسه بهش ویزا بده باید درشو گل بگیرن که به مردم ستمدیده ایران اقامت نمیده بعد این مرتیکه دستمال بدست رو راه بده .
چهار‌شنبه 3 شهریور 1389

Pezhman - اتریش - وین
درود برشجریان
چهار‌شنبه 3 شهریور 1389

sam78 - سوئد - لینشوپینگ
مالیدی اقا پول و محبت و دلداری گدایی میکنه اونم از دشمنان مردم ایران ولی بدون اقا خر خودتی و هرجا هم بری دیگه چیزی بارت نمیکنند این مردم داغدار تمومی دادا.
چهار‌شنبه 3 شهریور 1389

mehrdad_35 - سوئد - مالمو
ایشان چند سال پیش هم که میخواست بازار گرمی کنند به مطبوعات گفتند که اگر این آخرین آلبومم خوب فروش نکند از ایران به فرانسه خواهم رفت و چندین بار هم این سخن را در محافل غیر رسمی و در حضور دیگر اساتید و بزرگان هنر ایران گفته بودند. ولی خوب دیدین که تمامی امتیاز البومهای ایشان را دولت خرید و ایشان هم پول زیادی به جیب زدند و اینکه چرابین این همه جا ایشان فقط به فرانسه چسبیدند فقط این است که ایشان به خوبی میدانند که فقط در فرانسه است که میتوانند با سرمایه گذاری بالا اقامت در اروپا را بدست میاورد بدون آنکه مجبور به پناهندگی شوند. هی هی خودتی باباجان خودتی
چهار‌شنبه 3 شهریور 1389

ali203 - ایران - بوشهر
کلاغ دربار جای تو در تلویزیون جمع یاران ملاهای اروپایی لوس انجلس است //رسا//مطمعنا حرس هم تمامی قارقارهایت را حمایت میکند //همه اخوندها نمیتوانند ادم بشند ولی بعضی از ادمها میتوانند اخوند بشند//از کوزه همان تراود که در اوست
چهار‌شنبه 3 شهریور 1389

porharfi - هلند - آرنم
افتخاری.رفتی به فرانسه...برو به سفارت ایران تا "افتخار ِ نوکــری !! به سیــدِ دوکی". را در آنجا بهت بدهند!! بیکار نمونی!!...
چهار‌شنبه 3 شهریور 1389

babak111 - ایران - تهران
اقای افتخاری ایا این حکومت بیمار مذهبی تا بحال به ناشنوایان یا بابینایان ایران کمکی کرده?..شما که دو دختر از این گروه دارید می فهمید من چی میگم .
چهار‌شنبه 3 شهریور 1389

king_oni - انگلستان - لیدز
راستی‌ من به کمک دوستانی که در ژاپن هستن نیاز دارم اگه می‌شه برام پیغام خصوصی بزارن
چهار‌شنبه 3 شهریور 1389

immortal1977 - هلند - امرسفورت
مردک بی شرف پست فطرت. باز هم از رو نمی ره و کار کثیفش رو هی می خواد توجیه کنه. فکر می کنه ایرانی های فرانسه تحویلش می گیرن!. بدبخت باید بری اونجا یه دهاتی، روستایی که چشمت به چشم هم وطنات نیوفته. بی ناموس ندیدی این میمون که خیلی دوستش داری تا الان چطوری فرزندان ایران رو به خاک و خون کشیده و می کشه و یه سرسوزن آبرو برای کشورمون نذاشته. سزات اینه که تا ابد مجبور باشی از خجالت سرت رو بکنی تو...
چهار‌شنبه 3 شهریور 1389

poriyaye_vali - قطر - دوحه
صداتو که نمیشه گوش ندی ولی خیلی خیلی پستی
چهار‌شنبه 3 شهریور 1389

albalooo - ایران - تهران
دیگه ازش بدم اومد
چهار‌شنبه 3 شهریور 1389

king_oni - انگلستان - لیدز
من می‌دونم برای چی‌ می‌خواد بره فرانسه . آخه تو فرانسه همجنس باز زیاده . به این جمله توجه کنید-«آقای رییس‌جمهور دوستت دارم.»
چهار‌شنبه 3 شهریور 1389

KOREA - کره جنوبی - سئول
برو گم شو یه دستمالچی پاچه خوار کم پوفیوز حیف از اسم هنرمند که تو له یدک میکشی.
چهار‌شنبه 3 شهریور 1389

احتراز - آلمان - دورف
اصفهانی‌ آشمال، میگه هر کسی‌ از طرفدارم بود هم من اینطوری بغلش می‌کردم، یا غلطی کرده توش مونده، ببینم هر کسی‌ بخواد بیاد همینطوری بهش ویزا میدن، بعدشم اینجا بمونه زندگی‌ کنه. ببیبن نیا چون اینجا پهن هم بارت نمیکنن. تو ایران شاید بتونی‌ برای ۴نفر بخونی، ولی‌ اینجا از گرسنگی می‌میری. مگه اینکه دست تو دست آقایون باشه اینجا هم تامینت کنن.
چهار‌شنبه 3 شهریور 1389

marsel - ایران - تهران
به مردم بخوای پشت کنی و به شعورشون توهین کنی همینه که میبینی! شانس آوردی چیز بیشتری برات پیش نیومده ...
چهار‌شنبه 3 شهریور 1389

aria-aria-nl - هلند - روتردام
بابا میخوای بیای خارج زندگی کنی روت نمیشه بهانه میاری بیا بابا جون انقدر خوش میگذره نمیدونی.هلند روتردام
چهار‌شنبه 3 شهریور 1389

انقلاب دوم - آلمان - هامبورگ
استاد مسلم آواز و صدا فقط شجریان, هم آثارش بی نظیرند هم مردمیه و در دل مردم جای داره.
چهار‌شنبه 3 شهریور 1389

raha1984 - المان - هامبورگ
انجوری که تو اون رو بغل کردی اینهو کسی که عاشق و شیفته کسی است نه تشکر مردکه سیبیل کلفت بد قیافه ! لطف کن و همونجا پیش بوزینه جونت بمون و خودت رو خنده زار نکن تو فرانسه با این سروضع و قیافه هچل هفتت !!!
چهار‌شنبه 3 شهریور 1389

sawalana - آلمان - برلین
ارواح ننت بیا تا از زندگی سیرت کنیم تو بیا اروپا تا جهنم را برایت تداعی کنیم کثافت فکر کردی هر که عشوه اومد بهش پول و مقام میدن نه باید اسمت هدیه تهرانی باشه وفنون دلبری بلد باشی خر خودتی گندت اینقدر بوش زیاده که نمیتونی با این حرفها جمعش کنی.
چهار‌شنبه 3 شهریور 1389

ali.tooti - سوئد - لوند
اها چقدر دلم خنک شد سزای کسی که به مدرم پشت بکنه همینه پشتشو سوراخ میکنن اینجوری که با تو کردن
چهار‌شنبه 3 شهریور 1389

uglyducky - ایران - تهران
اگر ما مردم ایران ادعای لیبرالیسم داریم که باید نظر هر کسی را محترم بشماریم. افتخاری هم دلایل خودش را برای اینکار دارد. واقعیت اینه که مردم ایران قبول کردند که این حکومت بیشتر از 30 سال پا برجا بمونه و مملکت را بچرخونه، پس انگشت اتهام بطرف یکنفر مثل احمدی نژاد که خودش هم هیچکارست گرفتن معقولانه نیست. مثلا" فکر میکنید خاتمی، رفسنجانی یا موسوی که در زمان هر کدام هزاران تن از هموطنان آزاده مان دسته دسته تیرباران شدند خیلی با احمدی نژاد فرق دارند. از ماست که بر ماست.
چهار‌شنبه 3 شهریور 1389

iranazadiran - ایران - تهران
البته ناگفته نماند هر چند که صدای ایشان مخملین و دلنشین است رفتار و حرکاتشان نچسب و بیگانه است. مثلا اگر دوربین سمت راست باشد ایشان زیر پایش دنبال آن است و یا شکلکهای مختلف در آوردن . کسی هم نیست به او بگوید مردم صدای شما را می خواهند نه حرکات نافرمتان را. آقای افتخاری چگونه دلت آمد به آنهمه کارهای زیبا مانند نیلوفرانه که هوش را از سر میبرد و آن حنجره طلایی همواره آماده و از همه مهمتر احساس مردم خیانت کنی. این حکومت به نامردی و ناجوانمردی شناخته شده است. آنها خواستند از آب گل آلود ماهی گرفته و به خاطر عقده از استاد شجریان تو را قربانی کنند. متاسفم برایت و دیگر آلبومهایت حالی را که بهم میداد نخواهند داد و به گمانم این نظر اکثر ایرانیان است.
چهار‌شنبه 3 شهریور 1389

iranian_x - ایران - وطنم
سلام.این افتضاح از آقای افتخاری بعید بود.لازم است که از آقای افتخاری پرسیده شود چرا در مجلس روز خبرنگار زمانی که احمقی نژاد داشت نسبت به استاد شجریان اسائه ادب میکرد ایستا و همانند بز اخوش به مزخرفات گوش داد.چرا به احمقی نژاد نگفت که استاد شجریان از اساتید برتر موسیقی ایران است و آمار ذوستداران آقای بیشتر از من است.آقای افتخاری خیلی بی عقل و عاطفه هستی.آیا این شعر را شنیدی که : مکن کاری که بر پا سنگت آید - جهان به این فراخی تنگت آید.ممکن است بیسوادی همچون رضا زاده کار احمقانه ای بکند ، تو اهل هنر هستی چرا ؟.ملت ایران افتخاری را نخواهد بخشید.
چهار‌شنبه 3 شهریور 1389

iranvich - امارات - دبی
برو فرانسه تا دیگه صداتو نشنویم . این ننه من غریبم بازیها رو هم در نیار. حد اقل حسن این قضیه اینه که هنرمندان دیگه که قصد عرض ارادت به این آدم کش رو دارند حساب دستشون میاد که یا باید برن طرف ا.ن. یا باید با مردم ایران باشند .
چهار‌شنبه 3 شهریور 1389

vezveznazi - ایران - تهران
اخروعاقبت پاچه خواری هرکسی با ملت ایران درافتاد ور افتاد.تازه اولشه نوبت بقیه هم میرسه.اسیاب به نوبت قابل توجه سپاه چهار پایان و بسیج ساندیسی
چهار‌شنبه 3 شهریور 1389

z.e.molla - ایران - ایران
نخست اینکه نه تو و نه هیچ ننه قمر دیگه ای عمرن بتونه ربنای استاد رو به سبکی که منحصر به خود شجریان هست اجرا کنه.گذشته از این رسم بر اینه که اول هجرت کنی بعد نامه بنویسی ممکنه تا ...مجبور بشی برای اوس ماموت و ملا علی گیتور در وطن بخونی و یا شاید هم از خوندن بندازنت.
چهار‌شنبه 3 شهریور 1389

Green Peace - المان - برلین
اقای افتخاری باید میدونستی که اخر و عاقبت دستمال یزدی و... همینه. فرانسه هم دنبال کار دیگه ای بگرد چون ایرانیها پولشون رو هدر نمیدهند بیایند و کنسرت شما را ببیند.
چهار‌شنبه 3 شهریور 1389

zartusht67 - المان - فرانکفورت
برو گمشو زودتر مزدور
چهار‌شنبه 3 شهریور 1389

amir pishro - ایران - تهران
افتخاری جون مادرت از ایران برو ما رو راحت کن
چهار‌شنبه 3 شهریور 1389

senator7 - آلمان - برلین
عجب استدلالی کرد واسه بغل کردن احمقی نژاد اگر تو بخواهی هر ایرانی که دوستت داره بغل کنی به خاطر احترام ادب پس اگر یک روزی اصغر قاتل هم دوستت داشت باید بغلش کنی.
چهار‌شنبه 3 شهریور 1389

pesarekurosh - ایران - همدان
همون بهتر که از ایران بری چون با حرکت ناجوانمردانه ای که کردی دل مردم ایران خون شد.راستی یکی تو فرانسه مثل خودت هست به نام کامران نجف زاده.پیشنهاد من اینه خوانندگی رو کنار بذاری و با کامران دستمال کش ، برید و از کشور بحران زده فرانسه گزارش تهیه کنید تا حاج عزت پشمالو پخش کنه.
چهار‌شنبه 3 شهریور 1389

dariush_1 - ایران - گنبد کاووس
آخه پسر جان چرا عاقل کند کاری که باز آرد پریشانی
چهار‌شنبه 3 شهریور 1389

sheler-s2 - امارات - دبی
زودترررررررر بری دیگه برنگردییییییییی اونجا دستمالتو پهن کن مردک بیوجدان
چهار‌شنبه 3 شهریور 1389

Raha_Bremen - آلمان - برمن
حیف از کشوری مثل فرانسه که این آدم فروشان بی شرم اشغالشان می کنند.این کثافت ها هم دیگه بهانه خوبی در این شرایط برای فرار از ایران پیدا می کنند. به جای فرانسه باید این وطن فروشان رو فرستاد جهنم حتما در فرانسه هم از پشتیبانی سفارت و مزدوران رژیم برخوردار می شود.نمی شود نام هنرمند بر این خفاشان جغد صفت گذاشت اینان کپک های سمی هستند که هوا را به گند می کشند ننگ بر اینان باد.
چهار‌شنبه 3 شهریور 1389

abadan_boy - المان - هامبورگ
درد بلای استاد شجریان بخوره تو سر تو...مردک بی شرف وطن فروش
چهار‌شنبه 3 شهریور 1389

rastad - ایران - تهران
آقای افتخاری با اینکه خیلی صداتو دوست داشتم ولی جوانان این مملکت رو از تو بیشتر دوست دارم که خودم فدای دلاوران ایران میشم . بعد هم میخواستم بگم که : همچین برو نادر رفت ................ قادر رفت .
چهار‌شنبه 3 شهریور 1389

lisa - امریکا - کالیفرنیا
خاک بر سرت بدجوری از چشم مردم افتادی.حالم از صدات و قیافه ت بهم می خوره. برو گم شو
چهار‌شنبه 3 شهریور 1389

DrPhil - دانمارک - نوبغو
من که از صداش خوشم میاد ,حالا می خواد احمدی نژاد رو ببوسه یا فیدل کاسترو رو. بدبختی ما ایرانیا اینه که تا یکی یه کار بدی می کنه زودی بدون اینکه بفهمیم دلیلش چی بوده لهش می کنیم و تا یکی یه خوبی می کنه زود می بریمش رو عرش!! من شرط می بندم که نصف اونایی که اینجا به افتخاری فحش دادن خبر و دلیل کار او رو نخوندن. البته من کارش رو تایید نمی کنم ولی به خاطر اشتباهی هم که کرد لهش نمی کنم. واقعا برای خودمون متاسفم.
چهار‌شنبه 3 شهریور 1389

zoroye iran - اتریش - وین
انطوری که لب از مموتی میگرفتی همه فکر کردن جای وزیر سابق بهداشت روگرفتی حالا هم به دو جرم 1 همجنس بازی2 مزدور جمهوری اسلامی مردم طردت کردن و دیگه درایران جایی نداری حالا میتونی به عنوان همجنس باز در فرانسه اعلام پناهندگی بدی
چهار‌شنبه 3 شهریور 1389

abtin174 - ایران - تهران
برو که دیگه بر نگردی
چهار‌شنبه 3 شهریور 1389

shown - امریکا - دیترویت
هرچندخیلی صداشودوست دارم ولی باکاری که انجام داد خیلی خودشوخراب کردالبته اینطورکه ازصحبتاش معلومه خودشم به زشت بودن کارش اگاه شده به قول کامبیزحسینی توپارازیت که گفت اقای افتخاری یه خورده ازاستادت محمدرضاشجریان یادبگیر
چهار‌شنبه 3 شهریور 1389

fadayeiran - -
این نتیجه وعاقبت کسانیاست که با دشمنان وقاطلان ملت ایران دوستی میکنند درود بر شجریان و......بر دوستان و طرفداران جمهوری اسهالی مرسی ملت عزیز ایران درس خوبی به افتزاهی دادید تا دیگه جو گیر نشه و هر... را بوس نکنه
چهار‌شنبه 3 شهریور 1389

peyman19872000 - هلند - امستردام
شرت کم
چهار‌شنبه 3 شهریور 1389

dokhtare_ariaei - ایتالیا - میلان
فقط دروود به استاد شجریان
پنج‌شنبه 4 شهریور 1389

louisette - فرانسه - مارسی
خدا همراهت باشد.
پنج‌شنبه 4 شهریور 1389

Fadaye iran - هلند - ارنهم
هیچ فرقی نمیکنه که در کدوم کشور دنیازنگی کنی .فقط خواهش میکنم دم ازایرانی و عشق به ایران و فرهنگ ایران نزن که همین شخصیرا که به نمایندگی از مرم ایران گفتی دوست .ملت ایران رابه خاک و خون کشید وابروی ایران و ایرانی را به نفع عرب در دنیا برد و هم اینکه ملت را خس و خاشک و گوسفند خطاب کرد .پس لطف ن زر زیادی نزن و سعی کن بری در لبنان یا فسطین که انجا همه دوستت خواهند داشت.چون مردم احمدی نژاد انها هستن .چرا که در اروپا هم بهتر از ایران نخواهی داشت.واقعاتا کسانی مثل تو هستن این رژیم پایدار خواهد بود.
پنج‌شنبه 4 شهریور 1389

faryad_111 - استرالیا - ادلید
هنوز هم باورم نمیشه .هنرمند هم اینقدر چاپلوس.درود بر ازاد مرد زمان استاد شجریان.
پنج‌شنبه 4 شهریور 1389

خرمگس سبز - ایران - تبریز
iranazadiran - ایران - تهران ---- دوست عزیز قدری اغراق می فرمائید. یک مایه کوچه بازاری و آبگوشتی تو صدا و آواز ایشون هست و کارهای هنری ایشون ( البته در زمینه موسیقی نه پاچه خواری ) اصلا قابل مقایسه با هنرمندای بزرگ موسیقی اصیل ایرانی و در راس همشون استاد محمد رضا شجریان نبوده و نخواهد بود..
پنج‌شنبه 4 شهریور 1389

hassan5 - ایران - تهران
نه بان بغل کردن سفت و سخت و نه باین قهر کردن وفرار از ایران...خیرال امور اوسط ها
پنج‌شنبه 4 شهریور 1389

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.